4 ugers ventetid på nyt fjernsyn
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74865
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 19:26
Emne: 4 ugers ventetid på nyt fjernsyn
Skrevet af: jespergl
Emne: 4 ugers ventetid på nyt fjernsyn
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 17:34
hej alle .
jeg har brug for lidt hjælp her.
sagen er at den 13 januar blev mit samsung plasma repareret af prestige service hos mig selv. 14 januar konstaterer jeg at fejlen stadig er til stede og kontakter herefter Servicecenter gruppen (prestige service er liciteret til dem)de arrangerer afhentning og vil starte en rma sag så jeg kan få et nyt tv. der går så yderligere 2 uger hvor jeg ikke hører fra dem medmindre jeg selv ringer til dem så 25 januar får jeg en mail fra dem med rma sags nr osv og jeg skal kontakte købsstedet for at få udleveret et t(DANSK IT LAGER)dem får jeg så en mail fra hvori der står mit tv ikke er på lager før 23-02 2010 og om jeg kunne tænke mig noget andet.jeg vil så gerne opgradere til 58 tommer modellen da de ikke har andre tilsvarende mit men jeg gav 21-07-09 15748 kr for mit og jeg skal betale 2649 kr i difference for 58 tommer modellen som koster 17346kr nu. forskellen imellem min købspris og 58 tommer modellen er reelt 1598 kr som jeg gerne vil betale men de kræver 2649 fordi mit tv koster 14699 kr nu.jeg vil gerne opgradere men jeg synes at bare så betaler jeg vist også nok for det 15748+2649 =18397 kr. ellers skal jeg vente 4 uger endnu og det er lang tid uden fjernsyn og så dybe intelektulle samtaler kan jeg altså ikke føre med min kone i 4 uger der spiller fjernsyn en stor rolle hva kan jeg gøre .dansk it lager vil ikke hæve handlen og de vil ikke give afslag i difference prisen .det har jeg prøvet så hva så nu .er virkelig arrig og irriteret over alt dette
mvh jesper
|
Svar:
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 18:53
kom nu derude er der slet ikke nogen som kan hjælpe
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 21:36
Halloo Sandal hvor er du henne når jeg skal bruge dig
mvh jesper
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 21:50
Hvis jeg var dig, så ville jeg få en tilgodeseddel og vente de de nye 2010 modeller kom. Og imellemtiden ville jeg købe et billigt brugt tv, som hurtigt kunne skydes af igen, når du fik dit rigtige tv.
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:09
ja det kunne jeg godt gøre men jeg er jo tilfreds med det jeg havde og de vil jo ikke ophæve handlen og desuden tror jeg ikke at alt det 3d halløj er noget for mig,jeg kan jo ikke skifte tv hver år der kommer noget nyt.
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:18
jespergl skrev:
ja det kunne jeg godt gøre men jeg er jo tilfreds med det jeg havde og de vil jo ikke ophæve handlen og desuden tror jeg ikke at alt det 3d halløj er noget for mig,jeg kan jo ikke skifte tv hver år der kommer noget nyt. |
Du skal jo hellere ikke ophæve handlen, bare vente til de nye Samsung modeller kommer i marts mdr. Om de nye modeller kan 3D, kan du jo være ligeglad med, hvis du ikke skal bruge det.
Et billigt brugt tv kan fåes fra 1500-2500,- som kan sælges igen.
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:45
1500 -2500 for brugt tv og så yderligere penge til når de nye modeller ankommer da et fornuftigt gæt vil ligge på ca 20000 kr og mere for de gode modeller.nej jeg tror nu jeg vil beholde det jeg HAVDE for det har jeg jo ikke længere men jeg må ha mig en snak med forbruger hotlinen i morgen og se hva de siger til alt det her.
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:51
jespergl skrev:
hej alle .
jeg har brug for lidt hjælp her.
sagen er at den 13 januar blev mit samsung plasma repareret af prestige service hos mig selv. 14 januar konstaterer jeg at fejlen stadig er til stede og kontakter herefter Servicecenter gruppen (prestige service er liciteret til dem)de arrangerer afhentning og vil starte en rma sag så jeg kan få et nyt tv. der går så yderligere 2 uger hvor jeg ikke hører fra dem medmindre jeg selv ringer til dem så 25 januar får jeg en mail fra dem med rma sags nr osv og jeg skal kontakte købsstedet for at få udleveret et t(DANSK IT LAGER)dem får jeg så en mail fra hvori der står mit tv ikke er på lager før 23-02 2010 og om jeg kunne tænke mig noget andet.jeg vil så gerne opgradere til 58 tommer modellen da de ikke har andre tilsvarende mit men jeg gav 21-07-09 15748 kr for mit og jeg skal betale 2649 kr i difference for 58 tommer modellen som koster 17346kr nu. forskellen imellem min købspris og 58 tommer modellen er reelt 1598 kr som jeg gerne vil betale men de kræver 2649 fordi mit tv koster 14699 kr nu.jeg vil gerne opgradere men jeg synes at bare så betaler jeg vist også nok for det 15748+2649 =18397 kr. ellers skal jeg vente 4 uger endnu og det er lang tid uden fjernsyn og så dybe intelektulle samtaler kan jeg altså ikke føre med min kone i 4 uger der spiller fjernsyn en stor rolle hva kan jeg gøre .dansk it lager vil ikke hæve handlen og de vil ikke give afslag i difference prisen .det har jeg prøvet så hva så nu .er virkelig arrig og irriteret over alt dette
mvh jesper
|
Umiddelbart gør IT Lageret som de skal - de tilbyder dig omlevering, og gør de det, kan du ikke kræve at få handlen hævet.
"§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem 1) afhjælpning af mangelen, 2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering), 3) et passende afslag i købesummen eller 4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Spørgsmålet er som, om det faktisk sker uden gene for dig - 4 uger uden tv, er måske nok lidt af en gene?
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning."
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 23:01
Noget helt andet, er du OBS på at 50" og især 58" udgaven af 855 kan med stor chance ha støj problemer? og prestige service kan IKKE rette det!
Bl.a. derfor jeg vil råde dig til at gå efter deres 2010 modeller, som man vil formode det er rettet på.
|
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 00:01
Ombytning – hvor længe må sælger være om at levere en ny vare
Ombytning kan ske meget hurtigt, hvis sælger blot kan tage en
anden vare ned fra hylden og give den til køberen. Men det kan tænkes,
at ombytning trækker ud, fordi sælger er længe om at vurdere, om han
vil imødekomme forbrugerens krav om ombytning, eller fordi der er tale
om en vare, som sælger ikke har på lager.
Hvor lang tid køber skal afvente en ombytning afhænger af:
-
hvor svært det er at vurdere, om varen er mangelfuld
-
om det er en vare, som køber har svært ved at undvære
-
og om sælger har stillet en erstatningsgenstand til rådighed for forbrugeren
Hvis sælger er for længe om at ombytte, kan det medføre, at køber kan hæve handlen eller kræve et afslag.
rimelig tid betegnes som maks 2 uger.det har jeg fået at vide i dag fra en jurist i forbrugerstyrelsen og der vil gå yderligere 4 uger før de kunne levere.
|
Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 10:45
De har forgæves forsøgt at rette fejlen, uden held, jeg vil mene du er berettiget til at ophæve handlen, og få pengene tilbage, det fulde beløb, så kan du købe det ønskede tv bagefter til den nævnte merpris.
Jeg ville ringe til forbrugerklagenævnet og forhøre mig, de kan helt klart give dig besked om dine muligheder, det er gratis at ringe og få råd af dem.
-------------
|
Skrevet af: Energyzhig
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 11:29
Bare en tanke med hensyn til ombytning til 58" ... Hvis differencen var faldet, ville du så have accepteret at skulle betale den difference der var på købstidspunktet ?
|
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 11:49
jeg har snakket med forbrugerstyrelsen idag og jeg får medhold af dem i at 4 uger er ikke acceptabelt at vente. det hedder maks 2 uger. og henblik på¨ophævelse af handlen får jeg også medhold og det er den pris jeg har betalt som jeg skal have tilbage og mht. opgraderingen til 58 tommer er det også min købspris det beregnes udfra og ikke hva det koster idag så nu må vi se.jeg har skrevet et klagebrev til dem i dag så må jeg vente og se hva udfaldet bliver
|
Skrevet af: Joho
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 16:38
Lyder ikke rimeligt at de kun vil ombytte til en 58" mod merprisen til dit fjernsyns nuværende pris.
Det svarer jo lidt til at de kun vil ophæve handelen til fjernsynets nuværende pris - og ikke den daværende købspris...
------------- Med god hilsen
John
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 18:32
måske kan en reference sag være den gamle philips 37pf9731d sag?
Der fik flere det fulde beløb betalt tilbage, og ikke den værdi det have 12 måneder senere..
sammenligner man sagerne, så bør din sælger nok give efter, eller stå ret hvis du tager sagen med forbruger nævnet.. Så kan det være de vil spare sags omkostningerne..
PRoblemet er så om forhandleren vil gøre som sagen vil afgøre, det havde tapeconnection også lidt problemer med i starten..Først da philips kom ind i billedet, skete der noget..
Så langt ved jeg ikke om du kan gå med dit tv..
|
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 19:37
jeg er ved at nå der til hvor jeg vil gå hele vejen.jeg har skrevet en mail og sendt et brev med kvittering for modtagelse jeg har intet hørt overhovedet og jeg vil bare ikke spises af med den omgang sælger bavl jeg fik i går :bla bla forbruger elektronik falder i pris,vi taber penge bla bla ta en kiks mand .det er bare ærgeligt for dem og ikke mit problem.jeg har fremsat 2 krav til dem :Pengene tilbage eller opgradering til 58" mod merpris på 1598 kr.Har som nævnt tidligere snakket med forbrugerstyrelsen i dag og der fik jeg medhold i det hele og de mener selv jeg har en god sag imod dansk it lager.
|
Skrevet af: MoTiNI
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:10
Nu er det jo ikke forretningen dom taber penge, produktet burde gå retur til producenten. Så forretningen burde kun have udgift til fragten af produktet.
------------- Mit Bang & Olufsen http://www.tinyurl.dk/12104" rel="nofollow - HD Cinema
Mine http://www.tinyurl.dk/12103" rel="nofollow - DVD film /
|
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:18
fjernsynet er sendt tilbage til samsung .det har jeg fået at vide af servicecenter gruppen som står for reparationerne,så mon ikke dansk it lager har krattet deres penge ind .???
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:53
MoTiNI skrev:
Nu er det jo ikke forretningen dom taber penge, produktet burde gå retur til producenten. Så forretningen burde kun have udgift til fragten af produktet.
|
de taber jo den fortjeneste som var på salget..
udover ekstra fragtomkostninger, som distributør dækker.
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 06:26
Det kan godt være at de mister fortjensten på dette tv, men de har helt sikkert mistet en kunde der aldrig kommer igen, plus dårlig omtale hvor mulige kunder måske fravælger dem p.g.a et rygte om dårlig kundeservice.
Personligt kommer jeg aldrig mere i en butik jeg syntes har givet mig en dårlig behandling/service, ligesom jeg dropper et produkt/mærke der går i stykker indenfor de første 2 år, for så har jeg mistet tilliden til det, og vælger et andet mærke.
Så butikkerne kan lige så godt lære det, at behandle sine kunder ordenligt, i dette tilfælde prøver de helt klart at snyde kunden, for at de kan score nogle ekstra penge.
-------------
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 08:24
ja jeg kan roligt sige at når alt dette her er overstået så skal jeg ALDRIG handle med dansk it lager igen.kan ikke ligefrem påstå at jeg har noget pænt at sige om dem.
|
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 11:42
Jeg har set at Dansk IT Lager har ehandelsmærket og for at ha det skal de følge forbrugerklagenævnets afgørelser,men det det viser sig at ehandels fonden også har en klageinstans som jeg kan kontakte i morgen hvis jeg ikke hører fra dem.de kan i værste fald få frataget deres ehandels mærke og så ender de på firma tjek,nu må jeg se tiden an
|
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 20:05
Det der E-mærke er ingenting værd, det giver dig ingen garanti for noget, en butik kan svindle og bedrage deres kunder, alligevel skal der utrolig meget til for at deres E-Mærke bliver frataget.
Sæt din lid til de vil give dig pengene tilbage uden bøvl, ellers kør en sag igennem Forbrugerklagenævnet som jeg tidligere har nævnt, det koster 160,- at fører sagen, dem får du refunderet hvis du vinder sagen, eneste ulempe er at det kan trække ud, afhængig af hvad firmaet vælger at gøre, selv om du vinder sagen, kan de alligevel trække sagen i langdrag.
-------------
|
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 20:34
Jeg vil snakke med dem i morgen og forklare dem sagen .jeg gider ikke mere bøvl med dem,men det kan jo ende med en sag i forbrugerklagenævnet,men det er jo lige det om de så vil følge den afgørelse.Jeg vil bare gerne ha mine penge igen så jeg kan komme ud af den handel med dem og købe et nyt fjernsyn et andet sted.
|
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 16:40
Efter flere samtaler idag med dansk it lager lykkes det dem endelig at få et nyt fjernsyn hjem til mig det kommer forhåbentlig torsdag eller fredag,så det var dejligt .men sikke et tovtrækkeri man skulle igennem.med det i mente tror jeg nok at jeg vil tænke i andre baner mht forhandlere næste gang der skal købes noget elektronik.jeg synes bestemt ikke kundeservice var noget at råbe hurra for.
|
Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 09:46
Hej Jesper
Husk nu at sørge for at der følger en faktura med leveringsdato på dit nye "ombytningsTV" for garantien begynder jo nu forfra.
|
Skrevet af: MoTiNI
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 09:51
jespergl skrev:
Efter flere samtaler idag med dansk it lager lykkes det dem endelig at få et nyt fjernsyn hjem til mig det kommer forhåbentlig torsdag eller fredag,så det var dejligt .men sikke et tovtrækkeri man skulle igennem.med det i mente tror jeg nok at jeg vil tænke i andre baner mht forhandlere næste gang der skal købes noget elektronik.jeg synes bestemt ikke kundeservice var noget at råbe hurra for.
|
Har du så fået dit nye TV ?
------------- Mit Bang & Olufsen http://www.tinyurl.dk/12104" rel="nofollow - HD Cinema
Mine http://www.tinyurl.dk/12103" rel="nofollow - DVD film /
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 10:58
jeg har sørget for det med fakturaen men jeg har ikke et fjernsyn .det kommer nok først mandag .har først fået mail med tracking info i dag,så det bliver ikke i week det kommer.PIS
|
|