Print side | Luk vindue

Canal Digital eller??... (parabol jomfru)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74880
Udskrevet den: 01-Januar-2025 kl. 16:50

Emne: Canal Digital eller??... (parabol jomfru)
Skrevet af: DarkStar
Emne: Canal Digital eller??... (parabol jomfru)
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 21:45
Da jeg skal flytte til en ny lejlighed og jeg ikke har i sinde at betale 6000,- for tilkobling til kabel-tv, har jeg været på udkig efter en ny løsning mht. modtagelse af TV.

Jeg har ikke det mindste forstand på paraboler, og den nemme løsning vil være at vælge Canal Digitals tilbud (da de bl.a. har ESPN så jeg kan se baseball) - MEN, er det en god løsning? - hvad siger I der har Canal Digital? - er der tilfredshed med modtagekvalitet, boks mv.?

Hvis man nu får CD og deres skål, LNB, HD boks osv. kan man så udelukkende se de kanaler CD tilbyder, eller er der mulighed for at hente nogle tvivlsomme tyske/engelske etc. gratis kanaler ned?

Er der nogen idé i at købe en parabol med modtager osv. uden noget abn. og så selv sætte sig ind i hvordan den skal monteres, indstilles osv?

Min indre nørd fortæller mig at det kunne være uendeligt sjovt at stykke det hele sammen selv og få mulighed for at modtage en masse obskure kanaler og wild feeds, men på den anden side vil jeg egentlig bare gerne læne mig tilbage, tænde for skidtet og nyde noget indhold..

What to do?

Svar:
Skrevet af: sapi100
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:02
Kun til info. ESPN HD kommer her i februar.

-------------

Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

Kun til info. ESPN HD kommer her i februar.

Uh, lækkert.. kommer den på Canal Digital ?

Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 23:00
Yes

-------------

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 23:08
CD fungerer på alle typer bokse med CONAX support, så helt klart er det stadig det foretrukne valg af boks, især når man skal se på HD kanal udvalget som de lægger oveni (næsten gratis).

sålænge den option eksisterer at bruge andre bokse vil de være mit egen foretrukne valg.

og der er helt sikkert mange udfordringer i at sætte den skål op og få pejlet sig ind på 1w når man ikke sådan lige har den store erfaring.. (nogle bliver dog trætte når de har stået i sneen i flere timer)

næste er jo om du så vælger en linux baseret boks, eller en standard boks som bare kan de basale funktioner..   En mellemting kunne være den jeg har (Fortis 9000HD), som delvist er linux, og virker med kortet direkte i interne slot uden CA modul.  det er en linux boks, de har bare ikke givet udviklere en chance, da plugins er begrænset og pladsen er minimal.
men stabil er den da.   (digitalt.tv vil nok snart have en OEM version af den boks, Tevion mener jeg navnet er)

Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 00:44
Jeg er lige med på en lytter/kikker....

Kan ikke få YouSee (hele gaden blev sprunget over for mange år siden)

Kan få (og har haft) FiberTV gennem EnergiMidt, men hader deres forkerte beskæring af aspect ratios, for dårlig billedekvalitet til den enorme båndbredde de har til rådighed og elendige interface på deres bokse.

Har TDC-TV (markedets bedste interface), som jeg ikke længere billedekvalitets mæssig er glad nok for når jeg har set hvor godt CD kan være. Og HD kanaler på til overpris???

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt

Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 07:14
Jeg har Family pakke fra Canal Digital på grund af mange HD kanaler og plus de ekstra BBC og ESPN kanaler.Nu kommer en ekstra ESPN HD, så har man ialt 12 HD kanaler.Jeg vil ikke betale for alt det her til Yousee.

-------------

Skrevet af: pryssing
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 10:15

Canal Digitals HD-kanaler koster ikke ekstra, men antallet af HD-kanaler er af afhængig af hvilken pakke du vælger.

Hvis du vælger en af CD's HD-boxe, så bliver du begrænset til kun at kunne se CD's kanaler. Altså ingen gratis underholdning fra tyske/engelske/free-kanaler.

Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 10:33
Ikke helt korrekt.Den box jeg har uden harddisk kan "se" 19E,13E,5E og 1W.Motor kan nok ikke styre derfor kræver 4 hoved til at kunne de andre Sat,men jeg har kun brugt til 1W.

Oprindeligt skrevet af pryssing pryssing skrev:

Canal Digitals HD-kanaler koster ikke ekstra, men antallet af HD-kanaler er af afhængig af hvilken pakke du vælger.

Hvis du vælger en af CD's HD-boxe, så bliver du begrænset til kun at kunne se CD's kanaler. Altså ingen gratis underholdning fra tyske/engelske/free-kanaler.

-------------

Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 16:51
Dark Star, du skal også tænke på, om du har et sted at sætte parabol antennen op, og om du må gøre det. Antennen skal sættes op så den peger mod syd og så drejes en anelse mod vest og helst have rimelig frit udsyn.
En anden ting at overveje er, om du har flere fjernsyn. Hvis du har flere fjernsyn, du gerne vil have mange kanaler på, koster det ekstra.
http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/Tv-i-flere-rum/ - http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/Tv-i-flere-rum/
http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/Tv-i-flere-rum/Nye-kunder/ - http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/Tv-i-flere-rum/Nye-kunder/

Har selv Canal Digital og er godt tilfreds. Skal det være parabol er CD at foretrække frem for Viasat.

Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 18:02
med det sne vejr som er hernede lige nu, så kan jeg godt sige at DVBS er meget bedre end DVBT, hvor jeg ellers havde 80% på dvbt og ingen problemer, så er den helt gal i øjeblikket..

og selvom mine LNB's er dækket, så er der ingen modtage problemer..

Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Kan få (og har haft) FiberTV gennem EnergiMidt, men hader deres forkerte beskæring af aspect ratios, for dårlig billedekvalitet til den enorme båndbredde de har til rådighed og elendige interface på deres bokse.

Blot til info, så kommer Energimidt med hele deres "analoge" pakke i DVB-C her per 2. feb.

-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2

Skrevet af: culrich
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:25
...og jeg har hørt en lille fugl synge om, at FastTV kommer med "TDC Trio" på fiber inden få måneder :-)

Den ultimative våde drøm...!

Skrevet af: Ellegaard74
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:04
Hvis jeg lige må låne tråden, da jeg også kraftigt overvejer CD. Hvilken modtager skulle man selv købe så hvis det var. Syntes det er lidt vildt at give 2000 kr for deres billigste hd boks... Hvis man kan få bedre eller billigere eller måske begge ting...?

Gerne link til forhandler eller model nr osv....

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:08

Der fås andre modtagere ja, men absolut ikke billigere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:12
Næææh, men hvis de er bedre eller evt med Hd så er det da værd at overveje....
Tak for dit hurtige og super brugbare svar :)

edit: Fandt da lige denne: Virker umiddelbart både bedre, smartere og hvad..? Jo, den er også billigere :) + der er DVB-T i den også... http://www.av-connection.dk/?PGr=2946&ML=1015 - http://www.av-connection.dk/?PGr=2946&ML=1015

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:21

Udbyderen har også HD modtagere ligeledes med HDD (PVR) og et stort udbud af HD kanaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Udbyderen har også HD modtagere ligeledes med HDD (PVR) og et stort udbud af HD kanaler.

Jo jo.... men deres HDD koster en del flere penge...
Stopper her, vil ikke spamme mandens tråd og har jo fundet det jeg egentlig spurgte om Smile

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Ellegaard74 Ellegaard74 skrev:

Hvis jeg lige må låne tråden, da jeg også kraftigt overvejer CD. Hvilken modtager skulle man selv købe så hvis det var. Syntes det er lidt vildt at give 2000 kr for deres billigste hd boks... Hvis man kan få bedre eller billigere eller måske begge ting...?

Deres billigste hd boks koster helle ikke 2000,men lige nu 995,hvis man tegner et abonnement på f.eks.FAMILY,og HDTV-box med HDD til 1.995.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Deres billigste hd boks koster helle ikke 2000,men lige nu 995,hvis man tegner et abonnement på f.eks.FAMILY,og HDTV-box med HDD til 1.995.
Ja, det er da også rigtigt..... My bad Ouch

Så det er ikke at anbefale at købe en anden end CD egen boks..?

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 09:42

Du bør huske at læse andre tråde her i forum.. der er altså også kendte problemer med CD's egen boks, som du måske gerne vil betale ekstra for at fungerer bedre, så er det du sparer måske ikke værd at spare alligevel, når din oplevelse af boksen forringes

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 09:55

Jeg vil da ikke fraråde dig,ikke at købe en anden boks end CDs,der er flere herinde som køre med andre bokse end CDs og det køre fint,men hvis du kan indfinde dig med småfejl som genstart,låsning af boksenDead,at det er CD der bestemmer,hvad du se af kanaler,så er det de en udemærket boks,men hvis du vil modtage fra andre satelitter,så er CDs bokse bestemt ikke de bedste til det,køre selv med en Sagem ITSD81 HD fra Canal Digtal. 

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Du bør huske at læse andre tråde her i forum.. der er altså også kendte problemer med CD's egen boks, som du måske gerne vil betale ekstra for at fungerer bedre, så er det du sparer måske ikke værd at spare alligevel, når din oplevelse af boksen forringes

Laver snart ikke andet end at læse og læse og jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg.Confused
Syntes bare det var smart med den Maximum TS-3000. Har jo ikke CD endnu og ved ikke hvornår jeg får det, men skal have en Mpeg4 boks alligevel og den Ts-3000 kan jo bruges til det hele..

Går lidt i tænke/læse mode... Takker for lån af tråden og alle svareneSmile

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820

Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Blot til info, så kommer Energimidt med hele deres "analoge" pakke i DVB-C her per 2. feb.

Kan du uddybe denne? Hvor har du læst det? Altså uden om alle deres bokse, og direkte til TV tuner evt. ??

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt

Print side | Luk vindue