Print side | Luk vindue

DRHD er væk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74913
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 08:39


Emne: DRHD er væk
Skrevet af: kbking
Emne: DRHD er væk
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 17:24

da jeg lige ville se hvad der kommer på DRHD var den forsvundet, kanal pladsen var helt væk jeg har et Sony 40w5500. er der andre der heller ikke kan se drhd mere, det er på yousee.




Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 19:37
 
 Der er absolut ingen problemer med Samsungboxen (0300).


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: DonTlaloc
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

da jeg lige ville se hvad der kommer på DRHD var den forsvundet, kanal pladsen var helt væk jeg har et Sony 40w5500. er der andre der heller ikke kan se drhd mere, det er på yousee.



Ja, det samme her. Også et 40W5500 og YouSee, sjovt nok er den der stadig i soveværelsets 32V4500.


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:04
Samme problem her i Høje-Taastrup (YouSee net 151) med et 37W5500.
 
Siden i onsdags har der også været dårligt signal med høj feljrate på en række kanaler, f.eks. VH1, The Voice, og MTV, med periodiske pixeleringer og korte udfald. Selv på TV2 har der været ganske kortvarige udfald.
 
Jeg har ellers ikke haft en fejlrate over nul på nogen kanaler, siden jeg skiftede kabler sidste år.
 
Så det lugter lidt af at være et problem i YouSee's net?!


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:07
I øvrigt mangler jeg også her til aften EPG informationer for alle kanaler, ud over nuværende og næste program.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:10
 
 Når i er på You See, så får i vel også meddelser derfra.
 
 YouSee retter fejl.

Det er desværre konstateret, at der er udfald på DR HD.

Vi beklager de gener det medfører, vores teknikere arbejder på at udbedre fejlen hurtigst muligt.

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.

Opstået/Oprettet:   29.01.2010 14:19
Seneste opdatering: 29.01.2010 14:21
Forventet slut:     Ukendt

Se mere om dette varsel på
http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?x&id=51336 - http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?x&id=51336


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Se mere om dette varsel på http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?x&id=51336 - http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?x&id=51336
Jeg får følgende på den link:
 

Ingen info aktiv

Vi kunne ikke finde den ønskede driftinfo. Det er muligt, at problemet er blevet afhjulpet eller det er eventuelt under opdatering

Til gengæld finde jeg følgende for mit postnummer:
 
http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341 - http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341
 

YouSee retter fejl.

Denne fejl berører Kun DVB-C modtagere med CA-modul (Fladskærme, Computerer m.fl.) der har geninstalleret programmer siden fredag d. 29. januar 2010.

Kunder kan opleve sort skærm på følgende programmer
- DRHD, C+sportHD, C+filmHD, AnimalHD, WildHd og EuroS2HD.

Vi beklager de gener det medfører, vores teknikere arbejder på at udbedre fejlen hurtigst muligt.

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.

Jeg har dog intet CA-modul!?


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:36
 
 Det berører tilsyneladende modtagere som ikke er fra You See.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:59
Slettet som overflødig.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: thomas_morch
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:52
Har samme problem fra i tirsdags, virkede så igen torsdag, havde byttet plads med DR2, der så var flytte en kanal 485.
Her til aften var DR HD væk igen.
 
TV : Sony 52W5500


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 22:07
Ja de fjumrer vist lidt rundt i forbindelse med introduktionen af nye HD-kanaler den 1/2.
Der står lidt mere om det i en anden tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74335&title=yousee-tvillingkort-og-nye-hdkanaler-1-februar - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74335&title=yousee-tvillingkort-og-nye-hdkanaler-1-februar


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 23:57
DR HD er også HELT væk på mit Panasonic TX-P42GA11...! Kanalen er simpelthen SLETTET... Confused - Men på mit Sony 32V5500 er alt i skønneste orden...

Og selvom jeg scanner for nye kanler så kan Panasonic'en IKKE finde DR HD...! Hva h..... sker der... Hvofor kan det ene godt se DR HD og det andet kan IKKE...? Det er jo NØJAGTIG SAMME signal de får...!

Er der andre der har samme problem og ikke kan genskabe DR HD...?



Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

Er der andre der har samme problem og ikke kan genskabe DR HD...?
Jeg gidder slet ikke at prøve, før YouSee selv mener at problemet er løst, da jeg så skal sortere kanaler igen igen igen igen. Man kunne jo måske være så heldig at den automatiske opdateringer af tjenester selv finder kanalen igen?!

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 14:17
Jeg har nu snakket med YouSee hotline og her fik jeg at vide at problemet er løst midlertidig...! Det blev løst tidlig lørdag morgen. Men jeg kan STADIG ikke få DR-HD på mit Panasonic...!!! Ikke en gang ved manuel programering/indtastning af frekvens/symbolrate...! Jeg fik også at vide at de ikke har et Panasonic i deres test-lab, og derfor kan de ikke sige om YouSee's problem (database nedbrud) stadig vil give problemer for et Panasonic TV...!

Jeg fik at vide at de forventer problemet er løst på mandag eftermiddag, og hvis jeg STADIG ikke har DR HD skal jeg ringe ind igen...!

Spørgsmålet er bare: er der andre Panasonic ejere som stadig har problemet...?
 


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

Jeg har nu snakket med YouSee hotline og her fik jeg at vide at problemet er løst midlertidig...!

Det burde det også være. Allerede fredag aften fik de tilsyneladende sat HD-kanalerne tilbage til udgangspunktet igen. Der er ihvertfald navne på dem igen:




-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: alias
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

Jeg har nu snakket med YouSee hotline og her fik jeg at vide at problemet er løst midlertidig...! Det blev løst tidlig lørdag morgen. Men jeg kan STADIG ikke få DR-HD på mit Panasonic...!!! Ikke en gang ved manuel programering/indtastning af frekvens/symbolrate...! Jeg fik også at vide at de ikke har et Panasonic i deres test-lab, og derfor kan de ikke sige om YouSee's problem (database nedbrud) stadig vil give problemer for et Panasonic TV...!

Jeg fik at vide at de forventer problemet er løst på mandag eftermiddag, og hvis jeg STADIG ikke har DR HD skal jeg ringe ind igen...!

Spørgsmålet er bare: er der andre Panasonic ejere som stadig har problemet...?
 
Ja jeg har heller ikke DR HD på mit tv nummer 2 som ikke har en boks koblet på. Jeg har også Panasonic.


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:17
Meget mystisk problem men jeg har ikke haft nogle udfald hverken på mit 32w5500 eller på mit 46w5500.Bor ved Utterslev torv Bispebjerg.
 
       carsten


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 17:59
Nu har jeg fundet ud af noget mere om DR HD og problemerne her omkring. Hvis jeg tænder mit Sony 32V5500 på DR HD som godt kan vise det, ja så bliver EPG aldrig opdateret... Hele EPG'en er helt TOM og forbliver tom sålænge jeg står på DR HD, men så snart jeg skifter til DR1 - og vupti, så kommer EPG oplysningerne væltene ind og kort efter har jeg EPG for alle programmer en uge frem.

Så der ER noget ganske unormalt med DR HD...! Mon det er derfor at Panasonic ikke "vil" accepterer kanalen - og dropper den ud fra den betragtning at den ikke opfylder betingelserne for en "korrekt" kanal...?



Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 18:35
Jeg har nøjagtigt samme problem på mit Panasonic, den er helt væk, og det samme er sket med National Geographic Wild HD.


Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 18:37
Men det lader til der står noget om det her: http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341 - http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Men det lader til der står noget om det her: http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341 - http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341


Mjaaa... Det link er vel en mere generel fejlbeskrivelse... Men som tidligere skrevet så er fejlen rettet midlertidig - og MANGE kan nu se DR HD igen...! Det underlige er bare at Panasonic TV ikke kan...! Og nogen kan... Jeg har en kolega som har en TX-P42G10 og der er ikke problemer men vi ligger under hver sit netværks-ID. Det kan være det er afhængig af netværks ID...!

Der må også ligge nogle krav i Panasonic's måde at modtage DVB-C på, som bevirker at DR-HD slet ikke kan ses/findes... DR-HD kommer SLET ikke på kanaloversigten...! Den er intet mindre end pist er væk, forsvundet, slettet, ikke eksisterende...

Anyways: Vi kan jo op sammenfatte en oversigt her med Netværks-ID, modeltype og firmware:
Mine info er:
Net-ID: 1746 (skanderborg AF), Panasonic TX-P42GA11, Firmware 1.213

Hvad er info for jeres...?



Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 19:18
Der er flyttet rundt på nogen kanaler og dukket nogen nye krypterede kanaler op (som jeg derfor ikke får signal på), men DR HD er ikke dukket op af sig selv igen hos mig.
 
Jeg har endnu ikke prøvet en ny fuld skanning.


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 19:41
Så er DR HD dukket op hos mig på den plads, hvor TV3 lå før, mens TV3 er flyttet et andet sted hen.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 19:59
Jeg har et Panasonic 42G10 hvor DRHD også mangler. Jeg er på net 151 (Hovedstaden)
Jeg har prøvet at lave en manuel søgning på 442 Mhz, men der finder den ikke noget.

Jeg har pt. ikke lyst til at lave en fuld søgning, da jeg mener jeg så skal opsætte favoritlister igen, og lørdag aften er ikke lige til den slags, når damen skal zappe Wink


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: alias
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Men det lader til der står noget om det her: http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341 - http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341


Mjaaa... Det link er vel en mere generel fejlbeskrivelse... Men som tidligere skrevet så er fejlen rettet midlertidig - og MANGE kan nu se DR HD igen...! Det underlige er bare at Panasonic TV ikke kan...! Og nogen kan... Jeg har en kolega som har en TX-P42G10 og der er ikke problemer men vi ligger under hver sit netværks-ID. Det kan være det er afhængig af netværks ID...!

Der må også ligge nogle krav i Panasonic's måde at modtage DVB-C på, som bevirker at DR-HD slet ikke kan ses/findes... DR-HD kommer SLET ikke på kanaloversigten...! Den er intet mindre end pist er væk, forsvundet, slettet, ikke eksisterende...

Anyways: Vi kan jo op sammenfatte en oversigt her med Netværks-ID, modeltype og firmware:
Mine info er:
Net-ID: 1746 (skanderborg AF), Panasonic TX-P42GA11, Firmware 1.213

Hvad er info for jeres...?

Net-ID 701, Panasonic TX-P37X10Y, firmware 1215
DR HD væk og dukker ikke op efter fuld søgning eller manuel søgning.
Der kommer heller ikke nogle af de nye kanaler frem under hverken fuld eller manuel søgning.


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Jeg har et Panasonic 42G10 hvor DRHD også mangler. Jeg er på net 151 (Hovedstaden)
Jeg har prøvet at lave en manuel søgning på 442 Mhz, men der finder den ikke noget.

Jeg har pt. ikke lyst til at lave en fuld søgning, da jeg mener jeg så skal opsætte favoritlister igen, og lørdag aften er ikke lige til den slags, når damen skal zappe Wink


Jeg har enda lavet en "reset to factory" og startet HELT forfra med NØJAGTIG samme resultat...!
Hvad er firmware version på dit Panasonic...?

Firmware version på panasonic kan ses ved at:
 - trykke kanppen:  "Menu"
 - og vælge: Indstillinger/System/System information
 - Øverste linie hvor der står "Firmware version".




Skrevet af: Boost
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 21:56
Min firmware er 1209.



-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Jesper Rasmussen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 01:26
Heller ingen DR HD hos mig pt. Har prøvet med scan efter kanaler uden resultat. Jeg har grundpakken så ved ikke om der er pillet ved andre HD-kanaler.

Netværks-ID: 701 (8260 Viby J/Århus Syd)
TV: Panasonic TX-P42GA11
Firmware: 1213

Fredag eftermiddag monterede jeg nye HF-tætte antennestik fordi jeg har haft lidt problemer med udfald på netop DR HD pga. indstråling - og de nye stik så også umiddelbart ud til at løse problemet, men jeg da jeg senere på aftenen tændte for TV'et manglede DR HD - "Hva' fa'en er nu det?!" tænkte jeg. Og efter at have brugt en time på at pille ved kabler og rode rundt i menuen på TV'et og lave scan efter nye kanaler osv tænkte jeg, at jeg da lige kunne spørge google, om der var andre, der manglede DR HD - og det er der så, kan jeg se :o)

/Jesper


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 11:41
Her er en liste over os i denne tråd som har problemerne. Det er sansynligvis ikke relateret til model eller Net-ID eller firmware.... Den eneste fællesnævner (ind til videre) er at det er Panasonic som har problemet...

Og har du info som skal med så tilføj endelig dine info... Og meget gerne hvis det er andet mærke end Panasonic.

Jeg vil bruge dette til den sag jeg har hos YouSee, i tilfælde af problemet ikke er væk mandag eftermiddag. Så skal jeg nemlig genoptage min sag, og så er det jo meget rart at have noget info så de ikke bare tror det er mit TV som er fucked up...!

-------------------------
Deaster:
Net-ID: ??
TV: Panasonic ??
Firmware: ??
-------------------------
Alias:
Net-ID: 701
TV: Panasonic TX-P37X10Y
Firmware: 1215
-------------------------
Knudsen:
Net-ID: 1746 (Skanderborg AF)
TV: Panasonic TX-P42GA11
Firmware: 1213
-------------------------
Boost:
Net-ID: 151 (Hovedstaden)
TV: Panasonic TX-P42G10
Firmware: 1209
-------------------------
Jesper Rasmussen:
Net-ID: 701 (8260 Viby J/Århus Syd)
TV: Panasonic TX-P42GA11
Firmware: 1213
-------------------------



Skrevet af: Toshi
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 11:54
Jeg har også mistet DR HD, C+ Film HD og C+ Sport HD. Havde i øvrigt et lignende problem i sommer, hvor jeg kunne finde C+ kanalerne via min tuner i computeren, men ikke via tv'et. Havde besøg af tekniker fra Yousee, men det var altså centralt noget var galt... Håber de løser det hurtigere denne gang (sidst tog det 3 uger) for jeg har altså alvorligt satset på Super Bowl i HD på søndag.
 
Net-ID: 150
TV: Panasonic 50V10
Firmware: 2011


Skrevet af: pvh1987
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:16
Pyha - nu ved jeg da, at det sandsynligvis ikke er mit fjernsyn, den er gal med.

Jeg har lige fået mit nye plasma-tv i sidste uge (Panasonic P42V10E) - jeg har haft store problemer med kanalerne på DVB-C-tuneren, indtil jeg fandt ud af at man skulle indtaste netværksnummer og lign - det faldt jeg tilfældigvis over på yousee's hjemmeside. Nu beholder kanalerne deres plads og forsvinder ikke lige pludselig. Undtagen DR HD. Den forsvandt efter kanalopdateringen - den kunne jeg ellers se før?

Jeg går ud fra at det er en generel fejl hos YouSee, siden der er andre der også har problemer?

Den skulle være på plads 3 hos mig, men der er ingen kanal på den plads. Beder man alligevel om kanal 3 siger den "Ugyldig kanal".


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Den skulle være på plads 3 hos mig, men der er ingen kanal på den plads. Beder man alligevel om kanal 3 siger den "Ugyldig kanal".


Yepper... Nøjagtig samme problem jeg har - også plads nummer 3 Wink - og samme meddelse hvis man vælger den...! Cry

Vil du oplyse Net-ID samt firmware version, for så har jeg nemlig noget at gå videre med mandag (hvis det skulle blive nødvendigt)



Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 19:26
Er der andre som har mistet EPG (ud over nu og næste program) samtidigt med at DR HD forsvandt, og som ikke har fået den tilbage?

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: pvh1987
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 19:32
Ja - jeg bruger net-id 421 (da jeg bor på Fyn og har indbygget tuner), firmware version er vist den nyeste: 2013-1000. Jeg har indtastet 143 MHz som frekvens og 6875 som symbolrate, som der står et eller andet sted på YouSee's hjemmeside.

Det undrer mig at man godt kan bytte om på rækkefølgen af kanalerne, men når man så tænder igen dagen efter, så er de tilbage hvor de var, da de blev læst ind? Meget irriterende, men man kan vel vænne sig til det.


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 20:18
Jeg har netop opdateret min fw til 1215, men det gav ikke nogen forandring.

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: pvh1987
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 20:44
Problemet ligger vel hos YouSee? Altså, at kanalen ikke kan findes når man søger. Jeg har hørt fra andre at de stadig har kanalen, og det er vel nok fordi de ikke har lavet en kanalopdatering her i weekenden. Såvidt jeg forstår problemet, så har det ikke noget med vores tv at gøre. Forhåbentlig da ikke, i hvert fald. Jeg har kunnet modtage kanalen før weekenden.


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Er der andre som har mistet EPG (ud over nu og næste program) samtidigt med at DR HD forsvandt, og som ikke har fået den tilbage?


Yep... Sammen her... Eller det vil sige jeg har nu og næste, og brudstykker af EPG de næste par dage... Og det er BÅDe på mit Sony 32V5500 (som godt kan tage DR HD) og på mit Pana 42GA11...!


Oprindeligt skrevet af pvh1987<span id=userPro756785 =showDropDown'userPro756785', 'proMenu756785', 160, 0; =msgSidePro title=Se Drop Down></span> pvh1987 skrev:

Ja - jeg bruger net-id 421 (da jeg bor på Fyn og har indbygget tuner), firmware version er vist den nyeste: 2013-1000. Jeg har indtastet 143 MHz som frekvens og 6875 som symbolrate, som der står et eller andet sted på YouSee's hjemmeside.


Hvilket TV er det du har som også har problemet..? Og skal jeg forstå det sådan at du STADIG ikke kan se/finde DR-HD..?


Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Jeg har netop opdateret min fw til 1215, men det gav ikke nogen forandring.


Yep... Bruder "Alias" kører også med 1215 og har samme problem... Men det var interessent om en opgradering ville "reset'e" noget så alt var OK igen...! - Men ak' nej...!

Overvejer at kontakte Panasonic da det tyder på at det "kun" er Panasonic der er problemet - og set i det lys at de måske skal re-vuderer måden de indlæser kanaler...!










Skrevet af: pvh1987
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 21:38
Mit tv er det eneste der har MPEG4-tuner her i huset. Jeg har spurgt én anden som jeg kender, som godt kan modtage DR HD. Også i dag. Jeg har forstået det på den måde at det kun er dem, som har lavet en ny kanalsøgning her i weekenden, som ikke har fået DR HD med. Der står følgende på YouSee's hjemmeside:

http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=51341

I min tv-pakke (mellempakken) har jeg ikke andre HD-kanaler, så jeg kan ikke se om det kun er DR HD der er problemet.

Hvis det kun er Panasonic der har problemet, så foreslår jeg at de får udsendt en ny firmware ud i en fart (dvs. lige nu). Så kan de passende lige inkludere muligheden for at rette delay i lyden, når man bruger den optiske udgang og ikke har en AV-reciever der ellers kunne tage sig af den slags.

Knudsen, jeg vil ikke foreslå det her, for det går du sikkert ikke med til. Det kunne være sjovt hvis du vil genindlæse kanalerne på Sony'en og se om DR HD forsvinder. Evt. gøre det på Panasonic'en også, hvis nu problemet skulle være rettet i mellemtiden. Hvis DR HD er på begge tv efter denne omgang, så må alting vel være i orden. Hvis DR HD forsvinder på Sony'en, så må problemet vel ligge hos YouSee? Hvis DR HD ikke forsvinder på Sony'en, så må det være Panasonic, der har lavet en fadæse.

Det kunne også være en anden med to tv (hvor det ene er et Panasonic med DVB-C-tuner). Jeg har desværre kun ét tv der kan tage HD-kanaler og det er mit Panasonic P42V10E. Ellers ville jeg glædeligt teste det selv - så spændende er DR HD da heller ikke :P hehe

Det ville være rart at finde ud af præcis hvor problemet ligger, før man begynder at kontakte enten Panasonic eller YouSee. Skrækscenariet er vel at man skal have en ekstern tunerboks for at kunne se HD-kanaler - det håber jeg sandelig ikke kan være rigtigt. Jeg har som sagt kunne modtage DR HD, i hvert fald midlertidigt, før jeg indtastede det korrekte netværksid osv. Derfor tror jeg stadig problemet ligger hos YouSee, da dette skete ca. da de kom med den driftsmeddelelse, som jeg linker til i dette indlæg.


Skrevet af: thomas_morch
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 21:39
Har stadig problem med mit 52W5500
Net ID : 251
Nyeste firmware 1.6 ???


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Jeg har forstået det på den måde at det kun er dem, som har lavet en ny kanalsøgning her i weekenden, som ikke har fået DR HD med.


Ja men det er IKKE tilfældet... Det er ikke sådan det hænger sammen...

Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Knudsen, jeg vil ikke foreslå det her, for det går du sikkert ikke med til. Det kunne være sjovt hvis du vil genindlæse kanalerne på Sony'en og se om DR HD forsvinder. Evt. gøre det på Panasonic'en også, hvis nu problemet skulle være rettet i mellemtiden. Hvis DR HD er på begge tv efter denne omgang, så må alting vel være i orden. Hvis DR HD forsvinder på Sony'en, så må problemet vel ligge hos YouSee? Hvis DR HD ikke forsvinder på Sony'en, så må det være Panasonic, der har lavet en fadæse.


Det har jeg skam også overvejet... Og jeg har skam forsøgt flere gange (back to factory settings - og starte HELT forfra) på Panasonic'en med samme resultat. Så det ka' være jeg laver denne test senere i dag på Sony'en...! Det tager under 2 minutter at lave startup indstillingerne... og så passer den ellers sig selv i små 10 minutter... Men sæt nu jeg mister DR HD Wink - Jeg syntes faktisk det er en MEGA FED kanal...

Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Det ville være rart at finde ud af præcis hvor problemet ligger, før man begynder at kontakte enten Panasonic eller YouSee. Skrækscenariet er vel at man skal have en ekstern tunerboks for at kunne se HD-kanaler - det håber jeg sandelig ikke kan være rigtigt.


Problemet ligger mest sansynligt hos YouSee da de fik database-nedbrud... Men hvofor h..... kan dette bevirke at jeg får SLETTET en kanal på mit TV...? Jeg kunne forstå at der var sort skærm, men ligefrem have "admin rettigheder" på mit TV syntes jeg er lige groft nok...! LOL

Skrækscenariet med en ekstern tunerbox er en TOTAL NO GO for mig... Så fejlmelder jeg sgu lortet indtil det er rettet - og dermed BASTA...! Jeg frygter nu egentlig meget mere, at det er en sag som kommer til at tage 100 år og en ildebrand inden det er løst... men lad os nu se...!

Der ud over så er EGP også fulstændig fucked up så det er ganske tydeligt at der er problemer... Men som sagt så har jeg snakket med YouSee og de har kun løst problemet indtil videre med en eller anden for for "cowboy trick" og forventer at løse det RIGTIGT på mandag...! Og jeg skulle genoptage min sag mandag aften hvis jeg stadig har problemet...! Så indtil videre kan vi blot vente i spænding...!





Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 01:56
Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Ja - jeg bruger net-id 421 Klip...
Det undrer mig at man godt kan bytte om på rækkefølgen af kanalerne, men når man så tænder igen dagen efter, så er de tilbage hvor de var, da de blev læst ind? Meget irriterende, men man kan vel vænne sig til det.
Du bliver nødt til at slå dig til tåls med den rækkefølge programmerne lægges ind i.
Nogle Fladskærme placerer programmer i en rodebunke der næsten ikke er til manuelt at sortere på plads efter eget ønske, derfor er de specielle Fladskærmsnet oprettet.
Næsten alle netværk designet til Fladskærme har samme rækkefølge som YouSee digitalbokse.


-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 10:51
YouSee foretager kanalændringer i morgen, tirsdag den 2. februar. Nærmere tidspunkt er ikke angivet.

Da de driftsforstyrrelse der bl.a. angår modtagelse af DR HD ikke synes løst i øjeblikket, vil det nok være klogt, at de der bruger tv'ets indbyggede tuner, ikke foretager en kanalsøgning, før YouSee i morgen har gennemført kanalændringerne.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: alias
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 10:58
DR HD er igen dukket op på mit TV med dvb-c tuner men tilgengæld mangler der en stor bunke andre kanaler, både kanaler fra fuldpakken som jeg har og kanaler som det er muligt at tilkøbe. Har fortaget en fuld scanningen på alle dvb-c kanaler. Nå men det kommer nok til at virke imorgen igen, når Yousee er færdig med at rode rundt med kanalerne LOL


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 11:22
Ja i skrivende stund mangler der SDT (Service Descriptor Table) på en masse af frekvenserne og så vil et almindeligt tv eller en boks ikke finde nogen kanaler.
Det er givetvis noget der er løst inden længe.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Ja i skrivende stund mangler der SDT (Service Descriptor Table) på en masse af frekvenserne og så vil et almindeligt tv eller en boks ikke finde nogen kanaler.
Det er givetvis noget der er løst inden længe.


Jeg har lavet ny tråd med oversigt over kanalændringerne som YouSee gennemfører tirsdag den 2. februar. Det er denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75069&title=yousee-kanalndringer-2-februar



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 18:37
Så nu har jeg fået DR HD, Animal Planet HD og NG Wild HD tilbage på mit Panasonic S10 fjernsyn.


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Så nu har jeg fået DR HD, Animal Planet HD og NG Wild HD tilbage på mit Panasonic S10 fjernsyn.

Yep... Jeg har dog kun den lille pakke men DR HD er nu tilbage igen... DEJLIGT...!

Så YouSee fik faktisk fikset problemet, ganske som de lovede mig lørdag formiddag. Clap



Skrevet af: Boost
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 22:56
Jeg har også fået DR HD tilbage. :)

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 23:13
Ud over at få DR HD tilbage, så har jeg også fået EPG tilbage.
 
Der er dog stadigvæk flere kanaler med uacceptablet dårligt signal siden i onsdags (= pixelering og udfald), f.eks. MTV, The Voice og VH1. Unhappy


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Jesper Rasmussen
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 00:02
DR HD er også dukket op på mit TV igen, dejligt.
Men selvom problemet nu er løst for denne gang kunne det være interessant at finde ud af, hvorfor det tilsyneladende kun er Panasonic TV (og Sony?!?), der har haft problemer - er det Panasonic eller Yousee, der ikke overholder DVB-C standarden (hvis der er en sådan)? Nogen bud?

/Jesper


Skrevet af: pvh1987
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 16:16
Jeg har fået DR HD igen, da jeg genindlæste kanalerne i går aftes. Det er jo dejligt. Derudover burde jeg fra i dag kunne se TV3+ HD og Kanal 5 HD som er bonuskanaler til YouSee's mellempakke nu. Dem kan jeg ikke se, men har ikke genindlæst kanaler siden i går. Jeg forstår det som om at jeg kan se disse kanaler uden kort og kortlæser - er det korrekt?


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Derudover burde jeg fra i dag kunne se TV3+ HD og Kanal 5 HD som er bonuskanaler til YouSee's mellempakke nu. Dem kan jeg ikke se, men har ikke genindlæst kanaler siden i går. Jeg forstår det som om at jeg kan se disse kanaler uden kort og kortlæser - er det korrekt?

Nej det er ikke korrekt. Bonuskanalerne kræver, som de hele tiden har gjort, programkort.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: pvh1987
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:04
Aha... det kræver måske det der hedder YouSee Plus?

Jeg beklager meget at det ikke er den rigtige tråd at spørge om dette i, men nu kan jeg vel ligeså godt få det afklaret :-) hehe


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:10
 
 JA, for at se de kanaler du har men Digitalt + enkelte andre, så kræves ikke andet end en kompatibel modtager. Alt andet kræver et kort. Alle oplysninger er at finde på You See´s hjemmeside.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af pvh1987 pvh1987 skrev:

Aha... det kræver måske det der hedder YouSee Plus?

Ja enten YouSee Plus, som er leje af boks samt programkort til 89,- om måneden eller YouSee Kort, som er programkortet alene til 30,- om måneden.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 01:28
YouSee har åbenbart droppet MP2 stereo lydsporet på DR HD, nu er der kun AC3 5.1 448 Kbps.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:14
Så er DR HD samt EPG info ud over nu og næste forsvundet igen for mig! Disapprove
 
EDIT:
 
Og fejlraten er helt vildt høj på f.eks. The Voice, så den slet ikke kan ses (der er ganske korte ophold i total sort skærm).


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:20
Ja de kludrer i det igen. Mere info i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75428 - TV3+ HD væk på yousee?


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Så er DR HD samt EPG info ud over nu og næste forsvundet igen for mig! Disapprove


Jeg oplever at der periodisk er huller i den EPG som YouSee udsender (Frederiksberg, grundpakke). Min Dreambox cacher vist EPG, så hullerne er formentlig større end hvad jeg oplever. Det plejer at løse sig selv i løbet af nogle timer.

Men ok... det lyder som om at dine problemer er større end det, så måske er en fejlmelding til YouSee på din plads?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 19:11
DR HD er hverken at finde på mit Pana X10Y eller mit Philips. Ikke godt nok!!


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 22:47
Så har jeg fået DR HD og EPG information tilbage.
 
Der er stadigvæk digitale fejl i størrelsorden op til ca. 3.6x10^-4 på nogen kanaler, f.eks. MTV, Voice, VH1, BBC E, Discovery, Animal Planet og NatGeo, men der er kun få ikke-korrigerbare fejl (kaldes "UEC" på Sony tv).


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: slate
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 23:55
DR HD er også væk i Struer... sidst set i går aftesWink

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

YouSee har åbenbart droppet MP2 stereo lydsporet på DR HD, nu er der kun AC3 5.1 448 Kbps.
Det ser ud til at være tilbage igen:
 


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Knudsen
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 14:54
Ja nu kan jeg så bare konstaterer at nu er DR-HD væk IGEN..! Men til forskel for sidste gang, så kan jeg få den ind igen blot ved at opdaterer kanal-listen... Men HVOFOR H..... har YouSee "administrator rettigheder på mit TV" - og kan slette en kanal...?
 
Jeg har snakket med YouSee og han fortalte mig at den standard som YouSee kører efter hedder "Nordic LCN" - Der er en HEL del forskellige standarder som man kan køre efter, men det er altså denne som YouSee bruger.
 
Så nu vil jeg prøve at ringe til Panasonic og høre hvad de siger til det... Der er som tidligere skrevet IKKE problemer med mit Sony 32V5500 - her fungerer alt bare perle...!
 
Update:
Så har jeg snakket med Panasonic og dette problem skulle være fikset i version 1213 (som jeg kører med) og 1215... Og version 1215 er pt. nyeste...! Jeg er blevet lovet at få en mail om et par dage om dette og om der er en løsning på vej... Så må vi se om jeg får den...?
 


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 15:38
Når vi nu snakker HD-kanaler, så er WildHD pt. uden kryptering her.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 17:39
hvad fanden har de teknikere gang i, kunne de ikke bare sætte det op en gang og så lade være med at pille ved det hele tiden. man skulle tror den ene tekniker ikke ved hvad den anden har lavet.


Skrevet af: Jesper Rasmussen
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Knudsen Knudsen skrev:

-cut-

Update:
Så har jeg snakket med Panasonic og dette problem skulle være fikset i version 1213 (som jeg kører med) og 1215... Og version 1215 er pt. nyeste...! Jeg er blevet lovet at få en mail om et par dage om dette og om der er en løsning på vej... Så må vi se om jeg får den...?

Jeg har ikke oplevet problemer  siden sidste weekend, dvs DR HD virker fint hos mig pt - mit Panasonic G10/GA11 har firmware 1213.

/Jesper

PS: Nat. Geo. Wild HD er også ukrypteret hos mig pt. (har grundpakken)




Skrevet af: karkov
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 20:35
Tror WildHD er ukrypteret for at undgå at boksen skal gå ned, ved at gå fra kanal wildhd (53) til natgeo (54) med kanal op knappen. det er en kendt fejl ved den seneste software


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 20:41
 
 
Oprindeligt skrevet af Jesper Rasmussen Jesper Rasmussen skrev:

  Wild HD er også ukrypteret hos mig pt. (har grundpakken)
 
 ??? Den kanal er ikke i Grundpakken.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Jesper Rasmussen Jesper Rasmussen skrev:

  Wild HD er også ukrypteret hos mig pt. (har grundpakken)
 
 ??? Den kanal er ikke i Grundpakken.

Nej men den ligger på en frekvens i grundpakkens frekvensområde og når den er ukrypteret, så kan man naturligvis se den selv om man kun har grundpakken.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

Tror WildHD er ukrypteret for at undgå at boksen skal gå ned, ved at gå fra kanal wildhd (53) til natgeo (54) med kanal op knappen. det er en kendt fejl ved den seneste software

Det lyder som en meget sandsynlig forklaring.
Vi kan nok se frem til, at den vil være frit tilgængelig frem til næste firmware-opdatering af boksen.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information



Print side | Luk vindue