Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74948 Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 22:55
Emne: Squeezebox duet kan ikke komme på Sqeezebox.comSkrevet af: Parabolen
Emne: Squeezebox duet kan ikke komme på Sqeezebox.com
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 13:05
Jeg har problemer med at kunne bruge min Squeezbox Duet uden computeren er tændt. Jeg har prøvet følgende, hvilket er angivet på Slimdivice forum side:
Jeg kan stadigvæk ikke komme på. Når jeg slukker computeren eller stiller den i dvale bliver lampen blå på recieveren. Prøver at etablere forbindelse men kommer ikke på Squeezebox.com
Jeg flere gange prøvet at komme på og intet hjælper. Jeg har tidligere været på Squeezbox.com men ved optateringer har jeg ikke kunnet få forbindelse.
Er der nogen der har en løsning på dette.
------------- /Erik
Svar: Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 00:57
Hvilken version af SBS kører du?
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 10:12
Version 7.4.1 r7915
------------- /Erik
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 12:37
Lad mig se om jeg har forstået dette korrekt: Du slukker din server og vil derefter skifte til mysqueezebox.com? Såvidt jeg husker skal skiftes gennemføres inden du slukker din server.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:28
Kurt, det har jeg vist heller ikke nævnt men nå jeg konfigurere controlleren, kan recieveren heller ikke forbindelse med Mysqueezebox.com. Jeg kan kun få forbindelse igennem mit netværk. Jeg vil lige tilføje at jeg bruger et cat6 kabel mellem reciever og min router så der skulle være god forbindelse ligeledes ud til min fiber forbindelse. Virker rigtig godt.
For mig at se må problemet ligge i recieveren, ligeledes for så vidt jeg husker efter en opdatering og det har det også. Lige for at nævne det er det også svært at huske lige hvornår de forskellige ting sker...! Der har heller ikke været ændringer på min router siden jeg fik Squeezeboxen. Som tidligere nævnt har jeg tidligere ikke haft problemer med at få forbindelse med Mysqueezebox.com. I de tilfælde jeg har slukket computeren og villet lytte til netradio har controlleren spurgt om jeg ville gå på Mysqueezebox.com!
Jeg ved ikke om det har noget at sige men lampen på min reciever lyser lysegult når jeg slukker computeren og har slukket controlleren helt. Men lampen lyser ikke når jeg har computeren tændt men controlleren slukket helt. Se manual side 33 nederst og fortsætter side 34 vedr. kabelforbindelse.
Det er ved at drage mig til vandvid at jeg ikke kan komme på og det burde jo ikke være noget problem. Jeg bruger en router fra linksys wrp 400 lige til info.
------------- /Erik
Skrevet af: slate
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:31
Kurt Poulsen skrev:
Lad mig se om jeg har forstået dette korrekt: Du slukker din server og vil derefter skifte til mysqueezebox.com? Såvidt jeg husker skal skiftes gennemføres inden du slukker din server.
Husker svagt at der har været tale om noget sådan tidligere... om det var her eller på forums.slimdevices.com har jeg svedt ud.
Men umiddelbart burde det jo ikke være nødvendigt at slukke server først; det giver jo ikke mening..... og jeg gør det heller ikke selv. Jeg tager ofte controller, skifter til mysqueezebox.com og lader min server gå i hibernation.
Gjorde det så sent som i går aftes og min P3 stream står stadig og kører.
Skal så siges at jeg kører med en af de seneste 7.4.2 builds http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.4 - http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.4
FYI 7.4.2 er tæt på release.
------------- Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:50
Slate for lige at få den på plads er den seneste version ikke 7.4.1. Ifgl. er min controller opdateret med seneste version.
------------- /Erik
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 16:47
Lampen på receiveren angiver forbindelsen til serveren eller mysqueezebox.com og ikke forbindelsen mellem controller og server. Controller og receiver er ikke forbundet. Det er controlleren der fortæller recieveren hvilken musikbibliotek den skal bruge. Receiveren kan ikke noget selv.
Kan du skifte til mysqueezebox.com når din server er tændt?
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:25
Nej, den fremgår slet ikke på displayet...heller ikke i undermenúer. Det har den nemlig gjort tidligere da jeg ingen problemer med forbindelsen til Mysqueezebox.com
------------- /Erik
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 21:18
Bare for at være helt sikker: under indstillinger->avanceret->netværk findes der ikke en skift til mysqueezebox.com?
------------- Mvh Kurt
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 21:58
Der har vist været problemer med mysqueezebox.com (igen, fristes man til at sige)
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 22:00
Skal lige tilføje at den er oppe igen, men tilsyneladende har den været nede noget af dagen idag.
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 22:02
Det burde dog ikke få menupunktet i controlleren til at forsvinde. Men "bare"at man ikke kan få forbindelse
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 22:10
Korrekt Kurt og jeg kommer også ind på den men kan ikke aktivere den eller rettere den går ikke videre når jeg trykker på den midterste knap. Eller sagt på en anden måde controlleren forsøger ikke at komme kontakt med Mysqeezebox.com
------------- /Erik
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 22:13
Kurt Poulsen skrev:
Bare for at være helt sikker: under indstillinger->avanceret->netværk findes der ikke en skift til mysqueezebox.com?
Korrekt Kurt og jeg kommer også ind på den men kan ikke aktivere den eller rettere den går ikke videre når jeg trykker på den midterste knap. Eller sagt på en anden måde controlleren forsøger ikke at komme kontakt med Mysqeezebox.com
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 06:45
Så menupunktet er der, men det virker ikke?
EDIT: For det lyder som at det er der alligevel, men bare ikke virker. Så for at få det slået fast:
Er menupunktet der eller ej?
------------- Mvh Kurt
Skrevet af: C K N
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 08:24
Letten skrev:
Skal lige tilføje at den er oppe igen, men tilsyneladende har den været nede noget af dagen idag.
Squeezebox.com kørte elendigt i går (var død det meste af dagen...) Når jeg heller ikke kan få kontakt, så står kun der i mit display:
Spiller nu
Musik
Indstillinger
Resten er væk... Det er som om at Squeezebox-softwaren går totalt kold, hvis den ikke få kontakt til Squeezebox.com...
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 08:47
Kurt Poulsen skrev:
Så menupunktet er der, men det virker ikke?
EDIT: For det lyder som at det er der alligevel, men bare ikke virker. Så for at få det slået fast:
Er menupunktet der eller ej?
Ja menúpunket er der men virker ikke.
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 09:29
Ok. Så må det være et problem på mysqueezebox.com. Kan du logge på sitet i din browser?
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 10:25
Kurt Poulsen skrev:
Ok. Så må det være et problem på mysqueezebox.com. Kan du logge på sitet i din browser?
Jeg er på arbejde lige nu. og har ikke lige adgangskoden med. Afventer lige til jeg kommer hjem. Blot en ærgeligt vi ikke lige kan få konstateret problmet lige nu...
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 18:06
Parabolen skrev:
[QUOTE=Kurt Poulsen]Ok. Så må det være et problem på mysqueezebox.com. Kan du logge på sitet i din browser?
Har nu prøvet at logge ind på sitet. Der er ingen problemer med at logge ind. Har prøvet igen at gå ind på Myzqueezebox.com på min controller og stadigvæk ikke muligt.
De radiostationer jeg kan afspille er dem der ligger som favoritter på min squeezebox server på computeren. Alle øvrige stationer ligger heller ikke på min controller længere. Kan problemet ligge helt andre steder....? Evt. på min router.]
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 20:05
Jeg ved at det her er et dumt spørgsmål, men du har inddateret de korrekte login-informationer i SBS?
Er du på facebook? Hvis ja kan du så opdatere den via din Controller?
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 20:54
Kurt Poulsen skrev:
Det er også korrekt Kurt efter jeg har ændret adgangskoden på Mysqueezenter.com skal den jo også ændres på SBS. Nu kommer alle radioprogrammer op. Lige til info jeg er ikke på facebook.
Problemet er stadigvæk at komme på Myspueezebox.com, der reageres stadigvæk ikke når jeg trykker på fanebladet Skift til Mysqueezebox.com
Jeg har prøvet at kigge under diagnosticering og der meldes ingen fejl her.
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 20:57
Efter du har sat det op i SBS så prøv og genstart din controller.
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:00
Kurt Poulsen skrev:
Efter du har sat det op i SBS så prøv og genstart din controller.
Bare for at være helt sikker er det vel både reciever og controller jeg skal genstarte.
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:01
Nej. Controller er nok. Recieveren er bare en dum robot der gør som Controlleren siger.
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:09
Kurt Poulsen skrev:
Nej. Controller er nok. Recieveren er bare en dum robot der gør som Controlleren siger.
Jeg har nu prøvet at genstarte den men kan stadigvæk ikke komme på Mysqueezebox.com..Desværre...
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:16
Okay jeg må indrømme jeg er ved at være lost her. En sidste ide: Har du genstartet SBS efter ændringen? Jeg tænker lidt på om det kan have noget med at de gamle info er gemt i serverens cache og den derfor ikke sender de nye. Alternativt hvis du kan finde ud af slette cachen på serveren. Der er vist et punkt til dette i SqueezboxCenter.
------------- Mvh Kurt
Skrevet af: Eclair
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:25
Hej Erik. Jeg løb ind i samme problem efter opdatering til 4.1 (som det for ofte sker ved opdateringer) - har brugt en del tid (for meget) på at løse problemet. Jeg nu valgt at ikke at bruge mere af fritiden, men i stedet håbe på at den næste opdatering løser problemet.
mvh Stig
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:27
Tjekkede lige lidt på forums.slimdevices.com og fandt det her : http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=74746 - http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=74746 (de tre sidste entries) Prøv at gå over i SBS->Indstillinger->avanceret->Logføring og slå log til for
Den skal sættes til fejlsøgning.
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:30
Kurt Poulsen skrev:
Okay jeg må indrømme jeg er ved at være lost her. En sidste ide: Har du genstartet SBS efter ændringen? Jeg tænker lidt på om det kan have noget med at de gamle info er gemt i serverens cache og den derfor ikke sender de nye. Alternativt hvis du kan finde ud af slette cachen på serveren. Der er vist et punkt til dette i SqueezboxCenter.
Ja jeg har genstartet intet hjalp her.
Slette cachen: er det under indstillinger for server>>aspilller>>nulstil indstilling for afspiller.
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:33
Nej Cachen slettes inde i det program der hedder SqueezeBoxCenter tror jeg. Men hvis du ikke kender det så lad være. Man skal IKKE slette noget når man ikke ved hvor og hvordan
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:34
Eclair skrev:
Hej Erik. Jeg løb ind i samme problem efter opdatering til 4.1 (som det for ofte sker ved opdateringer) - har brugt en del tid (for meget) på at løse problemet. Jeg nu valgt at ikke at bruge mere af fritiden, men i stedet håbe på at den næste opdatering løser problemet.
mvh Stig
Ja det er da rart at høre det ikke er mig der bare har problemet. Jo der går meget tid, men jeg lærer en del, samt at det bliver vidregivet til andre på forummet. Jo og det er da dejligt at andre kan hjælpe, herunder Kurt.
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:42
Kurt Poulsen skrev:
Nej Cachen slettes inde i det program der hedder SqueezeBoxCenter tror jeg. Men hvis du ikke kender det så lad være. Man skal IKKE slette noget når man ikke ved hvor og hvordan
Ok ja det er nok det bedste. Så må jeg hellere prøve at vente til opdateringen, det kan være det hjælper....Hvor mærkeligt det end lyder kan det jo også være det løser sig over tid.... man undrer sig nogen gange. Jeg kan jo også prøve at følge med på forummet Slimdivice. jeg kan jo stadigvæk afspille internet radio med computeren tændt. Men Kurt som Du kan se i tråden lader det jo til at det ikke bare er mig der har problemet...
Tak for hjælpen Kurt jeg har da ihvertfald lært meget ved det og givetvis også andre der læser tråden.
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 21:52
Det var så lidt. Vi kom jo desværre ikke nogen steder.
Jeg har læst det på forum'et at der har været problemer med mysqueezebox.com, men jeg er nu ikke sikker på at det her en fejl i softwaren. MySqueezebox.com er jo kommet op igen og du kan jo logge på i din browser. Prøv at slå logning til på den del som jeg foreslog tidligere og prøv igen. Så kommer der sikkert noget ned i din logfil som vi kan bruge til yderligere fejlsøgning. Med mindre du har givet op og mener at du kan leve uden
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 22:04
Kurt Poulsen skrev:
Det var så lidt. Vi kom jo desværre ikke nogen steder.
Jeg har læst det på forum'et at der har været problemer med mysqueezebox.com, men jeg er nu ikke sikker på at det her en fejl i softwaren. MySqueezebox.com er jo kommet op igen og du kan jo logge på i din browser. Prøv at slå logning til på den del som jeg foreslog tidligere og prøv igen. Så kommer der sikkert noget ned i din logfil som vi kan bruge til yderligere fejlsøgning. Med mindre du har givet op og mener at du kan leve uden
Jo jeg vil da gerne hvis jeg kan komme direkte på Mysqueezebox.com, det er jo bare nemmere. Når Du skriver login er det her på squeezecenter her på computeren...i givet fald er det noget jeg skal prøve at gøre flere gange.?
------------- /Erik
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 22:38
Kurt Poulsen skrev:
Tjekkede lige lidt på forums.slimdevices.com og fandt det her : http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=74746 - http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=74746 (de tre sidste entries) Prøv at gå over i SBS->Indstillinger->avanceret->Logføring og slå log til for Den skal sættes til fejlsøgning.
Der er ikke andre indstillinger der skal sættes, herunder logføring>>vælg logsæt. Eller er det en ide at søge det hele igennem??
------------- /Erik
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 08:03
Nej du skal kun sætte SBS->Indstillinger->avanceret->Logføring: (network.asyncdns) - Asynkron DNS-logføring til "fejlsøgning" og derefter klikke på anvend-knappen i nederste højre hjørne.Herefter tager du din controller og forsøger at logge på mysqueezebox.com. Når du har gjort dette går du ind på siden: SBS->Indstillinger->Oplsyninger. Nederst på siden er der et link til "Logfil for Squeezebox Server" ud for det link kan du vælge mellem 100, 500 og 1000 linier logfil. Vælg 100. Og skriv tilbage med hvad der står ud for (network.asyncdns) - Asynkron DNS-logføring
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 08:48
Kurt Poulsen skrev:
Nej du skal kun sætte SBS->Indstillinger->avanceret->Logføring: (network.asyncdns) - Asynkron DNS-logføring til "fejlsøgning" og derefter klikke på anvend-knappen i nederste højre hjørne.Herefter tager du din controller og forsøger at logge på mysqueezebox.com. Når du har gjort dette går du ind på siden: SBS->Indstillinger->Oplsyninger. Nederst på siden er der et link til "Logfil for Squeezebox Server" ud for det link kan du vælge mellem 100, 500 og 1000 linier logfil. Vælg 100. Og skriv tilbage med hvad der står ud for (network.asyncdns) - Asynkron DNS-logføring
Ok det må jeg prøve når jeg kommer hjem, det bliver sikker først engang i aften.
------------- /Erik
Skrevet af: chrs
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:18
Problemet er højst sandsynligt firewallen i din router. Slå den fra og forbind til nettet. Derefter kan du slå den til igen. Jeg har gjort det for et halvt år siden og ikke oplevet problemer.
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:44
Nej det tror jeg ikke det er. Al kommunikation sker over port 80 og ikke andet. Der er ikke noget krav til porte der skal åbnes i firewall'en for at gå på mysqueezebox.com. Iøvrigt siger SBS i logfilen at uid og pwd er forkerte. Så den har fat i sitet.
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 21:05
Læste iøvrigt i dag på Logitechs twitter at denne fejl skulle være løst 7.4.2, som dog endnu er i beta, men tæt på release.
------------- Mvh Kurt
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 22:45
Det er måske en ide lige at afvente 7.4.2 inden jeg foretager yderligere?
------------- /Erik
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:02
Eller installere den nu. Det er jo i virkeligheden er 7.4.1 med rettelser - og små rettelser vel og mærke. Hvis det mod forventning skulle brække noget kan du altid gå tilbage til 7.4.1. Det ville jeg gøre.
------------- Mvh Kurt
Skrevet af: slate
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:29
FYI. Medmindre at der findes en presserende fejl så kommer 7.4.2 på gaden denne uge.
------------- Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Skrevet af: OleRas
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 19:52
Hej
Hvad blev enden på problemet i denne tråd ? - Nu ser det ud til at jeg er løbet ind i præsis det samme :(
Jeg købte for en uges tid siden et Squeezebox Duet system, og det har faktisk fungeret perfekt, og uden problemer forbundet både til den server der kører her på min PC, og til www.squeezebox.com - Alt fungerede fint...
Indtil i eftermiddags. - Så ville den pludselig ikke længere connecte til www.squeezebox.com !? - hvorimod det stadig fungerer fint via den server jeg har kørende på min PC.
Efter nu at ha' maset med det i en 4-5 timer har jeg resat controlleren til fabriksindstilling, og begyndt helt forfra med opsætningen. - Men, jeg syntes at jeg eet eller andet sted i controlleren mangler en mulighed for at indtaste mit brugernavn og password til www.squeezebox.com ?, jeg mener bestemt at den mulighed var der da jeg oprindelig opsatte systemet for en uges tid siden.
Jeg kan uden problemer logge mig ind på www.squeezebox.com via web.
Nogen som har en idé, eller måske endda en løsning ?
------------- /Ole
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 20:32
Der er tilsyneladende problemer med det tyske datacenter bag Squeezebox.com, de arbejder på sagen: