Print side | Luk vindue

Hjælp til Sonos

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74965
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 06:54

Emne: Hjælp til Sonos
Skrevet af: LP2
Emne: Hjælp til Sonos
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 17:06
Er der nogen der kan hjælpe:

Jeg har netop købt en Sonos 250 bundle, en zonebridgeog en My Book 1 Tb.
Min My book er koblet på min trådløse router og den kan ses og tilgås fra mine bærbare PC'er i huset.
Jeg har koblet mit Sonos udstyr op og det virker fortrinligt med internet Radio.
Problem: Jeg har fulgt anvisningen for at tilgå netværks server (My Book) men jeg kan ikke tilgå -eller se min My Book via min Sonos controler.

Er der nogen der kan fortælle hvad jeg gør forkert...?

Svar:
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 17:36
Hej LP2,
Har du prøvet i din Desktop controller? Kan du få adgang til dit musik-bibliotek der?

Alternativt kan du tilkoble din NAS/My book direkte til din Zonebrigde, det skulle fungerer bedre. Smile

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 21:23
Hej Simon..

Jeg arbejder lige nu med lidt firewall problemer så jeg kan ikke tilgå via min desktop controler.
jeg har forsøgt med at sætte My Book'en direkte i zonebridgen uden det lykkedes at få adgang...

Mvh
Leif

Skrevet af: Rockmoroe
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 22:20
Hejsa, min oplevelse i mine erfaringer med sonos, er Desktop controllerne guld værd i opsætning og redigering i sonos systemets setup.

Du kan evt kort varigt disable firewall, mens du konfigurere sonos. Når det først er sat op, kan det køre af sig selv, og du kan slå firewall'en til igen.

Mvh

-------------
Spam.Inc

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 13:36
Efter jeg slog firewalen fra kunne jeg konfiguere i Sonos systemet, samtidig ved at skrive den rigtige placering i netværket (path) med servernavnet på min My Book "spiller" det bare..

...en sand fornøjelse...Big smile
Mvh
LP2

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af LP2 LP2 skrev:

Efter jeg slog firewalen fra kunne jeg konfiguere i Sonos systemet, samtidig ved at skrive den rigtige placering i netværket (path) med servernavnet på min My Book "spiller" det bare..

...en sand fornøjelse...Big smile
Mvh
LP2
Godt det lykkedes... Tænkte nok det det (el. lignende) der gav problemer! Smile
Tillykke med systemet, det vil du kun blive gladere for. Selv den bedre halvdel kan ikke lade være med at benoves og overraskes over hvad det kan. Og hun er SLET ikke til teknik, og noget venstreorienteret, så meget af mit udstyr er jo overfødigt... Dog ikke mit Sonos! Wink

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: justrace
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 15:07
Så er internettet vel også overflødigt da postvæsenet jo stadig eksisterer?

Print side | Luk vindue