Jeg kan ikke vælge ><
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75132
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 21:37
Emne: Jeg kan ikke vælge ><
Skrevet af: Jepzy
Emne: Jeg kan ikke vælge ><
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 15:18
Hej jeg har problemer med at vælge imellem et samsung led UE40B7050 eller et andet Sony bravia :/ jeg skal bruge det til ps3 blu ray film og dvd film og selvfølgelig almindelig fjernsyns kiggeri :D på samsung fjernsynet har den DNLA MEDI@2, og jeg er mildest talt i tvivl om det kun kan bruges til youtube video eller også til video film man nu lige har liggende på pc,en ;) ville selvfølgelig gerne har et dejligt fjernsyn med masser af dybte og god kontrast og måske med LED (ved ikke helt om LED er pengene værd ? nogen med et input til det ?)
|
Svar:
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 18:34
Det er ret vitalt at vide hvilket sony TV der er tale om.
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 19:01
god kontrast
Så skal du have et plasma.
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:22
hmmm . . okay men hvad med burn in og bruge den til monitor. . ?
jeg tænkte på et 40" w5500 eller sådan noget :D
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 03:32
Du behøver ikke vælge plasma for at få god kontrast. Det er bare fåreflokken, der mææææh'er i kor, om at plasma er Guds gave til folket.
Du kan sagtens få god kontrast på en LCD.
Og som du kan læse her på sitet, så lider nogle plasma'er stadig af retention/burn in, dvs. at det ikke er en god idé at bruge plasma som monitor. Hvis man kan få burn-in af bare at se tv, så er det for ringe...
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 10:07
Jeg er for så vidt enig i at det ikke er en god idé at bruge et plasma som monitor.... Men på alle andre punkter mener jeg stadig plasma klarer sig bedst... Og så skal du også huske at LCD langtfra!!! er en perfekt teknologi.... Eksempelvis backlight bleeding er ikke til at holde ud at se på imo. Desværre er det et fænomen der stadig eksisterer på nogle lcd tv... Ligesom retention også eksisterer på nogle plasma.... Men det er altså ikke burn-in og det går væk. Jeg er nu på mit 4. plasma tv og har ikke oplevet burn-in (7-9-13) men kun retention.
Fordelene er i min verden størst med et plasma.... Specielt hvis du gerne vil kunne se forskel på om du ser film eller spiller computer ;-)
|
Skrevet af: kbking
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 11:31
Jeg har nu ikke svært ved at se forskel på film og spil på mit LCD tv.
|
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 13:54
Nej, det var nu også derfor der var en smiley for enden af sætningen.... Overdrivelse fremmer forståelsen :-) Alt andet lige vil de fleste mennesker nu alligevel mene at man med plasma får det mest naturlige billede i stedet for en masse pang farver.
|
Skrevet af: kbking
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 14:06
Nu er det ikke for at starte en ny diskussion om plasma Vs. LCD. eller hijacke tråden. men du har ret i at som standart er der pang farver på et LCD men som med alle andre typer tv er et muligt at skrue op og ned for farver kontrast og lys, og jeg personligt har set LCD paneler stå lige så naturligt som plasma. Jeg vil give dig, at sort, står bedre på plasma end LCD, men efterhånden skal man være en flueknepper hvis man ikke kan leve med den kontrast som nye kvalitets LCD paneler leverer idag.
|
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 14:31
Strange skrev:
Nej, det var nu også derfor der var en smiley for enden af sætningen.... Overdrivelse fremmer forståelsen :-) Alt andet lige vil de fleste mennesker nu alligevel mene at man med plasma får det mest naturlige billede i stedet for en masse pang farver. |
Hold nu op med at misinformere folk. 
De fleste mennesker? Hvilke mennesker? I Danmark? I Frankrig? USA? Er der lavet undersøgelser? Har DU lavet undersøgelser? Er recordere.dk måske repræsentant for de fleste mennesker?
Pang-farver? Seriøst, hvor finder du disse 10 år gamle klichéer? Har du overhovedet set en kalibreret og indstillet LCD-skærm?
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 14:32
Var selv meget tæt på at købe Sony 52Z5500, - men turde alligevel ikke pga betragtningsvinkel og det lidt "sterile" billede . Og ja, man kan godt generes af retention på plasma, hvorimod burn-in i realiteten er historie . Til massiv monitor brug ville jeg nok også vælge et LCD produkt. Men der er altså andre end mig som objektivt hælder til plasma, efter at ha oplevet begge teknologier tæt på . Fandt lige dette indlæg fra i dag (flatpanels.dk) - i en tråd om støj på Samsung 855 :
" . . .Efter at have talt med en ekspedient i en anden af Hifi Klubbens butikker fortalte han at han privat havde haft to PS855 som han havde fået byttet - senest til en LCD.
Efter dette tog jeg kontakt til Samsung og fik udformet en RMA.
Jeg har nu byttet det til en LG SL8000, der ikke larmer.
Mht. billedet er det en ynk at se på min LCD LG i forhold til min gamle plasma, men jeg kunne ikke holde støjen ud!
Jeg overvejer nu at skaffe en anden plasma Samsung 5/6 serie, LG eller Panasonic for billedet er af en helt anden klasse. Også i forhold til de Samsung LED jeg har set. . ."
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 14:39
Misinformere?
Er det korrekt eller ikke korrekt at de fleste mennesker i dette forum må antages at være meget interesseret i TV og størstedelen vælger plasma?
Og er det ikke korrekt at diverse anerkendte ekspertsider gang på gang kårer plasma som værende valget hvis man går efter den ypperste billedkvalitet?
Og jo, der er et par lcd skærme der viser et rigtig fint billede og jeg gider ikke sidde og lyve og sige at jeg har set et kallibreret lcd tv, fordi det har jeg ikke.... Men den almene forbruger går altså ikke ud og investerer 3000 kr. i at få kalibreret deres tv af en professionel... Det ville jeg selv ikke engang gøre, selvom fladskærme / surround er en stor hobby for mig.
Med det sagt synes jeg roligt man kan sige at plasma med dets out-of-box indstillinger vil kunne levere det mest naturtro billede. Lcd er skam fint nok...bare ikke som et prmært tv i mine øje :-) Men tiderne kan jo ændre sig og jeg kan ændre mening :-)... Jeg tvivler dog på det.
|
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 23:44
Strange skrev:
Misinformere?
Er det korrekt eller ikke korrekt at de fleste mennesker i dette forum må antages at være meget interesseret i TV og størstedelen vælger plasma?
|
Det ved jeg ikke, og det ved du heller ikke. Der er IKKE blevet lavet en undersøgelse, hvor over halvdelen af brugerne på forummet deltog og valgte plasma over LCD. Derfor er det ikke korrekt.
I øvrigt, hvad får dig til at tro, at mennesker på forummet hér, repræsenterer befolkningen? Ved ikke om du er klar over det, men der står et LCD-tv i langt størstedelen af Danmarks hjem. Dét er et faktum!
Strange skrev:
Og er det ikke korrekt at diverse anerkendte ekspertsider gang på gang kårer plasma som værende valget hvis man går efter den ypperste billedkvalitet? |
Anerkendte ekspertsider? Anerkendt af hvem? Igen, eftersom flertallet af befolkningen vælger LCD, må de sider ikke være så anerkendte alligevel. Otto fra AV-Precision, som anses for et orakel herinde, har valgt at lave et "perfekt" tv. Et LCD-tv! Hvorfor mon...?
Strange skrev:
Og jo, der er et par lcd skærme der viser et rigtig fint billede og jeg gider ikke sidde og lyve og sige at jeg har set et kallibreret lcd tv, fordi det har jeg ikke.... Men den almene forbruger går altså ikke ud og investerer 3000 kr. i at få kalibreret deres tv af en professionel... Det ville jeg selv ikke engang gøre, selvom fladskærme / surround er en stor hobby for mig. |
Man kan selv købe en kalibrerings-dvd til ca. 200 kr. Med den opnår man mere end tilfredsstillende resultater. Ellers kan man bruge kalibreringsindstillinger, man finder på nettet. Nej, alle paneler er ikke ens, og man får derved ikke nøjagtig samme resultat, men det er nok til, at få et godt resultat. Derfor er dine udsagn om pang-farver malplacerede. Det viser helt klart, at det du tror du ved om LCD, er baseret på noget du har set i butikker og evt. venner/bekendte, som ikke har taget sig tid til at indstille deres apparat.
Strange skrev:
Med det sagt synes jeg roligt man kan sige at plasma med dets out-of-box indstillinger vil kunne levere det mest naturtro billede. Lcd er skam fint nok...bare ikke som et prmært tv i mine øje :-) Men tiderne kan jo ændre sig og jeg kan ændre mening :-)... Jeg tvivler dog på det. |
Det tager 10 min. at indstille billedet på en LCD. De anerkendte sites, du nævner, indstiller alle billedet på de skærme, de tester. Og efterhånden får LCD lige så gode anmeldelser som plasma. Out-of-box indstillinger er derfor irrelevante.
Hvis du får kigget på et ordentligt indstillet LCD, skal du nok nå at ændre mening. Jeg troede også, at plasma var det bedste engang, men jeg er blevet klogere. 
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 23:53
Mig bekendt er reference TV´et på en del annerkendte testsites, og blandt billedentusiaster et 2 år gammelt plasma ! ?
Og Samsungs folk på KT -messen sagde uopfordret,at hvis man udelukkende gik efter bedste billede skulle man vælge deres plasma . .
Når der engang bliver vagtskifte skal jeg nok følge med, - da jeg under ingen omstændigheder er gift med teknologien.
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 23:59
PhDream skrev:
Anerkendte ekspertsider? Anerkendt af hvem? Igen, eftersom flertallet af befolkningen vælger LCD, må de sider ikke være så anerkendte alligevel. Otto fra AV-Precision, som anses for et orakel herinde, har valgt at lave et "perfekt" tv. Et LCD-tv! Hvorfor mon...? |
Ikke decideret pga. at det er et LCD-panel, men mere at det også skal være til at få fat på.
Desuden, det er et professional grade LCD panel. Det er ikke ligefrem den kvalitet du ser nede i butikkerne nu. Desuden, der er fordele og ulemper ved begge tv-teknologier. Otto kunne også lave det perfekte tv med plasma. Du bør læse hans tråd inden du udtaler dig skråsikkert om hans valg af panelteknologi.
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 00:58
Anima skrev:
PhDream skrev:
Anerkendte ekspertsider? Anerkendt af hvem? Igen, eftersom flertallet af befolkningen vælger LCD, må de sider ikke være så anerkendte alligevel. Otto fra AV-Precision, som anses for et orakel herinde, har valgt at lave et "perfekt" tv. Et LCD-tv! Hvorfor mon...? |
Ikke decideret pga. at det er et LCD-panel, men mere at det også skal være til at få fat på.
Desuden, det er et professional grade LCD panel. Det er ikke ligefrem den kvalitet du ser nede i butikkerne nu. Desuden, der er fordele og ulemper ved begge tv-teknologier. Otto kunne også lave det perfekte tv med plasma. Du bør læse hans tråd inden du udtaler dig skråsikkert om hans valg af panelteknologi.
|
Det hele skal læses med et snert af ironi - ordet perfekt er i gåseøjne, og sådan skal ordet orakel også ses - disse eksperter, sandsigere, hvis ord er lov.
Jeg har respekt for Ottto, men jeg er ligeglad med hvorfor manden vælger et LCD panel, eller om han overhovedet vælger det. Otto var bare en del af min argumentation.
Pointen i mit indlæg, som du kun tog et stykke af, er at LCD anno 2010 er (mindst) lige så godt som plasma.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: ZuluKongen
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 00:59
Langt de fleste hr. og fru dk'er jeg kender er typisk mennesker der bruger en 5-7.000 på et tv og ikke får det kalibreret, hvis de har spurgt mig har jeg altid nævnt panasonic 42x10y eller 42g10, jeg mener ikke der er meget konkurence fra lcd i disse prisklasser, og hold nu op med at finde små netbutikker der har slagtilbud på polske sonyer, med et lager status på +3...
Fint nok at folk vil foretrække det ene frem for det andet jeg er personligt stadig glad for mit snart 3 år gammelt kuro, eneste store fejl den har er det ikke er en 60".. men okay det er nok bare fordi jeg er blevet vandt til at se på mit pioneer at jeg har haft svært ved at få pisset bragt i kog over noget nyt lcd tv uanset bag lys teknologien.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 01:09
PhDream skrev:
Pointen i mit indlæg, som du kun tog et stykke af, er at LCD anno 2010 er (mindst) lige så godt som plasma. |
Baseret på hvad? - definér hvad du mener de er lige så gode i, og hvor de gør det bedre.
Det undrer mig, hvorfor vi så ikke ser et LCD som referencen. Det kommer nok når Otto får sit tv klart, men indtil da er eg uenig i dit udsagn.
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 08:32
phdream skriver Hvis du får kigget på et ordentligt indstillet LCD, skal du nok nå at ændre mening. Jeg troede også, at plasma var det bedste engang, men jeg er blevet klogere.
hvordan kan man komme med en udtagelse, når en Samsung LE-46B755 har alle de klassisk fejl som et lcd tv har. fint man er glad for et sit tv. Men når ens referencen er en 755 og plasma på pan px80 niveau eller under. skal selv sætte et sharp 46705S op i dag og den bliver noget bedre end 755. En 46705s er sikkert også bedre end tidligere min px80. men der skal faktisk heller ikke meget til.
det har ikke meter med lcd/plasma at gøre. Men den billedekvalitet man kan købe for sine penge. hvis jeg skulle vælge en skærm over 50 tommer og vælge lcd og stadig få et nogenlunde billede så hedder det en b&O 55 tommer til langt over 70.000 kr.
problemet er at de fleste producenter af lcd, netop ikke levere et billede man selv kan indstille korrekt heller ikke efter en ISF.
det er netop det som Otto har som budskab. Det har ikke noget at gøre panel type, men hvordan producenter laver sine billedekredsløb. samt et lcd panel er langt billigere i indkøb, faktisk et samsung panel. men tro mig, billedet kommer ikke til at ligne en samsung 755
phdream skriver Det tager 10 min. at indstille billedet på en LCD. De anerkendte sites, du nævner, indstiller alle billedet på de skærme, de tester. Og efterhånden får LCD lige så gode anmeldelser som plasma. Out-of-box indstillinger er derfor irrelevante.
Fint man indstiller sit tv og Ja Out-of-box indstillinger er derfor irrelevante. der er jeg helt enig. Men og et stort men. derfor er det hammer smart med THX og tilsvarende på foreksempel en pansonic v10. Man stiller den på thx og derfor opnår man faktisk det bedste billede skærmen kan levere.
problemt igen, de fleste lcd kan ikke indstilles ordenligt eller laves ISF. Ja det bliver lidt bedre. Men de er stadig langt fra den reference som filmskaberne laver deres film efter.
netop grunden til otto og hans firma, vil lave et lcd som opfylder disse krav. Hvis det allerede var på markedet er der vil ingen grund til en kopi. Når man er et lille firma
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 08:52
Phdream:
Der er ingen der siger at der er flere der ejer plasma end LCD, jeg ved skam godt at det er et faktum at der står flest lcd i hjemmene. Det er jo det der er det skræmmende fordi hr. og fru Danmark sætter sig jo ikke ind i tingene men tager hvad en sælger i et varehus siger for gode varer... Det er baseret på (ofte) forkerte grundlag da sælgeren har en bedre provision til sig selv og en højere avance (typisk) på de gængse lcd tv.
Jeg er på ingen måder heller gift med plasma teknologien og hvis et lcd en dag kan vise et flottere billede end et plasma er jeg måske klar på at tage springet til et primært tv der ikke hedder plasma... Men det er bare ikke sket endnu fordi de simpelthen ikke er gode nok. Jeg kan ikke leve med de problemer en del lcd døjer med.... Men jeg synes da det ville være sjovt hvis der var en der kunne oprette en test herinde og se hvor mange mennesker der som PRIMÆRT tv har plsama... Der tror jeg bestemt du vil se at de fleste har plasma.
Pris eller ej på kalibrering.. Du tror vel ikke selv Karl-Børge der har købt et lcd tv i bilka til 7000 kr. lige smutter forbi og henter en kalibrerings dvd?
Og hvis de sider jeg nævner ikke var anerkendte ville de vel ikke eksistere? Problemet med siderne er bare at det som oftest kun er os "nørder" der kigger på disse og lytter til hvad der står... Karl-Børge lytter til ekspedienten der lige har solgt en hårtørrer inden han sælger et TV.. Kan du se meningen? :-)
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 19:03
ja. . . det er lidt en hijackning af min thread men. . øøh. er der et godt Samsung/eller et andet mærke med DLNA så man kan streame film fra pc til fjernsyn (er der nogen der har erfaring med dette ?)
|
Skrevet af: uggeren
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 20:01
Jeg vil vælge samsung'et af de 2. Jeg har selv UE40b7070 og er meget tilfreds. Det er et lækkert design, som ser rigtig godt ud på væggen især krydret med samsungs vægbeslag. Derudover er billedet rigtig godt, og især hvis du roder lidt med indstillingerne. Der kan jeg anbefale de indstillinger på HDTVtest
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 20:45
ville også meget gerne have præcis det samsung eller 7050 der er ikke den store forskel der. . men det er sindsygt dyrt, så min løsning er lidt at vente lidt og se omd et falder i pris, samsung kommer jo med nye modeller snart, så vidt jeg er informeret ?
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:42
Det er kun farven der er forskel. Men ja, der må om ikke så længe komme nye tv, ved dog ikke hvor stort prisfald der vil være, vil umiddelbart ikke tro det store, men aner det ikke
Noget andet du kan prøve at fx at købe fra fyndborsen.se, som jeg selv gjorde. Det sparede jeg ihvertfald nogle penge ved, gav ca 14,5 med samsung beslag og det var da tv'et lige var udkommet, så sparede et par tusind.
Ved dog ikke hvor meget der er at spare nu, da kursen bl.a. var lavere der, men prøv at se på det, og så skriv til ham der hedder Hasse, og spørg om han kan komme med et tilbud, det jeg gjorde. Søg efter hans navn på der her forum, så vil du nok kunne finde hans email.
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:52
tusind tak, det er da et forslag :D jeg synes nu ikke prisen er så anderledes og de veksler imellem 46" og 37* det ene er for lille det andet er nok for stort :D men ved ikke engang om det er sådan et jeg vil have :/
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:58
Jepzy skrev:
tusind tak, det er da et forslag :D jeg synes nu ikke prisen er så anderledes og de veksler imellem 46" og 37* det ene er for lille det andet er nok for stort :D men ved ikke engang om det er sådan et jeg vil have :/
|
Ikke fordi at jeg vil blande mig i hvilket LCD panel du investere i
Men har du plads til et 46 tommer panel, så vælg for himlens skyld et stort - det er en hel anden billedoplevelse. Jo større jo bedre 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 10:04
kig lige her inden du vælger skærm
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14753 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14753 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 fåes i 32-40-46-52 det siger vil ikke så lidt, når det kommer fra mig 
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 11:28
xcardman skrev:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14753 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14753 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 fåes i 32-40-46-52 det siger vil ikke så lidt, når det kommer fra mig  |
;) virker som et super LCD tv !, men jeg har også kigget på et panasonic G10 det er lidt billigere men hvis i skulle vælge i mellem
Sharp 40LE705sPanasonic 42" G10
hvis jeg så køber pana tv'et så bruger jeg det så selvfølgelig ikke som monitor max til at se film direkte fra pc'en
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 11:47
xcardman skrev:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14753 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14753 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 fåes i 32-40-46-52 det siger vil ikke så lidt, når det kommer fra mig  |
Ja, og...? Tv'et er stadig ringere end f.ex. Samsung B755 - gengivelsen af sort er ikke på samme niveau, klarer ikke bevægelser særlig godt, skævt gamma-forløb, osv.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 12:38
PhDream skrev:
xcardman skrev:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14753 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14753 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 fåes i 32-40-46-52 det siger vil ikke så lidt, når det kommer fra mig 
|
Ja, og...?
Tv'et er stadig ringere end f.ex. Samsung B755 - gengivelsen af sort er ikke på samme niveau, klarer ikke bevægelser særlig godt, skævt gamma-forløb, osv. |
hvor ved du det fra. har du set en?
den lider netop ikke af backlight bleeding og har en fin shadow detail i det sorte. den har lige så god sort som en samsung 7070 og 8050 med LED.
<fjernet af mod>
|
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 00:13
kunne vi lige komme lidt tilbage til det egentlige emne ?
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 13:19
altså et panasonic g10 eller g15 er et godt valg ikke ?
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 15:37
Skrevet af: PT34
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 16:17
Man behøver absolut ikke Plasma for god kontrast og flot sort gengivelse, det er en gammel ting!!
Jeg kan stærkt anbefale SONYs w5500. Det har fantastisk billede - HD kanaler er vanvittige.
Derudover er det let i menuer, og kører perfekt med konsol gaming, og ved tilslutning af pc.
Og nej man behøves ikke være bange for historierne om back light bleeding, det ses stortset ikke, kun på HELT sorte billeder i et HELT mørkt lokale.
Og ikke mindst: DET ER BILLGT - 6000 kr.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 16:27
PT34 skrev:
Man behøver absolut ikke Plasma for god kontrast og flot sort gengivelse, det er en gammel ting!!
Jeg kan stærkt anbefale SONYs w5500. Det har fantastisk billede - HD kanaler er vanvittige.
Derudover er det let i menuer, og kører perfekt med konsol gaming, og ved tilslutning af pc.
Og nej man behøves ikke være bange for historierne om back light bleeding, det ses stortset ikke, kun på HELT sorte billeder i et HELT mørkt lokale.
Og ikke mindst: DET ER BILLGT - 6000 kr.
|
ja. . ok :) jeg har kigget på et bravia men får hele tiden at vide at plasma er bedre. jeg skal mest bruge det til film og spil har set . . enten var det w5500 ellers også var det z5500 :D det er helt klart et lækkert fjernsyn
|
Skrevet af: PT34
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 16:58
W5500 er et Bravia!!
At folk konstant skriver at man skal vælge Plasma er den sædvanlige "krig". Nogen er til plasma og andre til LCD. Synes det er træls at når folk spørger til råds om det ene kommer der altid nogen og siger PLASMA.
Men fakta er at de fordele Plasma havde tidligere ikke længere er eksisterende medmindre du er opp i mindst 50" og ikke engang der er der store forskelle.
Personligt synes jeg bedre om W end Z serien, da Zs 200 hz virker mere end unaturligt at se på.
Til film (BD eller dvd opskalleret 1080) samt spil, er w5500 et KANON tv knivskarpt billede og ingen dobbeltlayer.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 17:16
PT34 skrev:
W5500 er et Bravia!!
At folk konstant skriver at man skal vælge Plasma er den sædvanlige "krig". Nogen er til plasma og andre til LCD. Synes det er træls at når folk spørger til råds om det ene kommer der altid nogen og siger PLASMA.
Men fakta er at de fordele Plasma havde tidligere ikke længere er eksisterende medmindre du er opp i mindst 50" og ikke engang der er der store forskelle.
Personligt synes jeg bedre om W end Z serien, da Zs 200 hz virker mere end unaturligt at se på.
Til film (BD eller dvd opskalleret 1080) samt spil, er w5500 et KANON tv knivskarpt billede og ingen dobbeltlayer. |
W5500 er et godt LCD valg. Efter min mening markedets pt bedste LCD pris/kvalitet lige nu. Men på mange punkter er Panasonics42X10 lidt bedre når vi snakker rå billedkvalitet.Og så er det samtidigt ca 10%større samt lidt billigere . Og de to modeller bør man lige holde op mod hinanden . For nogle er Sonyen det rigtige valg, - og for andre er det Panasonic. Mange køber bare blindt LCD fordi de tror det er en nyere,mere fremtidssikret teknologi - og hvad ved jeg . 
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 17:47
PT34 skrev:
W5500 er et Bravia!!
Til film (BD eller dvd opskalleret 1080) samt spil, er w5500 et KANON tv knivskarpt billede og ingen dobbeltlayer. |
ja okay . . jeg skriver nu på intet tidspunkt at et w5500 ikke er et bravia
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 17:48
Lennon skrev:
PT34 skrev:
W5500 er et Bravia!!
W5500 er et godt LCD valg. Efter min mening markedets pt bedste LCD pris/kvalitet lige nu. Men på mange punkter er Panasonics42X10 lidt bedre når vi snakker rå billedkvalitet.Og så er det samtidigt ca 10%større samt lidt billigere . Og de to modeller bør man lige holde op mod hinanden . For nogle er Sonyen det rigtige valg, - og for andre er det Panasonic. Mange køber bare blindt LCD fordi de tror det er en nyere,mere fremtidssikret teknologi - og hvad ved jeg .  |
er et g10 ikke bedre en et 10x ? og hvad ville du vælge w5500 eller g10 ?
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 17:58
PT34 skrev:
At folk konstant skriver at man skal vælge Plasma er den sædvanlige "krig". Nogen er til plasma og andre til LCD. Synes det er træls at når folk spørger til råds om det ene kommer der altid nogen og siger PLASMA. |
Det kan da godt være du syntes det er træls - Men for trådstarter er det sikkert meget rart, at vide hvad der er det bedste køb lige pt., nemlig plasma. (Generelt set)
PT34 skrev:
Personligt synes jeg bedre om W end Z serien, da Zs 200 hz virker mere end unaturligt at se på. |
Hva er det for nogen fordele du ikke mener plasma har over LCD mere? Betragtningsvinkler? Generel mere naturligt billede? Bedre til bevægelser? Generelt bedre shadow detail?
PT34 skrev:
Det samme er de gode plasma tv fra Pana, samsung, et par stykker fra LG og Pioneers nyere. Endda klasser bedre. ------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 18:07
Jepzy skrev:
Lennon skrev:
PT34 skrev:
W5500 er et Bravia!!
W5500 er et godt LCD valg. Efter min mening markedets pt bedste LCD pris/kvalitet lige nu. Men på mange punkter er Panasonics42X10 lidt bedre når vi snakker rå billedkvalitet.Og så er det samtidigt ca 10%større samt lidt billigere . Og de to modeller bør man lige holde op mod hinanden . For nogle er Sonyen det rigtige valg, - og for andre er det Panasonic. Mange køber bare blindt LCD fordi de tror det er en nyere,mere fremtidssikret teknologi - og hvad ved jeg .  |
|
Jo, G10 er lidt bedre, har højere opløsning og er noget dyrere.
Jeg ville vælge W5500 hvis features betyder meget (bla USB ind, JPEG billedviser m musik,og noget trådløst ), hvis design og pris passer dig bedre, og hvis du forventer massiv gaming og PC brug .
Panasonic hvis du vægter det mest korrekte billede til film og almen TV.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 18:25
Jepzy skrev:
Lennon skrev:
PT34 skrev:
W5500 er et Bravia!!
|
Jeg ville vælge W5500 grundet lidt flere features og en noget pænere design, selvf. subjektivt. Derudover tror jeg begge tv vil tilfredsstille dig med hensyn til billedkvalitet.
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 18:42
Lennon skrev:
PT34 skrev:
W5500 er et Bravia!!
Du bliver ved med at holde fast i, at X10 skulle være bedre end W5500 hvad angår billedkvalitet, det kan jeg så bare slet ikke nikke genkendende til. Der må altså komme lidt mere personlig erfaring fra din side, end bare at følge med strømmen. X10 er et godt Tv, men man skal heller ikke negligere de mange fejl som Tv'et også har med sig. Men du har ret i, at for nogle er Pana det rigtige valg, for andre er det Sony. Jeg har efterhånden redegjort for fordele og ulemper, så gider ikke bruge tid på det igen lige nu.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:11
vasif skrev:
Lennon skrev:
PT34 skrev:
W5500 er et Bravia!!
Du bliver ved med at holde fast i, at X10 skulle være bedre end W5500 hvad angår billedkvalitet, det kan jeg så bare slet ikke nikke genkendende til. Der må altså komme lidt mere personlig erfaring fra din side, end bare at følge med strømmen. X10 er et godt Tv, men man skal heller ikke negligere de mange fejl som Tv'et også har med sig. Men du har ret i, at for nogle er Pana det rigtige valg, for andre er det Sony. Jeg har efterhånden redegjort for fordele og ulemper, så gider ikke bruge tid på det igen lige nu.
|
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har brugererfaringer med de to nævnte, men fortrinsvis udtaler mig på grundlag af test og hvad jeg ellers har suget til mig på nettet. MEN jeg har dog prøvet på at indstille et W5500, og syntes at specielt hudfarver var meget svære at få troværdige . Hvilket netop i mine øjne er en af X10´s forcer sammen med sortniveau/shadowdetails. Igen, - der er ingen endegyldig facitliste som gælder for alle .
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:49
Shadow Details og sortniveau på et X10 er fornuftigt, men ikke mere end det. Ukorrekt gamma bevirker til manglende præcision og dybde i sort-niveauet, og fjernsynet mister derfor detaljer i de mørke områder, som fremstår lysere end de bør være. På et SD-Signal er det ret tydeligt, hvor det er som om, at der er et slags hvidt filter henover skærmen.
Hudtoner er igen forholdsvist fornuftigt, men langtfra perfekt. Man kan desværre ikke opnå præcis farvegengivelse, og hudtoner er derfor ikke så naturlige som de kan være. Dybden i farverne mangler, og det føromtalte hvide filter, skaber en mat overflade, som ikke giver den dynamik eller detaljegrad, som man ellers ser.
Hvis man ikke har noget sammenligningsgrundlag, er det bestemt svært at vurdere, og forventer heller ikke at folk lægger mærke til den slags, tværtimod er det da meget fedre hvis man kan se bort fra dette, og bare nyde skærmen. Man har nok ikke formået at justere eller optimere W5500 godt nok. Det kræver en eller anden form for kalibreringsudstyr, for ellers kommer man ikke ret langt. Selv de mindste småjusteringer kan have en betydning.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:52
så et g10 med kalibrering udstyr ville være super ?? og hvad for noget kalibrerings udstyr ?
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 21:09
Nu skal jeg heller ikke lyde alt for negativ. Jepzy jeg er ret overbevist om, at du vil blive meget tilfreds med et X10, og de fejl jeg påpeger, er altså ikke noget, som jeg tror der vil have den store indflydelse på din oplevelse, ej heller noget som du vil lægge mærke til, eller se som problemer. Det gode ved Panasonic og X10 er nemlig, at skærmen perfomer næsten optimalt i forhold til hvad det kan, uden alt muligt kalibreringsudstyr, som almene forbruger alligevel vil have meget svært ved at skulle sætte sig ind i. Efter mine erfaringer, får du ikke meget ud af at kalibrere et X10.
Hvis du har mulighed for det, syntes jeg dog du skulle tage skridtet op og nuppe et G10. Med hensyn til kalibreringsudstyr kan du nøjes med f.eks. "DVE Essentials", som er en fremragende og billig måde at optimere dit setup, og hvis du virkelig giver det en chance, er der rigtig meget nyttigt at lære. Men det er ikke nødvendigt som sådan på et G10, for billedet er rigtig godt. Det er notorisk set LCD-Producenterne og deres Tv, som booster deres Tv op til at imponere i butikkerne, men som reelt set til tider er hamrende ukorrekte billeder. Her er der så også typisk meget at hente.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 22:03
vasif skrev:
Nu skal jeg heller ikke lyde alt for negativ. Jepzy jeg er ret overbevist om, at du vil blive meget tilfreds med et X10, og de fejl jeg påpeger, er altså ikke noget, som jeg tror der vil have den store indflydelse på din oplevelse, ej heller noget som du vil lægge mærke til, eller se som problemer. Det gode ved Panasonic og X10 er nemlig, at skærmen perfomer næsten optimalt i forhold til hvad det kan, uden alt muligt kalibreringsudstyr, som almene forbruger alligevel vil have meget svært ved at skulle sætte sig ind i. Efter mine erfaringer, får du ikke meget ud af at kalibrere et X10.
Hvis du har mulighed for det, syntes jeg dog du skulle tage skridtet op og nuppe et G10. Med hensyn til kalibreringsudstyr kan du nøjes med f.eks. "DVE Essentials", som er en fremragende og billig måde at optimere dit setup, og hvis du virkelig giver det en chance, er der rigtig meget nyttigt at lære. Men det er ikke nødvendigt som sådan på et G10, for billedet er rigtig godt. Det er notorisk set LCD-Producenterne og deres Tv, som booster deres Tv op til at imponere i butikkerne, men som reelt set til tider er hamrende ukorrekte billeder. Her er der så også typisk meget at hente.
|
Okay tak, det vil jeg kigge på :) ps: det har nu hele tiden været et g10 jeg kiggede på 
|
Skrevet af: buller1
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:19
Hother skrev:
Jepzy skrev:
|
Ikke fordi at jeg vil blande mig i hvilket LCD panel du investere i
Men har du plads til et 46 tommer panel, så vælg for himlens skyld et stort - det er en hel anden billedoplevelse. Jo større jo bedre  |
"jo større jo bedre" - ak endnu en af de, der mener at et tv ikke kan blive stort nok. Hvis man vægter BILLEDKVALITET højt kan man ikke udtale sig sådant. Hvis man vælger KINO-EFFEKT, ja men så lider billedkvaliteten også herefter, og så bliver _min_ "billedoplevelse" altså mindre.
|
Skrevet af: buller1
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:28
Lennon skrev:
vasif skrev:
Lennon skrev:
PT34 skrev:
W5500 er et Bravia!!
|
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har brugererfaringer med de to nævnte, men fortrinsvis udtaler mig på grundlag af test og hvad jeg ellers har suget til mig på nettet. MEN jeg har dog prøvet på at indstille et W5500, og syntes at specielt hudfarver var meget svære at få troværdige . Hvilket netop i mine øjne er en af X10´s forcer sammen med sortniveau/shadowdetails. Igen, - der er ingen endegyldig facitliste som gælder for alle . |
Lennon, det kan jeg så ikke helt forstå. Hudfarver havde min kammerat, der har købt en X10, lidt svært ved at indstille tilfredstillende. X10' er ,eller hans X10 i hvert fald, havde tendens til rødfarvning, som var svært helt at komme af med.
|
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 20:18
Tak, gudskelov er jeg ikke den eneste som kan påpege de fejl som X10 nu engang har. Hudfarver bliver aldrig helt naturlige på et X10, men dog okay. At det ligefrem skulle være en force på et X10, vidner om, at man ikke har den fornødne viden eller erfaring. Jeg tror det er alfa omega, at man har noget at holde det op imod, for ellers er det typisk svært at spotte fejlene på samme måde. Desuden mener jeg bestemt, at hudfarver er bedre på et Sony W5500 efter kalibrering. Det rødlige skær kan justeres ned til et minimalt punkt med de rette justeringer i RGB-menuen, og så bevarer W5500 flere detaljer, samtidig med, at hudtoner er mere naturlige. Det kan typisk set på Close-up af personer, hvor X10 har en tendens til et rødligt skær, men også et slags "mælke-hvidt filter", som gør hudtoner lysere end de egentlig bør være, hvorved blandt andet dybden forsvinder. Med dybde, menes blandt andet der hvor man f.eks. kan se diverse hudpigmenteringer på folks ansigter etc.
|
|