Ny tv ?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75158
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 17:03
Emne: Ny tv ?
Skrevet af: New guy
Emne: Ny tv ?
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 20:50
Hejsa
Jeg var ud og kigge på nyt tv og det er ikke nemt og valge mellem (og der er nemt når nu jeg ikke ved meget om dem heller) all de fin tver.
men jeg valg de 3 som er:
sony kdl-40w5500
philips 42pfl7404h eller
42" panasonic tx-p42x10y
er der nogen der kan hjalp mig med ,hvilken er der best?
tak
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 20:55
Panasonic. Bedre betragtningsvinkel, hurtigere billed opdatering, suverent billede især når det er korrekt indstillet.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 20:56
Hvis du foretager en kalibrering, hvilket du nok ikke gør, så vil Sony levere det bedste billede. Bedste køb til prisen er dog stadigvæk Panasonic P42X10Y, som overall leverer rigtig fin billedkvalitet, og så kan det købes for under de 5000 Kr.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:08
Radiomanden skrev:
Panasonic. Bedre betragtningsvinkel, hurtigere billed opdatering, suverent billede især når det er korrekt indstillet. |
Nu er der jo ikke meget man kan indstille på et X10, faktisk minimalt. Billedet i Biograf-mode, leverer vel det mest optimale billede skærmen kan gengive, meget bedre kan det ikke rigtig blive. Jo, man kan slå lidt billedfunktioner fra, men det er det. Man kan ændre lidt på de forskellige parametre som kontrast, men ingen af delene bidrager rigtig til bedre billedkvalitet.
Billedet her er fint, ingen tvivl om det, men vil så bare påstå, at hvis man mener X10 sådan rent teknisk, uden at skele til prisen, leverer et fantastisk billede, så må man tro om.
På W5500 har du langt flere justeringsmuligheder, som i sidste ende faktisk resulterer i en overall bedre billedkvalitet, hvis man altså gider kalibrere skærmen. Hvis ikke, er man bedre tjent med Pana. Bedre billedopdatering kan jeg bestemt ikke nikke genkendende til. Det er nogenlunde på samme niveau. Panasonic har endda ud fra hvad jeg ser, en tendens til at hakke lidt mere. Bedre betragtningsvinkel er der så ikke noget at komme efter.
Alt i alt ender det dog alligevel med, at jeg anbefaler Pana. Det skal siges, at jeg står med begge i soveværelset, Pana dog midlertidigt, men det har givet mig en mulighed for at sammenligne billedet nøje, selvom jeg endnu mangler en del jeg gerne vil teste.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:15
hej vasif
Dvs. at du mener at sony er best af de 3?
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:17
hvad betyder kalibrering? tak
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:18
Billedet på PX 80 blev bedre efter at have justeret det op med DVE, der blev meget bedre balance mellem lys kontrast og farve, samt den rigtige intensitet på farve.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:20
er der kampe mellem Panasonic og sony nu?
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:22
New guy skrev:
hej vasif
Dvs. at du mener at sony er best af de 3? |
Nej ikke nødvendigvis. X10 er alt i alt en dejlig skærm, som har mange positive elementer, og det bedste er, at du egentlig ikke behøver at gøre noget specielt for at nyde det lige fra start, da billedet er rigtig fint med Biograf-mode, og brugervenligheden er fin, uden alt for meget hurlumhej. Taget prisen i betragtning, kan jeg ikke rigtig se hvorfor man skulle vælge F.eks W5500, hvis man primært skal bruge det til Tv osv. W5500 har dog som helhed langt mere at byde på af f.eks ekstrafunktioner, men det har så også sin pris, og det er vel de færreste som for alvor gør brug af disse. Selv hvis man kalibrerede skærmen, hvilket man sådan egentlig er nød til for at opnå en bedre billedkvalitet, så kunne det ikke rigtig betale sig.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:29
oki,der jeg var i bilka idag kunne jeg se at billede på sony og philips var meget mere klar end x10.kan det være at den ikke var indsillerte....?
tak
hvordan er philipsen i forhold til de 2 ?
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:34
Radiomanden skrev:
Billedet på PX 80 blev bedre efter at have justeret det op med DVE, der blev meget bedre balance mellem lys kontrast og farve, samt den rigtige intensitet på farve. |
Har prøvet det samme på X10. Justeringen af lys og kontrast i forhold til standardindstillingerne (Biograf), bevirkede til et ringere billede, da sortere end sort, dvs. den yderste af de tre bjælker tydeligt kunne ses med det samme, så snart jeg skruede op for én af de to parametre, og det er jo ikke lige meningen. Derfor var det mest hensigtsmæssigt at bevare det som det nu engang var. Inde på Flatpanels.dk, har anmelderen faktisk heller ikke pillet ved hverken kontrast, lysstyrke eller farvetemperatur, i forhold til standardindstillingen. Justering af farve var heller ikke en succes, kunne ikke få de primære farver korrekt, hvilket nok skyldtes manglende RGB. Men jeg er villig til at prøve en gang til, da første gang måske indrømmet var en lille smule forhastet, men tror nu ikke det ændrer sig så meget. Jeg vil ikke gå i detaljer med de enkelte ting, da det ikke er det tråden handler om.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:48
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:53
Vasif: Har du nogen tal/målinger på at w5500 er bedre end x10?
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:26
nej, men jeg såden forstår jeg det fra din besvar..det er måske ik det du mener.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:36
Vistrup skrev:
Vasif: Har du nogen tal/målinger på at w5500 er bedre end x10?
|
Ja det havde jeg, og vil også gerne offentliggøre det, men der skal tages flere og mere detaljerede målinger. Mit kalibreringsudstyr virker dog ikke lige PT. Skal nok ud at købe nyt, men det er jo dyrt:(
Det skal dog siges, at mit udstyr dog ikke helt lever op til hvad f.eks. ISF-uddannede som Otto benytter sig af, og har ej f.eks. hans ekspertise indenfor området, men har efterhånden oparbejdet en del erfaring på området. Otto eller andre uddannede må da hjertens gerne kalibrere begge for mig, måske de også får noget ud af det:)
Jeg fik desværre ikke gemt min data, men specielt W5500 kunne stadigvæk forbedres.
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:47
New guy skrev:
dvs det bliver w5500.ik? |
Nej. Det vil sige at X10 leverer det bedste billede. MEDMINDRE du kaster penge efter en kalibrering, som koster 2800 kr.
Her kan du læse hvad en kalibrering gør. http://www.av-precision.dk/1196274362.html - http://www.av-precision.dk/1196274362.html
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:48
Bantam havde vist foretaget en kalibrering af W5500, som også indikerede rigtig fine målinger. Kan ikke lige finde tråden.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:50
Det bare fordi jeg ved ikke ret meget om tv,og vi bor til leje dvs vi har ikke all de box og alt ande,det der er vigtig at der er godt billede og ikke så meget der skal justers,og det gør ikke noget at der ser pæn ud.Derfor jeg kom med de 3 muligheder. Som jeg kunne tænke mig og for hjalp til at valge mellem.Og max prisen er 6000.
??tak
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:57
New guy skrev:
Det bare fordi jeg ved ikke ret meget om tv,og vi bor til leje dvs vi har ikke all de box og alt ande,det der er vigtig at der er godt billede og ikke så meget der skal justers,og det gør ikke noget at der ser pæn ud.Derfor jeg kom med de 3 muligheder. Som jeg kunne tænke mig og for hjalp til at valge mellem.Og max prisen er 6000.
??tak |
Så er det Panasonic X10. :-)
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 22:57
Hvis du kun har Kr 6000, så er du desvære nok nødt til at undvære et Panasonic, da prisen på et 42" næppe er kommet så langt ned, men der kan fås et 37" for de penge.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 23:01
New guy skrev:
??tak |
X10. Jeg er sikker på du bliver meget tilfreds.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 23:01
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 23:08
Her er den så, for dem som skulle være nysgerrige. Kalibrering af Bantam mm. Han har ikke engang kalibreret i hvid-balancen, hvilket han mener ikke var nødvendigt på hans eksemplar, og ender alligevel ud med et flot resultat. Specielt farvegengivelsen er efter min opfattelse synligt bedre end på X10, hvilket selvfølgelig er en væsentlig ting.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69748&KW=vasif&PN=1&title=kalibrering-af-sony-52w5500 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69748&KW=vasif&PN=1&title=kalibrering-af-sony-52w5500
|
Skrevet af: Looklight
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 23:36
Radiomanden skrev:
Hvis du kun har Kr 6000, så er du desvære nok nødt til at undvære et Panasonic, da prisen på et 42" næppe er kommet så langt ned, men der kan fås et 37" for de penge. |
Fås i Bilka til kr.4979,- i denne uge.
BTW New Guy hvis du kunne skaffe ca. 1200 kr mere så ville du vær bedre tilfreds med et
Panasonic Viera TX-P42G10E som kan fåes lige nu til ca.7200 og det er med fragt.
------------- Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55
Kiss VR-588
Onkyo TX-SR706
PS3 m500Gb hdd
Focal Sib XL 5.1
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 09:44
Vær opmærksom på retention, der er en del meldinger om problemer for panasonics modeller, inkl. min egen model, som er en storebror.
|
Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 19:24
Looklight skrev:
Radiomanden skrev:
Hvis du kun har Kr 6000, så er du desvære nok nødt til at undvære et Panasonic, da prisen på et 42" næppe er kommet så langt ned, men der kan fås et 37" for de penge. |
Fås i Bilka til kr.4979,- i denne uge.
|
pan42x10y 4493 leveret
http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p42x10y-4690p.html?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=product - http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p42x10y-4690p.html?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=product
------------- MVH
HPDahl
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 19:32
tak.Jeg bestiller lige den.
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:03
Tak vasif.
Jeg kunne godt tænke mig at se et prof. kallibreret w5500 ved siden af et x10. Har set de to ved siden af hinanden, med indstillinger fra nettet, og der var ingen tvivl om hvad jeg syntes var klart bedst.
Men en proff. kall. kan måske lave om på den erfaring.
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
|