Print side | Luk vindue

EPG-video mangler på SAMSUNG

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75173
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 12:51

Emne: EPG-video mangler på SAMSUNG
Skrevet af: Foxtrot
Emne: EPG-video mangler på SAMSUNG
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 07:16
Har netop købt et Samsung LE26B355W LCD-TV m. DVB-C til køkkenet.
YouSee leverer signalet. Alt fungerer, på nær en ting: I EPG'en vises der, i det indblændede videobillede, ikke video fra den aktuelle kanal. Derimod vises teksten 'Søger....' og andet sker ikke.
Samsungs kundesupport, mener at det er operatøren (i mit tilfælde YouSee), der ikke leverer de nødvendige informationer i signalet.
Har nogen et bud?

Svar:
Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 01:27
Jeg har nøjagtigt samme problem med et Samsung B535 på Stofa(AN-TV)-kabel.
Ingen video i vinduet og lyden forsvinder, når jeg går ind i EPG-guiden.

Hvis jeg søger efter kanalerne med NetværksID=1 finder jeg kun DR's kanaler, hvor EPG'en virker med billede/lyd - men hvis NetværksID=0 finder jeg alle kanaler, men EPG'en viser hverken billede eller lyd.

Yes Thumbs Up. Nu er det så bekræftet, at jeg ikke er den eneste Samsung-kunde med dette problem. Gæt hvem jeg brokker mig til i morgen Wink

Og så synes jeg at du skulle brokke dig igen, med henvisning til at der er andre modeller af deres TV, som har samme problem med andre kabel-tv udbydere (de 2 største i danmark). De må da have flest oplysninger om deres egne produkter.

Edit:
På den anden side:
Hvad er sandsynligheden for at BÅDE Stofa og YouSee har samme tekniske fejl, i forhold at Samsung har én fejl i softwaren på deres skandinaviske modeller.

Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 07:33
Alletiders - jeg er spændt på at høre, hvilken sang fra de varme lande, SAMSANG vil synge denne gang!

Skrevet af: Razuul
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 22:50
Jeg vil bare lige tilføje at jeg har samme problem på Stofa(AN-TV) med et LE40B650

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 13:41
Ja - så er jeg tilbage med en kedelig nyhed fra Samsung-kundesupport.
Beskeden er den, at der kræves to digitale tunere i apparatet for at kunne vise det indbændede billede i EPG'en. Yderligere, at Samsung ikke producerer DVBC-apparater med 2 digtale tunere!!!
Kan det nu ha' sin rigtighed?

Skrevet af: Razuul
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Foxtrot Foxtrot skrev:

Ja - så er jeg tilbage med en kedelig nyhed fra Samsung-kundesupport.
Beskeden er den, at der kræves to digitale tunere i apparatet for at kunne vise det indbændede billede i EPG'en. Yderligere, at Samsung ikke producerer DVBC-apparater med 2 digtale tunere!!!
Kan det nu ha' sin rigtighed?

Måske tror de at du snakker om normal picture in picture, altså at se to digitale kanaler på en gang. Nu ved jeg ikke hvordan du har formuleret spørgsmålet.

Det burde være muligt at vise billedet fra én digital kanal, samtidig med EPG.

Edit: Flere med samme problem i denne tråd
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=9806

Umiddelbart skyldes det her et problem fra YouSees side siger Samsung.. hmmmm

Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 20:09
Tilbage med en interessant opdatering: Min nabo, der også er YouSee - kabelkunde og har et 2 år gammelt SAMSUNG LE37A456, med en enkelt MPEG2-tuner, er en glad mand, der IKKE har problemer med at se det indblændede billede i EPG'en.
Så nu er sagen helt elementært den, at det er SAMSUNG, der har et problem her. Jeg vender tilbage imorgen, når jeg har kontaktet SAMSUNGS kundesupport igen!

Skrevet af: SoegaardNielsen
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 17:17
Det er YouSee der volder problemer!
Problemet var ikke før min Antenneforening skiftede til YouSee.
EPG fungerer med billede og lyd på egen antenne!

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:17
Jeg har igen henvendt mig til Samsung, senest for et par dage siden. Jeg blev lovet at blive kontaktet for yderligere opklaring, det er jeg så ikke blevet og regner heller ikke med dét længere!

Har også snakket med en kompetent fyr hos El-Giganten, hvor jeg har købt mit TV. Han mente, som SoegaardNielsen, at grunden er, at YouSee sender signalet, så det er nødvendigt med 2 digitale tunere i TV'et for at kunne se det ønskede i EPG'en. Denne forklaring stemmer overens med, at jeg på mit andet TV (Samsung LE32R51B), der får sit signal fra en YouSee (SAMSUNG SMT H3126) settop-box, kan se det ønskede i EPG'en.

Men kan nogen her forklare, hvorfor min nabo ser det ønskede på sit Samsung LE37A456 med kun én enkelt DVB-T tuner og ingen DVB-C tuner, men koblet til det samme YouSee kabelnet som mig?

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:17
Jeg har igen henvendt mig til Samsung, senest for et par dage siden. Jeg blev lovet at blive kontaktet for yderligere opklaring, det er jeg så ikke blevet og regner heller ikke med dét længere.

Har også snakket med en kompetent fyr hos El-Giganten, hvor jeg har købt mit TV. Han mente også, som SoegaardNielsen, at grunden er, at YouSee sender signalet, så det er nødvendigt med 2 digitale tunere i TV'et for at kunne se det ønskede i EPG'en. Denne forklaring stemmer overens med, at jeg på mit andet TV (Samsung LE32R51B), der får sit signal fra en YouSee (SAMSUNG SMT H3126) settop-box kan se det ønskede i EPG'en.

Men kan nogen her forklare, hvorfor min nabo ser det ønskede på sit Samsung LE37A456 med kun én enkelt DVB-T tuner og ingen DVB-C tuner, men koblet til det samme YouSee kabelnet som mig?

Skrevet af: A88
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af SoegaardNielsen SoegaardNielsen skrev:

Det er YouSee der volder problemer!
Problemet var ikke før min Antenneforening skiftede til YouSee.
EPG fungerer med billede og lyd på egen antenne!
Det passer ingen steder.

Det er et problem med Samsung TV´ene.

Tag en samsung boks fra yousee og der vil EPG virke ;)Clap

Skrevet af: A88
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Foxtrot Foxtrot skrev:

Du kan fortsat se YouSee selvom du har DVB-T tuner da de fortsat sender analogt ud jo, men han kan ikke få digitalt TV fra yousee uden en boks med en DVB-T tuner Smile

Skrevet af: Jam Coop
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Jeg har nøjagtigt samme problem med et Samsung B535 på Stofa(AN-TV)-kabel.
Ingen video i vinduet og lyden forsvinder, når jeg går ind i EPG-guiden.

Hvis jeg søger efter kanalerne med NetværksID=1 finder jeg kun DR's kanaler, hvor EPG'en virker med billede/lyd - men hvis NetværksID=0 finder jeg alle kanaler, men EPG'en viser hverken billede eller lyd.

Yes Thumbs Up. Nu er det så bekræftet, at jeg ikke er den eneste Samsung-kunde med dette problem. Gæt hvem jeg brokker mig til i morgen Wink

Og så synes jeg at du skulle brokke dig igen, med henvisning til at der er andre modeller af deres TV, som har samme problem med andre kabel-tv udbydere (de 2 største i danmark). De må da have flest oplysninger om deres egne produkter.

Edit:
På den anden side:
Hvad er sandsynligheden for at BÅDE Stofa og YouSee har samme tekniske fejl, i forhold at Samsung har én fejl i softwaren på deres skandinaviske modeller.

Samme problem med et helt nyt Samsung på Fiberbredbånd DVB-C, men hvis man trykker på "Info" knappen på en DVB-C program så er oplysningerne om programmet der godt nok, og det er disse oplysninger der skal bruges til EPG også, ergo SW fejl på Samsung. Har selv et Sony hvor EPG virker fint på.

-------------
Sony KDL 40W5500

Skrevet af: movesen
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 17:02
Det er helt klart et Samsung EPG problem !

Jeg har set det på 3 forskellige enheder med YouSee DVB-C kabel TV.

EGP guiden virker fint på alle 3 Samsung digitale antenne forbindelse (DVB-T) og der er kun en stk. DVB-T modtager, så alt snak med at der skal 2 modtagere til er noget vrøvl.

Der skal 2 modtagere til at se 2 forskellige kanaler samtidig (eks. et lille billede fra en anden kanal), hvilket er noget helt andet.

Derfor Samsung, vågn nu op. I må kunne få fixet det problem. Det virker jo fint med DVB-T på jeres enheder, så få det nu til at virke på DVB-C for Stofa og YouSee.

Skrevet af: jonesg
Skrevet den: 25-Juli-2011 kl. 20:14
Vil lige melde mig i denne tråd også.

Jeg har samme problem på mit snart år gamle Samsung UE40C7705. Fejlen har været der siden jeg fik det. Jeg antog at det var et problem med mit signal og har ignoreret det indtil jeg i dag fik lyst til at se om andre også havde problemet. Det kan jeg så tydeligt se:) Jeg har derfor nu også forsøgt at kontakte Samsung for at få en udtalelse fra dem.

Det sjove er at når man i EPG'en skifter til oversigten over programmer som man har valgt at "time" så virker preview. Bare ikke når man skal vælge gennem de aktuelle programmer.

Som en lille info har jeg kabel tv fra NTA-TV som bruger Yousee som digital leverandør.

Skrevet den: 25-Juli-2011 kl. 21:07
Jeg har givet op! Mit samsung tv er mere eller mindre blevet nedgraderet til en monitor. Nu bruger jeg EPG'en i mediecentret i stedet for.

Skrevet af: Fedtkage
Skrevet den: 20-Oktober-2011 kl. 00:32
Jeg havde samme problem på mit Samsung TV med YouSee. Og har (ihvertfald for mig selv) fundet en løsning, håber I også kan bruge det.

Jeg har driblet lidt rundt i søgning og kanalopsætning, og har fundet frem til synderen.
Det drejer sig om nogle datafeeds som YouSee sender, der f**cker det hele op.
Jeg har hidtil kørt med en fuld søgning, hvor EPG fungerede med billede og lyd.
Men i dag lavede jeg en hurtig netværkssøgning med netværks-id, hvorefter EPG ikke længere fungerede med billede og lyd, og et "ventehjul" stod og kørte, i stedet for videobilledet.
Jeg havde nemlig manglet et par kanaler, og lagde mærke til at en fuld kanalsøgning gav et andet søgningsresultat end en netværkssøgning, som YouSee guider een til. En fuldsøgning springer mærkeligt nok over et par frekvensområder, bl.a. 143 MHz (ved ikke hvorfor).
Nå, men kernen er, at jeg således prøvede at udelade de frekvenser, der var kommet oveni, een efter een - og wupti, hvis alle frekvenser er læst ind pånær 143 MHz, hvor nogle af YouSee's datastreams ligger, så fungerer EPG igen.

MEN, det er stadigt lidt pest eller kolera:

Uden 143 MHz:
EPG'en virker med billede og lyd, men der vises kun EPG-data for de kanaler (eller relaterede kanaler) som man har været inde på.
Hvis TV'et har været igang, og man har zappet lidt rundt, så er EPG'en jo hurtig fint komplet : )

Med 143 MHz inkluderet:
Så må man undvære billedet og lyden, men til gengæld er EPG-data'en tilgænglig for alle kanaler med det samme.

Forskellen må være, om TV'et tapper kanalernes egen data, eller YouSee's datafeed.

Et andet, men stort, minus er at man skal slette hele 143 MHz frekvensen (gøres ved at slette enkeltkanalerne, eller undlade den i søgningen), da datafeed'en er skjult. Disse kanaler må således undværes:

C+ Sport 1
C+ Serier
TV1000 Drama
Event
Event2
C+ Hits
C+ Emo
C+ First

Fejlen er vel både YouSee's og Samsung's. Samsung burde kunne filtrere denne uønskede data fra, eller vise streamen sammen med andre datakanalpladser, så man selv kan slette den. Og YouSee burde lægge disse datastreams på selvstændige frekvenser, istedet for sammen med kanaler, som man måske gerne vil have og se.

Skrevet den: 20-Oktober-2011 kl. 00:49
Og med hensyn til sortering af kanalpladser på Samsung TV, så kunne jeg heller ikke på mit, hvilket irriterede mig grænseløst.
Jeg havde først indstillet mit land til Tyskland, da der ikke var nogle nordiske lande i menuen (jeg havde købt en engelsk udgave, der var en del billigere). Jeg kunne hverken ændre rækkefølge eller kanalnummer. I manualen stod der, at det kunne man ikke på nogle regioner. Så tænkte jeg, at de måske ikke mente apparatet, men blot landevalget i menuen (dårlig manual iøvrigt). Jeg valgte, som det eneste, landemuligheden "other" (beholdt audio og undertekster på dansk), og nu kunne jeg ændre kanalnummer, og dermed rækkefølge, uden problemer. Så det lå åbenbart i softwaren allerede, og det burde Samsung's supportere da vide, i stedet for at sige: "Sådan er det bare" – det er det jo åbenbart ikke, ihvertfald ikke på alle modeller.

Bemærk dog, at TV'et resetter ved nyt landevalg, og kanallisten skal indlæses igen (tag evt. back-up på USB-stick først).

Skrevet den: 07-November-2011 kl. 17:21
Det må jeg lige prøve - når jeg en gang får tid og lyst til at lægge kanaler ind endnu en gang

Skrevet den: 08-November-2011 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Det må jeg lige prøve - når jeg en gang får tid og lyst til at lægge kanaler ind endnu en gang

Hej Michael,

Hvis du tænker på EPG-problemet, behøver du ikke starte forfra, prøv blot at slette de kanaler der ligger på 143MHz frekvensen.

Mht. kanalrækkefølgehalløjet, så back-up kanallisten på USB-stick først, så er den nem og hurtig at lægge ind igen, efter ændring af landevalg.

Skrevet den: 10-November-2011 kl. 16:06
Nu har jeg ikke yousee men stofa (m.a.o. ingen 143MHz). Der er 200 kanaler på 31 MUX som skal slettes en ad gangen for måske at finde synderen. hmm... det kommer til at tage lang tid...

Skrevet den: 10-November-2011 kl. 23:50
Nåeh, på den måde. Ja, så kan det jo godt komme til at give lidt grå hår ;-/

Men hvis Stofa lægger EPG data'en i den primære mux/frekvens, ligesom YouSee, kunne du prøve at slette den først (346 MHZ, ifølge denne side: http://www.stofa.dk/kundeservice/faq.php?faqarea=tv&showfaq=31&shortcut=faqtv - http://www.stofa.dk/kundeservice/faq.php?faqarea=tv&showfaq=31&shortcut=faqtv )

Skrevet af: Langmack
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 13:38
Jeg har et LE40C535 hængende i soveværelset, som har dette issue.

Har prøvet at slette alle C+ kanalerne, Event(+2) - kan dog ikke finde en TV1000 at slette - dog uden at hjælpe. Jeg synes umiddelbart ikke via fjernsynet at kunne se hvilke kanaler der optager 143MHz segmentet.

Jeg bruger Yousee (Esbjerg).

Jeg har ligeledes bemærket, at det rent faktisk virkede ved opstart - men kanalopdatering (muligvis kanalsøgning) fjernede EPG preview billedet.

-------------
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One

Skrevet den: 19-December-2011 kl. 19:05
Hvis C535 har samme menu er står kanalens frekvens under
Menu -> Support -> Self Diagnostics -> Signal Information

Skrevet den: 19-December-2011 kl. 20:01
Tak - men med flere hundrede kanaler er det en ret langsommelig proces. Kan det virkeligt ikke lade sig gøre at støbe kanalfrekvenserne op for digitale kanaler? :)

-------------
B&O Stage
Beoremote One

Skrevet den: 19-December-2011 kl. 21:37
Ja, hverken Samsung eller YouSee er særligt behjælpelige. På Samsung TV'er kan man ikke se de samlede kanaler sorteret efter frekvens (altså hvilke der ligger under hvad), men kun som michael9000 nævner, under support for den enkelte kanal.
YouSee vil ikke ud med de samlede præcise frekvenser, da de ønsker at man bruger deres Netværks-ID'er (som f**ker EPG'en op) til automatisk indlæsning og forudvalgt programsortering (eller helst lejer en YouSee-boks hos dem). Men der er et par steder disse frekvenser kan findes:
http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm - http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm
http://jamesoft.dk/?page_id=16 - http://jamesoft.dk/?page_id=16
http://jamesoft.dk/?page_id=301 - http://jamesoft.dk/?page_id=301

Selvom jeg bor i Århus, er de stort set identiske med disse fra hovedstadsområdet. Og dette gælder ligeledes for de fleste kanalpladser i de andre regioner. Det er dog kun 143 MHz der er interessant, og følgende kanaler der skal slettes: C+ Sport 1, C+ Serier, TV1000 Drama, Event, Event2, C+ Hits, C+ Emo, C+ First.

Bemærk når du sletter kanaler, at du ikke er på 'favorit'-listen (stjerne- eller hjertemarkeret) det ændrer nemlig intet, men at du er på 'TV'-listen (markeret med f.eks. en parabolantenne). Skift liste ude i venstre side, under kanaladministration.
I øvrigt har jeg lagt mærke til, at hvis jeg laver YouSee's forskellige Netværks-ID søgninger, så inkluderes 143 MHz naturligvist automatisk, men hvis jeg laver en fuldsøgning (uden ID), så ekskluderes denne frekvens (ihverfald på mit TV... måske fornemmer TV'et de inkompatible datastreams), men så skal man jo til at lave sine favoritlister og/eller programsortering forfra. Så prøv at finde ovenstående 9 kanaler og slet dem, hvis muligt.

Håber det giver pote.

Skrevet den: 20-December-2011 kl. 08:25
Skide godt, jeg takker - jeg prøver at give et et forsøg senere idag.

-------------
B&O Stage
Beoremote One

Skrevet den: 20-December-2011 kl. 22:02
Sørme så, det var TV Dra der manglede.

-------------
B&O Stage
Beoremote One

Skrevet den: 20-December-2011 kl. 23:07
Nå ja, det er rigtigt, den er listet med forkortet navn. Svært at gennemskue i oversigten, at det skulle være en TV1000 kanal.

Men det virkede også hos dig – EPG video'en er tilbage?

Fedt : )

Skrevet den: 22-December-2011 kl. 14:00
Det er korrekt, den viser EPG video igen :)

-------------
B&O Stage
Beoremote One

Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 10:56
Jeg har YouSee på mit 46D6505 og samme EPG problem. Jeg kan bare ikke finde et sted at slette kanalerne. Syntes ikke der er et menu punkt til det noget sted??

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)

Skrevet den: 30-December-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Jeg har YouSee på mit 46D6505 og samme EPG problem. Jeg kan bare ikke finde et sted at slette kanalerne. Syntes ikke der er et menu punkt til det noget sted??

Hej,

Der er et par beskrivelser længere oppe i tråden.

Men hvis det ikke hjælper, kan du prøve at hente manualen her:
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46D6505VSXXE-support - http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46D6505VSXXE-support

Læs på s. 12 og frem. Check at du ikke er på en 'favorit'-liste, men på 'tv'- eller 'alle'-oversigten, når du sletter (sletning fra favoritliste afhjælper ikke EPG-problemet. De 8 kanaler skal slettes helt fra TV'et).

På s. 38 er der et skærmbillede af, hvor du gerne skulle finde ind (kun billede, tekst irrelevant).

Når en kanal er markeret, kan du trykke på 'Tools'-knappen på fjernbetjeningen for flere valgmuligheder, bl.a. slet kanal.
Eller måske skifte redigeringstilstand (?) (jeg kan se, at det ser en smule anderledes ud, end på mit TV. Jeg tænker på barren 'redigeringstilstand' nederst på billedet s. 38).

Håber det virker.

P.S. Her er navnene på de kanaler der skal slettes. Forkortet, som de forekommer i listen, så er de nemmere at finde frem til, ihvertfald for TV1000 Drama's vedkommende:
C+ Sp1
C+Seri
TV Dra
Event
Event2
C+Hits
C+Emo
C+Frst

Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 31-December-2011 kl. 12:25
Mange tak for hjælpen, det virker nu. Meget prisværdigt at folk tager sig tid til at hjælpe med så detaljeret instruktion!

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)

Skrevet den: 31-December-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Mange tak for hjælpen, det virker nu. Meget prisværdigt at folk tager sig tid til at hjælpe med så detaljeret instruktion!

Selv tak og ingen årsag. Jeg brugte selv en del tid på at gennemskue problemet, da jeg ikke kunne finde løsningen hverken hos YouSee og Samsung (der skyder skylden på hinanden, og iøvrigt ikke oplyser om problemet) eller på nettet, og så er det vel nærmest en "pligt" og fornøjelse at dele med andre i samme situation : )

God fornøjelse med EPG'en. Og godt nytår.

Carsten.

Skrevet af: kimschurmann
Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 19:04
Hej,

Jeg har prøvet at slette kanalerne du nævner ovenfor - så godt jeg nu kan, tv1000 har skiftet navn til viasat film bl.a. - men synes ikke det hjælper :(

Har en en opdateret liste med kanaler der skal slettes hvis man har stofa ved antenneforening aarhus?

Skrevet den: 12-Marts-2012 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af kimschurmann kimschurmann skrev:

Hej,

Jeg har prøvet at slette kanalerne du nævner ovenfor - så godt jeg nu kan, tv1000 har skiftet navn til viasat film bl.a. - men synes ikke det hjælper :(

Har en en opdateret liste med kanaler der skal slettes hvis man har stofa ved antenneforening aarhus?

Hej,

Ovenstående løsning er kun for YouSee (og iøvrigt skulle 'TV1000 Drama' slettes, ikke 'TV1000').

Det er dog ikke så meget programmerne der er afgørende, men frekvensbåndet med de inkompatible datastreams. Og et frekvensbånd kan kun slettes ved at fjerne de programmer der tilfældigvis også ligger der.

Hvis Stofa bruger samme EPG data set-up/system som YouSee (hvilket jeg har set nogle nævne et eller andet sted), så vil den modsvarende frekvens, som skal slettes på Stofa kabel-tv nok være 346 MHz (og de kanaler der ligger derpå - hvilke ved jeg ikke).

346 MHz synes at være "moder"-frekvensen for Stofa, hvor den er 143 MHz hos YouSee.

Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 08:35
Så er det store spørgsmål hvilke programmer der ligger på det frekvensbånd :-)

Skrevet af: adamsen1986
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 12:59
wooohooo

mange tak for hjælpen :D 

det hjalp af slette de programmer der :P 

Skrevet den: 15-Marts-2012 kl. 10:12
Er der nogen der ved hvilke kanaler det er man skal slette på stofa aarhus?

Skrevet af: Henning B
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 09:57
På yousee gav det pote med 143 MHZ... Jubiiii
Det var lækkert..
Mange tak

-------------
Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .

Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 12:28
Hold da k.... Det har irriteret mig lige siden jeg købte Samsung TV for et års tid siden.
Faldt lige over denne tråd i dag, og da jeg er på YS, skulle det lige have et forsøg.
1000 tak! Nu spiller det bare!

Skrevet af: Thomas K
Skrevet den: 17-Marts-2012 kl. 17:00
Hos Stofa i Helsingør er det
Motorola Download
Zaptor TV
DR 1
og TV2

der ligger på 346 Mhz. Så det er lidt nitten

-------------
---------------------

Thomas K

Skrevet den: 18-Marts-2012 kl. 20:29
Haha, ja det er lidt dumt :-) 

Skrevet af: clausjul
Skrevet den: 24-Marts-2012 kl. 17:12
TAK fedtkage ... ved at slette kanalerne som du angav, så virkede det..! Dejligt med nogen som gider bruge tid på det :-)

Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 08:40
Der er ikke nogen der kan nogen tricks med stofa aarhus?

Skrevet den: 02-April-2012 kl. 21:20
Efter at AN-TV/Stofa har "slettet kanaler på mit tv" igen, fjernede jeg alle kanaler, og gik jeg i gang med at lægge frekvenserne ind - manuelt - en af gangen Dead

Her en liste over frekvenser som dækker de populæreste kanaler i Pakke 2:

247000
TV2 SD, DR HD

282000
DR1 SD

306000
NatGeo Wild HD

322000
TV3

506000
NatGeo, TV2 film, TV2 News

514000
3+, Zulu, Showtime

Søg frekvenserne med QAM256 og SymbolRate 6900.
EPG'en har nu fået lyd og billede Smile Og som en bonus er kanal-skift blevet betydeligt hurtigere Tongue

Skrevet af: Haderen
Skrevet den: 22-April-2012 kl. 20:47
Jeg slettede de anbefalede kanaler og nu har jeg endeligt levende billede i EPG. Tak

Skrevet af: hch
Skrevet den: 31-Juli-2012 kl. 21:23
Er det nogensinde fundet ud af om det er YouSee eller Samsung der har problemet, og om der er vist interesse fra dem om at få problemet løst ?

Skrevet af: hch
Skrevet den: 02-August-2012 kl. 23:01
Svar fra samsung:

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Billedet som vises i guiden er forudsat af at TV'et kan tune ind på den pågældende TV-kanal. Dette er ikke muligt såfremt infromationerne til guiden skal vises da disse sendes via den nævnte 143 MHz kanal også kaldet en "barker channel". Sådan som YouSees signal er struktureret med en seperat kanal for data og seperate TV-kanaler kan det altså ikke lade sig gøre med en enkelt tuner at få begge dele. Både Samsungs og YouSees teknikere er bekendte med fænomenet, men det betragtes ikke som en fejl fra nogen af parterne. Det er accepteret at denne funktion ikke findes på netværket.

Skrevet af: ndms
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 22:32
Har lige købt mig et UE46ES7500UXXE.
Jeg har også problemer med min EPG med YouSee, men selvom jeg sletter de angivne kanaler, får jeg desværre ikke information ned. Jeg kan dog godt se previewbilledet venstre øverst efter sletningen.

Jeg har dog ikke fundet kanalen TV DRA, men har slettet en anden kanal som hed DRAMA.
Jeg har prøvet at slette alle kanaler, på nær et par danske, men dette hjalp heller ikke på EPG'en.

Mit blueray drev samsung E8300N har ingen problemer med at vise både information og previewbilledet i EPG.

Er der nogle der har nogle gode råd?

Forsøgt at:
1. koble TV direkte til antenne udgang
2. slette alle kanaler på nær DR1
3. Opdatere TV firmware
4. indlæse kanaler uden netværks-id og med id: 100, 110 og 120.
5. Søgt frekvenserne med QAM256 og SymbolRate 6900.

Skrevet af: ndms
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 22:42
Jubiii, lavede en nulstilling (menu--> System --> Indstillinger) og nu virker det sørme!!!
Tusind tak for god hjælp.

Print side | Luk vindue