Print side | Luk vindue

Kan en TBC dette?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=752
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 15:09


Emne: Kan en TBC dette?
Skrevet af: maze
Emne: Kan en TBC dette?
Skrevet den: 08-April-2004 kl. 18:12
Hej,

jeg har en masse ældre og nyere videobånd som jeg gerne vil overføre til enten PC eller en billig harddiskoptager såsom en af NorthQ-modellerne.

Mange af båndene løber dog ikke helt jævnt, f.eks. kan en glidende bevægelse blive hakket at se på, ligesom billedet ikke står helt stille på skærmen - det er som om det rykker et par pixels op og ned en gang imellem.

Vil en TBC afhælpe dette?

Hvis ja, hvad vil I så anbefale for en?

(Jeg er ikke interesseret i at købe en af de dyre HDD-optagere med TBC indbygget. De er for dyre, og forældes også lovlig hurtigt, synes jeg.)

VH,

Mads Hansen



Svar:
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 08-April-2004 kl. 18:31

En TBC Time Base Corrector er net til at rette op på billede synkroniseringen, når den er ustabil. En billig - dvs betalbar for almindelige mennesker - har normalt et meget snævert interval for ustabiliteten, så jeg tvivler lidt på at det vil være en løsning.

Dine bånd må næsten være meget gamle eller slidte. Prøv at spole dem ignnem så de er rullet lidt løsere op og prøv gerne en anden video afspiller. Det kan hjælpe hvis båndene er svære at trække.

Jeg er ikke enig med dig i at Harddisk Recordere forældes hurtigt - de bør nok kunne holde 5 år og så har vi et nyt DVD format til den tid. Men 8.000 kr er da stadig en sjat.

Hilsen

Michael Sørensen



-------------
mvh MichaelS



Print side | Luk vindue