Print side | Luk vindue

W5500 - Skanning efter nye kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75319
Udskrevet den: 09-Maj-2024 kl. 13:15


Emne: W5500 - Skanning efter nye kanaler
Skrevet af: Infinity
Emne: W5500 - Skanning efter nye kanaler
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 16:53
YouSee har flyttet rundt på nogle af deres digitale kanaler fx Chanal9 og Eurosport 2 er kommet til.

Men hvordan får jeg dem skannet ind i mit SonyW5500 uden at skulle skanne alle kanalerne?
Jeg har sat alle kanalerne op i min foretrukne rækkefølge og det tog et par timer (ca 53 kanaler) og det vil jeg da gerne undgå igen.

Nogen smart måde det kan gøres på ?
På forhånd tak


-------------
mvh Infinity



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:12
 
 I følge You See er proceduren en ny Scanning, det er kun deres boxe der selv ligger dem ind.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:14
Du kan IKKE lave en scanning uden at du sletter din rækkefølge.
 
Men der er en funktion der automatisk finder de nye kanaler og så skal bare ændre rækkefølgen. Jeg mener den hedder automatisk opdatering. Den skal være enablet.


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

I følge You See er proceduren en ny Scanning, det er kun deres boxe der selv ligger dem ind.

Det skriver YouSee fordi det er den sikre metode, der virker på alle apparater.
Mit Sony W4500 finder uden problemer nye kanaler og lægger dem ind automatisk på første ledige plads. Så er det en smal sag at flytte dem hen, hvor jeg vil have dem.
Hverken ved den store omlægning i efteråret eller ved omlægningen forleden har jeg måttet lave en helt ny søgning.

Hvordan W5500 har det i den henseende ved jeg ikke.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:22
Den automatisk opdatering fungerer for mig. De nye fundne kanaler kommer så til at ligge et eller andet sted på høje kanalnumre, men så kan man jo selv flytte dem et andet sted hen med sorteringsfunktionen.
 
Hvis man selv laver en ny søgning, er det mig bekendt ingen måde at beholde de eksisterende kanalnumre på.


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:25
Hej Per
Ved sidste opdatering kom der nye kanalnavne frem fx 'Ny Kanal5', og det er det jeg håber vil ske igen, men under Teknisk opsætning var Erstatning af tjenester desværre slået fra.
Der er nok ikke nogen vej uden om en nyskanning, men det burde der da være!
 
Under programindstilling er der fx en Manuel indstilling, hvorfor virker den ikke ? Den søger fint kanalerne, men finder ikke noget.....


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:27
Kan du ikke fortælle mig hvilke indstillinger dit fjernsyn har?
Det kunne være det var en hjælp.
Jeg tænker på Digital indstilling og Teknisk opsætning?


-------------
mvh Infinity



Print side | Luk vindue