Print side | Luk vindue

Windows 7 og FLAC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75324
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 08:06

Emne: Windows 7 og FLAC
Skrevet af: tipsen
Emne: Windows 7 og FLAC
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:41
Er det muligt at øge "genkendelsen" af FLAC-filer i Windows 7? Jeg kunne godt tænke mig Windows 7 ved brug af stifinder kunne give mig de samme informationer om en FLAC-fil som tilfældet er med eksempelvis mp3-filer - dvs. info om længde, album, artist osv. Derudover vil det også være rart at kunne højreklikke på en (eller flere) filer, vælge egenskaber og så nemt kunne redigere i flac-filernes tags.

Er ovenstående muligt eller hænger det hele på Microsofts manglende support af FLAC-filer - eventuelle løsninger må gerne involvere dirty tricks - bare jeg kan få Win7 til at makke ret :-)

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:59
Hvad med sådan noget som http://www.softpointer.com/AudioShell.htm - dette ? (en shell extension til Windoze Explorer)

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:06
Jeg kører en 64-bit udgave af Windows 7 - og det virker ikke som om hverken Win7-delen eller 64-bit delen harmonerer godt med "Work in:Windows 2000, Windows XP, 32 bit only" ? Men ellers var løsningen rigtigt god (har også brugt den i Windows XP for noget tid siden)

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg kører en 64-bit udgave af Windows 7 - og det virker ikke som om hverken Win7-delen eller 64-bit delen harmonerer godt med "Work in:Windows 2000, Windows XP, 32 bit only" ? Men ellers var løsningen rigtigt god (har også brugt den i Windows XP for noget tid siden)

Er der ikke en 32-bit explorer man kan starte? Alternativt må du lede efter en 64-bit shell extension med de ønskede features, eller vente på at den bliver lavet...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:34
Et par mere kvalificerede søgninger end jeg tidligere kunne præstere gav mig et meget lovende resultat: http://castlemadeofsand.wordpress.com/category/flac-property-handler/ - FLAC Property Handler , som kan downloades i både 32-bit og 64-bit udgaver. Jeg har installeret det og det ser ud til virke (næsten) som jeg gerne ville have det! Det eneste jeg lige umiddelbart mangler er lidt ekstra info i den popup der kommer når man har musen over en specifik fil.

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 19:22
undskyld jeg lige låner tråden, men hvordan kan man få windows media player der er i Win7 til at afspille flac filer?, vil egentligt helst ungå andre afspillere.. men er da åbne for gode forslag som kører let

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 19:29
Jeg bruger ikke selv WMP, men tror du kan bruge dette link fra samme website http://castlemadeofsand.wordpress.com/2009/09/14/a-solution-for-flac-support-in-windows-media-player/ - A Solution for FLAC Support in Windows Media Player .

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 19:58
jeg prøvede at installere den.. syntes ikke lige den funger... måske der skal hentes et plugin af en art??... min plugin sektion er tom

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 20:05
Så vidt jeg kan læse på siden skal du installere flere forskellige komponenter for at få FLAC-support i WMP - har du gjort det?

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 21:06
fandt ud af det.. tak for hints.... det virkede ikke fordi jeg forsøgte at streame flac filerne over dnla... så snart jeg streamede dem via smb så kørte de Smile

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 21:37
Kanon. Jeg fandt til gengæld ud af at mit problem med manglende information i et popup-vindue er generelt for alle musik-filer jeg tilgår via et mapped share på NAS'en - lokale filer kan jeg godt få info på, men ikke filer på netværket - på trods af at informationen fint læses og fremgår af status-bar'en i en bunden af stifinder vinduet :-/

Print side | Luk vindue