Print side | Luk vindue

DVB-C på EnergiMidt Fiberbredbånd TV?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75333
Udskrevet den: 30-April-2024 kl. 23:08


Emne: DVB-C på EnergiMidt Fiberbredbånd TV?
Skrevet af: BorgHammer
Emne: DVB-C på EnergiMidt Fiberbredbånd TV?
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 20:19
Nogen med erfaringer af det netop "frigivede digitale spejl" (som YouSee har gjort det) på EnergiMidt Fiberbredbånd TV? Det der sendes på DVB-C?

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt



Svar:
Skrevet af: RDAF
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:53
Mener nu ikke det er frigivet endnu. Det kommer vist først medio Februar. Men jeg glæder mig også!!


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:01
Jo det er frigivet, hvorfor skulle jeg eller spørge om det??? Confused

Jeg gider bare ikke drøne ud efter en DVB-C tuner før andre evt kunne komme med deres input.

Nogle testere????


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Brandmand1
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:02
Det er frigivet den 3 febuar
Virker ok her i Herning
http://energimidt.dk/Omenergimidt/Nyheder/Sider/Digitalt-tv-uden-tv-boks.aspx - http://energimidt.dk/Omenergimidt/Nyheder/Sider/Digitalt-tv-uden-tv-boks.aspx


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:06
Hvordan oplever du billedekvaliteten??
Sendes korrekt i 16:9 på de kanaler der sendes med det?

Hvad modtager du med?

osv...


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 23:15
Hvor finder man et par  DVB-C bokse til rimelige penge ?
Vi har to gamle fjernsyn , hvor vi kører det analoge signal på nu , men vil gerne kunne bruge DVB-C , for at få en bedre kvalitet .


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 01:02
Jeg kan desværre kun finde en del af kanalerne, men jeg håber en firmware opdatering vil hjælpe på den del - jeg modtager fra Galten Elværk som igen får signalet fra Energi midt.
 
Men de kanaler jeg modtager, står knivskarpt - rigtig god kvalitet :-)
 
Lidt irriterende, ser det ud som om de har smidt kanalerne ind i de forskellige mux med en skovl - nu skal man så til at overveje hvor mange dvb-c tunere man skal have fundet til mediecentret - he he.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 10:09
Den forstod jeg måske ikke.... Venligst uddybe? Smile

Én tuner skulle gerne kunne indstilles til at finde alle kanaler, irellevant hvor mange MUXer de ligger på. Klik linket Brandmand1 har sat ind, der står det samme som en supporter hos Fiberbredbånd forklarede mig med man skal vælge en anden landekode før det evt. virkede?

I din Dreamboks 800 HD, har du så en DVB-C tuner i? Den kan kun enten køre DVB-T eller skiftes tuner til DVB-C ikke?


 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Den forstod jeg måske ikke.... Venligst uddybe? Smile

Én tuner skulle gerne kunne indstilles til at finde alle kanaler, irellevant hvor mange MUXer de ligger på. Klik linket Brandmand1 har sat ind, der står det samme som en supporter hos Fiberbredbånd forklarede mig med man skal vælge en anden landekode før det evt. virkede?

I din Dreamboks 800 HD, har du så en DVB-C tuner i? Den kan kun enten køre DVB-T eller skiftes tuner til DVB-C ikke?


 
 
Jeg har prøvet at indstille mit tv til både Finland og Sverige, men som sagt håber jeg en firmware opdatering kan løse problemet.
 
Grunden til at jeg gerne vil have samlet nogle bestemte kanaler på samme mux, er jo, at i et mediecenter kan du optage alle kanaler på samme mux samtidig.
 
Som det er lige nu på DVB-T nettet, ligger DR1, DR2 og TV2 på samme mux, så her behøves kun én tuner for at kunne optage dem alle :-)
 
Nej min Dreambox er kun til Satellit kanaler.
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 14:52
Jeg skal til svigerforældrene næste weekend og vil teste om det virker fint på deres Panasonic.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Som det er lige nu på DVB-T nettet, ligger DR1, DR2 og TV2 på samme mux, så her behøves kun én tuner for at kunne optage dem alle :-)
 
 


???? Øøøøhhh....? Du har stadig tabt mig der..... Ligegyldigt om kanaler ligger på 1 eller 2 eller 5 mux så kan du med én tuner kun se et program samtidig med du evt. optager det. Med 2 tunere eller en dualtuner kan du se et program mens du optager noget andet og/eller optage 2 prgrammer samtidig.


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Som det er lige nu på DVB-T nettet, ligger DR1, DR2 og TV2 på samme mux, så her behøves kun én tuner for at kunne optage dem alle :-)
 
 


???? Øøøøhhh....? Du har stadig tabt mig der..... Ligegyldigt om kanaler ligger på 1 eller 2 eller 5 mux så kan du med én tuner kun se et program samtidig med du evt. optager det. Med 2 tunere eller en dualtuner kan du se et program mens du optager noget andet og/eller optage 2 prgrammer samtidig.
 
Nej det er der sendes på en mux, vil af softwaren opfattes som én datastrøm som så splittes op. hver "kanal" kan så optages for sig.
 
Det samme gælder for satellit kanaler hvor f.eks tv3 sendes på samme transponder som de andre nordiske tv3 stationer og vist nok tv6 - disse kan alle vises / optages samtidig.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 01:44
Du kan f.eks se en god beskrivelse af virkemåden på MUX:

http://da.wikipedia.org/wiki/Multiplekser_%28digital_elektronik%29




Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Som det er lige nu på DVB-T nettet, ligger DR1, DR2 og TV2 på samme mux, så her behøves kun én tuner for at kunne optage dem alle :-)
 
 


???? Øøøøhhh....? Du har stadig tabt mig der..... Ligegyldigt om kanaler ligger på 1 eller 2 eller 5 mux så kan du med én tuner kun se et program samtidig med du evt. optager det. Med 2 tunere eller en dualtuner kan du se et program mens du optager noget andet og/eller optage 2 prgrammer samtidig.
 
Nej det er der sendes på en mux, vil af softwaren opfattes som én datastrøm som så splittes op. hver "kanal" kan så optages for sig.
 
Det samme gælder for satellit kanaler hvor f.eks tv3 sendes på samme transponder som de andre nordiske tv3 stationer og vist nok tv6 - disse kan alle vises / optages samtidig.

 
Dvs. du kan optage alle de (evt. 3 kanaler på én MUX) kanaler med kun en tuner??
Næsten ligegyldig hvordan de lagde de kanaler på muxerne vil jeg ikke kunne leve med kun 1 tuner. Der vil med sikkerhed forekomme situationer hvor man skulle optage fra flere muxer.
 
Tak for forklaringen, det var jeg ikke klar over. Men dette er kun på en Windows MC dette er relevant ikke? For der findes vel stadig ikke DVB-C standalone HDD recordere på det danske som jeg ved det.
 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 10:57
Det er korrekt.

Man kan selvfølgelig ikke leve med 1 tuner af den grund. Men man kunne få mere ud af sit media center, hvis f.eks de lagde kanalerne bedre.

Men igen det er jo smag og behag.


Skrevet af: cab
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 19:16
Brandmand, jeg kan ikke rigtig få dvb-c via multi-TV til at funke på min energimidt linie.
 
Jeg kan godt lave scanning - men det erlidt tilfældig om de kan finde nogl kanaler. Og når de er fundet er det kun DR1, DR2 TV2(midtvest) TV2(syd) og DR HD der virker.
De andre siger bare "Det valgte program er ikke tikgængeligt." når man vælger kanalen.
 
Mit TV er et Sony W5500, og jeg scanner med "hurtig scannng", frekvens "Auto", netværks-ID "Auto".
 
Og der er ingen programinformation på nogle af kanalerne.
 
Er der andre der har fået det til at virke på en Sony?


Skrevet af: BRAS
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af cab cab skrev:

Brandmand, jeg kan ikke rigtig få dvb-c via multi-TV til at funke på min energimidt linie.
 
Jeg kan godt lave scanning - men det erlidt tilfældig om de kan finde nogl kanaler. Og når de er fundet er det kun DR1, DR2 TV2(midtvest) TV2(syd) og DR HD der virker.
De andre siger bare "Det valgte program er ikke tikgængeligt." når man vælger kanalen.
 
Mit TV er et Sony W5500, og jeg scanner med "hurtig scannng", frekvens "Auto", netværks-ID "Auto".
 
Og der er ingen programinformation på nogle af kanalerne.
 
Er der andre der har fået det til at virke på en Sony?
På deres hjemmeside skriver de følgende:

Har du problemer med at få kanalerne frem, kan du forsøge at sætte "Land" til Sverige eller Finland.

Men om det hjælper ved jeg desværre ikke


Skrevet af: cab
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 19:52
Jeg har prøvet med svensk opsætning - finsk er lidt sværere, her kan jeg kun yksi, kaksi, kolme.
Men jeg har nu fundet ud af at de kanaler der kan tages, faktisk alle ligger på MUX1+2:
 
MUX 1 DR1, DR2, DR HD, Folketinget
MUX 2 TV2 Midt/Vest, TV2 Syd, Kanal Midt-Vest, NRK1
MUX 3 TV2 Østjylland, Kanal Østjylland, Kanal Syd, Tv2 Norge, SVT1
MUX 4 DR Ramasjang, TV5 Monde, RTL, SAT 1, ZDF, ARD
MUX 5 TV2 Nord, TV4, DR Update, DR K, SVT 2
MUX 6 VH1, TV2 Zulu, TV2 Charlie, Kanal 5, Discov. World, Discov T&L
MUX 7 Animal Planet, Eurosport, Eurosport 2, Boomerang, MTV, VH1 Class, Extreme Sports
MUX 8 Nick- Denmark, CNN, TV2 Film, Cartoon, Discovery, BBC World, Dicsov Science
MUX 9 TCM, 6'eren, CANAL9, Disney Channel, Disney XD, Kanal 4
 
nu ved jeg ikke så meget om mux når vi taler tv - men det er helt klart at det udelukkende er de kanaler der er i enten 1 eller 2 der virker.
 
Hvorfor nu det?
Er det en Sony ting? (jeg har opdateret til seneste firmware)
 


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:12
Jeg bøvler også en del - bruger jeg Danmark som land, finder jeg KUN kanalerne på MUX1. Bruger jeg Finland, finder jeg alle andre kanaler.
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: cab
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:19
Virker det når du bruger Finsk opsætning - og så skifter til Dansk derefter?
Eller bøvler du stadig...
 
Har du også et Sony TV - i givet fald hvilken type / firmware (1.6000EA)


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:26
Nej, hver gang jeg laver en søgning, sletter den de eksisterende kanaler.
 
Mit tv er et samsung.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:39
Eller er der noget i vejen for at lade den blive på land "Finsk"? Jeres TV ændre vel ikke sprog til Finsk???

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Eller er der noget i vejen for at lade den blive på land "Finsk"? Jeres TV ændre vel ikke sprog til Finsk???

 
 
Nej hvis bare jeg kunne tune alle kanaler er det ligegyldigt med landekoden


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg bøvler også en del - bruger jeg Danmark som land, finder jeg KUN kanalerne på MUX1. Bruger jeg Finland, finder jeg alle andre kanaler.
 
 


Sådan som jeg læser det du skrev, fik du så ikke alle kanaler på??


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 21:15

Nej ved Finland finder jeg de kanaler jeg ikke kunne finde ved DK - men det hjælper jo lige fedt, hvis den så sletter dem jeg fandt ved det andet land ;-)



-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 21:34
Det kan jeg godt se.

Var det i Win MCE du tunede efter DVB-C kanalerne?

Er der slet ingen andre der har haft bedre held??? Jeg ligger på vippen til at indkøbe en TechniSat Digicorder HD K2 direkte i Tyskland til 3-3300.- dkr, Men hvis kanalerne ikke er til at finde, holder jeg mig lidt igen.... Shocked


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Det kan jeg godt se.

Var det i Win MCE du tunede efter DVB-C kanalerne?

Er der slet ingen andre der har haft bedre held??? Jeg ligger på vippen til at indkøbe en TechniSat Digicorder HD K2 direkte i Tyskland til 3-3300.- dkr, Men hvis kanalerne ikke er til at finde, holder jeg mig lidt igen.... Shocked
 
Nej på mit tv - jeg har ingen DVB-C tuner i mediecentret.... endnu da ;-)


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 22:41
Er det et ældre TV? Ja ikke at det burde betyde noget. Har den kun MPEG2 eller?

Ja jeg søger klarhed, da jeg ikke ønsker at indkøbe en boks til 3-3.500.- hvis der er problemer med at tune ind på deres kanaler. Og desværre, så "af gammel skade" mht. Fiberbredbånd's TV produkter, så skal ingen forvente det bliver klaret hurtig, hvis der er et problem...


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Er det et ældre TV? Ja ikke at det burde betyde noget. Har den kun MPEG2 eller?

Ja jeg søger klarhed, da jeg ikke ønsker at indkøbe en boks til 3-3.500.- hvis der er problemer med at tune ind på deres kanaler. Og desværre, så "af gammel skade" mht. Fiberbredbånd's TV produkter, så skal ingen forvente det bliver klaret hurtig, hvis der er et problem...
 
Nej det er et af Samsungs LED TV fra 7-serien med mpeg4 og DVB-T / DVB-C tuner. Desuden har jeg netop firmware opgraderet det, så hvis ikke det sku' ku' du' ved jeg altså ikke hvad sku' ku' ku' :-)


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 23:39
Lad mig høre når det virker? Du kender ikke andre med held til at få det funke?

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Lad mig høre når det virker? Du kender ikke andre med held til at få det funke?
 
Nej desværre - men jeg skal nok give lyd når det funker :-)


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BRAS
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 13:22
Til info:
http://www.energimidt.dk/Omenergimidt/Nyheder/Sider/Finjustering-af-dvb-c.aspx - http://www.energimidt.dk/Omenergimidt/Nyheder/Sider/Finjustering-af-dvb-c.aspx
 


Skrevet af: confused
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:24
Borghammer : jeg lovede at vende tilbage, hvis det lykkedes at finde alle kanaler - efter at fiberudbyderen har lavet lidt om (se linket fra Bras) tror jeg den er der - nu kan jeg ihvertfald, efter at have sat land til Finland, og taget det MUX for MUX, både kanalerne fra MUX1 og MUX2. Det lykkedes ikke tidligere.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: cab
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:41
Jeg har prøvet på  mit Sony W5500 at søge kanaler igen.
Den finder alle kanaler men den kan stadig kun vise de fra MUX1+2 - alle andre kan ikke vises.
 
På Sony'et kan man vist ikke scanne MUX for MUX - det er alle eller ingen.


Skrevet af: confused
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af cab cab skrev:

Jeg har prøvet på  mit Sony W5500 at søge kanaler igen.
Den finder alle kanaler men den kan stadig kun vise de fra MUX1+2 - alle andre kan ikke vises.
 
På Sony'et kan man vist ikke scanne MUX for MUX - det er alle eller ingen.
 
Har du prøvet at skifte land ? jeg kunne nemlig heller ikke foretage manuel scanning da det stod til Dansk.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 23:08
Sorry der var jeg lidt for hurtig - det har du jo prøvet, men jeg undrer mig nu alligevel lidt over følgende sætning : "Jeg har prøvet med svensk opsætning - finsk er lidt sværere, her kan jeg kun yksi, kaksi, kolme. " - det er jo under tuning du skal skifte land, det ændrer vel ikke på sproget ???
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: cab
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 13:58
Man kan ikke skifte land under tuning menuen, som er:
"Digital opsætning" -> "Digital programindstilling" -> "Aut. programindstilling".
Og jeg vælger "Kabel TV".
 
Så kommer nedenstående:
 
Scanningstype:  Hurtig scanning (har prøvet Fuld scanning)
Frekvens:           Auto
Netværks-ID:      Auto (har prøvet 40)
Programtype:     Alle programmer
 
Der er ikke mulighe for at ændre land nogen steder.
 
Eller overser jeg noget?
 


Skrevet af: confused
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 14:37
Min pointe er bare at du evt. har skiftet land det forkerte sted - jeg sidder jo ikke med manualen til dit tv foran mig ;-)

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: jfch
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 15:44
Jeg har gjort følgende på mit Sony W5500 - dog med samme negative resultat Ouch:
 
Opsætning
>Automatisk opstart
>Vælg sprog = Dansk
>Vælg land = Suomi
 
Scanningstype: Hurtig scanning
Frekvens: Auto
Netværks-ID = Auto
Tjenestetype = Alle programmer


Skrevet af: confused
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 16:17
jfch : kan du ikke få lov at scanne manuelt ? det kunne jeg godt ved valg af Finland, men ikke under Danmark.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: jfch
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 16:47
Der er de samme muligheder for hhv. dansk og finsk.
 
Dvs.:
Digital programindstilling:
>Aut. programindstilling
>Programsortering
>Manuel indstilling (kan kun vælges hvis der vælges "Egen antenne")
 
Kabelindstilling:
>Scanningstype = Hurtig scanning eller Fuld scanning
>Frekvens = Auto eller Manuel (ikke aktiv hvis Scannningstype = Fuld scanning)
>Netværks-ID = Auto eller Manuel (ikke aktiv hvis Scannningstype = Fuld scanning)
>Tjenestetype = Alle programmer eller Gratis programmer
 
 


Skrevet af: RDAF
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 13:56
Hej.

Jeg har et KDL-40WE5. Samme som W5500. jeg har nøjagtig de samme problemer dom de andre SONY ejere. 
Kan også kun se kanaler fra Mux 1 og 2.

Hvis man til gengæld kigger på info fra en kanal der ikke kan ses, kan man se at SONY tv'et har detekteret den forkerte frekvens. hos mig viser den 386MHZ for alle de kanaler der ikke kan ses, men fuld signal niveau. Hvis jeg søger efter programmer på særlige frekvenser, så finder den ikke noget overhovedet.


Skrevet af: confused
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:11
De flytter åbenbart noget rundt lige nu - nu valgte jeg igen Finland og lavede en automatisk søgning. Så fandt den 50 kanaler.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:28
Og hvor mange kanaler er det nu der er i Fuldpakken?

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:37
50 Clap

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:51
Så virker det altså nu? Og du tog kanalerne med din HTPC ikke?

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Så virker det altså nu? Og du tog kanalerne med din HTPC ikke?
 
Nej et Samsung TV. Jeg regner dog med at købe en DVB-C tuner til min htpc, men jeg kan samtidig modtage alle kanaler som IPTV, så det er ikke så vigtigt her :-)


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: cab
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 20:36
Jeg har også fundet 50 kanaler før ved Fuld scanning - men lige nu kommer der kun 45.
Men, men det er stadig ku MUX1+2 der kan ses!
 
Så set fra mit synspunkt (Sony KDL40W5500) er der ingen ændringer.
De arbejder næppe en søndag - eller?


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 21:18
confused kan du også se noget på alle 50 kanaler? 

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

confused kan du også se noget på alle 50 kanaler? 
 
Jep, de virker fint.
 
 


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: confused
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af cab cab skrev:

Jeg har også fundet 50 kanaler før ved Fuld scanning - men lige nu kommer der kun 45.
Men, men det er stadig ku MUX1+2 der kan ses!
 
Så set fra mit synspunkt (Sony KDL40W5500) er der ingen ændringer.
De arbejder næppe en søndag - eller?
 
Jeg tænker at hvis ikke alle kanaler kan ses selvom de kan tunes, kan det evt. være signalstyrken den er gal med.
 
Det passer vel også med at du tidligere har kunnet scanne alle 50, men nu kun finder 45.
 
Nej jeg ved heller ikke hvornår de har ændret noget. Deres beskrivelse har ikke ændret sig de sidste par dage op til weekenden.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 23:53
Nej det med signalstyrken passer ikke. På kabel er der som udgangspunkt 100% signal.

Ellers har du lagt for dårligt antennekabel ud (manglende skærmning osv.) eller nogle grimme samlinger du ikke skulle have lavet, ellers er signal styrken ikke en årsag.

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Nej det med signalstyrken passer ikke. På kabel er der som udgangspunkt 100% signal.

Ellers har du lagt for dårligt antennekabel ud (manglende skærmning osv.) eller nogle grimme samlinger du ikke skulle have lavet, ellers er signal styrken ikke en årsag.
 
Ja, jeg tænker da også som udgangspunkt på transporten af signalet internt i hjemmet.
 
Men faktisk kan man evt. få ens fiberudbyder til at skrue op for signalet - det har jeg gjort på de analoge kanaler på et tidspunkt. Problemet kan være at de bliver for kraftige, så der kommer forstyrrelser på nogle frekvenser.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: cab
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 10:32
Jeg kører på min "gamle" kabelføring, som virkede helt fint på mine analoge TV'er.
Og når de programmer som ligger på MUX1+2 vises knivskarpt - så er signalstyrken vel OK?


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af cab cab skrev:

Jeg kører på min "gamle" kabelføring, som virkede helt fint på mine analoge TV'er.
Og når de programmer som ligger på MUX1+2 vises knivskarpt - så er signalstyrken vel OK?


Netop DVB-C kører på coax kabel sideløbende med de analoge.
Hvilket TV ser du dem på? Størrelse? Plasma/LCD? Intern TV tuner eller extern? Og modtager du alle 50 som confused gør?

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: cab
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Netop DVB-C kører på coax kabel sideløbende med de analoge.
Hvilket TV ser du dem på? Størrelse? Plasma/LCD? Intern TV tuner eller extern? Og modtager du alle 50 som confused gør?

 
 
Jeg har et Sony KVL40W5500, og jeg kan finde enten 45 eller 50 kanaler.
40" LCD intern DVB-C tuner.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 12:54
SONY har længe haft problemer på youSee DVB-C net. Husker ikke om det var en FirmWare update der løste problemet. Prøv se i dit TV hvilken FirmWare du har og så Google om der er kommet en nyere?

Og billederne står skarpe og uden pixeleringer?

  

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: dandyman
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 12:56
Jeg følger lige med her.

Jeg har selv EnergiMidt med Stor Alle TV pakke. Jeg har kunnet finde alle kanalerne før de ændrede frekvenserne, men nu kan jeg ingen finde. Det skal dog siges at jeg kun, kunne finde dem med en manuel søgning på hver frekvens (og derved mister jeg de gamle når jeg søger efter nye :()

Jeg har et Samsung LE37B535 og jeg kan uden problemer modtage de analoge kanaler. Nogen der har det samme problem stadig?


Skrevet af: cab
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

SONY har længe haft problemer på youSee DVB-C net. Husker ikke om det var en FirmWare update der løste problemet. Prøv se i dit TV hvilken FirmWare du har og så Google om der er kommet en nyere?

Og billederne står skarpe og uden pixeleringer?

Jeg har opdateret til seneste firmware 1.600EA for lang tid siden.
Ja, billedet står knivskarpt.
Og der er ingen info på kanalerne heller.
 
Lig nu har jeg prøvet 3 gange med automatisk tuning - der kommer 45 kanaler hver gang nu.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af cab cab skrev:

Ja, billedet står knivskarpt.
Og der er ingen info på kanalerne heller.
 
Lig nu har jeg prøvet 3 gange med automatisk tuning - der kommer 45 kanaler hver gang nu.


Hvad mener du med info???? Er der ingen EPG?

Har du nogen fornemmelse af hvilke 5 du ikke kan tage i forhold til confused? Har du gennemgået FiberBredbånds kanalliste og udpeget de 5 manglende?

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: cab
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Hvad mener du med info???? Er der ingen EPG?

Har du nogen fornemmelse af hvilke 5 du ikke kan tage i forhold til confused? Har du gennemgået FiberBredbånds kanalliste og udpeget de 5 manglende?

 
Ja, EPG hedder info på Sony sprog.
 
De 5 der mangler på listen er markeret på nedestående:
 
MUX 1 DR1, DR2, DR HD, Folketinget
MUX 2 TV2 Midt/Vest, TV2 Syd, Kanal Midt-Vest, NRK1
MUX 3 TV2 Østjylland, Kanal Østjylland, Kanal Syd, Tv2 Norge, SVT1
MUX 4 DR Ramasjang, TV5 Monde, RTL, SAT 1, ZDF, ARD
MUX 5 TV2 Nord, TV4, DR Update, DR K, SVT 2
MUX 6 VH1, TV2 Zulu, TV2 Charlie, Kanal 5, Discov. World, Discov T&L
MUX 7 Animal Planet, Eurosport, Eurosport 2, Boomerang, MTV, VH1 Class, Extreme Sports
MUX 8 Nick- Denmark, CNN, TV2 Film, Cartoon, Discovery, BBC World, Dicsov Science
MUX 9 TCM, 6'eren, CANAL9, Disney Channel, Disney XD, Kanal 4
 
Så det er alle i MUX3 der mangler - funny.
 


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 14:46
Hvis det er de eneste så skidt med det. Dem ser jeg aldrig alligevel.

confused? Ser du heller ingen EPG? Det må være en fejl, indtil 1 April inkørings mangel, da DVB-C i sagens natur altid fører EPG.

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 14:53
Nu kunne mine svigerforældre kun se MUX1 da de endnu ikke har "Alle TV", men nej der var hverken programinfo eller EPG.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 15:13
Iht. Fiberbredbånd hjemmesiden har den store TV pakke kun 43 kanaler...??




-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 15:22
Tæl lige igen:

http://www.energimidt.dk/Privat/Fiberbredbaand/Tv-radio/Sider/Stor-tv-pakke.aspx


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:26
Har ikke sat og talt alle sammen, det har du kan jeg forstå Smile

Læste bare http://energimidt.dk/Privat/Fiberbredbaand/Documents/fiberbredbaand-kampagnesite-2010.html - her

Og klikkede kampagnetilbud i bunden. 3je tilbud fra oven i højre side 199.- for stor tv pakke. 43 kanaler står der. Så kender jeg ikke hvilke der er der eller ej.

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:30
Det skyldes nok at de ikke tæller TV 2 og regionskanalerne flere gange, da folk nok kun ser den region de selv er i.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:01
Det virker sådan.

Den manglende EPG, fik mig faktisk til at tænke mig om igen om jeg ville hoppe fra TDC-TV over til DVB-C på Fiberbredbånd (mine kabler fra da jeg havde det ligger stadig rundt i huset), for uden EPG her i år 2010, holder et produkt ikke længe i kampen....

Så jeg ringede jo Fiberbredbånd teknisk support og fik at vide at EPG kommer, men hvornår inden 1 April kunne de ikke sige. Men det er da positive meldinger Tongue

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Jam Coop
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 23:46
Nu virker det hjemme hos mig på mit Sony KLD 40w5500, 50 kanaler med EPG.

-------------
Sony KDL 40W5500


Skrevet af: Jam Coop
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 23:50
Du kan prøve i Aldi på lørdag, 799,-

-------------
Sony KDL 40W5500


Skrevet af: cab
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 00:43
Jeg kan stadig kun tage 45 kanaler på min KDL40W5500 - men de virker til gengæld nu!!Thumbs Up
 
Og EPG virker kun på MUX1 - men bestemt bedre end tidligere.
 
Er det så fordi mit signal er dårligt?
Den bedste måde at finde ud af dette på er jo at bære TV'et op til boksen og se om det er bedre der.


Skrevet af: dandyman
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 00:54
cab jeg har lidt samme problem, jeg har også kun EPG på MUX1 men jeg finder kun 32 kanaler.

Tror dog det skyldes at vores kabler i huset er dårlige, for hvis jeg hooker fjernsynet direkte op til fiberboxen kan jeg finde alle 50 kanaler. Så kan være dine kablers skyld?


Skrevet af: cab
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 01:15
Jeg tror faktisk at jeg har en gammel antenneforstærker på systemet - an den måske forstyrre?
Skal den slukkes - det er for mørkt at gå på loftet nu, men i morgen - hvis det kan bedre signalet?
 


Skrevet af: dandyman
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 01:23
Det vil være værd at prøve vil jeg da mene, kan ikke tro en antenneforstærker kan have en særlig positiv effekt på digitale signaler, men det er bare en tanke.


Skrevet af: confused
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 07:59
http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler - http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: Jam Coop
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af cab cab skrev:

Jeg kan stadig kun tage 45 kanaler på min KDL40W5500 - men de virker til gengæld nu!!Thumbs Up
 
Og EPG virker kun på MUX1 - men bestemt bedre end tidligere.
 
Er det så fordi mit signal er dårligt?
Den bedste måde at finde ud af dette på er jo at bære TV'et op til boksen og se om det er bedre der.


Har du prøvet med en Fuld Scan helt fra bunden, evt. genskab fabriks indstillinger, det gjorde jeg, så kom alle kanaler, med Danmark som sprog og land.


-------------
Sony KDL 40W5500


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 13:54
Nogle sidste nye informationer/oplevelser fra DVB-C på Fiberbredbånd??

Er EPG kommet?


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: cab
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 14:55
EPG er der på nogle kanaler - men eksempelvis alle TV2 mangler.
Og de bliver ikke opdateret automatisk på mit Sony W5500 - jeg skal altid klikke på info knappen når EPG vises, og derefter vælge knappen Søg.
 
Og jeg har sat automatisk opdatering til under digital opsætning.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 22:35
Hvad med DVB subs ??

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 12:23
Status på jer forskellelige DVB-C brugere af Fiberbredbaand.dk / Energimidt  ????
 
 
 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Status på jer forskellelige DVB-C brugere af Fiberbredbaand.dk / Energimidt  ????
 
 
 
 
Noget bestemt du tænker på ? jeg så at du også har fået leveret nu, og var på jagt efter en DVB-C tuner ikke ?
 
Jeg har faktisk ikke rigtig fulgt op på det, da jeg samtidig har alle kanalerne via DVB-IP også.
 
Og EPG modtager jeg via internet, så for mig er det heller ikke så relevant.


-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: cab
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 16:00
Jeg har stadig problemer med EPG - og mangler et par kanaler.


Skrevet af: sbjdk
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 22:31
Jeg fatter ikke en meter....

Jeg har et Panasonic TH-42PZ70 (ca. 3 år gl. model) som iflg. manualen har en MPEG-2 DVB-T tuner indbygget.
Jeg har den store tv pakke til alle tv (altså både settopboks og analoge apparater) fra energimidt.

På mit tv kan jeg nu også modtage lidt DVB kanaler, og her er det så kæden hopper af. Jeg kan kun fange de kanaler der ligger i MUX 1, 2 og 3 (med undtagelse af HD, folketinget, TV2 syd, NRK1, Kanal syd, TV2 norge og SVT1)

MUX 1 DR1, DR2, DR HD, Folketinget
MUX 2 TV2 Midt/Vest, TV2 Syd, Kanal Midt-Vest, NRK1
MUX 3 TV2 Østjylland, Kanal Østjylland, Kanal Syd, Tv2 Norge, SVT1
MUX 4 DR Ramasjang, TV5 Monde, RTL, SAT 1, ZDF, ARD 
MUX 5 TV2 Nord, TV4, DR Update, DR K, SVT 2 
MUX 6 VH1, TV2 Zulu, TV2 Charlie, Kanal 5, Discov. World, Discov T&L
MUX 7 Animal Planet, Eurosport, Eurosport 2, Boomerang, MTV, VH1 Class, Extreme Sports
MUX 8 Nick- Denmark, CNN, TV2 Film, Cartoon, Discovery, BBC World, Dicsov Science
MUX 9 TCM, 6'eren, CANAL9, Disney Channel, Disney XD, Kanal 4

Det hænger jo ikke sammen... DVB-C kanaler på en DVB-T tuner.
Jeg har ingen analog antenne og signalet kommer næsten direkte fra fiberboksen og ind i TV'et via std. coax kabel derfra. Alle de analoge kanaler er der i øvrigt som de skal være. Kablerne og samlingen undervejs er tætte og der er ingen kraftige signal kilder undervejs der kan 'pumpe' DVB-T signalet ind på kablet.

Jeg har selvfølgelig forsøgt at skifte til Sverige og Findland (Helsinki) indstillinger uden anderledes resultat.

Jeg har som nævnt settop boks, så det er ikke afgørende at det digitale signal virker, men når det nu er der så :-)

Håber nogen har et bud.



Skrevet af: confused
Skrevet den: 14-Juni-2010 kl. 22:39

Energimidt og Galten Elværk, som har samme udbud, har tidligere (før dvb-c) udsendt DVB-T signalet - måske det stadig er det de gør ? jeg ved ikke om det stadig kan lade sig gøre at sende dem sammen med DVB-C signalet.



-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: sbjdk
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 21:31
Interessant.
 Jeg har lige skrevet en mail til Energimidt for at få svar på det spørgsmål.

Hilsen Søren



Print side | Luk vindue