Hej...
Jeg er ikke den store "haj" indenfor hjemme-streaming. Men ønsker som andre en mulighed, for at få gjort husalterne i hjemmet bedre og kunne "rundsende" lyd og billed til disse. F.eks. så datteren kan se hendes kære tegnefilm på værelset. ![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif)
Jeg har selvfølgelig set "So Ein Ding" og fuldt med på forummet herinde.
Jeg har et eksisterende CAT 5E netværk, som skal opgraderes til CAT6 på sigt - ingen problemer der...
Men så kommer mine spørgsmål:
Mede8er har pt. god support i dens eget forum på nettet. Dens chipset (Realtek) er på netværkssiden ikke det hurtigste, men syntes at virke for mange. Men er det den medie-player, som man skal starte med at benytte til stue-alteret.
Og så siden evt. kaste sig ud i noget Popcorn A-200 eller C-200 - ... Eller skal man tage springet med det samme til Popcorn. Mede8eren er ikke afsendt fra Holland endnu og forhandleren har også Popcorn-modellerne.
Jeg har en WD Caviar Green WD15EARS 1500GB SATA 64MB harddisk liggende, som jeg har bestilt hjem indenfor den sidste uges tid. Det virkede som et godt tilbud, iforhold til hvad man fik for pengene.. Men der diskuteres også om lige netop denne HD kan bruges i Mede8eten, grundet dens større cache på de 64mb. Så nu er jeg lidt i vildrede.
Spørgsmålene er så:
1. Skal jeg fastholde mit valg af Mede8eren og indbygge indkøbte HD?
2. Kan Mede8eren på sigt kobles sammen i netværket med en Popcorn (A-200/C-200) og evt. fungere som NAS eller bruges et andet sted i hjemmet med en fladskærm.
3. Kan den indkøbte HD indbygges i Popcorn-modellerne og virke 100%
4. Understøtter Mede8eren DNLA, som jo virker til at være "den gyldne vej"?
Håber der er nogle som kan hjælpe her og guide her. Så jeg kan få forbedret min indsigt i dette område også. Mede8eren er ikke volds dyr EURO 159,- og der kommer jo løbende nyt Firmware til den... ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
------------- Med venlig hilsen
Thomas Stampe
|