Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75428 Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 03:14
Emne: TV3+ HD væk på yousee?Skrevet af: Memken
Emne: TV3+ HD væk på yousee?
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 12:43
Hej
Er der andre af jer der eller ikke kan finde TV3+ HD på yousee kabeltv?
Svar: Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 12:58
Du har YouSee Kort og mindst Mellempakken?
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
Skrevet af: JENC
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 12:58
Den er også forsvundet hos mig. Yousee Favrskov Kommune.
Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 12:59
Jeg har endnu ikke kunnet finde kanalen, Silver HD og Eurosport 2 HD virker dog.
Det er så på Lolland.
Skrevet af: Memken
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:04
Vilhelm skrev:
Du har YouSee Kort og mindst Mellempakken?
Yes det har jeg....
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:08
Håber den kommer igen så man kan se NFL i HD i aften
Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:13
Den er der stadig, hvis du evt. lavber en ny søgning. Min lå stadig i min oprindelige søgning med var forsvundet fra min favoritliste ..
Vi skal da se Super Bowl i HD ... ;-)
Skrevet af: Willum
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:17
Kanalen er også forsvundet hos mig. Det er dog kun på Samsung boksen at det er tilfældet. Så kan heldigvis fortsat se SuperBowl i HD.
TV1000 HD er desuden også forsvundet.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:25
Det er sku dårlig timing....
Jeg kan se at TV1000 HD og Canal + HD også er væk....
Har et sony w5500 med CA-mondul og yousee kort...
Skrevet af: sparrez
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:27
Jeg har TV3+ HD på min samsungboks her i Silkeborg. Kl. er nu 13.27
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:35
kiuls skrev:
Den er der stadig, hvis du evt. lavber en ny søgning. Min lå stadig i min oprindelige søgning med var forsvundet fra min favoritliste ..
Vi skal da se Super Bowl i HD ... ;-)
Har lige lavet ny søgning men den er stadigvæk - bor i kbh s
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:41
Så er kanalen tilbage på Samsung boksen på net 420.
Skrevet af: karkov
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:59
lavede en ny kanal søgning på boksen og så dukkede den op igen (250)
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 14:02
Her i hovedstadsområdet (net 150 og 151) mangler der SDT (Service Descriptor Table) på frekvenserne 442 MHz, 450 MHz og 458 MHz. Det betyder normalt, at tv-apparater eller bokse ikke vil finde kanalerne på de pågældende frekvenser ved en søgning mens allerede fundne kanaler ofte vil virke fint. De ramte kanaler er: DR HD, C+F HD, C+SpHD, AnimHD, WildHD, TV3+HD, SilvHD, ESp2HD og 1000HD.
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 14:08
dkscan skrev:
Her i hovedstadsområdet (net 150 og 151) mangler der SDT (Service Descriptor Table) på frekvenserne 442 MHz, 450 MHz og 458 MHz. Det betyder normalt, at tv-apparater eller bokse ikke vil finde kanalerne på de pågældende frekvenser ved en søgning mens allerede fundne kanaler ofte vil virke fint. De ramte kanaler er: DR HD, C+F HD, C+SpHD, AnimHD, WildHD, TV3+HD, SilvHD, ESp2HD og 1000HD.
Ok tak.
Men hvor har du din info fra? og er yousee igang med at lave det?
Bare de bliver færdig inden NFL i aften
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 14:17
Memken skrev:
Info stammer fra egne iagttagelser med tunerkort i pc og programmet TransEdit:
Når der står Service NNNN i stedet for kanalnavn, så er det fordi SDT mangler og det kan almindelige tv-apparater ikke lide.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 14:25
dkscan skrev:
Memken skrev:
Info stammer fra egne iagttagelser med tunerkort i pc og programmet TransEdit:
Når der står Service NNNN i stedet for kanalnavn, så er det fordi SDT mangler og det kan almindelige tv-apparater ikke lide.
ok nice men er yousee i gang med at løse problemet?
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 14:28
Memken skrev:
Det må du nok ringe og spørge dem om
Her virker det i øvrigt fint på både Samsung-boks og Sony-tv, men en ny kanalsøgning ville givetvis også give problemer her, som det ser ud nu.
Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 14:43
Håber de får det fikset, så i alle kan se SB i HD i aften. Glæder mig som gal
Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 14:47
dkscan skrev:
Memken skrev:
Det må du nok ringe og spørge dem om
Her virker det i øvrigt fint på både Samsung-boks og Sony-tv, men en ny kanalsøgning ville givetvis også give problemer her, som det ser ud nu.
Yes det gør jeg lige men tak for inputet!
Ja SB skal ses i HD
Skrevet af: Estrinoff
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:07
Jeg har samme problem, ringede til Yousee "Vi har ingen problemer", blev bedt om at lave en ny komplet søgnin.. øv skal sortere alle kanaler igen.. men hvad man ikke gør for at se bold i HD.
Nu har jeg så ikke nogle at de overnævnte kanaler (havde jeg lidt regnet med :P)
Så nu må yousee tage sig lidt sammen :)
*Sidder med Yousee i telefonen mens jeg skriver*
Skrevet af: hestomet
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:34
Stadig problemer her. 2200 København N
Mangler ligesom jer andre DR HD, C+F HD, C+SpHD, AnimHD, WildHD, TV3+HD, SilvHD, ESp2HD og 1000HD.
Har talt med yousee to gange. De insisterer på at der ikke er nogle fejl hos dem men vil sende mig nyt programkort. Det er lidt dumt :(
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:38
Så blev jeg færdig med at snakke med en meget flink supporter, hun kunne ikke helt forstå hvorfor der var et problem, men hun ville fejlmelde det til en tekniker.
Hun sagde noget som jeg lige ville dele med jer andre..
"Hvis vi for mange kald om dette vil det nok betyde vi har et generalt problem og så kommer teknikeren nok hurtigere ud" "Hvis det kun er dig, vil han nok komme ud forbi din lokation i løbet af mandag/tirsdag"
Så GoGo alle der har problemer 80804050 - tryk 3 (TV) - Sig at i har problemer med at se de specifikke kanaler
- Casper
Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 16:01
hestomet skrev:
Har dem alle uden problemer, også 2200 Kbh N nærmere bestemt Fensmarkgade v. Nørrebros runddel.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 16:04
Havde du dem indstillet i forvejen, fordi dem jeg havde i forvejen virkede fint, men efter opdatering var ingen af dem der mere.
Skrevet af: Toshi
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 16:13
Jeg har også lige ringet og fejlmeldt til Yousee. Deres support havde fået flere henvendelser om specielt DR HD, men der var tilsyneladende ikke lige en løsning på vej (min tolkning).
Det er efterhånden irriterende, at Yousee ikke kan holde nallerne væk når systemet fungerer. Jeg kan til nød forstå problemerne i sidste weekend, da der skulle gøres klar til de nye kanaler, men nu virker det efterhånden som ren chikane. Det er belastende, at betale for eksempelvis C+ HD kanalerne og når de store kampe i weekenden skal løbe over skærmen, så virker kanalerne ikke...
I formiddags havde jeg ingen problemer med at modtage kanalerne, men kunne se at EPG'en ikke opdaterede udsendelserne. Belært af sidste uges erfaring lavede jeg ikke nogen kanalopdateringer, men efter fjernsynet var slukket, så forsvandt kanalerne alligevel
Håber virkelig de når at løse det inden Super Bowl i aften...
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 16:22
Estrinoff skrev:
Så blev jeg færdig med at snakke med en meget flink supporter, hun kunne ikke helt forstå hvorfor der var et problem, men hun ville fejlmelde det til en tekniker.
"Hvis vi for mange kald om dette vil det nok betyde vi har et generalt problem og så kommer teknikeren nok hurtigere ud" "Hvis det kun er dig, vil han nok komme ud forbi din lokation i løbet af mandag/tirsdag"
Så GoGo alle der har problemer 80804050 - tryk 3 (TV) - Sig at i har problemer med at se de specifikke kanaler
- Casper
Hej alle
Jeg har også lige talt med yousee (en rigtig sød pige/dame) hun bad mig direkte at opfordre alle her i tråden til at ringe ind med fejlen. Hun fortalte at det er den eneste måde at fejlen kan blive "opgraderet" på så der kommer en tekniker på sagen.
Så skynd jer at ring - håber I får fat i hende ;-)
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 16:22
M-P-A skrev:
hestomet skrev:
Har dem alle uden problemer, også 2200 Kbh N nærmere bestemt Fensmarkgade v. Nørrebros runddel.
Det var satans :)
Bruger du box? Jeg får signalet direkte ind i mit Sony 40W4500.
Før jeg begyndte at gentune fjernsynet, havde jeg bare sort skærm og ingen EPG på kanalerne.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 16:26
Memken skrev:
Estrinoff skrev:
- Casper
Hej alle
Jeg har også lige talt med yousee (en rigtig sød pige/dame) hun bad mig direkte at opfordre alle her i tråden til at ringe ind med fejlen. Hun fortalte at det er den eneste måde at fejlen kan blive "opgraderet" på så der kommer en tekniker på sagen.
Så skynd jer at ring - håber I får fat i hende ;-)
Det er kun lykkedes mig at komme i tale med et par forskellige gutter. Det var først den sidste for en halv times tid siden, der oprettede en tekniker-sag fordi han sagde der ikke umiddelbart lå nogen i forvejen i 2200. Så må vi se om det hjælper og om jeg kommer til at se super bowl i HD.
Ellers tror jeg mit alternativ bliver ESPN America eller NRK1 (begge med amerikanske kommentatorer) - så slipper man i det mindste for tågehovederne der kommenterer på 3+ :)
Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 16:32
hestomet skrev:
M-P-A skrev:
hestomet skrev:
Det var satans :)
Bruger du box? Jeg får signalet direkte ind i mit Sony 40W4500.
Før jeg begyndte at gentune fjernsynet, havde jeg bare sort skærm og ingen EPG på kanalerne.
Jeps, har 2 samsung boxe en med hd og en uden som begge virker (testet med samme program kort)
Skrevet af: cram
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:00
Præcis samme problem med manglende kanaler på frekvens 442 MHz, 450 MHz og 458 MHz (net 151) her i Dyssegård 2870.
Har et sony w5500 tv.
Sådan set virker kanalerne tv3, svt1, svt2, discovery etc. (frekvens 554) heller ikke, men det har været et gammelt problem siden sidste år :(
Tegn på det nye problem med de nye frekvenser, startede for mig allerede i fredags, hvor jeg havde enorm store forstyrrelser på udvalgte digitale og analoge kanaler.
Problemerne kom igen i går aftes (præcis kl. 20.00) hvor DR1 med melodi grand prix uafbrudt havde signalforstyrrelser (og jeg bruger endda et triple-afskærmet antennekabel).
Samtidig med de store signalforstyrrelser i går aftes, lagde jeg mærke til at min internetfobindelse (også yousee) kom og gik, i takt med at tv-signalerne kom og gik.
Idag vågner man så op og ser at DRHD, C+FHD og TV3+HD nu ikke findes længere på mit tv (tror jeg skal have slået automatisk opdatering fra i mit tv, det skaber da kun poblemer).
Har derfor endnu engang fejlmeldt det til Yousee.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:09
Så er mit signal tilbage igen (2200 København N).
Fedest - så bliver det alligevel en vild Super Bowl.
Skrevet af: kimjensen
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:11
Her i Esbjerg på netværk 600 kommer og går Eurosport 2 (både sd og hd), Silver hd og 3+ hd.
Lige efter at de er blevet lagt ind på favoritlisten og jeg vil kigge på dem er de væk. De kan dog også være der i nogle minutter men så forvinder de igen.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:21
Ja det ser ud til, at det virker igen, nu er der navne på alle kanalerne:
Skrevet af: tommykjensen
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:24
Bruger I favorit listen? Den var forsvundet hos mig også men kun fra favorit listen så jeg kunne tilføje den igen.
------------- Tommy Jensen
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:25
Jeg kan bekræfte at det også virker her (3460).
Tak til dkscan, du var helt sikkert grunden til at jeg kom igennem med mine problemer hos yousee.. fanme godt arbejde :)
Skrevet af: infodude
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:25
ser ud til at det ikke er Yousee's fejl men bare at Sony TV som er på tværs.
fejlen ser dog ud til at være kompenseret for nu.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:27
infodude skrev:
Det er bestemt YouSee's fejl, når de pludselig holder op med at sende SDT ud i deres transportstrøm.
Skrevet af: cram
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:28
Virker nu også igen i 2870 :)
Lad os krydse fingre for det holder. Og godt arbejde til alle der var med til at ringe ind til yousee og presse på :)
Skrevet af: infodude
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:28
dkscan skrev:
infodude skrev:
Det er bestemt YouSee's fejl, når de pludselig holder op med at sende SDT ud i deres transportstrøm.
men det virker for alle andre TV end Sony, så må man da fra sony's side tage sig sammen og bygge noget ordenligt gear som ikke sætter sig på tværs så snart der er et mindre hickup, som INGEN andre over hovedet lægger mærke til.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:37
infodude skrev:
dkscan skrev:
infodude skrev:
men det virker for alle andre TV end Sony, så må man da fra sony's side tage sig sammen og bygge noget ordenligt gear som ikke sætter sig på tværs så snart der er et mindre hickup, som INGEN andre over hovedet lægger mærke til.
Jeg har et Sony 32W5500 hvor alle kanaler hele tiden har virket, så tvivler på at det er Sonys problem.
Kanalerne var dog væk i et par timer på alle mine tre Samsung bokse, men alt virker igen.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:44
Det her er en type fejl, hvor forskellige apparater kan reagere meget forskelligt. Det hænger bl.a. sammen med, hvordan de er sat op til at håndtere nye kanaler og flytning af eksisterende. Man vil muligvis være forskånet for problemet, hvis man slår de automatiske opdateringer fra, men så hedder det jo helt ny søgning, når der kommer nye kanaler.
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 17:56
infodude skrev:
fejlen ser dog ud til at være kompenseret for nu.
Sidst der var disse problemer, så var der blandt andet også en masse Panasonic TV ejere, som havde problemer, så det er ikke et Sony-specifikt problem.
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 18:40
YES YES YES så virker det igen
Så tak til alle som bidrog - nu skal der ses SB i HD - bare man kunne tage lyden fra ESPN america
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 19:15
YouSee afholder servicetjek i aften kl 22, hvilket kan resultere i udfald på HD kanalerne...
Værst på 3+HD
Skrevet af: HansHenrik
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 19:46
Jeg havde selv problem med 3+ HD på Samsung boks. Der var bare sort skærm, men ingen meddelelse om manglende signal mv. Et reset til fabriksindstillinger og ny søgning af kanalerne virkede perfekt. Nu er jeg klar til SB.
Skrevet af: kimjensen
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 19:50
Pade2204 skrev:
YouSee afholder servicetjek i aften kl 22, hvilket kan resultere i udfald på HD kanalerne...
Værst på 3+HD
Sender de ikke også bare en eller anden form for sport med en mega skæv bold
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 20:19
YouSee Driftsinformation har tidligere meddelt at man i morgen, mandag den 8 februar, har tænkt sig at foretage sig
dette arbejde i hovedstadsområdet:
YouSee udvider kapaciteten i nettet.
I forbindelse med arbejdet vil Cinema, ArkivTV & StartForFra være
ude af drift.
Vi beklager de gener det medfører.
Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.
08.02.2010 16:00
Måske har man allerede i dag været i gang med dette arbejde, så det er det der har medført
driftsforstyrrelser?
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 08:27
cram skrev:
Tegn på det nye problem med de nye frekvenser, startede for mig allerede i fredags, hvor jeg havde enorm store forstyrrelser på udvalgte digitale og analoge kanaler.
Problemerne kom igen i går aftes (præcis kl. 20.00) hvor DR1 med melodi grand prix uafbrudt havde signalforstyrrelser (og jeg bruger endda et triple-afskærmet antennekabel).
Samtidig med de store signalforstyrrelser i går aftes, lagde jeg mærke til at min internetfobindelse (også yousee) kom og gik, i takt med at tv-signalerne kom og gik.
Jeg har også oplevet utroligt mange signal forstyrrelser, så jeg ikke kan se tv. Jeg har opgivet at fejlmelde, for jeg benytter et hjemmebygget mediecenter uden CA modul og det får åbenbart telefonsupporten til at kortslutte og sige de ikke kan hjælpe mig uden en YouSee boks eller et kendt tv.
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 08:46
cram skrev:
Præcis samme problem med manglende kanaler på frekvens 442 MHz, 450 MHz og 458 MHz (net 151) her i Dyssegård 2870.
Har et sony w5500 tv.
Sådan set virker kanalerne tv3, svt1, svt2, discovery etc. (frekvens 554) heller ikke, men det har været et gammelt problem siden sidste år :(
De massive problemer i går var som sagt YouSee, der fik pillet lidt for meget.
Dine problemer med 554 MHz skyldes uden tvivl indstråling fra masten i Gladsaxe og problemerne med forstyrrelser på DR1 skyldes sikkert noget tilsvarende.
En af mine kollegaer har en søn, der bor i samme område. Han havde lignende problemer, som ikke kunne løses med bedre kabler og stik. Det virkede kun ordentligt, hvis han fjernede skillefilteret ("rygsækken") til internetforbindelse og kørte med direkte signal fra vægdåsen.
Her blev problemet løst ved at YouSee udskiftede vægdåsen til en af de nye med indbygget dataudtag.
Skrevet af: ceefive
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 22:40
Har 4 TV i husstanden der alle kørte på netværk 743.
Der var problemer med at finde nogle kanaler efter omlægning og jeg besluttede mig for at lave en FullScan på mit Sony w4500. Benytter Yousee's anbefalede netværk 701 og får kun 180 kanaler - bla mangler TV2. Har prøvet Full scan igen med netværk 743 o.s.v.
TV2 er bare forsvundet på det ene panel - men findes på de 3 andre i min husstand. Hvorfor nu lige det ???
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 22:51
Har Yousee mistænkt for med vilje at sørge for at folk med indbygget tuner skal igennem en ny "Full scan" og efterfølgende kanalsortering for at øge salget af egne bokse.
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 23:40
ceefive skrev:
Har 4 TV i husstanden der alle kørte på netværk 743.
Der var problemer med at finde nogle kanaler efter omlægning og jeg besluttede mig for at lave en FullScan på mit Sony w4500. Benytter Yousee's anbefalede netværk 701 og får kun 180 kanaler - bla mangler TV2. Har prøvet Full scan igen med netværk 743 o.s.v.
TV2 er bare forsvundet på det ene panel - men findes på de 3 andre i min husstand. Hvorfor nu lige det ???
med de samme problemer. Silkeborg, netværk 700/701. Det ligner en sag for Kundeservice.
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 17:21
Yep - talte med kundecervice og de siger der er problemer i Silkeborg - men KUN når man laver en ny "Scan for channels" - de TV man allerede har kørende virker fint. Altså Netværk 701 har problemer med at finde alle digitale kanaler... - de arbejder på fejlen...
Virkeligt flot de ikke opdaterer driftinfo med information herom