Print side | Luk vindue

Sammenligningsskema

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7545
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 16:44


Emne: Sammenligningsskema
Skrevet af: HeartWare
Emne: Sammenligningsskema
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 22:26
Fra emnet " http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7519&PN=1&TPN=100 - pioneer eller sony ":

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg arbejder dog på et skema i tabel-form, som så også indeholder andre mærker (JVC, Panasonic, Philips mv.) og som i første udgave sikkert vil være fejlbehæftet for de nye modeller, men som jeg håber brugerne vil være med til at ajourføre, så vi kan få et ordentligt skema med features, samt hvilke maskiner, der har disse.

Første udgave af dette skema er nu online på adressen http://recordere.epguides.info - recordere.epguides.info men indtil videre kun udfyldt med Pioneer-maskiner og visse af Sony maskinerne.

Hvis folk gider at kigge nærmere på skemaet, og så komme med forslag til nye sammenligningspunkter, og/eller rette oplysninger om en recorder og/eller tilføje en ny recorder til listen, så lad mig det vide, og jeg vil forsøge at vedligeholde listen så godt jeg kan.

Der er tooltips over de forskellige feature-navne (hold musen et øjeblik over f.eks. "Frame Accurate" for at se, hvad det dækker).

Tallene under model-navnet angiver størrelse på HDD, samt antal optagekvaliteter på hhv. HDD og DVD.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver



Svar:
Skrevet af: asanga
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 22:46

super fedt skema du har lavet det giver et fint indtryk af de forskellige maskiners muligheder og mangler

hilsen thomas



Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 23:20

Der mangler Sony RDR-HX910 som en oplagt maskine.

Og mon ikke man kan svare "Yes" til i hvert fald nogen af spørgsmålene for Sony recorderne, og at nogen af dem har harddisk større end nul GigaByte?
Men så langt er du vel bare ikke nået...

Eventuelle kategorier:

Play mp3 from CD / Play mp3 from DVD

Play WMA from CD / Play WMA from DVD

Play JPEG from CD / Play JPEG from DVD

Timer recording while turned on
(Does the timer work while recorder is turned on)

Måske skal "Frame accurate" deles op i High-speed og Real-time?



-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 23:22

Godt initiativ, Keld.

Meget fint med mouse over, da det ikke optager unødig plads til tekst i skemaet og virker helt naturligt.

Et par tilføjede kolonner foreslås:

  • Live buffer.
  • Optisk/coax digital-lydudgang.
  • Smartlink eller tilsvarende. 
  • DV-input.
  • DL optag og hvis ja: På +R og/eller -R?
  • JPEG, MP3, DivX playback etc.
  • Kortlæser.
  • Progressive scan. 
  • HDMI udgang. 
  • Lanceret [kvartal+år] 

Modeller at tilføje: Sony RDR-HX510 og 910, de nye fra JVC, flere fra Philips, Sharp og sikkert endnu flere.

Øvrige bemærkninger:

Mindre kulør på det hele, det er lidt overkill synes jeg. Og default bør ikke være "No", når der kun er udfyldt for Pio - det virker biased. En simpel streg eller et blankt felt og absolut ingen rød farvelade før der er verificerede data. "Uskyldig til dømt" om jeg så må sige.

Ambitiøst? You bet! Det bliver virkeligt et informativt skema, der kan linkes til som svar på en masse spørgsmål, der dukker op her igen og igen.

Og måske burde det af den grund være på dansk? 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Godt initiativ, Keld.

Takker (som kællingen sagde, da hun satte sig på riven).

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Modeller at tilføje: Sony RDR-HX510 og 910, de nye fra JVC, flere fra Philips, Sharp og sikkert endnu flere.

Nu var det jo meningen, at I skulle hjælpe mig på dette punkt ved rent faktisk at navngive de modeller, der skulle med i oversigten [:)}.

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Mindre kulør på det hele, det er lidt overkill synes jeg. Og default bør ikke være "No", når der kun er udfyldt for Pio - det virker biased.

Som sagt i første besked, så er det et "Work in Progress". Jeg skal jo have data om de forskellige modeller, og det håber jeg brugerne af modellerne vil komme frem med, så skemaet kan blive udfyldt.

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

En simpel streg eller et blankt felt og absolut ingen rød farvelade før der er verificerede data. "Uskyldig til dømt" om jeg så må sige.

Det er min hensigt, at kun modeller, der er verificeret får lov til at blive stående i det endelige skema. Indtil da fylder jeg bare på, hvad folk foreslår, og så må jeg tynde ud i det efterfølgende.

Farveladen er der for hurtigt at kunne få et overblik over hvor mange features en given model har ud af dem vi har valgt. Om det bliver den endelige udformning ved jeg ikke endnu.

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Og måske burde det af den grund være på dansk?

Så mange af de udtryk jeg bruger er meget kortere på engelsk, og de fleste af dem er alligevel selv-forklarende (hvordan oversætter du "HighSpeed DVD->HDD" til dansk? ).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 09:09

En god ide med et skema.

Jeg blev dog lidt forvirret fordi nogle af begreberne var Pioneer begreber.

Chase Play ?

Eller synes jeg også der mangler:

kodefri
5.1 lyd
WIFI/LAN
DVB-T/DVB-C

mvh L



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 09:17

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Nu var det jo meningen, at I skulle hjælpe mig på dette punkt ved rent faktisk at navngive de modeller, der skulle med i oversigten [:)}..

Jamen jeg er kun mig selv og har skam navngivet to, jeg kender! Du kan selv se, hvad andre foreslår og skriver og der er jo også navne på modeller i sammenligningsskemaet på recordere.dk at arbejde udfra.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg blev dog lidt forvirret fordi nogle af begreberne var Pioneer begreber.

Nu hedder tingene jo forskelligt på de forskellige mærker (men dækker over det samme), så jeg måtte vælge ét af udtrykkene, og så - i hintet - forklare, hvad det dækkede over.

Og som Pioneer bruger, så blev det - selvfølgelig - udtrykket fra dét mærke jeg valgte.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 09:21

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Mindre kulør på det hele, det er lidt overkill synes jeg. Og default bør ikke være "No", når der kun er udfyldt for Pio - det virker biased.

Som sagt i første besked, så er det et "Work in Progress". Jeg skal jo have data om de forskellige modeller, og det håber jeg brugerne af modellerne vil komme frem med, så skemaet kan blive udfyldt.

Ja, lad os få data i stedet for negative signaler som "No", "0 GB" og røde farver. Har du brug for et sæt m.h.t. Sony? 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 09:22

Ok, men når man står ovenpå teksten og din forklaring kommer frem så ville det være fint hvis man nævnte de andre betegnelser.

Sender sikkert en PB senere i dag, med info om de nye Philips modeller.

mvh L



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 09:31

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Og måske burde det af den grund være på dansk?

Så mange af de udtryk jeg bruger er meget kortere på engelsk, og de fleste af dem er alligevel selv-forklarende (hvordan oversætter du "HighSpeed DVD->HDD" til dansk? ).

Så gennemført behøver det ikke være: Fagudtryk er fagudtryk, men de er ikke selv-forklarende (enten kender læseren deres definition eller også gør han/hun ikke) og det her er recordere.dk og det er ikke alle, der er så gode til engelsk som du og jeg.

Jeg taler om, at teksten i almindelighed måske burde være på dansk, ikke om at undersætte fagudtryk. Du kan jo selv se, at jeg foreslår kolonner med live buffer og andet, der ikke behøver ændres til dansk.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Har du brug for et sæt m.h.t. Sony?

Yes, please...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 10:16

Det er nu sendt i en PB, det blev urimeligt bredt i denne tråd og svært (uden brug af skohorn) at arbejde med i besvar-boksen.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Det er nu sendt i en PB

Og skemaet er nu opdateret med de seneste rettelser.

Jeg har ligeledes skjult de recordere hvortil ingen data er kendt (endnu).

Det skal dog ikke fraholde andre i at komme med deres data. Jo flere recordere vi har med i skemaet, des bedre bliver det.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:34

Glimrende, der er allerede sket meget med skemaet.

Jeg kan da lige tilføje, at Sonys RDR-HX510 er som de andre pånær 80 GB HD og at den har ikke ShowView - det har 710 og 910.

Om ShowView også skal med i skemaet vil jeg overlade til dig eller andre at beslutte.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:41

En meget lille detalje:

Component fortæller kun om progressive ved mouse over.

Da det er to beslægtede, men ikke ens features, bør der nok være to søjler eller f.eks. stå Ja+Prog. / Ja / Nej i datafelterene.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Component fortæller kun om progressive ved mouse over.

Er der virkelig nogen, der har implementeret Component-udgang UDEN at det også er Progressive?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:45

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Component fortæller kun om progressive ved mouse over.

Er der virkelig nogen, der har implementeret Component-udgang UDEN at det også er Progressive?

Ja f.x. de gamle Philips modeller.



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:59

De tre Sonyer skal i stedet for mit ved ikke og dit No have Yes under HighSpeed HDD -> DVD-VR.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 12:08
Done...

Hvad med PDC og de andre nye features jeg har koblet på skemaet?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 12:19

Super og fikst med "Show only this brand".

De tre Sony'er har alle PDC/VPS dekoder. Husk lige ang. 510, at 80GB > 0GB!

JPG HDD er (desværre ) ikke til et Yes for nogen af dem. De fik også nej i min PB.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 13:35
Kom nu, Thorvald... Lad os få noget data på bordet for JVCs modeller .

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 13:47

Sony har fået No i Frame accurate.

Det passer ved High Speed overførsler, men ikke ved Rec Conversion Dubbing, hvor der er frame accuracy.

Så jeg hælder mest til et Yes eller et Yes, No when High Speed Dubbing



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Sony har fået No i Frame accurate.

Ja - for punktet dækker "i alle tilfælde", og hintet er nu præciseret til, at det dækker HighSpeed kopiering til DVD-Video. Der er desuden kommet detaljeret forklaring på visse af punkterne.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 14:08

Fint, nu er det mere korrekt.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 16:11

[Quote=HeartWare] Kom nu, Thorvald... Lad os få noget data på bordet for JVCs modeller . [/quote]

  Ja, jeg har først læst dette emne igennem nu - jeg skal nok komme med data til relevante JVC modeller. Dette skema er faktisk en meget god idé. Vores egen udgave af et ungarnsk skema, som jeg husker at have set.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Kom nu, Thorvald... Lad os få noget data på bordet for JVCs modeller

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, jeg har først læst dette emne igennem nu - jeg skal nok komme med data til relevante JVC modeller.

Husk at nærlæse de detaljerede beskrivelser for de forskellige features (når de er links så du kan klikke på dem er der udvidede beskrivelser, der åbner i et nyt vindue).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 09:25
Så skulle skemaet være opdateret med JVCs modeller.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 18:45
Kan siden med skemaet ikke laves sådan, at øverste linie med "spørgsmålene" samt de to venstre kolonner med modellerne er faste, sådan at det kun er skemaet der scroller, når man scroller op og ned og til siden...

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 19:13
Jeg har det til at virke med top, men ved ikke, hvordan man gør det med siden.

Men det er ikke alle browsere, der supporterer det - IE gør det f.eks. ikke, og den opfører sig MEGET mærkeligt, når man prøver at få den til det (i stedet for at ignorere de kommandoer den ikke kender, så går den bananas med dem).

Problemet er også, at du - i hvert fald på den måde jeg kender til - skal angive, hvor "høj" tabellen så skal være (i pixels), og da det er yderst individuelt, hvor stor skærmopløsning de forskellige kører med, samt hvor stort browser-vinduet er, så er det på det nærmeste umuligt at lave det på en god måde.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 19:35

Den meget lodrette scroll vil øges, jo flere modeller, der kommer til.

Forslag: Lav kolonner til GB, HDD modes og DVD modes. Så vil der kun være brug for en linie til hver model i stedet for 5-6-7 stykker*. Yes og No fylder jo næsten intet og data om GB og modes er efter min ringe mening ligeså vigtige som f.eks. alle de mange kolonner om high speed dub o.l.

*Ups , det har der været, nu er der 4 som max.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 19:39
Personligt vil jeg hellere forsøge at få færre kolonner end færre rækker.

Du kan jo begrænse antallet af rækker ved at klikke på mærket, så får du kun det mærkes modeller vist. Jeg har ikke fundet en fornuftig måde (endnu) at få begrænset antallet af kolonner til dem man er interesseret i (men formentlig bliver det via check-boxes under hver kolonne-overskrift, som man så kan klikke fra på, og så - ligesom ved mærker - et klik på "Recorder" i øverste venstre hjørne for at få den komplette liste igen).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Forslag: Lav kolonner til GB, HDD modes og DVD modes. Så vil der kun være brug for en linie til hver model i stedet for 5-6-7 stykker (Ups , det har der været, nu er der 4 som max.)

Ja, da jeg lige skulle prøve min ScrollTable option af på IE (jeg kører normalt med Mozilla), så opdagede jeg, at IE delte model-navnet ved bindestreg og dermed brugte endnu flere linier. Det forhindrede jeg så med en NOWRAP attribut på TD elementet.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 19:58

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Du kan jo begrænse antallet af rækker ved at klikke på mærket, så får du kun det mærkes modeller vist.
Det er smart og det anerkendte jeg 8/11. Men det hindrer jo faktisk sammenligning.
Jeg har en bærbar med IE, 15" og 1.024 x 768 pixels. Alene de mange Pio'er på listen optager hele højden i browser-vinduet  . Det synes jeg ikke, der er brug for, da yes og no som sagt er det eneste, der er af data i felterne i skemaet. Jeg ønsker og tror på, at du kan lave et skema, man kun behøver at scrolle vandret i indtil der er væsentlig flere recordere med. Mit forslag vil reducere højden 75% (fra 4 linier per model til en) og tilføje 3 kolonner.

Men der er godtnok allerede mange kolonner...



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 22:20
Så er det rettet til, så hver model kun fylder én linie...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 22:35

Fornemt

Jeg synes faktisk det hjalp endnu mere på overskueligheden, end jeg forestillede mig det, da jeg foreslog det.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 22:51
Og så kan man slå features og modeller individuelt fra. Når de er slået fra kan du af gode grunde ikke slå dem individuelt til igen (de er jo forsvundet fra tabellen), men ved at trykke på "Recordere" øverst til venstre (som er blevet et link, når man har begrænset sit view), så kan man få den fulde list frem igen med alle features og alle modeller.

Denne feature kræver dog, at JavaScript er slået til i din browser, samt at du tillader dette ved besøg på http://recordere.epguides.info - skemaet .

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 23:22

Det bliver bedre og bedre. Javascript skal alligevel være slået til for at bruge siderne hér (også nævnt nederst på forum-forsiden), så det er ikke nogen hindring. Og featuren virker helt fint, Keld.

 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 13-November-2005 kl. 23:29

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg har en bærbar med IE, 15" og 1.024 x 768 pixels.

Husk at du kan trykke F11 og få lidt bedre plads. Det kan evt. også hjælpe lidt.



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 00:08

Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Husk at du kan trykke F11 og få lidt bedre plads. Det kan evt. også hjælpe lidt.

Det har du ret i. Takker! 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: nisak
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 01:23
Kjempebra skjema, gjør utvelgelsesprosessen mye enklere for dem som enda ikke har somlet seg til ett dvd/hdd kjøp. Men har den siste tiden kikket litt på thomson, kunne man fått opp den også, er jo ikke den letteste produsent og finne noe på, med mindre man er en kløpper i fransk da.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 05:58

Ja nu er det ved at være et kanon flot skema!

Hov hvor blev JVC DR-MH30 af? Den havde jeg da med i mit skema?

Punktet "frame accurate" synes jeg er en smule unfair. Selvfølgelig kan man se forklaringen at punktet dækker tilfældet high-speed kopiering - men hvis man ikke bemærker dette, kan man godt tro at Sony, JVC og Philips slet ikke kan lave frame præcis redigering - og det er jo netop noget som JVC i hvert fald er gode til.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hov hvor blev JVC DR-MH30 af? Den havde jeg da med i mit skema?

Den er da med i min liste. Hvis der mangler nogle, så burde du kunne klikke på "Recordere" for at få re-etableret det fulde skema.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Punktet "frame accurate" synes jeg er en smule unfair. Selvfølgelig kan man se forklaringen at punktet dækker tilfældet high-speed kopiering - men hvis man ikke bemærker dette, kan man godt tro at Sony, JVC og Philips slet ikke kan lave frame præcis redigering - og det er jo netop noget som JVC i hvert fald er gode til.

Bob, bob, bob... . Pioneer kan gøre det samme som JVC, men på JVC har du ikke valgmuligheden for, hvordan du vil have kopieret dine editerede optagelser.

Som nævnt andetsteds, så er der (AFAIR) fire forskellige (teoretiske) muligheder for kopiering af redigeret materiale, og pt. er der kun 3 af disse, som recordere supporterer. Pioneer kan gøre det på alle disse 3. Sony på 2 af dem, og JVC kun på den ene.

Men under alle omstændgheder, så har jeg omdøbt punktet til "HighSpeed Frame Accurate". Men det er jo også en kamp for at holde overskrifterne så små som muligt, så de ikke bliver for lange. Du har jo både PopUp Hints og (på nogle features) klik til udvidet forklaring, hvor det gøres helt klart, hvad punktet dækker.

I den forbindelse, så lad mig høre, hvad I synes om de detaljerede forklaringer. Er der nogen, der mangler præcisering på, eller er der nogen, hvor forklaringen skal gøres bedre?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af nisak nisak skrev:

[...] thomson, kunne man fått opp den også,

Ja da, hvis der er nogen, der har data nok om den (skal helst være en, der rent faktisk har en model, da mange af spørgsmålene ikke umiddelbart kan læses ud af manualerne).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 15-November-2005 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af nisak nisak skrev:

[...] thomson, kunne man fått opp den også,
Ja da, hvis der er nogen, der har data nok om den

Det var der åbenbart ikke...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 15-November-2005 kl. 20:27

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

I den forbindelse, så lad mig høre, hvad I synes om de detaljerede forklaringer. Er der nogen, der mangler præcisering på, eller er der nogen, hvor forklaringen skal gøres bedre?

Ved mouse over på coaxial står der optical, hvor der nok burde stå digital. Ved begge typer burde ordet sound nok lige nævnes (i disse HDMI-tider ). Ellers synes jeg, du har fint styr på det.

PS: Philips med 0 DVD-modes og uden re-encode - kan det virkelig passe?  



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: leif62
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 21:00

Da Panasonic DMR-EH50 - til kr 3800.-  ikke var med i skemaet, er der måske nogen som kunne fortælle mig om de kr 1800.- er bedre givet ud, end for en

Eltax- DVR-555GD.- begge med 80GB.- Harddisk - til kr 2000.-      



Skrevet af: Kim Larsen
Skrevet den: 30-December-2005 kl. 12:37

Savner angivelse for divx og mpeg4

 



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 09-Januar-2006 kl. 07:26

Jeg ved ikke helt om jeg synes, der stadig er en fejl omkring high-speed kopiering.

Hvor er JVC DR-MH30 - den mener jeg også jeg havde med i mine data - men ellers er det jo bare det samme som DR-MH20, bortset fra størrelse HDD (160 GB for DR-MH30).

Under punktet

 



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 10-Januar-2006 kl. 12:50

Hej Keld,

Nu er der for anden eller tredie gang én, der har fået 16:9 galt i halsen, når der står "no" udfor Sony. Se http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8825&PN=1&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8825&P N=1&TPN=1

Der bør forklares eller skelnes bedre, for det er ALT for let som det er nu for en newbie at fejlkonkludere og tro, at en Sony ikke kan optage 16:9.

Pioneer er mere fleksibel, men Sony kan trods alt også en hel del m.h.t. 16:9.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 10-Januar-2006 kl. 14:13

Fra tråden, jeg linkede til i foregående indlæg:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg er så absolut lydhør overfor, hvordan skemaet kan gøre klarere, så længe det blot fremgår, at man på Sony (og andre, der kan optage på DVD+R(W)) skal være opmærksom på, at 16:9 optagelser KUN kan overføres i 16:9 kvalitet til DVD-R(W) diske.

Det er en afvægtning mellem at give så mange informationer som muligt, men dog at gøre det på så lidt plads som muligt. Er der nogen konstruktive forslag til en løsning, så lad mig høre, og jeg vil forsøge at forbedre skemaet.

Hej Keld, godt, du kommer på banen.  Jeg foreslår, du fjerner 16:9 fra skemaet!

For alle recordere i det kan optage 16:9*. Og så kan man i manualen se, om der er undtagelser eller andre forhold at tage i betragtning. Det behøver man faktisk først bekymre sig om, når/hvis man har en digitalmodtager og man skal købe medier. Noget, der nok ofte sker efter recorderen er valgt og der måske også er ved at være fyldt op på harddisken.

Vil du eller brugerne absolut have detaljerne med, kunne man i stedet for "no" lave en * til en fodnote om "kun på DVD-R(W)" e.l.

*ret mig, hvis jeg tager fejl. 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: mica
Skrevet den: 22-Januar-2006 kl. 02:11

Hej HeartWare

 

Vil du have den med i dit skema?

Jeg har lige købt den nye Denver DHD-160 (Bilka, 2399kr), da min gamle DVD-150 brød sammen indenfor garanti-perioden, og jeg fik alle pengene retur.

 

http://www.denver-electronics.com/pages/visnyhed.asp?newsguid=17333&menuGuid - http://www.denver-electronics.com/pages/visnyhed.asp?newsgui d=17333&menuGuid =

 

Den første DHD-160 måtte jeg returnere, fordi lyden knitrede og faldt ud af og til, efter ca 10min. når maskinen blev varm.

Dens blæser larmede desuden voldsomt.

 

Blæseren i den nye hører jeg næsten ikke.

 

Den optager: HDD og DVD+R/RW, og hvis man har uafsluttede DVD-R skiver fra sin gamle Denver DVD-150, kan den fortsætte med at indspille og redigere titelbillede på dem og omdøbe titler.

Jeg havde nogle DVD+R'er, som den gamle maskine ikke kunne læse. De virker næsten alle i den nye.

Optagekvaliteter: HQ, SP, SP+, LP, EP, SLP

Den kan ikke afspille DVD-RW i VR-mode.

HDD-redigering: Del, slet, slet dele, omdøb, titelbillede. Kapitelmarkører indsættes automatisk under optagelsen efter valgt tidsinterval.

DVD+RW redigering: Del, titelbillede, kapitelmarkører, skjul kapitel, omdøb

DVD+R redigering: Titelbillede, skjul kapitel, omdøb.

Den high-speed kopierer redigerede så vel som uredigerede titler fra HDD til DVD+R/RW, og man kan se en udsendelse i TV imens.  

Men den kan slet ikke kopiere den anden vej.

Til gengæld er der mulighed for at optage på HDD fra CVBS og fra S-Video og naturligvis antenne. Jeg har forsøgt at forbinde den med min PC, og så sætte DVD'en i den men jeg har ikke fundet ud af at få det til at fungere endnu.

 

Time-shift 3 timer

 

TV-tuneren er bedre, og lyden er kraftigere end i DVD-150

Den indstiller selv dato og tid, og navngiver selv de fleste af kanalerne. Ellers kan man lægge dem som man vil, og de indtastes let via de numeriske knapper, hvis man har en oversigt over kanaler og frekvenser.

HDD-titellisten viser ikke, hvor meget plads der er tilbage. I setup-menuen kan man se, hvor mange Mb, der er, men det ville være rart med en tidsangivelse.

 

Der medfølger en dansk manual, Den kan hist og her være svær at forstå og er ikke helt ajourført. Der står fx at DVD+R'er skal formatteres.

 

Der er endnu ikke kommet en opdatering, men man kunne jo lave en ønskeseddel:

Logoet væk fra titelmenuen.

Danske bogstaver, også til rådighed ved omdøbning af titler. Evt flere bogstaver til DVD-titlerne, det kniber med at nøjes med 9. HDD har 12, og det er en anelse bedre, men hvad med 20?

Angivelse af resterende HDD-plads i tid i den indstillede optagekvalitet. Gerne i titelmenuen.

-------------
Hilsen Mica
Denver DHD-160
LG4810V


Skrevet af: handstand
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 22:16

Som MANGE andre er jeg glad for listen af specs vs. modeller

Hvis du skulle tjene på referral kunne du jo linke til nogle prissammenligningssites som betaler en øre eller to - når nu siden er på engelsk, bør der vel være pris-links for forskellige lande - man kan jo bare klikke kolonnerne væk, hvis det ikke falder i alles smag at kunne finde en pris.

Input til mulige tekniske specs DAB radio feature. Pt. er det et "no" for samtlige, men alligevel.

Et produkt som Microboss DAB recorder kan optage DAB til CD. 

http://www.microboss.de/tex_e/main_e/produkte/dab_e/dab_recorder_e.htm - http://www.microboss.de/tex_e/main_e/produkte/dab_e/dab_reco rder_e.htm

Jeg kan ikke huske hvor - men jeg er sikker på at have hørt om en DVD-optager, hvor de har planlagt tilsvarende, altså at indbygge DAB features.

Den manglende DAB var grunden til at jeg ikke var med på fælleskøbet af 300'eren, og nu er det grunden til at jeg ikke springer på DVDR-9000.

Ak ja - jeg er den slags person, der ender med at kigge på specs i mange år før jeg springer med på noget...Nåja, jeg hygger mig da med jagten og i det mindste besluttede jeg mig for Samsung LE32M61B og Yamaha YSP 800, så ind imellem køber jeg da lidt ind.

Mvh

Søren 



-------------
Handstand


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 09:52

DAB har da ikke noget med en DVD-optager at gøre (synes jeg). En DVD-optager er til optagelse af video og ikke andet (evt. billeder, men også kun evt. - fordi man kan lave billedslideshow på DVD på computer, og afspille i stuen f.eks.).

DAB hører hjemme i receivere og i avancerede musikoptagere med HDD og CD-optager eller endnu bedre DVD-audio optager.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

DAB har da ikke noget med en DVD-optager at gøre (synes jeg).

Hvorfor ikke? Det er da det, som kaldes mediekonvergens, altså når flere teknologier smelter sammen.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

DAB hører hjemme i receivere og i avancerede musikoptagere med HDD og CD-optager eller endnu bedre DVD-audio optager.

Det er vel netop hvad producenterne forsøger i små trin ad gangen. En receiver er jo i forvejen et konvergeret produkt af hhv. forstærker og tuner.

At der så ikke på nuværende tidspunkt eller indenfor en nærmere tidshorisont er nogle produkter, der vil opfylde disse krav, gør jo nok at det ikke vil være særligt nødvendigt at medtage dette punkt i oversigten.

Derfor kan handstand da udemærket have den holdning, at det kunne være en smart ide til en almindelig, nutidig HDD-recorder.

/Splinten



Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 11:27
Der kommer ikke DAB features i skemaet før der kommer recordere, der har nogle sådan. Der er ingen grund til at have unødige features i skemaet, som ingen recordere pt. har.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 11:59

Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Derfor kan handstand da udemærket have den holdning, at det kunne være en smart ide til en almindelig, nutidig HDD-recorder.

Enig! Men jeg synes stadig ikke at DAB hører hjemme i en DVD-optager - nogensinde - uanset mediekonvergens, som du kalder det - jeg har ikke hørt udtrykket før, men jeg forstår godt betydningen.

Men jeg er altså af den mening at man skal holde video og musik adskilt i adskilte produkter, bl.a. fordi det giver bedre kvalitet og ydelse for video hhv. musik. DAB hører derimod helt naturligt hjemme i en digital receiver/forstærker, idét disse jo i forvejen modtager radio.

Men jeg er enig med Heartware i princippet om, at funktioner som ingen af optagerne i skemaet har ikke skal med.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men jeg er altså af den mening at man skal holde video og musik adskilt i adskilte produkter, bl.a. fordi det giver bedre kvalitet og ydelse for video hhv. musik. DAB hører derimod helt naturligt hjemme i en digital receiver/forstærker, idét disse jo i forvejen modtager radio.

Tjah, det er jo din holdning. Andre kan have andre holdninger.

Det må således også være unaturligt at læse sine mails på mobiltelefonen, høre internetradio gennem en receiver, se tv på sin computer eller bruge internettet via tv'et, da disse medier jo heller ikke har noget at gøre med hinanden. Men derfor kunne de jo godt blive en god ide, hvis der var nogle der fandt på at integrere disse medier.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men jeg er enig med Heartware i princippet om, at funktioner som ingen af optagerne i skemaet har ikke skal med.

Enig.

/Splinten



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 12:50

Mails på mobil - tja det kan da være smart nok - men jeg er faktisk (måske ikke overraskende) af den holdning at nutidens mobiltelefoner kan for meget. Internetradio på receiver er naturligt, da det bare er en anden form for radio ligesom DAB er det. TV på computer er også ok - fordi computeren er jo naturligt en multimedie maskine. Internet via TV - tja, et tv er jo bare en skærm, hvad man viser på det er ligegyldigt.

Men som du også helt rigtigt siger, så har vi alle lidt forskellige holdninger og ønsker til hvad teknikken skal kunne, og det er helt fint, fordi der kunne jo være nogen, der fik en idé til noget som man ikke selv havde tænkt på.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 13:09

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

jeg er faktisk (måske ikke overraskende) af den holdning at nutidens mobiltelefoner kan for meget

Du er nok ved at blive gammel . Jeg er sikker på, at hvis funktionerne ikke på et eller andet tidspunkt er blevet efterspurgt, så var de aldrig blevet implementeret i en mobiltelefon. Jeg skal dog hertil sige, at jeg også synes at mobiltelefonernes funktioner kan være mange og til tider uoverskuelige.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Internetradio på receiver er naturligt, da det bare er en anden form for radio ligesom DAB er det. TV på computer er også ok - fordi computeren er jo naturligt en multimedie maskine. Internet via TV - tja, et tv er jo bare en skærm, hvad man viser på det er ligegyldigt.

Nu kunne jeg være Rasmus-modsat, og sige at internetradio blot er en række af datapakker på et edb-netværk og kun perifært har med et almindeligt radiosignal at gøre; at computeren er en datamaskine designet for løsninger på komplekse beregninger; og at en tv-skærm er beregnet til at vise et signal udsendt via en tv-sender.

Men jeg tror, at vi er kommet dertil, at vi er enige om at medierne også i fremtiden vil smelte sammen, på samme måde som vi nu har oplevet at mobiltelefoner, computere og tv er blevet til multimediemaskiner.

/Splinten

Rettet: Der gik kludder i quote-tegnene.



Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af mica mica skrev:

Vil du have den med i dit skema? (Denver DHD-160)

Meget gerne. Hvis du gider at undersøge de forskellige muligheder som skemaet lister, om din maskine kan opfylde de krav, der stilles for at få et kryds, og så sender mig en liste over de features den kan, så skal jeg fluks oprette den.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: handstand
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 15:08

En livlig debat over DAB - interessant. Fair nok, DAB skal ikke på skemaet fordi det ikke understøttes af nogen modeller pt. Godtaget. Jeg vil personligt tage teten og holde udkig efter en DVD/HDD optager der understøtter det.

Grunden til at jeg personligt glæder mig til DAB kommer med i HDD OPTAGEREN (som tilfældigvis OGSÅ er DVD-optager) er, at jeg selvføgelig gerne vil lytte til programmerne fuldstændig på samme måde som jeg idag sætter en cd i dvd'afspilleren for at høre musik - og selvfølgelig udnytte muligheden for at optage programmerne på min harddisk ligesom jeg optager tv-udsendelser. En HDD-optager bør da efter min bedste overbevisning give mulighed for at optage alle digitale medier der sendes til mig som forbruger, uanset om der er billede på eller ej.

Men nok om DAB - jeg vil forsøge at fokusere på features der ER understøttet af produkter der ER på markedet.

/Søren



-------------
Handstand


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 16:13

Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Du er nok ved at blive gammel  

 Njaaej, så gammel er nu heller ikke (32). Jeg er faktisk meget teknik interesseret. Jeg er ikke helt afvisende overfor en multifunktionsmaskine. Men hvis man skal samle funktionerne i én maskine så skal det gøres ordentligt - hvilket formentligt ville betyde et ret dyrt produkt - hvilket måske er derfor fabrikanterne i øjeblikket ikke laver den slags maskiner, fordi afsætningsgrundlaget er for lille.

Jeg kunne godt forestille mig en maskine med: 3 harddiske og et DVD-drev, der kan brænde på Blu-ray, DVD-video, CD, og DVD-audio. Den ene harddisk er måske på 500 GB og er dedikeret til video-optagelser. den anden harddisk kunne være måske 200 GB og dedikeret til musik og billeder. Den tredje harddisk er en lille hurtig disk med software, bl.a. musik- og videoredigeringssoftware. Trådløst tastatur og mus. Trådløs og kablet forbindelse til computer, internet forbindelse, FM-, DAB radio og internet radio og mulighed for at optage fra disse på musikharddisken. Osv. - jeg kunne godt blive ved.

Problemet med disse maskiner, der kan mange ting er, at hvis én ting går i stykker, så må man undvære det hele i reparationstiden.

Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

...og selvfølgelig udnytte muligheden for at optage programmerne på min harddisk ligesom jeg optager tv-udsendelser. ... 

Jeg tror desværre det varer meget længe inden dette bliver muligt i en HDD+DVD-optager.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: TRUMF
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 08:55

Kunne det være muligt om der kunne blive plads i skemaet til oplysning om hvilket OS recorderen kører på ?

Som udvilker har det stor interesse, men også for "almindelige" mennesker ;-) som kunne tænkes ville finde programmer på nettet og installere.



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 09:24
Det er de færreste af maskinerne man kan installere programmer på, for ikke at sige ingen af dem. Derfor er det ikke særligt interessant at skrive hvilket OS de kører på, da det er ikke er et PC lignende OS (så vidt jeg ved).

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af TRUMF TRUMF skrev:

Kunne det være muligt om der kunne blive plads i skemaet til oplysning om hvilket OS recorderen kører på ?

Som udvilker har det stor interesse, men også for "almindelige" mennesker ;-) som kunne tænkes ville finde programmer på nettet og installere.

Det er kun KiSS DP-558 som der umiddelbart kan installeres software på, det kræver dog at man hacker en af deres originale installationspakker og erstatter nogle af deres programmer med egne. Det har de stor erfaring med på  http://www.mpcclub.com/ - MPCClub . Selve operativsystemet som KiSS benytter er tilgængeligt under GNU GPL og kan hentes http://www.kiss-technology.com/?p=gnu&v=users - her .

Harddiskene i Pioneers recordere benytter FreeBSD 386 som partition, så operativsystemet er nok det eller en anden afart af en Unix til industrielt brug. Selve firmwaren er ikke set i omløb, ligesom metoderne for at opdatere en Pioneer er ukendte. Det eneste vi ved, er at det sker fra CD. Men hvilke procedurer, kodeord og eventuelle krypteringsnøgler den er beskyttet med vides ikke.

Panasonics recordere benytter et proprietært operativsystem og filsystem. Dvs. det er nok oprindelig en form for compiler til en kendt maskinkode, men det er mit indtryk at de har bygget på samme system siden de første VHS'er så det er nok komplet ukendeligt i dag.

Operativsystemerne for Sony, JVC og Philips kendes heller ikke. Men det er overvejende sansynligt at der er forskellige industri-OS. De programmeres med forskellige afarter af C og Asm. Men heller ikke her kender vi at få adgang til deres indre NVRAM hvor softwaren sansynligvis ligger. Men selvom vi kendte selve OS, kender vi jo intet til recorderens øvrige opbygning så det vil være noget nær umuligt at lave en brugbar reverse engineering på dem.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: TRUMF
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 21:21

Tak Lars, det var en god og omfattende gennemgang.
Jeg havde bare håbet på at kunne lave mit eget mini mediecenter for en billig penge, som ikke fylder så meget or har WAF ;-)

Jeg hørte lige i dag, at KISS EPG er noget man selv kan kode, så man kan lave et web som kan styres med knapperne på fjernbetjeningen. Sproget er et scriptsprog i stil med HTML der hedder KLM (Kiss Markup Language)

http://dev.kiss-technology.com - http://dev.kiss-technology.com

Det vil jeg lige kigge nærmere på



Skrevet af: brinck
Skrevet den: 15-Februar-2006 kl. 15:03

Hej ... Jeg synes ikke jeg kan få forbindelse med serveren, hvor skemaet ligger ... ?



Skrevet af: brinck
Skrevet den: 16-Februar-2006 kl. 12:22

Så er den online igen ...



Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 16-Februar-2006 kl. 12:30
Jep - CyberCity havde kludret i en eller anden opdatering de lavede i går nat, så jeg mistede min ADSL...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 21-Februar-2006 kl. 22:16

Godt det atter kører.

En let tilføjelse: Sony RDR-HX1010. På alle punkter som RDR-HX910, blot er HDD på 400GB og den har HDMI.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: SJOK
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 01:23

http://recordere.epguides.info/ - http://recordere.epguides.info/

- er et rigtig godt oversigts- og sammenligningsskema, som jeg brugte ved køb af ny recorder (de afgørende små forskelle fandt jeg dog ikke). Jeg håber det løbende bliver opdateret, for det er virkelig nyttigt i købssituation! TAK!

MEN det var en tilfældighed jeg fandt det, så det kunne være rart med et godt link direkte fra en oversigt her på recordere.dk - dvs. f.eks. fra hovedmenuen ("Menu:"), der nu har "forum", "nyheder", "artikler" osv.  Jeg synes skemaet er vigtigt nok til at få en fornem placering!

Lige nogle kritikpunkter/forslag mere:

1) Pga. de mange detaljer, så mister man nemt overblikket, når man scroller til højre og ikke længere kan se modelnavne yderst til venstre. Så måske ville det være en god idé også at tilføje modelnavne yderst til højre - eller alternativt dele op i 2 skemaer - f.eks. i vigtige features og mindre vigtige/specielle features (selvom hvor vigtig en feature er jo kan  være svært at afgøre og sikkert har mange opfattelser).

2) Der mangler en del recordere i skemaet (f.eks. ingen Panasonic modeller).

3) Den mest vigtige detalje der gjorde jeg valgte Pioneer fremfor Sony er muligheden på Pioneer DVR-630 for at optimere(defragmentere) harddisk - noget som burde være en feature på alle modeller. Jeg har prøvet at miste alle mine optagelser pga. en harddisk der sandsynligvis gik i koma pga. fragmentering - og det kan også have mærkbar indflydelse på hastighed af læsning fra harddisk. Så det er en VIGTIG feature, der burde være en del af skemaet.

4) "Hastighedsindex" kunne også være rart - f.eks. tid fra power on til funktionsdygtig recorder og evt. tid for load af DVD. Jeg synes i hvert fald det er en vigtig detalje, for når man har haft en recorder der er langsom, så ved man hvor irriterende det kan være.

5) Engang hvis muligheden opstår (dvs. hvis producenter begynder at opgive det eller nogen laver en uvildig undersøgelse med en støjmåler), så vil det også være fint med støjmålingstal. Der er nemlig ofte meget delte meninger om hvor støjende en recorder er, så det kunne være rart med nogle støjfakta som kan sammenlignes. Mange andre maskiner bliver støjmålt - så hvorfor ikke DVD/HD recordere?

På forhånd tak! Keep it up!

 



-------------
SJOK


Skrevet af: SJOK
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 01:31

Jeg vil også gerne lige rette en fejl i skemaet! Under Pioneer DVR-630 og Pioneer DVR-530 står der "Easy Timer" = "No". Det er en fejl og det ved jeg med sikkerhed, for jeg har nu en Pioneer DVR-630 og den har Easy Timer. Det samme gælder også dens lillebror - eneste vigtige forskel er hd-størrelse.

 



-------------
SJOK


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 02:44

Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

3) Den mest vigtige detalje der gjorde jeg valgte Pioneer fremfor Sony er muligheden på Pioneer DVR-630 for at optimere(defragmentere) harddisk - noget som burde være en feature på alle modeller. Jeg har prøvet at miste alle mine optagelser pga. en harddisk der sandsynligvis gik i koma pga. fragmentering - og det kan også have mærkbar indflydelse på hastighed af læsning fra harddisk. Så det er en VIGTIG feature, der burde være en del af skemaet.

Hej SJOK,

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad der skete med din harddisk.

Jeg vil blot sige, at jeg som pc- og Sony-ejer godt kan forstå det her, men min Sony er i modsætning til min pc aldrig blevet sløvere trods utallige optagelser, redigeringer og at jeg har fyldt disken op flere gange. Den kan ikke defragmenteres af brugeren - men intet tyder på at det er nødvendigt!

Om der defragmenteres i baggrunden eller hvordan det lader sig gøre ved jeg ikke præcist. Men en moderne harddisk kan ifølge Datatid op til 50 gange i sekundet køre læse- og skrivehovederne hele vejen frem og tilbage over pladerne uden at gå i koma. Og max. antal titler på mine 160 GB har været 45-50.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

Under Pioneer DVR-630 og Pioneer DVR-530 står der "Easy Timer" = "No". Det er en fejl og det ved jeg med sikkerhed,

Det er ikke en fejl (jeg har selv adskillige Pioneer modeller).

Hvis du klikker på linket "Easy Timer" vil du se, hvad det helt præcis dækker over, og det dækker ikke over det, som Pioneer kalder "Easy Timer", men derimod over hvor nemt det er at bruge timer-programmeringen på maskinen, hvor Pioneers timer-programmering på de nyere modeller er et kraftigt tilbageskridt i forhold til de tidligere modeller (og de fleste andre mærker).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

1) Pga. de mange detaljer, så mister man nemt overblikket, når man scroller til højre og ikke længere kan se modelnavne yderst til venstre.

Du kan klikke features og modeller fra ved at unchecke checkmarks ud for dem. For at få det totale skema tilbage, så klikkes på "Recorder"-teksten i øverste venstre hjørne af teksten.

Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

Så måske ville det være en god idé også at tilføje modelnavne yderst til højre

Det vil jeg da overveje...

Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

2) Der mangler en del recordere i skemaet (f.eks. ingen Panasonic modeller).

Der er data om de modeller, som jeg har modtaget data omkring. Jeg har flere gange bedt personer, der har de pågældende modeller, der mangler, om at komme ud af busken og levere data til skemaet.

Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

3) Den mest vigtige detalje der gjorde jeg valgte Pioneer fremfor Sony er muligheden på Pioneer DVR-630 for at optimere(defragmentere) harddisk [...] Så det er en VIGTIG feature, der burde være en del af skemaet.

Det vil jeg overveje... Problemet med at indføre nye features er, at jeg jo ikke kender alle modeller, og derfor ikke kan placere krydserne korrekt for andet end Pioneers modeller. Jeg skal derfor bruge hjælp fra ejere af de andre modeller hver gang jeg introducerer nye features i skemaet.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: thomas fenger
Skrevet den: 08-Marts-2006 kl. 22:51

Har som måske kommende ejer af Pioneer DVR-630H-S fulgt med i snakken om skemaet og må som uvidenskabelig, nede på jorden almindelig forbruger tilslutte mig Sjoks ønske om en sammenligning af støjniveauer på maskinerne. Jeg kan forstå at producenterne ikke er så friske med at oplyse dette; men det vil klart indgå i mine overvejelser om, hvilken maskine jeg skal købe, hvorvidt den støjer.

mvh ThomasF

 



Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 09-Marts-2006 kl. 09:17

hej.

Sammenligning af støjniveauer på maskinerne er næppe mulig, da støj opfattes meget forskelligt.

m.v.h.



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 09-Marts-2006 kl. 10:59

Jeg vil gerne opfordre til, at skemaet udvides med flere af de data, der nu engang er med i det for flere modeller og ikke med noget om støj.

Det her er tænkt som det svar, HeartWare ikke er kommet med til SJOKs punkt 5.

Det er sådan, at det er HeartWare, der har oprettet og opdaterer skemaet - læs fra starten af - ud fra data fra andre brugere.

Og nej: Man har ikke generelt tal for støj på recordere som på hvidevarer m.m. Et køleskab har en typisk værdi, men placering spiller ind. Og det lyder lidt anderledes, når termostaten slår til, end når det har kørt et par minutter. Men lyden er ret forudsigelig. Én kompressor, typisk placering på gulv opad en væg.

En recorder har

  • en del muligheder for placering 
  • en harddisk, den siger nok stort set det samme hver gang.
  • et drev - det kan både være næsten uhørbart og så kan det speede op til >12x ved brænding på de hurtigste modeller pt.
    Det påvirker lyden meget.
  • Så er der en strømforsyning, der kan sige lidt.
  • Og en blæser, der ikke kan siges noget generelt om - for den kan både vente med at køre, til der er et kølebehov og køre i flere trin igen efter behov (Det er tilfældet på Sonys recordere), hvor placering, driftsstaus og omgivelsestemperatur i høj grad spiller ind.

Så kan man sige yes eller no eller 26 dB? Nej. Og slet ikke som alm. bruger uden måleudstyr.

I stedet kan man læse i trådene, man kan få tips til placering og man kan i værste fald returnere en maskine, man har købt ud fra andre og mere sammenlignelige features, hvis man opfatter den som for støjende.

Skemaet er og hedder et feature chart. 

Lidt tilsvarende om SJOKs punkt 4: Det kommer an på så meget - læs hellere i tests med tidsmålinger på nettet og i fagblade. Der ER links til det i trådene og erfaringer fra brugere. 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: peter12
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 15:22

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

 

hvor Pioneers timer-programmering på de nyere modeller er et kraftigt tilbageskridt i forhold til de tidligere modeller (og de fleste andre mærker).

Selv om det ikke er det helt rigtige forum, sted kan du så vedr. timer-programmering kort beskrive om programmering er blevet direkte vanskeligt og umedgørlig. Skal vi almindelige (ikke udpræget teknisk begavede) mennesker have glæde af en hd-optager er det netop en af de funktioner som skal være rimelig medgørlig ligesom redigeringsfunktionen med at "klippe ud" af en optagelse. 

Vil I hellere have spørgsmålet et andet sted så flytter i det.

 



-------------
Med venlig hilsen

Peter


Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 15:37

hej.

Ja, det er nok uden for hvad denne tråd omhandler, men Pioneers timerprogramering er ikke så slem endda. Det var nemmere på de gamle modeller, men det er ikke særligt svært.

m.v.h.



Skrevet af: SJOK
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 19:04

Ja, Pioneers programmering og redigering (DVR 530/630) er helt ligetil og meget intuitiv, så hvis Heartware og Peter12 seriøst mener at det er svært, så bør de have skolepengene tilbage. Det er EASY TIMING! Jeg kan time et program på 10 sek. Men start med at læse manualen, så bliver I sikkert klogere - det burde dog ikke være nødvendigt!

 



-------------
SJOK


Skrevet af: peter12
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

Heartware og Peter12 seriøst mener at det er svært, så bør de have skolepengene tilbage. 

Det er ikke fordi jeg er blevet pikeret over dit svar "SJOK", men spørgsmålet blev affødt af, at jeg pt. ikke har en HD-optager og forsøger at veje fordele og ulemper inden et forestående køb.

Og så skal jeg nok forlade tråden. I må have en god aften.

 



-------------
Med venlig hilsen

Peter


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af SJOK SJOK skrev:

Det er EASY TIMING!

Hvis du nu gjode dig den ulejlighed rent faktisk at KIGGE på skemaet, og LÆSE de hints, der står til de forskellige features, så kunne det være jeg kunne tage dine kommentarer lidt mere seriøst.

Indtil da må jeg konkludere, at du udtaler dig uden at vide, hvad du snakker om...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 22:22

Hej HartWare.

Bare et lille forslag. Kunne man ikke i de kolonner, som f.eks. DVD+R(RW) skrive no/yes og måske bruge en gul farve, ved de optager som godt kan læse men ikke optage på f.eks. DVD+ medier. Ellers et fint skema over de modeller folk har indberettet.



-------------
PV


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 23:09
Desværre ikke - skemaet er opbygget som Yes/No flag, og har derfor ikke mulighed for en "måske"-tilstand.

Der er kun de to muligheder.

Men findes der virkelig nogle (nutidige) afspillere, der ikke kan læse samtlige formater (måske med undtagelse af DVD-RAM)?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: SJOK
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 05:58

Svar til Heartware ang. manglende seriøsitet!

Jeg er skam seriøs, når jeg kommenterer påstanden om at det er svært at time på en ny Pioneer (især ift. andre mærker), for det er udokumenteret og jeg er ikke enig - og kunne derfor jeg ikke lade det stå alene. Det er rigtigt at skemaet har en kommentar til Pioneer under EASY TIMER om at man ikke kan indstille optagekvalitet - hvilket også er noget vrøvl - det kan man! Så lad være med at tale til andre om manglende seriøsitet, når det der står i skemaet om Pioneer under EASY TIMER er usandt.

Det er til gengæld rigtigt, at man kun kan time pr. kvarter - men hvis dette gør at Pioneer DVR 530 og DVR 630 ikke kan kategoriseres som EASY TIMER, så OK - jeg er så bare ikke enig. Bortset fra det så har jeg rost skemaet til skyerne, men det gør ikke at jeg er ukritisk/100% enig!



-------------
SJOK


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 10:30
Der er mange ting, der gør den nye timer-programmering i de nye Pioneer-modeller væsentligt ringere end deres tidligere modeller (og de fleste andre modeller).

Pioneers Easy Timer er ude af billedet, idet punktet kun dækker den "fulde programmering", dvs. hvor man har mulighed for at specificere tidpunkt udenfor et fast interval.

Betjeningen i de nye Pioneers mht. Timer Programmering via Guide+ Timer Programmeringen ("den fulde programmering") er unødvendigt besværlig og klodset. F.eks. kan man ikke engang se kanal-navnene mens man cykler rund i kanal-numrene. For ikke at tale om indtastning af titel for optagelsen, der ikke blot er unødvendigt klodset, den er komplet anderledes end resten af maskinen, og supporterer ikke SMS-style indtastning.

De skulle have bibeholdt deres gamle fulde timer-programmering fra x20-serien, så havde mange været gladere.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: KJMN
Skrevet den: 30-Marts-2006 kl. 08:52
Hej

var det ikke muligt at få sony´s to nye modeler 720
og 920 med på skemaet.

på forhånd tak


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 30-Marts-2006 kl. 09:48
Jo - hvis der er nogen, der leverer data om dem...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 16-April-2006 kl. 23:58
I øvrigt må ejere af "bambus-maskiner" og modeller, der endnu ikke er med, godt bidrage med info om alt det, deres maskiner kan (eller hva'?) til sammenligningsskemaet, der altså ikke laver sig selv!

HeartWare er flink til at opdatere det.

Måske skulle der for at få gang i opdateringen tilføjes en lille "contact info" og/eller et link til denne tråd på skemaet?



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 17-April-2006 kl. 12:18
Det skulle nu være muligt online at oprette nye modeller indenfor de eksisterende mærker.

Er der mærker, der ikke findes i listen, så skriv her, så opretter jeg dem.

Når I opretter nye modeller online, så vil I ikke kunne se dem - de skal først "godkendes" af mig før de optræder i den officielle liste.

Skriv derfor her i denne tråd, at I har oprettet en ny model, så vil jeg snarest muligt gå ind og gøre den offentlig tilgængelig...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 17-April-2006 kl. 12:54

Ups - øv 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 17-April-2006 kl. 13:27
Hos mig fungerer den fint.

Kan du prøve med en anden browser (FireFox, Mozilla, Opera)?

IE har det nemlig med at skjule den reelle fejlmeddelelse til fordel for dens egen (så man ikke "skræmmer" den "simple" bruger med tekniske beskeder).

Evt. kan du slå "friendly error messages" fra i din IE opsætning...

Uden at vide, hvad fejlen helt præcis er, så er det lidt svært at gøre noget ved det...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 17-April-2006 kl. 13:29
Nå - jeg fandt sandsynligvis fejlen uden...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 17-April-2006 kl. 14:33
jep, virker også her igen

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Fehling
Skrevet den: 18-April-2006 kl. 14:00
Hej
Jeg har lige fået fat i den danske manual til Sony HX-520/720/722/920. Kan du bruge denne til sammenligningsskemaet?

Rasmus


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 18-April-2006 kl. 15:02
Ikke rigtig, da flere af punkterne oftest ikke kan læses ud af en simpel bruger-manual...

Det vil være langt bedre, hvis en person, der har en af disse maskiner og rent faktisk kender den til bunds, satte sig ned og udfyldte skemaet for en ny recorder.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 22-April-2006 kl. 23:54
Der er nu kommet en Daewoo på http://recordere.epguides.info - skemaet . Jeg har dog tilladt mig at rette et par af de features, som jeg tvivler stærkt på, at den har, nemlig:

1) HighSpped kopiering DVD-Video -> HDD
2) 16:9 format på DVD+R Video skiver

Er der nogen, der kan be- eller afkræfte, at den pågældende Daewoo model kan/ikke kan disse to features (og måske lige checke de andre features)?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Duelund
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 15:09

Der er vist fejl i skemaet vedr. Pioneer DVR-540.

- Den har ikke optisk, men Coax digital udgang.




Print side | Luk vindue