Squeezebox Duet - nybegynder?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75563
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 12:18
Emne: Squeezebox Duet - nybegynder?
Skrevet af: Onkel Anders
Emne: Squeezebox Duet - nybegynder?
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 09:44
Hej!
Jeg har haft min sqbox en uges tid nu, men der er et par ting, som jeg endnu ikke har kunne finde ud af:
- Hvorfor virker hovedtelefonstikket i toppen af controlleren ikke - hvis jeg tilsluttet hovedtelefoner, så kan jeg høre "klik", når jeg bevæger mig rundt i menuen, men ingen musik?
- Hvad betyder farvekoderne på modtageren - nogen gange lyser den blå, og andre gange hvid?
- Slukker I for modtageren eller kun controlleren, når I ikke bruger sqbox'en?
- Squeezebox Server kører på min iMac, men ofte taber jeg forbindelsen, og er nødt til at genstarte både iMac, controller og modtageren, for igen at få forbindelse - burde den ikke kunne få forbindelse, selvom min iMac er i dvale?
- Hvordan kan det være, at der er flere amerikanske radiostationer, som ligger i oversigten, men det kan ikke afspilles(fx KIIS fm)?
Mvh. Anders
------------- Anders
|
Svar:
Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 10:48
Onkel Anders skrev:
Hej!
Jeg har haft min sqbox en uges tid nu, men der er et par ting, som jeg endnu ikke har kunne finde ud af:
- Hvorfor virker hovedtelefonstikket i toppen af controlleren ikke - hvis jeg tilsluttet hovedtelefoner, så kan jeg høre "klik", når jeg bevæger mig rundt i menuen, men ingen musik?
|
Det er en funktionalitet der er i betasoftwaren man kan installere, men det virker vist ikke rigtigt godt.
- Hvad betyder farvekoderne på modtageren - nogen gange lyser den blå, og andre gange hvid?
|
Det står i manualen ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
- Slukker I for modtageren eller kun controlleren, når I ikke bruger sqbox'en?
| Jeg gør ikke, da squeezeboksen alligvel tænder når serveren går i dvale.
- Squeezebox Server kører på min iMac, men ofte taber jeg forbindelsen, og er nødt til at genstarte både iMac, controller og modtageren, for igen at få forbindelse - burde den ikke kunne få forbindelse, selvom min iMac er i dvale?
|
Din Mac skal kunne vækkes med wake-on-lan. Derudover skal du have et velfungerende (trådløst) netværk. Wake-on-lan kan godt kræve at du går ind i musik menuen på controlleren, hvorefter du trykker på Home-knappen med en deraffølgende besked om, at controlleren ikke kunne få forbindelse. Derefter kan du igen gå ind i musikmenuen, hvor der meget gerne skulle være forbindelse.
|
Skrevet af: Cami
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 11:48
Bare lige et sidespørgsmål, er du glad for den? Har selv overvejet at anskaffe mig en.
Hvor mange filer har den med at gøre? Jeg har pt. en samling på ca. 12.000 numre, men får forhåbentlig snart en server og så skal resten af cd samlingen også rippes, dvs. jeg kommer nok op på omkring 20.000 numre, men det er vel ikke noget problem?
------------- Mvh. Allan
|
Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 13:45
Cami skrev:
Bare lige et sidespørgsmål, er du glad for den? Har selv overvejet at anskaffe mig en.
Hvor mange filer har den med at gøre? Jeg har pt. en samling på ca. 12.000 numre, men får forhåbentlig snart en server og så skal resten af cd samlingen også rippes, dvs. jeg kommer nok op på omkring 20.000 numre, men det er vel ikke noget problem? |
Superglad for mine 2 recievere 1 duet controller og 2 classic + 1 boom
20.000 nr. no problem
Wake on lan lækkert.
------------- MVH
HPDahl
|
Skrevet af: finnbrodersen
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 14:11
20k filer er intet problem på en "normal" pc som server. Jeg kører på en 5 år gammel pc med xp og 512Mbyte ram, der er fin performance, også ved søgning på sang titel.
|
Skrevet af: Muele
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 17:49
Onkel Anders skrev:
- 1 Hvorfor virker hovedtelefonstikket i toppen af controlleren ikke - hvis jeg tilsluttet hovedtelefoner, så kan jeg høre "klik", når jeg bevæger mig rundt i menuen, men ingen musik?
- 2Hvad betyder farvekoderne på modtageren - nogen gange lyser den blå, og andre gange hvid?
- 3Slukker I for modtageren eller kun controlleren, når I ikke bruger sqbox'en?
- 4Squeezebox Server kører på min iMac, men ofte taber jeg forbindelsen, og er nødt til at genstarte både iMac, controller og modtageren, for igen at få forbindelse - burde den ikke kunne få forbindelse, selvom min iMac er i dvale?
- 5Hvordan kan det være, at der er flere amerikanske radiostationer, som ligger i oversigten, men det kan ikke afspilles(fx KIIS fm)?
|
1. Er der nogen der har fortalt dig at stikket skulle kunne bruges til noget? Man kan sætte en IR extender i stikket, så man kan fjernbetjene f.eks. sin forstærker inde i et skab. Men det kræver nok at du installerer et plugin.
Det er rigtigt at man kan høre musik i hovedtelefonerne. Men det er en beta-feature. Sandsynligvis bliver det aldrig andet for Controlleren er ikke så kraftig en computer, så det er ikke sikkert at det fungerer perfekt for dig. Det virker nu fint til radio og mp3 for mig. Man slår det til i indstillinger - avanceret - betafunktioner. I tidligere versioner af softwaren lå det et andet sted i avancerede indstillinger.
2. Hent manualen hos Logitech. Grøn: intet netværk. Blå: netværk, men ingen forbindelse til server (Server slukket) Svag hvid (nærmest lyserød) alt ok, ingen afspilning. Kraftig hvid: Afspiller.
3. Jeg slukker aldrig mine kontrollere. Receiverne får afbrudt strømmen når jeg ikke bruger dem. Det tager dem ca 10 sekunder at tænde igen.
4. Jeg ved ikke noget om Mac. Er det en laptop Kører den trådløst? Wake on Lan virker ikke trådløst. Er den på LAN skal den stadig sættes op til det. Hos mig fungerede det ikke sidst jeg prøvede. Én af minie enheder "gik i panik" når serveren lukkede ned og sendte straks en magisk vågn-op-pakke, så den startede op igen med det samme.
5. Når jeg søger finder den over 20 stationer der hedder kiss fm (men ingen der hedder kiis). De fleste kan spille. Men nogle af dem kan ikke. Det kan der være flere årsager til. De kan have blokkeret for forbindelser uden for deres eget land. Eller de kan være ude af drift midlertidigt. Hvis det er en vigtig station for dig, kan du jo prøve om det virker via en internetbrowser.
|
Skrevet af: Muele
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 18:06
Manualen: http://www.logitechsqueezebox.com/support/documentation/squeezebox-duet-user-guide.html - http://www.logitechsqueezebox.com/support/documentation/squeezebox-duet-user-guide.html
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 08:50
Tak for alle tilbagemeldingerne!
Muele:
1. Nej, jeg gik blot ud fra, at jeg kunne tilslutte mine høretelefoner her, men jeg har ikke det store behov for det, så pyt med det.
2. Jeg hentede manualen, det gave svar på en del spørgsmål - takker ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
4. Det er en stationær iMac27. Selve pc'en er tilsluttet Lan, men sqbox receiveren kører trådløs. Hvordan sætter man wake-on-lan op, er det på pc'en eller på routeren?
5. Stationen hedder KIIS FM 102,7 http://www.kiisfm.com/main.html - http://www.kiisfm.com/main.html , jeg kan finde den, hvis jeg klikker mig frem på remoten til radiostationer i LA, men bruger jeg søgefunktionen, så kan jeg heller ikke finde den.
------------- Anders
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 08:59
morten_B:
Jeg forsøgte i går aftes, som du beskriver, at gå ind i Musikmenuen, men det virker ikke - jeg får blot en besked om, at funktionen kræver, at jeg har installeret sqbox server....
Går jeg ind til min iMac, og skubber lidt til musen, så jeg vækker den af dvalen, så kan jeg igen få adgang til Musikmenuen, og alt virker som det skal.
Som jeg har beskrevet ovenfor, så er min iMac på Lan, men min sqbox receiver kører trådløst - er det fordi receiveren ikke er på Lan, at det ikke virker?
------------- Anders
|
|