Print side | Luk vindue

squeezebox receiver & iPhone

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75665
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 14:31

Emne: squeezebox receiver & iPhone
Skrevet af: osbech
Emne: squeezebox receiver & iPhone
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 14:01

Jeg skal have anskaffet mig en squeezebox, og har hidtil ment at touch modellen måtte være den rette, dog faldt jeg over receiveren forleden dag, og tror umiddelbart den ville kunne gøre det ligeså godt og endda billigere, jeg har ikke brug for touch display eller noget da jeg ville styre det via min iPhone, men jeg kan umiddelbart ikke finde ud af om receiveren også understøtter iPhone/iPeng. 

Nogen der ved noget.?

Svar:
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 00:03
Det gør den, MEN du kan ikke sætte en reciever op uden du har Controlleren til den.

P.S: Med mindre du vil forsøge med Robin Bowes NET-UDAP program :)

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 00:28
Rigtigt nok som Kurt Poulsen siger. Recieveren virker fremragende med iPhone/iPeng (bruger selv den kombination).
Det kræver bare opsætning når den skal kobles til dit trådløse netværk, og det er voldsomt kringlet uden controlleren. Det kan lade sig gøre, men det er over et år siden at jeg gjorde det, så jeg kan desværre ikke hjælpe. Måske det også er blevet nemmere siden sidst.
Men jeg mener at det netop var med et program der hed NET-UDAP, så det er sikkert det samme som Kurt nævner.

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 00:32
Jeg kommer lige i tanke om at jeg har læst at det skulle være muligt at gøre med SqueezePlay. SqueezePlay er en windowsbaseret udgave af det software der kører på controlleren. Den kan downloades fra http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.4 - http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.4

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 01:18
Der er trukket kabel så den skal ikke sættes op som trådløs, så burde det bare være ren plug n play? Min iphone går på wifi men det er igennem min router.

Synes bare det kunne være fint at spare 1000kr

Skrevet af: finnbrodersen
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 08:23
Hej

Er der nogen her der ved ca. hvor lang tid en iPod Touch kan kører på sit batteri med WiFi & display slået til.

Min SBC lever ca 1½ - 2 timer, hvilket jeg naturligvis ikke er syndeligt imponeret over.

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 12:52
Kommer an på hvor meget du bruger den, min iphone kan holde sig tændt i 1,5-2 dage men den bliver også brugt meget.

Skrevet af: @lex
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 13:02
Det er ikke plug'n'play Ermm
Receiver skal sættes op netværksmæssigt uanset om det er kablet netværk eller trådløs netværk (via Controlleren eller de andre muligheder, der er nævnt).

MVh @lex

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 13:51
hmm crap.. Men gider næsten heller ikke bruge 800-1000kr ekstra bare for at få en remote og så efterfølgende bruge min iPhone.

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Kommer an på hvor meget du bruger den, min iphone kan holde sig tændt i 1,5-2 dage men den bliver også brugt meget.

1-2 dage med WiFi tændt ??

Er du sikker på det ?

Ifølge mange www sider så dræner WiFi iPod Touch på 2-3 timer

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 14:45

hmm crap.. Men gider næsten heller ikke bruge 800-1000kr ekstra bare for at få en remote og så efterfølgende bruge min iPhone.

Måske en venlig sjæl i nærheden af dig vil komme forbi og sætte en SBR op for dig ?

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af finnbrodersen finnbrodersen skrev:

1-2 dage med WiFi tændt ??

Er du sikker på det ?

Ifølge mange www sider så dræner WiFi iPod Touch på 2-3 timer

Yes, mit wifi er altid tændt. Og da jeg lige pt. ikke arbejder (finanskrise) så er jeg meget hjemme :) og min telefon ryger i opladeren hver 2. dag.

Måske en venlig sjæl i nærheden af dig vil komme forbi og sætte en SBR op for dig ?

SE det ville ikke være dårligt, den indsats bliver naturligvis honoreret 

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 18:17
Og så må du opgive hvor du bor Smile

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Og så må du opgive hvor du bor Smile

2900 Happiness aka. Hellerup Smile

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:11
Ja så er det nok ikke mig du skal forvente komme forbi. Det er lidt for langt fra Nordjylland

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:20
Crap... :) der er ikke andet for end at jeg må kaste mig ud i det..

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 21:16
Hvis du bor i Hellerup kan der vel også blive til en Controller Wink

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 23:02
Hvis du gider at vente til mandag kan jeg forsøge mig med Squeezeplay. Jeg har en receiver jeg ikke bruger lige nu jeg kan resette og prøve det af på.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Hvis du bor i Hellerup kan der vel også blive til en Controller Wink

Det kunne der sagtens, ser bare ingen grund til at bruge 800kr på noget jeg skal bruge en enkelt gang :)

Hvis du gider at vente til mandag kan jeg forsøge mig med Squeezeplay. Jeg har en receiver jeg ikke bruger lige nu jeg kan resette og prøve det af på.

Jeg kan sagtens vente, det lyder fornemt.

Skrevet af: bhaagensen
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 00:47

Hej
Er der nogen her der ved ca. hvor lang tid en iPod Touch kan kører på sit batteri med WiFi & display slået til.

Min SBC lever ca 1½ - 2 timer, hvilket jeg naturligvis ikke er syndeligt imponeret over.

Jeg ved det ikke præcis, men min Touch taber pusten efter ganske få timer, måske 2-3, når wifi+display er konstant tændt. Med kun wifi holder den noget længere, men vi taler stadig i størrelsesorden højst end en dobling.

Mystisk at din SBC løber så hurtig tør. Min holder minst lige så længe som Touch'en ved konstant wifi+display. 

I dette henseende synes jeg SBC'en fungerer meget bedre end Touch. På Touch kan man kun vælge at have wifi tændt hele tiden, eller lade wifi slukke når det ikke er i brug. Det første er en pestilæns da den så er garanteret løber tør efter en lille dag. Det andet lige så, da den kommer til at slukke for wifi efter fx. et par nummer, og når man gerne vil skifte skal vente på forbindelsen kommer op. 

Et andet er at Touch ikke kan slukke displayet uden at låse. Ovenikøbet kan man kun vælge ml. 1-5 min, eller aldrig, før dette sker. Ikke særlig passende til dette brug. 

SBC derimod fungerer meget bedre. Displayet slukker efter kort tid, og et lille ryst tænder igen. Den går i hvile efter 1 time inaktivitet, hvilket er meget passende. Ved sådan brug holder min SBC batteri i et par dage. 

Touch'en og SBC bruger cirke lige lang tid på at reconnecte wifi hhv. komme ud af hvile. 

Jeg synes ikke det er nogen klar vinder. De har hver især sinde stærke sider. Dog kan den ene og den anden sagtens løse opgaven alene til fulde.

Tilføjet: Touch er, ligesom Mac, lynhurtig til at komme op fra hvile, men hvad hjælper det når den skal bruge mange sekunder på at reconnecte wifi. På Mac er også wifi oppe med det samme - hvorfor kan Touch'en ikke også dette?

Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 01:08
Tro mig, du får brug for konfiguration jævnligt Wink
Så går strømmen eller receiveren bliver slukket ved en fejltagelse.
Så skal din router/switch genstartes (og dermed receiveren genstartes)
Så skal din Receiver firmwareopdateres
Éngangskonfiguration og så kører det bare, er utopi

Der er ikke noget, der er plug'n'play fra Slimdevices / Logitech

Bruger iPeng på iPhone, det virke fantastisk, bedre en Controller, men Controller kan ikke undværes, hvis du har Receiver

MVH @lex

Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 01:16

Bruger iPeng på iPhone, det virke fantastisk, bedre en Controller, men Controller kan ikke undværes, hvis du har Receiver 

Min SBC har nu i så henseende kunnet undværes i over 2 år nu. Men jeg kan godt se din pointe, selvom jeg ikke forstår hvorfor du genkonfigurerer i de nævnte eksempler. Får man fx. en helt anden Router, eller på andre måder ændrer topologien er det dog nødvendigt. NetUDAP er nu ikke umuligt at have at gøre med, men det er heller ikke plug'n play. 

Hvad med det som blev nævnt om at bruge SqueezePlay ? Nogen som kan be- eller afkræfte hvorvidt det virker? Evt. gidder at teste :)

Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 01:20
For nu at blive helt konkret hvad angår NetUDAP, så detaljeres den nemme/umulige/besværlige/OK procedure på hjemmesiden:

http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac/wiki/GettingStarted - http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac/wiki/GettingStarted

Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 10:04

MVH @lex

øøh ok. jeg har sat min Receiver op een gang for ca 2 år siden.

Den slukkes dagligt (power off) sammen med min forstærker.

firmware upgrade kører faktisk uden jeg er klar over det

Så jeg kan på ingen måde genkende at SBR skal konfigureres jævnligt. Bemærk dog jeg kører med RJ45 kabel ikke WiFi.

Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 10:57

MVH @lex

Det må vist specielt for dig - eller også fik du en af de første modeller af Duetten som havde ovennævnte problemer. Mine har stået i 2 år uden en eneste reset af receiever eller controller. Og det hele virkede fra første gang. I høj grad plug'n'play!

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 11:40
Jeg kan nu godt genkende det som lex skriver.

Så fik jeg ændret en opsætning i min router (disablet upnp) og siden har der ingen problemer været.

Det var åbenbart det universal plug and play mellem routeren og receiveren, der (ironisk nok) gav problemer, når strømmen havde været gået etc. Så hvis man har problemer, så kan jeg i hvert fald anbefale at prøve det.

Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]Jeg kan nu godt genkende det som lex skriver.

Så fik jeg ændret en opsætning i min router (disablet upnp) og siden har der ingen problemer været.

Det var åbenbart det universal plug and play mellem routeren og receiveren, der (ironisk nok) gav problemer, når strømmen havde været gået etc. Så hvis man har problemer, så kan jeg i hvert fald anbefale at prøve det.

Det har måske noget at gøre med at upnp-servere bruger port 9000 som også SB bruger?
Min WHS var leveret med TwonkyMedia installeret og slået til. Der gik lidt tid inden jeg fandt ud af hvorfor min nye server ikke virkede.  Wink
Så snart jeg stoppede TwonkyMedia-serveren kørte det hele som det skulle.Embarrassed

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 11:28
Jeg har nu prøvet at om man kan sætte en receiver op med Squeezeplay og det kan man, så vidt jeg kan se, ikke. Den nye receiver dukker fint op på mine controllere men ikke på SqueezePlay.

Så den eneste mulighed for at sætte en receiver op uden en controllere er med Robin Bowes NET:UDAP, som jeg iøvrigt kan anbefale. Det virker fint og med Robins fine guide er det ikke noget problem at få det til at virke.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 14:49
Tror jeg kaster mig ud i det, det kan umuligt været rocket science at få det skidt til at virke :)

Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 15:33

]Jeg kan nu godt genkende det som lex skriver.

Det har måske noget at gøre med at upnp-servere bruger port 9000 som også SB bruger?
Min WHS var leveret med TwonkyMedia installeret og slået til. Der gik lidt tid inden jeg fandt ud af hvorfor min nye server ikke virkede.  Wink
Så snart jeg stoppede TwonkyMedia-serveren kørte det hele som det skulle.Embarrassed

Det kunne sagtens tænkes. Jeg er dog ikke nok inde i det tekniske til at kunne sige præcis hvad der gik galt - men det var i hvert fald tilyneladende en konflikt mellem Squeezeboxen og routerens upnp.

Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 17:57

Tror jeg kaster mig ud i det, det kan umuligt været rocket science at få det skidt til at virke :)

Ellers må du jo spørge Smile

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 08:12

Der er vist efterhånden ved at være en forståelse af at langt de fleste problemer med setup af Squeezebox spillerne er netværks-relaterede.

Skrevet af: henrikib
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 14:13
Hvad så osbech - er det lykkedes dig at få det til at virke?

Jeg er lidt nysgerrig, da jeg selv overvejer en lignende løsning, dog med en android telefon istedet.

/Henrik

-------------
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 14:23
Jeg er ikke kommet så langt endnu, regner med at få testet det i næste uge. Skal nok komme med en tilbage melding eller i værste fald et godt tilbud i køb&salg :)

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 14:45
He he uanset hvad er jeg interesseret Wink

-------------
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
PS3
Squeezebox radio

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:44
Venter også spændt. Vil selv lave samme løsning med min Ipod touch og en reciver. Hvis det er for besværligt, må man jo så købe en squeezebox classic (brugt) eller den nye touch, så burde der i hvertfald ikke være problemer. Men Reciveren er klart den billigste løsning, og skal jo bare gemmes væk bag anlægget.
Kurt Poulsen : Kunne du ikke lave en DIY guide på dansk, til alle os Neewbees :-)

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:52
Når jeg får kigget på det, så kan jeg godt se om jeg ikke kan lave en guide til det..

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 18:06
Det kunne være så godt :-) Krydser fingre

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 19:25
Ellers er der i hvert fald en, der sælger fjernstyringen med lader til 700 kr., hvis man skal ud i en nødløsning:

http://www.dba.dk/andet-logitech-fjernbetjen/id-64342670/

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 19:47

]Ellers er der i hvert fald en, der sælger fjernstyringen med lader til 700 kr., hvis man skal ud i en nødløsning:

Så kan man vist ligeså godt tage en "hel" pakke til 14-1500kr brugt. 

Nu er sb serveren sat op på min qnap og iPeng installeret på iPhone, den finder min musik osv, regner med at modtage receiveren tirsdag og så får jeg sat den til, umiddelbart ser det relativt nemt ud..

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 20:32
Hmmm. Det kunne jeg sikkert godt. Men er det nødvendigt? Robin Bowes har jo skrevet den. Godt nok på engelsk, men er det ikke nok?

Husk I skal have downloadet og installeret dette : http://www.activestate.com/activeperl/downloads/ - http://www.activestate.com/activeperl/downloads/

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 20:51
Ikke at jeg skal opfordre til noget, men man har jo 14 dages fortrydelsesret ved køb over nettet ...

-------------
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
PS3
Squeezebox radio

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 21:23

]Ellers er der i hvert fald en, der sælger fjernstyringen med lader til 700 kr., hvis man skal ud i en nødløsning:

Så kan man vist ligeså godt tage en "hel" pakke til 14-1500kr brugt. 

Nu er sb serveren sat op på min qnap og iPeng installeret på iPhone, den finder min musik osv, regner med at modtage receiveren tirsdag og så får jeg sat den til, umiddelbart ser det relativt nemt ud..

Nu tænkte jeg også blot på det tilfælde, at man købte recieveren og ikke kunne få det til at fungere Wink

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 21:58
Er der ingen af jer, der gør tanker i at købe en Touch istedet for reciveren ? Bedre DAC, og muligheden, for at sætte memmory card samt usb-hd til, således at ens computer ikke behøver at stå tændt(Jeg har ikke en NAS). Og så er man ude over bøvlet med at sætte det op gennem computeren. Og man har lidt "grafisk Lir" at se på ved anlægget, og muligheden for at kunne styrre derfra også. Og så kan man egentlig bare læne sig tilbage, med sin iPod/iPhone i hånden. Jeg er godt nok i tvivl om det skal være en reciver eller en touch, der skal parres med min iPod.. Hmmmmm

-------------

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 22:40
Tja den koster ca 2½ gang så meget som en receiver og hvis man ikke har brug for et display (det har man IPeng til) så er det en del flere penge der skal skydes af. Men selvfølgelig, hvis man ikke har en NAS så skal den lægges oven i og så er en Touch sikkert et bedre valg. Også fordi den er nemmere at sætte op men den har også mange begrænsninger.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 22:47
Touch'en var faktisk mit oprindelige valg, men der var jeg heller ikke klar over man kunne få recieveren, jeg har ikke behov for grafisk "lir", jeg vil bare have noget diskret, og så netop prisen taler til recieverens fordel.

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 19:12
Samme her - var egentlig mest ude efter en touch, men har en nas, og skal egentlig bare have noget jeg kan gemme væk.

Og touchen er jo stadig ikke på markedet

-------------
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
PS3
Squeezebox radio

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 08:47
Hvis man bruger Touch som "server" vinker man samtidig farvel til web-interfacet .

Det er selvfølgelig ikke strengt nødvendigt med webinterface, men jeg bruger det tit som fjernbetjening. Men man kan vel det samme med Squeezeplay på PC'en.

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af henrikib henrikib skrev:

Samme her - var egentlig mest ude efter en touch, men har en nas, og skal egentlig bare have noget jeg kan gemme væk.

Og touchen er jo stadig ikke på markedet

Nemlig, skulle gerne modtage min i dag, er lidt spændt på at se hvordan det fungere..

Umiddelbart tror jeg det bliver godt med min iPhone/iPad som remote. 

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:24
Hmm umiddelbart en stor skuffelse. Jeg har fulgt div guides og jeg kommer ikk længere end til step 1-2 stykker. Jeg ikke få net udap til at finde enheden selvom de er på samme netværk (som de eneste enheder) Hvis ikke der kommer et gennembrud ryger den retur imorgen og jeg må frem med lidt flere kontanter til en duet.

Giver normalt ikke op, men livet er også for kort til at rode for meget med den slags.. Det skal bare virker.

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 14:49
Nu kender jeg ikke det der "NET UDAP" software, men har du søgt på forums.slimdevices.com?

Men, hvis det ikke lykkes så skal du nu ikke være ked af en Duet controller, den har også sine styrker (udover at det er den autoriserede måde at konfigurere en receiver Wink)

Du kan også beholde receiveren hvis du kan se at du kan bruge den sammen med duet-pakken.

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Nu kender jeg ikke det der "NET UDAP" software, men har du søgt på forums.slimdevices.com?

Men, hvis det ikke lykkes så skal du nu ikke være ked af en Duet controller, den har også sine styrker (udover at det er den autoriserede måde at konfigurere en receiver Wink)

Du kan også beholde receiveren hvis du kan se at du kan bruge den sammen med duet-pakken.

Smile yeps, bortset fra at den efter at have sat min receiver op så ryger ned i skuffen. Men sådan er det jo bare...

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 16:34

Det er selvfølgelig ikke strengt nødvendigt med webinterface

Thø  - jeg ville sq være ked af at undvære da 80% af mit Squeezebrug er via webinterface.

Jeg ville vænne den om og sige at det ikke er strengt nødvendigt med controlleren :-)

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Det er selvfølgelig ikke strengt nødvendigt med webinterface

Thø  - jeg ville sq være ked af at undvære da 80% af mit Squeezebrug er via webinterface.

Jeg ville vænne den om og sige at det ikke er strengt nødvendigt med controlleren :-)

Smile, men den følger jo heller ikke med en Touch.

Jeg vil dog nødig erstatte min Controller med en bærbar, det er for klodset i mange situationer.

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 17:30
I mit tilfælde kan det dårligt blive klodset når computeren er aktiv og i brug konstant :) Jeg ser meget lidt TV - til gengæld nørder jeg med computer konstant. Så det er kvikt lige at finde webinterfacet, kontra at skulle vente på controlleren vågner op fra dvale (christ den er langsom i brug den controller..zzzzzzzz).

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 19:08

Hmm umiddelbart en stor skuffelse. Jeg har fulgt div guides og jeg kommer ikk længere end til step 1-2 stykker. Jeg ikke få net udap til at finde enheden selvom de er på samme netværk (som de eneste enheder) Hvis ikke der kommer et gennembrud ryger den retur imorgen og jeg må frem med lidt flere kontanter til en duet.

Giver normalt ikke op, men livet er også for kort til at rode for meget med den slags.. Det skal bare virker.

Har du husket at sætte recieveren i konfigurationsmode? Altså den blinker rødt?

EDIT: Og den er koblet til netværket via kabel.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet af: slate
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 19:38
Du kender ikke en controller ejer?!

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 20:39
.

-------------

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 20:39

Hvis man bruger Touch som "server" vinker man samtidig farvel til web-interfacet .

Det er selvfølgelig ikke strengt nødvendigt med webinterface, men jeg bruger det tit som fjernbetjening. Men man kan vel det samme med Squeezeplay på PC'en.

Jamen jeg må da have de samme funktioner med Touch som med den alm. reciver ? Altså at kunne streame musik fra min computer/NAS plus at jeg så har den ekstra funktion med Touchèn, at når computeren er slukket, kan jeg hører musik fra f.eks. en usb pen sat i slottet på Touchèn. Eller er jeg helt forkert på den her ?

-------------

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 21:01
Jeg har gjort som der stod i den guide der bliver henvist til på side 3, men uden held.. Tilgengæld hentede jeg i dag en med controller til en yderst fornuftig pris, og 5 min senere var der sød musik i mine højtalere :) 

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 21:24

Jeg har gjort som der stod i den guide der bliver henvist til på side 3, men uden held.. Tilgengæld hentede jeg i dag en med controller til en yderst fornuftig pris, og 5 min senere var der sød musik i mine højtalere :) 
Var du i elgiganten måske :-) ?

-------------

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Jamen jeg må da have de samme funktioner med Touch som med den alm. reciver ? Altså at kunne streame musik fra min computer/NAS plus at jeg så har den ekstra funktion med Touchèn, at når computeren er slukket, kan jeg hører musik fra f.eks. en usb pen sat i slottet på Touchèn. Eller er jeg helt forkert på den her ?

Nej, som det ser ud nu så kan en Touch ikke tilgå en NAS/PC/Server. Den skal have musikken fra en USB-disk eller et SD-kort. Tilgengæld gør den USB-disken tilgængelig via nettet, så den gør en USB-disk til en lille NAS

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 22:02

I mit tilfælde kan det dårligt blive klodset når computeren er aktiv og i brug konstant :) Jeg ser meget lidt TV - til gengæld nørder jeg med computer konstant. Så det er kvikt lige at finde webinterfacet, kontra at skulle vente på controlleren vågner op fra dvale (christ den er langsom i brug den controller..zzzzzzzz).

Nu er jeg både gift og har børn, så jeg sidder ikke og nørder ved computeren hele tiden Smile

Så controlleren kommer tit med hen til spisebordet og bliver brugt under og efter måltidet. Det samme gælder iøvrigt når vi har gæster så er det også controlleren vi bruger henne ved bordet - da er det altså ikke den bærbare der "går bordet rundt".

Mht. dvale, så har jeg slået det fra på min, den er er dermed "always on" når den er uden for holderen. Der er rigeligt med batteri til de perioder vi bruger den. Jeg har ikke noget i mod at stille den tilbage i holderen om aftenen.

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 22:10

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Nej, som det ser ud nu så kan en Touch ikke tilgå en NAS/PC/Server. Den skal have musikken fra en USB-disk eller et SD-kort. Tilgengæld gør den USB-disken tilgængelig via nettet, så den gør en USB-disk til en lille NAS

Øh, måske i taler forbi hinanden, der er ingen der siger at man SKAL bruge Touchen's indbyggede server, den kan da også bruges som en SB classic, dvs. at man har SB server kørende på en PC, Nas eller nettet.

Men fidusen med Touch'en er primært at man netop IKKE bruger ekstern server, men den indbyggede i Touchen. Når man gør det, er der de begrænsninger som Kurt beskriver, samt det jeg nævner med at den indbyggede server IKKE kan drive et webinterface til PC'erene i huset. Men der er heldigvis så mange andre måder at styre musikken på (controller, mobilenheder, Squeezeplay på PC'ere, direkte på enhederne eneten via knapper på enheden selv eller en ir-fjernbetjening - for h... det er mange måder Big smile)

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 22:11
Yep. Letten har ret. Man skal ikke bruge den som server. Den kan bruges som en almindelig afspiller. 

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 23:20
Sådan en skvæsboks er faktisk et ret lækkert stykke legetøj.. Men kan man ikke indstille så den selv søger efter opdateringer (nye sange/albums) eller skal man sætte den til at gøre det manuelt. 

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 05:35

Nu er jeg både gift og har børn, så jeg sidder ikke og nørder ved computeren hele tiden Smile

Mht. dvale, så har jeg slået det fra på min, den er er dermed "always on" når den er uden for holderen. Der er rigeligt med batteri til de perioder vi bruger den. Jeg har ikke noget i mod at stille den tilbage i holderen om aftenen.

Jeg må se at få slået dvale fra på den - det driver mig til vanvid.

Jeg har godt nok ikke børn, men er da i fast forhold - hun sidder ved siden af mig med sin egen computer og nørder sammen med mig - det er så hyggeligt når damen ikke brokker sig over at man nørder fordi hun selv har samme interesse Big smile

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 19:00

Gotta ask.. hvor har du gjort dette? Jeg kan ikke finde funktionen Embarrassed

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 20:35

Sådan en skvæsboks er faktisk et ret lækkert stykke legetøj.. Men kan man ikke indstille så den selv søger efter opdateringer (nye sange/albums) eller skal man sætte den til at gøre det manuelt. 

Jo. Server->indstillinger->Avanceret->Gennemsøg musikbibliotek igen.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 20:40

Jo. Server->indstillinger->Avanceret->Gennemsøg musikbibliotek igen.

Jo men så skal jeg stadig gøre det manuelt, på min qnap nas kan jeg sætte den til at scanne hvert minut/time/dag/måned osv. Og så synes jeg den er relativt langsom om at scanne efter nye sange, smed et nyt album ind igår og det tog 23 minutter før den var færdig, og det var eneste ændring.

Skrevet af: Muele
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 20:46
Du kan browse dig frem via musik-folder. Når du har været inde i et nyt album på den måde bliver det automatisk indexeret.

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 21:47

Jo men så skal jeg stadig gøre det manuelt, på min qnap nas kan jeg sætte den til at scanne hvert minut/time/dag/måned osv. Og så synes jeg den er relativt langsom om at scanne efter nye sange, smed et nyt album ind igår og det tog 23 minutter før den var færdig, og det var eneste ændring.

Tilføjer eller fjerner man tit musik er det lidt bob-bob - efter moderne standard. Næste, næste version af SqueezeboxServer kan forventes at være kraftigt forbedret på dette område.

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:31
Touch skulle, så vidt jeg har kunnet læse mig til, have den funktionalietet indbygget. Så snart der sker ændringer i dens musikbibliotek vil den tilføje numrene.

Hvis din NAS bruger 23 minutter bare for at tilføje  et enkelt album er den enten for lille til SBS eller også så har du bedt den om at gendanne hele basen og ikke kun kigge efter ændringer.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:41

Touch skulle, så vidt jeg har kunnet læse mig til, have den funktionalietet indbygget. Så snart der sker ændringer i dens musikbibliotek vil den tilføje numrene.

Hvis din NAS bruger 23 minutter bare for at tilføje  et enkelt album er den enten for lille til SBS eller også så har du bedt den om at gendanne hele basen og ikke kun kigge efter ændringer.

Jeg har en Qnap ts-210 turbo nas, om den er for lille ved jeg ikke, men det er en 800mhz cpu og 256 mb ram. 

Det ser sådan her ud i webinterfacet.

Detaljer om musikindeksering

Indeksering af mapper   (14  af  14  Fuldstændig  00:11:16
Søgning efter afspilningslister   (2  af  2  Fuldstændig  00:12:15
Søg efter covere   (2  af  2  Fuldstændig  00:00:01
Oprydning i database nr. 1   (245  af  4033  Kører  00:00:13 (ikke færdig endnu)

Under grundindstillinger står der "Søg efter nye og ændrede musikfiler".

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:47
Ja det er jo ikke en lille NAS Wink

Det lyder altså helt vildt. 11 minutter for at søge 14 mapper igennem og 12 minutter for at løbe 2 afspilningslister igennem. Ligger musikken ikke på NAS'ens egne diske?

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:02
jo, to stk 1,5tb diske, jeg har knapt 1300 mapper/8000 sange, så de 14 den skriver ved jeg ikke lige hvad er. 

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:05
De 14 er nok de 14 der er blevet rørt siden sidste scanning.
De to afspilningslister du har hvor mange numre indeholder de?

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:12

De 14 er nok de 14 der er blevet rørt siden sidste scanning.
De to afspilningslister du har hvor mange numre indeholder de?

Der var ikke ret mange numre, under 10 stk. og jeg kan ikke forstå hvis jeg skulle have ændret i 14 mapper, hvis jeg blot smider et nyt album over. 

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:16
Næh det lyder mystisk.
Hvad står der i Musikmappe og Mappe til afspilningslister  under grundindstillingerne?

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:18
/Qmultimedia/Musik begge steder, det er også stien til hvor på nas'en min musik ligger.

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:19
Ja det er jo som det skal være.
Gør den det hver gang du beder den om at gennemsøge biblioteket?

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:20
Altså er lang tid om det? ja, det er det samme. 

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:26
Under indstillinger->Information nederst på siden er der et link til logfilen for scanning. Hvad står der i den?

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:36
Mener du den under indstillinger - oplysninger - logfil for gennemsøgning? 

file:///Qmultimedia/Musik/107%20Acoustic%20Songs/acoustic.pls doesn't exist on disk - skipping!
[10-02-24 22:34:49.9484] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/sarah%20mclachlan%20-%20angel%20(acoustic).mp3 found in playlist:
	file:///Qmultimedia/Musik/107%20Acoustic%20Songs/acoustic.pls doesn't exist on disk - skipping!
[10-02-24 22:34:49.9662] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/sarah%20mclachlan%20-%20good%20enough%20(acoustic%20guitar).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:49.9865] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Shakira%20-%20Underneath%20Your%20Clothes%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.0073] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Sheryl%20Crow%20-%20Run,%20baby,%20run%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.0232] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Sixpence%20none%20the%20richer%20-%20Kiss%20me%20(acoustic%20version).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.0377] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Spandau%20Ballet%20-%20Through%20the%20barricades%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.0688] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Sting%20-%20Fields%20of%20gold%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.0920] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Sugababes%20-%20Breathe%20Easy%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.1090] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Suzanne%20Vega%20-%20Luka%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.1285] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Sylver%20-%20Forgiven%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.1486] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Sylver%20-Turn%20The%20Tide%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.1687] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/the%20calling%20-%20wherever%20you%20will%20go%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.1919] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/the%20cranberries%20-%20linger%20(live%20acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.2121] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/the%20cranberries%20-%20ode%20to%20my%20family%20(live%20acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.2341] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/the%20cranberries%20-%20zombie%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.2559] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/The%20Cure-Creep%20(Live%20Acoustic)%20(Radiohead%20Cover).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.2753] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/The%20Verve%20-%20bittersweet%20sympony.mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.2956] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/Tori%20Amos%20-%20Purple%20Rain%20(Live%20acoustic%20Prince%20Cover).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.3132] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/U2%20-%20One%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.3379] Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/U2%20-%20With%20or%20without%20you%20(acoustic).mp3 found in playlist:
[10-02-24 22:34:50.4218] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (430) Starting merge of various artists albums
[10-02-24 22:40:15.7911] Slim::Music::Import::endImporter (701) Completed mergeVariousAlbums Scan in 325 seconds.
[10-02-24 22:40:16.2585] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (438) Starting artwork scan
[10-02-24 22:40:17.7829] Slim::Music::Import::endImporter (701) Completed findArtwork Scan in 1 seconds.
[10-02-24 22:40:17.9596] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (462) Starting cleanup of stale track entries
[10-02-24 22:45:42.1076] Slim::Music::Import::endImporter (701) Completed cleanupStaleEntries Scan in 324 seconds.
[10-02-24 22:45:42.6037] Slim::Music::Import::runScanPostProcessing (484) Starting Database optimization.
[10-02-24 22:49:01.6324] Slim::Music::Import::endImporter (701) Completed dbOptimize Scan in 199 seconds

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:44
I dine afspilningsliste står der at file befinder sig i ///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/sarah%20mclachlan%20-%20angel%20(acoustic).mp3
Skulle det ikke have været 
///Qmultimedia/Musik/ACOUSTIC/Acoustic/sarah%20mclachlan%20-%20angel%20(acoustic).mp3
?

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:45

I dine afspilningsliste står der at file befinder sig i ///Share/MP3/ACOUSTIC/Acoustic/sarah%20mclachlan%20-%20angel%20(acoustic).mp3
Skulle det ikke have været 
///Qmultimedia/Musik/ACOUSTIC/Acoustic/sarah%20mclachlan%20-%20angel%20(acoustic).mp3
?

Jo umiddelbart, jeg ved ikke hvad det andet er.. Har kun min musik liggende et sted. 

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:50
Er dine afspilningslister lavet i med din Duet eller hvordan er de frembragt?
Umiddelbart ser det ud til at SBS prøver at finde filerne i afspilningslisterne ved at gå ud på netværket og så tilbage til din NAS igen. Det er ikke specielt effektivt.
Gad vide om man kan få mere info om selve scanningen ud af loggen. Det skal jeg lige have kigget på.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:54
Hmm pas. Det ved jeg faktisk ikke.  Men nu har jeg slettet de afspilningslister der var, prøver at lave en ny scanning. 

Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 14:16

Gotta ask.. hvor har du gjort dette? Jeg kan ikke finde funktionen Embarrassed
Samme spørgsmål herfra, hvordan sættes Controlleren til "always on" ? Embarrassed
Ipeng er klar straks Clap, Controlleren skal lige vågne først, møgirriterende Confused

MVh @lex

Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 22:43

Hmm pas. Det ved jeg faktisk ikke.  Men nu har jeg slettet de afspilningslister der var, prøver at lave en ny scanning. 

OK. Så skar du da 12 minutter af scaningstiden :)

Nu fik jeg endelig tid til at tjekke:
Prøv at sætte følgende: SBS-Indstillinger->Avanceret->Logføring->(scan.scanner) sættes til Oplysninger. Næste gang du udfører en scanning så logger den i logfilen du kiggede på tidligere hvad den gør.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Print side | Luk vindue