Tv u. scart og digiboks
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75725
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 08:04
Emne: Tv u. scart og digiboks
Skrevet af: toullouse
Emne: Tv u. scart og digiboks
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 16:42
Jeg har mulighed for at købe et lille fladskærmstv, men der er intet scart stik på dette tv. Min digiboks kan ikke vise signal igennem antennestikket.
Eksisterer der noget som helst konverter halløjsa, så jeg alligevel kan bruge dette tv med min digiboks?
Dette lille tv er ikke meget brugt og passer i størrelse til vores lille campingvogn og kan indkøbes til meget fornuftige penge.
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 16:44
Hvis ikke der er Scart eller et HDMI, så er der sikkert Composite.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 16:56
Fjernsynet er IKKE af nyeste dato, så jeg skal nok ikke forvente at det er udstyret med disse, for mig, uforstålige ting. Jeg har ikke fulgt med i de sidste år, så mange af de udtryk aner jeg ikke hvad er.
Der er, udover antennestik, kun en vga indgang og den kan vel i denne forbindelse ikke bruges til noget.
Noget tyder på jeg ikke skal indgå denne handel, hvis jeg ikke kan sætte min digiboks til tv´et.
|
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 17:04
Hvis ikke der er et kompatibelt Input på TVet, (Scart/HDMI/S-Video/Composite), og der ikke på STBen er RF Out, så kan den ikke tilsluttes. Det lyder dog underligt, at der på et fladpanel ikke er nogen form for AV In.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 14:04
Det virkeligt morsomme er bare at VGA indgange er fuldt på højde med HDTV, en Computermonitor har a l t i d været med HD opløsning. Fordi alt og alting progressivt med 480 linier eller mere, i en reel og praktisk verden ER i HD!
Det er vel også derfor de fleste moderne Fladskærme også har VGA indgang.
At mange digitale modtagere, læse STB Set Top Bokse er uden VGA udgang, er dog en endda meget stor mangel. Forbrugerstyrelsessammenhæng
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 16:22
Har lige modtaget dette billede af bagsiden på tv´et og der sidder et VGA indgang, og på min digiboks er der en RS-232 Seriel port. ????????
Disse 2 kan vel ikke kobles sammen og give tv signal????
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 16:25
En RS232 er en Dataport.
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 16:34
Ok, radiomand. Jeg kan se at der ikke er noget at gøre her.
Og der eksisterer vel ikke noget der kan konvertere, så jeg kan forbinde min digiboks scart, til TV antenneindgang og få digital signal?
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 16:42
Hvis ikke der er en af de før nævnte tilslutninger på TVet, så nej. Der kan som du beskriver det så kun fås signal via RF In. Det vil så i sagens natur ikke være i HD, det vil også være i ringere opløsning end SD.
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 19:22
Radiomanden skrev:
Hvis ikke der er en af de før nævnte tilslutninger på TVet, så nej. Der kan som du beskriver det så kun fås signal via RF In. Det vil så i sagens natur ikke være i HD, det vil også være i ringere opløsning end SD. |
Ringere opløsning end SD via RF ????????????
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 19:25
Det er jo et Analogt RF signal, og det har ikke en 576 (SD) opløsning.
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:18
Radiomanden skrev:
Det er jo et Analogt RF signal, og det har ikke en 576 (SD) opløsning. |
Vil du så ikke være flink og fortælle os hvor mange linier der så er i et PAL SD signal ?
Mvh JørgenT
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:42
Digitalt som skrevet 576. Det er mere end et Analogt signal.
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:46
Radiomanden skrev:
Digitalt som skrevet 576. Det er mere end et Analogt signal. |
Du snakker udenom, hvor mange linier er der i et SD analogt TV billede
Mvh JørgenT
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 21:09
JørgenT skrev:
Radiomanden skrev:
Digitalt som skrevet 576. Det er mere end et Analogt signal. |
Du snakker udenom, hvor mange linier er der i et SD analogt TV billede
Mvh JørgenT |
Jeg venter også i spænding
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 12:20
Det er vel analogt uanset om det er gennem RF, Scart eller for den sags skyld gennem et Computer VGA stik. Forhåbentligt
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 12:41
Kunne sådan et bette billigt kabel løse problemet? http://www.avxperten.dk/videokabler/scart-vga-kabel/scart-til-vga-kabel-2-meter.asp - http://www.avxperten.dk/videokabler/scart-vga-kabel/scart-til-vga-kabel-2-meter.asp ..lyden vil naturligvis ikke komme med, men måske der er en lydudgang på boksen, hvor man kan f.eks. kunne sætte nogle pc højttalere til?
|
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 06:29
Lige for næsen af mig, lå svaret på mit spørgsmål http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75725&PN=1&title=tv-u-scart-og-digiboks - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75725&PN=1&title=tv-u-scart-og-digiboks .
Jeg købte på et tidspunkt en HD recorder og skulle sende dens digitale signal fra den éne ende af huset og til den anden. I starten benyttede jeg mig af min gamle VHS maskine til at omdanne det digitale signal til et analog signal, som så kunne sendes rundt, men min radiopusher havde faktisk løsningen. En lille boks på størrelse med en pakke cigaretter hvor scartstikket blev monteret og ud herfra var der et alm. antennestik og vupti. Mit signal blev sendt rundt i huset som et
analog signal.
Denne løsning må også kunne bruges i de tilfælde, som mit, hvor der ikke ar scart på tv.
|
|