Print side | Luk vindue

apple airport express/Pinnacle SoundBridge HomeMus

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75738
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 14:12

Emne: apple airport express/Pinnacle SoundBridge HomeMus
Skrevet af: Gsxr
Emne: apple airport express/Pinnacle SoundBridge HomeMus
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 20:39
apple airport express

Vil muligvs gerne give en apple airport express i gave til min søster, men har ingen erfaring med den.
Den ser lille og fin ud og hvis at det holder det som apple skriver om den virker den som et godt køb.

Nogen som har erfaring/kender apple airport express i aktion

Pinnacle SoundBridge HomeMusic: Nogen som har erfaring med denne må de også gerne smide et svar

På forhånd tak

Svar:
Skrevet af: maagren
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 21:16
Jeg har selv netop købt en airport express for at streame musik fra mac'en til receiveren.

Et optisk kabel i airporten og i receiveren, og så fungerer det bare.

Jeg har ikke nået at prøve så mange andre funktioner, da det primært var til musk jeg købte den.

-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler

Skrevet af: markomega
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 21:32
Jeg har kun været glad for min Airport Express. Fungerer som den skal og er nem at installere. Jeg har kun haft et problem som jeg lige vil dele hvis det skulle opstå for dig :) Jeg brugte først et almindeligt phono-kabel mellem AE og min forstærker. Ingen problemer. Så skulle jeg skifte til optisk kabel da jeg købte en DAC, og købte en mini-toslink adapter så jeg kunne forbinde det optiske kabel til AE. Det virkede ikke. Der var simpelthen ingen forbindelse. Købte dernæst et kabel med integreret mini-toslink stik. Derefter var der ingen problemer og alt kører som det skal.

Bottomline: Hvis der skal bruges optisk kabel foreslår jeg et integreret et af slagsen. Mit hedder Supra ZAC købt hos av-cables.

Skrevet af: maagren
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 15:30
I øvrigt påstod sælgeren i Fona hårdnakket, at airporten ikke kunne køre optisk ud af jack-stikket (det var jo et jack-stik), selvom jeg prøvede at overbevise ham om det modsatte. Ermm

-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler

Skrevet af: senned
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 17:08
AirPort Express virker super. Men husk at du kan kun streame fra dit iTunesprogram. System- eller filmlyd kan ikke køre over AE. Men et program der hedder airfoil kan streame lyd fra alle applikationer.

Skrevet af: Gsxr
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 12:51
Siger mange tak for jeres svar

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af maagren maagren skrev:

I øvrigt påstod sælgeren i Fona hårdnakket, at airporten ikke kunne køre optisk ud af jack-stikket (det var jo et jack-stik), selvom jeg prøvede at overbevise ham om det modsatte. Ermm

Det er jo også FONA, så sige jeg ikke mere LOLLOLLOLLOL

Nogle der har har nogle gode erfaring med Apple Airport Express og en løs DAC og hvordan få man max lyd kvalitet (tabfri) ud af en Apple Airport Express og en løs DAC Question

Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nogle der har har nogle gode erfaring med Apple Airport Express og en løs DAC og hvordan få man max lyd kvalitet (tabfri) ud af en Apple Airport Express og en løs DAC Question

Jeg kan kun tale godt om kombinationen mellem Airport og en DACmagic. Har kørt med det i et år nu, og er fuldt ud tilfreds.
Har ikke prøvet at lege med flac (ved ikke om itunes understøtter det), men det burde være muligt med Airfoil.

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:15
ja airfoils løser de fleste problemer, har 2 af dem, en der kører optisk til recieveren, og så en i køkkenet, der er sat til et par Argon aktive højtalere med Auto sense.

har kørt Perfekt. dog har jeg gjort det letteste, min server kører itunes, og da det nye musik er DRM frit, så har jeg blandet min kones og mit, og så remote på min iphone og hendes touch. så kører det perfekt.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Print side | Luk vindue