Print side | Luk vindue

IMG-numre på Canon??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75746
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 11:32

Emne: IMG-numre på Canon??
Skrevet af: Thomas_H
Emne: IMG-numre på Canon??
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 21:58

Hej,

jeg har lige købt mit Canon EOS 7D og undrer mig en smule over, at det aller første billede jeg tager, hedder 100-5784.  Burde det ikke starte på 0001 ??

Er det et brugt kamera??? :o(

-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Svar:
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:06
Prøv at åbn det i Photoshop, klik Files>File Info.

Der vælger du fanen længst til højre, EXIF, og et sted godt nede står serienummeret på dit kamera, og få linier nede står noget med "Image Count" eller" Shutter Count" eller...

Det er det antal billeder kameraet har taget efter det forlod fabrikken.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:27
Hej Thomas.

Begge de Canon (IXUS og PowerShot) jeg har haft, er startet med 0001.

M.v.h.

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:28

Var der billeder på dit CF_kort i forvejen?

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:39
Jeg har "Kun" et G10 at prøve at finde shuttercount med, når det er Canon.
Det jeg skrev først er med Nikon, men burde være tæt på det samme.

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:45

Hmm, altså jeg tog et par billede med mit gamle EOS350 da jeg fik kortet, men det er formateret siden.
Det passer faktisk ikke helt dårligt med, at det er 350'erens filnumre det er forsat med, da det sidste billede på mit gamle kort hedder 356-5696 !

-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 22:47
Ok, der gemmes nok lidt data på kortet.

Fandt du info om det jeg skrev?

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 23:01
Måske nok.
Jeg kan ikke se det i Elements i hvert fald

-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 23:03

Prøv at send et til mit brugernavn på begge sider af det der "a" og dk til sidst. :)

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 23:06
Det skal være et RAW billede. :)

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 23:22
Det står der ikke, men jeg har downloadet LightRoom 3 beta, hvor skulle det stå der??

-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 23:51
Det står der ikke så vidt jeg kan se. Heller ikke i Elements.

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Hej,

jeg har lige købt mit Canon EOS 7D og undrer mig en smule over, at det aller første billede jeg tager, hedder 100-5784.  Burde det ikke starte på 0001 ??

Er det et brugt kamera??? :o(

Du skal formattere dit kort på din PC eller din MAC, og sætte filnummering til kontinuerlig på dit kamera.

Hvis du sætter et kort i som du har har gjort, vil du lige nøjagtiv opleve det du gør. Og du kan ikke se det nøjagtige antal billeder du/kameraet har taget, "DET RIGTIGE ANTAL" det lægges ikke i EXIF data der kan udlæses i f.eks photoshop Capture One /C1 Pro etc. der skal du ind til et service værksted for at få det udlæst, sådan har det været med alle canon's semi prof dslr kamera lige siden mit første Canon D3 i 2000. Canon's prof kamera er en anden snak. Nu har jeg dog ikke selv en 7D men en 5DmkII etc. og der går fil nummer også kun til 9999 for så at starte forfra. Nu går jeg ikke så højt op i hvor mange billeder der skudt og der kan jo være ændret måden dit kamera arbejder på, men er næsten sikker på at det stadig hænger sådan sammen.

Men tillykke med dit kamera, har du så købt nogle gode glas? Gode glas7objektiver det er her forskellen gøres.

Edit

Fandt dette link:  http://cpn.canon-europe.com/content/education/infobank/storage_and_archiving/file_numbering_and_naming.do - http://cpn.canon-europe.com/content/education/infobank/storage_and_archiving/file_numbering_and_naming.do

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Print side | Luk vindue