Print side | Luk vindue

IPBOX 9000 snart udsolgt hos hm-sat-shop.de

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75754
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 21:49

Emne: IPBOX 9000 snart udsolgt hos hm-sat-shop.de
Skrevet af: Aspagilus
Emne: IPBOX 9000 snart udsolgt hos hm-sat-shop.de
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 03:46
Til dem der tænker på at købe en AB-COM IPBOX9000 HD PVR til DVB-C skal til at skynde sig, for de er ved at være udsolgt. De har kun modeller tilbage med 250GB harddisk, alt andet er totalt udsolgt og de får ikke nogen nye ind af den model.
http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-ab-com/abcom-ipbox--sw--9000-hd-pvr-kabel-160-1000-gb.html - http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-ab-com/abcom-ipbox--sw--9000-hd-pvr-kabel-160-1000-gb.html

Den nye model der er på trapperne (IPBOX 9900 HD Plus) der stort set svarer teknisk til 9000 HD modellen har en tvangs indlagt DVB-S tuner og derfor kun muglighed for valg af een enkelt tuner mere.

Jeg havde ellers tænkt at købe en her i Marts måned, men da jeg opdagede hvor stærkt de pludselig forsvinder fra hm-sat-shop.de som flere andre Danskere har købt PVR udstyr hos, skyndte jeg selv at bestille en for overhovedet at være sikker på at få den boks, der åbenbart sælger som varmt brød nu.

Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 10:10
Abcom har droppet samarbejdet med DGStation, så der leveres ikke flere IP9000 modeller fra dem.

Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 02:26
Det er synd, for IPBOX 9000 er meget pænere end IPBOX 9900, men det er da i det mindste noget at hvis man ønsker at smide en større harddisk i end den der kun er tilgængelig nu, så er det mugligt.

Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 03:10
Så ankom min PVR fra hm-sat-shop.de, men det er vist en IPBOX 9000 i forklædning.
Da jeg åbnede papkassen og pillede kassen ud at PVR'en lå i, tænke jeg først: Hvad dælen er det, det er jo ikke en AB-COM IPBOX 9000, den hedder derimod: Vizyon 8000HD PVR.

Jeg kiggede så brugermanualen igennem og sammenlignede den med den jeg havde downloadet fra AB-COM til 9000'eren og de er dælme identiske, selv boksens tekniske standard er også stort set identisk, der mangler kun lige den eksterne tilsutning af HDD og så det analoge modem, men ellers er resten det samme (selv menu funktionerne og OSD).

Sådan ser dyret ud, åbenbart en IPBOX 9000 i lidt af en forklædning.

Men det var IKKE nødvendigt at indtaste alt det med modulation og QAM, ved første gangs opstart er det kun nødvendigt at vælge at den skal scanne efter Western Europe standard, en scan der lige tager en 15min (ca.) og så har den hittet alle digitale TV kanaler hos Yousee.

Så nu skal der rigtig optages film osv.

Skrevet af: j333
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:06
du kan købe min brugt 20 gange 

Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 23:38
Er IPBOX9000 bare sagen som DVB-C tuner?
Leder selv efter en løsning til Fiberbredbaand.dk nye DVB-C lancering.

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt

Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 02:36
Jeg kan bestemt ikke beklage mig med dens brug på Yousee, der virker den perfekt.
Men hvordan det ser ud med fiber kan jeg ikke sige, det må dem der har kendskab til fiber og hvordan det fungerer hellere svare på.

Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 07:08
Iindrømmet har ikke læst nogle specs. da alle de test jeg har fundet er år gamle, men har den også MPEG-4 så man kan modtage DR HD på YouSee DVB-C ??

Dual tuner så en kanal kan optages mens man ser en anden?

-------------

Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Iindrømmet har ikke læst nogle specs. da alle de test jeg har fundet er år gamle, men har den også MPEG-4 så man kan modtage DR HD på YouSee DVB-C ??

Det er en HD box, så ja..

og ja til dual tuner og se 1 og optage noget andet samtidig.

Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Det er en HD box, så ja..

og ja til dual tuner og se 1 og optage noget andet samtidig.

Jep, den snupper det hele af hvad at Yousee kan tilbyde af TV.
Du kan prøve at downloade manualen til den for at se hvad den kan. Manual passer til både IPBox 9000HD, CubeRevo og Vizyon 8000HD, da det er een og samme boks, kun udseende på boksene er forskellige, på Vizyon 8000HD har de dog valgt at droppe det analoge modem og fået sat ekstern HDD support over på USB'en.
http://www.ab-com.de/support/ipbox9000hd/bedienungsanleitung/9000HD_ENw.pdf - http://www.ab-com.de/support/ipbox9000hd/bedienungsanleitung/9000HD_ENw.pdf

Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 20:58
Cool tak.

Hastighed med kanalskift på DVB-C ??
Eller er der ikke nogen af jer der bruger den som DVB-C boks? (altså har DVB-S tuner i istedet)

Svær at sætte op?

Hvad med at trække optagelser fra boksens HDD til en anden lokation på netværk? Altså ens PC eller TViX andets steds?

-------------

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 03:39
Den er faktisk nem at sætte op. Første gang du starter den op guider dig den hele vejen igennem opsætningen, det eneste du så selv skal gøre til sidst er lige at lave din favorit liste, indstille sprog, undertekster osv. og det gør den på DANSK fordi det har du valgt som sprog allerede i starten Wink

Skift mellem kanaler går faktisk stærkt, men vil dog lægge mærke til at den lige hakker lidt efter kanal skiftet, der er fordi den lige skal vælge billed opløsningen og det sprogspor du har valgt som favorit.

At sætte min i netværk har jeg stadig til gode, for min computer og boksen befinder sig i 2 forskellige lokaler.

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 13:20
Det at optagelser kan kopieres overpå netværk eller tilgængeliggøres via netværk er et must for mig. For det at kunne afspille det der er blevet optaget i stuen andre steder vil tilmed forlænge levetiden på min aldrende TViX 5000 i soveværelset da den øges i værdi  Tongue.

-------------

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 13:57

Det at optagelser kan kopieres overpå netværk eller tilgængeliggøres via netværk er et must for mig. For det at kunne afspille det der er blevet optaget i stuen andre steder vil tilmed forlænge levetiden på min aldrende TViX 5000 i soveværelset da den øges i værdi  Tongue.
IP9000 understøtter IPTV type tv, så du kan med VLC sidde i andet rum og se tv (2tunere, og du kan se andet program end det som ses på boksen på tv).. har ikke selv set det i aktion.. der er dog ingen som klager, så det må virke fint.

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 14:12
Hvilket filformat gemmes der i? TS ?

-------------

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 14:29
det mener jeg..  det er længe siden.. filerne hedder dog .trp kan jeg huske, men container er vist TS typen.

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 16:58
Der er dog een eneste ting der irriterer mig lidt ved boksen, den har 2 løsninger til USB men ingen af dem kan kopiere optagelserne over på enten en ekstern HDD eller PC via USB.
Sådan en funktion gad jeg godt at se i boksen, for det kunne dælme være smart hvis man bare kunne hooke en USB HDD til PVR'en og så kopiere optagelserne over på sådan en.

Noget de burde overveje til næste software version de udgiver, for min er opgraderet til seneste firmware release (gjort igår) og der kom da også et sandt hav af nye funktioner til, men ikke lige sådan en funktion er incl.

UPDATE: Det er lykkedes mig at hitte en driver til Windows der gør det mugligt at se Linux drev under Windows, hvis man tilkopler selve harddisken til en USB S-ATA docking station.
Har postet link under PC Hardware & Software sektionen.

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Der er dog een eneste ting der irriterer mig lidt ved boksen, den har 2 løsninger til USB men ingen af dem kan kopiere optagelserne over på enten en ekstern HDD eller PC via USB.
Sådan en funktion gad jeg godt at se i boksen, for det kunne dælme være smart hvis man bare kunne hooke en USB HDD til PVR'en og så kopiere optagelserne over på sådan en.
jeg ved ikke om jeg misforstår dit ønske.. men boksen kører jo FTP? så kan du hente alle de optagelser fra boksen du ønsker over på din pc?

eller du kan tage en intern HDD ud og sætte en USB harddisk til? det fungerer da? altså optagelse direkte på usb harddisk..

vi taler IP9000 ikke?

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 23:05
IPBox 9000, CubeRevo, Vizyon 8000HD, der er ingen forskel, for det er de samme bokse blot i forskellige forklædning, det troede jeg du var klar over.

Jeg ved den kan køre FTP, men det kræver opsætning af netværk som mange ikke rigtig har mugligheden for uden specielt ekstra udstyr til netværk og har man ikke ekspertisen i at lave netværk er man lost.
Og her havde det været en fordel hvis der var en muglighed på selve PVR'en at sætte en USB harddisk til og så kopiere filerne over på sådan en i stedet for den netværks løsning de kun tilbyder.
Det er ikke mugligt at optage direkte på en USB harddisk.

Men det jeg har fundet ud af er at man kan tage harddisken ud af PVR'en, sætte den i en USB S-ATA docking station (kan købes på nettet) og tilkople harddisken direkte til ens PC som en USB harddisk og få en PC til at læse indholdet hvis man downloader og installerer FS-Driver, der gør det mugligt at åbne en Linux baseret harddisk på en alm. Windows computer.

Jeg kan nævne at det lykkedes, jeg har lige lavet en af optagelserne om til DVD med ConvertXtoDVD 4, der snupper de TRP filer at boksen gemmer filerne i.

Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 11:11
IP9000 har slet ikke alle de problemer VANTAGE HD8000C har vel?
Har læst slemme skræk historier her på sitet om VANTAGE.... Confused

-------------

Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 12:01

selvfølgelig er det muligt, jeg gjorde det selv på ip9000 og ip91 , så jo, det er det..

Så må du tilslutte og registrere den HDD forkert... for det virker skam fint.

Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 12:02

IP9000 har slet ikke alle de problemer VANTAGE HD8000C har vel?
Har læst slemme skræk historier her på sitet om VANTAGE.... Confused
ip9000 havde/har primært problemer for nordiske brugere med undertekster på HD kanalerne, ellers virker den vist fint for de fleste.. jeg var da rimlig tilfreds, det var kun udviklingen på boksen som ikke gik som forventet og dgs var ikke gode til at supportere udviklere

Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 17:13

selvfølgelig er det muligt, jeg gjorde det selv på ip9000 og ip91 , så jo, det er det..

Så må du tilslutte og registrere den HDD forkert... for det virker skam fint.

Har hittet ud af det. Det er fordi at man skal fysisk fra kople den interne harddisk, for ellers bliver den ved med at boote på den og ikke vælge den eksterne.
Så nu er den Seagate Expansion på 500GB jeg har valgt som den harddisk at den skal optage på.
Endu en mangel information i deres bruger manual som så meget andet man hitter ud af når man sidder og leger med menuerne.

Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 18:33
:-) godt at høre.. og rigtig, der er ikke beskrevet og flere sælges med intern hdd, så svært for folk at komme frem til uden at fysisk åbne og pille intern hdd fra.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 00:08
Jeg tror vist ikke at der sælges ret mange uden en harddisk indbygget, for de sælges mest som en PVR med minimum en 250GB harddisk indbygget, åbenbart for ikke at gøre det alt for svært for køberne at skulle have det problem med selv at hitte den korrekte harddisk og sætte den i.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 01:07
der er vist varianter af de custom fw's som kan udnytte NFS og eksterne diske via webif? eller er det forkert...mener selv jeg prøvede optagelse over NFS imod min NAS server.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:07

der er vist varianter af de custom fw's som kan udnytte NFS og eksterne diske via webif? eller er det forkert...mener selv jeg prøvede optagelse over NFS imod min NAS server.

Og det virkede uden problemer?
Dette vil jo unægtelig sørge for at man ikke behøvede at flytte optaget programmer over på netværk for at man kunne afspille det andet steds i huset.

-------------

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:19

Og det virkede uden problemer?
Dette vil jo unægtelig sørge for at man ikke behøvede at flytte optaget programmer over på netværk for at man kunne afspille det andet steds i huset.

det virkede dengang, og det er rigtig længe siden, tror den hed rev . 8872 dengang.. og det virkede vist helt ok..

jeg ved at det krævede ændringer i linux kernel for at virke om om DGStation stadig har dette aktiveret kan jo komme an på en test.

hvis du logger ind på boksen og unmounter /media
så er det bare i hånden og mounte  noget NFS fra din nas ovenpå /media , når timeshift er slået fra.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:26
ok det var Linux snak..... der er jeg stået af LOL

Nu har jeg jo ikke IPBOX 9000 endnu og ved heller ikke om det er "maskinen" for mig Smile
Info søger pt..... Har et par uger endnu før jeg skifter TV udbyder og skal have en box på plads...

-------------

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:00
Valget er også svært når man står der som novice som jeg selv var da jeg skulle vælge min PVR, jeg tror jeg var flere hundrede sider igennem på nettet inden jeg bestemte mig for at min skulle være en IPBox 9000 (aka CubeRevo, Vizyon 8000), den lød bare mest lovende og havde fået nogle flotte reviews af de magasiner osv. der havde testet den.

En ting jeg dog har fundet ud af er at den ikke er særligt velegnet til timer optagelser hvis man tilkopler en ekstern Seagate Expansion, fordi den dumme eksterne HDD går i dvale som PVR'en ikke rigtig kan hitte ud af at få den ud af igen når timer programmeringen skal påbegyndes.
Har haft 2 fejlede forsøg (1 i nat og 1 i formiddags på samme kanal).
Så på det felt er man åbenbart bedst tjent med en intern harddisk i den, med mindre man kan få fingrene i en ekstern der ikke har det med at gå i dvale.

Dog sker recording når man trykker på REC selv rigtig godt, gjorde det med Oscar 2010 på TV2 Film HD inden jeg gik i seng og satte den bare til at lave shutdown lidt over klokken 6.

Skrevet af: Maky
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:21
Hvordan er billedkvaliteten i forhold til AEBO fra ALDI. Er der nogle som har sammenlignet?.
Er der fuld EPG med udybende beskrivelse på alle kanaler?. Kan den bruges på både yousee+ stofa?

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 19:29
Men Aspagilus du har en intern HDD ikke? Som du optager på?

Hvis ikke timer recording, som jeg forventer kan sættes igang direkte fra EPG ved tryk på program (?), virker hver gang for dig eller andre IPBOX9000 brugere, er det ikke maskinen for mig. En planlagt optagelse skal være der hver gang...

-------------

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 20:11
pendec og Aspagilus (og andre selvfølgelig) kan I ikke poste nogle billeder af jeres TV skærme med IPBOX9000 i brug? EPG og alm. zapning (altså info på skærmen ved zapning) og optagelse?

Takker Smile

-------------

Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 03:47

Men Aspagilus du har en intern HDD ikke? Som du optager på?

Hvis ikke timer recording, som jeg forventer kan sættes igang direkte fra EPG ved tryk på program (?), virker hver gang for dig eller andre IPBOX9000 brugere, er det ikke maskinen for mig. En planlagt optagelse skal være der hver gang...

Kører pt. tests med en ekstern (Seagate Expansion, 500GB), men den eksterne harddisk har det med at gå i dvale når den ikke umiddelbart er i brug og den dvale tilstand kan PVR'en ikke få den ud af igen og derfor fejler timer optagelserne på en ekstern harddisk.

Den interne harddisk går ikke i dvale, den booter op 2 minutter før at timer optagelsen skal påbegyndes for at gøre disken klar til optagelse (lidt lige som en HDD optager) og begynder så at optage når timer tidspunket begynder.

Næste test er 2 eksterne jeg selv bygger uden dvale funktion, har både en ATA og en SATA harddisk liggende fra Seagate og 2 USB løsninger til dem fra Sandberg og Deltaco.

Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 14:20
Sådan, så er der et par billeder i kan kigge på, desværre gør Tinypic billedet en del mindre automatisk, da de ikke supporter meget store billeder, så det er ikke så særligt meget man kan se, men nå ja lidt kan man da se Smile

Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 13:27
Træls, jeg har måtte konstatere at min IPBox9000 (aka CubeRevo) åbenbart har problemer med at optage film der er ret lange.
2 gange har boksen fejlet med optagelse af The Dark Knight (godt 152min lang). Første optagelse var manuel optagelse og her stoppede boksen med at optage efter lidt over 2 timer.
Anden forsøg var programmering via EPG'en, her havde den overhovedet ikke optaget filmen.

Ved ikke om andre CubeRevo ejere (eller tidl ejere) har indstillings tips til sådant et problem, for alle andre film der har "standard længde" på godt 2 timer optages uden problemer.

Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 18:28
hvis du statid tester med en ekstern harddisk tilsluttet, og den er formatteret i FAT32 så kan det være problemet.. eller er den formatteret af boksen selv? tænker lidt der er længden af filen som er problemet, jeg mener tidligere rev. af DGS firmware havde sådanne et problem med tiden som gjorde den stoppede før tid afhængig af om det var SD eller HD (SD klarede den selvfølgelig bedre for de fylder mindre) .

har du checket folder som filerne ligger i? er der flere filer af 4GB? eller?

Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 03:10

hvis du statid tester med en ekstern harddisk tilsluttet, og den er formatteret i FAT32 så kan det være problemet.. eller er den formatteret af boksen selv? tænker lidt der er længden af filen som er problemet, jeg mener tidligere rev. af DGS firmware havde sådanne et problem med tiden som gjorde den stoppede før tid afhængig af om det var SD eller HD (SD klarede den selvfølgelig bedre for de fylder mindre) .

har du checket folder som filerne ligger i? er der flere filer af 4GB? eller?

Det er den interne harddisk jeg benytter der sad i boksen da jeg fik den. Den deler altid filerne op i ca. 1GB stykket, så om det er SD eller HD.
Men lige The Dark Knight (SD) bryder den sig ikke om fordi filmen åbenbart er så lang som den er. Jeg har optaget flere HD film også uden problemer (film på godt 2 timer).
Jeg tror at spille længden på filmen må have en eller anden betydning siden den bare stopper med at optage efter lidt over 2 timer.

Firmwaren er forresten den sidste nye de udgav til den alm. CubeRevo : Cuberevo Series 1.0.(r11801).

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 06:55

Jeg bruger selv en IPbox9000 og vil prøve at samle nogle ting op.

En nem måde at overskue de film og serie man har på boksen er at åbne webif (logge ind på boksen), det er hurtigt og nemt. til føj adressen under fortrukne i IE/din browser så kan du altid hurtigt logge ind.

I webif kan du vælge at hente alle dine optagelser over på din computer i mpg format - dvs. at stort set _alt_ kan afspille dine optagelser :-)

Jeg har ingen problemer haft med at optage på de sidste mange firmware (jeg har dog ikke prøvet alle sammen. lige nu er jeg på
http://www.denktenk.com/modules/wfdownloads/visit.php?cid=45&lid=1973 - NLB r11694A

Det er 7-8 mdr siden (og mange firmware siden) at jeg har haft bøvl med at optage.
Det sker ofte at jeg optager 2 programer på samme tid, dette sker uden problemer.
Lige meget om det er HD/SD.

For noget tid siden optog jeg en film fra DR HD og fik en fil på knap 10 GB som jeg kopiede over på computeren. Jeg oplevede ingen problemer.

Fordi at man køre sidste nye firmware sikkere det ikke at du er "kommet til" at dummme sig. Jeg plejre først at skrifte fra den jeg har endtil at jeg har læst om andre ikke har oplevet problemer med den nye..... Lige som med alt andet.

Sæt boksen til at gå i standby når du trykker sluk, så starter den lynhurtigt.
I standby bruger den kun et par watt. Hjemme hos mig slukkes alt tv/ hifi på nær boksen.

Jeg oplever boksen som værende stabil, og har ingen problemer, for mig det bedste køb i lang tid.

-------------
.....

Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 07:05
Forresten så bør din hdd være formateret som "ext2" dette er den hurtigste format for boksen at skrive til, og det betyder nóget for dine optage mulighed.

-------------
.....

Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 03:45
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Forresten så bør din hdd være formateret som "ext2" dette er den hurtigste format for boksen at skrive til, og det betyder nóget for dine optage mulighed.

Det er den også, for det tog boksen sig selv af da jeg startede den op første gang, men den er ikke sat op i et netværk, så logge ind på den via PC er ikke mugligt.
Boksen meldte heller ikke om nogen fejl da jeg skiftede den firmware ud den blev leveret med til den nyeste version.
Men hvis det er mugligt at nedgradere boksen til en tidl. firmware, så prøver jeg at tage et kig på den firmware du anvender.

Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 16:12
Så er den samme firmware som du anvender Notfast lagt ind, first try bliver allerede i aften med en gammel Clint Eastwood western klassiker på Canal Plus på 140min.
Jeg må indrømme at info banneren i den firmware også ser en del pænere og mere overskuelig ud end den der findes i den officielle firmware.

Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 20:58
Virker utrolig det kan være rigtig at nedgradere ??

-------------

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 03:13

Virker utrolig det kan være rigtig at nedgradere ??

Noget tyder på det, for med den firmware at Notfast henviste til (en Third Party firmware), der virker min boks nu perfekt, HELE
Clint Eastwood filmen på 140min blev optaget.
Åbenbart indeholder den seneste officielle firmware fra DGStation en eller anden bug og er derfor bedst tjent med den at Notfast linker til.

Takker forresten for link Notfast, nu har jeg en boks der virker perfekt.

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 10:05
Velbekomme :-)

Der findes mange Third Party firmware "producenter", og det er ikke alle der er lige gode, men NLB - de plejre at genneteste de officelle og bagefter ligge lidt ekstra guf ind.
De er meget seriøse ! Og "fucker" normalt ikke noget op.
Jeg opgradere normalt først når der er en ny fra dem, og ofte så er det dumt at opgrader hvis man ikke har problemer. For måske er det nye i firmwaren ikke noget der betyder noget for en selv.

-------------
.....

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 11:48
Hvis man regner med at købe en boks hen over sommeren, hvilken skal man så vælge? - Jeg havde et godt øje til ipbox 9000, men den er udsolgt inden. Udseendet betyder ikke noget, bare det fungerer godt, og ikke koster meget over 2000 - meget gerne mindre. Jeg behøver ikke PVR, men det er vel rart at have.

Harddisk har jeg.

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvis man regner med at købe en boks hen over sommeren, hvilken skal man så vælge? - Jeg havde et godt øje til ipbox 9000, men den er udsolgt inden. Udseendet betyder ikke noget, bare det fungerer godt, og ikke koster meget over 2000 - meget gerne mindre. Jeg behøver ikke PVR, men det er vel rart at have.

Harddisk har jeg.

Du køber den selv samme boks under et af dens andre aliaser: CubeRevo eller Vizyon 8000HD
De er begge identiske og er faktisk en IPBox 9000, det er kun "indpakningen" der er anderledes.
Prøv at kigge lidt længere tilbage i tråden (side 1), der finder du et billede af hvordan at CubeRevo & Vizyon HD8000 ser ud, design er ens på de 2 bokse.

Lige ang. din harddisk, så er det spørgsmålet om den er godkendt til PVR brug, for alle kan vist ikke bruges, den der eks. sidder i min er en Seagate Pipeline HD.2 , der er specielt udviklet til PVR brug af Seagate.

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 17:01
Ok, det er jo en nem løsning på problemet. Jeg troede det var selve producenten af indmaden som stoppede, hvormed det ville være komplet umuligt at købe en senere på året.

Jeg har nemlig skrevet med Pendec førhen, men måtte udskyde mine planer om at købe på trods af at han var med til at få mig helt hooked på en STB. Nu har jeg endelig fået en sofa jeg gider sidde i, og nu er jeg så for tæt på et 50" når det er et analogt signal som deles mellem beboere på kollegiet..

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 21:57
Nå, nu er jeg blevet tilbudt en vizyon 8000 HD med 2 dvb-C tunere, 750 gb hdd og forsendelse til 2750, brugt 3 måneder.

Er den virkelig SÅ god den boks? - det er jo noget af en udskrivning.

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:30

Nå, nu er jeg blevet tilbudt en vizyon 8000 HD med 2 dvb-C tunere, 750 gb hdd og forsendelse til 2750, brugt 3 måneder.

Er den virkelig SÅ god den boks? - det er jo noget af en udskrivning.
Jae det er det de går for brugt (+/- lidt afhæning af HDD).

Jeg bruger selv en 2.5" i min og ville aldrig vælge en 3.5" for den larmer mere og giver mere varme fra sig + bruger mere strøm.

Godt nok så må jeg nøjes med lidt mindre plads, men jeg trækker de film ud jeg vil gemme og ligger dem over på min NAS. Så der går mange år før jeg løber tør for plads.

Det er en rigtig lækker tuner... Ser måske ikke fancy ud, men den kan en masse fancye ting :-)

Dual tuner vil heg aldrig mere undvære !

-------------
.....

Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 00:15
Ja, jeg har også en ekstern på 1tb, og en 2.5" reserve til min bærbare på 120gb, så måske jeg skulle prøve at se hvad prisen er uden. Planen er at købe en NAS til sommer, så jeg har ikke det vilde at bruge harddisken til.

Hvordan er den at bruge i hverdagen? Det ville være rart med en mini-brugeranmeldelse! - Er investeringen bedre (mere stabil, bedre funktioner, bedre understøttelse/firmware) end en boks fra yousee? - og er sådan en løsning her "fremtidssikker"? - kan der skiftes tuner til DVB-C2 hvis dette bliver standard om et par år? Skal man være linux-nørd for at kunne benytte den?

Det er store sager for mig, da det bliver min første stb, og jeg vil gerne have noget som er ordentligt.

Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 00:43
Tunerne er til at skifte, de er lige til at skrue ud. Så hvis de går over til dvb-c2 og der laves tuner til så kan du skifte.

Men du skal ikke forvente at yousee eller stofa skifter de næste mange mange år, en ny standard giver dem ikke noget ekstra værdi. de har i dag alt den båndbrede de behøver til tv i HD.
F.eks jeg har alle mine kanaler i krypteret og ikke krypteret plus 25/1 Mbit internet i en kabel, og der er plads til mere. Så køb du bare!

hmm mere stabil ved jeg ikke, men stabil er den.

Ingen behov for linux nørderi.... Selv konen kan bruge den uden problem.

-------------
.....

Skrevet af: tvillads
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 09:44

Tidligere var der en der skrev: "CubeRevo eller Vizyon 8000HD. De er begge identiske og er faktisk en IPBox 9000, det er kun "indpakningen" der er anderledes." Strengt taget er det vel Cuberevo der er originalen og de andre der OEM'erne. Ikke at det betyder noget.

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 03:57

Tunerne er til at skifte, de er lige til at skrue ud. Så hvis de går over til dvb-c2 og der laves tuner til så kan du skifte.

Men du skal ikke forvente at yousee eller stofa skifter de næste mange mange år, en ny standard giver dem ikke noget ekstra værdi. de har i dag alt den båndbrede de behøver til tv i HD.
F.eks jeg har alle mine kanaler i krypteret og ikke krypteret plus 25/1 Mbit internet i en kabel, og der er plads til mere. Så køb du bare!

Jeg kan heller ikke brokke mig over at den skulle være ustabil, for den viser og optager alt hvad jeg sætter den til og det i superp billed og lyd kvalitet.
Selv programmering via EPG'en gøres rigtig nemt: Med piletasterne ned på den kanal hvorpå der kommer noget du vil optage, marker udsendelsen (eller filmen) og tryk på REC og det var det, boksen er programmeret.

Baseret ud efter den tid jeg har haft min og hvor glad jeg er blevet for den kan jeg også kun anbefale at slå til og købe boksen, for det er et køb du ikke vil fortryde.

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 20:47

Jeg kan heller ikke brokke mig over at den skulle være ustabil, for den viser og optager alt hvad jeg sætter den til og det i superp billed og lyd kvalitet.
Selv programmering via EPG'en gøres rigtig nemt: Med piletasterne ned på den kanal hvorpå der kommer noget du vil optage, marker udsendelsen (eller filmen) og tryk på REC og det var det, boksen er programmeret.

Baseret ud efter den tid jeg har haft min og hvor glad jeg er blevet for den kan jeg også kun anbefale at slå til og købe boksen, for det er et køb du ikke vil fortryde.

Nå, jeg bukkede under for gruppepresset, har har just nu overført pengene til sælger.

Spørgsmålet mht. stabilitet var i forhold til yousee-boksen; den lyder til at være et DAMP-barn med alle de tråde som der er om den med fejl, mangler og bare ren utilfredshed.

Nu håber jeg bare at boksen er bedre på alle tænkelige punkter; den er jo trods alt en del dyrere, men jeg har så fundet den brugt til en fin pris - selve boksen koster fra ny af 470 EUR, og så skal man dertil skifte de to tunere ud til en DVB-C tuner, hvilke koster 59 EUR pr. stk.Wacko

Jedenfalls.. så skulle der være installeret Enigma på den, hvilket jeg ved absolut ingenting om. Det virker til at være et styresystem fra en Dreambox som er "kopieret"..?

Nu kommer vi bare til de dumme spørgsmål:

For digitalt spejl behøves intet kort - ikke sandt? http://www.pcworld.dk/art/11016 - http://www.pcworld.dk/art/11016 - jeg mener det bare er plug and play når jeg får den.. Jeg har kun analogt signal lige pt.

Hvordan får de 2 tunere signal? - jeg har kun ét antennestik. Skal jeg købe en splitter, eller hvordan fungerer det?Embarrassed - jeg synes at kunne se der er en indgang på begge tunere.

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 21:44

Nu håber jeg bare at boksen er bedre på alle tænkelige punkter; den er jo trods alt en del dyrere, men jeg har så fundet den brugt til en fin pris - selve boksen koster fra ny af 470 EUR, og så skal man dertil skifte de to tunere ud til en DVB-C tuner, hvilke koster 59 EUR pr. stk.Wacko
http://https://www.satplace.de/receiver-3/hdtv_receiver-140/vizyon-305/vizyon_revolution_8000_hd_pvr_linux_twin_sat_kabel_linux-p1942-v2048,2049.html - Her er det 470 med 2 dvbc (til næste gang)

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 21:51

http://https://www.satplace.de/receiver-3/hdtv_receiver-140/vizyon-305/vizyon_revolution_8000_hd_pvr_linux_twin_sat_kabel_linux-p1942-v2048,2049.html - Her er det 470 med 2 dvbc (til næste gang)

Firefox melder fejl når jeg trykker på linket, men de 470 var også hvad sælger skrev den kostede. Det var udelukkende mig selv som ikke kunne finde et sted hvor den var til salg til de penge og med DVB-C tuner.

Stadig, jeg har sparet næsten 1400 kroner, og boksen skulle være som ny (3 mdr. gammel, uden ridser og med alt som fulgte med).

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 06:11

Nå, jeg bukkede under for gruppepresset, har har just nu overført pengene til sælger.

Spørgsmålet mht. stabilitet var i forhold til yousee-boksen; den lyder til at være et DAMP-barn med alle de tråde som der er om den med fejl, mangler og bare ren utilfredshed.

Jedenfalls.. så skulle der være installeret Enigma på den, hvilket jeg ved absolut ingenting om. Det virker til at være et styresystem fra en Dreambox som er "kopieret"..?

Nu kommer vi bare til de dumme spørgsmål:

For digitalt spejl behøves intet kort - ikke sandt? http://www.pcworld.dk/art/11016 - http://www.pcworld.dk/art/11016 - jeg mener det bare er plug and play når jeg får den.. Jeg har kun analogt signal lige pt.

Hvordan får de 2 tunere signal? - jeg har kun ét antennestik. Skal jeg købe en splitter, eller hvordan fungerer det?Embarrassed - jeg synes at kunne se der er en indgang på begge tunere.

Jeg kender heller ikke en skid til det der "Enigma" der ligger på den brugte boks du har bestilt, for det er NLB's der ligger på min nu, den ligner den originale at DGStation selv har lavet til boksen, NLB's kan jeg se er bare bedre end originalen.
Men den der ligger på din kan da skiftes ud hvis du ikke bryder dig om den "Anigma" og hellere vil have en der ligner mere originalen.

Men tilkopling ihvertfald skal ske direkte til antenneboksen og det med dobbelt skærmet kabel, en splitter sat direkte på antenneboksen kan sikkert godt bruges, eks den her http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-ant.-stik/antenne-fordeler-ant.-stik.asp - antenne fordeler .

Angående kabel kan jeg stærkt anbefale at købe dem der hedder Home Cinema Antennekabel, der kan købes hos http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/antennekabel.asp - den samme forhandler (scroll ned), de er dobbelt skærmede og har gode Ferrit kerner der forhindrer signal støj i billede og lyd.
Så er det bare at sætte de 2 kabler direkte fra antenneboksen op til de 2 tunere i Vizyon'en og så eks. videre føre TV-signalet til dit TV via Tuner 1.

Boksen kræver ikke noget ekstra som CAM og kort for at se de gratis SD digital kanaler fra Yousee.
Nogle af HD kanalerne kræver dog at du også investerer i et CAM og kort for at se dem, her er eks. TV2 Film HD, Kanal 5 HD og TV3+ HD kodet.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 07:00
Der er ikke behov for en splitter da du kan sløjfe signalet fra den ene tuner til den anden.

Ang. Enigma så ser det ud til at Enigma2 snart er værd at skifte over til, men stadig så vil den største oplevet forskel være en anden bruger flade, og stabiliteten er måske ikke helt lige så stor.

Men prøv Enigma. du kan altid skifte til en anden firmware, "Det er Nemt"

-------------
.....

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:48
Jeg har i forvejen et Tech+link kabel som jeg gav alt alt for mange penge for, men hvis det kræver yderligere kabler er det intet problem, da jeg kan få dem til indkøbspris.

Det eneste jeg fortryder lidt er, at der vist ikke er mulighed for at benytte yousee's services medmindre man har den "originale" boks fra samsung.. Dog ville jeg bare gerne have en afspiller i rigtig god kvalitet, som jeg kan bruge med god samvittighed - fx. er stand-by forbruget helt hen i vejret på SMT3106. Først og fremmest skulle billede og lyd være i top kvalitet, og det skulle være nogenlunde sikret med denne STB. Så venter jeg nok bare lidt med at få HD-kanaler ind til de er blevet lidt mere almindelige, eller hvis der kommer et godt tilbud. Som det er nu skal jeg op og give 250 kroner mere om måneden for at se nogle kanaler i HD, hvilket er en forøgelse på godt 100%..

Jeg venter meget spændt på at modtage boksen; jeg håber det er kramBig smile

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 03:06
Yousee's ekstra funktioner savner jeg overhovedet ikke, dem brugte jeg reelt heller ikke da jeg havde en Samsung boks alligevel.
Men det kæmpe bonus er så ved boksen, at du kan hive dem ud af den og brænde dem på en DVDR med computeren enten som alm. DVD eller som AVCHD, det kan Samsung ejerne ikke.

Boksen er ikke blot kram, den er som Dirch Passer kaldte det i en af Støv filmene: Krammeram Wink

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 08:31
Hehe, det lyder rigtig godt - jeg glæder mig bare til at modtage den.

Om jeg kommer til at savne funktionerne, det er svært at sige. Jeg overvejer at købe en Nevo S70 universalfjernbetjening, og den kan man vist tilgå via internettet. Så måske kan jeg logge ind på den og sige den skal udføre en vis handling, fx. optage, kl. 13:00. I så fald kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge start forfra til, og den jo også kan programmeres til at optage programmer på normal vis.

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 22:53
Der er forresten en ting jeg helt har glemt at nævne og det er ang. manuel optagelse.
Hvis du vil optage noget manuelt der er over 2 timer langt, så skal du efter du har trykket på REC også trykke på den blå tast for at der indtaste med piletasterne hvor lang tid over at den skal gå 2 timers grænsen.

Noget sikkerheds fidus for at den ikke ved et uheld står og optager hele harddisken fuld hvis man skulle glemme at man manuelt har sat den til at optage.

Skrevet den: 05-April-2010 kl. 13:53
Boksen er modtaget, og det er virkelig en OK boks.

Jeg har dog lidt svært ved at finde rundt i den, men det kommer måske med tidenWink

Jeg har indsat mine informationer, men jeg synes ikke jeg kan finde ud af hvor jeg skal indtaste mit netværksID. 

Jeg har følgende oplysninger:

Network id =  800 eller 1851 til boksen og 801 til TV med DVB-C tuner (MPEG4) (netværksnummer) er nummeret på det netværk, som du hører til i det område, du bor

Frekvens= 143000 kHz - angiver hvor hurtigt f.eks. bølger forløber i dette tilfælde de bærebølger, som udgør dit tv-signalet.

Symbolrate:= 6875 - er antallet af symbolforandringer dvs. signalhandlinger i forhold til transmissionen per sekund

Modulation = 64 - er mange forskellige teknikker til kodning af information på en bærebølge, som er det signal, der altså bærer modulation i et signal. Det udtrykkes som et tal.

Den ser ud til at finde en masse (den er ved at skanne nu). Under Channel scan står:

Western EU (Cable) (90/153)
TV: 188 Radio: 34
C+ First

Edit:

Det ser ud til at have virket. Der er ihvertfald hul igennem!Big smile

Boksen skifter noget kun hurtigere end min fars' yousee PVR-boks. Lyden er ganske fortrinlig - jeg har hørt på lyd fra analogt signal i 2 år - og billedet er også rigtig fint, selvom jeg ikke abbonerer på HD-kanaler endnu. Lige nu virker det til at jeg har blå mærker på siden af hovedet, da jeg hele tiden slår mig selv over jeg ikke købte en boks førLOL

Skrevet den: 05-April-2010 kl. 15:05
Har du ikke DR HD ? Der kan du gribe rigtig mange film i HD. Eks viser de Tirsdag Flugtaktion New York med Kurt Russel, en film du sikkert har set i alm. SD kvalitet, vent til du ser den i HD med 5.1 lyd.
http://www.dr.dk/HD/fiktion.htm - http://www.dr.dk/HD/fiktion.htm

Synd du ikke har abo på eks. Canal Plus Film kanalerne, sad og så første afsnit af The Pacific igår, den ser dælme lovede ud.
Serien er lavet af holdet bag Band of Brothers.

Skrevet den: 05-April-2010 kl. 15:08
Jo, jeg har også DR HD - den skal bare findes mellem 190 kanalerLOL

Ok, nogle af dem er så ikke understøttede/ er ikke med i den pakke jeg har, så jeg har måske 40 totalt. Jeg skal nok lige finde ud af om jeg ikke kan fjerne dem fra listen igen og så skal der laves favoritter.

men den virker ellers ret fint, omend den er svær at få kontakt med når den står som den gør hos mig lige nu.

Skrevet den: 05-April-2010 kl. 21:09
Jeg har vist et problem med min boks. Starter jeg den op efter at have været slukket, så "smider" den kanalerne ud. Jeg får en sort skærm når jeg prøver at se de kanaler jeg gerne vil se. Factory reset, og en ny scan og så kan jeg se TV igen.

Er der nogen som har prøvet noget lign? - kan det være fordi jeg ikke har indtastet netværksnummeret, og i så fald, hvor i dælen skal det gøres?

Jeg bruger QAM64, symbolrate = 6875 og frekvens = 143000.

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 14:04
Han har faktisk "slettet" Enigma 2 fra boksen, og har lagt den alm. ind, som skulle være stabil. Men ja, det er nok derfor han gerne ville af med den så hurtigt og billigt. Simpelthen alt fulgte med - selv den lille pose silica gel som tager fugten. Han har ovenikøbet ladet en 750 gb WD 3,5" disk sidde deri, så jeg har virkelig fået den billigt.

Vil lige kigge på det med firmwaren. Det er nok dér den er gal.

Det eneste som er træls, udover en ustabil firmware, er at boksen lugter lidt af røg, men til 2300 incl. fragt og HDD kan jeg sagtens leve med det.

Edit:

Hvad skete der med Aspagilus' indlæg? - nå, men jeg har det på email..

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 14:38
Netværks ID eller frekvens 143000 har ikke noget med det at gøre, de skal slet ikke bruges til boksen, de anvendes kun enten til Yousee's egne digital modtagere eller eks. et LCD/Plasma TV med DVB-C modtager.

Men jeg tror vi har fundet grunden til hvorfor at sælgeren solgte den så billigt. Han har smidt en ustabil firmware ind i den der ikke kan vise kanalerne korrekt, hvor kun en reset kan løse problemet hver gang problemet opstår.

Men som det blev nævnt tidligere i tråden af Notfast, så er det overhovedet ikke noget problem at skifte firmwaren i den til noget der er totalt stabilt, for det er faktisk skide nemt.
Hvis du ikke har et USB kabel allerede, så skal du lige ud og have købt sådan et.

Så skal du downloade 2 ting:
FlashTools_v1.0.2 (til at flashe med): http://www.crown-sat.com/download/AB%20IPBOX250SPVR/Software%20and%20documents/Flash%20tools/FlashTools_v1.0.2%2820070801%29.zip - Download som ZIP fil
NLB's firmware: http://www.denktenk.com/modules/wfdownloads/visit.php?cid=45&lid=1973 - http://www.denktenk.com/modules/wfdownloads/visit.php?cid=45&lid=1973
At kunne downloade NLB's firmware kræver at du lige melder dig ind hos denktenk.com.
----------------

Sådan gør du:

Du forbinder boksen til din PC med USB og tænder så for boksen på selve boksens power knap og holder tasten inde indtil der står USB-UPGRADE i dens display.

Så starter du installationen af FlashTools_v1.0.2 så den kan finde boksen og installere både USB driveren og sig selv på din computer.

Så "unzipper" du lige NLB's IMG fil til din harddisk.

Starter FlashTools op og vælger USB.
I File vælger du så firmware IMG'en fra NLB og trykker dernæst på Down.
Nu er du igang med at flashe din boks med ny firmware, det kan godt tage sin tid lige at formatere din boks og smide den nye firmware ind.

Når flashingen af din boks er overstået, står der i boksens display: Done
Du kan nu trykke på power knappen på din boks og lade den loade den nye firmware.

Det er såmen kun det der er i det med at skifte firmwaren ud til NLB's der åbenbart er mere stabil end den du har i pt.

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 17:43
Jeg har nu prøvet gentagende gange og det har ikke virket - PC'en finder simpelthen ikke boksen.

Lidt googling og det virker til man skal bruge client-porten og ikke den alm. udb-indgang, som er HOST.

Jeg tror min eksterne hdd, som jeg ikke har ved mig, har samme form for stik, så jeg prøver nok igen i morgen.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:02
Jeg tror snart jeg smider den boks udCry

Selv efter firmware-upgrade til NLB kan den ikke vise nogen kanaler efter den bliver slukket/ sat i stand-by. Det er også et problem bare at finde kanalerne. Men lige så snart den er sat i standby, så er der ikke noget på nogen af kanalerne.

Der må være noget galt med den boks rent hardwaremæssigt, for det kan virkelig ikke passe et produkt, med så mange tilfredse købere, kan være så ringe i min stue.

Hvad kan være galt? - jeg håber ikke jeg behøver lave en RMA, men det virker til det er nødvendigt.

Skrevet af: jacobi1
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 14:06
Hej, jeg håber lidt på noget hjælp her, da jeg ikke kan få min cardreader til at virke. Jeg har på nuværende tidspunkt NLB 11964 til at ligge på min ipbox9000hd, men jeg kan ikke læse fra kortet.

Mine kort er fra canaldigital og jeg har 2 i min maskine. Der er 2 dvb-c tunere deri.

Jeg har før haft det til at virke, men så har jeg haft et andet problem med at den hakker i billedet, så nu var det jeg lige kunne bruge nogen timer på at få det her til at virke. Jeg har lagt den nye software ind og det er der jeg er nået til nu.Cry

Så hvis nogen kunne guide mig lidt igennem det ville det være super. Jeg er ikke nogen ørn til det her, så brug venligst ikke alt for mange forkortelser, for så fatter jeg ikke en meter alligevelEmbarrassed

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af jacobi1 jacobi1 skrev:

Hej, jeg håber lidt på noget hjælp her, da jeg ikke kan få min cardreader til at virke. Jeg har på nuværende tidspunkt NLB 11964 til at ligge på min ipbox9000hd, men jeg kan ikke læse fra kortet.

Mine kort er fra canaldigital og jeg har 2 i min maskine. Der er 2 dvb-c tunere deri.

Jeg har før haft det til at virke, men så har jeg haft et andet problem med at den hakker i billedet, så nu var det jeg lige kunne bruge nogen timer på at få det her til at virke. Jeg har lagt den nye software ind og det er der jeg er nået til nu.Cry

Så hvis nogen kunne guide mig lidt igennem det ville det være super. Jeg er ikke nogen ørn til det her, så brug venligst ikke alt for mange forkortelser, for så fatter jeg ikke en meter alligevelEmbarrassed

Jeg tror du skal lave en særskilt tråd, da dine spørgsmål ikke har noget med denne tråds overskrift at gøre. Så vil chancerne for et kvalificeret svar også blive væsentlig større.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 13-April-2010 kl. 14:40
Jep, det ville være det bedste at oprette et nyt emne om det, for at holde styr på både problemer og hvem det drejer sig om, så vi ikke får blandet forskellige emner og medlemmers problemer sammen.

Skrevet af: jacobi1
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 15:41
Er hermed gjort.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet af: illgor
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 20:54
Til anima - har du prøvet at smide den nyeste NLB image på din boks?
Skal også lige siges at det kan smides på med blot en USB nøgle.
Til alle dem med stabil ipbox9000 - fortæl mig venligst om i har gjort noget for at få EPG til at virke mere end 2 timer frem! Har jeg brugt mange timer på at få til at virke uden held. Har via + cd kort i min boks.

Skrevet den: 22-April-2010 kl. 21:48
Hej

Jeg har smidt en fungerende NLB image på.

Min virker dog fint mht. EPG - den viser 24 timer frem. Jeg har ikke gjort noget som helst for at få det til at fungere - det gør det bare.

Skrevet den: 23-April-2010 kl. 02:16
Samme her, jeg har bare smidt NLB r11694A ind på den og det virker fint med EPG'en hos i hvertfald Yousee.

Skrevet af: Carsten-T
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:33
Kan man ikke se EPG mere end 24 timer frem med Yousee?

Og kan den optage serier?

-------------
Een gang grøn altid grøn

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Carsten-T Carsten-T skrev:

Kan man ikke se EPG mere end 24 timer frem med Yousee?

Og kan den optage serier?

Jeg kan se flere dage frem hvis jeg bare lader den stå tændt så den lige får opdateret EPG'en totalt, men det tager lige sin tid, for det er en kæmpe mængde data der lige skal samles.
Den kan optage ALT hvad der listes i EPG'en, så jo TV-serier kan den også optage.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 13:45
Denne tråd er da vist kørt helt af sporet. Indholdet har jo overhovedet ikke noget med overskriften at gøre.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Print side | Luk vindue