Hej
Jeg har et Media Center med Windows 7 proff.
Tv via antenneforening der sender kanaler fra YouSee
Jeg har købt en Anysee E30 Combo Plus DVB-C fra Linuxshoppen.
De skriver på deres hjemmeside omkring anysee og Windows 7:
For at kunne finde alle kanaler, skal man gå ind på Yousee' hjemmeside og indtaste sit postnummer. Her vil der blive genereret en liste, som man kan søge kanaler ud fra. Der er en frekvenssøgningsfil, en såkaldt transponderfil, der kan tilrettes med informationerne fra Yousee, inden der søges kanaler.
Anysee har en integration mellem Windows 7 Mediacenter og CNO servicen (Den service der emulerer DVB-C signalet som et DVB-T signal overfor MCE). Denne integration kører flydende i billede samt kanalskift.
Anysee er derfor lige nu et af de eneste produkter på markedet der kan levere Yousee kanaler i Windows 7 Mediacenter. Der er IKKE behov for 3. partsprogrammer og øvrigt software end Windows 7 Mediacenter.
For korrekt opsætning af Anysee på Windows 7 Mediacenter skulle følgende være tilstrækkeligt:
Der downloades nyeste driver fra http://www.anysee.dk/ - www.anysee.dk (pt. 2.0.7). Softwaren installeres og frekvenssøgningsfilen tilrettes med frekvenser fundet online som beskrevet overfor.
Jeg har installeret drivere og software til anysee tuneren.
Jeg kan ved at instille configuration i medfølgende software til TDC dansk kabel tv, finde 143 kanaler hvor en stor del selvfølgelig er kodet.
1. Men hvor er den transponderfil henne som jeg skal redigere med oplysningerne fra YouSee's hjemmeside?
2. Kan man bare copy/paste ind eller hvad præcis er det der skal stå hvor i filen?
3. Skal jeg i MCE7 så bare vælge at konfigurere tv og tunere på ny og dermed søge alle kanaler igen?
Håber I vil og kan hjælpe mig lidt på vej.
Mvh
Kristian
|