Print side | Luk vindue

blueray ripper program

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75795
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 14:39


Emne: blueray ripper program
Skrevet af: rene49
Emne: blueray ripper program
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 00:41
God aften recordere Smile

Jeg er i gang med at finde ud af at få rippet blueray film til computeren, i 1080p med det lydspor man nu selv vælger (HD lydspor), samt undertekst. 
Jeg vil nemlig gerne ligge filmene ind på min harddisk på min ps3, og så skal den fungere som harddisk afspiller.

Men er der nogen der har et bud på et godt program til windows der ripper blueray film?
det behøver ikke være gratis programmer Smile

håber i kan hjælpe.
Hilsen Rene Big smile




Svar:
Skrevet af: bingoking
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 09:26
http://www.blurayripper.org/ - http://www.blurayripper.org/

http://www.eksperten.dk/spm/872012 - http://www.eksperten.dk/spm/872012

http://gizmodo.com/5161848/how-to-rip-blu+ray-discs - http://gizmodo.com/5161848/how-to-rip-blu+ray-discs




Skrevet af: rene49
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 09:31
tak for linkene Wink
er det nogen af tingene du selv har erfaring med ?


Skrevet af: Lyrik
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 12:34
Ripping af BD til harddisk plejer jeg at foretage med AnyDVD HD. Derefter kan man udvælge lydspor og sub-titles i programmet TsmuxerGui fra SmartLabs i Rusland.

Du kan ikke bare trykke på en knap og "så er det hele automatisk", du skal arbejde dig ind på det du gerne vil.
Undertekster er "a bag of hurt" i mit regí lige nu. Jeg har tænkt at arbejde lidt på det i den nærmeste tid.

"Der er i virkeligheden ikke ressourcevenlige alternativer til at afspille en BD skive. De rasler ned i pris. Spil skiverne på din PS3!"

Men det sagt så er der noget tilfredsstillende , rent hobby-wise, i at lægge en BD film på PS3 harddisk. Just for the sport of it.

God fornøjelse med hobbyen. 
Jens


-------------
MvH
Jens


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 14:52
Bruger pavtube blu-ray ripper

http://www.pavtube.com/blu-ray-ripper/

Det konverterer BD skiver til over 50 formater, med 1 klik. Så let kan det gøres. Prøv det. 49 dollars. Ligger også som demoversion så du kan se det inden du køber.

Hvis du interesserer dig for BD som hobby, og har lyst til at sætte dig ind i en masse programmer / teknik omkring BD'er, så er der masser gratis alternativer. Men jeg tør næsten garantere at du ikke får BD-rip i en meget bedre kvalitet end pavtubes program kan gøre.

Bruger selv pavtube til tegnefilm, og til hvis jeg har travlt. Der er rigeligt med muligheder i pavtube for at finjustere de enkelte codecs - hvis man har lyst..

Hvis der skal nørdes, eller virkeligkæles for detaljerne, så bruger jeg en hules masse freeware programmer til selv at demuxe / muxe osv, men ærligt talt så kan jeg ikke se forskel på det jeg selv piller med og det som pavtube kan levere.

Du kan snildt vælge mellem forskellige lydspor, undertækster osv. - så du hvis du er rigtigt uheldig ender op med 10 klik fra BD skiven sættes i til du er igang med at konvertere til mkv 8):




Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Bruger pavtube blu-ray ripper

http://www.pavtube.com/blu-ray-ripper/

Det konverterer BD skiver til over 50 formater, med 1 klik. Så let kan det gøres. Prøv det. 49 dollars. Ligger også som demoversion så du kan se det inden du køber.

Hvis du interesserer dig for BD som hobby, og har lyst til at sætte dig ind i en masse programmer / teknik omkring BD'er, så er der masser gratis alternativer. Men jeg tør næsten garantere at du ikke får BD-rip i en meget bedre kvalitet end pavtubes program kan gøre.

Bruger selv pavtube til tegnefilm, og til hvis jeg har travlt. Der er rigeligt med muligheder i pavtube for at finjustere de enkelte codecs - hvis man har lyst..

Hvis der skal nørdes, eller virkeligkæles for detaljerne, så bruger jeg en hules masse freeware programmer til selv at demuxe / muxe osv, men ærligt talt så kan jeg ikke se forskel på det jeg selv piller med og det som pavtube kan levere.

Du kan snildt vælge mellem forskellige lydspor, undertækster osv. - så du hvis du er rigtigt uheldig ender op med 10 klik fra BD skiven sættes i til du er igang med at konvertere til mkv 8):


Det ser genialt ud. Har lige hentet det. Det tog 5 min at installere og få igangsat en konvertering

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: TueT
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 18:42
Kan pavtube gemme i et format som muliggør at man kan se filmen i Mymovies, og afspille/ transcode den videre til en extender (xbox)?


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 23:32
Hvis du mener wmv så er svaret ja

http://www.pavtube.com/guide/blu-ray-to-xbox360.html


Skrevet af: agger
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Bruger pavtube blu-ray ripper

http://www.pavtube.com/blu-ray-ripper/

Det konverterer BD skiver til over 50 formater, med 1 klik. Så let kan det gøres. Prøv det. 49 dollars. Ligger også som demoversion så du kan se det inden du køber.

Hvis du interesserer dig for BD som hobby, og har lyst til at sætte dig ind i en masse programmer / teknik omkring BD'er, så er der masser gratis alternativer. Men jeg tør næsten garantere at du ikke får BD-rip i en meget bedre kvalitet end pavtubes program kan gøre.

Bruger selv pavtube til tegnefilm, og til hvis jeg har travlt. Der er rigeligt med muligheder i pavtube for at finjustere de enkelte codecs - hvis man har lyst..

Hvis der skal nørdes, eller virkeligkæles for detaljerne, så bruger jeg en hules masse freeware programmer til selv at demuxe / muxe osv, men ærligt talt så kan jeg ikke se forskel på det jeg selv piller med og det som pavtube kan levere.

Du kan snildt vælge mellem forskellige lydspor, undertækster osv. - så du hvis du er rigtigt uheldig ender op med 10 klik fra BD skiven sættes i til du er igang med at konvertere til mkv 8):


hej
vil det sige at du kan væælge at ligge en fuld bluray på din hd og vælge spansk og russisk lydspor fra så den ikke fylder så meget  ?????.
hilsen agger


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 13:44
Ja det kan du, men nu fylder lydsporene vel ikke så meget igen? Jeg har kun rippet til x264 i en mkv, så skal ikke kunne sige hvor meget plads man sparer på at fjerne et par lydspor.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 13:55
#Agger
Hvordan hitter man rundt i hvilke .m2ts man skal tage med/udelade og i hvilken rækkefølge?
Jeg har f.eks. denne struktur fra Op. Troede så at hovedfilmen var den største fil på 50 min, men det er det ikke. Så er der en masse andre små filer. Har du en "opskrift"?


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 14:07
nu står der på deres side at den (pavtube) er hurtigere en tilsvarende produkter, hvorlænge er i om at kopiere en blu ray med ca. 35gb over på NAS med den?

-------------
Mvh

René


Skrevet af: - Iver
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 18:38
Hej - god tråd
 
MCenterFreak, du meget gerne smide en lille vurdering af programmet efter et par konverteringer :)
 
Mvh.
Iver


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:01
Ja det ser ikke så godt ud, men det er ikke programmets skyld. Jeg har ingen anelse om hvilke .m2ts filer jeg skal inkludere/udelade, så jeg satte den til at rippe det hele. Havde bare lige glemt at den maskine der har et Blu Ray drev, er en Atom maskine, så nu her 23 minutter efter jeg har sat den over, skriver den at der er 19:20:00 tilbage dvs. i morgen ved 14 tiden, så det går ikke. Må finde ud af hvad der skal rippes, kopiere de filer der er nødvendige, og køre det fra en kraftigere maskine.

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: sani
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 19:29
hej alle super god tråd... jeg har selv længe lajet med tanke men jeg troeder ikke at der var mulig men nu kan jeg se at der her programer siger spendede ud
jeg kune tænke min at ripe min søns bluray tegnefilm på HD...så jeg ikke skal op af stolen hver gang de skal skiftes Embarrassed(dovnskab lange live)
nu har jeg læset om de to programe som i anbefeler AnyDVD HD og Pavtube bluray ripper...
 
1. hvilke en af de to programer er nemere at bruger samt kune jeg godt tænke mig at  kun rippe film,danskeundertekste samt dansk og engelsk tele....  jeg vil helst haver kun en program der kan klare hele opgave... der skal siges at jeg er vilig at betale for program og prisen er ikke afgørende...
2. hvilke .fil jeg skal ripe bluray i så jeg få  den bedste mulig biled/lyd kvalitet  100% bluray.... filmene skal siges på lærred/projektor  så der er vigtig at jeg IKKE mister noget bileder/lyd  kvalitet på filen
3.hvor kraftig PC skal jeg haver og hvor lang tid tage det at rippe en bluray
 
tak
 


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#Agger
Hvordan hitter man rundt i hvilke .m2ts man skal tage med/udelade og i hvilken rækkefølge?
Jeg har f.eks. denne struktur fra Op. Troede så at hovedfilmen var den største fil på 50 min, men det er det ikke. Så er der en masse andre små filer. Har du en "opskrift"?


Hmm interessant, de film jeg har prøvet med har hovedfilmen ligget i en fil, så det var nemt at spotte hvilken m2ts der var på mere en 1 time etc. Men du kan afspille stumperne og måske den vej se hvilke det er du skal klikke af?


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 22:04
Skal iøvrigt lige tilføje at det er en gammel demoversion jeg kører på, v3.2, den laver ikke pavtube overlay når man ripper, men virker kun i 7 dage.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

  Men du kan afspille stumperne og måske den vej se hvilke det er du skal klikke af?
Ja det var rigtigt kløgtigt, det havde jeg aldrig selv fundet ud afClap
Det jeg var ude efter var en lidt mere intelligent løsning hvor man kunne decode index filen, og derved vælge hvilke kapitler, og i hvilken rækkefølge de skulle demuxes.
At sætte sig ned og afspille over 60 filer. og derefter finde ud af hvad der skal med, og i hvilken rækkefølge, er efter min overbevisning en opgave der først vil give mening efter at jeg er gået på pension


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 05:44
Jeg bruger DVDfab, det er relativ hurtigt, skal filmen ikke komprimeres så tager det ca 25-30 min at rippe en film uden alle reklamerne og ekstra materiale.

-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af MDHell MDHell skrev:

Jeg bruger DVDfab, det er relativ hurtigt, skal filmen ikke komprimeres så tager det ca 25-30 min at rippe en film uden alle reklamerne og ekstra materiale.

Det program kan jeg også stærkt anbefale...
Dog tager det omkring 3 timer hvis filmen skal komprimeres  til feks. en blu ray disk på 25 gb.
Men stadig hurtigere end mange andre programmer...

Mvh
Michael/MF1971


-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855


Skrevet af: sani
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 10:15
dene program er også serdeles interesent og after hvad i forteler også genske hurtig...
hvor kraftige PC har i samt hvilke læse hestighed er der på jeres bluray drev...


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: TueT
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 11:15
Ulempen ved DVDFab 6 er så at man kun kan gemme sine bluray rips i ISO, hvilket er et lidt trals format hvis man ønsker at afspille dem på sin xbox (extender)


Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

dene program er også serdeles interesent og after hvad i forteler også genske hurtig...
hvor kraftige PC har i samt hvilke læse hestighed er der på jeres bluray drev...
 
Jeg har en Core I7 920 der sidder på et asus P6SE, et Gainward GTX275 og 3gb ram, det er pioneer BDR203 drev der læser og skriver med 8x på BD.
 
det tager ca halvanden time at komprimere til 25GB 1080p med HD lyd


-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

  Men du kan afspille stumperne og måske den vej se hvilke det er du skal klikke af?
Ja det var rigtigt kløgtigt, det havde jeg aldrig selv fundet ud afClap
Det jeg var ude efter var en lidt mere intelligent løsning hvor man kunne decode index filen, og derved vælge hvilke kapitler, og i hvilken rækkefølge de skulle demuxes.
At sætte sig ned og afspille over 60 filer. og derefter finde ud af hvad der skal med, og i hvilken rækkefølge, er efter min overbevisning en opgave der først vil give mening efter at jeg er gået på pension


Well well, dem på 1 minut kan du roligt afskrive som reklamer, resten af de store burde ikke tage de fleste normalt fungerende mennesker mere end et par minutter at gå igennem ... hvis første frame du ser er en animeret hund og du har sat rambo i drevet osv ...

Stadigt en del hurtigere end de lidt mere nørdede løsninger, men hver sin smag.


Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af TueT TueT skrev:

Ulempen ved DVDFab 6 er så at man kun kan gemme sine bluray rips i ISO, hvilket er et lidt trals format hvis man ønsker at afspille dem på sin xbox (extender)
 
den kan også bare rippe uden at det skal være ISO, så man får én .m2ts fil.


-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 20:40
Jeg downloadede Pavtube fordi det lød til at være det program med hvilket det endelig ville lykkes mig at lave en MKV fil med.
Det gjorde den så også med en af mine BD men da jeg testede resultatet gik det op for mig at filmen nok var færdigafspillet ca 15 min før lyden var (noget overdrevet ;- )
Nogen det kan tilbyde en forklaring eller et link til Pavtube for dummies?


-------------
Mvh
Bo



Skrevet af: rene49
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af MDHell MDHell skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

dene program er også serdeles interesent og after hvad i forteler også genske hurtig...
hvor kraftige PC har i samt hvilke læse hestighed er der på jeres bluray drev...
 
Jeg har en Core I7 920 der sidder på et asus P6SE, et Gainward GTX275 og 3gb ram, det er pioneer BDR203 drev der læser og skriver med 8x på BD.
 
det tager ca halvanden time at komprimere til 25GB 1080p med HD lyd

Og når filmen så er komprimeret til de 25GB 1080p med HD lyd.
oplever du så nogen synlig / hørbar forskel sammenlignet med hvis du afspiller filmen på en BD afspiller? og hvor afspiller du din rippet film fra?
min hensigt var nemlig at afspille filmen fra en PS3.


Skrevet af: sani
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 22:31
jeg er også serdeles intereseret i at høre som rene49 om der er så synlig/hørbar førskel på de ripede bluray film når i afspiler dem i forhold til ogginal bluray skive når den afspiles fra bluray afspiler...
 
jeg ser alle mine bluray film på lærred/projektor samt noje udvalgt lyd sistem og vil helst ikke miste noget af de kvaliteter mit ydstyr har....
 
så i må enlig komer med nogen koment hvis i har haft mulighed at teste jeres ripede bluray kontra orginale afspilinger og her snaker vi om de rip i selv har lavet og ikke der man kan hente fra netet med tvilsom kvalitet...


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 22:02
på et lærred vil ALLE reencodings miste kvalitet. så længe du "blot" viser det på et 40-50" og sidder rigtigt (altså så langt væk som man skal) så er det begrænset med synligheden. nu har jeg lige set et 4mbit reencodet 720p udgave af CARS og kungfu panda på et 60" kalibreret pio og må indrømme at det nu ser ganske pænt ud, men ALT bliver langt mere synligt når det blæses op i +100" men det er udelukkende et spm om hvor stor en bitrate man ønsker at gemme dem med. - Men det har udelukkende noget med selve encodingen at gøre - dette er et eksempel på fullHD med bare 1,5mbit til web-brug! http://3172.voxcdn.com/DEMO1080-HEIMA-1500.html
Alternativt prøv at søge på fabio sonnati - en af Adobe's egne flashguru'er som arbejder med at optimere videoencodings til blandt andet webbrug. en bare 500kbit encoding i 720p kan eksempelvis se sådan ud http://www.flashvideofactory.com/test/DEMO720_Heima_H264_500K.html
Så spørgsmålet er selvfølgelig om man overhovedet vil være i stand til at mærke "detaljerigdommen" fra en 40mbit video i forhold til en eksempelvis 8mbit udgave. teknisk siger tallene selvfølgelig at det skulle kunne mærkes - men det er absolut ikke altid det kan.


Skrevet af: rene49
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

på et lærred vil ALLE reencodings miste kvalitet. så længe du "blot" viser det på et 40-50" og sidder rigtigt (altså så langt væk som man skal) så er det begrænset med synligheden. nu har jeg lige set et 4mbit reencodet 720p udgave af CARS og kungfu panda på et 60" kalibreret pio og må indrømme at det nu ser ganske pænt ud, men ALT bliver langt mere synligt når det blæses op i +100" men det er udelukkende et spm om hvor stor en bitrate man ønsker at gemme dem med. - Men det har udelukkende noget med selve encodingen at gøre - dette er et eksempel på fullHD med bare 1,5mbit til web-brug! http://3172.voxcdn.com/DEMO1080-HEIMA-1500.html
Alternativt prøv at søge på fabio sonnati - en af Adobe's egne flashguru'er som arbejder med at optimere videoencodings til blandt andet webbrug. en bare 500kbit encoding i 720p kan eksempelvis se sådan ud http://www.flashvideofactory.com/test/DEMO720_Heima_H264_500K.html
Så spørgsmålet er selvfølgelig om man overhovedet vil være i stand til at mærke "detaljerigdommen" fra en 40mbit video i forhold til en eksempelvis 8mbit udgave. teknisk siger tallene selvfølgelig at det skulle kunne mærkes - men det er absolut ikke altid det kan.

Hvis jeg vælger Mp4 med en bitrate på 2500 og 24 billeder i sekundet i billede.
og ac3 med 48000 i sample?
vil det ikke svare til tabsfri? eller er jeg galt på den?

- mit ønske er at lave en total tapsfri rip Smile



Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af MDHell MDHell skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

dene program er også serdeles interesent og after hvad i forteler også genske hurtig...
hvor kraftige PC har i samt hvilke læse hestighed er der på jeres bluray drev...
 
Jeg har en Core I7 920 der sidder på et asus P6SE, et Gainward GTX275 og 3gb ram, det er pioneer BDR203 drev der læser og skriver med 8x på BD.
 
det tager ca halvanden time at komprimere til 25GB 1080p med HD lyd

Og når filmen så er komprimeret til de 25GB 1080p med HD lyd.
oplever du så nogen synlig / hørbar forskel sammenlignet med hvis du afspiller filmen på en BD afspiller? og hvor afspiller du din rippet film fra?
min hensigt var nemlig at afspille filmen fra en PS3.

Jeg bruger som skrevet før også DvdFab og har en Pio 5090H og der står det rigtig flot selv om det er komprimeret fra 50GB til 25GB. Jeg har ikke bemærket nogen synlig forskel hverken på billed eller lyd.
Inde på DvdFabs hjemmeside er der et udemærket forum, hvor der står en masse om hvad folk oplever med dette program samt tips og tricks.
Desværre har der været en del som har haft problemer med PS3 og så DvdFab, men jeg har ikke læst detaljerne.

Mvh
Michael/MF1971


-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855


Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af MDHell MDHell skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

dene program er også serdeles interesent og after hvad i forteler også genske hurtig...
hvor kraftige PC har i samt hvilke læse hestighed er der på jeres bluray drev...
 
Jeg har en Core I7 920 der sidder på et asus P6SE, et Gainward GTX275 og 3gb ram, det er pioneer BDR203 drev der læser og skriver med 8x på BD.
 
det tager ca halvanden time at komprimere til 25GB 1080p med HD lyd

Og når filmen så er komprimeret til de 25GB 1080p med HD lyd.
oplever du så nogen synlig / hørbar forskel sammenlignet med hvis du afspiller filmen på en BD afspiller? og hvor afspiller du din rippet film fra?
min hensigt var nemlig at afspille filmen fra en PS3.
Jeg har ikke oplevet nogen forringelse og tv'et skriver hvis der sker ændringer i input signalet.

 
Jeg bruger som skrevet før også DvdFab og har en Pio 5090H og der står det rigtig flot selv om det er komprimeret fra 50GB til 25GB. Jeg har ikke bemærket nogen synlig forskel hverken på billed eller lyd.
Inde på DvdFabs hjemmeside er der et udemærket forum, hvor der står en masse om hvad folk oplever med dette program samt tips og tricks.
Desværre har der været en del som har haft problemer med PS3 og så DvdFab, men jeg har ikke læst detaljerne.

Mvh
Michael/MF1971
 
Jeg må indrømme at jeg faktisk aldrig har brugt DVDfab til at brænde med, det klarer imgburn perfekt, ingen fejlbrændinger. Min lillebrors afspiller har heller ikke problemer med afspille de film, han har en sharp BD.


-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: rene49
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:24
men som sagt, grunden til at jeg startede tråden var fordi jeg ønsker en større viden om hvilke program osv der er bedst at bruge til rip af blueray film, uden nogen former for tab Smile

jeg har endnu ikke købt mig et blueray drev da jeg først vil undersøge tingene omrkring det at rippe blueray film, men hvis de skal rippes til mit forbrug, skal de ligge på min ps3 og self kører med HD opløsning og HD lyd.

for lige at stille et andet spørgsmål, nogen der har erfaring med ekstern blueray drev?
eftersom jeg har en bærbar computer, så skal jeg have fat i et ekstern drev via usb.

Jeg har kraftig nok hardware til at foretag rippning af blueray.

Rene Tongue



Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

men som sagt, grunden til at jeg startede tråden var fordi jeg ønsker en større viden om hvilke program osv der er bedst at bruge til rip af blueray film, uden nogen former for tab Smile

jeg har endnu ikke købt mig et blueray drev da jeg først vil undersøge tingene omrkring det at rippe blueray film, men hvis de skal rippes til mit forbrug, skal de ligge på min ps3 og self kører med HD opløsning og HD lyd.

for lige at stille et andet spørgsmål, nogen der har erfaring med ekstern blueray drev?
eftersom jeg har en bærbar computer, så skal jeg have fat i et ekstern drev via usb.

Jeg har kraftig nok hardware til at foretag rippning af blueray.

Rene Tongue

er du klar over din PS3 er formatteret med FAT32? Smile


-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 20:02
@rene49 - nej når der reencodes vil det aldrig være tabsfrit. Det ligger ligesom i ordet - reencode. du vil altid tabe data med mindre du "bare" kopierer over på harddisken.
ps. til et fullHD rip er 8mbit så absolut minimum bitrate - ellers vil det se kummerligt ud. - 4mbit er ok når du skalerer ned til 720p, men 2500kbit (2,5mbit) som du snakkede om er alt for lille en bitrate.


Skrevet af: rene49
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af MDHell MDHell skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

men som sagt, grunden til at jeg startede tråden var fordi jeg ønsker en større viden om hvilke program osv der er bedst at bruge til rip af blueray film, uden nogen former for tab Smile

jeg har endnu ikke købt mig et blueray drev da jeg først vil undersøge tingene omrkring det at rippe blueray film, men hvis de skal rippes til mit forbrug, skal de ligge på min ps3 og self kører med HD opløsning og HD lyd.

for lige at stille et andet spørgsmål, nogen der har erfaring med ekstern blueray drev?
eftersom jeg har en bærbar computer, så skal jeg have fat i et ekstern drev via usb.

Jeg har kraftig nok hardware til at foretag rippning af blueray.

Rene Tongue

er du klar over din PS3 er formatteret med FAT32? Smile

nej det er jeg ikke klar over, men det undre mig ikke hvis den er :s
= så kan man jo ikke overføre filer der er over 4 GB.
den skal bare lige fikset, sådan den ikke er begrænset mere, ligesom man også gøre med eksterne harddiske  LOL


Skrevet af: rene49
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@rene49 - nej når der reencodes vil det aldrig være tabsfrit. Det ligger ligesom i ordet - reencode. du vil altid tabe data med mindre du "bare" kopierer over på harddisken.
ps. til et fullHD rip er 8mbit så absolut minimum bitrate - ellers vil det se kummerligt ud. - 4mbit er ok når du skalerer ned til 720p, men 2500kbit (2,5mbit) som du snakkede om er alt for lille en bitrate.

jeg tror jeg vil skalere det ned til 720p når min projektor jo (kun) er 720p så er der ingen grund til at de fylder det mere jo.
det program jeg har hentet en trail version på, er Pavtube blue-ray ripper, og det kan max kører med 4mbit, og det vil vel passe fint til 720p, hvis jeg forstår ret ? Smile

Hvad så med hensyn til lyd, det understøtter 5.1 snurerundt lyd, hvilet er passende.
og det kan den max kører med 576000 bps. byte pr sekund ikke? vil det ikke svare til en bitrate på 576 kbps ? hvilket ikke er godt nok efter min mening Ouch

grunden til at alle mine spørgsmål, er fordi jeg ikke har købt hverken blueray drev eller program, samt nye harddisk til min ps3.
og jeg gider ikke købe disse ting hvis det ikke kan blive godt nok Smile


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 17:18
det er ikke et spm om det kan blive godt nok. det er et spm om hvor meget tid, penge og energi du er villig til at investere for at få det til at virke. intet andet. jeg bruger selv ripboth264 efter at have smidt BD'en over på HDD via anydvd. MEn det tager temmelig mange timer. men kvaliteten er så afgjort det værd.


Skrevet af: - Iver
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er ikke et spm om det kan blive godt nok. det er et spm om hvor meget tid, penge og energi du er villig til at investere for at få det til at virke. intet andet. jeg bruger selv ripboth264 efter at have smidt BD'en over på HDD via anydvd. MEn det tager temmelig mange timer. men kvaliteten er så afgjort det værd.
 
Hvor mange timer er temmelig mange timer?
 
/Iver


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 16:36
det er jo op til en selv hvordan man definerer mange timer. med kopiering over via anydvd og konvertering via ripbot så tager en 2timers film omkring 5-6 timer med en Intel q9400 quadcore.


Skrevet af: rene49
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 12:56
Jeg har hentet en trial version af pavtube for at prøve det inden jeg købte programmet.
Men kan trail versionen ikke bruges til at rippe med?
den kan ikke åbne disken, altså indlæse den, sådan man kan vælge lydspor , undertekster osv.

nogen der ved om man skal købe programmet før det kan bruges?
og at man bare kan se hvordan menu'erne er osv. Smile


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Jeg har hentet en trial version af pavtube for at prøve det inden jeg købte programmet.
Men kan trail versionen ikke bruges til at rippe med?
den kan ikke åbne disken, altså indlæse den, sådan man kan vælge lydspor , undertekster osv.

nogen der ved om man skal købe programmet før det kan bruges?
og at man bare kan se hvordan menu'erne er osv. Smile
 
Jeg prøvede lige i weekenden at lave et rip med pavtube, og der kunne jeg godt få lov at vælge HD lyd og dk tekst, der kommer bare et vandmærke i filmen i prøve versionen, kan være at der er problmer med lige den film du forsøgteSmile


Skrevet af: rene49
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Jeg har hentet en trial version af pavtube for at prøve det inden jeg købte programmet.
Men kan trail versionen ikke bruges til at rippe med?
den kan ikke åbne disken, altså indlæse den, sådan man kan vælge lydspor , undertekster osv.

nogen der ved om man skal købe programmet før det kan bruges?
og at man bare kan se hvordan menu'erne er osv. Smile
 
Jeg prøvede lige i weekenden at lave et rip med pavtube, og der kunne jeg godt få lov at vælge HD lyd og dk tekst, der kommer bare et vandmærke i filmen i prøve versionen, kan være at der er problmer med lige den film du forsøgteSmile


ja det kunne tænkes Tongue

du ripper til din harddisk ikke ?
og hvilket drev bruger du til at rippe med ? Embarrassed



Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Jeg har hentet en trial version af pavtube for at prøve det inden jeg købte programmet.
Men kan trail versionen ikke bruges til at rippe med?
den kan ikke åbne disken, altså indlæse den, sådan man kan vælge lydspor , undertekster osv.

nogen der ved om man skal købe programmet før det kan bruges?
og at man bare kan se hvordan menu'erne er osv. Smile
 
Jeg prøvede lige i weekenden at lave et rip med pavtube, og der kunne jeg godt få lov at vælge HD lyd og dk tekst, der kommer bare et vandmærke i filmen i prøve versionen, kan være at der er problmer med lige den film du forsøgteSmile


ja det kunne tænkes Tongue

du ripper til din harddisk ikke ?
og hvilket drev bruger du til at rippe med ? Embarrassed

 
Jo rippede til harddisk, hvad drev ved jeg ikke lige det er fra en medion statiionær men ved ikke lige hvad mærke det er Embarrassed


Skrevet af: rene49
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 17:46

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Jeg har hentet en trial version af pavtube for at prøve det inden jeg købte programmet.
Men kan trail versionen ikke bruges til at rippe med?
den kan ikke åbne disken, altså indlæse den, sådan man kan vælge lydspor , undertekster osv.

nogen der ved om man skal købe programmet før det kan bruges?
og at man bare kan se hvordan menu'erne er osv. Smile
 
Jeg prøvede lige i weekenden at lave et rip med pavtube, og der kunne jeg godt få lov at vælge HD lyd og dk tekst, der kommer bare et vandmærke i filmen i prøve versionen, kan være at der er problmer med lige den film du forsøgteSmile


ja det kunne tænkes Tongue

du ripper til din harddisk ikke ?
og hvilket drev bruger du til at rippe med ? Embarrassed

 
Jo rippede til harddisk, hvad drev ved jeg ikke lige det er fra en medion statiionær men ved ikke lige hvad mærke det er Embarrassed

okay Wink
hvor skal filmene så afspilles ? :)


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 19:44
har en tvix 6500 som jeg faktisk ikke bruger ret meget fordi jeg ikke har fundet en simpel måde få filmene over, så det er det jeg håber på at findeSmile


Skrevet af: agger
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Jeg har hentet en trial version af pavtube for at prøve det inden jeg købte programmet.
Men kan trail versionen ikke bruges til at rippe med?
den kan ikke åbne disken, altså indlæse den, sådan man kan vælge lydspor , undertekster osv.

nogen der ved om man skal købe programmet før det kan bruges?
og at man bare kan se hvordan menu'erne er osv. Smile
hej jeg har også hentet, kunne sagtens få lov at prøve men kun 5giga eller var det 500 mb . fandt dvdfab6 den kan rippe hele bluray filmen og du kan vælge tyslk og fransk og så videre fra , og beholde uk sprog i ac3 og dts-hd eller hvad den ellers findes i. og den kan også komprimere hvis du vil det , men selvfølgelig bluray skal kjo ikke komprimeres .
 hilsen agger


Skrevet af: rene49
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Jeg har hentet en trial version af pavtube for at prøve det inden jeg købte programmet.
Men kan trail versionen ikke bruges til at rippe med?
den kan ikke åbne disken, altså indlæse den, sådan man kan vælge lydspor , undertekster osv.

nogen der ved om man skal købe programmet før det kan bruges?
og at man bare kan se hvordan menu'erne er osv. Smile
hej jeg har også hentet, kunne sagtens få lov at prøve men kun 5giga eller var det 500 mb . fandt dvdfab6 den kan rippe hele bluray filmen og du kan vælge tyslk og fransk og så videre fra , og beholde uk sprog i ac3 og dts-hd eller hvad den ellers findes i. og den kan også komprimere hvis du vil det , men selvfølgelig bluray skal kjo ikke komprimeres .
 hilsen agger

Tak Wink
jeg har også prøvet nu her, at rippen ind, men jeg kan ikke rigtig overfører den til min ps3 med en ekstern harddisk, min ps3 finder ikke min ekstern, der kommer lys i harddisken og den begynder at kører, men den popper ikke op nogen steder i menuen på min ps3, det er pænt træls, så jeg kan ikke få dem overført til min ps3, ved ikke lige helt hvordan jeg ellers skulle få filmene overført Confused


Skrevet af: sani
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:04
nu har jeg after lange overvejelse beslutet mig at  prøver der at ripe blu ray skiver...
jeg har købt intern bluray drev samt extern kabinet til den opgaver så kune jeg får 8x læse hestighed til fornuftige penge.... alt fungere upokledlig jeg riper en 26 gb blu ray på ca 30 min ... så der er jeg tilfreds med Smile...
 
men nu til mit problem : 
jeg har læst en del steder at popcorn c-200 kan haver nogen problemer at afspiler .iso filer  ,, da den kan hake lidt osv... og at folk anbefeler at når man riper disk at riper den i BD struktur folder...da i den tilfelder vil afspiling forgå bedere uden unødig brug af recurcer for udpakning af iso fil i c-200...
 
1:) jeg har hentet DVDfab og synes at der er en super hurtig program men når jeg riper mine bluray disc så pakker den dem automatisk i .iso fil som jeg ikke vil haver .... er der nogen der vil om man kan indstile den ar den skal ripe i BD folder struktur..... 
hvis den ikke kan det er der andre programer der er så hurtig som dvdfab der kan ripe i filder struktur....
 
2:) eller skal man så after dvdvfab har ripet disk og paket den i .iso fil  ud og  bruger en anden program som winrar eller zip for at pakke den .iso fil ud igen ....... men der giver ekstra arbejde Confused
 
 


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv



Print side | Luk vindue