Print side | Luk vindue

HDMI og component samtidigt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75850
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 14:52

Emne: HDMI og component samtidigt
Skrevet af: fhansen
Emne: HDMI og component samtidigt
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 11:55
Kan det lade sig gøre at køre HDMI og component samtidigt på PS3.
Kan ikke finde det nogle steder på nettet.

Mvh

Frank

Svar:
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 17:15
Hvad skulle pointen dog være i det? Tillader begge stik ikke billede/lyd? Men jo, tror nok du kan, da du i hvert fald kan HDMI/optisk - det har jeg nemlig selv benyttet mig af, da min tidligere Rotel receiver kun tillod HDMI Audio og intet billede.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Hvad skulle pointen dog være i det? Tillader begge stik ikke billede/lyd? Men jo, tror nok du kan, da du i hvert fald kan HDMI/optisk - det har jeg nemlig selv benyttet mig af, da min tidligere Rotel receiver kun tillod HDMI Audio og intet billede.

Jo, det går på at jeg ikke kan tillade mig at splitte mit HDMI-signal fra PS3, da det skal videre til en HDMI Matrix switch. Jeg er derfor nødt til at føre signalet til switchen. Fra switchen bliver signalet ført til min forstærker og til mit fjernsyn i soveværelset. Fra forstærkeren bliver signalet så ført til mit fjernsyn i stuen. Jeg vil også gerne kunne benytte PS3'eren uden at tænde for forstærkeren. Derfor ville jeg så også tilslutte via component. Men dertil vil jeg så gerne være fri for at skulle ligge og skifte indstillinger på PS3'eren. Via HDMI vil jeg gerne sende signalet til forstærkeren så den håndterer det, men det kan jeg jo så ikke direkte til fjernsynet. Så derfor ville jeg høre om de 2 ting kan køre hver for sig samtidigt, eller om man er nødt til at skifte i opsætningen på PS3'eren.
Men det jeg forestiller mig er at man ikke kan, da det handler op billedeopsætningen. I det eksempel du nævner med den seperate lyd, der kan man jo styre lyden seperat via optisk. Men kan man også det med billedet?

Mvh

Frank

Skrevet af: mictand
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 20:54
Du kan ikke sende billedet ud via HDMI og Component samtidig.
Selvfølgelig kan du have begge typer stik siddende i den samtidig, men du skal skifte imellem de to i opsætningen hver gang.

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 11:42
Øv. Havde også lige fået samme svar fra en forhandler inden jeg så svaret her. Øv øv. Så må jeg bare skifte om i PS3'eren. Øv øv øv.

Print side | Luk vindue