Print side | Luk vindue

Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75894
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 13:30


Emne: Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 00:09
 
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3637">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3637 - - ABEO har lanceret en digital kabel-tv modtager, der kan optage på USB enheder. Vi kigger nærmere på den her.
 
 
Spørgsmål herunder >>>


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 00:36
Er optagefunktionen timer-styret (evt. ud fra EPG), eller skal man selv manuelt starte og stoppe en optagelse?

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: ht204
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 00:52
kan man optage en kanal mens man ser en anden?


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 00:57
Hvilken udgang er brugt til lyd og billede i anmeldelsen?


Skrevet af: ht204
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 01:11
kan boksen selv skifte mellem 4:3 og 16:9 afhængigt af udsendelsen? dette er der nogle af de billige mpg4 dvb-t tunere som ikke kunne...


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 01:43
Hvilket format er optagelserne i, og ved afspilning på en HTPC, er de lige så dårlige som det man ser via boxen?

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Pez
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 07:29
Nej, der er kun 1 tuner i boksen.
 
 


Skrevet af: Pez
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 07:30
Ja,  der er mulighed for at optage vha. EPG og manuelt at starte en optagelse.


Skrevet af: Pez
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 07:33
MCenterFreak> Hvilket format er optagelserne i, og ved afspilning på en HTPC, er de lige så dårlige som det man ser via boxen?
 
  Jeg kender ikke formatet, men det er muligt at afspille via. GOM Player:       
http://www.gomlab.com -   http://www.gomlab.com
 


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 07:34
Er der en tv-guide, der viser EPG fra flere kanaler samtidigt, og mere end nu-og-næste?

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 07:37
Hej alle,
Jeg besvare gerne spørgsmål til boksen ( idet omfang jeg kan). Men I kan ikke forvente svar før hen ad aften - for jeg er lidt travlt optaget af mit job indtil da.
 
Håber på forståelseTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvilken udgang er brugt til lyd og billede i anmeldelsen?
hdmiSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Er der en tv-guide, der viser EPG fra flere kanaler samtidigt, og mere end nu-og-næste?
Der findes en EPGSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 09:46
Dette "low-end" produkt afspejler i din test det samme jeg har erfaret med for billige produkter når vi snakker tunere.
 
Svigerfar havde købt en DVB-T tuner for et par år siden til campingvognen, som han lige har skiftet pga den kun var MPEG2. Denne gang valgte han så at skifte det hele (inkl TV) til en samlet løsning hvor MPEG-4 tuneren var indbygget i TV. Det var en 23" Prosonic (Bilka No.1 brand) med indbygget DVD til 1999.-, og dét jo billig!!
 
Men tuneren og billederne fremstår fra de Free-to-air kanaler inkl DR HD som lidt livløse, sittrende, uskarpe og slørrede.... Men svigerfar kan ikke se det, så han er glad.

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 12:43

Gik antennekablet direkte fra antennestikdåsen til ABEO eller via din Samsung 3126PVR?



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 13:11
Det skulle ikke have betydning for livløse eller slørede billeder.

Dårligere signal vil betyde pixelfejl.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 14:30
Tak, for en hurtig anmeldelse.
 
Konklusionen må være, at denne DVB-C digital tuner boks ikke er pengene værd, og vi venter fortsat på et godt alternativ modstykke til YouSee og Stofa´s DVB-C bokse.
 
Dog skulle nogen kende til et eventuelt alternativ til en rimlig penge, må de gerne poste et indlæg.
 
Personligt, venter jeg til, der kommer en rigtig god DVB-C boks, der ikke koster en milliard, idet jeg ikke er interesseret i YouSee boksen samt mer-ydelser.
 
 


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 14:50
Jeg syntes da den lyder som et godt supplement til en Zaptor? Jeg har en PVR som jeg netop kun bruger til optagelser og til backup når Zaptor har en af sine "sygedage"...

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Dette "low-end" produkt afspejler i din test det samme jeg har erfaret med for billige produkter når vi snakker tunere.
 
Svigerfar havde købt en DVB-T tuner for et par år siden til campingvognen, som han lige har skiftet pga den kun var MPEG2. Denne gang valgte han så at skifte det hele (inkl TV) til en samlet løsning hvor MPEG-4 tuneren var indbygget i TV. Det var en 23" Prosonic (Bilka No.1 brand) med indbygget DVD til 1999.-, og dét jo billig!!
 
Men tuneren og billederne fremstår fra de Free-to-air kanaler inkl DR HD som lidt livløse, sittrende, uskarpe og slørrede.... Men svigerfar kan ikke se det, så han er glad.

 
 
yousee solgte deres i December til 1000 kr så det burde jo være  på vej til det rigtige prisleje, ved ikke lige med betegnelsen "low end" vi snakker altså om en tuner som  i T udgaverne kan købes for det halve.


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 15:20
Ville være rart at høre om det sløred billede er en smutter eller om der er noget der kan fin tunes.
 
Havde faktisk planlagt at købe denne her da jeg ikke har C tuner imit LG og er møj træt af al den støj som de digitale kanaler laver på analog signalet.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 15:39
YouSee har vel bare solgt deres de sidste billigt, da de efter sigende er holdt op med at "forhandle" dem.
 
Men YouSee er i min verden et afsluttet kapitel efter de 2 sidste "behandlinger" jeg fik af dem.


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

YouSee har vel bare solgt deres de sidste billigt, da de efter sigende er holdt op med at "forhandle" dem.
 
 
Har en fornemmelse for at den ikke overholdt kravene efter 1 Januar


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:08
Jeg har en Samsung boks der står YouSee på, dog købt hos Expert, og den virker såmænd som den skal.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Er optagefunktionen timer-styret (evt. ud fra EPG), eller skal man selv manuelt starte og stoppe en optagelse?
Ja optage via EPG, og jeg er ikke stødt på muligheden for en direkte manuel optagelse. Men det er da muligt at den findesSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Gik antennekablet direkte fra antennestikdåsen til ABEO eller via din Samsung 3126PVR?

DirekteSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvilket format er optagelserne i, og ved afspilning på en HTPC, er de lige så dårlige som det man ser via boxen?
Formatet har jeg ikke interesseret mig for, så jeg bliver dig svar skyldig. Og som jeg skrev i anmeldelsen er det afspillede = billedet der optages fraSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Er der en tv-guide, der viser EPG fra flere kanaler samtidigt, og mere end nu-og-næste?
ja - og et af billederne i anmeldelsen viser jo "Nu og næste!Wink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Dette "low-end" produkt afspejler i din test det samme jeg har erfaret med for billige produkter når vi snakker tunere.
 
Svigerfar havde købt en DVB-T tuner for et par år siden til campingvognen, som han lige har skiftet pga den kun var MPEG2. Denne gang valgte han så at skifte det hele (inkl TV) til en samlet løsning hvor MPEG-4 tuneren var indbygget i TV. Det var en 23" Prosonic (Bilka No.1 brand) med indbygget DVD til 1999.-, og dét jo billig!!
 
Men tuneren og billederne fremstår fra de Free-to-air kanaler inkl DR HD som lidt livløse, sittrende, uskarpe og slørrede.... Men svigerfar kan ikke se det, så han er glad.

 
 
yousee solgte deres i December til 1000 kr så det burde jo være  på vej til det rigtige prisleje, ved ikke lige med betegnelsen "low end" vi snakker altså om en tuner som  i T udgaverne kan købes for det halve.


YouSee sælger deres Samsung for at få gang i salget af pakker. Denne ABEO er "low-end" om du vil det eller ej.

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Tak, for en hurtig anmeldelse.
 
Konklusionen må være, at denne DVB-C digital tuner boks ikke er pengene værd, og vi venter fortsat på et godt alternativ modstykke til YouSee og Stofa´s DVB-C bokse.
 
Dog skulle nogen kende til et eventuelt alternativ til en rimlig penge, må de gerne poste et indlæg.
 
Personligt, venter jeg til, der kommer en rigtig god DVB-C boks, der ikke koster en milliard, idet jeg ikke er interesseret i YouSee boksen samt mer-ydelser.
 
 
Ih mange tak for takken - det er i sandhed noget man normalt slet ikke får fra recordere.dkConfused

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Ville være rart at høre om det sløred billede er en smutter eller om der er noget der kan fin tunes.
 
Havde faktisk planlagt at købe denne her da jeg ikke har C tuner imit LG og er møj træt af al den støj som de digitale kanaler laver på analog signalet.
Har lige haft "Spillen" oppe og køre igen da jeg skulle tage 2 billeder  ingen forskelSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Dette "low-end" produkt afspejler i din test det samme jeg har erfaret med for billige produkter når vi snakker tunere.
 
Svigerfar havde købt en DVB-T tuner for et par år siden til campingvognen, som han lige har skiftet pga den kun var MPEG2. Denne gang valgte han så at skifte det hele (inkl TV) til en samlet løsning hvor MPEG-4 tuneren var indbygget i TV. Det var en 23" Prosonic (Bilka No.1 brand) med indbygget DVD til 1999.-, og dét jo billig!!
 
Men tuneren og billederne fremstår fra de Free-to-air kanaler inkl DR HD som lidt livløse, sittrende, uskarpe og slørrede.... Men svigerfar kan ikke se det, så han er glad.

 
 
yousee solgte deres i December til 1000 kr så det burde jo være  på vej til det rigtige prisleje, ved ikke lige med betegnelsen "low end" vi snakker altså om en tuner som  i T udgaverne kan købes for det halve.


YouSee sælger deres Samsung for at få gang i salget af pakker. Denne ABEO er "low-end" om du vil det eller ej.

 
Tvivler stærkt på at Yousee sælger deres tunere med pristilskud, er overbevist om at de tjener ganske pænt på dem. Bortset fra det så er denne Abeo pt det eneste der er billigere en Yousee's digitalmodtager hvis man vil have digital, eller hvad ?  for den koster jo omkring de 3000 kr


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Ville være rart at høre om det sløred billede er en smutter eller om der er noget der kan fin tunes.
 
Havde faktisk planlagt at købe denne her da jeg ikke har C tuner imit LG og er møj træt af al den støj som de digitale kanaler laver på analog signalet.
Har lige haft "Spillen" oppe og køre igen da jeg skulle tage 2 billeder  ingen forskelSmile
Øv, den fortjente da ikke en Smile, da hellere en Cry. - Havde været lækkert hvis det havde funket.
Nå, må vente må at den kommer i en forbedret udgave, takker for testen..Smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Ville være rart at høre om det sløred billede er en smutter eller om der er noget der kan fin tunes.
 
Havde faktisk planlagt at købe denne her da jeg ikke har C tuner imit LG og er møj træt af al den støj som de digitale kanaler laver på analog signalet.
Har lige haft "Spillen" oppe og køre igen da jeg skulle tage 2 billeder  ingen forskelSmile
Øv, den fortjente da ikke en Smile, da hellere en Cry. - Havde været lækkert hvis det havde funket.
Nå, må vente må at den kommer i en forbedret udgave, takker for testen..Smile
Funker gør den, men om du bliver tilfreds er en anden sag - takTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:



Tvivler stærkt på at Yousee sælger deres tunere med pristilskud, er overbevist om at de tjener ganske pænt på dem. Bortset fra det så er denne Abeo pt det eneste der er billigere en Yousee's digitalmodtager hvis man vil have digital, eller hvad ?  for den koster jo omkring de 3000 kr


Enige om det er den eneste billigere alternativ til YouSee boks. Men det bliver på bekostning af billedekvaliteten, og derfor ville jeg ikke købe den.

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:57
Hej Alle
 
Der er tilføjet et par screenshots til anmeldelsen, af hhv.
  • EPG (TV-guide)
  • Timer-listen (Optagelser)

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3637 - Se dem her

  /Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg har en Samsung boks der står YouSee på, dog købt hos Expert, og den virker såmænd som den skal.
Du skrev tidligere:
"Men YouSee er i min verden et afsluttet kapitel efter de 2 sidste "behandlinger" jeg fik af dem."
Du har jo en boks fra YouSee - uanset hvor den er købt - og den kan kun bruges med en YouSee forbindelse. Hvis du har kort til den, er det også fra YouSee og så er det så som så med at være færdig med YouSee. Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:42
Jeg skrev bare at den virker som den skal, ift. at der blev kommenteret at den sikkert ikke gjorde det efter nov. 09.
 
Jeg bruger den ikke, og kommer IKKE til det med YouSee.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 Ih mange tak for takken - det er i sandhed noget man normalt slet ikke får fra recordere.dkConfused
Det var da trist, at høre.  Men jeg takker i hvert fald mange gange for Jeres anmeldelser og andre tidskrævende bidrag. Wink
 
Desværrre, er her mange utaknemmelige skarn her på Recordere.dk.   CryThumbs Down


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg skrev bare at den virker som den skal, ift. at der blev kommenteret at den sikkert ikke gjorde det efter nov. 09.
 
Hmm, den eneste kommentar der bare lugter lidt af det du siger her er min, og jeg skrev 1 januar, og ikke at den ikke dur efter 1 januar, men at den måske er ulovlig at sælge.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 21:07
Ja du skrev sådan her:
Har en fornemmelse for at den ikke overholdt kravene efter 1 Januar.
 
Jeg kan ikke se du skrev den skulle være ulovlig at sælge, og hvorfor skulle den være det?


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Ja du skrev sådan her:
Har en fornemmelse for at den ikke overholdt kravene efter 1 Januar.
 
Jeg kan ikke se du skrev den skulle være ulovlig at sælge, og hvorfor skulle den være det?
Overholde kravene efter 1 Januar betyder det der står, fanger ikke helt det svære i den sætning.
 
Overholder noget ikke kravene er det jo sådan set selvforklarende at det så er ulovligt at sælge, ellers er der jo ikke nogen grund til at der er krav til diverse produkter.
 
Det specifikke krav jeg snakker om her, er med datoen 1 Januar, jo de nye strømkrav...


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 21:32
Nå på den måde. :)
 
Beklager jeg ikke fangede det der ikke stod/stod mellem linierne.
 
Og enormt meget undskyld jeg lige fejlede på datoen.
 
:)
 
Men mht. strømkrav burde den vel hele tiden have været ulovlig.
Den bruger tæt ved 30W i standby. :)


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 22:42
Det er da helt fantastisk. Nu har Hother puklet for at lave en Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box og det har han gjort godt. Alligevel er der et par stykker, der bruger Besvar: Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box til at diskutere lovligheden af strømforbruget i boksene fra YouSee. Endnu mere fantastisk er det, at de helt klart ikke har læst bekendtgørelser m.m. omkring emnet. Prøv at se i det forum, der har en tråd om emnet. På forhånd tak!

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Tak, for en hurtig anmeldelse.
 
Konklusionen må være, at denne DVB-C digital tuner boks ikke er pengene værd, og vi venter fortsat på et godt alternativ modstykke til YouSee og Stofa´s DVB-C bokse.
 
Dog skulle nogen kende til et eventuelt alternativ til en rimlig penge, må de gerne poste et indlæg.
 
Personligt, venter jeg til, der kommer en rigtig god DVB-C boks, der ikke koster en milliard, idet jeg ikke er interesseret i YouSee boksen samt mer-ydelser.
 
 
 
Det var da noget af en udmelding, baseret på en hurtig test Confused.
 
Med al respekt for Hother, som gør et godt stykke arbejde med, at teste forskellige produkter, så skal der altså mere til, før jeg affærdiger et produkt.
 
Så jeg skal da forbi Aldi og have fat i sådan en boks, der er jo 30 dages returret, så kan jeg teste den på mit eget setup.


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Tak, for en hurtig anmeldelse.
 
Konklusionen må være, at denne DVB-C digital tuner boks ikke er pengene værd, og vi venter fortsat på et godt alternativ modstykke til YouSee og Stofa´s DVB-C bokse.
 
Dog skulle nogen kende til et eventuelt alternativ til en rimlig penge, må de gerne poste et indlæg.
 
Personligt, venter jeg til, der kommer en rigtig god DVB-C boks, der ikke koster en milliard, idet jeg ikke er interesseret i YouSee boksen samt mer-ydelser.
 
 
 
Det var da noget af en udmelding, baseret på en hurtig test Confused.
 
Med al respekt for Hother, som gør et godt stykke arbejde med, at teste forskellige produkter, så skal der altså mere til, før jeg affærdiger et produkt.
 
Så jeg skal da forbi Aldi og have fat i sådan en boks, der er jo 30 dages returret, så kan jeg teste den på mit eget setup.
Du må meget gerne vende tilbage når du har testet lidt. :-)  Kunne jo være at Hother har fået en mandags model.  :-)


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er da helt fantastisk. Nu har Hother puklet for at lave en Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box og det har han gjort godt. Alligevel er der et par stykker, der bruger Besvar: Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box til at diskutere lovligheden af strømforbruget i boksene fra YouSee. Endnu mere fantastisk er det, at de helt klart ikke har læst bekendtgørelser m.m. omkring emnet. Prøv at se i det forum, der har en tråd om emnet. På forhånd tak!
 
Beklager, det var nok mig der var skyld i den startede op, jeg nævnte den udgåede model, ikke for at skulle diskutere dens strømforbrug, men for at nævne at efter den er udgået, så findes der jo reelt ikke en digital tuner fra Yousee til os der bare vil have digital spejling og hver gang der kommer et nyt produkt har det vel en hvis relavans om hvor det befinder sig henne i forhold til hvad man ellers kan/ikke kan købe på markedet, men somsagt beklager at det kom til at fylde tråden lige lovligt meget...


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

ja - og et af billederne i anmeldelsen viser jo "Nu og næste!Wink
Tak for de tilføjede billeder. Clap
Jeg spurgte, da eksempelvis Zapper (Zaptor uden pgm-kort og Stofanet adgang) kun kan vise nu-og-næste, selvom Stofa sender en længere periode.

Jeg er dog noget skuffet over at billed og lydkvaliteten ikke er i orden Cry
Jeg vil dog tro at optagelserne indeholder det "fulde" indhold af streamen, og når man eksempelvis afspiller dem med en anden player, bør det være ok. Har du mulighed for at af- eller bekræfte det? Evt. uploade en lille optagelse af noget "kendt", eksempelvis introen til Nyhederne eller lign.?


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

ja - og et af billederne i anmeldelsen viser jo "Nu og næste!Wink
Tak for de tilføjede billeder. Clap
Jeg spurgte, da eksempelvis Zapper (Zaptor uden pgm-kort og Stofanet adgang) kun kan vise nu-og-næste, selvom Stofa sender en længere periode.

Jeg er dog noget skuffet over at billed og lydkvaliteten ikke er i orden Cry
Jeg vil dog tro at optagelserne indeholder det "fulde" indhold af streamen, og når man eksempelvis afspiller dem med en anden player, bør det være ok. Har du mulighed for at af- eller bekræfte det? Evt. uploade en lille optagelse af noget "kendt", eksempelvis introen til Nyhederne eller lign.?
Jeg må erkende at jeg intet kender til Zaptor. Embarrassed
 
Jeg ved simpelhen ikke ved om man ved afspilning af det optagede på et andet medie vil få en bedre kvalitet en det der præsenteres hos migSmile
 
I øvrigt har jeg pakket boksen væk, så jeg eksperimentere ikke mere med boksen.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

ja - og et af billederne i anmeldelsen viser jo "Nu og næste!Wink
Tak for de tilføjede billeder. Clap
Jeg spurgte, da eksempelvis Zapper (Zaptor uden pgm-kort og Stofanet adgang) kun kan vise nu-og-næste, selvom Stofa sender en længere periode.

Jeg er dog noget skuffet over at billed og lydkvaliteten ikke er i orden Cry
Jeg vil dog tro at optagelserne indeholder det "fulde" indhold af streamen, og når man eksempelvis afspiller dem med en anden player, bør det være ok. Har du mulighed for at af- eller bekræfte det? Evt. uploade en lille optagelse af noget "kendt", eksempelvis introen til Nyhederne eller lign.?
Jeg må erkende at jeg intet kender til Zaptor. Embarrassed
 
Jeg ved simpelhen ikke ved om man ved afspilning af det optagede på et andet medie vil få en bedre kvalitet en det der præsenteres hos migSmile
 
I øvrigt har jeg pakket boksen væk, så jeg eksperimentere ikke mere med boksen.Smile
Hother gider du ikke lige tømme din indbakke - det er helt umuligt at sende dig en PM.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må erkende at jeg intet kender til Zaptor. Embarrassed
Det behøver du skam heller ikke. Det var blot til info, da jeg netop syntes det er en mangel i Stofa's billig-udgave, som jeg ville høre om Abeo også havde. (Og det afkræftede billedet, så også på det punkt er den bedre end Zapper - AKA Zaptor Light)

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

I øvrigt har jeg pakket boksen væk, så jeg eksperimentere ikke mere med boksen.Smile
Fair nok - men tak for info.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Pez
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 17:52
Jeg har lagt en ZIP med lidt optagelse fra XFactor på DR1 fredag...  
 
          http://cid-d96b50ca181602f2.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public - http://cid-d96b50ca181602f2.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public
 
Så kan folk jo selv bedømme.
 
vh
 
  Pez
 
 


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Pez Pez skrev:

Jeg har lagt en ZIP med lidt optagelse fra XFactor på DR1 fredag...  
 
          http://cid-d96b50ca181602f2.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public - http://cid-d96b50ca181602f2.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public
 
Så kan folk jo selv bedømme.
 
den rå datastrøm vil variere for ALLE som afspiller det. da CODEC, indstilling osv, vil gøre det bedre eller dårligere. så denne optagelse siger intet om boksens præstation når den selv skal vise billed.
 
Alle optagelser foregår jo ved direkte lagring af data som kommer fra dvbc, så da boksen ikke behandler data og konverter til andet format, så er det uvedkommende om optagelser ser ok ud på en PC, når det er boksen som måske ikke viser dem korrekt (som de fleste jo vil bruge)
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Pez Pez skrev:

Jeg har lagt en ZIP med lidt optagelse fra XFactor på DR1 fredag...  
 
          http://cid-d96b50ca181602f2.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public - http://cid-d96b50ca181602f2.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public
 
Så kan folk jo selv bedømme.
 
vh
 
  Pez
 
 
Selvom jeg har udpakket zip-filen kan jeg desværre ikke afspille den. Hvad sige video´enSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

den rå datastrøm vil variere for ALLE som afspiller det. da CODEC, indstilling osv, vil gøre det bedre eller dårligere. så denne optagelse siger intet om boksens præstation når den selv skal vise billed.
 
 
Helt enig. Alle digitale bokse optager i princippet lige godt, men de viser ikke lige godt, hverken ved live TV eller ved afspilning af optagelser.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 18:25
Pendec, de foregående indlæg i tråden handler blandet om, om det dårlige billede og lyd på boksen også påvirker kvaliteten af optagelserne. Pez har så lagt en optaget fil på nettet, så man selv kan bedømme, om det har påvirket kvaliteten. Det lyder da som et meget relevant svar på spørgsmålet.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 18:25
Nu har jeg ingen anelse om, hvad man kan forvente sig når man springer fra analog til digital.  Ud fra ZIP klippet at dømme, er det ikke noget jeg gad bruge 800.- på.  Jeg har ladet mig fortælle af en YouSee tekniker, at de digitale signaler bare er konverterede analog signaler. Men det kan jeg jo hverken be- eller afkræfte.
 
Ved heller ikke, hvad man kan forvente sig af HD kanalerne.  Jeg forventer i hvert fald ikke, at det skulle være et spring i kvalitet a la DVD --> Blu-ray.
 


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Pendec, de foregående indlæg i tråden handler blandet om, om det dårlige billede og lyd på boksen også påvirker kvaliteten af optagelserne. Pez har så lagt en optaget fil på nettet, så man selv kan bedømme, om det har påvirket kvaliteten. Det lyder da som et meget relevant svar på spørgsmålet.
så er det jo desværre uvidenhed som fører til simple svar, at det gør det IKKE..
 
boksen har fysisk ikke musklerne til at kunne påvirke kvaliteten af optagelsen så bitrate bliver dårligere.. udfald og lydtab er jo en anden sag, og det forklares jo ikke som værende problemet i anmeldelsen..
 
ög det ændrer tilgengæld på udfaldet at mange mennesker som ser optagelsen i forskellige opløsninger/afspillere/indstillinger og alverdens mulige codec som skal vise denne optagelse..
 
Så det afklarer desværre ikke noget for mulige købere.. det giver derimod falsk tryghed og endda en dårlig anmeldelse og dens værdi, fordi dette IKKE afspilles igen på samme boks..
 
Er tuner og chip til dekodning i boksen billig og ikke kan vise et stabilt billed i HD, så er historien jo ikke længere..det er jo set på andre billige alterntiver..

Jeg kunne tage et billed af en pengeseddel, og sige den er ægte. det bekræftes ikke før personen får den i hånden og selv får det bekræftet at billed matcher det man selv står med.
 


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Nu har jeg ingen anelse om, hvad man kan forvente sig når man springer fra analog til digital.  Ud fra ZIP klippet at dømme, er det ikke noget jeg gad bruge 800.- på.  Jeg har ladet mig fortælle af en YouSee tekniker, at de digitale signaler bare er konverterede analog signaler. Men det kan jeg jo hverken be- eller afkræfte.  
Den information må være fra 1995? det er ihvertfald ikke korrekt i 2010...
 
der er jo pt ingen analoge transmissioner sendt ud til udbydere, da vi selv som forbrugere kun kan få dette fra udbyderne af kabeltv, så det bør være logisk for dig at regne ud, det ikke er tilfældet.
 
Hvis ikke signalet leveres direkte fra DR, TV2 til udbyderne, så kommer det fra parabol og dette foregår digitalt i 2010..
 
og dit udsagn bekræfter desværre mit tidligere udsagn,
billedet er så godt som brugeren selv kan gøre/se det. så det bliver individuelt vurderet og utilregneligt for nogle at bruge til noget fornuftigt.
 
 


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Selvom jeg har udpakket zip-filen kan jeg desværre ikke afspille den. Hvad sige video´enSmile
billedet er helt som forventet, så kvaliteten af dette er som man kan forvente, afhængig af DVBC udbyder...
 
du skal lige have den trp fil igennem TS-Doctor, så virker den fint.. (eller en WDTV?)
 


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Jeg har ladet mig fortælle af en YouSee tekniker, at de digitale signaler bare er konverterede analog signaler. Men det kan jeg jo hverken be- eller afkræfte.
 
Det var i gamle dage, dvs. for nogle år siden.
 
I dag er det lige omvendt. Alt udsendes og modtages digitalt, og konverteres til analog på kabel-tv anlægt som YouSee.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Selvom jeg har udpakket zip-filen kan jeg desværre ikke afspille den. Hvad sige video´enSmile
billedet er helt som forventet, så kvaliteten af dette er som man kan forvente, afhængig af DVBC udbyder...
 
du skal lige have den trp fil igennem TS-Doctor, så virker den fint.. (eller en WDTV?)
 
TakkerTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:


Jeg kunne tage et billed af en pengeseddel, og sige den er ægte. det bekræftes ikke før personen får den i hånden og selv får det bekræftet at billed matcher det man selv står med.
 

Suk...

Hvis nogen spørger, om dit kamera kan tage lige så gode billeder af pengesedler som alle andre kameraer, så kan du tage et billede af en pengeseddel som bevis.

Hvis nogen spørger, om en boks kan lave lige så gode optagelser som andre digitale bokse, så kan Pez optage en udsendelse som bevis.




Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Så det afklarer desværre ikke noget for mulige købere.. det giver derimod falsk tryghed og endda en dårlig anmeldelse og dens værdi, fordi dette IKKE afspilles igen på samme boks..
Rolig nu! Jeg bad blot om et eksempel for med 100% sikkerhed at kunne udelukke at det rent faktisk var noget galt med optagelsen. At sige det ingen værdi har, er da noget vrøvl. Det betyder at vi alle kan konstaterer, at hvis man optager noget, kan man efterfølgende se det på min pc/htpc/whatever i en given kvalitet. Altså afprøve noget direkte på sit eget udstyr - dette er ellers uhyggeligt sjældent det er muligt, da stort set alle tests er afhængige af ens andre enheder.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: ppeen
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 21:06
Sikken en jammer over et aldi produkt.
 
Tjek lige Triax C-HD 415 CX inden der går selv sving i tråden den er godt nok dyrer 1295kr  men det er et kvalitets produkt har prøvet den en aften og den er lige til at gå til.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af ppeen ppeen skrev:

Tjek lige Triax C-HD 415 CX inden der går selv sving i tråden
Ehh, kan den optage?


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 22:07
Nej den kan ikke, og ppeen har misforstået selve idéen med denne tråd.
Nemlig et billigere alternativ til YouSee boksen som kan optage.....

Virker som om......  ja...

 


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Nej den kan ikke, og ppeen har misforstået selve idéen med denne tråd.
Nemlig et billigere alternativ til YouSee boksen som kan optage.....

Virker som om......  ja...

 
I denne tråd, skulle vi vel rettelig kommentere anmeldelsen af boksen. Boksen som alternativ til boksen fra YouSee skulle diskuteres i http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75800&PID=765753#765753 - denne tråd . Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 23:30
Ja det har du ret i, men debatten fortsatte i denne tråd....
Jeg mente selve ideen med både anmeldelsen og debatten af boksen går på det billigere alternativ til YouSee boksen Big smile


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det var i gamle dage, dvs. for nogle år siden.
 
I dag er det lige omvendt. Alt udsendes og modtages digitalt, og konverteres til analog på kabel-tv anlægt som YouSee.
 
  /Lars
Vil det sige, at alle tv-programmer er optaget digitalt og videresendt ud til seerne digitalt... uden kvalitets tab?
 
Ønsket må vel være, at finde en DVB-C kabel-tv boks uden foringelse af den originale kilde.  Om sådan en findes ved jeg ikke.
 
Som jeg forstår det "kan" der være foringelse af billede kvaliteten, alt efter hvilken DVB-C boks man køber.
 
Findes der ikke en test, hvor man sammenligner flere DVB-C bokse?
 
 
 


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Ønsket må vel være, at finde en DVB-C kabel-tv boks uden foringelse af den originale kilde.  Om sådan en findes ved jeg ikke.
 
Som jeg forstår det "kan" der være foringelse af billede kvaliteten, alt efter hvilken DVB-C boks man køber.
Der er ingen forringelse... det er 0 og 1 taller vi taler om her, og enten virker det, eller så virker det ikke..  worst case, så får du store firkanter og helt skærmbilled udfald når data/billed modtagelse ikke er intakt.
 
Der foregår ingen forringelse af kilde matriale på bokse idag, da de ikke har processor kraften til at gøre det. og det er jo også så enkelt bare at gemme det man modtager, så spares en masse cpu og penge på kraftige cpu'r som skal klare det for dig..
 
og som andre her prøver at sige, som de har ret i, så viser optagelsen som kan hentes, at boksen gør opgaven 100% som andre bokse, og at det uklare billed er boksen som skaber det og ikke signalet/billed som den modtager. derimod kan din PC som du afspiller på måske gengive billed forkert, som så giver et forkert indtryk af modtageren uden at du som eksempel er opmærksom på det.
 
 


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvis nogen spørger, om en boks kan lave lige så gode optagelser som andre digitale bokse, så kan Pez optage en udsendelse som bevis.


Suk.. .Suk..
Det var jo ikke spørgsmålet så dårligere sammenlignings grundlag kunne du ikke finde..
 
 


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvilket format er optagelserne i, og ved afspilning på en HTPC, er de lige så dårlige som det man ser via boxen?
 
@Pendec: Hvordan skal dette spørgsmål så forståes ?


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvilket format er optagelserne i, og ved afspilning på en HTPC, er de lige så dårlige som det man ser via boxen?
 
@Pendec: Hvordan skal dette spørgsmål så forståes ?
ihvertfald ikke om dette er sammenlignlig med andre bokse, for ellers skal man have et dansk kursus.
 
Afspilningen på anden enhed er en individuel vurdering og klippet sammen med personens konklusion bør det ikke tages som generelt på alle pc'r.
 


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvilket format er optagelserne i, og ved afspilning på en HTPC, er de lige så dårlige som det man ser via boxen?
 
@Pendec: Hvordan skal dette spørgsmål så forståes ?
ihvertfald ikke om dette er sammenlignlig med andre bokse, for ellers skal man have et dansk kursus.
 
Afspilningen på anden enhed er en individuel vurdering og klippet sammen med personens konklusion bør det ikke tages som generelt på alle pc'r.
 
 
Så må jeg heller på aftenskole, for jeg har da ikke forstået alle facetter af denne her tråd Ouch.
 


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 12:49
Ja, skal vi ikke snart stoppe det kævl, og konstatere at vi er nogen der fik noget ud af klippet (tak Thumbs Up) og andre gjorde ikke. Geek

Er der nogen af jer der har prøvet den hos Stofa?


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Så må jeg heller på aftenskole, for jeg har da ikke forstået alle facetter af denne her tråd Ouch.
 

Det tror jeg nu nok, du har.


Skrevet af: SHS
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 20:56
Jeg må indrømme at jeg også tænkte over om anmelderen faktisk kørte med HDMI eller måske var kommet til at bruge SCART til den anmeldelse, for det VIL jo netop give udsmattet kvalitet i forhold til HDMI.

????????????????????

//  Søren


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af SHS SHS skrev:

Jeg må indrømme at jeg også tænkte over om anmelderen faktisk kørte med HDMI eller måske var kommet til at bruge SCART til den anmeldelse, for det VIL jo netop give udsmattet kvalitet i forhold til HDMI.

????????????????????
 
Boksen var tilsluttet med HDMI.
 
Men tror ikke at fordi det er HDMI, så er det nødvendigvis godt. Det er blot en digital repræsentation af et videosignal, og hvis boksen ikke i stand til at bearbejde video i en fornuftig kvalitet, så kan det ligefrem være dårligere på HDMI end på SCART.
 
Hother (anmelderen) har et 50" ISF kalibreret Pioneer TV. En af de bedste referencer der findes, til at se forskelle på den type udstyr.
 
Den video der er delt ud siger intet om boksens kvalitet, da det er den rå strøm af data gemt fra modtagelsen, og vist på en PC. Det er den ubearbejdede kvalitet, og kan ikke benyttes til at vurdere boksens kvalitet (udover som modtager af data).
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:25
Så man kan altså godt bruge boksen til at optage med, men hvis man gerne vil afspille, bør man bruge en anden enhed end boksen..? Eller så er der måske andre muligheder, der er mere interessante?

-------------
mvh Christian


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:55
Der findes sjældent en billig genvej til god elektronik. Og slet Aldi hos ALDRIG Wink

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af SHS SHS skrev:

Jeg må indrømme at jeg også tænkte over om anmelderen faktisk kørte med HDMI eller måske var kommet til at bruge SCART til den anmeldelse, for det VIL jo netop give udsmattet kvalitet i forhold til HDMI.

????????????????????

//  Søren
På side 2 i denne tråd har anmelderen besvaret det spørgsmål. Svaret var HDMI!!!!!!

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 10:09
Det er jo ikke sikkert, at det er retfærdigt at sammenligne ABEO boksen med Zaptor fra Stofa eller Samsung fra YouSee. Har man først haft en  boks fra eks. YouSee, så vil jeg ikke opfatte ABEO som et alternativ. Hvis man ikke har haft digitalt TV før, men alene analogt TV, så er det måske mellem almindelig analogt TV og digitalt TV med en ABEO fra Aldi, der er det reelle sammenlignings grundlag.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er jo ikke sikkert, at det er retfærdigt at sammenligne ABEO boksen med Zaptor fra Stofa eller Samsung fra YouSee. Har man først haft en  boks fra eks. YouSee, så vil jeg ikke opfatte ABEO som et alternativ. Hvis man ikke har haft digitalt TV før, men alene analogt TV, så er det måske mellem almindelig analogt TV og digitalt TV med en ABEO fra Aldi, der er det reelle sammenlignings grundlag.
Hej Jørn, det kan du bestemt have ret i. Som vi "drøftede" lidt på PM, så har jeg ikke adgang til det analoge signal, da mit Pioneer KRP er en ren monitor. Her kan jeg ikke tilslutte analogt.
 
Så en bruger der normalt kun har adgang til analogt kabel-tv, kan muligvis godt konstatere en for bedring i forhold til det analoge.
 
Godt input JørnTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så en bruger der normalt kun har adgang til analogt kabel-tv, kan muligvis godt konstatere en for bedring i forhold til det analoge.
 
muligvis Wink
 
det må være "sikkert"


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så en bruger der normalt kun har adgang til analogt kabel-tv, kan muligvis godt konstatere en for bedring i forhold til det analoge.
 
muligvis Wink
 
det må være "sikkert"
Det kan jeg jo ikke give svaret på, da jeg bare ikke kan tilslutte mit panel med noget som helst analogt. Derfor kan jeg kun skrive som jeg skriverSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så en bruger der normalt kun har adgang til analogt kabel-tv, kan muligvis godt konstatere en for bedring i forhold til det analoge.
 
muligvis Wink
 
det må være "sikkert"
QuestionQuestionQuestionQuestionQuestionQuestion


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: agger
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 13:24
[QUOTE=Lennon]Der findes sjældent en billig genvej til god elektronik. Og slet Aldi hos ALDRIG Wink[/QUOTE
hej du har nu ikke helt ret , jeg har haft de bedste  pcer fra aldi som kørte super , ikke de helt billige fra aldi , så ikke alt fra aldi er skidt. hihi.
hilsen agger]


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der findes sjældent en billig genvej til god elektronik. Og slet Aldi hos ALDRIG Wink
Sikken en snæversynet påstand at komme med. 


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Der er ingen forringelse... det er 0 og 1 taller vi taler om her, og enten virker det, eller så virker det ikke...
 
...og som andre her prøver at sige, som de har ret i, så viser optagelsen som kan hentes, at boksen gør opgaven 100% som andre bokse, og at det uklare billed er boksen som skaber det og ikke signalet/billed som den modtager.
Ud fra dit synspunkt burde det være ligemeget, hvorvidt man køber boksen fra ALDI, YouSee eller Stofa.  Kvaliten er den samme. Jamen, så er der jo modstridende opfattelse blandt flere medlemmer herinde. 


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Der er ingen forringelse... det er 0 og 1 taller vi taler om her, og enten virker det, eller så virker det ikke...
 
...og som andre her prøver at sige, som de har ret i, så viser optagelsen som kan hentes, at boksen gør opgaven 100% som andre bokse, og at det uklare billed er boksen som skaber det og ikke signalet/billed som den modtager.
Ud fra dit synspunkt burde det være ligemeget, hvorvidt man køber boksen fra ALDI, YouSee eller Stofa.  Kvaliten er den samme. Jamen, så er der jo modstridende opfattelse blandt flere medlemmer herinde. 

Egentlig ikke. Pendec tror bare, at der blev spurgt om noget andet, og derfor svarer han lidt skævt.

Han skriver, at optagelser fra boksen vil være samme kvalitet som optagelser fra andre bokse, og det har ingen i tråden modsagt.

Så hvis du er villig til at flytte optagelsen over på en anden afspiller og se den derfra, vil du ikke opleve nogen kvalitetsforringelse. Men det nedsætter jo naturligvis boksens anvendelighed en del.


Skrevet af: Rambo_qdk
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:44
Bortset fra det, så står vil vel pt med markedet eneste boks hvis man ønsker at lave en skive med ens ynglings madprogram eller lign ?
Har selv lavet flere skiver via min analoge HD Recorder og syntes egentligt det er lidt sløjt at den , på markedet,ikke er blevet afløst af noget bedre.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så en bruger der normalt kun har adgang til analogt kabel-tv, kan muligvis godt konstatere en for bedring i forhold til det analoge.
 
muligvis Wink
 
det må være "sikkert"
Det kan jeg jo ikke give svaret på, da jeg bare ikke kan tilslutte mit panel med noget som helst analogt. Derfor kan jeg kun skrive som jeg skriverSmile
vi kan vel nok blive enige om at et digitalt signal bliver bedre end et analog signal.   hvis du mener boksens billed stod dårligere end at godt analog signal..
Det lyder for mig som du ikke har set en anden skærm eller et analog signal? du har vel haft analoge signaler inden de opfandt det digitale, og vhs båndet har du vel også haft flere af?
 
Så jeg kan ikke tro at denne boks har et signal som er muligvis ringere end et gammelt analogt signal fra antennen..
 


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så en bruger der normalt kun har adgang til analogt kabel-tv, kan muligvis godt konstatere en for bedring i forhold til det analoge.
 
muligvis Wink
 
det må være "sikkert"
Det kan jeg jo ikke give svaret på, da jeg bare ikke kan tilslutte mit panel med noget som helst analogt. Derfor kan jeg kun skrive som jeg skriverSmile
vi kan vel nok blive enige om at et digitalt signal bliver bedre end et analog signal.   hvis du mener boksens billed stod dårligere end at godt analog signal..
Det lyder for mig som du ikke har set en anden skærm eller et analog signal? du har vel haft analoge signaler inden de opfandt det digitale, og vhs båndet har du vel også haft flere af?
 
Så jeg kan ikke tro at denne boks har et signal som er muligvis ringere end et gammelt analogt signal fra antennen..
 
Tro, der er nede i kirken om søndagen! Hvis man ikke har mulighed for at sammenligne direkte og ikke efter hukommelsen, så er det da klogt ikke at være for skråsikkert. Der har sågar været nogle, der har haft indlæg om, at det analoge signal var bedre end det digitale via Samsung fra YouSee.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så en bruger der normalt kun har adgang til analogt kabel-tv, kan muligvis godt konstatere en for bedring i forhold til det analoge.
 
muligvis Wink
 
det må være "sikkert"
Det kan jeg jo ikke give svaret på, da jeg bare ikke kan tilslutte mit panel med noget som helst analogt. Derfor kan jeg kun skrive som jeg skriverSmile
vi kan vel nok blive enige om at et digitalt signal bliver bedre end et analog signal.   hvis du mener boksens billed stod dårligere end at godt analog signal..
Det lyder for mig som du ikke har set en anden skærm eller et analog signal? du har vel haft analoge signaler inden de opfandt det digitale, og vhs båndet har du vel også haft flere af?
 
Så jeg kan ikke tro at denne boks har et signal som er muligvis ringere end et gammelt analogt signal fra antennen..
 
Tro, der er nede i kirken om søndagen! Hvis man ikke har mulighed for at sammenligne direkte og ikke efter hukommelsen, så er det da klogt ikke at være for skråsikkert. Der har sågar været nogle, der har haft indlæg om, at det analoge signal var bedre end det digitale via Samsung fra YouSee.
Præcis Jørn, jeg har ikke mulighed for at sammenligne analoge og digitale signaler, og kan derfor ikke udtale mig om forholdet.Smile
 
Og til Pendec....joh, jeg har set analoge TV-signaler i flere årtier og såmænd haft vel 5 VHS afspillere, så helt ubekendt er jeg ikke med de områderLOL 
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mba
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:28
Har lige været ned at hente en ABEO DVB-C boks hos Aldi, jeg kan ikke få den til at finde kanalerne (jeg har Stofa, Aalborg).
 
Har forsøgt via menuerne: "Installation" / "Netværks søgning" / "Stofa" (hvor den så vælger: Frekvens 346 MHz, Symbol Rate: 6900 og Qam: 64), derudover søgefunktion = gratis, Region = Manuelt, Netværks nr. 00000
 
Som sagt den finder intet. Generelt ligger signal på I: 050-056 og Q: 000 (altid)
 
Jeg tror ikke det er signalet der er problemet, på samme kabel (altså udgangen af Aldi boksen) sidder mit normale Philips 22" TV med DVB-C tuner og det virker ok
 
Nogen der har prøvet med Stofa (helst i Aalborg)?
 
På forhånd tak!


-------------
MBA


Skrevet af: HuggE
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:50

Har også købt den i dag. Vi har Stofanet i Slagelse og prøvet det samme som dig, men den virker ikke. Kan se der er mange der har problemer med den, hvis de har Stofanet. Den skulle virke fint med Yousee....

Tror det er Stofanet den er gal med????


Skrevet af: Danieldk
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 16:17
Vi har også Stofa her i Kolding.
 
Boksen virker ej heller her, jeg har prøvet alle tre søgningsmuligheder:
 
Netværks søgning / Manuel søgning / Auto søgning
 
Herudover har jeg været ude og bytte den om til en anden, så jeg var sikker på, at det ikke var en enkeltstående fejl.
 
Boksen er testet på 4 forskellige Stofa udtag, som alle virker fint med MPEG4 fjernsyn.
 
Udover at bruge den vedlagte "lus" mellem boksen og TV kablet, så har jeg også forsøgt med en direkte forbindelse.
 
Håber vi kan finde en løsning sammen her på forumet, der er lang tid til mandag.
 
Med venlig hilsen

Daniel


Skrevet af: Danieldk
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 16:21
Jeg får følgende fejl:
 
Under søgning kommer denne op et kort øjeblik:
"Netværksnummer eksisterer ikke!" (Indstillinger:  Frekvens 346 MHz, Symbol Rate: 6900 og Qam: 64, søgefunktion = gratis, Region = Manuelt, Netværks nr. 00000)
 
Generelt ved alle søgninger skriver den:
"Kontroller at antennekabel er montere
Intet prog, søg?"
 
Og ja antennekablet virker og er sat i RF IN.
 
 


Skrevet af: mba
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 16:27
Ja det er jo ikke ligefrem betryggende.... Men rart at den også "fejler" andre steder (trods alt). Jeg havde også store problemer med min AB IPBox 9000 HD (harddisk optager) for nogle måneder siden, men der fandt jeg faktisk en løsning - jeg skal lige søge lidt tilbage, vender tilbage, hvis jeg finder ud af noget...


-------------
MBA


Skrevet af: HuggE
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 16:28
Hej Daniel.
 
Jeg får de samme fejlmeddelelser som dig, så der vist kun Hotlineservice tilbage.....
 
Mvh
Kasper



Print side | Luk vindue