TDC-TV Opdatering 15/2-10
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75929
Udskrevet den: 19-April-2025 kl. 06:04
Emne: TDC-TV Opdatering 15/2-10
Skrevet af: mio-recorder
Emne: TDC-TV Opdatering 15/2-10
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 15:41
Hej
Ved frokost tid kunne jeg se at de fleste af de nye TDC-TV kanaler var kommet på boksen, men jeg manglede stadig Disney XD samt Regional Kanalen. Skulle de også komme på her senere på dagen, eller kom de ikke med i denne omgang?
Mvh Mario
|
Svar:
Skrevet af: DDSA
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:27
der mangler osse tv 1000 drama
|
Skrevet af: Pulver
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:29
Jeg har alle de nye kanaler i familie-pakken. Dog først efter at have genstartet boksen.
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:37
jeg har ikke fået den enue
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:20
jeg har stadie ikke fået tv 1000 drama
|
Skrevet af: A88
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:38
jeg mangler også flere af de kanaler, har fået DK4 og regional kanalen efter genstart af boks.. men ingen programinfo på nogen kanaler overhovedet nu....
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:16
jeg har stadie ikke fået tv 1000 drama jeg ved ikke hvorfor
|
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:19
TDC oplyser ellers at det skulle være iorden senest klokken 18.
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:20
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:38
Har du så stadig TV1000 +1? Det er der TV1000 Drama kommer til at ligge.
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 19:05
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 19:30
hvornår vil tv 1000 drama komme
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 21:08
hvornår vil tv 1000 drama komme har i fået den
|
Skrevet af: haps
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 22:12
Så blev lydforsinkelsen rettet på TV2-Lorry (fejlet i mere en måned) - men til gengæld har vi fået mange pixelfejl - ca. hver 10. minut - hvad med jer?
Typisk TDC - retter en fejl - introducerer en ny 
|
Skrevet af: wicca
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 22:34
Jeg har også en del pixelfejl nu. Øv....
Men alle kanalerne er kommet, så det er fint fint
|
Skrevet af: kolmorgen
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 22:46
Ingen problemer her, hverken på SD eller HD...
|
Skrevet af: mio-recorder
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 00:50
jeps, også pixelfejl på lorry.. og tv2 generelt. De sidste kanaler kom efter en genstart mere men så var der ingen programinfo, den kom dog med efter endnu en genstart.
MEEEEN, Denne gang intet nedbrud på nettet :) vi må huske og glæde os over de gode ting...
|
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 08:40
Hmm andre der stadig ikke kan tage TV1000 Drama?
På min liste står der stadig tv 1001 og når jeg bare går hen på kanalen via piletasterne for at se info på kanaler kommer der billede og programinfo på tv1001 og når jeg går hen på den via OK så fryser den bare.
|
Skrevet af: larsbrink
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 12:13
haps skrev:
Så blev lydforsinkelsen rettet på TV2-Lorry (fejlet i mere en måned) - men til gengæld har vi fået mange pixelfejl - ca. hver 10. minut - hvad med jer? |
Jeg havde mange pixelfejl inden jeg genstartede boxen. Efterfølgende var der ingen problem.
|
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 14:17
hvad sker der for tv1000 drama
|
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 17:24
har i osse prøve bildet på tv 1000+
|
Skrevet af: Thomas Wandahl
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 11:15
Hej,
Den nye TV 1000 kanal, som erstatter TV 1001 hedder i tv guiden fortsat TV 1001.
Kanalen vises kun i tidsrummet 1800-0600. Uden for dette tidsrum vil der ikke være noget indhold. I guiden står der "Ingen programinfo" og når man zapper forbi den, vil den bare vise billedet fra den kanal, man kommer fra.
Hvis der stadig mangler kanaler, kan det skyldes, at man har lavet sin egen kanalrækkefølge.
For at gendanne standard rækkefølgen gøres dette:
Gå ind i menuen og vælg indstillinger.
I indstillingerne vælges TV og derefter Arranger kanaler.
Vælg herinde punktet Skift rækkefølge og klik på Gendan standard (vær opmærksom på, at der ikke sker andet end at markøren blinker ved tryk på denne knap).
Med venlig hilsen
Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 12:25
Hej Thomas
Glimrende at TDC har en repræsentant her på siden - thumbs up for det...
Jeg er lidt nysgerrig til muligheden for at se optaget TV på multiroom boksene, kan du svare på, hvornår dette bliver lanceret?
Derudover kunne jeg også godt tænke mig at høre, om der er udsigter til Canal9 og evt. 24 Nordjyske? Eller kan du ikke gå i detaljer omkring sådanne informationer? :)
På forhånd tak...
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 13:19
tv 1000 drama har ikke danske under tekster
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 15:04
Hej kolmorgen,
At se optaget tv på Multiroom, er blevet lanceret 15/2 2010, inkl. nogen af Plusfaciliteterne. Dette betyder, at det nu er muligt at se optaget tv på Multiroom boksene. Dog kræver dette, at man har Plusabonnement samt det rigtige udstyr. Du er velkommen til at sende mig en besked med dit telefonnummer, så skal jeg se på, hvordan vi kan få det til at fungere hjemme hos dig.
Det er desværre ikke muligt for os at sige, hvilke kanaler der fremover vil blive en del af vores TDC TV pakker.
Med venlig hilsen
Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC
------------- Med venlig hilsen
Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC
www.tdc.dk/forum
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 15:07
kommer der ikke flere kanaler på homtrio
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 15:11
Thomas Wandahl skrev:
Hej kolmorgen,
At se optaget tv på Multiroom, er blevet lanceret 15/2 2010, inkl. nogen af Plusfaciliteterne. Dette betyder, at det nu er muligt at se optaget tv på Multiroom boksene. Dog kræver dette, at man har Plusabonnement samt det rigtige udstyr. Du er velkommen til at sende mig en besked med dit telefonnummer, så skal jeg se på, hvordan vi kan få det til at fungere hjemme hos dig.
Det er desværre ikke muligt for os at sige, hvilke kanaler der fremover vil blive en del af vores TDC TV pakker.
Med venlig hilsen
Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC |
Jeg har sendt dig en besked... Som jeg skriver, så drejer det sig nok bare om, at den lige skal genstartes... Men du kan jo lige slå mit nummer for at se om alt er som det skal være...
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 15:33
Skrevet af: mstaal
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:19
Hej Thomas,
Jeg vil også rose både du og TDC for at deltage i dette forum. Men jeg har også et spørgsmål angående StartForfra. Det er jo en funktion i tidligere har fortalt vil blive mulig at bruge som TDC Tv-kunde. Men kan du fortælle hvornår i har planer om at lancere funktionen? Den har jo været længe undervejs.
Med venlig hilsen, Michael Staal-Olsen
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:01
Thomas Wandahl skrev:
Hej kolmorgen,
Med venlig hilsen
Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC |
Hej Thomas,
Hvad dækker det "rigtige udstyr" ?
Jeg har f.eks multiroom boksen samt 3 tv strømme og jeg kan ikke hverken optage, se optaget tv eller lignende på min multiroom boks? Jeg går udfra jeg har det nyeste da jeg blev kunde her i starten af Januar.
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:38
det er stadie ikke dansk text på tv 1000 drama
|
Skrevet af: Jean
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:50
A88 skrev:
Jeg har f.eks multiroom boksen samt 3 tv strømme og jeg kan ikke hverken optage, se optaget tv eller lignende på min multiroom boks? Jeg går udfra jeg har det nyeste da jeg blev kunde her i starten af Januar. |
Du kan kun se optagelser fra hovedboksen... du kan ikke bestille optagelser fra multiroomboksen. Har du prøvet at genstarte boksene... så de kan hente ny software? (Strømmen skal slåes helt fra...)
Har du Plus-abonnement?
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:51
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:00
Skrevet af: wicca
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:27
Få nu stoppet DDSA. Hvor er det bare belastende at samtlige TDC tråde skal smadres med det samme evindelige dumme spørgsmål og kommentarer.
Og recordere.dk er ikke den eneste hifi-side DDSA huserer op. Under navnet SAS stiller han præcis samme spørgsmål igen og igen.
Er der ikke en administrator der kan kigge på sagen?
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:37
Jean skrev:
A88 skrev:
Jeg har f.eks multiroom boksen samt 3 tv strømme og jeg kan ikke hverken optage, se optaget tv eller lignende på min multiroom boks? Jeg går udfra jeg har det nyeste da jeg blev kunde her i starten af Januar. |
Du kan kun se optagelser fra hovedboksen... du kan ikke bestille optagelser fra multiroomboksen. Har du prøvet at genstarte boksene... så de kan hente ny software? (Strømmen skal slåes helt fra...)
Har du Plus-abonnement? |
Hey Jean,
Hmm... modstridende oplysninger :P:P
Kundeservicechefen skrev på side 3 : At se optaget tv på Multiroom, er blevet lanceret 15/2 2010, inkl. nogen af Plusfaciliteterne. Dette betyder, at det nu er muligt at se optaget tv på Multiroom boksene. Dog kræver dette, at man har Plusabonnement samt det rigtige udstyr...
Jeg har haft taget strømmen fra begge bokse :) alle kanaler er kommet på begge bokse, eneste er tv1001 stadig er der med ingen programinfo men man kan se tv1000 drama der uden danske tekster :)
Ja jeg har multiroom :) jeg har det hele minus HD pakken :)
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:43
ok det var det jeg vil vide
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:55
A88 skrev:
[Hey Jean,
Kundeservicechefen skrev på side 3 : At se optaget tv på Multiroom, er blevet lanceret 15/2 2010, inkl. nogen af Plusfaciliteterne. Dette betyder, at det nu er muligt at se optaget tv på Multiroom boksene. Dog kræver dette, at man har Plusabonnement samt det rigtige udstyr...
|
Nej, vi skriver da det samme? At man kan se optaget TV via multiroom... (Jeg kan ikke se at han skriver noget om muligheden for at bestille optagelser...)
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 23:44
Jean skrev:
A88 skrev:
[Hey Jean,
|
Nej, vi skriver da det samme? At man kan se optaget TV via multiroom... (Jeg kan ikke se at han skriver noget om muligheden for at bestille optagelser...) |
Nej du skriver man kun kan se det på den ene boks ? altså hovedboksen? som jeg forstår hans besked siger han at på multiroom boksen kan man se optaget tv inkl nogen af plusfaciliteterne?
Fordi man har altid kunne optage selvom man havde multiroom men kun på hovedboksen??
EDIT: og det er også det kolmorgen spørger om og får svar på at man nu kan se optaget tv på multiroom boksen pr den 15/2 
Hehe :D
Så for at opsummere : 
Hvordan kan jeg komme til at se det jeg har optaget på hovedboksen på min multiroom boks ? og hvilke ekstra faciliteter er der tale om ? 
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 09:34
A88 skrev:
Hvordan kan jeg komme til at se det jeg har optaget på hovedboksen på min multiroom boks ? og hvilke ekstra faciliteter er der tale om ?  |
Som jeg forstår det så bliver følgende muligt:
1. Det bliver muligt at se sine optagelser (som ligger på hovedboksen) via dine multiroom-bokse.
2. Det skulle også blive muligt at planlægge og slette optagelser via en multiroom-boks...
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 09:40
Jean skrev:
A88 skrev:
Hvordan kan jeg komme til at se det jeg har optaget på hovedboksen på min multiroom boks ? og hvilke ekstra faciliteter er der tale om ?  |
Som jeg forstår det så bliver følgende muligt:
1. Det bliver muligt at se sine optagelser (som ligger på hovedboksen) via dine multiroom-bokse.
2. Det skulle også blive muligt at planlægge og slette optagelser via en multiroom-boks... |
Okay :)
Men hvordan? det skulle have været lanceret her den 15 jo ? og det virker ikke hos mig, har prøvet igen igår nat at tage strømmen fra begge bokse og stadig er det ikke muligt ?
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 17:18
Hvor har du læst at det skulle være lanceret d. 15.?
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 19:45
Jean skrev:
Hvor har du læst at det skulle være lanceret d. 15.? |
Jeres Kundeservice chef her på siden har sagt det:
Thomas Wandahl skrev:
Hej kolmorgen,
Med venlig hilsen
Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC |
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 22:18
A88 skrev:
Jeres Kundeservice chef her på siden har sagt det: |
Den med "jeres" forstår jeg ikke....
Okay, fair nok... hvis du har en funktion der ikke virker, så bør du melde det til TDCs fejlmelding på 80 80 80 47.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 23:05
Jean skrev:
A88 skrev:
Jeres Kundeservice chef her på siden har sagt det: |
Den med "jeres" forstår jeg ikke....
Okay, fair nok... hvis du har en funktion der ikke virker, så bør du melde det til TDCs fejlmelding på 80 80 80 47.
|
Hehe, var det ikke dig der arbejdede hos tdc?
Hvis ikke så undskyld det med jeres :D
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 09:39
Hej alle,
Jeg har efter mit indlæg i onsdags været i dialog med vores eksperter angående funktionen på multiroom boksene, der vil gøre det muligt at se optagede programmer fra alle tv i husstanden.
Jeg var desværre lidt for ivrig i forhold til lanceringen af denne nye funktion. Den var planlagt til at blive lanceret D.15.02, men vores eksperter har valgt at udskyde lanceringen for at sikre, at produktet virker optimalt, når vi skyder det i gang.
Når vi lancerer den nye funktion, vil det være sådan, at man fra alle tv i husstanden kan tilgå de programmer, man allerede har optaget på sin "hovedboks" og man vil også fra alle tv kunne planlægge optagelser. Det vil ikke være muligt at spole og pause live-udsendelser på multiroom boksene.
Jeg kan ikke på nuværende tidspunkt sige noget om dato for lancering, men jeg vil lave et indlæg på denne tråd, når jeg kender datoen.
Jeg beklager min tidligere udmelding.
------------- Med venlig hilsen
Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC
www.tdc.dk/forum
|
Skrevet af: Marco
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:58
Hej Thomas Wandahl
Fedt at du skriver med på dette forum - men jeg har kun ét spørgsmål, som har trængt sig på de seneste par uger: Er muligheden for at se de optagede udsendelser fra sin Multiroom boks snart på trapperne?
Glæder mig til det dukker op!
|
Skrevet den: 15-Marts-2010 kl. 11:07
Marco skrev:
Er muligheden for at se de optagede udsendelser fra sin Multiroom boks snart på trapperne? |
Funktionen er udsat på udbestemt tid. Årsagen kender jeg ikke... men måske har der været problemer og så vælger man at udsætte fremfor at reklamere for en løsning, som kun er halvfærdig.
|
Skrevet af: kik77
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 07:35
Ifølge TDC's hjemmeside, skulle det nu komme i løbet af april. Se http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24271
Mvh. Nick
|
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 08:25
kik77 skrev:
Ifølge TDC's hjemmeside, skulle det nu komme i løbet af april. Se http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24271
Mvh. Nick
|
Spændende :) Jeg er dog ret sikker på, at jeg har det omtalte gamle hvide 4 ports modem, så der går nok lidt ekstra tid før jeg får opgraderingerne...
|
Skrevet af: larsbrink
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 11:46
Jeg er sikker på at jeg også har det der 4 ports modem med forskellige farver, men jeg kan allerede nu se de samlede serier i foldere.
Desuden er der kommet en kanal 400 (som dog viser TV2 zulu) og hedder Box23. Hvad er det nu for noget?
|
Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 15:05
larsbrink skrev:
Jeg er sikker på at jeg også har det der 4 ports modem med forskellige farver, men jeg kan allerede nu se de samlede serier i foldere.
Desuden er der kommet en kanal 400 (som dog viser TV2 zulu) og hedder Box23. Hvad er det nu for noget?
|
Det er en kanal, der er kommet ind, og som vil vise Kessler-kampen her d. 24. april - som PPV forstås.
|
|