Inden dørs Parabol
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75932
Udskrevet den: 06-Januar-2025 kl. 11:03
Emne: Inden dørs Parabol
Skrevet af: Jones9000
Emne: Inden dørs Parabol
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:54
er ved at være godt træt af Stofa skod kabel tv. prisen for alm kanaler er 329 kr per måneder. SYGT !!! er der andre muligheder ? modtagerne skal self sidde inden for. har set på boxer men de har ingen tv3. kan man få en inden dørs parabol lige som man kan med antenne
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:58
For at kunne modtage, skal en parabol naturligvis være udendørs, og opsættes så den kan se den ønskede sattelit, som alle ligger i sydlig retning.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:05
nåe okay.. :P men er en indgroet by rotte så har ingen genskab til det.. men mange tak for det hurtige svar.. !! og ARRRHHH !!!
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:06
Hvis du ligger mod syd kan du være heldig at bruge den gennem dit vindue, Har selv leget med det.
Ikke noget godt resultat og hvem gider have parabol stående i stuen
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:12
kunne være det kunne virke som inden dørs antenne.. som sagt kende ikke nogen der har det.. så har ingen genskab til hvordan det virker.. :P
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:20
Det kan jo i sagens natur ikke virke indendørs, det er sund fornuft.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 17:36
da ikke hvis man ikke aner hvordan det virker ??? havde ingen anelse om hvilke bølger signalet blev sendt med.. ! så det er da en lam påstand ? og hvorfor ville jeg spørge dig/jer til råds hvis jeg barfe vidste det ? troede det var hele ideen med et forum ??? hmmm.. den det er nok os sund fornuft at det ikke er det et forum bliver brugt til.. kender ikke nogen der har en. har aldrig haft en selv. mindes ku jeg har set nogen ude i ghetto'en i tidernes morgen.. så hva der er åbenlyst for dig/jer er det jo ikke sikkert det er for nogen andre ? man skal faktisk ikke anden 100 år tilabge for det ikke var åbenlyst og afstive en alm bygning før den holdte bedre... ! så svar nu bare på det jeg spørg efter eller find nogen andet og lave !!
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:22
Der er jo en grund til at parabolerne er på husmuren, på diverse master eller altaner.
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:30
øhh så vidt jeg ved et den alm. antenne og blevet flyttet ind i stuerne mere og mere på det seneste ?? og de nahr da os på tagene og muren. osv før...
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 19:11
Radiomanden skrev:
Det kan jo i sagens natur ikke virke indendørs, det er sund fornuft. |
Og hvorfor ikke ???
Radiobølger går da fint gennem glas og har man frit sigte til sat så kan man godt...
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 19:12
Radiomanden skrev:
Der er jo en grund til at parabolerne er på husmuren, på diverse master eller altaner. |
Det er jo også det bedste sted at montere dem.
|
Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 21:11
Der er intet i vejen med at have den bag en rude. Problematikken i det er at glasset i ruden godt kan forringe signal/kvaliteten meget. Tror desværre at de fleste parabol montør ikke ønsker denne opsætning.
Kender personlig en der har parabolen stående på loftet hvor den peger ud genne et 70*60 cm vindue. Han har ingen problemer.
Men igen du skal have et vindue der er stik syd og hvor parabolen kan drejes lidt mod øst eller vest. alt efter udbyder.
Radiomanden - når du ikke ved det med garanti så skriv det lige lidt mere blid.
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 08:20
xozzi skrev:
Der er intet i vejen med at have den bag en rude. Problematikken i det er at glasset i ruden godt kan forringe signal/kvaliteten meget. Tror desværre at de fleste parabol montør ikke ønsker denne opsætning.
Kender personlig en der har parabolen stående på loftet hvor den peger ud genne et 70*60 cm vindue. Han har ingen problemer.
Men igen du skal have et vindue der er stik syd og hvor parabolen kan drejes lidt mod øst eller vest. alt efter udbyder.
Radiomanden - når du ikke ved det med garanti så skriv det lige lidt mere blid. |
Er du ny her ???
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 09:14
Dvs. "Radiomanden er en båtnakke, som fremsætter diverse tumpede udsagn med grøn skrift" ???
(måske er han i virkeligheden Hulk...)
|
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 09:31
Radiomanden er da ikke en "båtnakke" Han kommer med rigtig mange gode indlæg.
Man kan jo ikke vide alt..... Hvad den grønne skrift har med det ved jeg ikke.
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 11:01
Vil også lige kommenter, at det sagtens kan lade sig gøre at have en fungerende parabol stående på loftet, der er selvfølgelig noget dæmpning på grund af selve taget, men det er altså absolut muligt, og en stor skærm er jo klart at foretrække da der noget mere gain.
I gamle dage kunne man på DBS satelitterne modtage signalerne bare ved at holde LNB/Microbølgehovdet op i mod selve satelitten, billede var dog ikke støjfri men man kunne sagtens se på det.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 11:10
Mener at have læst i en tråd at denne bruger "vacDK" her på forummet har paraboler på loftet, men er ikke 100% sikker elles send ham PM.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: j333
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 11:37
ja jeg tar thor og sirius og asta fint gemmem mit vindue har en 50 parabol skærm stående i et rum jeg ikke bruger så det kan godt lade sig gøre
jj
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 12:26
Jones9000 skrev:
er ved at være godt træt af Stofa skod kabel tv. prisen for alm kanaler er 329 kr per måneder. SYGT !!! er der andre muligheder ? modtagerne skal self sidde inden for. har set på boxer men de har ingen tv3. kan man få en inden dørs parabol lige som man kan med antenne |
Godtnok er det muligt se igennem glas men det gør altså noget ved signalstyrken til ens parabol. Hvilket materiale man anvender til skibs parabolernes beskyttelsesdel kender jeg ikke. Men glas dæmper altså "En hel del!" Måske DACRON hvad dette så end er?
Antenner i Andover, Maine, USA og Plemeur Beadeau, Frankrig. Megastore Horn-antenner
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 12:33
Hvis man bor inde i en By, imellem andre bygninger. Måske man kunne modtage noget via Parabol, som blev reflekteret fra en anden og større bygning. Dette har jeg ingen praktisk erfaring med, men Termoruder æder altså Satelligtsignaler, som andre æder noget til middag
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 12:40
hansie skrev:
Radiomanden skrev:
Og hvorfor ikke ???
Radiobølger går da fint gennem glas og har man frit sigte til sat så kan man godt... |
Det med at Radiobølger går fint gennem glas er en meget modificerbar størrelse. Fordi dette kan efterprøves alt efter hvilken slags glas men gerne vil anvende som "Vindues materiale", Lag isolation og andre ting.
Så her bør Jeg især bakke Radiomanden op.
Dette være hermed gjort.
Selvom man måske ikke har noget som fag, da er det (pinedød) nødvendigt kende noget til ting. Enten man køber en brugt bil eller et Hus (sætningsskader og andre vederstyggelige ting sælger ikke lige fortæller).
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 13:22
Man kan godt have parabolen indendørs. Jeg mener dog ikke det virker hvis man har lavenergiglas, da denne skulle have pålagt en film som radiobølger ikke kan gå igennem.
|
Skrevet af: affer
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 15:13
jeg har ved en kammerat sat en selfsat op, med motor, den tager fint 1 west og 5 øst, og sikkert også flere, men det har vi ikke testet. den tager fint HD kanaler på S2 Der kan komme lidt udfald på ved kraftig nedbør, men det gør der nu også på en magen til der sidder udendørs. eneste ulempe er at det tager ca 5 sek at skifte fra en sirius til thor. men det kan man da leve med. glasset er almindelig termo ruder... ikke noget hokus pokus.
------------- Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
Skrevet af: brolbakk
Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 10:39
affer skrev:
jeg har ved en kammerat sat en selfsat op, med motor, den tager fint 1 west og 5 øst, og sikkert også flere, men det har vi ikke testet. den tager fint HD kanaler på S2Der kan komme lidt udfald på ved kraftig nedbør, men det gør der nu også på en magen til der sidder udendørs. eneste ulempe er at det tager ca 5 sek at skifte fra en sirius til thor. men det kan man da leve med. glasset er almindelig termo ruder... ikke noget hokus pokus. |
Hvis jeg kan genoplive tråden :- ) @affer, Lækkert med billede! Jeg er meget interesseret i installationen du har gjort hos din kammerat da jeg selv pønser på at opsætte en flad satellitantenne på motor når jeg skal flytte. Håber dog på at få sat den udendørs. De 5 sekunder det tager at skifte mellem Sirius og Thor kanaler. Er det stortset udelukkende pga. at motor/antennen skal nå at dreje på plads? Jeg har ingen erfaring med motorsystemer. Var det relativt "nemt" og ligetil at få monteret op?
Er der andre der kan spæde til med tidserfaringer med "rigtige" parabolskåle på motor?
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 10:47
brolbakk skrev:
De 5 sekunder det tager at skifte mellem Sirius og Thor kanaler. Er det stort set udelukkende pga. at motor/antennen skal nå at dreje på plads? |
Det kan jeg svare ja til.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 12:36
moho skrev:
Radiomanden skrev:
Dette være hermed gjort. |
Og vi bør påpege at Radiomanden ikke har sund fornuft, eller det var weekend , igen,igen..
For påstanden er vist dokumenteret rimlig godt..
Nå det var genoplivningen af gamle indlæg og som altså virkede fint..
Og Moho fik vist ret i, at en som ikke kan lave biler, bør vurdere hvilken del i bilen som ikke virker..
så at bakke en person op her, var nok ikke særlig godt, bare pga. brugernavn indeholdt "radiomand" og er der noget som understøtter den påstand så er det vist på udstyr fra 60'rne..
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 13:18
pendec skrev:
moho skrev:
Radiomanden skrev:
Dette være hermed gjort. |
Og vi bør påpege at Radiomanden ikke har sund fornuft, eller det var weekend , igen,igen..
For påstanden er vist dokumenteret rimlig godt..
Nå det var genoplivningen af gamle indlæg og som altså virkede fint..
Og Moho fik vist ret i, at en som ikke kan lave biler, bør vurdere hvilken del i bilen som ikke virker..
så at bakke en person op her, var nok ikke særlig godt, bare pga. brugernavn indeholdt "radiomand" og er der noget som understøtter den påstand så er det vist på udstyr fra 60'rne..
|
Ja, Moho og Radiomanden er vist to alen ud af ét stykke, men til Mohos forsvar skal siges, at han da i det mindste skilter med, at han er forvirrelsesfreak. Det gør Radiomanden ikke.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 13:48
@brolbakk:
Ja, det var ret nemt, jeg havde dog også en ordentlig satfinder til rådighed, men jeg bruger USALS systemet, så da jeg havde fundet 1 west, og skruet selfsatten fast, så virkede det fint, og den fandt selv andre positioner.
Siden billedet er blevet taget, så er der testet HD kanaler mod østlige sats, de går også fint igennem, og det er selvom at der faktisk er en vindueskarm i vejen for noget af parabolen.
------------- Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
Skrevet af: rigo
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 16:15
affer skrev:
jeg har ved en kammerat sat en selfsat op, med motor, den tager fint 1 west og 5 øst, og sikkert også flere, men det har vi ikke testet. den tager fint HD kanaler på S2
Der kan komme lidt udfald på ved kraftig nedbør, men det gør der nu også på en magen til der sidder udendørs.
eneste ulempe er at det tager ca 5 sek at skifte fra en sirius til thor. men det kan man da leve med.
glasset er almindelig termo ruder... ikke noget hokus pokus.
|
Jeg har en parabol magen til denne til salg for kun 500.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83826&title=s-maximum-flat1-parabol - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83826&title=s-maximum-flat1-parabol
|
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 20:54
@rigo:
også med motor ? for så kunne jeg godt være interesseret ?
|
Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 08:18
NU skal I være søde ved hinanden
Man kan jo tage fejl
Parabol signalet smutter fint gennem alm. glas og visse plast typer.
Har set det hos en kunde som havde en meter skærm (4 LNBer) bag en terresse dør med sprosser.
Lynge
|
|