Sonos vs Squeezebox på So ein ding
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76004
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 20:44
Emne: Sonos vs Squeezebox på So ein ding
Skrevet af: kris
Emne: Sonos vs Squeezebox på So ein ding
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 22:32
Husk, at So-ein-ding i dag handlede om Sonos vs Squeezebox. Sonos kåret som vinder. Selvfølgelig
http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/index.htm - http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/index.htm
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Svar:
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 23:12
Det fedeste er så når man bruger Squeezebox til lige præcis dét som Sonne mente det er elendigt til - nemlig som multirumsløsning - så kan man være godt tilfreds med at have sparet 1000-vis af kroner og samtidig have en mere fleksibel løsning :-)
Findes der egentlig ikke "rigtige" hifi-konkurrenter på dette område - jeg tænker streaming lyd fra de rigtige hifi-producenter (lad os se bort fra transporteren) eller er det kun disse "discount" løsninger som er "noget værd"?
|
Skrevet af: bhaagensen
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 00:16
tipsen skrev:
Findes der egentlig ikke "rigtige" hifi-konkurrenter på dette område - jeg tænker streaming lyd fra de rigtige hifi-producenter (lad os se bort fra transporteren) eller er det kun disse "discount" løsninger som er "noget værd"? |
Der er mange. Naim for eksempel. Men'et i denne sammenhæng er at jeg, uden at vide det, gætter på at vi taler 50K+ for et 2-3 soners system.
|
Skrevet af: SofusC
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 15:25
Selvom Sonne plejer at have fingeren på pulsen, så synes jeg han går lidt ved siden af i den her sammenligning. Jeg har hverken det ene eller det andet system selv.
Jeg har en Slimp3 (forgængeren for Logitech systemet fra før Logitech opkøbte Slim Devices) som jeg købte i 2002, men ikke har brugt i flere år. Så når Sonne kalder Logitech løsningen for opkomlingen, har han vist ikke læst på lektien.
Desuden virker det som om anmeldelsen er henvendt til ungkarlen som skal høre det samme musik på alle sine anlæg i hele lejligheden, eller i det mindste selv skal styre alt musikken i hele lejligheden. Det virker umiddelbart ikke som om man kan styre Sono-enhederne direkte på apparatet, men at man skal have en remote/iPhone/iTouch/PC for at styre dem.
Der virker det jo noget smartere med Logitech som kan styres direkte på enhederne. Med et par teenage-unger vil det jo være smart at de kan have hvert deres anlæg på værelserne, og kan trække alt musikken fra den samme server i kælderen. Men hvis de hver skal udstyres med både en Sono-Player og oveni også en remote, så bliver det noget af en udskrivning.
Den vinkel synes jeg Sonne glemte i sin anmeldelse. Han vil gå rundt og høre den samme musik helt synkront, eller fra den samme fjernbetjening styre alle enheder i hele huset. But why?
------------- Sony KD-49XE9005-BAEP Netflix/HBO/Disney+/Plex UHD Blu-ray PS4
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 15:27
Sofus.
Nikolaj Sonne er en klaphat!
Deusden bærer han test ofte præg af total mangel på objektivitet. Der hersker ingen tvivl om, at Sonne selv har en Sonos derhjemme, så han kunne aldrig drømme om at sige noget negativt om den. Ej heller om Mac, for den sags skyld...
M.v.h.
|
Skrevet af: bhaagensen
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:08
SofusC, enig med dine observationer vedr. SliMP3-historien og kontroller på afspillerne. Dog synes jeg nu reviewet er udmærket. Måden flere afspillere styres med Controlleren er altså ikke nogen gennemtænkt løsning - det er nærmest hævet over debat synes jeg - det fungerer, men er langt fra elegant.
Sonne har vist så vidt jeg husker sagt i en udsendelse at han selv har Sonos. Jeg synes han gør det meget godt. Det er trods alt et landsdækkende program over DR i bedste sendetid - og henvender sig til en meget bred gruppe. Hvis ting ikke bare spiller - så er det en ommer. Det kan ikke passe at en almindelig bruger skal tilpasse sig teknologien - det skal være omvendt. Squeezebox er ikke vanskelig at bruge eller problematisk, men det kræver i større udstrækning end Sonos at man gider at sætte sig ind i hvordan det virker. Squeezebox har andre styrker som Sonos ikke har, men som desværre må komme i baggrunden i denne kontekst. Derfor fik den 1 stjerne mindre end Sonos, og det er fair nok IMO. Der blev jo tydelig nevt at denne ene extra stjerne koster noget i stil med "et ripoff"...
|
Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:55
SofusC velkommen til dagens danmark og dagens unge
I vort "hjem" har jeg selv en firma-iPhone, vor 13 årige datter en iPod Touch og i stuen har vi også lagt en iPod Touch, så vi har ingen problemer med at styre vores 2 Zonos Zoner.
Og det er afsindig intuativt og let at betjene. Min bedre halvdel fandt selv ud af det - og hun er ikke nogen ørn til det tekniske.
Og ja Sonne har selv Sonos og det kan da have påvirket hans mening. Sådan er vi jo allesammen lidt religiøse. Ligeledes vil flere, her i denne tråd sikker finde hans anmeldelse useriøs - og mange af dem vil nok være Logitech ejere ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) Men sådan skal det jo være.
Personligt vil det betyde en returnering, hvis et anlæg ikke spillede synkront, men om Sonne bare har været uheldig, er jo også en mulighed.
"Rullemenuerne" i Logitech vil efter min mening irritere mig i forhold til lækre Sonos Touch betjening.
Men Sonos koster også mere - indrømmet.
------------- mvh
Henrik
|
Skrevet af: wiggumdk
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 20:24
Henrik B. skrev:
Sofus.
Deusden bærer han test ofte præg af total mangel på objektivitet. Der hersker ingen tvivl om, at Sonne selv har en Sonos derhjemme, så han kunne aldrig drømme om at sige noget negativt om den. Ej heller om Mac, for den sags skyld...
M.v.h. |
Imponerende citat. Det må betyde du også er en klaphat da du i høj grad udviser mangel på objektivitet. ![Clap Clap](smileys/smiley32.gif)
Jeg synes anmeldelsen var udemærket. Sonos design, betjening og opsætning ligger klasser over Logitech's - det kan du ikke argumentere dig ud af, men du har da ret til at mene at det er noget opreklameret lort du ikke bryder dig om. Det betyder ikke at de mennesker der rent faktisk kan lide er nogle klaphatte.
Det er ligesom alle andre ting i verden. Der er fordele og ulemper ved alting, og så er det op til dig at bestemme hvad har størst betydning for dig.
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 20:27
wiggum.
Nu talte jeg ikke som sådan om testen - konstaterede blot at Sonne er en kende for positiv over de ting han tester, og som han selv er indehaver af. Desuden er han ved flere lejligheder kommet med deciderede faktuelle fejl/forkerte oplysning. Dét gør i min verden manden til en klaphat. Der er for meget "smart-i-en-fart" over det, i stedet for noget der er faktuelt korrekt!
M.v.h.
|
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 20:43
Henrik B. skrev:
Nu talte jeg ikke som sådan om testen - konstaterede blot at Sonne er en kende for positiv over de ting han tester, og som han selv er indehaver af. | Hvad er årsag og hvad er virkning? Nu kunne det jo også være at Hr. Sonne købte de ting han syntes var fede, og så vil de jo også få en positiv anmeldelse...
-Kent
------------- http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 20:45
Som sagt - ikke objektivt...
Så du mener f.eks. at sælgere i butikker, skal sælge kunderne de ting som sælgeren synes er "fede"?
M.v.h.
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 20:59
Sonne er anmelder - han skal ikke være objektiv, han skal komme med hans mening om tingene. Han skal selvfølgelig være upartisk, dvs. at Apple må ikke give ham en iPhone for at få en positiv anmeldelse.
At en anmelder køber dimsen selv, er det bedste vidnesbyrd en gadget kan få - så er det ikke bare tomme ord anmelderen fyrer af; men han mener det faktisk så meget at han selv punger ud...
En (god) sælger skal ikke sælge det han syntes er fedt, men det som passer til den kunde han betjener - en anmelder kan ikke lave en anmeldelse målrettet det enkelte individ (alle har jo deres egen mening), så han kan kun komme med sin egen mening. Så er det vores job at kende vores anmeldere, så vi kan se om det også kunne være noget for os som han/hun anmelder...
-Kent
|
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:01
So ein ding er underholdning, ikke et seriøst forbrugerprogram.
Jeg har hverken Sonos eller logitech, og så heller ikke udsendelsen.
Men en ting ligger fast: Har er farvet på forhånd, og arbejder som sagt i underholdningsafdelingen.
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:02
kbh4 skrev:
At en anmelder køber dimsen selv, er det bedste vidnesbyrd en gadget kan få - så er det ikke bare tomme ord anmelderen fyrer af; men han mener det faktisk så meget at han selv punger ud...
|
Rent faktisk siger det ikke en skid om en gadget. Andet end at anmelderen kan lide den. Det siger intet om betjening, behov hos andre, kvalitet eller noget som helst. Tror man det, så er man grænsende til naiv...
Som anmelder/journalist, mener jeg at Sonne har et ansvar for, som minimum, at være korrekt med sine oplysninger...
M.v.h.
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:15
Henrik B. skrev:
Rent faktisk siger det ikke en skid om en gadget. Andet end at anmelderen kan lide den. Det siger intet om betjening, behov hos andre, kvalitet eller noget som helst. Tror man det, så er man grænsende til naiv... |
Fuldstændigt korrekt! En anmelder kan/skal ikke give andet end sin mening. Han kender jo ikke andres behov (der findes 1000vis af forskellige behov).
Men hvis din erfaring siger dig at du plejer at kunne lide det samme som bemeldte anmelder, kan du alligevel bruge det til noget.
Hvis du er ude efter objektive oplysninger, så skal du finde specifikationerne på produktets hjemmeside...
Henrik B. skrev:
Som anmelder/journalist, mener jeg at Sonne har et ansvar for, som minimum, at være korrekt med sine oplysninger... |
Helt enig - man må selvfølgelig ikke give ukorrekte oplysninger, eller undlade vigtig/relevant information. Det er jo lidt ligesom filmanmeldere - dem er der mange af - så finder man ham/hende som plejer at have nogenlunde samme filmsmag som én selv, og lægger mest vægt på de anmeldelser ham/hun giver.
-Kent
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:16
Henrik B. skrev:
kbh4 skrev:
|
Rent faktisk siger det ikke en skid om en gadget. Andet end at anmelderen kan lide den. Det siger intet om betjening, behov hos andre, kvalitet eller noget som helst. Tror man det, så er man grænsende til naiv... |
Så læser du jo ikke hvad kbh4 skriver. En anmeldelse er jo netop ikke 100% objektiv, men vil altid være præget af subjektive meninger hos den enkelte anmelder. Der er jo også stor forskel på om man fx. sætter en musikanmelder der kan lide pop/rock musik til at anmelde en Madonna plade/koncert, eller om man får Thomas Treo til det. Forklaring af specs som antal zoner, strømforbrug, farve, watt angivelse på højtalere mm. kan de fleste anmeldelser jo være enige om. Men udover det så vil det jo hovedsageligt komme an på hvilken type anmelderen er og hvilken slags produkter han kan lide. Hvis jeg skulle anmelde iPhone vs. HTC Hero, så ville jeg da klart give topkarakter til iPhone og dårligere karakter til Android. Ikke dermed sagt at iPhone er en indiskutabelt bedre telefon, men fordi at jeg mener at de løsninger Apple har valgt er helt fantastiske, og jeg sagtens kan undvære de evt. mangler der måtte være.
På samme måde med Sonos vs. Squeezebox. Sonos er den meget lækre, betjenings- og opsætningsvenlige, men også relativt lukkede mulighed, mens Squeezebox er lidt mere besværligt at komme igang med, har ikke helt samme nemme betjening, men tilgengæld kan du customize det i en grad Sonos aldrig nogensinde kommer i nærheden af. Så er spørgsmålet bare hvad man vægter højest.
Anmelderen kan jo sagtens nævne at Squeezebox har alle disse muligheder for individuel tilpasning som en positiv ting, men han bliver jo i sin anmeldelse nødt til at vægte de to systemer overfor hinanden. Og så er det jo svært ikke at blive påvirket af hvad man selv ville have gjort, hvis man stod og skulle bruge pengene på et af de to systemer.
Henrik B. skrev:
Som anmelder/journalist, mener jeg at Sonne har et ansvar for, som minimum, at være korrekt med sine oplysninger... |
Det har du så nævnt to gange nu, uden at komme med et eksempel på at han har leveret faktuelt forkerete påstande. Jeg siger ikke at alt hvad han siger er 100% korrekt (jeg har ikke set særligt mange afsnit af So Ein Ding, eller det webtv han har lavet hos GEAR (er det ikke der han også er/har været?)), men det er bare for nemt at sige "han siger en masse der er forkert", uden at bakke det op.
|
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:16
"Jeg synes anmeldelsen var udemærket. Sonos design, betjening og opsætning ligger klasser over Logitech's - det kan du ikke argumentere dig ud af,"
Design er en smagssag og selvom boksene kostede det samme, ville jeg stadig foretrække Squeezebox-designet - synes virkelig ikke Sonos-boksene er særlig pæne... - når dét så er sagt, vil jeg også erkende at ingen af systemerne har et super-flot design - det kan sagtens gøres bedre.
Betjening er jo efterhånden flere ting - hos Squeezebox er det alm. IR-betjening, wifi-controller, iphone/ipeng, web-interface og knapper (og snart touch-skærm) mens det hos Sonos er en controller og også en iphone-løsning - ved ikke om de andre betjeningsmuligheder også er mulige med Sonos. Det er muligt at betjening generelt er bedre med Sonos - det må nogen som har testet alle mulighederne kunne udtale sig om?
Opsætning er vel hvad man gør det til - med squeezebox starter det med at proppe et kabel i boksen, acceptere nogle valgmuligheder og så være kørende - jo mere konfiguration og speciel en opsætning desto mere tidskrævende og komplekst bliver det så. Jeg kender ikke opsætningen af Sonos, men de begrænsede muligheder in mente, er det forhåbentlig rimelig hurtigt.
...kunne ikke lade opfordringen ligge og ellers gider jeg sgu ikke helt diskussionen om hvad der er bedst, da jeg ikke mener der er ét svar på det spørgsmål. Det varierer afhængig af behov og det vigtigste er vel at man er tilfreds med dét udstyr man har købt og det opfylder de behov man har!
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:20
Det kan godt være at han er farvet i hans holdninger og han gav også et par faktuelle fejl. Ligesom at hans udsagn om at Logitech enhederne kommer ud af sync har jeg aldrig oplevet, men når det er sagt, så rammer han hovedet på sømmet. Sammenspillet mellem enhederne er ikke god, hvis man kun bruger det som følger med serverdelen. Det kunne være meget bedre.
Men så er det jo heldigt at man kan finde udvidelser der afhjælper dette ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Men pointgivningen er efter min mening fair.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:38
Hej,
Jeg syntes bestemt at SONOS er det bedste af de 2 produkter, men også en lidt dyr løsning. Men det virker 100% og meget nemmere at installere. Men nu er vi heldigvis forskellige i opfattelsen hvad hvad vi syntes er godt og skidt :-)
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:14
tipsen skrev:
Design er en smagssag og selvom boksene kostede det samme, ville jeg stadig foretrække Squeezebox-designet - synes virkelig ikke Sonos-boksene er særlig pæne... - når dét så er sagt, vil jeg også erkende at ingen af systemerne har et super-flot design - det kan sagtens gøres bedre.
Betjening er jo efterhånden flere ting - hos Squeezebox er det alm. IR-betjening, wifi-controller, iphone/ipeng, web-interface og knapper (og snart touch-skærm) mens det hos Sonos er en controller og også en iphone-løsning - ved ikke om de andre betjeningsmuligheder også er mulige med Sonos. Det er muligt at betjening generelt er bedre med Sonos - det må nogen som har testet alle mulighederne kunne udtale sig om?
Opsætning er vel hvad man gør det til - med squeezebox starter det med at proppe et kabel i boksen, acceptere nogle valgmuligheder og så være kørende - jo mere konfiguration og speciel en opsætning desto mere tidskrævende og komplekst bliver det så. Jeg kender ikke opsætningen af Sonos, men de begrænsede muligheder in mente, er det forhåbentlig rimelig hurtigt.
...kunne ikke lade opfordringen ligge og ellers gider jeg sgu ikke helt diskussionen om hvad der er bedst, da jeg ikke mener der er ét svar på det spørgsmål. Det varierer afhængig af behov og det vigtigste er vel at man er tilfreds med dét udstyr man har købt og det opfylder de behov man har! |
Du har da fuldstændig ret at design er en smagssag. Sonos oser af kram i mine øjne hvor Logitech er lidt mere plastikagtig. Men det bliver vi nok aldrig enige om og så er det jo godt at man har frit valg som forbruger.
Er uening med dig mht. opsætningen. Synes Sonne beskriver det meget godt når han siger Logitech opsætning er lidt PC-agtig hvorimod Sonos er mere intuitivt og simpelt. Logitechs fungerer sikkert fint, men der skal altså lidt flere steps og lidt mere viden til før man er oppe og køre med Logitech. Sikkert ikke et problem for dem der gider rode med det, men det stadie er jeg personligt ude over.
Jeg synes egenlig Sonne glimrende illustrerede Sonos betjeningsforcer i forhold til Logitech. Igen det er ikke voldsomt besværligt at betjene Logitech, men Sonos er bare en tand bedre. Det er i hvert fald min personlige holdning.
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 22:21
Henrik B. skrev:
Rent faktisk siger det ikke en skid om en gadget. Andet end at anmelderen kan lide den. Det siger intet om betjening, behov hos andre, kvalitet eller noget som helst. Tror man det, så er man grænsende til naiv...
Som anmelder/journalist, mener jeg at Sonne har et ansvar for, som minimum, at være korrekt med sine oplysninger...
M.v.h. |
Du virker en anelse farvet hvad angår Sonne's anmeldelser og det synes jeg er ubegrundet - eller du har i hvert fald ikke præciseret hvilke fejlagtige oplysninger han har opgivet. Det virker som om du har glemt at Nicolai Sonne laver anmeldelser til TV og derfor er det pænt umuligt at rette en fejl hvis der er givet forkerte oplysninger. Desuden så tror jeg de færreste ville ønske at TV anmeldelser var tørre og lange foredrag om specifikationer og tekniske forklaringer. Dermed ikke sagt at forkerte oplysninger er OK, men så mange af den slags har han nok heller ikke lavet.
Man skal lige huske at tage anmeldelser med et gran salt, og så altid selv vurdere hvad ens behov er. Som det er blevet nævnt i tråden, så har alle forskellige behov og det kan ingen anmelder altså leve op til.
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 23:38
...man må dog sige, at Sonne var ganske nådig over for klemmeboksen. Efter at have hørt hans hårde kritik hele vejen igennem programmet havde jeg ikke spået mere end maks. et par stjerner til Logitech... Her i øvrigt lidt erfaringer fra Sonos-ejere, som har vinket farvel til Logitech: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14858 - http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14858
Findes der egentlig eksempler på 'overløbere' den anden vej - altså Sonos-brugere som i utilfredshed er skiftet til Logitech...? Jeg har ikke læst om dem endnu i hvert fald...
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 09:15
kris skrev:
...man må dog sige, at Sonne var ganske nådig over for klemmeboksen. Efter at have hørt hans hårde kritik hele vejen igennem programmet havde jeg ikke spået mere end maks. et par stjerner til Logitech... Her i øvrigt lidt erfaringer fra Sonos-ejere, som har vinket farvel til Logitech: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14858 - http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14858
Findes der egentlig eksempler på 'overløbere' den anden vej - altså Sonos-brugere som i utilfredshed er skiftet til Logitech...? Jeg har ikke læst om dem endnu i hvert fald...
/kris |
Havde Sonne ikke givet mere end 2-3 stjerner til Squeezebox ville anmeldelsen da heller ikke være til at tage seriøst. SB fungerer glimrende, men fortjener hverken færre eller flere end de 4 stjerner han gav den. Jeg har personligt 2 duét i min 2v lejlighed og er godt tilfreds. Da jeg købte afskrev jeg med det samme Sonos pga prisen. Inderst inde er jeg nok også lidt for meget nørd til Sonos, da jeg finder en mindre fornøjelse i at kunne rode med opsætning og installation af nye dimser ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
Men helt sikkert, Sonos kan nogle ting som Squeezebox ikke kan. Men det er også på bekostning af en meget højere pris.
|
Skrevet af: meltofte
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 09:55
Jeg synes, det var en fair anmeldelse. Jeg har selv en Squeezebox 3 og en Duet, og jeg er meget glad for det. Men Sonne satte fingeren på et ømt punkt: Det er og bliver et mere nørdet system end Sonos. Det er der nogle, der er glade for (de samme mennesker, som synes, det er sjovt at have flere styresystemer på deres laptop), men der er nok flere, der som Sonne gerne vil have, at der er nogle, der har taget beslutningerne for dem. Fx om, hvordan hovedmenuen skal se ud.
Thomas
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 11:27
synes egentlig også det var en fair anmeldelse, tog dog selv den tivoli mands billige genvej.
købte 2 Apple Express enheder som udvider mit N netværk drastisk, den ene stikker i min forstærker med Optisk ud Jack og den anden ligger ude i køkkenet og er koblet til et par aktive argon højtalere.
så styrer jeg det hele med min Iphone eller kærestens touch, som kører en Apple itunes fra serveren som alligevel er online 24/7.
det fungere og giver mig 300mbit i hele hjemmet, og kostede mig 2x650 kr for 2 zoner.
dog bruger hun faktisk lappy´en mere til at styre med, både med airfoils og hendes itunes, fordi hun tit arbejder, og hun synes faktisk det er lettere at styre end over ipod´en.
så hun ville aldrig bryde sig om Sonos pga den lille brugerflade, med mindre det var en IPAD med sonos fladen.
Men jeg må indrømme
Har selv arbejdet med den sqeeze remote som min onkel købte, Sonos systemet er 100x bedre, at han så har byttet det med sådan en mærklig dansk produceret skærm der kører alt over internettet købt i fona, aner jeg ikke hvad jeg skal sige til.
det er nok det værste og mest ustabile produkt jeg nogensinde har set.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 11:29
Rasmusdc skrev:
Har selv arbejdet med den sqeeze remote som min onkel købte, Sonos systemet er 100x bedre, at han så har byttet det med sådan en mærklig dansk produceret skærm der kører alt over internettet købt i fona, aner jeg ikke hvad jeg skal sige til.
det er nok det værste og mest ustabile produkt jeg nogensinde har set. |
TouchDiva - lort og lagkage.
Min onkel har en. Syns den er alle tiders. Nænnede ikke at give ham min ærlige mening om produktet.
|
Skrevet af: fredtoft
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 11:35
Rasmusdc skrev:
det er nok det værste og mest ustabile produkt jeg nogensinde har set. |
Det lyder som en http://www.touchdiva.com - touchdiva .
------------- Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering http://www.av-blog.dk/ - AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 12:40
Rent betjeningsmæssigt vil Squeezebox'en være mere besværlig at betjene pga. hjulet man skal dreje på frem for Sonos's nye Touch remote (kunne man jo tydeligt se da han skulle søge efter et nummer). Ting er blevet lettere med iPeng - også at styre lyden i flere rum. Men pt. har Logitech ikke en Touch remote de kan tilbyde, og derfor vil Sonos være lettere at betjene - out-of-the-box. Og det vil opsætningen også være da Sonos ikke kræver at man installere server software for at virke.
-------------
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 13:07
meltofte skrev:
Det er og bliver et mere nørdet system end Sonos. Det er der nogle, der er glade for (de samme mennesker, som synes, det er sjovt at have flere styresystemer på deres laptop), men der er nok flere, der som Sonne gerne vil have, at der er nogle, der har taget beslutningerne for dem. Fx om, hvordan hovedmenuen skal se ud.
Thomas |
Jeg tror du rammer rigtigt. Personligt er jeg af den holdning, at jeg ikke kan tage Sonne og hans program seriøst. specielt 4 ting springer i øjnene:
1. Hans evige jagt på billige hdmi kabler, forklar for helvede hvorfor der er prisforskel, og hvad 1.2-1.3 og 1.4 er.
2. Kæmpe fan-boy af mac. Det er cool nok, de laver nogle lækre ting. Men come on, det er ikke et eller andet gud har sendt ned til jorden.
3. Hans sammenligning af Xbox og ps3 som mediecenter. Der fik xbox en på trynen, fordi der ikke var nok film i deres zune afdeling. Med lidt indsigt, ville han vide at det var blevet åbnet ca. en uge før, og microsoft havde lovet, at det ville blive udvidet, hvilket det er blevet.
4. Anmeldelse af Philips 21:9 tv, seriøst, gas da lige ned! Der var næsten ingen grænse for, hvor fantastisk det var, at tvet hjalp med at at indstille sig selv. Og så fik entusiaster en på kassen, fordi de går op i billedekvalitet. Smæk da lige din egen målgruppe.
punkt 4 er faktisk grunden til at jeg hiver et citat frem. Jeg syntes det er noget skidt, at et teknologi program, handler mere om hvor nemt det er at bruge, og hvor billigt det skal være. Frem for hvor meget det kan, og hvor godt det er. Jeg mangler altså fokus på kvalitet og features, frem for pris, design og ekstrem brugervenlighed. Der er vel for fanden ingen, som ser den type programmer, som køber et dyrt produkt, af den grund at det er nemt at bruge! Eller hvad? For mig at se, så er programmet udelukkende for familien danmark, og ikke seriøse entusiaster.
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 13:12
baekgaard skrev:
For mig at se, så er programmet udelukkende for familien danmark, og ikke seriøse entusiaster.
|
Og hvis nu familien Danmark + den lidt gadget-interesserede (altså ikke fuldtidsentusiasten) er målgruppen, hvorfor er det så et problem?
Bare fordi noget handler om gadgets, teknik og hi-fi behøver det jo ikke nødvendigvis at være for entusiaster.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 13:22
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 13:25
Jeg syntes heller ikke at det er et problem! Men det er til gengæld et problem, at man nærmest latterliggør entusiaster. Det er trods alt dem der bærer markeder frem. Problemet er også at man i kampen for at finde familien danmark, vælger at overse vigtig fakta.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 13:43
Ja, for ofte æder den "dumme" forbruger råt, hvad der fremkommer/påståes i dén slags udsendelser. Ligesom når "TÆNK" har haft udført (købt) tests, så tror den almindelige forbruger, at en testvinder i "TÆNK" altid er et godt produkt/det bedste!
Geeeez, bare se hvor mange som mener at fordi noget har fået en "EISA", så er dét det bedste....
M.v.h.
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 14:28
Sonnes vurdering af det to produkter var nogenlunde rimelig.
Han kunne måske godt lige have gjort lidt mere ud af prisforskellen, som er enorm hvis man indregner flere Sonos-fjernbetjeninger. Og det er man ihvertfald nød til at have hvis man ikke er ungkarl og altid går rundt med remoten i lommen.
Mine unger ville være kede af hvis vi kun havde et sted i huset at styre musikken på deres værelser. På deres Boom styrer de det selv direkte eller på medleveret remote.
Mht. til hans demonstration af hvor "besværligt" det var på squeezebox at sætte en enhed til P1 og en anden enhed til P4, så trykker han faktisk mange flere gange på Sonos fjernbetjeningen ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
og igen, på Sonos er han nød til at gøre det på remoten på squeezebox ville man typisk betjene den ene enhed lokalt enten via dens panel eller dens egen remote - og så skal man jo ikke ud i hovedmenuen og skifte enhed ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Muele
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 14:29
kris skrev:
Findes der egentlig eksempler på 'overløbere' den anden vej - altså Sonos-brugere som i utilfredshed er skiftet til Logitech...? Jeg har ikke læst om dem endnu i hvert fald... |
Jeg ved ihvertfald at der findes en enkelt inde på Squeezebox' eget forum. Så vidt jeg husker var der to grunde til hans skift. Sonos kunne ikke det han havde behov for i forhold til interaktionen med musikken. Altså pga Squeezebox' fleksibilitet. Og desuden var han ikke tilfreds med lydkvaliteten. (så vidt jeg husker).
Men der er nok langt imellem dem. (Man kan så også sige at når først man har sat mindst 8,5k i et to-zoners setup (bundle250) så er man indfanget ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) og hænger på den.)
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 14:34
Hehe, Det kræver præcist ét tryk på en Squeezebox Radio eller Boom at sætte sin yndlingsstation på. Hurra for preset-knapper
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 14:46
Netop! Og eftersom sådanne ting ikke nævnes i sammenhængen, får folk et forkert indtryk af produktet. Men som jeg tidligere har nævnt - Sonne vil aldrig komme i nærheden af objektivitet i en sammenlignende test med Sonos, eftersom han har systemet selv, og ææææælsker det...
M.v.h.
|
Skrevet af: idigital
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 14:47
Kunne ikke lige lade være med at blande mig ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
baekgaard skrev:
Jeg syntes det er noget skidt, at et teknologi program, handler mere om hvor nemt det er at bruge, og hvor billigt det skal være. |
Nu foretrækker han jo faktisk det dyre sonos system. Længere taler nede taler du iøvrigt om et dyrt produkt, der er nemt at bruge.
Jeg mangler altså fokus på kvalitet og features, frem for pris, design og ekstrem brugervenlighed. |
Hvordan definerer du kvalitet? For mig er ekstrem brugervenlighed en kvalitet OG en feature. For mig er "godt" design en kvalitet.
Kort sagt. Forståelsen af kvalitet er meget subjektiv. For nogle er kvalitet "hårde" og målbare ting, som specifikationer og hvad produktet kan, for andre er kvalitet "bløde" ting, som brugeroplevelse og hvordan produktet gør de ting det kan. Jeg prøver selv at vurdere et produkt ud fra såvel hvad som hvordan, men fokuserer nok primært på brugeroplevelse.
Der er vel for fanden ingen, som ser den type programmer, som køber et dyrt produkt, af den grund at det er nemt at bruge! |
Jo, det tror jeg faktisk der er.
|
Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 14:52
Hans program er kort og fyldt med en masse fyld grafik :) synes for det meste han har ret i det meste men er ikke altid enig i det han har valgt at bruge tid/lægge vægt på.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 14:53
Henrik B. skrev:
Netop! Og eftersom sådanne ting ikke nævnes i sammenhængen, får folk et forkert indtryk af produktet. Men som jeg tidligere har nævnt - Sonne vil aldrig komme i nærheden af objektivitet i en sammenlignende test med Sonos, eftersom han har systemet selv, og ææææælsker det..
M.v.h. |
Vurderer du hans anmeldelse objektivt? ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 15:00
Jep. Jeg vender og drejer hans anmeldelser, og konstaterer at han udelukker væsentlige aspekter omkring produkterne. Aspekter som kan give seere et forkert indtryk.
Jeg er enig i hans pointgivning af de produkter han har testet i forbindelse med denne tråd. Men de ting han fortæller omkring produkterne og betjeningen af dem, kan give folk et helt forkert indtryk af produkterne..
Som flere skriver, skal man ikke tage det særligt seriøst - det er underholdning, ikke andet. Det er der desværre mange som ikke kan gennemskue...
M.v.h.
|
Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 15:03
Jeg kan sgu heller ikke tage Sonne seriøst efter at have set ham folde sig ud som Gear's Apple-fanboy numero uno. Han er ret så forudindtaget og langt mere subjektiv end godt er. Det dyreste er ikke altid det bedste og han glemmer i dén grad ret relevante ting som prisforskel, fleksibilitet og åbenhed.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 15:31
petrucci skrev:
Jeg kan sgu heller ikke tage Sonne seriøst efter at have set ham folde sig ud som Gear's Apple-fanboy numero uno. Han er ret så forudindtaget og langt mere subjektiv end godt er. Det dyreste er ikke altid det bedste og han glemmer i dén grad ret relevante ting som prisforskel, fleksibilitet og åbenhed. |
Er du forudindtaget i forhold til hans anmeldelser når du kalder ham Apple-fanboy numero uno
Han har iøvrigt aldrig sagt at det dyreste er det bedste. Han roser jo også Squeezebox og giver den fire stjerner. En mindre end sonos.
Spørgsmålet er, hvornår en anmelder er objektiv? Som jeg ser det, aldrig.
|
Skrevet af: act_dk
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 15:55
Synes nu hans programmer er ret underholdende - netop fordi han siger sin umiddelbare og uforbeholdne mening om et produkt..
Ville dog aldrig vælge et produkt på baggrund af udelukkende hans udtalelser - men gælder nu generelt alle anmeldelser..
Er nogenlunde tilfreds SB ejer, og føler mig altså ikke trådt over tæerne :)
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 16:03
Jep. Jeg vender og drejer hans anmeldelser, og konstaterer at han udelukker væsentlige aspekter omkring produkterne. Aspekter som kan give seere et forkert indtryk. |
Fint nok, men at du konstaterer det, gør jo ikke til en endegyldig sandhed. Hvilke aspekter er det egentlig? Er lidt nysgerrig ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Jeg er enig i hans pointgivning af de produkter han har testet i forbindelse med denne tråd. Men de ting han fortæller omkring produkterne og betjeningen af dem, kan give folk et helt forkert indtryk af produkterne.. |
Hvordan kan du og jeg egentlig vurdere om hans formidling giver seerne et "forkert" indtryk? Ved vi hvilket indtryk seerne skal have? Vi vurderer jo anmeldelsen ud fra vores eget perspektiv og interesser.
Som flere skriver, skal man ikke tage det særligt seriøst - det er underholdning, ikke andet. Det er der desværre mange som ikke kan gennemskue... |
At udelukkende kalde det for underholdning er noget unuanceret. Er enig i at han nogle gange kan være for "kæk", men samlet set formidler han faktisk stoffet godt. Tænk også på at han kun har 18 min. Grundlæggende er programmet nok ikke henvendt din målgruppe. Programmet er måske mere henvendt til den "allround" teknologi-interesseret.
|
Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 16:18
Jeg må nu nok sige at jeg synes at Sonne gør et godt stykke arbejde på de 16-18 minutter som han har til rådighed.
At der så er nogen der synes at det er på for lavt et teknisk niveau, kan jeg kun forsvare programmet med at der nok ikke er nogen der gider sidde at se et program hvor der bliver smidt om sig med fagtermer og lange indviklede forklaringer som man ikke forstår noget af alligevel. Jeg synes sagtens det kan forsvaret at bruge 80% af tiden på de de seere (og dermed også kunder) der er på et lavere teknisk niveau, og kun bruge 20% på dem der ligger på et højere niveau.
De kunne jo aldrig lave et program som kun 20% af målgruppen gad at se. (og ja, man fatter jo ikke at de sender det Smagsdommerne, jeg brækker mig ud over det hele!)
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 16:59
idigital skrev:
Er du forudindtaget i forhold til hans anmeldelser når du kalder ham Apple-fanboy numero uno ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) |
Åh nej..den sved. ;-) Seriøst dog...enhver der har læst hans artikler og anmeldelser i GEAR ved at han er Apple fanboy op til begge ører.
Og så har jeg iøvrigt den holdning at design er da fint nok...design skal bare IMO ALDRIG vinde en seriøs anmeldelse mod andre produkter hvis et andet produkt er 1) af bedre kvalitet 2) har flere features og funktioner 3) er billigere på trods af de 2 første punkter og 4) hvis designet på de andre produkter er acceptabelt nok.
Rigtig mange anmeldelser af Apple produkter har netop fået bedre karakterer end konkurrent-produkter med begrundelsen "den ser bare så fed ud", på trods af gevaldige minusser som pris, mangel på basale features, itunes osv. Og her er det så jeg står af og kalder en anmeldelse for useriøs.
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 17:39
Han har jo fuldstændig ret i anmeldelsen. Sonos er for de alm kunder uden den største know how og squeze box er for den mere erfaren bruger. han siger bare at SB er mere indviklet men i bund og grund kan de samme ting som sonos og endda mere.
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 17:44
Sigida skrev:
han siger bare at SB er mere indviklet men i bund og grund kan de samme ting som sonos og endda mere. |
Bortset fra at synkronisere musik ordenligt så man ikke får ekko-oplevelser...! Det er altså en rimelig alvorlig ting, synes jeg. Det kommer selvfølgelig an på hvad den skal bruges til, men hvis man vil spille samme musik i flere rum er det til at blive sindssyg hvis det ikke spiller synkront.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX
Tæller nu film i K!
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 17:51
men hvem gider også at spille det samme musik i alle rum. man er jo kun i et rum af gangen og hvis man er flere i forskellige rum så hører man alligevel ikke det samme på akkurat samme tidspunkt.
------------- Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 17:52
Tja..selvfølgelig er SB mere indviklet end Sonos. Den har jo flere features. Men når det først er sat op, så kan selv min kone finde ud af at browse rundt i musikkollektionen, finde spændende internet-radiostationer osv.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 17:57
Sigida skrev:
men hvem gider også at spille det samme musik i alle rum. man er jo kun i et rum af gangen og hvis man er flere i forskellige rum så hører man alligevel ikke det samme på akkurat samme tidspunkt. |
Vi gør. Hver morgen har vi soveværelset og køkken synkroniseret. Og uden ekko eller nogen andre problemer.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 18:05
Fatter hat af den negative hetz der foregår her mod Nicolai Sonne. Hvis i synes han er sådan en klaphat, idot, fanboy og andre nedladende udtryk så lad dog være med at se hans program. Problem = Solved!
Med den holdning til hans anmeldelser kan man ikke bruge jeres input til noget som helst. Hvis i vil fremstå som troværdige, så lad være med at rakke manden ned og smid noget fakta på bordet på en saglig måde. At ty til mudderkastning har sjældent løst noget.
Tror ikke der er nogle herinde der æder hans anmeldelser råt - jeg gør i hvert fald ikke. Jeg læser altid flere anmeldelser eller går i butikkerne og afprøver tingene selv. Men undskyld mig at vi er nogle stykker der rent faktisk er enig med ham. Squeexbox får 1 stjerne mindre end Sonos og det er sgu' ikke BREAKING NEWS der er værd at skabe sig sådan over.
Men fred være med det, nyd jeres Squeezebox som han nyder sin Sonos. Det er der for helvede da ikke noget galt i?
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 19:20
Nej, det er der ikke noget som helst galt i, men som den person han skal forestille at være på skærmen, skal hans egen religion ikke have en plads på forreste række.
I mine øjne er han ikke ret seriøs, og 100% sikker i køen til denne:
http://www.theonion.com/content/video/apple_introduces_revolutionary - http://www.theonion.com/content/video/apple_introduces_revolutionary
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:03
wiggum, man må vel have lov til at debattere udsendelsen, anmeldelsen og manden i et topic der er relevant?
|
Skrevet af: mooens
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:31
Netop i denne udsendelse vedr. sammenligning mellem SB og sonos, havde måske været på sin plads at høre priserne på sammenlignelige opstillinger, og derefter måske en vurdering ud fra pris-/"kvalitetsforhold".
Jeg sætter kvalitetsforhold i anførelsestegn, fordi ordet kvalitet omfatter funktionalitet, brugervenlighed m.m.
------------- Mvh.
Mogens
Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:36
Er det her ikke ved at være off-topic?
Synes efterhånden det her handler mere om manden end om Sonos og klemmeboks...
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:40
jhauerslev skrev:
Er det her ikke ved at være off-topic?
Synes efterhånden det her handler mere om manden end om Sonos og klemmeboks... |
Der er ikke brug for endnu en tråd om Sonos vs Squeezebox!
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:46
Det har jeg sådan set heller ikke bedt om
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:48
wiggumdk skrev:
Fatter hat af den negative hetz der foregår her mod Nicolai Sonne. |
Prøv lige at underbyg den påstand.
Når jeg lige bladrer hurtigt igennem tråden er der én (1) person som kommer med malplacerede udsagn om Sonne.
Resten er præget af almindelig diskussion om testen og hans udførelse af den, det er helt i orden i mine øjne.
Det er overkill at kalde det en hetz.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:50
jhauerslev skrev:
Det har jeg sådan set heller ikke bedt om |
Hvad skal det så handle om, hvis det ikke er testen? - der er jo (for en gangs skyld) ikke de store uenigheder om forskellene på de to produkter.
|
Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 20:55
Jeg syntes programmet er kanon godt og Sonne virker meget troværdig. Manden har jo ret :-) Men igen man skal selv lave sin eget test - da vi alle er forskellige og vægter tingene forskelligt.
Hvis syntes han farver tingene hvorfor ser i så programmet ??? I kan jo bare google tingene på nettet istedet :-)
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:09
Letten skrev:
jhauerslev skrev:
Det har jeg sådan set heller ikke bedt om |
Hvad skal det så handle om, hvis det ikke er testen? - der er jo (for en gangs skyld) ikke de store uenigheder om forskellene på de to produkter. |
Det var sådan set et hint om at få tråden lukket, den er jo helt kørt af sporet. Som du selv skriver, der er ingen uenigheder om produkterne, så kan jeg ikke rigtig se meningen i at fortsætte den her gang mudderkast.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:13
...da jeg startede tråden i går, forventede jeg nok et par reaktioner... som altid når sonos sættes op mod sb - og vinder
men SÅ mange reaktioner - uhadada!
en anmelder er pr. definition subjektiv - det ligger ligesom i jobbet.
lydkvaliteten fra de to systemer er ens (jeg ser bort fra synkroniseringen, som altid er 100% med sonos - det er simpelt hen 'indbygget' i sonos-teknologien), betjeningen af sonos er super-nem, hvor sb er mere omstændelig, sonos er bedre designet (tror jeg trods alt, de allerfleste vil mene), sb kan skræddersyes med alle mulige features (sonos er 'keep it simple, play woman!'), og sonos er instant access til musikken, hvor sb har ventetider (ventetiden er uundgåelig, når man som sb er afhængig af en medieserver - denne sidste sonos-fordel er for mig den altoverskyggende grund til, at sonos altid vil vinde over medieserver-systemerne).
samlet set kan jeg derfor udmærket forstå, at sonos kåres som vinder. som ung studerende ville jeg ikke have haft råd til sonos - så havde jeg klart kørt med sb (som dog ikke fandtes dengang for 1000 år siden ![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif) ), men nu har jeg råd (og kone og børn), og så er det godt nok en sand fornøjelse med sonos.
og så er der sonne... jeg synes sgu han er et frisk pust! jeg morer mig hver gang.
/kris
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:17
kris skrev:
...
og så er der sonne... jeg synes sgu han er et frisk pust! jeg morer mig hver gang.
/kris |
Helt enig i underholdningværdien, bare synd der findes mange mennesker "out there" der stoler på den slags.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:19
kris skrev:
...da jeg startede tråden i går, forventede jeg nok et par reaktioner... som altid når sonos sættes op mod sb - og vinder![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif)
|
Ved du hvad, tag og pak de der tåbelige forsøg på provokationer sammen.
Hvis det ikke er gået op for dig, så er denne tråd ikke endt i for eller imod de to produkter, men debat om testen i sig selv.
Der er bred enighed om forskellene på produkterne, du er sådan set den eneste der prøver at starte en flamewar.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:21
INFO: Der kommer jo en af dem kl. : 22:10 på DR2 i aften.
:)
Så kan der jo fortsættes med den seneste (Genuds. fra d. 16/2.) i erindring.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:41
Letten skrev:
kris skrev:
...da jeg startede tråden i går, forventede jeg nok et par reaktioner... som altid når sonos sættes op mod sb - og vinder![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif)
|
Ved du hvad, tag og pak de der tåbelige forsøg på provokationer sammen.
Hvis det ikke er gået op for dig, så er denne tråd ikke endt i for eller imod de to produkter, men debat om testen i sig selv.
Der er bred enighed om forskellene på produkterne, du er sådan set den eneste der prøver at starte en flamewar. |
Hold da op. Det handler om et par gadgets og et lillebitte tv-program. Der er da ikke nogen, der hetzer nogen - herregud da.
/kris
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 22:41
wiggumdk skrev:
Når jeg lige bladrer hurtigt igennem tråden er der én (1) person som kommer med malplacerede udsagn om Sonne.
Resten er præget af almindelig diskussion om testen og hans udførelse af den, det er helt i orden i mine øjne.
Det er overkill at kalde det en hetz. |
Det kan du have ret i. Jeg trækker den påstand tilbage. ![Handshake Handshake](smileys/smiley42.gif)
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 22:43
Henrik B. skrev:
kbh4 skrev:
|
Jeg synes ærlig talt det er noget nedladende kommentar. Hvor mange målgruppers behov skal han tænke på i en 18 minutter lang udsendelse? Tilsyneladende er der også rigtig mange herinde der er enige i hans vurderinger af betjening, "kvalitet" osv. Så at han selv ejer produktet betyder altså ikke nødvendigvis at alle synes det er lort han lukker ud! Vil du bare afvise dem eller er det KUN din "objektive" betragtning der er sand?
Den objektive anmelder eksisterer ikke!
|
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 22:47
wiggumdk skrev:
Squeexbox får 1 stjerne mindre end Sonos og det er sgu' ikke BREAKING NEWS der er værd at skabe sig sådan over.
|
Jeps, det er der helt givet ikke noget forskrækkende i ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
Forholdet mellem de to følger bare 'loven om det aftagende grænseudbytte'. Den ene er en hel del dyrere end den anden (selvom de IMO begge er alt for dyre...)
Ovenstående lov handler, som nogen bekendt, om, at der er et forhold mellem indsats og udbytte. Loven kan visualiseres med en S-formet kurve i et koordinatsystem, hvor man har indsats (penge) ud ad abcissen (X-aksen) og udbytte ud ad ordinaten (Y-aksen).
Man er nok ret højt oppe på kurven, og den er vel måske endda ved at være ret flad (?!), hvis vi skal overføre loven til de to omtalte produkter, som jeg i en parantes ikke ejer.
Sonos giver lidt ekstra, og man får lov til at betale for det 'lidt'. Der findes nogen, og de gør det med glæde, som betaler for Sonos. Hvor meget mere får de oppe i den flade ende af kurven? Nok, åbenbart! (Og så er alt jo relativt )
Venligst Søren
P.S. Den hedder også 'loven om det aftagende merudbytte', hvis nogen kunne finde på at slå op i et 'leksikon' ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 22:55
wiggumdk skrev:
wiggumdk skrev:
Det er overkill at kalde det en hetz. |
Det kan du have ret i. Jeg trækker den påstand tilbage. ![Handshake Handshake](smileys/smiley42.gif)
|
Forkert citat![Party Party](smileys/smiley40.gif) Jeg tror, Letten skrev de kløgtige ord![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif)
|
Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 22:56
squeezebox Touch ![Party Party](smileys/smiley40.gif)
------------- Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 23:20
Henrik B. skrev:
Sofus.
M.v.h. |
På grundlag af dine indlæg i denne tråd er det lidt tankevækkende at du kritiserer Sonnes objektivitet når du i den grad selv er meget ensidig i dine betragtninger af ham.
Iøvrigt så kritiserer han jo Sonos for den dyre pris "...det tangerer optrækkeri" siger han. Endvidere kritiserer han af den ikke afspille podcasts fra nettet. Har du glemt den kritik eller det passer måske ikke ind i dit syn på ham? Og hvis han ææælsker den så højt som du meget "objektivt" fremturer hvorfor får den så ikke 6 stjerner?
Jeg har svært ved at tage din kritik seriøst, når du er så unuanceret og fordomsfuld.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 23:27
Er der ikke snart en der kan lukke denne tråd. Den fylder min mailboks op og relevansen af diskussionen er svær at få øje på.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 08:16
idigital, indimellem rammer Sonne da plet med sine anmeldelser. Han har bare en svaghed for dyre designprodukter som han har en tendens til at forgude og som automatisk trækker konkurrerende produkter ned i karakter selvom de måske ikke har fortjent det. Som nævnt, design/pris vinder over features/funktioner. Siger bestemt ikke at Sonos ikke har fortjent at "vinde" men nævner bare at høj pris og design altså ikke automatisk bør vinde enhver test (som Sonne desværre har tendens til at prioritere).
On-topic, så kan jeg varmt anbefale Squeezebox-produkterne som bare virker. Har ingen problemer haft, konen ka betjene den, den har mange flere features, kvaliteten af lyden er helt i top og til prisen er den derfor IMO den bedste lydstreamer til den alm. forbruger.
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 09:31
Skulle vi nu ikke debattere anmeldelsen istedet for debatten :)
Nu har jeg endelig fået set programmet.
Jeg kan godt lide Sonne. Jeg ser med fornøjelse hans underholdningsprogrammer.
Når det så er sagt, er det jo svært at se ens yndlingsgadget tabe i en heads-on-duel.
Men jeg tror at fire mod fem stjerner er ok.
Det jeg ikke kan lide ved anmeldelsen er at han tydeligvis var Sonos-bruger inden han begyndte testen.
Edit: Han rammer blandt andet flere gange ind i et forkert menupunkt på SB controlleren. Det sker altså ekstremt sjældent for mig. Og ihvertfald langt oftere på min touchskærms-mobil.
Det skinner igennem i hele hans måde at betjene squeeze-systemet. Det grelleste eksempel kommer da han vil sætte P1 og P4 på. Havde han villet fremstille SB som vinderen i den kategori, havde han bare trykket på presettast 1 på Boom med venstre hånds pegefinger og presettast 4 på Radio med højre hånds pegefinger... BAM!, der var lyd i begge. Istedet sidder han og fedter rundt med controlleren, som han iøvrigt kun har én af... Hvorfor nøjes med en enkelt? Den koster jo ikke 2700,- som Sonos'. Iøvrigt er han igennem flere menutrin på Sonos, end på SB.
Han nævner vist slet ikke skærm, knapper og IR-betjening som nogen fordel ved SB. Dét alene vil da være en deal-breaker/maker for mange, hvis resten ellers er som det skal være.
Jeg synes også godt han kunne have nævnt Transporteren, som er en del af SB-lineup.
Sync: Ja, det er noget fedteri at sætte op. Der er plads til forbedring. Men hvis man vil bruge det meget, kan man bare installere et plugin: The Synchronzer, hvor man kan sætte zoner op. At hans synk driver fra hinanden er svært uheldigt for testen; jeg har ikke oplevet det en eneste gang siden hele sync-koden blev omskrevet for ?1+ år siden?
Alt i alt en ok test (Jeg giver den 3/6 stjerner), men jeg synes det ser ud til at han har bestemt karaktererne 4 og 5, og så har sat sig for at vise hvorfor det er Sonos der vinder. Hvis man ser bort fra Dommen til sidst, synes jeg SB fremstår som en større taber end den ene stjerne mindre den får
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 09:39
Muele skrev:
Hvis man ser bort fra Dommen til sidst, synes jeg SB fremstår som en større taber end den ene stjerne mindre den får |
Flot indlæg Muele!
Du rammer lige nøjagtig det jeg mener omkring Sonne/So Ein Ding..
Og du har nemlig helt ret i det sidste du skriver. Og dét er netop mit kritikpunkt. Hvis man (seeren) ikke forstår/formår at skille skidt fra kanel, og se nøgtern på testen, og de afgivne point, så får man jo netop et indtryk af, at SB ikke er intuitiv. Og genrelt er langsom og besværlig at betjene.
M.v.h.
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 09:47
"-Lydkvaliteten fra de to systemer er ens "
Nej, det er den ikke. Der er da forskelle fra det ene produkt til det andet, også inden for samme serie. Sådan noget vrøvl at skrive.
Ser vi bort fra dimser med indbyggede højtalere, har SB serien både produktet med den ringeste og bedste lyd. Receiver og Transporter. Tager vi SB Classic, som pt kun findes brugt, så lander den så vidt jeg ved lidt over ZP90.
"Synkroniseringen, som altid er 100% med Squeezebox - det er simpelt hen 'indbygget' i Squeezebox-teknologien),og Squeezebox er instant access til musikken, når man kører sin medieserver på tilstrækkelig hardware."
Jeg kunne ikke lade være med at fande for din provokation, Sorry.
Iøvrigt mener jeg at det er noget sludder at Sonos ikke har nogen medieserver. Det har den da. Den er bare indbygget og skjult for brugeren.
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 10:20
Flot indlæg Muele. Helt enig i dine betragtninger.
Hvad med at skrive til Sonne? Jeg har da oplevet ham et par gange hvor han har taget et produkt op igen.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 10:49
Forresten, hvis jeg skulle finde et nr med CV Jørgensen, som jeg ikke vidste hvilket album kom fra, ville jeg nok browse Artists, Finde CV.J. og så vise "Alle numre". Det ville ihvertfald ikke tage ret lang tid. Men det er jo smag og behag, og man skal også lige kende funktionen.
Arg, der var en ting mere jeg ville skrive, men jeg har glemt det nu...
Jeg tror iøvrigt at den kære vært kigger med på Recordere.dk. Det skulle da undre mig om man kan være gadgetanmelder uden at bruge Danmarks vigtigste AV-site. Hej Nicolaj ![Beer Beer](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley41.gif)
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 11:19
Iøvrigt synes jeg der blev gjort grin med Mac-fans i klippet om iPad
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 14:08
Tja, jeg nåede kun 4 minutter ind i So Ein Ding klippet før jeg slukkede for det igen. Da havde Hr. Sonne allerede brugt sætningen "men den er fed" 3 gange til de 3 Sonos enheder efter han annoncerede hvad enhedernes pris var. Og så er det tydeligt at han som Apple-fan fremhæver en Sonos Iphone-app (ved ikke om han kommer ind på det senere men Android mobiler har også Squeezebox Apps). I løbet af de selvsamme 4 minutter formåede han også at nedgøre nogen aaf de ekstra features/funktioner på Squeezeboksen 2 gange (cricket-klippene).
Kort sagt..Sonos er hvidt design (Mac), remoten var touchscreen (ligesom Iphone) og prisen er mildt sagt pebret. De 4 minutter var nok for mig til at vide hvor den anmeldelse bar hen, velvidende hva Hr. Sonne tidligere har præsteret :)
|
Skrevet af: rafgut
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 14:13
Sonne er nice ;) og som Brixen siger så kommer der da også kritik af Apple i omtalen af iPad'en.
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 15:34
Muele skrev:
"-Lydkvaliteten fra de to systemer er ens "
Nej, det er den ikke. Der er da forskelle fra det ene produkt til det andet, også inden for samme serie. Sådan noget vrøvl at skrive.
Ser vi bort fra dimser med indbyggede højtalere, har SB serien både produktet med den ringeste og bedste lyd. Receiver og Transporter. Tager vi SB Classic, som pt kun findes brugt, så lander den så vidt jeg ved lidt over ZP90.
"Synkroniseringen, som altid er 100% med Squeezebox - det er simpelt hen 'indbygget' i Squeezebox-teknologien),og Squeezebox er instant access til musikken, når man kører sin medieserver på tilstrækkelig hardware."
Jeg kunne ikke lade være med at fande for din provokation, Sorry.
Iøvrigt mener jeg at det er noget sludder at Sonos ikke har nogen medieserver. Det har den da. Den er bare indbygget og skjult for brugeren. |
Ok, der er sikkert forskel på lydkvaliteten. Jeg er ikke hifi-nørdet nok til at høre forskel. Fra den billigste UPnP-klient til den dyreste Sonos-enhed jeg har ejet, har jeg endnu ikke oplevet nogen forskel - men selvfølgelig er der det! Sorry!
Nej, synkroniseringen er ikke altid 100% med SB. Det kan man læse bunker af eksempler på på nettet.
Nej, der er ikke instant access med SB. Uanset hardware. Sådan er det med en medieserver. Der går et sekund el. to el. tre... (og det har jeg i øvrigt selv levet fint med i årevis).
Og nej - Sonos benytter ikke en indbygget medieserver - medmindre du kalder et index for en medieserver. Sonos opbygger et index med stier til samtlige numre direkte i Zoneplayerens RAM. Dette er det mest unikke ved hele Sonos-systemet - synes jeg. For det indebærer ÆGTE instant access (men desværre også en track max på 65.000 ![Cry Cry](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley19.gif) ). For at gøre det benytter Sonos pc'ens/NAS'ens såkaldte file server (SMB).
/kris
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 16:38
kris skrev:
Nej, der er ikke instant access med SB. Uanset hardware. Sådan er det med en medieserver. Der går et sekund el. to el. tre... |
Til hvad? tænker du på når man browser musik eller fra man trykker play til musikken spiller eller er det noget andet?
Nu kender jeg ikke Sonos, men med mindre de også gemmer al musikken i RAM på den enkelte enhed (highly unlikely), så skal det vel sendes fra en hardisk igennem et netværk til en Sonos enhed og derfra videre via Sonos eget trådløse netværk ud til den enkelte Sonos enhed - korrekt?
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 16:53
Det var da en klar og tydelig anmeldelse. Valget er let, ingen grund til at købe Logitech ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Nå kunne måske godt finde på at købe den der logitech clockradio !!
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 16:56
@Kris
Vi er så ikke enige om hvad en medieserver er. Der sidder jo for pokker ikke en mus med en pladespiller inde i zoneplayeren. Men derimod noget software som kører på en computer. Smart hvis hele databasen ligger i RAM. Computeren er så ikke en traditionel pc, men derimod en zoneplayer. Men ikke desto mindre en computer med noget software.
Jeg har sådan set ikke bemærket at der var en forsinkelse fra man trykker play til musikken spiller, men du har ret i at der går ca 2 sekunder. I praksis tror jeg dog ikke det de to sek betyder det vilde, da mange numre fader ind. Spiller Sonos virkelig med det samme? Hvordan så med buffering? Spiller netradio også med det samme?
Mht sync, så var det et forsøg på at parodiere din post, men det lykkedes ikke ret godt, da jeg var nødt til at ændre mange ord for at få det til at passe. Jeg er godt klar over at det stadig ikke spiller 100% Men for mig fungerer det (7-9-13) perfekt. (Rent teknisk altså. Brugeroplevelsen omkring det halter helt sikkert noget)
Nu kom jeg igen til at diskuttere Sonos vs SB frem istedet for So ein Ding.
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 17:22
Hvis man skal tage Kris's ord for pålydende så betyder det at hver player "kun" har en liste over alt musik. Og hver player tilgår så NAS/serveren helt selv og spiller selv. Dermed ingen mediaserver eller ingen master der distribuerer musikken til de andre.
Men hvordan hulen de så håndterer synkronisering kan jeg ikke lige gennemskue.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 17:25
100% instant access er præcis det, som alle Sonos-ejere falder for - særligt hvis man har nået at opleve en medieserver inden. Man trykker og oplever ingen ventetider - både gennem menuerne og ved valg af musik - førstnævnte kan SB og de fleste andre systemer vel også, men sidstnævnte er det helt unikke.
Jeg har brugt medieserver-setup i årevis (Twonky) og gør det fortsat, da jeg endnu ikke har zoner alle vegne, så jeg kan godt sige, at det er stærkt vanedannende at slippe for de sekunder. Det forhold, at hele stien til alle numre ligger i RAM'en (kun coveret ligger der ikke på forhånd), er hele forklaringen. Og nej - instant access omfatter ikke internetradio (det er vel teknisk umuligt?), kun lagret musik (hvor er det i øvrigt irriterende, at DR pt. er hele 5 minutter forsinket i forhold til realtime - det betyder noget, når man skal nå bussen ![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif) ).
En kort tid håbede jeg, at Squeezebox Touch ville få en tilsvarende indbygget indekseringsmulighed - men den kommer kun til at omfatte tilsluttede USB-diske (samme princip som på min TEAC-WAP4500) - filer på en NAS vil stadig skulle serves via Squeezeserver.
/kris
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 17:35
Kurt Poulsen skrev:
Hvis man skal tage Kris's ord for pålydende så betyder det at hver player "kun" har en liste over alt musik. Og hver player tilgår så NAS/serveren helt selv og spiller selv. Dermed ingen mediaserver eller ingen master der distribuerer musikken til de andre.
Men hvordan hulen de så håndterer synkronisering kan jeg ikke lige gennemskue.
|
På et tidspunkt stillede jeg nogle spørgsmål til Sonos' support - og deres svar falder egentlig meget godt ind her i forhold til synkroniseringen - tror jeg - måske!
Kris: ok... one stupid question: the index is located in the zp. but indexing went on in only one of my zp's (the other one was shut down). then how is the index also available in the second zp instantly now...? [12:43:32 PM] Derek B: It synchs with the ZonePlayer that is powered on ...all Sonos devices share all that info as if they were one [12:44:26 PM]
/kris
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 18:03
kris skrev:
100% instant access er præcis det, som alle Sonos-ejere falder for - særligt hvis man har nået at opleve en medieserver inden. Man trykker og oplever ingen ventetider - både gennem menuerne og ved valg af musik - førstnævnte kan SB og de fleste andre systemer vel også, men sidstnævnte er det helt unikke. |
Jeg forstår stadig ikke hvad du mener med instant access ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
Når jeg trykker play på min SB Boom f.eks. så spiller musikken med det samme, vi snakker 0,1 sekund, jeg kan simpelthen ikke nå at slippe play-knappen. DET KAN IKKE BLIVE HURTIGERE
Som jeg skrev i en tidligere post:
Med mindre de (Sonos) også gemmer al musikken i RAM på den enkelte enhed (highly unlikely), så skal det vel sendes fra en hardisk igennem et netværk til en Sonos enhed og derfra videre via Sonos eget trådløse netværk ud til den enkelte Sonos enhed - korrekt?
Så med mindre du har hurtigere strøm end mig så går det vel lige "lyn-hurtigt".
Egentlig er jeg jo ligeglad, jeg er superglad for mit SB setup, men der skal jo heller ikke hænge sådan nogle ubegrundede påstande i luften.
Der kan være andre grunde til at foretrække det ene frem for det andet, men instant acces har jeg svært ved at se skulle være en af dem. Please enlighten me.
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 18:13
Jeg er helt enig Letten. Selvom det foregår i Sonos som jeg beskrev tidligere og som Kris vel egentlig har bekræftet, så giver det ikke mere instant access end SB har det med en serverdel kørende. Hvis der en forskel til fordel for den ene eller den anden implementering, så er jeg 100% sikker på at den ikke er målbar. Hvis der skal være instant access skal ihvertfald de første 10-20 sekunder af musikken gemmes i playeren også, så man undgår net-lag/spinup af diske osv. når man tilgår musikken. Men det er selvfølgelig også en mulighed.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 18:32
...0,1 sekund (varierer det aldrig?). Imponerende. Mange oplever dog op til et par sekunder (det samme med Twonky-drevne klienter) - også én her i tråden (det synes jeg også er logisk, da Sonos' setup vel svarer til at cache - selv om det selvfølgelig ikke er selve nummeret, men kun stien). Personligt er det min yndlingsfeature, at jeg ALDRIG oplever ventetider (uanset hvor lidt power der måtte være i min NAS) - lige meget hvad man trykker på, sker det med det samme (minus radio!), og det har jeg aldrig oplevet med mediaserver-drevne enheder.
Hvorom alting er - SB er et glimrende system med masser af glade kunder, som denne tråd jo tydeligt viser.
/kris
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 19:06
Hvis serveren har stået stille og diskene er gået i stå har jeg 3-4 sekunders ventetid. Hvis de er kørende er musikken der inden for ikke-målbar-tid.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 19:06
Nej det varierer ikke, men det er nok fordi musikken ligger på en laptop (ikke NAS) på den interne disk. Det er endda som WMA Lossless, så det skal endda konverteres til FLAC on-the-fly.
Det kan ikke afvises at det vil være langsommere på en USB disk der er gået i dvale, men det vil jo være det samme for Sonos.
Jeg vil ikke afvise at det opleves anderledes for folk der insisterer på at køre SB softwaren på en, til formålet, undermotoriseret NAS. Jeg har valgt at spare de penge og bruge den computer vi alligevel bruger i hverdagen.
Og det er iøvrigt nok en af hovedårsagen til at du oplever en forbedring, hvis du har forsøgt med SB på en "svag" NAS. Der skal nok lidt overarm til.
Der kommer iøvrigt en ny version af SB, som adresserer dette altså kan køre bedre på mindre hardware. Kommer sammen med den nye Touch.
Det eneste tidspunkt hvor jeg selv synes jeg oplever ventetid er albumart på controlleren, men det er åbenbart det samme på Sonos, ingen af systemerne har lokal cache af jpg'er, det skal hentes på disken. Det forlyder dog at det er blevet hurtigere på næste version af SB softwaren.
|
Skrevet af: Supermikael
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 23:51
Enig! Det Sonne laver er en ANMELDELSE, og sådan en er netop kendetegnet ved at den ikke skal være objektiv men subjektiv. En anmeldelse er anmelderens mening.
|
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 16:56
Så er der topunderholdning: DR-HD 19:40 og DR2 22:10.
|
Skrevet af: heuzen
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 19:18
Ved, at mit indlæg kommer sent, men om logitech kan jeg kun sige: SKOD SKOD SKOD SKOD!
Jeg arbejder selv med IT og er den eneste i hjemmet der gider bruge vores Squeezebox, da man hele tiden skal genetablere forbindelsen til netværket. Hvis man lægger nye numre på NAS'en, så skal man selv søge efter ændringerne. Den er længe om at svare - osv osv. Det virker bare ikke og er ikke for normale mennesker. Så er jeg ellers ligeglad med, hvordan forgængerne fra slim devices virker eller har virket. Nu skal der nok være en eller anden der vil kommentere et eller andet smart, men tro mig - KØB DET IKKE! Jeg har prøvet alt og kører med seneste firmware.
Jeg ærgrer mig gul og grøn over, at jeg ikke ofrede det 4-dobbelte på Sonos. ![Ouch Ouch](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley18.gif)
Jeg har også en Logitech multiremote, som også virker ad h...... til. Indrømmet, produkterne kan en hel masse fede ting... i teorien... de kan bare ikke gøre produkterne stabile. Lortet skal bare virke, hvis de skal have succes med det - ellers gider kun masochister købe deres produkter! BASTA.
Og ja, jeg er stærkt subjektiv og det kan jeg godt tillade mig, når jeg ejer de 2 ovenstående produkter!
|
Skrevet af: Romer
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 20:30
@heuzen.
Har du prøvet at køre med kablet netværk til din Squeezebox?
Jeg har selv haft ovenstående problemer, men det hjalp gevaldigt da jeg fil et kabel på.
|
|