HJÆLP TIL ET BUNDKORT
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76049
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 06:46
Emne: HJÆLP TIL ET BUNDKORT
Skrevet af: <pc>
Emne: HJÆLP TIL ET BUNDKORT
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:15
Svar:
Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:23
<pc> skrev:
forum_posts.asp?TID=76044&title=hjlp-jeg-har-et-bundkort -
Øhh
prøv at lave billedet i en størrelse så det er til at læse.. Nu gør jeg det så lige, og fortæl så lidt mere om dit system, og hvad du har gjort siden din computer ikke kans starte op?
forum_posts.asp?TID=76044&title=hjlp-jeg-har-et-bundkort">
HJÆLP JEG HAR ET BUNDKORT |
------------- Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:27
tak.
jeg sku genstart og så kom det
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:28
ok, men lyder ikke særligt stabilt
------------- Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:30
Nej jeg kan ikk kom end i bios
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:32
og jeg har prøvt at 0 stil
|
Skrevet af: len61
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:44
Det kan være mange fejl ! da den kun poster ,bootblock'en !
------------- Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 17:47
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:03
len61 skrev:
Det kan være mange fejl ! da den kun poster ,bootblock'en ! |
E der mon overhovedet noget at gøre? hvis bios´en er blevet flashet forkert, og den ikke kommer længere end det viste er det vel umuligt at flashe ny bios ind?
Jeg har faktiskt også et bundkort fra 2004, hvor den et sted i opstarten siger "bios not installed" det er så en RAID 378 controller, og de 2 S-ata og 1p-ata virker heller ikke på kortet. men sådan har det altid været, og da der er 4 andre S-ata stik, og 2 P-ata controllere har jeg aldrig fået lavet det.. Det var tale om et MSI neo2fis2r board.....
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:13
man kan hotswappe bios chipppen ,men det er ikke noget man bare lige gør ,man skal boote fra en floppy diskette, med firmware og flasher f.eks uniflash ,hvis bootblocken er intakt ! ellers skal man flashe på et board der virker (og har samme rom størrelse). men ikke bare lige til !
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:19
Bjarke skrev:
len61 skrev:
Det kan være mange fejl ! da den kun poster ,bootblock'en ! |
E der mon overhovedet noget at gøre? hvis bios´en er blevet flashet forkert, og den ikke kommer længere end det viste er det vel umuligt at flashe ny bios ind?
Jeg har faktiskt også et bundkort fra 2004, hvor den et sted i opstarten siger "bios not installed" det er så en RAID 378 controller, og de 2 S-ata og 1p-ata virker heller ikke på kortet. men sådan har det altid været, og da der er 4 andre S-ata stik, og 2 P-ata controllere har jeg aldrig fået lavet det.. Det var tale om et MSI neo2fis2r board.....
| det er bios til controlleren ,der kaldes på det skal enables i bios (bundkortet's) det kan også være det først kan enables når der er 2.diske på
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:20
det jeg har er et K8T Neo2-F v2.0
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:34
har du haft det oppe at køre før den ,lavede den her fejl ? det er lidt CSI. du skal granske lidt tilbage ,til de sidste aktioner før den lavede det her.
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 19:36
ja det har kør ok. jeg har opdate
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:13
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 13:03
Man kan på de fleste board siden 2002-2003 kunne flashe bios på ny selvom den er blevet flashet forkert.
Man skal bruge en diskette + floppy drev og en ekstra computer. Du bruger den ekstra computer til at downloade og lave en diskette som motherboardet kan boote fra automatisk og herefter flashe sig selv. Det står som regel beskrevet udførligt i manualen til boardet.
Man behøver ikke engang have grafikkort, cpu eller andet i maskinen for at det virker. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Jeg har været ude for at skulle gøre det både med Athlon og Intel CPU'er fordi boardet fra fabrikkens side havde en gammel bios som ikke understøttede den CPU som jeg havde købt til det.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 13:29
jeg har ikke nor floppy nå jeg få en pc fjen jeg floppy drev
|
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 16:48
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 18:18
Hvor i landet bor du ?
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 21:44
<pc> skrev:
jeg har ikk nor floppy nå jeg få en pc fjen jeg floppy drev |
Hej "pc"
Jeg tror det ville hjælpe dig rigtigt meget, hvis du lige prøver at gennemlæse lidt af det du skriver. Jeg døjer selv med måske ikke at læse det jeg sender, men synes umiddelbart det kan være lidt svært at tyde det du skriver.
Hjælp til selvhjælp.
Det kan tyde på du evt. skriver fra mobiltelefon, når du skriver... Jeg kan anbefale Opera mini som kan downloades på wap.opera.com Det er noget bedre end de mange browsere i mobilerne der bla. ikke giver adgang til ordbog osv.
|
Skrevet af: ferraripc
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 10:56
han skriver fra en pc ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
|