Hvor bliver TDC af på fiber?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76126
Udskrevet den: 04-December-2024 kl. 20:53
Emne: Hvor bliver TDC af på fiber?
Skrevet af: rigo
Emne: Hvor bliver TDC af på fiber?
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:47
Jeg har søgt på nettet, men jeg kan ikke finde nogen information om hvornår TDC begynder at tilbyde tjenester på deres fiber, som de har overtaget fra DONG.
Er der nogen, der har hørt/læst noget om dette?
Jeg vil mægtig gerne begynde at udnytte mit fiber, der blev færdig i efteråret, men jeg synes ikke at de ydbyder der er lever op til mine krav. Det tætteste jeg kommer er Smile Content.
|
Svar:
Skrevet af: kik77
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:53
Så vidt jeg er orienteret skulle yousee begynde at udbyde deres udbud via fiber i løbet af foråret. (jeg tror der er en artikel her på sitet om emnet, prøv at kigge dig omkring i gamle nyheder) Selve moderfirmaet TDC skulle vist nok først starte til næste år.
Mvh. Nick
P.S. en lille opdatering, kig i denne artikel, så finder du nok svaret http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3316&zoneid=5
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:57
Tak for tippet.
Jeg fandt denne.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3316&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3316&zoneid=5
|
Skrevet af: wicca
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 12:25
Det er jeg også ualmindelig interesseret i. Jeg har en fiberboks hjemme hos mig, klar og parat. Nu mangler jeg bare en ordentlig udbyder af tv på fibernet...så er jeg den der har skiftet.
|
Skrevet af: culrich
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 14:17
Har hørt rygter om FastTV kommer med Microsoft MediaRoom i løbet af de næste måneder.
Dvs TDC familien har navne alt efter teknologi:
* FastTV bliver IP-TV via Fiber (MediaRoom) * TDC Trio IP-TV via kobber - ADSL (MediaRoom) * YouSee er TV på Coax - DVB-C
/Christian
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 08:26
Jeg har lige checket FatsTV's hjemmeside, og jeg håber ikke at det bliver dem TDC går med på fiber.
Ingen box med HDD, og kun 1 (!!) HD kanal
Havde håbet på YouSee
|
Skrevet af: kik77
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 10:13
rigo skrev:
Jeg har lige checket FatsTV's hjemmeside, og jeg håber ikke at det bliver dem TDC går med på fiber.
Ingen box med HDD, og kun 1 (!!) HD kanal
Havde håbet på YouSee |
Hvis du læser artiklen fra denne side (se ovenfor) vil du kunne læse at Yousee også kommer på fiber i løbet af foråret.
Mvh. Nick
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 14:15
culrich skrev:
Har hørt rygter om FastTV kommer med Microsoft MediaRoom i løbet af de næste måneder.
Dvs TDC familien har navne alt efter teknologi:
* FastTV bliver IP-TV via Fiber (MediaRoom)
* TDC Trio IP-TV via kobber - ADSL (MediaRoom)
* YouSee er TV på Coax - DVB-C
/Christian
|
Hvor har du dog fra, at TDC's fibernet-udspil skulle blive gennem FastTV??
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 14:27
Har nogen iøvrigt noget nyt omkring Yousee som fibernetudbyder? Hvornår starter deres kampagne? Og kan alle med en fibernet-opkobling i TDC/Dongs område gøre brug af Yousee tilbuddet eller er det kun eksisterende kabel-tv kunder?
Jeg har nemlig ikke mulighed for kabel-tv her hvor jeg bor, men har en fibernetopkobling.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 14:27
wicca skrev:
culrich skrev:
/Christian
|
Hvor har du dog fra, at TDC's fibernet-udspil skulle blive gennem FastTV?? |
YouSee ejer FastTV 100% og FastTV er operatør i fibernettet. Derfor er det FastTV der bliver TDC-koncernenes leverandør der, - i form af Microsoft Mediaroom platformene (Som storebroder TDC kalder TDC Trio).
Deres nuværende Kreatel/Motorola platform udfases, for at overgå til Mediaroom inden for det næste år.
Jeg ved det positivt, fordi der køres tests i HEF's net i jeblikket og så snart det er afsluttet, kommer det ud til de andre net som FastTV er repræsenteret i.
Så det er et marketing valg at TDC bruger navnene:
YouSee (Kabel) FastTV (Fiber) TDC (Kobber)
for de er alle under samme hat.
I kan vel også se af FastTV's hjemmeside at der snart sker noget...
/Christian
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 15:03
Jeg giver dig ret. Med lidt googling fandt jeg hurtigt ud af, at TDC har købt Fast TV.
Men jeg har snakket med TDC Fibernet idag og de fortalte at Yousee også snart kommer med på fibernettet. I starten af 2010 vil Yousee komme med, men ikke som triple play...kun tv-delen.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 19:14
Uden jeg ved det vil mit gæt være, at YouSee tilbyder løsning analogt til Profiber (SmileContet). Hvor fiberen transportere en datastrøm, som fiberboksen kan konvertere til et moduleret signal via coax.
Tror ikke alle elselskaber har en fiberboks der understøtter dette. Jeg er i HEF's område og der er det gudskelov med. Så lidt har de tænkt sig om...
På denne måde er YouSee igen bare tv over coax og deres eksisterende produkter vil virke uden problemer.
Umiddelbart er det måske fjollet TDC vil kæmpe om de samme kunder, men nogle vil foretrække en coax (DVB-C) løsning direkte i deres TV. Andre tænder på de muligheder der er i Mediaroom, så det er måske et meget fornuftigt træk :-)
/Christian
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 20:30
/Christian
[/QUOTE]
Kan du uddybe denne? Jeg ser intet på hjemmesiden.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 20:31
culrich skrev:
Uden jeg ved det vil mit gæt være, at YouSee tilbyder løsning analogt til Profiber (SmileContet). Hvor fiberen transportere en datastrøm, som fiberboksen kan konvertere til et moduleret signal via coax.
Tror ikke alle elselskaber har en fiberboks der understøtter dette. Jeg er i HEF's område og der er det gudskelov med. Så lidt har de tænkt sig om...
På denne måde er YouSee igen bare tv over coax og deres eksisterende produkter vil virke uden problemer.
Umiddelbart er det måske fjollet TDC vil kæmpe om de samme kunder, men nogle vil foretrække en coax (DVB-C) løsning direkte i deres TV. Andre tænder på de muligheder der er i Mediaroom, så det er måske et meget fornuftigt træk :-)
/Christian
Jeg er m e g e t ked af FastTv's udbud i forhold til hvis det nu var YouSee. 1 HD kanal og ingen HDD optager.
|
|
Skrevet af: melm
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 20:41
Ved fra en TDC medarbejder at YouSee tager fibernettet i brug omkring 1. april. Det er kun enkelte områder som lanceres/sættes i drift den 1. april men flere skulle komme til i løbet af året.
Den løsning som lanceres er standard DVB-C signaler via fiber. For at dette kan lade sig gøre sætter YouSee en mediekonverter som knoverterer fibersignalet til kabel. Dvs man kan sætte signalet direkte ind i sit fjernsyn uden settop boks!
|
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 08:54
melm skrev:
Ved fra en TDC medarbejder at YouSee tager fibernettet i brug omkring 1. april. Det er kun enkelte områder som lanceres/sættes i drift den 1. april men flere skulle komme til i løbet af året.
Den løsning som lanceres er standard DVB-C signaler via fiber. For at dette kan lade sig gøre sætter YouSee en mediekonverter som knoverterer fibersignalet til kabel. Dvs man kan sætte signalet direkte ind i sit fjernsyn uden settop boks! |
Det lyder spændende, men YouSee's setup box har jo en del funktionalitet, som er meget anvendelig, og den har også høstet megen ros. Bliver den mon en del af pakken?
|
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 09:13
Mener at al funktionalitet fra yousee bliver tilgængeligt. Men det er endnu uvist hvad Internet hastigheden bliver. Frygter selv at de kun kommer til at tilbyde de "normale" Yousee hastigheder og ikke super hastighederne som de kendes i dag fra fibernettet.
|
Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 09:53
melm skrev:
Den løsning som lanceres er standard DVB-C signaler via fiber. For at dette kan lade sig gøre sætter YouSee en mediekonverter som knoverterer fibersignalet til kabel. Dvs man kan sætte signalet direkte ind i sit fjernsyn uden settop boks! |
Men betyder det så ikke, at alle kanaler skal streames til mediekonverteren på en gang, da den jo af gode grunde ikke ved hvilken kanal man vælger på fjernsynet? Det må da enten kræve en meget stor båndbredde eller meget høj komprimering?
Mvh Kim
|
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:33
rigo skrev:
/Christian
|
Kan du uddybe denne? Jeg ser intet på hjemmesiden.
[/QUOTE]
Nå kan se de skifter banner ofte og der er ikke en historik.
Men inden længe kommer der TV A la carte og omkring 10 HD kanaler.
/Christian
|
Skrevet af: mdande
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:47
melm skrev:
Mener at al funktionalitet fra yousee bliver tilgængeligt. Men det er endnu uvist hvad Internet hastigheden bliver. Frygter selv at de kun kommer til at tilbyde de "normale" Yousee hastigheder og ikke super hastighederne som de kendes i dag fra fibernettet. |
Mener at der var et interview på et tidspunkt med en af de høje herre fra Yousee, der "sagde" at de ville udnytte den hastighed som fiberen kunne gi kunderne .... Men man ved jo aldrig .. Vi kan jo kun håbe på det bedste.
-------------
Sony BDP-S570
Harmony 1000+IR/RF
Orbaudio mod2 5.1 speakers
Xtreamer/Squeezebox duet
|
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 12:07
Kimbo skrev:
melm skrev:
Men betyder det så ikke, at alle kanaler skal streames til mediekonverteren på en gang, da den jo af gode grunde ikke ved hvilken kanal man vælger på fjernsynet? Det må da enten kræve en meget stor båndbredde eller meget høj komprimering? Mvh Kim |
Det kræver høj båndbredde. Det er et fuldstændigt spejl af det almindelige signal. Men det burde ikke være et problem med fiber.
|
Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 12:42
Kimbo skrev:
melm skrev:
Men betyder det så ikke, at alle kanaler skal streames til mediekonverteren på en gang, da den jo af gode grunde ikke ved hvilken kanal man vælger på fjernsynet? Det må da enten kræve en meget stor båndbredde eller meget høj komprimering?
Mvh Kim |
Ja det kræver høj båndbredde.... ligeomkring de 800Mhz bånbredde..... til sammenligning bruges ca 100Mhz båndbredde til gigabit netværk, en enkel tv kanal fylder 8Mhz bånbredde
Men det er ikke et problem på fiber, det er næsten ubegrænset..... Men den såkalte "mediekonverter" er ikke en Ip boks, men et Optiskt->elektrisk konverter... Der konvatere det optiske signal til et elektrist coaxialt signal som man kender det fra alm. kabeltv.... Altså leveres det som et alm kabeltv signal,, der skal dog strøm til denne boks for at det virker, ellers er alle fordele som alm kabeltv, plus at diverse støj osv der kan komme ind i gamle coaxialkabler i jorden væk... da fiber ikke er modtagelig for støj. Det koster dog nogle "basøre" for sådan en fibernode, som den også kaldes.. Så oprettelsen vil sikkert ikke være helt gratis
------------- Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 11:40
Har vi ikke en Yousee medarbejder, der ligger inde med noget insiderviden?
Hvad er fremtidsudsigterne til Yousee på fibernettet? Ifølge flere artikler, bla. her på Recordere.dk skulle det være i marts 2010. Men så har Yousee da noget travlt med at få sendt noget reklame og kampagnetilbud ud til alle os kunder med fibernet.
|
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 15:27
wicca skrev:
Har vi ikke en Yousee medarbejder, der ligger inde med noget insiderviden?
Hvad er fremtidsudsigterne til Yousee på fibernettet? Ifølge flere artikler, bla. her på Recordere.dk skulle det være i marts 2010. Men så har Yousee da noget travlt med at få sendt noget reklame og kampagnetilbud ud til alle os kunder med fibernet. |
Nemlig.
|
Skrevet af: RuneR
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 18:32
Mon der bliver rullet ud i stor stil af en omgang, nej næppe
|
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 19:04
RuneR skrev:
Mon der bliver rullet ud i stor stil af en omgang, nej næppe |
? ? ?
|
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 19:50
Det jeg hørte fra YouSee var at der er tale om en begrænset udrulning den 1. April.
|
Skrevet af: Montydk
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 10:13
TDC Fibernet findes skam.
http://tdc.dk/element.php?dogtag=f5_ms_fiber - http://tdc.dk/element.php?dogtag=f5_ms_fiber
Der er dog ingen prismæssige ændringer i forhold til da Dong havde det, det koster stadig 99 mkr om mdr til fiberleje.
Egentlig er det lidt skuffende da man ved købet meldte ud at man ville fjerne denne fiberleje.
Det er også samme udbydere som der tilbydes som i Dong tiden.
Jeg må væbne mig med tålmodighed endnu engang og se hvad Yousee finder på.
|
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 19:01
Jeg er godt klar over man kan købe ydelser, men de udbyder der har ikke min interesse. Jeg venter på at TDC eller YouSee kommer på som udbyder, da jeg mener de kan tilbyde en løsning jeg kan bruge.
|
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 20:55
Jeg faldt lige over dette nyhedsbrev fra yousee vedr. deres kommende satsning på fibernet.
http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1 - http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1
Der står bla. at Yousee Fibernet kommer i 20 udvalgte områder....HVOR?????
Uha, hvor jeg håber det bliver i Herlev og ikke kun Nordsjælland.
|
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 12:38
wicca skrev:
Jeg faldt lige over dette nyhedsbrev fra yousee vedr. deres kommende satsning på fibernet.
http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1 - http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1
Der står bla. at Yousee Fibernet kommer i 20 udvalgte områder....HVOR?????
Uha, hvor jeg håber det bliver i Herlev og ikke kun Nordsjælland. |
Jeg bor i nordsjælland, så jeg håber vores område er med
Men i 2. kvartal
De bliver ved med at skubbe det. Surt.
|
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 23:35
Jeg støtter wicca . Håber de kommer på banen i Herlev he he. Men nu må vi jo se
-------------
Sony BDP-S570
Harmony 1000+IR/RF
Xtreamer/Squeezebox duet
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 17:01
Hvem det nu var som skrev om de der endnu ikke var tilsluttede et Kabel-Tv-net.
Når andre spillere på banen, end dengang Telefonselskaberne huserede. At nogen godt kunne leve uden HybridNettet.
Da kan man vel også idag leve med det ikke at have Fibre?
De som kan "tåle udgifter" til Satellit modtagelse står vel ikke i kø for skifte til FIBRE eller gør de virkeligt
Og på den måde vi holder nogle penge tæt til kroppen, boligpriser, arbejde og den slags. Da står fibre vel et stykke nede ad noget.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 19:27
moho skrev:
Hvem det nu var som skrev om de der endnu ikke var tilsluttede et Kabel-Tv-net.
Når andre spillere på banen, end dengang Telefonselskaberne huserede. At nogen godt kunne leve uden HybridNettet.
Da kan man vel også idag leve med det ikke at have Fibre?
De som kan "tåle udgifter" til Satellit modtagelse står vel ikke i kø for skifte til FIBRE eller gør de virkeligt
Og på den måde vi holder nogle penge tæt til kroppen, boligpriser, arbejde og den slags. Da står fibre vel et stykke nede ad noget. |
Jeg fatter ikke hvad du skriver
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 10-April-2010 kl. 10:53
Så vil jeg udtrykke mig stærkt anderledes, jeg håber TDC's fibre bliver een lang vej OP AD Bakke TDC's og andre FiberNet skal bekæmpes hver eneste Tomme!
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 10-April-2010 kl. 11:01
moho skrev:
Så vil jeg udtrykke mig stærkt anderledes, jeg håber TDC's fibre bliver een lang vej OP AD Bakke TDC's og andre FiberNet skal bekæmpes hver eneste Tomme! |
Hvorfor skal TDC bekæmbes?
|
Skrevet den: 10-April-2010 kl. 13:09
Moho....lettere uintelligent kommentar.
Det er jo meget let...hvis du er imod fibernet og hvis du har noget imod TDC, står det dig jo frit for at vælge andre muligheder. Heldigvis!
|
Skrevet af: Fabricius
Skrevet den: 10-April-2010 kl. 14:56
moho skrev:
Så vil jeg udtrykke mig stærkt anderledes, jeg håber TDC's fibre bliver een lang vej OP AD Bakke TDC's og andre FiberNet skal bekæmpes hver eneste Tomme! |
Får du for lidt på den dumme, eller hader du bare generelt teknologiske fremskridt?
|
Skrevet den: 10-April-2010 kl. 17:23
Det er ikke første gang han har disse ytringer mode det onde TDC/bredbånd. Minder lidt om Bent B på Eb's Nationen. Meget underholdene men total sort snak.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69465&KW=moho&PID=762763&title=flere-tdc-kanaler#762763 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69465&KW=moho&PID=762763&title=flere-tdc-kanaler#762763
|
Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 10-April-2010 kl. 17:24
Bent B er jo helt væk---
------------- LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
Skrevet af: bendixen
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 22:54
Fed Tråd i har gang i her, det har jeg søgt efter længe!!!
Har prøvet det hele: - Først i mange år TV over satelit, det kræver et kort og en boks pr. TV, ikke sjovt når man har 6 TV i huset. - Tilmeldte mig straks Fibernet fra Dong da det kom for ca. 3 år siden her i Nordsjælland, har haft en skøn 100/100 internet forbindelse fra Jaynet, men TV kunne det ikke bruges til idet hverken Dansk Bredbånd eller Fast TV tilbyder Viasat's kanaler, dvs. ingen TV3, 3+, 3puls, Viasat Golf osv osv. Måtte altså leve med min satelit sammen med Fibernet!! - Så hoppede jeg sidste år på TDC Home Trio, dvs. TDC TV over deres bredbåndsforbindelse, egentlig en OK løsning, specielt en fed TV-boks, men de udbyder ikke Viasat Golf, lidt mærkeligt når TDC og YouSee altid har haft denne kanal. Desuden kan man maks. få en 20/1 internet, ikke sjovt når man er vant til 100/100!!
Og så til konklusionen. YouSee over Dongs/TDC Fibernet er selvfølgelig løsningen. Adgang til alle kanalerne igen og lynhurtigt 100/100 internet, jeg er klar til at skifte igen når YouSee kommer på banen, håber som flere af jer andre af vi ser denne løsning i Nordsjælland meget snart!!!
Fiberafgiften bør væk, de kr. 99,-/mdr. er helt urimelige når man har betalt installationen af fiberen, TV pakken bør koste det samme som hos YouSee kabel-TV og selvfølgelig skal de tilbyde de hurtige internet forbindelser på 25/25, 50/50 og 100/100, det er jo her fiberen virkelig giver mening!!!
Tak for en god tråd
------------- Panasonic TX-P46G15E / DMR-EH67 /TDC WEB-TV
|
Skrevet af: bendixen
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 23:05
Glemte vist lige at skrive at TDC/YouSee ikke tilbyder kabel-TV i mit område, har ellers forsøgt alt for at overtale dem de sidste 5 år, men det lykkes ikke, så YouSee på Fibernet er velkomment !
------------- Panasonic TX-P46G15E / DMR-EH67 /TDC WEB-TV
|
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 13:07
@bendixen. Du rammer plet. Jeg har også sat, men ønkser andre kanaler og hurtigt internet, så mine forventninger til DONG er store, og YouSee kommer tættest på.
|
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 21:09
Helt enig ! Se så at komme igang YouSee he he
-------------
Sony BDP-S570
Harmony 1000+IR/RF
Xtreamer/Squeezebox duet
|
Skrevet af: niemorch
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 16:03
Jeg følger med interesse denne tråd. Til information har jeg idag haft følgende mail korrespondance med TDC:
Kære XX,
Jeg følger med meget stor interesse meldingerne om
YouSee's planer om at tilbyde kabel-tv via det fibernet som I har købt
af Dong, f.eks på
http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1 - http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1 .
Dette idet vi selv bor i et område der idag er uden YouSee kabel-tv via
coax, men hvor Dong's nedgravning af elkabler er igang og næsten
overstået.
Jeg
håber du vil tage dig tid til at svare på et par spørgsmål:
- Efter TDC's køb af Dong's fibernet ultimo 2009, bliver der så fortsat
gravet fiber eller fiber-tomrør ned i forbindelse med Dong's nedgravning af
elkalber? Hvis ikke generelt, gør der så specifikt for vores område
(det Dong kalder Gladsaxe område 6)?
- Kan du oplyse om hvornår I regner med at kunne tilbyde kabel-tv via
fibernettet? Igen gerne specifikt for vores område (det Dong kalder Gladsaxe område 6)?
- Er det korrekt, at løsningen teknisk kommer til at svare til kabel-tv via
coax, set fra den enkelte husstand, således at der samtidigt vil blive adgang
til samtlige kanler for alle Ttv i husstanden, uden brug af individuelle
modtager-bokse?
Med venlig hilsen og håb om svar,
Efter blot et par minutter modtog jeg dette venlige svar:
Kære XX,
Jeg kan umiddelbart kun lige svare op det sidste spørgsmål,
og det er et ja. Signalet bliver i princippet det samme, som du har på coax-net,
og det vil sige rundt til alle apparater i husstanden uden
boks.
Mht. de to andre spørgsmål, er jeg nød til at spørge rundt i
YouSee og så vende tilbage.
vh.
Interessant at se om der kommer svar på de to første spørgsmål....
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 22:12
Er med på en lytter Fed tråd
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 12:34
niemorch skrev:
Jeg følger med interesse denne tråd. Til information har jeg idag haft følgende mail korrespondance med TDC:
Kære XX,
Jeg følger med meget stor interesse meldingerne om YouSee's planer om at tilbyde kabel-tv via det fibernet som I har købt af Dong, f.eks på http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1 - http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1 . Dette idet vi selv bor i et område der idag er uden YouSee kabel-tv via coax, men hvor Dong's nedgravning af elkabler er igang og næsten overstået.
Jeg håber du vil tage dig tid til at svare på et par spørgsmål:
- Efter TDC's køb af Dong's fibernet ultimo 2009, bliver der så fortsat gravet fiber eller fiber-tomrør ned i forbindelse med Dong's nedgravning af elkalber? Hvis ikke generelt, gør der så specifikt for vores område (det Dong kalder Gladsaxe område 6)?
- Kan du oplyse om hvornår I regner med at kunne tilbyde kabel-tv via fibernettet? Igen gerne specifikt for vores område (det Dong kalder Gladsaxe område 6)?
- Er det korrekt, at løsningen teknisk kommer til at svare til kabel-tv via coax, set fra den enkelte husstand, således at der samtidigt vil blive adgang til samtlige kanler for alle Ttv i husstanden, uden brug af individuelle modtager-bokse?
Med venlig hilsen og håb om svar,
Efter blot et par minutter modtog jeg dette venlige svar:
Kære XX,
Jeg kan umiddelbart kun lige svare op det sidste spørgsmål, og det er et ja. Signalet bliver i princippet det samme, som du har på coax-net, og det vil sige rundt til alle apparater i husstanden uden boks.
Mht. de to andre spørgsmål, er jeg nød til at spørge rundt i YouSee og så vende tilbage.
vh.
Interessant at se om der kommer svar på de to første spørgsmål....
|
Forhører du dig hos Yousee? Kanon at du deler din info med os andre!
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 20:08
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 08:31
Jacob fra YouSee havde denne kommentar til YouSee og fiber:
"Derudover kan jeg se at der har været et par spørgsmål omkring DONGs fibernet - YouSee kommer på fibernettet - vi kører p.t. test. Det bliver en DVB-C løsning. "
Betyder det at det bliver en en box løs løsning, og at ens TV skal have DVB-C?
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 09:28
Du skal have en boks, hvis dit tv ikke har DVB-C.
|
Skrevet af: niemorch
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 09:56
Fra YouSee har jeg nu fået uddybende kommentarer:
- DONG fortsætter
processen med nedgranvning af luftledninger, og TDC har i forlængelse af købet
af DONG's fibernetaktiviteter mulighed for at få lagt fiberrør i jorden i
forbindelse med at der graves. TDC tager stilling til denne mulighed område
for område - så nogle steder vil der blive lagt fiberrør ned og andre vil der
ikke. Selvom der lægges rør ned, er der ikke p.t. taget stilling til hvornår
de kan tages i brug.
- YouSee forventer at
starte med at tilbyde sine produkter over fiber i løbet af et par uger. Det vil
imidlertid komme til at ske i form af en geografisk udrulning. Udover at der
skal være rør i området, skal TDC have etableret teknikhuse og Yousee skal selv
investere i udstyr - derfor kommer udrulningen til at forløbe
over nogle år. YouSee prioriterer områderne efter hvor let (billigt)
det er at komme igang og hvor stort et kundepotentiale der er i
området. Vores konkret planer for udbygning rækker frem til sidst på sommeren. Der vil i løbet af kort tid
være mulighed for at følge udbygningsplanen på http://www.yousee.dk/ - www.yousee.dk .
- YouSee's produktudbud
via fiber bliver tilsarnede de produkter vi leverer over coax - således at der
kan ses tv på alle stik i husstanden uden at der er krav om en
boks.
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 13:38
niemorch skrev:
Fra YouSee har jeg nu fået uddybende kommentarer:
- DONG fortsætter processen med nedgranvning af luftledninger, og TDC har i forlængelse af købet af DONG's fibernetaktiviteter mulighed for at få lagt fiberrør i jorden i forbindelse med at der graves. TDC tager stilling til denne mulighed område for område - så nogle steder vil der blive lagt fiberrør ned og andre vil der ikke. Selvom der lægges rør ned, er der ikke p.t. taget stilling til hvornår de kan tages i brug.
- YouSee forventer at starte med at tilbyde sine produkter over fiber i løbet af et par uger. Det vil imidlertid komme til at ske i form af en geografisk udrulning. Udover at der skal være rør i området, skal TDC have etableret teknikhuse og Yousee skal selv investere i udstyr - derfor kommer udrulningen til at forløbe over nogle år. YouSee prioriterer områderne efter hvor let (billigt) det er at komme igang og hvor stort et kundepotentiale der er i området. Vores konkret planer for udbygning rækker frem til sidst på sommeren. Der vil i løbet af kort tid være mulighed for at følge udbygningsplanen på http://www.yousee.dk/ - www.yousee.dk .
- YouSee's produktudbud via fiber bliver tilsarnede de produkter vi leverer over coax - således at der kan ses tv på alle stik i husstanden uden at der er krav om en boks.
|
Tak fordi du poster deres svar
2. Udrulning i løbet af nogle år...ærligt. I min lille by var der "Fiberdag" da DONG i sin tid var færdige med at ligge kalber ned. Mange dukkede op og talte med leverandørne, men 90% takkede nej til TV delenm, da de ikke kan levere Viasat, og nu kan man risikere at skulle vente "nogle år". Damn det er ringe
3. Hvad gør man så med en HD optage box? Og hvad med alle dem, der ikke har DVB-C tuner (mig selv incl.)? Vi skal ud og ansakffe en ekstern tuner.
Grunden til at jeg valgte at få lagt fiber ind var bla. ønsket om Viasat, og at jeg kunne bruge begge mine TV, der ikke har DVB-C tuner.
|
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 14:42
rigo skrev:
3. Hvad gør man så med en HD optage box?
|
Fuldstændig det samme som alle med almindelig kabelforbindelse fra YouSee: Køber eller lejer en Samsung-boks fra YouSee.
Alternativt tager en tur forbi Aldi og køber den boks, de har til 699,- fra den 12/5.
rigo skrev:
Grunden til at jeg valgte at få lagt fiber ind var bla. ønsket om Viasat, og at jeg kunne bruge begge mine TV, der ikke har DVB-C tuner.
|
På DONG's fibernet har man aldrig tidligere kunnet se tv uden en boks pr. apparat. Det nye bliver nu, at det kan man godt, hvis tv'et har indbygget DVB-C tuner. Det er en stor forbedring i forhold til tidligere.
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 08:51
Så er vi ved at være der:
http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/YouSee_leverer_nu_tv_via_fiber.aspx - http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/YouSee_leverer_nu_tv_via_fiber.aspx
http://crn.dk/nyheder/Fiberbaret-kabel-tv-fra-YouSee-1.359620.html -
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 09:46
rigo skrev:
http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/YouSee_leverer_nu_tv_via_fiber.aspx - http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/YouSee_leverer_nu_tv_via_fiber.aspx
|
Ja det lyder godt, men en skam at man også skal betale 99,-Kr / md oveni .
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 10:24
filmfreak skrev:
rigo skrev:
|
Ja det lyder godt, men en skam at man også skal betale 99,-Kr / md oveni . |
Det kan man sige, men prisen er dog heldigvis for nedadgående. Før var det 179,-.
Jeg har kigget på tv pakkerne, og det er et noget tyndt inhold på HD siden. Jeg savner Discovery HD og National Geo. HD.
Omvendt kan jeg få nogle kanaler jeg ikke har på CD i dag. TV4 og Viasat.
Det eneste jeg frygter er billede kvaliteten på de analoge kanaler. Min forældre har Yousee i dag, og jeg synes godt nok at billede kvaliteten er ringe på det analoge spejl, og de har trods alt et Sony W5500.
Når man har satelit er man jo forvendt med digitalt signal på alle kanaler.
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 10:43
dkscan skrev:
rigo skrev:
|
Fuldstændig det samme som alle med almindelig kabelforbindelse fra YouSee: Køber eller lejer en Samsung-boks fra YouSee.
Alternativt tager en tur forbi Aldi og køber den boks, de har til 699,- fra den 12/5.
|
Aldis boks kan "kun" bruges til ukodede programmer, dem der ligger i clear.
dkscan skrev:
rigo skrev:
|
På DONG's fibernet har man aldrig tidligere kunnet se tv uden en boks pr. apparat. Det nye bliver nu, at det kan man godt, hvis tv'et har indbygget DVB-C tuner. Det er en stor forbedring i forhold til tidligere.
|
I den løsning YouSee bruger opsættes der en mininode i hjemmet, ud af den kommer Telefoni, BredBånd og KabelTV signaler.
Telefoni & Bredbånd giver sig selv, mens det er på TV udgangen det sjove ligger... Der bliver analoge kanaler magen til dem der i dag ligger analogt til alle "gamle" fjernsyn og radio'er, man behøver atså ikke investere i digitalbokse ved hvert fjernsyn for at se TV.
Samtidig ligger alle de digitale QAM kanaler til DVB-C tunere og Bokse, fuld HD og Filmbestillling fra divaneseren, StartForfra og ArkivTV, det er her styrken ligger i fibernoden.
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 11:47
larsvj skrev:
dkscan skrev:
rigo skrev:
|
|
Aldis boks kan "kun" bruges til ukodede programmer, dem der ligger i clear.
dkscan skrev:
rigo skrev:
|
|
Telefoni & Bredbånd giver sig selv, mens det er på TV udgangen det sjove ligger... Der bliver analoge kanaler magen til dem der i dag ligger analogt til alle "gamle" fjernsyn og radio'er, man behøver atså ikke investere i digitalbokse ved hvert fjernsyn for at se TV.
|
Jeg kan ikke se det "sjove" i at modtage analogt signal, når man har fået lagt "informations motorvejen" ind i huset.
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 12:12
rigo skrev:
Jeg har kigget på tv pakkerne, og det er et noget tyndt inhold på HD siden. Jeg savner Discovery HD og National Geo. HD.
|
National Geographic Channel HD og Discovery HD Showcase er med i YouSee's HD-pakke.
rigo skrev:
Det eneste jeg frygter er billede kvaliteten på de analoge kanaler. Min forældre har Yousee i dag, og jeg synes godt nok at billede kvaliteten er ringe på det analoge spejl, og de har trods alt et Sony W5500.
Når man har satelit er man jo forvendt med digitalt signal på alle kanaler. |
Man har da også digitalt signal for alle kanaler hos YouSee. Analogt er kun til brug for apparater, der ikke har DVB-C tuner. ------------- Per H. Nielsen
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 12:16
rigo skrev:
Jeg kan ikke se det "sjove" i at modtage analogt signal, når man har fået lagt "informations motorvejen" ind i huset. |
Nu er der jo nogen, der stadig har mange analoge apparater i drift f.eks. i børneværelse, soveværelse og lignende. Det kan hurtigt blive mindre "sjovt", hvis man skal udskifte alle disse eller anskaffe særlige bokse til dem.
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 13:17
rigo skrev:
Det eneste jeg frygter er billede kvaliteten på de analoge kanaler. Min forældre har Yousee i dag, og jeg synes godt nok at billede kvaliteten er ringe på det analoge spejl, og de har trods alt et Sony W5500. | Sony W5500 har indbygget DVB-C MPEG4 tuner, så jeg forstår ikke hvad dine forældre bruger de analoge kanaler til!
P.S. I øvrigt er det uheldigt at denne tråd er placeret i forummet for IPTV, eftersom YouSee på det tidligere DONG-fiberbet bliver kabel-tv (DVB-C).
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 22:24
Vilhelm skrev:
rigo skrev:
Det eneste jeg frygter er billede kvaliteten på de analoge kanaler. Min forældre har Yousee i dag, og jeg synes godt nok at billede kvaliteten er ringe på det analoge spejl, og de har trods alt et Sony W5500. | Sony W5500 har indbygget DVB-C MPEG4 tuner, så jeg forstår ikke hvad dine forældre bruger de analoge kanaler til!
P.S. I øvrigt er det uheldigt at denne tråd er placeret i forummet for IPTV, eftersom YouSee på det tidligere DONG-fiberbet bliver kabel-tv (DVB-C).
|
Nu blev tråden oprette længe før at det blev besluttet af YouSee at de ville gøre det DVB-C baseret
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 22:28
dkscan skrev:
[QUOTE=rigo]
|
National Geographic Channel HD og Discovery HD Showcase er med i YouSee's HD-pakke.
Jeg fandt dem bare ikke i deres "pakke" oversigt, men jeg kan godt se den hvis jeg klikker på HD linket i bunden af siden... my bad .
Tak for info.
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 22:30
Vilhelm skrev:
[QUOTE=rigo]
Dette er jo ikke pointen. Pointen er at de analoge ser ud af h..... til, og som der bliver skrevet må folk unden DVB-C "nøjes med det analoge signal
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 23:04
-> Rigo. Jeg bebrejder dig ikke du har oprettet tråden her under IPTV. Det er bare uheldigt, da det er vigtigt at forstå at TDC Fibernet i Nordsjælland vil levere kabel-tv (DVB-C) fra YouSee og ikke IPTV.
Det er selvfølgelig skidt hvis kunder uden DVB-C tuner i boks eller tv må nøjes med et dårligt analogt signal. (Det bør dog tages i betragtning at moderne fladskærme helst skal have digital modtagelse og ikke er særligt gode til analoge kanaler).
Men digital modtagelse kræver nu engang settop-boks eller tuner i tv uanset hvilken løsning TDC/YouSee havde valgt.
|
Skrevet den: 29-Maj-2010 kl. 11:34
Har nogen modtaget kampagnebrochuren fra Yousee i forbindelse med deres tilbud til fiberkunderne i Nordsjælland?
Jeg havde virkelig håbet at Herlev var en del af "nordsjælland", når nu Rødovre og Glostrup var med.
Men jeg har ikke fået noget...
Hvis I har modtaget noget fra Yousee, man I så løfte sløret lidt for eventuelle kampagne-priser de tilbyder?
|
Skrevet af: TBKeht
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 13:15
Så er der ankommet kampagnebrochure fra YouSee i Jyllinge (lidt nord for Roskilde) !!!
Vi er fiberkunde gennem TDC (før DONG) og har pt. FastTv som udbyder (Triple play). Tv delen hos FastTv er vi ikke særlig tilfredse med - så noget andet kunne være fristende !
Har dog haft kontakt med FastTv der pt. udruller deres nye løsning, som skulle være MEGET bedre. Den nye løsning skulle også tilbyde PVR funktionalitet - Man får én boks med PVR, hvor de resterende bokse (hvis man har flere), som skulle være noget minder, kan benytte PVR fra hovedboksen - det lyder jo også meget godt....
YouSee gør det at de skifter din eksisterende fiberboks ud med deres egen. Denne boks sørger for konverteringen til både DVB-C, samt analoge kanaler (så der kan modtages på tv uden DVB-C tuner).
Den nye boks, gør at du ikke kan aftage produkter fra andre fiberudbydere - du bliver altså bundet til YouSee (de skriver "indtil nu" så det kommer måske).
Derudover bliver der også mulighed for YouSee Plus, som det kendes - her kræves dog deres boksløsning.
Her er lidt information, samt priser på det YouSee tilbyder. (har fået et login sammen med brevet hvor dette er klippet fra).
|
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 13:52
De er ikke kede af det.
50/5 forbindelse der koster 398,- pr med et loft på 200GB.
En hurtig sammenligning med Profiber så er Yousee 2000 dyre pr år for et produkt der (efter min mening) er en joke på internet området. TV delen er også ret pebret hvis man skal have glæde af alle goderne ved IPTV.
[edit]
jeg kan se at jeg havde glemt Fibertillæg på 99,- pr md. ved TDC - derved er det lige 3200,- dyre pr år end Profiber.
|
Skrevet af: danq
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 14:29
TBKeht skrev:
YouSee gør det at de skifter din eksisterende fiberboks ud med deres egen. Denne boks sørger for konverteringen til både DVB-C, samt analoge kanaler (så der kan modtages på tv uden DVB-C tuner).
Den nye boks, gør at du ikke kan aftage produkter fra andre fiberudbydere - du bliver altså bundet til YouSee (de skriver "indtil nu" så det kommer måske).
|
Man har ikke mulighed for bare at lade den gamle boks sidde og så dele fibernet-kablet i 2? Således at det ene går til yousee-boksen og det andet til den gamle boks.
Jeg har 100/100mbit fra Bolig:Net og det vil jeg nødigt nedgradere til en 50/5mbit forbindelse.
Tv-delen jeg har igennem FastTV vil jeg dog MEGET gerne udskifte til yousee.
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 14:33
binderup skrev:
De er ikke kede af det. 50/5 forbindelse der koster 398,- pr med et loft på 200GB. En hurtig sammenligning med Profiber så er Yousee 2000 dyre pr år for et produkt der (efter min mening) er en joke på internet området. |
Drop nu nørdbrillerne. Hr. og Fru Jensen har pt. ikke noget at bruge 50mbps i upload til, og pt. har YouSee samme udbud på fiber som på coax, men mon ikke det ændrer sig - eller der bliver åbnet for andre udbydere?
binderup skrev:
TV delen er også ret pebret hvis man skal have glæde af alle goderne ved IPTV. |
Hvilke goder giver profiber?
En voldsom dyr pris hvis man ønsker en blanding af de kanaler CD og Viasat tilbyder?
binderup skrev:
jeg kan se at jeg havde glemt Fibertillæg på 99,- pr md. ved TDC - derved er det lige 3200,- dyre pr år end Profiber. |
Profiber er dog 6.000 dyrere i tilslutning.
|
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 14:37
Det er godt nok nogle høje priser "Yousee" kommer med i Jyllinge .
Gad vide om "Waoo"s priser bliver ligeså høje , når de kommer med deres tilbud engang til efteråret .
Jeg håber det ikke .
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 14:40
Ole Pihl skrev:
Det er godt nok nogle høje priser "Yousee" kommer med i Jyllinge .
Gad vide om "Waoo"s priser bliver ligeså høje , når de kommer med deres tilbud engang til efteråret .
Jeg håber det ikke . |
De forskellige ejere af Waoo er ikke specielt billige i dag, men de er vel slet ikke i Jyllinge?
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 14:41
Er det overhovedet fiber bredbånd? jeg troede fiber altid var symmetrisk.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 14:45
Synes også deres priser er høje, men det er dog de samme priser som på coax, hvis man ser bort fra fibertillægget. Fibertillæget burde dog falde helt bort da man jo bliver bundet til YouSee og dermed ikke kan udnytte fiberen fuldt - dvs have andre udbydere samtidig (eller i fremtiden uden at få boksen udskiftet igen mod gebyr)
|
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 14:47
lunddal skrev:
Drop nu nørdbrillerne. Hr. og Fru Jensen har pt. ikke noget at bruge 50mbps i upload til, og pt. har YouSee samme udbud på fiber som på coax, men mon ikke det ændrer sig - eller der bliver åbnet for andre udbydere?
Hvilke goder giver profiber?
En voldsom dyr pris hvis man ønsker en blanding af de kanaler CD og Viasat tilbyder? |
nej de har pt ikke meget at bruge 50/5 til, derfor ville de nok heller ikke købe den hastighed. Ser man på de andre hastigheder, så er vi nede i ADSL land og så er der virkelig ikke nogen grund til at betale 1200,- pr år for at have en fiber forbindelse der ikke yder mere end hvad deres almindelige ADSL/Kabeltv produkter byder på.
Profiber (og de andre fiberselskaber) giver dig forbindelser hvor du har den samme hastighed i begge retninger på nettet og så er der måske alligevel noget som Hr og Fru Jensen efterspørger - backup. Mine svigerforældre, som sjovt nok hedder Jensen til efternavn, er som bedsteforældre er flest, meget flittige til at tage billeder af alle deres børnebørn, og grundet erfaring så er de meget interesseret i gode online backup løsninger og der er 15/15 altså noget bedre end en 15/1 eller 50/5. De får fiber her til efteråret og er ikke et sekund i tvivl om at det er et bedre produkt end yousee, som leverer en meget ustabilt signal til dem.
mht. TV pakkerne, så er der ikke noget på Viasat jeg savner, som Canal Digital ikke kan tilbyde mig.
[edit] Mht. til de 6.000 i tilslutning, så er det ikke priser de bruger når det er i etableringsfasen. Jeg tror ikke at den pris er markant anderledes end hvis der skal føres Yousee fra gade til hus (altså helt ny tilslutning)
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 14:57
Tak for den gode orientering, TBKeht!
Udbud af tv, bredbånd og telefoni er det samme som YouSee's tilbud på kabel-tv-nettet. Priserne er de samme, bortset fra tillægget for fiber på 99 kr./md. Bredbåndshastigheden 30 MBit/3 Mbit er dog ikke med på fibernettet.
Fremgår det ikke, at man i tv med indbygget kabel-tv-tuner (DVB-C) kan bruge CA-modul (kortlæser) og YouSee Kort/Tvillingkort?
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 15:09
Ja, de giver ikke ved døren .
Men jeg havde dog heller ikke en forventning om at prisen blev billigere end den "normale" YouSee kabel-tv pris.
Der hvor den halter er i deres upload, hvilket kan holde mig fra at vælge dem - Jeg har brug for stabil hurtig forbindelse OGSÅ i upload. Den behøver ikke være sindsyg hurtig - 15 MBit/s er fint nok, men den skal så helst være symmetrisk... 1 eller 2 MBit/s er bare ikke godt nok. Skal man så op på 5 MBit/s er man tvunget ud i 50 MBit/s download med den merudgift der er forbundet hertil.
Tror ikke man skal satse på at fibertillæget forsvinder - Tillæget er for at have din fiber til rådighed, og har sådan set ikke noget med din udbyder at gøre.
I dag er det sådan at det opkræves særskilt af TDC (før DONG). TDC har dog meldt, at det fremover bliver din udbyder der opkræver fibertillæg, så det bliver en sag mellem TDC og udbyderen.
Lige en bemærkning ang. FastTv. Havde kontakt med dem i dag, for at få en status på deres nye produkt. Det kunne de ikke give, hmm.... Nå, men jeg sagde så til dem at YouSee nu kommer på fiber... Helt blanke - det havde de ikke hørt noget om ??? Kan man her snakke om ikke at følge med - vågn op... Det er virkelig en konkurrent til deres nuværrende dårlige tv løsning og så ved de ingen ting, utroligt..
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 15:19
Vilhelm skrev:
Tak for den gode orientering, TBKeht!
Udbud af tv, bredbånd og telefoni er det samme som YouSee's tilbud på kabel-tv-nettet. Priserne er de samme, bortset fra tillægget for fiber på 99 kr./md. Bredbåndshastigheden 30 MBit/3 Mbit er dog ikke med på fibernettet.
Fremgår det ikke, at man i tv med indbygget kabel-tv-tuner (DVB-C) kan bruge CA-modul (kortlæser) og YouSee Kort/Tvillingkort?
|
Velbekommen
Det DVB-C signal der sendes fra din boks er ukodet, så der er intet behov for CA-modul. Du kan altså dele signalet ud til lige så mange tv som du har lyst til.
Det er kun ved YouSee Plus løsningen der benyttes boks og kort - her kan du dog ikke slippe for boksen, da den indeholder funktionaliteten til pause, start forfra osv....
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 16:16
TBKeht skrev:
Det DVB-C signal der sendes fra din boks er ukodet, så der er intet behov for CA-modul. Du kan altså dele signalet ud til lige så mange tv som du har lyst til.
|
Jeg forstår godt Vilhelm spørger. Læser man det citerede materiale kan man få indtrykket, at alt hvad der hedder ekstra kanaler (bonus HD-kanaler, Favorit mv.) forudsætter YouSee Plus. Det tvivler jeg på er tilfældet, for det vil jo være en forringelse i forhold til coax, hvor man sagtens kan klare sig uden YouSee-boksen blot med CA-modul og programkort.
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 18:19
Vedr Fasttv.
Fasttv er ejet af TDC. Og den jeg snakkede med i dag sagde at Yousee den anden dag havde været forbi og vise deres løsning.
Han sagde også at den tekniske løsning ville være circa den samme som TDC-TV. Dvs samme TV-bokse og software - altså baseret på Microsoft Media Room som nok er den bedste løsning indenfor iptv. Med fiber må det bare køre så meget bedre.
De er sådan set "ready to go" med løsningen som i øjeblikket kører i test - men der sker dog en masse ændringer i øjeblikket - måske dikteret af TDC.
Kanaludbuddet skulle vist nok ikke blive ændret men man kan dog håbe...
|
Skrevet den: 03-Juni-2010 kl. 18:20
Jeg er sikker på at man på YouSee's fibernet kan bruge CA-modul og YouSee Kort i et tv med DVB-C tuner, og dermed kan modtage kodede kanaler (herunder HD-kanaler hvis tuneren kan klare MPEG4, og tv'et er HD Ready).
Men YouSee er åbenbart så fokuseret på at markedsføre sin YouSee Boks med kort (YouSee Plus), at man selv over for nye kunder ikke redegør ordentligt for deres muligheder.
|
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 16:11
Var lige inde og se på deres hjemmeside, og jeg kan se at man skal betale 995,- for at få et YouSee stik.
Det er ikke lige i overkanten, da man jo allerede har betalt for at få sat en kasse op af DONG? Jeg ved godt at denne ikke kan bruges til YouSee, men er det ikke YouSee'sproblem? Det ligner dobbelt installation.
|
|