Print side | Luk vindue

DVBViewer og IPTV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76136
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 05:42

Emne: DVBViewer og IPTV
Skrevet af: confused
Emne: DVBViewer og IPTV
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 23:09
Er der nogen af jer, der har dette til at køre ?

Jeg har via den specielle vers. af transedit til iptv, scannet kanalerne og fået lavet en speciel transponder liste.

I en beskrivelse af opdatering til DVBViewer, skriver de at man i filen usermode.ini, skal tilføje en sektion med iptv([CARD] IPTV=1)
Det har jeg så gjort.

I hardware setup til DVBViewer, har jeg tilføjet en IPTV source.

Når jeg så er i kanal scanning, kan den nogen gange se min transponder fil, men det virker tilfældigt hvornår.

Når jeg så scanner filen, finder den ikke de kanaler som findes i den.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Svar:
Skrevet af: avh
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 06:31
Mener man skal udføre selve scanningen efter kanaler i Transedit og scanner...
Altså hele arbejdet skal udføres i tranedit.
Og der skal ikke scannes efter kanaler i selve dvbviewer.

Det man så får ud af transedit  er ikke en transponder fil, men en kanal-liste, som kan importeres i dvbviewer/kanaliste...

Transponder har kun frekvens (ip-adresse), mens kanalliste har den komplette beskrivelse af en kanal.

Altså i princippet den samme fremgangsmåde man kan redigere overflødedige kanaler væk fra en sattellit.

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 09:59
Jep, det skrev du vist tidligere i en anden tråd, men jeg har ingen anelse om hvordan det skulle lade sig gøre. Fra transedit kan man lave en eksport til DVBViewer, men den kommer med en eller anden fejl med at DVBViewer 2.1 eller nyere ikke findes.

Det kunne være rart med en bekræftelse af at nogen HAR det til at køre lige nu.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 17:26
avh : du havde ret !!! dejligt så virker det Clap

-------------

Print side | Luk vindue