Print side | Luk vindue

Erfaring med LG?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76177
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 13:40


Emne: Erfaring med LG?
Skrevet af: gedionsen
Emne: Erfaring med LG?
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 15:02
Skal til at have fingrene i et LG PS3000 eller PS8000, men har læst at de nemmere får burn in. Er det et stort problem med LG?

Og er det det samme panel der sidder i de to modeller?



Svar:
Skrevet af: Lars E.
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 15:54
Det er samme panel i dem begge ja, de får ikke permanent burn-in, men det der hedder rentention som er midlertidigt burn-in der hurtigt forsvinder igen.
De er en anelse mere sarte end Panasonic, men omvendt bedre end Samsung.
Kører du med fornuftige indstillinger i starten og undgår stillbilleder i for lang tid er der ikke noget og være nervøs for.
Efter indkøring af panelet skal du mishandle skærmen for og få problemer.


-------------
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360


Skrevet af: gedionsen
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 18:02
Fedt, det var lige det jeg havde brug for at høre Smile

Er de ekstra features på PS8000 værd at betale 1300 ekstra for?

Bruger du CEC med din Sony BDP-S550?


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Lars E. Lars E. skrev:

Det er samme panel i dem begge ja, de får ikke permanent burn-in, men det der hedder rentention som er midlertidigt burn-in der hurtigt forsvinder igen.
De er en anelse mere sarte end Panasonic, men omvendt bedre end Samsung.
Kører du med fornuftige indstillinger i starten og undgår stillbilleder i for lang tid er der ikke noget og være nervøs for.
Efter indkøring af panelet skal du mishandle skærmen for og få problemer.
Det forholder sig omvent, LG er klart dårligere end Samsung, når vi snakker rentention. Jeg har selv haft plasma fra LG, Samsung, Panasonic - og Panasonic er bedst når vi snakker rentention.
 
Rentention på LG'en er dog ikke være end, at man ved normal brug godt kan leve med det.


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 19:11
Jeg har et lg 50ps8000-- synes ikke retentionen er noget man lægger mærke til overhovedet.. rigtig lækker skærm

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: gedionsen
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 19:47
Men forstår ikke hvorfor er retention egentligt er et problem?
Ud fra hvad jeg har forstået er det et midlertidigt burn in der kommer når man slukker, men forsvinder det ikke når man tænder igen?


Skrevet af: Lars E.
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars E. Lars E. skrev:

Det er samme panel i dem begge ja, de får ikke permanent burn-in, men det der hedder rentention som er midlertidigt burn-in der hurtigt forsvinder igen.
De er en anelse mere sarte end Panasonic, men omvendt bedre end Samsung.
Kører du med fornuftige indstillinger i starten og undgår stillbilleder i for lang tid er der ikke noget og være nervøs for.
Efter indkøring af panelet skal du mishandle skærmen for og få problemer.
Det forholder sig omvent, LG er klart dårligere end Samsung, når vi snakker rentention. Jeg har selv haft plasma fra LG, Samsung, Panasonic - og Panasonic er bedst når vi snakker rentention.
 
Rentention på LG'en er dog ikke være end, at man ved normal brug godt kan leve med det.
Jeg er ikke enig har selv haft en Samsung 855 og den var altså slem, Har du haft en PS8000 eller var det ældre modeller du hentyder til?
Vi er enige om at Panasonic er bedst, men de har stadig retention også de nye modeller.


-------------
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360


Skrevet af: Lars E.
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af gedionsen gedionsen skrev:

Men forstår ikke hvorfor er retention egentligt er et problem?
Ud fra hvad jeg har forstået er det et midlertidigt burn in der kommer når man slukker, men forsvinder det ikke når man tænder igen?
Nej det er ikke sådan det forholder sig, det forsvinder når der kommer et andet billed på skærmen(kanalskifte) det hjælper ikke bare og slukke skærmen.
PS8000 har 3 "programmer" indbygget til og fjerne retention som kan benyttes.
Jeg oplever ikke problemer på min mere, der var noget retention i starten, men nu skal der meget til for det opstår og det er væk med det samme man sætter et andet billed på skærmen.
Men du skal være hurtig hvis du vil finde en, de er næsten udsolgt alle steder da en ny model er på vej om et par måneder.


-------------
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360


Skrevet af: gedionsen
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 21:45
Ok, men det lyder ikke som noget jeg ville finde belastende Smile

Køber det på mandag, og tak for hjælpen!


Skrevet af: Lars E.
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af gedionsen gedionsen skrev:

Fedt, det var lige det jeg havde brug for at høre Smile

Er de ekstra features på PS8000 værd at betale 1300 ekstra for?

Bruger du CEC med din Sony BDP-S550?
Du får THX med plus Usb film og musik afspilning (ved jeg ikke om PS3000 har det)
Og skal skærmen ikke op på vægen også en meget pænere stander.
 
Hvad er CEC iøvrigt kender det ikke umiddelbartSmile
 


-------------
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360


Skrevet af: gedionsen
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 02:32
Vi købte et 50PS3000, så nu kan i smide endnu en plasma fanboy på listen, for det er satme et lækkert billede Big smile
Så lige The Negotiator på DR HD, så kører lidt myrekrig for at få logoet væk, men det forsvinder heldigvis hurtigt...
Der er ikke understøttelse for visning af film fra USB, men man kan slå det til i en servicemenu, så er ved at downloade en serviceremote til NoviiRemote, et program til min gamle Palm Pilot Cool
Alt i alt et super tv so far, det ser dog ud til at CEC ikke er fuldt understøttet endnu, for jeg kan ikke finde vores PS3 med TV'et... Er der evt. nogen der har nogle erfaringer med det? Altså SimpLink og PS3? Det dur fint med andre CEC tv???

CEC(Consumer Electronics Control) er en ledning i HDMI stikket der kører en seriel bus til at fjernstyre andre CEC kompatible enheder(TV, PS3, forstærker, Blu-Ray afspillere osv.)
Kort fortalt kan du bruge én remote (f.eks. en TV-remote) til at styre de andre ting.
Det er en fælles standard som gerne skulle fungere mellem alle mærker, men den hedder noget forskelligt fra mærke til mærke:
Anynet=Samsung
Aquos Link=Sharp
BRAVIA Sync:Sony
HDMI-CEC=Hitachi
Kuro Link=Pioneer
CE-Link/Regza Link=Toshiba
RIHD=Onkyo
SimpLink=LG
VIERA Link/EZ-Sync=Panasonic
EasyLink=Philips

Kan dog ikke få mit SimpLink til at køre med min PS3, hvilket er ret bittert da det eller kører... Har testet den med Anynet, og der virkede det fint, så håber bare det er en F/W update der skal til...

Det eneste sure ved at få det TV var sgu bare at jeg bor på 5. sal Tongue

Go weekend!



Print side | Luk vindue