Print side | Luk vindue

ABEO box ingen kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76214
Udskrevet den: 12-December-2024 kl. 00:40

Emne: ABEO box ingen kanaler
Skrevet af: HH2
Emne: ABEO box ingen kanaler
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 09:43
Hej

Her lige været i Aldi og hente en ABEO box

Men jeg kan ikke finde nogle kanaler

JEg har prøver både manuel auto og netværksøgning

JEg har stofa i kolding

Hvad gør jeg forkert.

Henrik

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:08
Hej Henrik, har du været "hele" den indledende basis konfiguration igennem? Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:15

Jeg ved ikke hvad du mener med det hele...

Jeg har i manuel funder den der har følgende værdier som stofa / afik siger

NETVÆRKS-ID = 0       FREKVENS = 346000

MODULATION 64 QAM     SYMBOLHASTIGHED 6900

Under netværksøgning vælger jeg stofa og det er jo de samme værdier

og under auto kommer der ikke noget frem...

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:27
Når boksen tændes første gang kommer der en setup menu frem. Det er den jeg mener om du har været igennem  Smile
Og har du det, så prøv en manuel søgning - du finder muligheden i boksens hovedmenuSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:31
Der har jeg valgt
sprog DK
Screen ratio 16:9
gmt offset gmt+1
sommertid off
installation  netværkssøgning

Det kan vel ikke være anderledes

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:36
Det har du ret iSmile

Så kan du prøve at resette boksen, og prøve en gang mere.

Hvis dit antenne signal er godt nok til boksen, og hvis du stadig ikke finder kanaler, kan der være en fejl på boksenBig smile

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:37
Jeg har også prøver manuel. med de overstående data.

Kan det være det digitalt signal der er for dålig

Jeg har kun et antennestik og har prøver med 3 forskellige antennekabler fra stikket til boksen...

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:43
Hvis du normalt har et okay billede uden brug ag boks, så bør signalet alt andet lige være ok - også til boksen.

Der følger jo en antenneadabtor med, har du brugt adabtoren, du skal sikre dig, at stikket når helt ind i stikket på boksenSmile

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:44
Det er jo ikke til at se om det er signalet der er for dåligt eller om det er boksen der er noget galt med...
Jeg har lige prøvet  at sætte den til ved overboen men der er ikke nogen af os der i forvejen bruger DVB-C

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 10:57
Nu har jeg prøvet med et 4. kabel jeg selv har lavet med en F-conekter og den når ind i boksen.
Jeg må se om jeg kan finde en der ved at deres DVB-C signal virker. og såtte boksen til der for at finde ud af om det er signalet eller boksen der ikke virker.
Der er vel ikke andre måder....

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:03
Det virker i det mindste lidt mystisk, hvis den ikke normalt skulle virke. Jeg tilsluttede ved anmeldelsen af boksen denne til vort YouSee antenne fællesantenne, og den kørte kanaler igennem uden problemerSmile 

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:07
Undrer mig også over der ikke er andre der skriver om den i dag. stod ved kassen i aldi kl 0900 her til morgen der ved de første på vej ud af butikken med boksen. jeg så 5 der før mig købte en boks... men hvis der var mange der havde problemer ville der være flere der skrev om det...

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:11
Jamen hvis deres bokse virker som de skal, er der jo ingen umiddelbar grund til at skrive på recordere.dk. Smile

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:24
Enten må jeg ud i den anden ende af byen og prøve at sætte den til og se om den virker der.
Ellers må jeg op og købe en mere... for at se om det er boksen eller antenne signalet der ikke dur...
Tak for hurtig hjælp

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:30
Alernativt, gå ned i din Aldi og fortæl at boksen ikke virker - og få den om muligt byttet.

Jeg er sq ked af at jeg ikke kunne hjælpe digEmbarrassed

-------------

Skrevet af: plextormand
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:33
Jeg har også en box som ikke virker, og vil gå ned og få den byttet, det virker som om der ikke kommer signal ind til den digitale tuner. loop bagpå virker fint. men den kan ikke finde en dyt.

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:48

Har du også Stofa ??

Jeg hentede også en - den virker fint hos mig med Yousee kabeltv - fandt alle kanalerne med detsamme.

Den blev sat op på sønnens værelse, med en USB disc tilsluttet så kan han bruge den til at optage musikvideoer eller andet - eller så jeg lige kan sætte en optagelse igang i en nødsituation hvor mine andre optagere allerede er igang med noget andet.

Den indbyggede dekoder er som Hothers fine anmeldelse også nævner ikke i super kvalitet, billedet er en lille smule tamt sammenlignet med Yousee's egne digital modtarere - men billedkvaliteten er dog bedre end med det analoge signal og optagelserne på USB fejler ikke noget da den jo gemmer den originale transport strøm urørt - optagelserne kan efterfølgende afspilles på vores popcorn media streamere rundt omkring i huset (eller pc'en), med fin billedkvalitet da mediastreamernes dekodere ikke fejler noget :)

Som PVR enhed til at optage udsendelser man vil gemme er den på den måde fin fin.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:50

Ja det er også stofa her. vil lige se om vi kan få den byttet, har prøvet alt muligt uden resultater desvære.

Skrevet af: pellethomsen
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 11:52
Jeg sidder hos en kammerat, og vi har samme problem. Boksen finder heller ikke noget på hans stofa signal.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:03
Har lige været i de 2 aldi her i byen hvor vi har stofanet...
De har begge fået 1 til bage fordi den ikke virker...
Men de havde udsolgt så jeg kunde ike få en mere...
Men det lyder som om den ikke virker på stofanet....
Men hvorfor... Har mogen prøvet at ringe til hotlinen

Skrevet af: heinohund
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:04
Har været i ALDI 2 gange dvs. jeg har byttet min første boks og fået en ny.

Jeg har Stofa i Fensmark og intet signal!

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:06
PS. jeg har ringet til hotline...Der er naturligvis lukket men de glæder sig til at betjene os på mandag ;-)

God weekend
Henrik

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:08
Skriver lige med en fra antenne foreningen for at høre om det er signal standarden eller boksen de mener der er noget galt med...

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:12
Vi har prøvet at kontakte hotline, men de har ikke åbent før mandag.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:16
Vi har lige sendt en ven ud til han's forældre som har yousee for at se om det er boxen. eller en evt opsætning ting.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:18
Hvad hvis man kontaktet Stofa... Kan det være man skal indtaste nogel andre frekvenser og så kan få billed på...

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:29
jeg har snakket med stofa, der oplyste nogle andre frekvenser. det gav dog ikke noget resultat.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:36
Har også talt med STOFA.

Fik nogle nye nye tal til opsætningen

Frekvens 370 Mhz
Symbol rate 6900
Qam 256

Det hjælper ikke hos mig!

Om hvorvidt det er boksen eller stofa der har et problem fik jeg ikke noget entydigt svar på......??

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af heinohund heinohund skrev:

Har også talt med STOFA.

Fik nogle nye nye tal til opsætningen

Frekvens 370 Mhz
Symbol rate 6900
Qam 256

Det hjælper ikke hos mig!

Om hvorvidt det er boksen eller stofa der har et problem fik jeg ikke noget entydigt svar på......??
Har også prøvet overstående og det gav heller ikke nogle kanaler ved mig...
Håber der kommer en løsning
Kan se ved yousee kan man vælge hvilket sted i DK man bor det kan man ikke ved stofa har det noget med det at gøre...

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:42
Den famøse box som ikke virker på stofa, virker 100% fint på Yousee.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af HH2 HH2 skrev:

Kan se ved yousee kan man vælge hvilket sted i DK man bor det kan man ikke ved stofa har det noget med det at gøre...

I følge STOFA har det ingen betydning. Det ændre blot på netværksID og her køre Stofa med det samme i alle anlæg.

Skrevet af: frank_horsens
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:54
Samme problem her. Stofa og ingen kanaler. Har resat.

Den kan åbenbart ikke se signalet, så gad vide om det måske er et Stofa-problem. Jeg sløjfer signalet videre til mit TV, der stadig (gudskelov) ser alle kanalerne.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af frank_horsens frank_horsens skrev:

Samme problem her. Stofa og ingen kanaler. Har resat.

Den kan åbenbart ikke se signalet, så gad vide om det måske er et Stofa-problem. Jeg sløjfer signalet videre til mit TV, der stadig (gudskelov) ser alle kanalerne.

Som jeg skrev tidligere så var ham jeg talte med hos stofa ikke 100% klar i sin tale da jeg spurgte om det var et stofa-problem eller om problemet var boksen!?!??!

Skrevet af: Comfortably Numb
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 13:01
Hej!

Jeg sidder i Nørresundby på Stofa-TV. Jeg har p.t. heller ikke fundet nogen kanaler. Med alle dem, der har problemer, tyder det ikke på, at det er enkeltmaskiner der er defekte. Det lyder mere som om der er noget med Stofa's net. Eller en generel fejl eller software-bug i ABEO'en, der gør at den er inkompatibel med Stofa.

Er der ikke nogen der kender nogen, eller kan melde ind, om de har fået det til at virke på Stofa.

Skrevet af: dmp
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 14:18
Hej,

Jeg har yousee's fuldpakke, abeo-boxen virker fint, bortset fra SVT1,SVT2 og TV3 - her får den intet eller svagt signal.
Har prøvet på Netværksnummer 150(som boxen er sat til hvis man bor i Kbh.) og 151(yousee skriver at jeg skal bruge 150/151 på min adr.), men de 3 kanaler virker ikke på nogle af dem.

Der ud over har jeg forsøgt at indstille de 3 kanaler manuelt, men det bliver det ikke bedre af.
Frekvensen for TV3 er i følge yousee 471.25. Det kan jeg så ikke lige sætte boxen til (kan kun sættes til 471 - og der er signalet heller ikke godt.

Er der nogle som har oplevet samme problem med yousee og de 3 ovennævnte kanaler?? 

-------------
dmp

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 14:24
Nej - de virker fint her på samme netværksnummer
Det lyder somom du blot har for svagt signal

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 14:55
Problemet er løst!
skiftede antennekabel og nu er der hul igennem på alle kanaler.
Tak for inspark spawn.

-------------
dmp

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:14
Så mangler vi bare at finde en løsning på stofa...
Håber der er en der finder en løsning...

Skrevet af: TG-7
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:27
Hej

Jeg har også lige været nede og hente en "Abeo" boks. Min har nogle andre problemer som dem der er beskrevet tidligere i tråden.

Jeg kan søge alle MPEG2 kanaler ind manuelt. De virker så uden problemer, men alle MPEG4 kanaler kan ikke søges ind. Det virker næsten som om boksen ikke er MPEG4 kompatibel. Det burde den jo være.
Det skal lige nævnes at vores fællesantenne leverer nogle kanaler i MPEG2 og andre i MPEG4. Systemet er privatejet, men får sine signaler fra STOFA.

Et andet problem er at den ikke kan optage på en harddisk. Den siger bare at disken ikke er klar. Men der er ingen steder i manualen, hvor der står noget om hvordan disken klargøres. Jeg har bare taget en standard USB 2,5" harddisk, som er formateret til NTFS filsystem. Men den kan den ikke finde.

mvh.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:35
Hej,

Jeg har ikke prøvet at optage til en harddisk(har ikke lige en ledig liggende), men har prøvet at optage på et micro-sd-kort(via usb-adabtor) og det virker fint, så det burdte det jo også gøre med en usb-hardisk.

-------------
dmp

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:41
Den kan kun læse/skrive til en Fat32 formatteret usb enhed - den understøtter ikke NTFS

-------------

Skrevet af: Hammi
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:45
jamen kan man ikke opdatere den, der står at den ka opdateres via usb...men jeg ka ikke finde nogle opdateringer på nettet...ved ikke om det ka hjælpe....min box er senest opdateret den 25/1 2010

Skrevet af: HuggE
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:45
Har også været i Aldi og købe en Abeo box. Vi har Stofanet(Slagelse) og den virker IKKE... Har prøvet alt???????????(tror jeg)

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af TG-7 TG-7 skrev:

Hej

Jeg har også lige været nede og hente en "Abeo" boks. Min har nogle andre problemer som dem der er beskrevet tidligere i tråden.

Jeg kan søge alle MPEG2 kanaler ind manuelt. De virker så uden problemer, men alle MPEG4 kanaler kan ikke søges ind. Det virker næsten som om boksen ikke er MPEG4 kompatibel. Det burde den jo være.
Det skal lige nævnes at vores fællesantenne leverer nogle kanaler i MPEG2 og andre i MPEG4. Systemet er privatejet, men får sine signaler fra STOFA.

Et andet problem er at den ikke kan optage på en harddisk. Den siger bare at disken ikke er klar. Men der er ingen steder i manualen, hvor der står noget om hvordan disken klargøres. Jeg har bare taget en standard USB 2,5" harddisk, som er formateret til NTFS filsystem. Men den kan den ikke finde.

mvh.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 15:47
Der skete vist noget her, der ikke skulle ske:

Men tg-7 står din abeo til Netværk, Stofa???

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 16:40

Så fik jeg optagefunktionen til at virke. Smile

Disken skal være formatteret til FAT32 for at boksen kan se disken. Problemet er bare at de fleste computere ikke vil formattere til FAT32. Windows (alle versioner) nægter at formattere diske over 32 Gb til FAT32. Men jeg fandt et lille tool på internettet som kan. Tool'et hedder "Fat32Format.exe". Det kan downloades mange steder fra, så bare smid navnet ind i google. Værktøjet tillader at man formatterer store diske til FAT32. Ulemben er at det er et CLI baseret tool. Så det skal ikke indstalleres men bare køres fra en kommando prompt.

Så nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor MPEG4 ikke virker Confused.

mvh.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 16:44
Nej, Jeg er nødt til at søge kanalerne ind manuel via antenneforeningens frekvensliste. Hvis jeg søger på netværk kommer der ingen kanaler frem. En søgning på "Auto" for boksen til at finde ca. halvdelen af de tilgængelige kanaler. Resten finder den kun hvis jeg specificerer at der skal være noget på en bestemt frekvens. (manuel indstilling).

mvh.

Dette skulle have været et svar til "Frank_Horsens". Men citatet kom ikke med. SorryEmbarrassed

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 16:52

Nej, Jeg er nødt til at søge kanalerne ind manuel via antenneforeningens frekvensliste. Hvis jeg søger på netværk kommer der ingen kanaler frem. En søgning på "Auto" for boksen til at finde ca. halvdelen af de tilgængelige kanaler. Resten finder den kun hvis jeg specificerer at der skal være noget på en bestemt frekvens. (manuel indstilling).

mvh.

Dette skulle have været et svar til "Frank_Horsens". Men citatet kom ikke med. SorryEmbarrassed
Hvor har du fået frekvens listen over de digitalt kanaler.
Kan ikke finde den på stofa eller http://www.afik.dk - www.afik.dk som en min antenneforeningens hjemmeside
Henrik

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:12

mvh.

Kan ikke finde den på stofa eller http://www.afik.dk - www.afik.dk som en min antenneforeningens hjemmeside
Henrik

Listen ligger på hjemmesiden til vores antenneforening. (bafnet.dk) Men det er sikkert ikke de samme frekvenser der bruges alle steder.

Men der er noget der tyder på at ABEO boksen ikke er MPEG4 kompatibel. Jeg har scannet alle frekvenser, og de kanaler der sender i MPEG4 kan ikke findes. Alle MPEG2 kanaler vises fint. Det er lidt træls, fordi alle andre funktioner lader til at fungere fint. Billedkvaliteten synes jeg også er OK, findes selvfølgelig bedre, men prisen taget i betragtning OK og stadigvæk bedre end analog.

mvh.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:15
Den er mpeg-4 kompatibel, jeg har ingen problemer med at modtage DR-HD som netop er mpeg-4

-------------

Skrevet af: janbau
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:17

Har også lige prøvet boksen til Profiber som jo ikke har oplyst noget om at man kan se deres  kanaler digitalt over DVB-C , hvis man har kabel tv analog .

Det virker fint på mine Sony Tv men jeg kan ikke få boksen til at finde nogle kanaler manuelt .
Det havde jeg ikke regnet med , Og da jeg faktisk ikke ved hvilke Parameter Profiber bruger er det nok svært .

Men finder Kanalerene på Tvet tuner
 Frekvens  130 mhz
 Synbol rate 9900 og andre

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Den er mpeg-4 kompatibel, jeg har ingen problemer med at modtage DR-HD som netop er mpeg-4

Ja, lige netop DR-HD, DR update, Ramasjang o.s.v. De er MPEG4 og de kan ikke modtages på min boks. Jeg har manuelt scannet samtlige frekvenser i hele antenneforeningens frekvensområde. De er der ikke.Confused

Jeg ved ikke hvad mere jeg kan prøve. Andet end at levere den tilbage selvfølgelig. Men da det ikke lader til at der er nogen direkte defekt, skulle det jo virke.

mvh.

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:28
Hej Henrik,

Henrik
Denne tråd har detaljer om et par kanaler:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69557&PID=716731&title=sges-frekvensliste-til-stofa-antv - Søges: Frekvensliste til Stofa / AN-TV
Nogle der har prøvet parametrene beskrevet her?:
http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm - http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: Danieldk
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:31
Hvis du har Stofa, så læs også her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75894&PID=769843#769843 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75894&PID=769843#769843

Vi er mange, som ikke kan få Stofa til at fungere med boksen...

Er der overhovedet nogen her, som kan få den til at fungere med Stofa?

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 17:33
[
Nogle der har prøvet parametrene beskrevet her?:
http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm - http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm

/Lars
[/QUOTE]
Jeg bor godt nok i kolding men her er der ingen kanaler at finde på de 2 eksempler....
HenrikCry

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 18:14

Så lykkedes det. Tongue

Jeg fik MPEG4 til at virke også.

Problemet (her hos mig) var så at de forskellige kanaler ikke kører med samme "QUAM".
MPEG2 kanalerne kører Quam-64 og MPEG4 kanalerne kører Quam-256. Det kan boksen ikke selv finde ud af. Man skal fortælle den manuelt, at den skal søge efter kanaler der har en anden Quam.

Så i mit tilfælde ville det ikke have været muligt at installere boksen uden at have en frekvensliste, og finde ud af at kanalerne ikke kører samme Quam.

Det kan man vist ikke ligefrem kalde brugervenligt. Men OK det virker. Så til alle andre som ikke kan få ABEO boksen til at virke. I er nødt til at søge kanalerne ind manuelt. Til det skal i bruge en frekvensliste som også fortæller hvilken Quam de forskellige kanaler bruger.

Håber det kan hjælpe nogen videre.

mvh.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 18:19
Hej!

Jeg hænger på Stofa i Nørresundby. Jeg har netop afprøvet dem her

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69557&PID=716731&title=sges-frekvensliste-til-stofa-antv - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69557&PID=716731&title=sges-frekvensliste-til-stofa-antv

Jeg oprettede manuelt den alternative opsætning.

Frekvens: 171 MHz
Symbolrate: 6000
Qam: 256

Det resulterede i følgende kanaler.

DR-1
DR-2
DR-k
DR-Ramasjang
DR-Update
Kanal-Nord

Dernæst oprettede jeg følgende:

Frekvens: 178 MHz
Symbolrate: 6000
Qam: 256

Det gav følgende:

DR-HD
TV-2
Folketings-TV
NRK-1
SVT-1
TV-3

Så kan det altså konstateres at boksen virker som den skal. Det er Stofa's opsætningsforskrifter den er galt med.

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Comfortably Numb Comfortably Numb skrev:

Hej!
Så kan det altså konstateres at boksen virker som den skal. Det er Stofa's opsætningsforskrifter den er galt med.

Nej det er boksen som ikke  understøtter netværkssøgning korrekt - og de har nok kun kunne teste den hos YouSee da de udviklede/testede softwaren. Men som flere skriver kan man manuelt indtaste alle frekvenserne - men normalt er det jo ikke noget man oplyser da det bare give problemer for kunderne - en automatisk søgning er at foretrække.

Hvis nogen bor i Aalborg har en ven udtrukket den her fra hans HTPC - ved ikke om det kan bruges:

Frekvens: 171MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6000
Frekvens: 178MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6000
Frekvens: 250MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 258MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 266MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 274MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 282MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 290MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 298MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 306MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 314MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 322MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 330MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 338MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 346MHz - Modulation: 064 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 354MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 362MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 370MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 378MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 386MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 402MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 410MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 418MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 426MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 434MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 442MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 450MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 458MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 466MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 506MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 514MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 818MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 826MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 834MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900
Frekvens: 842MHz - Modulation: 256 - Symbolrate: 6900

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 19:05
fandt tv3+ på frekvens 490, 6900, 256 ved stofa aalborg

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Nej det er boksen som ikke  understøtter netværkssøgning korrekt - og de har nok kun kunne teste den hos YouSee da de udviklede/testede softwaren. Men som flere skriver kan man manuelt indtaste alle frekvenserne - men normalt er det jo ikke noget man oplyser da det bare give problemer for kunderne - en automatisk søgning er at foretrække.

Det vil med andre ord sig, at ADEO's helpdesk skal levere noget software update eller også skal boksen retur til ALDI?

-------------
De venligste hilsner
Henrik

Den møller der kommer først til maler, får først malet møllen.

Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 19:57
Jeg fandt også endnu en TV-3 kanal på 490 MHz, 6900, 256.

Jeg ved ikke om det er ABEO's fejl.
Man kan selvfølgelig godt have det standpunkt, at samtlige de steder, hvor Stofa har spredt kanalerne rundt omkring på båndet, skulle have været indeholdt i søgelisten. Men Stofa har jo nu engang oplyst, at samtlige kanaler er at finde på 346 MHz, 6900, 64, 0. Det lader jo til at ingen har kunnet finde nogen som helst kanaler på det pågældende sted. Så set fra mit synspunkt, er det Stofa, der står med aben. Det lader jo til at alle kanaler er kastet omkring med en møggreb.

Skrevet af: agger
Skrevet den: 20-Februar-2010 kl. 21:28
hej
er der nogen der har fundet tv4 sverige ved søgningen hos stofa i ålborg.
hilsen agger

Skrevet af: ciscodk
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 00:03
Hej

"Beklager", men et andet problem end Stofa.
Har (også) fået Eboa boksen fra Aldi. Bor i København, har YouSee kabel TV og den finder alle kanaler uden problemer. Den virker fsv fint, men den boot'er umotiveret periodisk fx efter 3 min, 7 min eller 25 min. Indenfor 2 timer mellem kl. 19 og 21 bootede den 17 gange. Det er jo ikke godt og gør at optagelser er umuligt, da optagelsen helt mistes når den booter. 2 gange frøs den bare og den måtte have sluk/tænd på afbryderknappen. Det er jo ikke specielt smart.
Andre, der oplever samme 'fænomen' eller er jeg bare uheldig?

Mvh
Allan

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 10:16
Det skal siges, at jeg ikke har prøvet at optage med den endnu, Så jeg ved ikke om den kan finde på at lave nogle uforudsete ting. Men umiddelbart lyder det der som et varmeproblem. Har du ikke en lille blæser - evt en gammel PC-blæser, som du kan prøve at lægge oven på den, for at se om det ændrer noget. Går der længere tid, mellem reboot, eller holder den måske helt op, så har du en diagnose. Jeg havde lige låget af min i går, og jeg kunne konstatere, at der sidder et halvgedigent køleprofil oven på processoren. Hvis den i produktionen ikke er blevet limet korrekt fast, så har man fadæsen.

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 11:36
ja min stod osse for varmt...jeg flyttede den, og nu køre den fint uden at boote....men mangler en del kanaler endnu....har kun fundet 12, og jeg har pakke 3 ved stofa (Aalborg)så der skulle vel være et sted over 40

Skrevet af: catten
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 11:37
hej jeg har prøvet Abeo-boxen
fungerer perfekt på yousee.
både hvad angår kanalsøgning + optagning både, hvad angår usb + harddisk.
men på stofa århus findes ingen kanaler. Har vist at netværks-ide ikke findes.
prøvet også manuelt men no.
træls
cu

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 14:10
jamen hva gør vi så nu...prøver at hive fat i den der service line i  morgen og ser hva de har at sige til det....eller ska vi ned og dunke aldi i hovedet selv om det intet hjælper

Skrevet af: HuggE
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Hammi Hammi skrev:

jamen hva gør vi så nu...prøver at hive fat i den der service line i  morgen og ser hva de har at sige til det....eller ska vi ned og dunke aldi i hovedet selv om det intet hjælper

Ja, der er vist ikke mange andre muligheder tilbage......

Har prøvet med de frekvenser fra Aalborg og de virker ikke her i Slagelse.

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af HuggE HuggE skrev:

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af HuggE HuggE skrev:

De virker heller ikke i Horsens under Horsens Antenneforening

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 14:38
i skal vel ha en fra horsens til at hiv dem ud af en zaptor box 

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 18:14

Hvis du kan fortælle mig, hvordan jeg gør det, stiller jeg mig gerne til rådighed.

Jeg har både Zaptor boks (med kanaler) og tiden til det. Men kan da ikke se, hvor jeg skal finde oplysninger i Zaptorboksen!!!

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 18:19
neeejj det ved jeg heller ikke....Cool

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 18:49

Hvis du kan fortælle mig, hvordan jeg gør det, stiller jeg mig gerne til rådighed.

Jeg har både Zaptor boks (med kanaler) og tiden til det. Men kan da ikke se, hvor jeg skal finde oplysninger i Zaptorboksen!!!
Jeg har heller ikke en Zaptor, men har tidligere læst at bl.a. signal-styrke kan udlæses på Zaptor ved at tryke "Info -> Info -> Grøn knap" - måske Frekvens, QAM mv. kan udlæses fra samme skærmbillede?!

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 20:52
Har taget låget af og den står frit i en 18 graders 'varm' stue . Den booter stadig eller fryser, men ikke helt så ofte, ca. 6 gange i timen. Køleprofilen sidder fast og ellers er der ikke noget at 'se' indeni som f.eks. en løs forbindelse. Køleprofilen bliver ikke speciel varm. Jeg kan nemt røre den uden at brænde mig. Jeg må nok få den byttet. Ellers tak for varme-fiffet.
/Allan

Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af catten catten skrev:

hej jeg har prøvet Abeo-boxen
fungerer perfekt på yousee.

Sådan en boks, skal den bruge kort, gætter selv på kun til HD kanalerne..

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Comfortably Numb Comfortably Numb skrev:

Jeg fandt også endnu en TV-3 kanal på 490 MHz, 6900, 256.

Jeg ved ikke om det er ABEO's fejl.
Man kan selvfølgelig godt have det standpunkt, at samtlige de steder, hvor Stofa har spredt kanalerne rundt omkring på båndet, skulle have været indeholdt i søgelisten. Men Stofa har jo nu engang oplyst, at samtlige kanaler er at finde på 346 MHz, 6900, 64, 0. Det lader jo til at ingen har kunnet finde nogen som helst kanaler på det pågældende sted. Så set fra mit synspunkt, er det Stofa, der står med aben. Det lader jo til at alle kanaler er kastet omkring med en møggreb.

Tror ikke Stofa står med nogen abe og der er ingen grund til at ringe til Stofas support da de jo ikke supportere en 3rd parts boks. Der er en fejl i ABEO boksen som gør den ikke kan lave en korrekt netværkssøgning.

"men Stofa har jo nu engang oplyst, at samtlige kanaler er at finde på 346 MHz, 6900, 64, 0."

- Det er ikke det Stofa har oplyst - det er der man skal lave en netværkssøgning fra - det virker sådan i et kabel-tv net at man enten kan lave en fuld søgning eller en netværkssøgning - når man laver en netværkssøgning er det så snedigt at boksen/tuneren går over på en såkaldt homing channel som indeholder en liste over hvor alle kanalerne ligger i det pågældende netværk. Kanalerne er netop "kastet rundt med møggreb" fordi man på den måde kan få dem passet ind i de mange forskellige tv-pakke sammensætninger etc. i de forskellige antenneforeninger. 

Dette kan de fleste tv apparater med indbygget tuner og Stofa boks (og ja endda YouSees boks på et Stofa kabel-tv net kan hvis også) - så fejlen ligger nok i den måde ABEO gør det og som jeg har skrevet før har ABEO folkene nok ikke haft mulighed for at teste/udvikle på et Stofa anlæg og derfor har de nok bare satset på det virkede.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 22:12
Er der forresten ikke nogen der kan snuppe nogle billeder af bundkortet i lidt høj opløsning - ville være sjovt at vide om der sidder nogle serial/debug stik/pins.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 07:00
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg har heller ikke en Zaptor, men har tidligere læst at bl.a. signal-styrke kan udlæses på Zaptor ved at tryke "Info -> Info -> Grøn knap" - måske Frekvens, QAM mv. kan udlæses fra samme skærmbillede?!

/Lars

Tak for tippet.

Har bl.a. fundet dr1:
378 mhz
256 qam
6900 Ks

Prøver derefter manuel søgning med disse parametre. Resultat: Ingen kanaler.

Håber, at supporten hos distributøren vil hjælpe i dag. Ellers må den vist retur.

/Frank

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 13:57
Fra Abeos hjemmeside:
Spørgsmål: Min boks kan ikke finde nogle kanaler ved brug af netværkssøgning eller automatisk søgning (primært Stofa Kabel TV), hvad er der galt ?

Svar: De kabel TV frekvenser der benyttes over hele landet er meget forskellige og ændres ofte når der kommer nye kanaler eller ved kanal ændringer. Og din Abeo boks indeholder ikke alle disse forskellige frekvenser. Derfor vil det oftest være nødvendigt at søge efter kanaler vha. manuel kanal søgning. Du skal derfor have den seneste frekvensliste fra din antenneforening, hvori oplysninger omkring Frekvens, Symbol Rate og Qam skal være oplyst, og derefter skal du manuelt få Abeo boksen til at søge på disse frekvenser. Vi arbejder på at optimere netværkssøge funktionen og vil frigive ny firmware når denne er klar.

Så deres netværkssøgning funktion er nok ikke helt 100% okay endnu.

http://abeodigital.com/products.html - http://abeodigital.com/products.html

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 15:38
Jer der har fået boxen til at virke med YouSee kan I uddybe anmeldelsen lidt.
  • Er kvaliteten ikke så god?
  • Går kanalskifte hurtigt?
  • Er der teks-tv?
  • Hvor meget kan der være på en harddisk, jeg forstår at den skal være FAT32 formateret, hvor lang optagelse giver det mulighed for?
  • Kan DR-HD optages i HD?

Er den værd at købe næste gang den kommer på tilbud eller af en af Stofa kunderne ?

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

• Er der teks-tv?
  • Hvor meget kan der være på en harddisk, jeg forstår at den skal være FAT32 formateret, hvor lang optagelse giver det mulighed for?

Er den værd at købe næste gang den kommer på tilbud eller af en af Stofa kunderne ?

Næsten alle dine spørgsmål er besvaret her i forummet og i anmeldelsen:

1. Det lyder til den er ringere end YouSee/Stofas boks
2. Nok som de andre
3. Ja - se evt. også vejledningen på deres hjemmeside
4. Det er nok FAT32 der er begræsningen der
5. Ja.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

• Er der teks-tv?

Hej

Billedkvalitet:

Jeg synes den er OK, men jeg kommer også fra analog signal. Så jeg har ikke det store sammenligningsgrundlag.

Hastighed:

Den skifter kanal ligeså hurtigt som et almindeligt TV apparat gør på de analoge kanaler. Det vil sige noget der ligner 1 sek. +-

Tekst TV:

Ja. Men den gammeldags type uden hukommelse. Det vil sig langsomt.

Harddisk:

Hvormeget du kan optage på en harddisk, afhænger kun af hvor stor en harddisk du køber. Dog skal du være opmærksom på at windows kun kan formatere en harddisk i FAT32 format hvis den er under 32 GB. Men der findes gratis programmer på internettet som kan formattere alle harddiske til FAT32, uafhængigt af størrelse. F.eks. "fat32format.exe"  som du kan hente her: http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/FAT32format.shtml - http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/FAT32format.shtml
Værktøjet er et kommandolinie-værktøj. Så du skal åbne en dos prompt og køre programmet derfra.
Kommandoen hedder: "fat32format x:" (x er drevbogstavet for den harddisk du vil formatere).

Optagelse:

Såvidt jeg kan se optager boksen i samme kvalitet som udsendelsen bliver sendt i. Men jeg har ikke kopieret noget materiale ud for at kontrollere at opløsningen er korrekt. Jeg synes bare ikke umiddelbart at kunne se forskel på live og optagelse. Så jeg gætter på det er fuld kvali.

Pengene værd:

Ja, jeg synes at den er pengene værd. Bare det at du får en digital optager gør at den er pengene værd. Men du skal være tålmodig når du skal sætte den op. Den er ret besværlig. Men når den først kører, så kører det bare.

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 20:50
På deres hjemmeside http://www.abeodigital.com/products.html er der en firmware update. Boksen opdateret uden problemer og boksen virker nu helt fint uden at boote.

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 21:01
Jeg er ikke kvalitetsnørd, men jeg synes den er lige så god som YouSees Samsung boks (uden HD) som jeg har. Har også den simple Sagem. Kanalskift går hurtigt, den skal dog lige indsamle informationerne før billedet står klart, ikke noget problem. Den kan optage i HD, det fylder dog en del.
Optog Premiere på DR 2 dvs. en halv time. Det fylder ca. 900 Mb data. Skal man f.eks. have en boks til fladskærm nr. 2 vil jeg ikke betænke mig ved at købe den.
Bemærk der er en firmwareopdatering: http://www.abeodigital.com/products.html

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af ciscodk ciscodk skrev:

På deres hjemmeside http://www.abeodigital.com/products.html er der en firmware update. Boksen opdateret uden problemer og boksen virker nu helt fint uden at boote.
hej smed du bare update på en usb og så kørte den bare ind . hvad havde du yousee eller stofa. hvis du havde stofa har det så hjulpet med kanalerne
hilsen agger

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 22:46
hej
er der nogen af stofa folkene der har fundet tv4 sverige . har ikke forsøgt endnu for hvis jeg ikke kan se sverige tv4 aflever jeg den tilbage . og så behøver jeg jo ikke prøve den .
hilsen agger

Skrevet af: hekke2009
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 12:34
Hej

Har i går og i dag været i heftig kommunikation med Stofa.
De kan/vil ikke oplyse andre frekvenser, end de der er her i tråden i forvejen.
Dog er de klar over at Abeo-boksen har problemer med at håndtere deres homing frekvens 346, dette sammenholdt med at Abeodigital arbejder på ny firmware, giver håb for fremtiden.
Har Zaptor-boks i forvejen, og selv om Stofa nu sælger den til halv pris her i Aalborg, er jeg ikke i tvivl om at jeg vil beholde Abeo-boksen, hvis der kommer en snarlig løsning - især på grund af optagefunktionen.

Skrevet af: kadriver
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 12:49
der er en fejl i boxen til stofa , bor selv i Hjørring der virker den ikke 

ring til følgende firma det er dem der laver denne 

ViewMedia ApS
Lucernemarken 9
DK-3520 Farum
Denmark

Tel. +45 44 34 85 40
Fax +45 44 34 85 41

Email:  mailto:info@viewmedia.dk - info@viewmedia.dk

OBS de er hvis lidt træt af den support der bliver givet fra det service support som de har en aftale med 

http://www.abeodigital.com/index.html

Skrevet af: catten
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 15:27
oki venter lige et par dage før jeg skruer bissen på.
:)Censored

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 16:05
Har lige snakket med suport og han siger at der gene skulle komme en ny Firmware om ca 14 dage .

Sagde til ham at det ikke kun er Stofa og YouSee boksen skal kunne bruges til  . Jeg har Profiber så den skulle også gerne kunne virke alle andre steder .

På mit Tv har jeg da også lidt problemmer med at finde de 42 kanaler som lige pt findes . Men det kan da lade sig gøre .

Og når jeg indtaster de samme parameter på boksen kan den stadig ikke finde en eneste kanal .det sagde han ellers til mig at den gerne skulle kunne gøre når man søger manuel .

Har også prøvet den På  Stofa Her i Horsens også uden held .  Sagde til ham at flere her i Horsens har store problemmer med at finde en eneste kanal .
Han siger dog at det ikke er boksen som fejler noget så jeg skulle have lidt tålmodighed til der kommer en ny Firmware.  Har dog lige lagt den ind som kan hentes nu og det forløb helt problemfrit .
. Så jeg venter også nogle dage med at levere den tilbage ,

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet af: hekke2009
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 16:06
Kan supplere med, at det i dag er lykkedes at få Stofa til at acceptere tilbagebetaling af halvdelen af prisen på Zaptorboks købt lige da softwaren, der overflødiggør stofanet-forbindelse og kort blev frigivet, altså i starten af Januar. De tilbyder i forvejen refundering for bokse købt efter 1. februar.
(altså for tilslutning til AN-TV)Smile

Skrevet af: pjok01
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 17:03

Følgende fejl / mangler er konstateret:

1)      Rebooter ca 4 – 5 gange i løbet af en time.

Løsning: Har opdateret firmware den 22. 2. 2010 til version 1.03.00.

2)      Ingen lyd på DR HD, men på alle andre kanaler / programmer.

Løsning: ???????????

3)      I standby larmer / støjer / hyler boksen med en høj tone med en pæn lydstyrke.

Løsning: ???????????. Jeg gætter på, at der er tale om en (næsten / tæt på) defekt elektrolyt i strømforsyningen.

(Samme fejl har jeg haft med en KISS 1500 DVD afspiller. Efter udskiftning var fejlen væk.)

4)      DR-Update mister lyden efter ca. 20 – 30 min.

Løsning: ??????????????

5)      Når pkt. 4 indtræffer virker ”Power”-knappen på fjernbetjeningen ikke.

Løsning: ?????????????. Jeg kan kun få adgang til boksen ved at slukke på afbryderkontakten bag på boksen.

Dette er dog ikke en tilfredsstillende løsning / fremgangsmåde.

Boksen er primært købt, så jeg kunne optage DR HD Cry på min SONY RDR-HX750.
Har lagt programmerne / kanalerne manuelt ind v. h. a. frekvens- / kanaloversigt.
Modtager TV-signal fra Høng Antennelaug. http://www.hoengantennelaug.dk - http://www.hoengantennelaug.dk , hvor en kanalliste m. m. kan findes.

-------------
PJ

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 17:12
Har prøvet at søge efter kanaler på Mit sony Tv ved at ændre på de mange mugligheder der er for at søge efter kanaler .
Mit tv finder ikke alle kanaler hvis den står på Auto søgning .

Har dog prøvet at indtaste 6000 under netværks søgnig ( står normalt til auto ) og så alt det andet til auto , så finder den ca 25   35   Programmer altså ikke alle 46 Som jeg kan finde ved at søge på symbolrate og Frekvens og lade Netværk stå på auto .

Jeg kan ikke indtaste Qam på mit Sony tv men tror den er 256 ved Profiber.

Jeg kender ingen Parametre hos Profiber da de ikke har ofenliggjort at man kan Køre DVB C så det er noget jeg og en del Andre her på Forum har prøvet os frem til .

Men det må helt klart være en alvorlig fejl på den måde at ABEO s boksen søger kanalerene på .

Måske har der noget med at den skal bruge et Netværks nr eller lign eller hvad siger i Andre . jeg har ingen forstand på hvordan en tuner er opbyget og hvordan den virker .

Måske der er nogle som kan komme med et bud på hvad der kan være galt siden en hel masse af os ingen programmer kan finde ??? !!!  ( Da nogle tilsyneladende har fundet en del Programmer og andre slet ingen )

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 17:17
Du skal prøve at opdatere boksen med den nye Firmware det har jeg selv lige gjort , det er nemt .

Link til hvor du kan finde den
http://www.abeodigital.com/products.html - http://www.abeodigital.com/products.html

Oprindeligt skrevet af pjok01 pjok01 skrev:

3)      I standby larmer / støjer / hyler boksen med en høj tone med en pæn lydstyrke.

Løsning: ???????????. Jeg gætter på, at der er tale om en (næsten / tæt på) defekt elektrolyt i strømforsyningen.

(Samme fejl har jeg haft med en KISS 1500 DVD afspiller. Efter udskiftning var fejlen væk.)

Løsning: ?????????????. Jeg kan kun få adgang til boksen ved at slukke på afbryderkontakten bag på boksen.

Har lagt programmerne / kanalerne manuelt ind v. h. a. frekvens- / kanaloversigt.
Modtager TV-signal fra Høng Antennelaug. http://www.hoengantennelaug.dk - http://www.hoengantennelaug.dk , hvor en kanalliste m. m. kan findes.

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Du skal prøve at opdatere boksen med den nye Firmware det har jeg selv lige gjort , det er nemt .

Du skriver at  Boksen er primært købt, så jeg kunne optage DR HD Cry på min SONY RDR-HX750
Den skal hvis lige uddybes lidt ?? Du kan da ikke optage DVB C signaler Digitalt på din Sony Recorder så bliver det kun Analog via scart . Og At optage DRHD kan da aldrig blive i Hd , Men det tror jeg da også godt du er klar over . !! Eller er det bare mig som har misforstået noget .

http://www.abeodigital.com/products.html - http://www.abeodigital.com/products.html

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 17:41

.... som du sikkert kan læse, så har jeg opdateret boksen til firmware 1.03.00.

Du skriver at  Boksen er primært købt, så jeg kunne optage DR HD Cry på min SONY RDR-HX750
Den skal hvis lige uddybes lidt ?? Du kan da ikke optage DVB C signaler Digitalt på din Sony Recorder
.... JO, men desværre KUN fra et SONY digital videokamera med FireWire interfaceConfused

så bliver det kun Analog via scart . Og At optage DRHD kan da aldrig blive i Hd , Men det tror jeg da også godt du er klar over . !!
.... JA!
 Eller er det bare mig som har misforstået noget .
..... NEJ!

-------------
PJ

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 18:00

Spørgsmål: Jeg mangler lyd på nogen af mine kanaler?

Svar: Hvis kanalen sender AC-3 lyd er dette ikke understøttet. Der bliver arbejdet på en ny firmware der understøtter dette.

Ovenstående er hentet på nedenstående url's FAQ.

Er det problemet, når jeg mangler lyden på DR HD?

-------------
PJ

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 18:05
Ok synes også jeg læste at du havde opdateret til ny firmvare men kunne så ikke lige finde det . Det må du undskylde Sleepy .
Da jeg på min boks som sagt ingen kanaler har fundet endnu , har jeg ikke prøvet den emdnu .
Men har også hørt den svage summen som du beskriver .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 18:13

Ok synes også jeg læste at du havde opdateret til ny firmvare men kunne så ikke lige finde det . Det må du undskylde Sleepy .
.... ikke nødvendigt med undskyldning - OK Handshake

Da jeg på min boks som sagt ingen kanaler har fundet endnu , har jeg ikke prøvet den emdnu .
.... håber du får det til at lykkes!

Men har også hørt den svage summen som du beskriver .
.... desværre ikke bare en svag summen, men en irreterende høj hyletone Dead

-------------
PJ

Print side | Luk vindue