Print side | Luk vindue

Yousee eller Trio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76261
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 19:48


Emne: Yousee eller Trio
Skrevet af: Bols
Emne: Yousee eller Trio
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 09:55

Håber i kan hjælpe

Jeg står foran og skal vælge imellem trio eller yousee på tv, bredbånd og telefoni.

Som jeg ser det vil jeg slippe for boxe med yousee (har DVB-C) men er der ellers fordele og ulemper jeg skal kende til?

Priserne er jo de samme - højest overraskende.




Svar:
Skrevet af: Jean
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 10:32

Fordele ved Yousee:

- Du får digitalt TV uden at skulle bruge boks (hvis du har DVB-C - gerne MPEG4).
- Du kan koble flere TV på uden problemer.
- Du får et noget anderledes kanaludbud, da Yousee blander Canal Digital-kanaler med Viasat kanaler:
http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Grundpakken.aspx - http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Grundpakken.aspx
- DRHD uden køb af ekstrapakke (Hvis du har DVB-C - MPEG4)
 
Fordel ved Hometrio:
- Kanon interface!!
- Sindsygt hurtigt kanalskifte, selvom det er boks
- Mulighed for at optage 1 kanal mens du ser en anden (hvis din linie kan trække dette...)
- Picture in picture...
- Leje af film, også alle de nye... nemt og til okay priser.
Ulemper:
- HD-kanaler kræver køb af HD-pakke (og at din linie kan trække det...)
- Der er en grænse for hvor mange TV din linie kan trække...
 
Der er fordele og ulemper ved begge dele. Jeg ville vælge Yousee.  Jeg synes HomeTrio bliver for dyrt, når man både skal have Familiepakke + Viasat og HD-pakke...
 
Lige nu er der gratis oprettelse på Yousee, hvis du selv kan grave fra offentlig vej indtil dit hus. Jeg mener man sparer op til 3.595 kr.  Hometrio koster lige nu 99,- i oprettelse (normalt 995,-) inkl. tekniker, som installerer TV (hovedTV), bredbånd og telefoni.
 
Skriv igen, hvis du har spørgsmål til nogle af produkterne.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 10:45
YouSee ville også være mit valg, ikke fordi jeg har erfaring med Home Trio, men ud fra det jeg har læst med pixelering og andre problemer med Trio.
Der er dog også nogle der har haft problemer med YouSee, men jeg har ikke problemer med YouSee.


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Molbech
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 13:18
Jeg synes kun Hometrio bliver spændende, hvis du kan få 2 tv strømme. Så det synes jeg du skal undersøge Smile


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 14:56
Hvis du går bare lidt op i billedkvalitet så tager du YouSee. I en A/B-sammenligning er YouSee i mine øjne en klar vinder. Bitraten hos TDC-TV er noget lavere - og det ses tydeligt.

Læg dertil en del ustabilitet på TDC TV her på det seneste, så er valget klart. Jeg har i løbet af de sidste 10 år kun oplevet 3-4 nedbrud hos YouSee, og de har alle været løst indenfor 3-4 timer.

Ja, TDC TV har det fedeste interface og det hurtigste kanalskift -  men det opvejer IMHO ikke ulemperne.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Jean Jean skrev:

Fordel ved Hometrio:
...
- Mulighed for at optage 1 kanal mens du ser en anden (hvis din linie kan trække dette...)
- Leje af film, også alle de nye... nemt og til okay priser.

Begge ting er da også muligt hos YouSee.

Det kræver selvfølgelig en boks, men det gør det jo også med TDC.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Bols Bols skrev:

Priserne er jo de samme - højest overraskende.

Hvilke ting hos de to sammenligner du?

Grund-, Mellem- eller Fuldpakken hos YouSee?

Med eller uden Viasat og HD hos TDC? Med eller uden mulighed for at pause og optage?


Skrevet af: Jean
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Begge ting er da også muligt hos YouSee.
Det kræver selvfølgelig en boks, men det gør det jo også med TDC.
 
Ja, men hos TDC er boksen tvungen... det er den ikke hos Yousee.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 19:20
Men det kræver ekstra abonnement for at kunne optage med TDC - det er ikke standard.


Skrevet af: Jean
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Men det kræver ekstra abonnement for at kunne optage med TDC - det er ikke standard.
 
Korrekt. Plus følger med gratis i 3 måneder og koster derefter 69 kr. pr. md.
 
Hos Yousee koster boksen 89 kr. inkl. kortafgift.


Skrevet af: kolmorgen
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Hvis du går bare lidt op i billedkvalitet så tager du YouSee. I en A/B-sammenligning er YouSee i mine øjne en klar vinder. Bitraten hos TDC-TV er noget lavere - og det ses tydeligt.

Læg dertil en del ustabilitet på TDC TV her på det seneste, så er valget klart. Jeg har i løbet af de sidste 10 år kun oplevet 3-4 nedbrud hos YouSee, og de har alle været løst indenfor 3-4 timer.

Ja, TDC TV har det fedeste interface og det hurtigste kanalskift -  men det opvejer IMHO ikke ulemperne.

Ah, så er det vist heller ikke værre med TDC TV... Jeg har haft TDC TV i godt og vel 1½ år og jeg har kun oplevet 2 nedbrud, hvor vi det ene af nedbrudene fik tre gratis film fra TDC Film... Jeg havde YouSee i blot et halvt år og havde 3 nedbrud...

Men som andre skriver her på tråden, så skal man ikke tage TDC TV pga. billede kvaliteten. Billede kvaliteten er acceptabel (selvfølgelig smag og behag) og HD kanalerne er ganske udmærkede.

Men der hvor forskellen virkelig er at se, er TDC TV's plus abonnement... Pause, spoling, optage (planlagt og spontant) mv. Det virker bare - der kan på ingen måde sættes nogen finger på dette, og har du en bedre halvdel der regelmæssigt ser serier og lign. så er hun 100% solgt efter en uge med TDC TV. En ting er helt sikkert; jeg får ikke lov til at skifte til anden udbyder herhjemme... Derudover får TDC TV's planlagte optagelser Stofa's og YouSee's "start-forfra" til at ligne en tam løsning...

Men alt er selvfølgelig smag og behag...


Skrevet af: Bols
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 15:23
Hej alle,
 
Tusinde tak for alle jeres input.
 
Jeg har idag fuld pakke med Yousee (og er faktisk vældig godt tilfreds), overvejer alene Trio fordi det kunne være et alternativ til Yousee Internet med 20 mbit.
 
jeg har idag tv med dvb-c (dog ikke MPEG 4) og vil være træt af boksene så hvis eller Yousee internet er ok tenderer jeg nok at blive hvor jeg er med det i siger.
 
 


Skrevet af: amoll
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 16:00
Det er faktisk kun "hovedboksen" med harddisken, der behøver at stå fremme. Multiroom-boksene er meget mindre og kan uden problemer placeres bag på TV'et, da der medfølger en forlænger til det infra-røde øje.
På vores 2 ekstra TV'er, som hænger på væggen, kan man slet ikke se, at der bruges en boks, så det er ret genialt.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 19:28
Jeg ville klart vælge YouSee. Talt fra en TDC-TV bruger, der med alle IP TV fordelene desværre ikke kan hamle op med kvaliteten på YouSee og tilmed de mange gratis HD kanaler...

Men er kvalitet uden betydning for dig skal du vælge TDC TV.


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 20:10
Jean .. du skrev at hvis man selv kunne grave fra huset og ud til vejen... Kan du forklare det lidt nærmere... Vil nemlig gerne have yousee men de kan ikke komme videre grundet sneen... Jeg er nuværende TDC trio kunde, og det bliver for dyrt hvis man har mange tv´er og hvis man vil have hd og viasat. Er ikke den store handyman, men grave kan jeg da vel.

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Jean
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Jean .. du skrev at hvis man selv kunne grave fra huset og ud til vejen... Kan du forklare det lidt nærmere... Vil nemlig gerne have yousee men de kan ikke komme videre grundet sneen... Jeg er nuværende TDC trio kunde, og det bliver for dyrt hvis man har mange tv´er og hvis man vil have hd og viasat. Er ikke den store handyman, men grave kan jeg da vel.
 
Ja, der er gratis oprettelse hos Yousee, hvis du er koblet på et anlæg som er over 1 år gammel.  Selvfølgelig kan Yousee ikke grave i jorden, hvis/når den er frossen.
 
Du bestiller bare og så kontakter Yousee dig mht. opsætning af stik i dit hus... og du vil også blive kontakt med hensyn til gravning mellem offentlig vej og dit hus.


Skrevet af: Jean
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Jeg ville klart vælge YouSee. Talt fra en TDC-TV bruger, der med alle IP TV fordelene desværre ikke kan hamle op med kvaliteten på YouSee og tilmed de mange gratis HD kanaler...
 
Intet er gratis.  Hvilke HD-kanaler er det du mener?  Så vidt jeg ved får man kun DR HD med i sin pakke forudsat man har DVB-C med MPEG4.


Skrevet af: Gravenslund
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Jean Jean skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Jeg ville klart vælge YouSee. Talt fra en TDC-TV bruger, der med alle IP TV fordelene desværre ikke kan hamle op med kvaliteten på YouSee og tilmed de mange gratis HD kanaler...
 
Intet er gratis.  Hvilke HD-kanaler er det du mener?  Så vidt jeg ved får man kun DR HD med i sin pakke forudsat man har DVB-C med MPEG4.
Der henvises nok til tilbud der kører lige nu hos YouSee: http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er_YouSee_Plus/Ekstrapakker/HD-pakken.aspx - http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er_YouSee_Plus/Ekstrapakker/HD-pakken.aspx


Skrevet af: Jean
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Gravenslund Gravenslund skrev:

http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er_YouSee_Plus/Ekstrapakker/HD-pakken.aspx - http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er_YouSee_Plus/Ekstrapakker/HD-pakken.aspx
 
Det er muligt, men det er jo ikke gratis.  Det kræver jo som minimum et kort til 30 kr. pr. måned, eller 89 kr. til Yousee Plus.


Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Bols Bols skrev:

Jeg har idag fuld pakke med Yousee (og er faktisk vældig godt tilfreds), overvejer alene Trio fordi det kunne være et alternativ til Yousee Internet med 20 mbit.
Hej Bols
Har du sat dig ind i hvor meget BredBånd du får med Home Trio ?
Hver SD TV session bruger ca. 3,5 Mb, HD mere end det dobbelte, hvor mange Mb Bærelinje får du ?
Oprindeligt skrevet af Bols Bols skrev:

jeg har idag tv med dvb-c (dog ikke MPEG 4) og vil være træt af boksene så hvis eller Yousee internet er ok tenderer jeg nok at blive hvor jeg er med det i siger.
Vil du se HD ( er Mpeg4 kodet ) & leje Film ( bliver Mpeg4 kodet ) skal du have en Box, hvad enten det er YouSee ell. Home Trio. Vil du bruge StartForfra & ArkivTV er der P.T. kun YouSee Samsung box der kan dette.
 


-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *



Print side | Luk vindue