Print side | Luk vindue

Musik via Sonos hakker.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76272
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 14:57

Emne: Musik via Sonos hakker.
Skrevet af: Jørgensen1
Emne: Musik via Sonos hakker.
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 12:30

Håber at der er nogle Sonos eksperter her på forum, som kan hjælpe.

Jeg har netop købt og installeret en Sonos ZP90, som er sat til mit eksisterende anlæg.
Jeg styrer den via min Iphone.

Alt er installeret og det fungerede perfekt i 10min.

Nu spiller den de første 3sek af sangene og derefter hakker den. Når jeg tager strømmen fra min ZP90 og sætter til igen, så virker det igen en 10minutters tid. Fejlen forekommer både på Iphone og Sonos desktop remote. Jeg er desværre ikke på nogen måde ekspert på området så jeg ved ikke, hvor man skal starte fejlfindingen.

har i nogle mulige løsninger?

Svar:
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 12:34
Måske er det dit Wifi som ikke kan bære belastningen? Selv om det lyder meget underligt.. (har oplevet lidt det samme med mit, men meget meget sjældent - faktisk skete det lige nu, arg bad karma)

Hvor har du musikken henne? NAS eller computer?

Evt. forsøg med en anden router og se om det er der fejlen sidder.

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 13:10
Indtil videre har jeg musikken på min Computer. Jeg kan uden problemer køre Internet-radio via Sonos, det er kun når jeg vil høre musik fra computeren, at den hakker og har svært ved at starte! Burde man ikke kunne bruge alle typer Routere til Sonos, min router er af mærket D-link.

Skrevet af: Molbech
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 13:15
Har du prøvet med en anden pc ? 

Er det en "svag" pc ? 

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 13:33
Tror ikke umiddelbart det er en "svag" PC, omend den efterhånden har et par år på bagen.
Det er en Bærbar Acer Extensa 7620 .  Intel (R) Core (TM) 2Duo 1.67Ghz - ingen anelse hvad det betyder men det står under processor.

Er det ikke en okay Computer til at køre Sonos?

Skrevet af: Kief
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 14:41
Min har normalt ikke hakket, men da den gjorde det i dag, var det formentlig fordi jeg var ved at lægge en af mine cd'er ned på mit mediecenters harddisk, hvor al min musik ligger nu.. Din router lyder ikke til at være problemet, D-link plejer at lave nogle gode produkter, så måske computeren.. Overvej en NAS harddisk, så skal den kun koncentrere sig om at styre Sonos og så kan du have pc'en slukket imens.. Og så koster de ikke alverden i dag hvis man ikke er så krævende med funktionaliteter :)

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: Dovenlas
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 14:44
Hej

Wifi er vel ligegyldigt i denne sammenhæng ? da Sonos køre på sig eget "net"
og da det lyder som om der kun er 1 enhed (ZP90) skal den jo alligevel have et kabel :)

Så hvad har vi af mulige fejlkilder ?

Jeg antager at både ZP90 og pc sidder direkte i router ?

Har du evt en switch du kan sætte ind i mellem ? så tager den sig at trafikken, mere for at udelukke router problemer. Altså fra pc, zp90 til switch og fra router til switch, så skal router "kun" tildele adresser.

Dårlige kabler/løse stik - er de iorden ?

For langsom pc, den er svær, men det lyder ikke,udfra spec. at det skulle være et problem, der kunne måske køre en eller anden tung process, som sætter maskinen i knæ, det kan du kigge lidt efter i task manager, se om den er presset..

Håber det hjælper

Mvh
Dovenlas

Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 15:02
Samme spørgsmål som Dovenlas - streamer du trådløst fra din bærbare til Sonos? I så fald er det her du skal rette blikket. Du bør (skal, faktisk) have en kablet forbindelse fra din kilde til den første Sonos-box i dit system. Find dig en billig NAS og brug den som filserver for Sonos. Det bliver langt bedre Smile

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 15:55
Ville det ikke være bedste og meste stabil at købe en NAS serve med indbygge iTunes server og sætte den direkte til den trådløse router, og kun bruge denne NAS serve til musik Question 

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ville det ikke være bedste og meste stabil at købe en NAS serve med indbygge iTunes server og sætte den direkte til den trådløse router Question 

Man skal ikke bruge iTunes til Sonos! Et simpelt share på NAS, og man er kørende.

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:14
Jeg takker for alle de fine svar.

Her er lige lidt flere oplysninger.

ZP90 er sat til min router og via Coax til mit anlæg.

Min bærbare, hvor alt musikken ligger på, bruger vi udelukkende på det trådløse net. Den er ikke kablet til routeren.

Tror i at mit problem vil være løst ved at købe en NAS?

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Ville det ikke være bedste og meste stabil at købe en NAS serve med indbygge iTunes server og sætte den direkte til den trådløse router Question 

Man skal ikke bruge iTunes til Sonos! Et simpelt share på NAS, og man er kørende.

Ved at NAS server har indbygge en iTunes serve, har vel den fordel at det er NAS serve da tage sig at det meste computer arbejde, som så at Sonos så bare skal hente musik fra Question

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:24

Ved at NAS server har indbygge en iTunes serve, har vel den fordel at det er NAS serve da tage sig at det meste computer arbejde, som så at Sonos så bare skal hente musik fra Question

Jeg gentager: Sonos har INTET med iTunes at gøre!

Fordelen ved Sonos er netop at der ikke er behov for at installere serversoftware på NAS'en. Som sagt skal der kun etableres et share på NAS, hvorpå musikken lægges. Herefter læser Sonos filerne direkte fra dette share.

Skrevet af: kris
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:26
Nja... jeg tror ikke problemet skyldes NAS eller ikke-NAS. Det skal funke med dit setup. Det skulle vel ikke være sådan, at du er kommet til at vælge samme wireless channel på dit Sonos netværk og dit almindelige netværk - det skal du endelig ikke gøre!

Hvis det ikke er tilfældet, så lav bare en 'submit diagnostics' (direkte på controlleren ellers via desktop'en) og send nummeret til Sonos support. Det er kanonsmart - så kan support'eren se al info om dit setup og se hvad der skal rettes. Du får hurtigt svar (det skulle også bare mangle til den pris!). Allerhurtigst er det dog at sende nummeret til live support - så chatter du dig frem til løsningen med det samme (jeg tror dog, at live support har lukket i weekenden).

/kris

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Jeg gentager: Sonos har INTET med iTunes at gøre!

Fordelen ved Sonos er netop at der ikke er behov for at installere serversoftware på NAS'en. Som sagt skal der kun etableres et share på NAS, hvorpå musikken lægges. Herefter læser Sonos filerne direkte fra dette share.

Ok jeg har forstået Wink

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Jørgensen1 Jørgensen1 skrev:

Jeg takker for alle de fine svar.

Her er lige lidt flere oplysninger.

ZP90 er sat til min router og via Coax til mit anlæg.

Min bærbare, hvor alt musikken ligger på, bruger vi udelukkende på det trådløse net. Den er ikke kablet til routeren.

Tror i at mit problem vil være løst ved at købe en NAS?

Ja - uden tvivl Smile.

Sonos skriver også direkte i manualen, at adgangen til lagret musik skal ske gennem et kabel til den første Sonos-enhed.
Standard-trådløse netværk er ikke optimalt til streaming af musik. Det er derfor Sonos bruger sit eget proprietære system. Så undgår man bl.a. forstyrrelser fra andre trådløse net.

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Nja... jeg tror ikke problemet skyldes NAS eller ikke-NAS. Det skal funke med dit setup. Det skulle vel ikke være sådan, at du er kommet til at vælge samme wireless channel på dit Sonos netværk og dit almindelige netværk - det skal du endelig ikke gøre!

Hvis det ikke er tilfældet, så lav bare en 'submit diagnostics' (direkte på controlleren ellers via desktop'en) og send nummeret til Sonos support. Det er kanonsmart - så kan support'eren se al info om dit setup og se hvad der skal rettes. Du får hurtigt svar (det skulle også bare mangle til den pris!). Allerhurtigst er det dog at sende nummeret til live support - så chatter du dig frem til løsningen med det samme (jeg tror dog, at live support har lukket i weekenden).

/kris

Sonos bruger altså ikke noget med forskellige wireless channels, som kan interferere med hans trådløse router. Det er et lukket, proprietært system.

Jeg gentager lige igen. Der SKAL være et kabel fra lagringsenheden til første Sonos-boks for at det virker som det skal.

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:45

Jeg kan sagtens se idéen i en NAS, især hvis det vil løse mit problem.

Burde mit system ikke også hakke ved internet radio, denne del kører uden problemer?

Hvis jeg køber en NAS, skal den så tilsluttes min ZP90 via kabel og er det noget man nemt selv kan tilslutte. Jeg er ikke en haj på området.

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:45
Øh ja - selvfølgelig skal der kables ml. en ZP/ZB og routeren. Men det er vigtigt, at 'wireless channel' på Sonos-netværket IKKE er lig med den kanal, man bruger på sit åbne netværk. Her svaret fra Sonos' forum for et stykke tid siden - det er et svar som gives ofte til folk med lydhakning/dropout-problemer:

'No, they should never be the same. Sonosnet is separate from standard wireless, and right now you have your Sonosnet wireless and your standard wireless competing for bandwidth. Change one or the other and you should see improvement.'
Og her det officielle link med andre hints: https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=309&p_created=1117651814&p_sid=xbjyn6Vj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MzYsMzYmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXdpcmVsZXNzIGNoYW5uZWw*&p_li=&p_topview=1 - https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=309&p_created=1117651814&p_sid=xbjyn6Vj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MzYsMzYmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXdpcmVsZXNzIGNoYW5uZWw*&p_li=&p_topview=1

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:48
Start lige med at tjekke din wireless channel - sikr dig, at Sonos-kanalen og din normale kanal IKKE er identiske. Sonos anbefaler, at du tilslutter NAS'en til ZP'en og ikke til routeren.

/kris

-------------

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:59
...og hvis du køber en NAS (hvilket jeg kun kan anbefale - det er såre enkelt at sette op), så sikr dig lige, at den IKKE er på listen over NAS'er, der IKKE fungerer med Sonos. Fx virker de billige Iomega ikke. Listen over undgå-NAS'er er her: https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=42&p_created=1080005622&p_sid=xbjyn6Vj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=309&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjQsMjQmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PU5BUw**&p_li=&p_topview=1 - https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=42&p_created=1080005622&p_sid=xbjyn6Vj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=309&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjQsMjQmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PU5BUw**&p_li=&p_topview=1

-------------

Skrevet af: Muele
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 17:16
Inden du løber ud og bruger penge på en NAS, synes jeg lige du skal gøre to ting: Tjekke wireless channel som Kris skriver og sætte din laptop til med kabel, for at finde ud af om det er der problemet ligger. En NAS er smart og har mange fordele, men en pc af den kaliber som du har, burde kunne servere filer til Sonos lige så godt.

Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 17:23
Det kan undre, at så mange har fået forkert info omkring opsætning og brug af Sonos ! Det skyldes vel ikke den større mængde parrallel-import der er dukket op uden efterfølgende ordentlig support Disapprove

Din netradio hakker ikke fordi du har et kabel til at sidde fra routeren og frem til din Sonos enhed. Her sker altså ingen former for trådløs bearbejdning.

Din musik hakker derimod for du overfører signalet fra din PC og til routeren trådløst. Dit problem forsvinder i det øjeblik du sætter et kabel imellem PC'en og routeren. Problemet er således ikke Sonos relateret, men udelukkende fordi du har databesvær mellem første og andet led i kæden, hvor Sonos er tredje led.

Angående NAS, så få en der kører hurtig af hensyn til søgehastigheden ved større musiksamlinger, men selv min første NAS, der var en WD World edition kunne køre med SOnos og jeg tror næsten det er umuligt, at finde en NAS med færre muligheder.

Kanalopsætningen i Sonos har som andre har pointeret absolut intet med dit problem at gøre.

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 17:41
Rysz, helt enig i musikkablingen (tror ikke jeg har påstået noget andet - ikke bevidst i hvert fald...). Jeg har kommenteret på den trådløse kanal, og der anbefaler Sonos altså, at de ikke er identiske, men helst er så langt fra hinanden som muligt - fx kanal 1 til Sonos og 11 til alm. netværk. Jeg har købt mit system i USATongue. Men som Hifiklub-repræsentant, så kan du måske sige noget om, hvorvidt vi nærmer os dansk ø på controllerens tastatur...

/kris

-------------

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 18:37

Igen tak for inputs.

Mit sonos kører kanal 6 og mit trådløse net kanal 11.

Jeg har netop prøvet at sætte kabel mellem min bærbare og Routeren. Det spillede fint i 3min og derefter tilbage til hakken og tøven.

Så løser det vel ikke mit problem med en NAS, problemet er andetsteds?

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 18:56
Hm... som sagt - prøv live support, når Sonos åbner i morgen - de plejer på baggrund af en 'submit diagnostics' at løse problemet med det samme. Servicen er tiptop - det skal nok gå! Men ændr lige Sonos-kanalen til nr. 1 - jo længere den er væk fra den alm. kanal jo bedre!

Og tjek listen her igennem: https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=309&p_created=1117651814&p_sid=xbjyn6Vj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MzYsMzYmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXdpcmVsZXNzIGNoYW5uZWw*&p_li=&p_topview=1 - https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=309&p_created=1117651814&p_sid=xbjyn6Vj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MzYsMzYmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXdpcmVsZXNzIGNoYW5uZWw*&p_li=&p_topview=1

/kris

-------------

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 22:45
Kommunikerer Sonos' netværk også på 802.11g og "konkurrerer" dermed med andre trådløse netværk på denne frekvens?

Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 22:59

Det er for teknisk for mig - men her et ældre link som forklarer det særlige Sonos mesh-setup: http://www.tomsguide.com/us/music-meets-wireless-mesh-network,review-435-4.html - http://www.tomsguide.com/us/music-meets-wireless-mesh-network,review-435-4.html

Sonos-netværket er 'sit eget', men er åbenbart baseret på 802.11g-protokollen... tror jeg!

/kris

-------------

Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 23:45

Igen tak for inputs.

Mit sonos kører kanal 6 og mit trådløse net kanal 11.

Jeg har netop prøvet at sætte kabel mellem min bærbare og Routeren. Det spillede fint i 3min og derefter tilbage til hakken og tøven.

Så løser det vel ikke mit problem med en NAS, problemet er andetsteds?

Jeg ved godt det lyder som basis-stof, men er du sikker på at du har brugt det kablede netværk?
   Hvis din computer prioriterer det trådløse kan det være gået den vej. Hvis du ikke har prøvet, så sluk det trådløse netkort i din bærbare og prøv igen med kabel.

Jeg har selv før undret mig over at min xtreamer hakkede, for så at finde ud af at min bærbare fortsat brugte det trådløse selv om der var kabel i den. Det må næsten være problemer mellem computer og router som det også før er sagt :)

Skrevet af: fredtoft
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 00:07

Jeg kan sagtens se idéen i en NAS, især hvis det vil løse mit problem.

Burde mit system ikke også hakke ved internet radio, denne del kører uden problemer?

Hvis jeg køber en NAS, skal den så tilsluttes min ZP90 via kabel og er det noget man nemt selv kan tilslutte. Jeg er ikke en haj på området.

Har du mulighed for at låne en anden switch/hub (evt. indbygget i en anden router) et eller andet sted? Vi har adskillige gange løst "Sonos problemer" ved at skifte en D-link router ud med andre mærker - både på trådede og trådløse netforbindelser.

Jeg synes du skal prøve at lave fejlfinding på routeren før noget andet. Eventuelt kan du sætte din PC direkte til din ZP90. Så længe routeren har tildelt dem begge IP-adresser burde de kunne klare sig selv, og du får testet om du har stadig har problemer når du har koblet routeren ud af ligningen.

Hvis det stadig ikke virker ville jeg smutte tilbage i butikken og bede dem koble den på deres net, og se om den giver problemer der. Hvis det er en ren hardwarefejl får du den jo bare byttet. Hvis den virker problemfrit ved du i det mindste at det er i dit setup at fejlen ligger.

-------------
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
http://www.av-blog.dk/ - AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede

Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Vi har adskillige gange løst "Sonos problemer" ved at skifte en D-link router ud med andre mærker - både på trådede og trådløse netforbindelser.

Pudsigt, for vi har modsatte oplevelse. At mange har løst problemer ved netop, at skifte til D-link routere Smile

Skrevet af: fredtoft
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Vi har adskillige gange løst "Sonos problemer" ved at skifte en D-link router ud med andre mærker - både på trådede og trådløse netforbindelser.

Pudsigt, for vi har modsatte oplevelse. At mange har løst problemer ved netop, at skifte til D-link routere Smile

Det må være fordi der kun er 2. sortering tilbage, når leveringsbilen er nået til småøerne herovre....Cry

Under alle omstændigheder må løsningen være klar: Har man en D-Link router er løsningen at skifte den ud med et andet mærke - har man et andet mærke er løsningen at skifte til D-Link.

For mig lyder det i hvert fald som et netværksproblem.

-------------
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
http://www.av-blog.dk/ - AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 11:34
...man kunne jo også prøve at resette sin router til fabriksindstillinger, opgradere firmware på den eller noget...
Musikken på den bærbare kan vel også testes fra en anden computer på netværket og hvis dét virker efter hensigten, må det være Sonos der halter?

Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 13:56
Præcis. Det er trods alt ikke en særlig stor hastighed der er påkræver for at afspille alm 2 kanals audio. 

Er det ikke en mulighed for at teste/diagnosticere netværket via remoten? (kender ikke noget til Sonos, men ved at en sådan feature findes på en Squeezebox). 

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 14:46
Hej igen, Jeg har netop været i kontakt med Sonos Live Chat - virker iøvrigt helt fortræffeligt.

De konstaterer lidt de samme ting som jer, at der skal være kabel mellem min bærbare og routeren. Jeg prøvede som sagt at kable Pcén igår men som "Jhauerslev" nævner, glemte jeg selvfølgelig at frakoble det trådløse net. Troede at den automatisk ville vælge kablet :-)

Jeg vil ud og købe en NAS, det er imidlertidig også en jungle kan jeg se. Der må læses lidt på forum, kan se at der er adskillige emner om NAS.

Tak for jeres svar.

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 16:33
Det kan da ikke passe... Selv en Squeezebox, som ifølge mange er et inferiørt produkt, kan finde ud af dette...

Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 17:29
Netværket fra routeren til den første zone er jo fjong når han sagtens kan streame fra internettet, så tror altså den er god nok. Det kan selvfølgelig også være naboers netværk der går ind over, andre forstyrrelser ect.

Men held og lykke med jagten, jeg går selv for tiden og sparer sammen til en synology nas :)

Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 17:47
Du kan gøre dig selv en tjeneste ved at scanne nabolaget, og se ved hvilken frekvens der er mindst interferens. Der findes mange forskellige slags software der kan klare det, selv bruger jeg Netstumbler. Kan jo være det bare er fordi naboen bruger samme kanal. 

Print side | Luk vindue