Hej igen,
Samsung har ændret formuleringen på deres website på M-serien, hvilket selvfølgelig ikke gør det nemmere at blive endelig klog på. Ifølge det tyske website har de tidligere anvendt følgende formulering, hvilket stadig gør sig gældende på R-serien:
|
Gleichzeitig unterhalten und informieren? Kein Problem. Die Bild-in-Bild-Funktion (PIP) macht es möglich, Bilder aus zwei unterschiedlichen Quellen auf dem Bildschirm erscheinen zu lassen. Ob Fernsehen und DVD, PC und Camcorder, Spiele oder anderes miteinander kombiniert wird, das müssen Sie schon selbst entscheiden. Darüber hinaus verfügen alle Modelle mit Breitbildschirm über eine Doppelbildschirm-Funktion.
|
Herefter beskrives 3 typer af PiP muligheder:
PIP: AV und PC |
Split-Screen |
Doppeltuner Split-Screen |
Sidstnævnte er jo det mest interessante eksempel ift vores debat her, fordi det omfatter et tv-billede vist af en anden tuner, fx tuneren i en DVD/HDD recorder. Dermed kan skærmen opdeles i 2 x 4:3, eller med et billede der er ca 1/8 del af skærmen til Kilde nr 2. Grunden til at jeg finder det interessant er fx muligheden for at se ttv på én kanal, mens jeg følger den anden kanal, eller hvis man gerne vil følge en udsendelse når den starter, kan dette følges i det lille vindue, osv osv.
Læs alle detaljerne samt se billeder om PiP muligheder og øvrige specs hos http://av.samsung.de/article.asp?artid=4D4D9B2B-243E-4678-9BAF-0A1408F67F0E - SAMSUNG
Det skal dog nævnes at dette link er til deres gamle model (LE40R51), men i andre tråde kan man læse at M serien er spydspids og forbedring af R serien. Derfor kan jeg ikke forestille mig at de indskrænker PiP i den nyeste generation.
Jeg tolker stadig mine oplysninger således at hvis en DVD/HDD optager indeholder en tuner, kan jeg bruge denne til at se 2 tv udsendelser samtidig, UDEN brug af en PC.
Mvh Søren
------------- Handstand
|