lager flere end 65000 tracks på sonos?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76392
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 13:56
Emne: lager flere end 65000 tracks på sonos?
Skrevet af: sorensen
Emne: lager flere end 65000 tracks på sonos?
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 00:46
Hvordan får jeg sonos til at lager flere end 65000 tracks?
Tak
|
Svar:
Skrevet af: slate
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 01:38
Har lige været oppe i denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73596 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73596
------------- Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo
DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
|
Skrevet af: kris
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 21:38
...lad os håbe at tjenester a la Rhapsody og Spotify snart kan udbydes i Danmark - så er 65k-grænsen for den lagrede musik bedre til at leve med! Parallelt kunne Sonos (langt om længe!) åbne deres system for UPnP-servere a la Twonky - så kunne de første 65.000 tracks indekseres af Sonos' egen RAM og resten af UPnP-serveren... det er slet ikke utænkeligt, at det sker - Rhapsody er jo lukket ind i Sonos (bare ikke i Danmark) via UPnP-standarden, så det handler bare om en firmware-opdatering!
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Skrevet af: mortensendk
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 23:41
Hej kris
mediamonkey eller twonky kan jeg se du bruger,
Hvad gør jeg min Nas synology med musik og video på ,vil jeg meget gerne have mit sony40w4500 dnla godkent til til at spille både fil og musik kan disse programmer hjælpe mig.
Jeg overvejer køb af sonos hvad kan disse programmer hjælpe mig med?
|
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 08:57
Mediamonkey og Sonos er udelukkende musik - endnu... jeg ved desværre ingenting om film-streaming - det er mit næste projekt! Men jeg vil gå efter et tv med DLNA og wifi, så jeg kan streame mit indhold til tv'et vha. min Twonky-server...
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Skrevet af: mortensendk
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:09
Hej Kris tak for dit svar
hvad er en twonky server og kan det hjælpe mig?
Jeg har forbindelse til tv via dnla men den kan ikke anvende formaterne på filmene, den siger ihvertfald at ingen understøttede formater kan vises på skærmen, og musiken som er fra TDCplay og noget i alm MP3 vil den heller ikke spille men den kan vise nummrene er der men ingen lyd.
|
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 08:38
...desværre - ikke min stærke side - men mange andre her i forummet ved 1000 gange mere end mig om FILM - det er jo en sand streaming-videnskab, hvad de alenlange Popcorn-tråde vist bevidner - tror jeg! Twonky er en UPnP/DLNA-mediaserver (ligesom TVersity - men Twonky kan installeres på en NAS modsat TVersity). Hvis dine film (og musik) ligger på NAS'en, er det på NAS'en, du skal have en medieserver placeret, hvis det skal opfanges af dit tv. Jeg ved ikke, om Synology har en indbygget DLNA medieserver - men mon ikke? Kig i konfigurationen, og sørg for, at serveren er slået til... ellers må du selv installere en mediaserver på Synology - det er der mange 'herinde', der kan fortælle dig, hvordan du gør (jeg har selv installeret Twonky på min MSS, mens Twonky er præinstalleret på Qnap).
/kris
|
|