Print side | Luk vindue

Amitech homecenter living - Erfaringer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7640
Udskrevet den: 01-Maj-2024 kl. 12:59


Emne: Amitech homecenter living - Erfaringer?
Skrevet af: Jesper.wind
Emne: Amitech homecenter living - Erfaringer?
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 11:07

Hej derude.

Er der nogen, som har erfaringer med Amitech HomeCenter Living?

Jeg er selv blevet lun på dyret, men hvad siger andre brugere?

Er det noget, eller hur?

Mvh.

Jesper




Svar:
Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 13:32

Okiiiiii

Jeg prøver lige igen  

Eller er der nogen, som har set en test på det store WWW af systemet.

Jeg har haft lidt kontakt til Amitech, men vil gerne have lidt meninger, som ikke kommer fra dem.

Mvh. Jesper



Skrevet af: Auri
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 17:49

Hej Jesper

jeg er selv interesseret i denne maskine, men grafikkortet skulle vist ikke være noget særligt, og jeg vil gerne kunne spille på den også.

Nogle har skrevet at Amitech bruger deres egen software og det ikke skulle være en fordel. Hvad der menes dermed ved jeg ikke.

HAr du set de sælger den i Bilka i denne uge til 9699 kr.

mvh auri



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 18:56
Tror,at Ekstra Bladet har en test af Zitech´s Medie Center på fredag.


Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 14-November-2005 kl. 21:21

OK, ser på det i Ekstra Bladet

Og jo den i BILKA ser da godt nok billig ud - Godt tilbud, hvad jeg lige kan se, er det over 3000 under Amitech's pris.

Nå men nyt spørgsmål, er det ikke lidt skidt, at man SKAL sætte andre komponenter til via antenne stik, og ikke Scart stik?, jeg har f.eks. en SELECTOR boks, som jeg godt kunne tænke mig at koble på, hvad gør jeg med den, hvis der ikke er Scart stik????

Mvh

Jesper



Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 16-November-2005 kl. 22:04

Jeg vil sige at Amitech modellen er lidt overkill. I skal selv tage ud og kigge på den live, den har et forfærdeligt display.

Kvalitetsmæssigt ved jeg ikke hvor god den er, men disse færdigbyggede modeller er ikke det bedste valg, jeg tror ikke der er tænkt på særlige grafikkort og bundkort, og hvad med harddisken, det skal altså være specielle dele du bruger, bare for at få maskinen lige så lydsvag som de mest støjende DVD-optagere med Harddisk.



-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-November-2005 kl. 22:26

Så Amitech på KT-messen.Fik oplyst,at det rædselsfulde display kan slukkes(måske også dimmes?)

Rent designmæssigt,synes jeg,at Zitech er klasser over.Den passive køling her(alu kabinet=een stor køleplade) virker meget gennemtækt(-og dyr ?) 



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 17-November-2005 kl. 10:02

OK OK

Tak for svar, men jeg vil stadig gerne høre fra folk som har prøvet den, eller som har et link til en test side.

At den har et grimt display, siger ikke mig så meget om produktet, og formodninger mener jeg ikke er fair, på et stadie, hvor der åbenbart ikke er nogen som har prøvet den endnu. (så men andre ord, lad os vente med at sable dem ned, til vi har syn for sagen - he he)

PFH TAK



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 17-November-2005 kl. 14:21

OK her er et LINK, men der ståe ikke så meget, så byd bare ind med flere indputs.

 

http://www.gear-online.dk/index.php/review/plain/id=961 - http://www.gear-online.dk/index.php/review/plain/id=961



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 01-December-2005 kl. 15:15

Ok, så er jeg tilbage igen.

Har nu selv prøvet Amitech dyret (3 steder), og jeg er ikke skræmt, det skal dog lige siges, at man ikke skal forvente at få den store dyre gennemgang, hvis man vil købe den i F.eks. BILKA, men det er en OK pris de har der.

Endelig, skal jeg sige, at jeg ikke kan forstå den megen snak om støj, for jeg ikke har bemærket nogen overdreven støj kilder ved enheden, heller ikke under belastning.

GEARonline har lavet en test, som kan ses her http://www.gearonline.dk/index.php/review/show/id=1053 - http://www.gearonline.dk/index.php/review/show/id=1053

Mht til testen i Gear, så er det altså muligt at bygge sin egen Amitech, med de HD, ram, eller tuner dele man måtte ønske.

 



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 08:57

Så er den købt.  - Amitech homecenter living -

Den er blevet sat til, og hvad kan man sige..........

DET ER FREMTIDEN - HOLD DA K... hvor er det smart og på mange punkter gennemtænkt. (dog med forhåbninger om lidt forandringer)

Gem dine Cder væk, nu kan konen endelig se alle de billeder vi har taget (og ikke mindst vise dem frem, uden at jeg skal fare op på kontoret for at brænde en cd)

Optage TV med/via program info (som også er der som info bagefter)

Div. online tjenster (sputnik, vejr info, netradio osv, osv)

MSN på samme tid som Tv/DVD/musik (for dem som skulle have lyst til det) samt meget mere.

Og nu er det hele ikke kun flødesovs. Det er en PC, og det ses, når maskinen gør nogle underlige ting, som enhver anden winxp maskine ville gøre.

Mht. til de omtalte støj problemer, kan jeg kun sige at de er minimale, 10% af min gl. VHS, og tænker man sig lidt om, og sætter sin maskine på et underlag som ikke forstærker resonans, så bør det kun være når man står 30 cm fra enheden, har lukket 100% ned for lyden, sendt kone og unger ud for at stanse trafikken på nærliggende vej, at man kan høre hvad der svare til en bærbar pc. (overdrivelse øger forståelsen)

Jeg kommer gerne med mere info, men er stadig ved at lære den at kende



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 17:35

Gratulere !!

Hvilken skærm har du ??

Hvordan formidler du stereo/AC3  lyden ??



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 03-Januar-2006 kl. 08:25

Tak

En Samsung 40" (40M61B) kan varmt anbefales, og til dem hvis koner/ kærster eller K......er ikke er med på en 40/42 el 50" .................................

"GØR DET" de vil give sig, og bide i græsset, men et pænt design hjælper.  og forvent ikke at de siger det direkte, glæd dig blot over, at de ikke brokker sig - he he

Mht. til lyd, så er jeg ikke 100% på plads endnu, men lyden går PT. fra Amitech'n til min Sorround via optisk kabel. og fra TV til Sorround via almindeligt kabel m. stik.

Jeg har endnu ikke fået sat min selector boks til m. lyd, men det kommer.

 

 



Skrevet af: Installatør
Skrevet den: 26-Februar-2006 kl. 11:40

Hej Jesper

Lige et spørgsmål til Amitech, da jeg selv står imellem Amitech 412 (Ekstra ram og harddisk) og en mailto:Føniks@alfaline - Føniks@alfaline 405 (Ekstra udstyr). Prisen bliver nemlig nogenlunde det samme...

Grafikkortet i en amitech. Er det udemærket til en høj opløsning på fladskærm? Er det et godt grafikkort, hvis man ønsker at anvende det til en ´spillemaskine også?

MVH Installatør

 



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 27-Februar-2006 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Installatør Installatør skrev:

Hej Jesper

Lige et spørgsmål til Amitech, da jeg selv står imellem Amitech 412 (Ekstra ram og harddisk) og en mailto:Føniks@alfaline - Føniks@alfaline 405 (Ekstra udstyr). Prisen bliver nemlig nogenlunde det samme...

Grafikkortet i en amitech. Er det udemærket til en høj opløsning på fladskærm? Er det et godt grafikkort, hvis man ønsker at anvende det til en ´spillemaskine også?

MVH Installatør

 

Hej Installatør

Hmm ja, som det er nu er jeg ganske tilfreds med det kort der er i, men men men, jeg må også sige, at jeg ikke spiller på den (endnu) til det har jeg en anden maskine. Det som jeg venter på, er at der kommer et kort m. hdmi til hdmi, så jeg kan få de sidste 20% billed kvalitet.

Men ellers 90% glad for systemet, der er et par småfejl hist og pist, men ikke noget der er slemt, og ikke noget der drille til alm. brug.

Mvh.

Jesper

 



Skrevet af: Jens Jørgen
Skrevet den: 27-Februar-2006 kl. 09:34

Hej Jesper

Jeg har lige modtaget min 412 her i weekenden og har følgende spørgsmål:

Jeg har også et Samsung dog er det et 32" men det ser bare ikke godt ud med DVI/HDMI men som jeg har læst det skal der bruges et VGA/VGA kabel i stedet for ?

Kan jeg tænde for radioen uden at skulle starte tv'et op ?

Vil det lyde ordenligt hvis jeg sætter højtaler til de udgange der er fra den ?



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 27-Februar-2006 kl. 11:02

DVI til HDMI virker vist ikke med Samsung, det virker ikke på min, så jeg køre VGA - PC på tv (som Samsung heldigvis har) og det giver et godt billede, men ikke 100% perfekt.

Jeg oplever også at Live TV er lidt sløret, men at det som er optaget er OK. (ved ikke hvorfor)

Mht. til radio, så er det et godt spørgsmål, for jeg har min Sorrund reciver, så den er min radio, og så får den lyden digitalt fra Media centret, så det ved jeg ikke, men det burde være muligt, måske skal du nok arbejde lidt for det selv, som jeg skulle for at kunne slukke og tænde fra min fjernbetjening.

Jeg har efterhånden fået alle mine cder over på dyret, og det virker super, kan varmt anbefales, og så lige et tip, få lige lagt dine digitale billeder ned, det er virkelig et hit hos konen (kærsten).

Mvh.

Jesper



Skrevet af: Jens Jørgen
Skrevet den: 27-Februar-2006 kl. 11:11

Nej det ser helt sikkert ikke godt ud og har svært ved at tro at HDMI/HDMI kommer til at virke når det kommer, men det må jo prøves af engang. (jeg har dog ikke hørt at de er på trapperne endnu)

Jeg synes det er meget sløret og ikke særlig godt når man skal se TV, men jeg har nu heller ikke brugt meget tid på det da det hele så ret dårligt ud, på grund af DVI/HDMI.

Jeg prøver med lyden og skriver tilbage hvis jeg finder ud af noget.

Udover dette synes jeg heller ikke den larme særlig meget.

(skulle dette indlæg ikke være i http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=25 - Microsoft Media Center, MCE og HTPC )



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 27-Februar-2006 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Jens Jørgen Jens Jørgen skrev:

Nej det ser helt sikkert ikke godt ud og har svært ved at tro at HDMI/HDMI kommer til at virke når det kommer, men det må jo prøves af engang. (jeg har dog ikke hørt at de er på trapperne endnu)

Jeg synes det er meget sløret og ikke særlig godt når man skal se TV, men jeg har nu heller ikke brugt meget tid på det da det hele så ret dårligt ud, på grund af DVI/HDMI.

Jeg prøver med lyden og skriver tilbage hvis jeg finder ud af noget.

Udover dette synes jeg heller ikke den larme særlig meget.

(skulle dette indlæg ikke være i http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=25 - Microsoft Media Center, MCE og HTPC )

Hej for at få et godt udbytte, skal du køre VGA til PC, hvis du bruger komposit til Scart, så kan jeg godt forstå det ikke ser godt ud.

Mht, til Tv signal, så får jeg mit fra TDC gennem en selcltor digital boks, og det er faktisk OK.

P.S. Samsung understøtter ikke DVI til HDMI, men kun HDMI til HDMI, så det skulle være fremtiden, indtil da , skal du være glad for at du har PC ind, for det er der mange skærme der ikke tilbyder.

Mvh.

Jesper



Skrevet af: Jens Jørgen
Skrevet den: 27-Februar-2006 kl. 12:55

Det er helt sikkert der for at DVI/HDMI ikke ser godt ud så, jeg prøver VGA til PC og ser hvordan det bliver og venter på HDMI/HDMI når det kommer engang.

Hvordan med lyden er der nogen som ved om man kan tilslutte højtalere direkte til de 6 lydudgange der er eller skal det gennem en forstærker ?



Skrevet af: Jens Jørgen
Skrevet den: 01-Marts-2006 kl. 11:11

Jeg tror jeg har fundet ud af det med lyden, det er ikke muligt at få en ordenlig souround ud gennem lydkortet så der må bruges et reciver.

Er det evt. muligt at lave HD-tv ud gennem et vga kabel ? Jeg prøve at hente de Video klip fra Microsoft med HD men jeg synes ikke det så fantastisk ud ?

Nå men ellers er jeg godt tilfreds med maskinen mangler bare at få tv delen til at køre ordenligt.

 




Print side | Luk vindue