Print side | Luk vindue

Undertekster på TV1000 (Samsung HD boks)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76406
Udskrevet den: 04-Januar-2025 kl. 07:35


Emne: Undertekster på TV1000 (Samsung HD boks)
Skrevet af: Don Drift
Emne: Undertekster på TV1000 (Samsung HD boks)
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 11:10
Hej allesammen.
 
Jeg har en Samsung HD boks fra Viasat. Jeg har dog 2 problemer med den.
 
Det ene, og mest irriterende, er at når jeg ser film på TV1000, så passer underteksterne, de bliver heletiden ude af synk, nogle gange hjælper det at slå dem fra, og sætte dem på igen, eller skifte kanal og så tilbage igen. Men det er virkelig pisse irriterende. Er der noget man kan gøre?
 
En anden ting er at ind imellem, så kommer der en "gennemsigtig" boks på det grafiske overlay der er, når du skifter kanal. F.eks. nede i venstre hjørne, så er der en stor firkant hvor det grafiske mangler...
 
Hvad kan man gøre?



Svar:
Skrevet af: antennespecialisten
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 12:08

Hej Don..

Puhaa, jeg kunne hurtigt remse en masse andre fejl op med den boks.. Men lyder umiddelbart som om at det er en software fejl..
 
Jeg ville give Viasats kundeservice et kald, forklare dem fejlen & evt. bede om en ny boks :)
 
Jeg kører med en Pace HD boks til Viasat.. kører rigtig fint faktisk :)


-------------



Canal Digital

Viasat

Waoo TV + FiberNet

YouSee Kabel+Fiber TV


Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:15
Jeg har også en Pace HD/HDD box, og der kommer underteksterne også altid ud af sync på TV1000 kanalerne. Jeg kan ikke se en film uden lige at skulle skifte kanal sådan cirka hver halve time. Når man så skifter tilbage igen, passer det i nogen minutter igen.
 
Min er svjv på den nyeste SW, men får du noget brugbart ud af Viasat support vil jeg da gerne høre om det. Jeg har selv opgivet.


Skrevet af: Don Drift
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:18
Jeg har nu ringet frem og tilbage 3-4 gange (pisse irriterende).
 
Men vi kunne så til sidst konstatere at jeg har en ældre software, da det nyeste udgivelse er 115 og jeg selv har 114.
 
Jeg blev så bedt om at opdatere, men det kan jeg ikke, da min signalstyrke kun er på sølle 43% (jeg bor i et lejlighedskomplex, og har ikke rådighed over kabler osv.)
 
Så de konkluderede at de intet kunne gøre, andet end at jeg måtte prøve at forbedre mit kabel jeg har her i min lejlighed, og så håbe på det boostede styrken. De sagde noget om ordentlig kabelføring, ordentlig af-isolering osv. - Har i nogle tips?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:25
 
 Du har alt for lidt signal, det skal forbedres, men da i kan jeg forstå, har et noget underligt system med fælles parabol, så må du få de ansvarlige til at forbedre det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Don Drift
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:27
Må se hvad jeg kan gøre, man kan ikke gøre noget ved kablet i sig selv? Jeg købte det af en radiomand i tidernes morgen da jeg fik parabol. Det virker sådan set fint, godt billede osv. - men kan jo så bare ikke opdatere


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:31
 
 Du skriver jo, at det er et fælles system, hvor du ikke kan rette og justere på noget, og så er der jo ikke noget du selv kan gøre.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Don Drift
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:32
Nej det rigtigt.. Men tænker på om det kabel jeg har trukket i min lejlighed kan gøres bedre?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:33
 
 Hvis ikke det der kommer ud af din tilslutning er bedre, så er der jo ikke noget du kan gøre.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: antennespecialisten
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 13:35
Kender du ikke nogle andre som har Viasat derhjemme (udenfor jeres lejlighedskompleks) ?
 
En mulighed kunne jo også være at tage din boks med over til dem, og få den opdateret igennem deres parabol? :)
 
Men er også enig om at det er alt for lidt med 43% i signalstyrke..


-------------



Canal Digital

Viasat

Waoo TV + FiberNet

YouSee Kabel+Fiber TV


Skrevet af: Don Drift
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 14:43
Kan desværre ikke gøre andet end at kontakte viceværten, og nævne at der er et problem med signalstyrken. Ud over det, kan jeg prøve at forbedre det kabel jeg selv har trukket. Måske det kan af-isoleres bedre, og måske der skal være lidt mere kobbertråd i enderne.
 
Men gør det nogen forskel at signalstyrken er 43%? (Ud over selvfølgelig at jeg ikke lige kan opdatere) - Men altså min signalkvalitet er 100% - Der er ingen problemer med billede eller lyd.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 14:48
 
 Det er vel unødvendigt at sige, at forbindelserne på kablet skal være i orden. Så se efter at det er korrekt monteret i F-Connectoren.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Don Drift
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 14:49
Du må lige uddybe "F-Connerctoren" :D


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 14:54
 
 Dem du har monteret på dit kabel, at de er monteret korrekt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: antennespecialisten
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 16:54
Don.. F-Connectoreren er det som sidder i enden af kablen, som du bruger til at forbinde med modtageren :)

-------------



Canal Digital

Viasat

Waoo TV + FiberNet

YouSee Kabel+Fiber TV


Skrevet af: mitri
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Mikkel.C Mikkel.C skrev:

Jeg har også en Pace HD/HDD box, og der kommer underteksterne også altid ud af sync på TV1000 kanalerne. Jeg kan ikke se en film uden lige at skulle skifte kanal sådan cirka hver halve time. Når man så skifter tilbage igen, passer det i nogen minutter igen.
 
Min er svjv på den nyeste SW, men får du noget brugbart ud af Viasat support vil jeg da gerne høre om det. Jeg har selv opgivet.

Jeg har også Paceboksen fra Viasat, men jeg har hovedsaglig tekst sync problemet på selveste TV 1000 og TV 1000+1.
De andre kanaler kører det rimeligt på, men jeg har heller ikke kunne få noget brugbart ud af Viasat support omkring det problem.
Tekst sync problemet er efterhånden gammelt, og har eksisteret i større eller mindre grad i al den tid boksene har været på markedet.


-------------
Sony TV kld-55ex9005.
Apple TV 4K
MARANTZ NR-1606 .
2x Dali Lector 6 Front.
1xDali Concept 1 center.
2xDali Concept 1 Bag.
2xSubwoofer Dali SUB E-12F
Airties 7410 4K Tvboks
Fibia fiber Tv
Waoo 200/200


Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 18:28
Som de skriver her, er der problemer med sync på teksten.
http://www.viasat.dk/Kundeservice/Driftinformation/menu-id-286.html - http://www.viasat.dk/Kundeservice/Driftinformation/menu-id-286.html
 
jeg har selv den nye PACE 855 HD plus boks (ikke 850) er den er ikke et hak bedre end den gamle, jeg skal tage strømmen fra den 3-10 gange om dagen, da billedet fryser, og boksen går død.
Har snakket flere gange med support, og i mandags kom der ny software, men det hjalp ikke, så den ryger retur.
 
jeg har installeret SAMSUNG 670N HD boksen på arbejdet, og der er kun 6% signalstyrke(70m kabeltræk), men 100% signalkvalitet, og utroligt nok har den fungeret upåklagligt i 1 år nu. der er simpelthen ingen problem med den..... (må være den eneste i DK) :-)
 
MEjnert
 


Skrevet af: Don Drift
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 19:56
Min samsung boks virker da også kanon godt. Ind imellem kommer der nogle små fejl, så som at det grafiske overlay ikke virker ordentligt, eller underteksterne virkelig er "fucked". Men så genstarter man den bare og så virker det igen...


Skrevet af: ansa
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 15:42
Min Samsung (nr 2) har også problemer med undertekster på TV1000 og skal også genstartes flere gange om ugen - viasatsupport er også her i vildrede - reset og genstart - men det kan sku da ikke passe at man køber sådan en boks og den så ikke virker - er der ikke nogen der her fået et svar/løsning med VIASAT på dette store problem?? Fik boksen for at se DRHD - vil ikke betale for VIASAT's HD kanaler!!! men overvejer at skifte til en Free Air box  så jeg kan se DRHD og så skifte min SAMSUNG ud til min alm. VIASAT boks - så jeg jo har liggende (utrolig!!!) - men nogen med løsning så høre jeg gerne !!!

-------------
Panasonic TX-32LX85F, Sony KDL-40EX500, Xbox360, Wii, LG HDD/DVD, VIASAT Digital box - VIASAT HD-Samsung



Print side | Luk vindue