Print side | Luk vindue

WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C modtager / analog TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76488
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 11:44


Emne: WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C modtager / analog TV
Skrevet af: Dnis
Emne: WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C modtager / analog TV
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 20:59
http://www.dustinhome.dk/pd_5010206525.aspxer - http://www.dustinhome.dk/pd_5010206525.aspxer

Hej, dette er mit første indlæg, så håber at jeg har placeret det rigtigt

Jeg har købt overstående kort, og har prøvet WinTv uden held. Derfor har jeg installeret DVBViewer som jeg før har haft held med (på egen antenne).

Sagen er den at jeg er flyttet til Århus og jeg betaler dermed se følgende kanaler:
http://www.stofa.dk/kabeltv/showoversigt.php?shortcut=stofatvudbud&plantid=791

Dog fandt jeg fremtil at århus antenneforening stadigvæk sender analogt, (og så vidt vides også digital på samme tid)

Dog har jeg problemer med at finde nogle kanaler. Jeg har prøvet DVB-C (cabel) med QAM 64 uden held.

Har prøvet flere forskellige indstillinger med samme resultat. Den kører frekvenserne igennem, uden at finde en eneste kanal.

Alle forslag modtages med kys hånd.

(skriv hvis i mangler noget information)

På forhånd tak

Mvh Dennis



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 21:10
 
 Du er vel klar over, at det ikke er muligt at se betalingskanaler med den modtager, kun det Digitale spejl, og kun dem der er i MPEG2.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Du er vel klar over, at det ikke er muligt at se betalingskanaler med den modtager, kun det Digitale spejl, og kun dem der er i MPEG2.
 
Det er ikke korrekt. Med DVBViewer kan man også tage ukodede MPEG4 kanaler med dette kort. Det er nemlig ikke kortet, men softwaren der afgør om man kan tage MPEG4.
 
Og til spørgeren: Er du sikker på det er QAM 64 du skal søge på? Prøv eventuelt nogle af de andre, eller søg på antenneforeningens hjemmeside for yderligere information.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 21:47
Tak for de hurtige svar.

Århus antenneforenings hjemmeside (http://www.tvaarhus.dk/Default.aspx?ID=7) er middelstalt ubrugelig, dog kan jeg se at det hele køre igennem stofa, og på stofa kan jeg se (under digital tv):
 
"2. Hvordan laver jeg kanalsøgning/opsætning af de digitale kanaler:
Når dit fjernsyn er tilsluttet antennestikket, kan kanalsøgningen/opsætningen af de digitale tv-kanaler begynde; se nedenfor.

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz (346000 kHz)
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0
" Kilde: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=335

Dog må mit tv være kabel-tv, da jeg betaler det over min husleje. Må prøve at ringe til Stofa.. desværre... sidste jeg have problemer med mit net skulle der 5 forskellige supportere til før de fik løst problemet. Derfor håber jeg lidt at der er nogle der ude, der sidder med lignende problemer :P


Du siger jeg kan prøve de forskellige igennem.. Nu er det sådan at listen er rimelig lang, så hvis er var nogle der kunne slå fast hvilken QAM der skal bruges vil det være fantastisk.




Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:00
Jeg har nappet nedenstående fra en anden antenneforening, som også får sit signal fra Stofa.
 
Netværks ID : 0 (nul) eller 1.
Symbolrate: 6900.
Modulation: QAM 64.
Start frekvens: 346,00 Mhz
 
De ligner jo dine til forveksling og virker fint med mit Terratec kort når jeg laver en søgning i DVBViewer.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:08
Af en eller anden underlige årsager har jeg nu fået 4 kanaler ind (via qam 64). Jeg har fået Zaptor, DR1, DR2, og TV2Østjylland. De ligger nu i kanallisten.. det er da fremgang..

Dog kan jeg ikke se pågældende kanaler, da DVBviewer desværre går i "svare ikke" tilstand.
Har DVBViewer en log funktion?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Dnis Dnis skrev:

Dog kan jeg ikke se pågældende kanaler, da DVBviewer desværre går i "svare ikke" tilstand.
 
Sker det hver gang du starter DVBViewer?
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:20
Jeg kan fint starte DVBViewer, det er når jeg vælgter kanal, fx når jeg vælger Dr1, så fryser programmet og jeg kan ikke afslutte det før jeg unplugger min "usb"(den jeg får signal igennem).

Jeg har uploadet et billede af de informationer jeg har på dr1 kanalen:

http://www.gratisupload.dk/download/40649/



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:28
Du kan afslutte med ctrl - alt - delete og vælge afslut job. Så er du fri for at unplugge.
Hviken MPEG dekoder har du valgt i DVBViewers indstillinger? Det kunne nemlig tyde på du mangler en dekoder.
Det billede du har uploadet er totalt ulæseligt.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:35
Jeg har ffdshow MPEG-4 Video decoder.

Jeg må indrømme at jeg er ret ligeglad med de 4 digitale kanaler, (de er selvfølgelig bedre end ingen ting), men hvordan søger jeg på analog kanaler, og burde mit kort ikke også kunne klare analog.

Måske et dumt spørgsmål, men kan DVBviewer vise analog tv (ud fra navnet lyder det nemlig ikke sådan)


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Dnis Dnis skrev:

Jeg har ffdshow MPEG-4 Video decoder.

Du kan ikke bruge en MPEG4 dekoder til MPEG2 kanaler (de kanaler du har fundet er MPEG2). Til MPEG4 kanaler, som du endnu ikke har fundet, vil jeg anbefale Divx 7.
Og nej DVBViewer kan kun klare digital TV (DVB-C, DVB-S og DVB-T).
 
Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:48
Selvfølgelig, Det er logisk.. (doh!),

Kan du anbefale en god MPEG 2 decoder?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Dnis Dnis skrev:

Selvfølgelig, Det er logisk.. (doh!),

Kan du anbefale en god MPEG 2 decoder?
 
Prøv at se hvad du har i rullemenuen i DVBViewer. System default plejer at virke med MPEG2. Ellers er der f.eks. ffdshow, Cyberlink, Nero, Intervideo og Elecard, blot for at nævne nogle.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 23:19
Bliver desværre nød til at stoppe for i aften... (arbejdsdag imorgen), men mange tak for hjælpen indtil videre... Det er ikke sådan at jeg har indstillet kampen, den er bare på pause til imorgen.

Sov godt!


Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 07:11
@Dnis
Velkommen til.
Jeg har en tilsvarende tuner i mit setup, og oplevede i starten gentagne "frysninger".
Ved at google rundt fandt jeg en opdateret driver på hauppauges tyske hjemmeside, som virker noget bedre. Kan dog ikke huske adressen.
Har dog selv YouSee og kan se alle de tilgængelige digitale kanaler, både mpeg2 og mpeg4.
Held og lykke med dit projekt.


-------------
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 00:34
I dag har jeg prøvet team-Mediaprotal hvilket var alt for advanceret og for mit vedkommende ubrugligt.

Derfor gik jeg i gang med at kigge efter alternativer og fandt frem til http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_PVR_software_packages

Jeg skal love for at det er noget af en jungle... men har nu prøvet GB-PVR som kan finde mit kort, men er så ikke nået videre.

@zaboom, jeg har prøvet at være inde på deres tyske hjemmeside samt deres amerikanske og jeg må indrømme at jeg var rimelig overrasket over at se så forskellige drivere på så vidt ens hjemmesider. Jeg burde have den nyeste driver nu.


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 20:05
Har fået mit system til at virke med det orginale winTV 7.1 software.
Det viser sig at den nyeste driver jeg kunne finde på Hauppauge hjemmeside (både svensk,engelsk,tysk og amerikansk), ikke er den nyeste. Istedet fandt jeg frem til en driver pakke hvor den nyeste driver var i.

http://www.hauppauge.se/forum/showthread.php?t=2074&highlight=hvr+930c

Så nu virker det hele, jeg kan se analog tv samt DVB-C :)


Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 11:02
@Dnis
Lige netop problemer med hauppauges software og drivere var grunden til at jeg har droppet det firma (nogen der vil købe et par tunere?!)
 
Edit:
De fik vist nok af min (og andres) brokken over at 930C ikke virkede med dvb-c i WinTV 7 Wink Wink (den endte med at blive returneret til forretningen)


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 13:58
Jeg har fået DVB-C til at virke i DVBViewer, og efter som det kun er dr1, dr2 og tv2 jeg kan se via DVB-C gør det mig ikke så meget.

Hvad jeg lige kan læse på deres forum er de så småt ved at få styr på DVB-C, så det skal nok komme.. Hvis de så bare kunne få styr på deres drivere :)

Men hvornår kommer skiftet fra DVB-T til DVB-C? kommer vi til på et tidspunkt kun at bruge DVB-C eller hvad kan fremtiden byde?


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Dnis Dnis skrev:


Men hvornår kommer skiftet fra DVB-T til DVB-C? kommer vi til på et tidspunkt kun at bruge DVB-C eller hvad kan fremtiden byde?

DVB-T er til antennebaseret tv og DVB-C er til kabel-tv. Begge standarder vil derfor eksistere side om side også fremover.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Dnis Dnis skrev:

Jeg har fået DVB-C til at virke i DVBViewer, og efter som det kun er dr1, dr2 og tv2 jeg kan se via DVB-C gør det mig ikke så meget.

 
Med ovennævnte kanaler lyder det nærmere som DVB-T. Er du sikker på du har indstillet korrekt i DVBViewer?
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Dnis
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 14:49
Ja, for kan se zaptor og får kun dvb-c og analog tv fra århus antenneforening, ingen dvb-t desværre.


Skrevet af: NeZz_DK
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 00:14
Prøv at søg QAM256 med 6900 symbol rate fra 346Mhz så skulle der gerne dukke en stak kanaler op.
 
Husk at sætte free to air på hvis du ikke har et CI-kort ellers får du nogle kanaler 2 gange da de også sendes kodet.
 
Hos mig finder jeg et par DR kanaler og TV2 Østjylland på QAM64 mens resten ligger på QAM256


Skrevet af: hautho
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 21:04
Hej!
 
Mit wintv7 finder alle mine stofa dvb-c kanaler ved søgningen, men men men, den skriver "no signal" når jeg vil se kanalerne.
 
Nogen der har et tip til hvad der kræves for at jeg kan få det til at virke??


Skrevet af: TNKolding
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 18:15
Hej,
 
- har nøjagtigt samme problem. Ikke at det er til nogen hjælp, men så ved du da at du ikke er alene.
 
Fik min tuner i fredags og brugte hele eftermiddagen på at forsøge at få det til at virke...men nej. Jeg har også Stofa og tuneren, der er sat op som dvb-C tuner, finder 136 kanaler såvidt jeg husker. Men når jeg vil se dem i WinTV7 skriver den "No signal" Cry
 
Prøvede også at sætte den op som dvb-t tuner. Her kunne jeg kun høre lyden - men der var intet billede Angry
 
Har du fundet en løsning ?
 
Vh TN
 


Skrevet af: hautho
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 08:08
nope, men prøver ihærdigt


Skrevet af: confused
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 10:44
I ville nok få lidt bedre respons, hvis I oprettede indlægget i det rigtige forum, omkring htpc og mediecentre.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....


Skrevet af: hautho
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 16:40
Okay, troede egentlig stadig at det var det rigtige forum "modtagelse og udstyr generelt"
 
Men, fint, opretter den samme tråd der hvor du foreslår.
 
Mvh
 
Thomas


Skrevet af: hautho
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 18:53
Nu har jeg fået enkelte kanaler til at virke i Windows Mediacenter:
 

DR1, DR2, DK K, DR UPDATE, TV5 MONDE, TV2, ARD (DAS ERSTE), NRK1, TV2 NORGE, RAI UNO, TV4 SVERIGE, TV2 FILM HD, FOLKETING, ZAPTOR, TEGNSPROG.

Hvordan får jeg mon resten???

 



Skrevet af: avh
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 19:03
Det letteste er at få det til at virke i dvbviewer, som direkte har support af DVB-c...
Det drejer sig kort godt om at have den rigtige transponder-liste at scanne efter..

Mediacenter har ikke support af DVB-C, men der er forskellige krumspring med at simulere dvb-c som dvb-T.

Derfor ville det være lettest at få det til virke OK i dvbviewer først...
 
Brug evt. utillityen fra dvbviewer transedit, som kan analysere signalet pr. transponder/MUX og danne en channalliste, som kan importeres i dvbviewer...


-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: hautho
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 08:56
AVH:
 
Jeg kan ikke finde noget i dvb-viewer, er det ikke fordi dette program ikke understøtter Hauppauge 930c?


Skrevet af: avh
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 09:36
Findes der de såkaldte BDA-drivers til kortet? (så burde det virke med dvbviewer)

Og kan kortet findes i windows kontrolpanel/hardware devices, som værerende OK installeret??
Findes det i dvbviewer under Option/hardware (scan for hardware)?

Hvis det er tilfældet, skulle man kunne scanne...
(vælg kabeltv, qam, og symbolrate som passer til udbyder)
 
Og en korrekt transponder liste at scanne efter...


-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af hautho hautho skrev:

AVH:
 
Jeg kan ikke finde noget i dvb-viewer, er det ikke fordi dette program ikke understøtter Hauppauge 930c?
 
DVBViewer understøtter Hauppauge 930C. Prøv at downloade programmet Transedit fra DVBViewers members section. Lav herefter en blind scan på Kabel. Jeg fandt samtlige Stofa kanaler på denne måde, hvor DVBViewer alene ikke kunne finde én eneste. Når scanningen er slut kan kanallisten rettes til (slette eventuelle overflødige kanaler, flytte etc.) og importeres i DVBViewer, hvorefter alt virker som det skal.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: TNKolding
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 20:09
Hej,
 
Oprettede du en ny tråd og kan du i givetfald lægge et link ?
 
Har du i øvrigt lys i den LED der sidder i usb-tuneren ? På min går lyset ud kort efter jeg har sat den til computeren - jeg vil antage at det skal lyse. Der er i øvrigt 2 LED'er i tuneren. Hvad står de for hhv. ?
 
Det kan sgu da for fanden ikke passe at man sælger sådan noget her og så sender noget software med som er totalt ubrugeligt.
 
vh TNKolding
 
P.s. Har nu testet den på to computere. Begge med Win XP og Core2Duo processorere. Begge gange med resultat "No signal" Angry


Skrevet af: Martingk
Skrevet den: 11-Juni-2010 kl. 05:14

Havde samme problem men efter jeg fandt en opdatering 1.3e på den tyske side http://www.hauppauge.de/de/site/support/support_wintv7c.html - http://www.hauppauge.de/de/site/support/support_wintv7c.html  fik jeg det til at virke pånær HD kanalerne



Skrevet af: TNKolding
Skrevet den: 11-Juni-2010 kl. 08:27
Jeg installerede også WinTV7 1.3e fra www.hauppauge.de for et par dage siden. Nu er der lys i LED'en i tuneren når jeg åbner WinTV og jeg kan se alle de analoge kanaler. Desværre kan jeg kun se 20-30% af billedet, på de digitale kanaler (tuneren har fundet 139 digitale kanaler) og lyden bryder op. Programmet er også crashed med "unhandled exceptions" et par gange  og nej jeg kan vist hellerikke se HD kanaler overhovedet.

Jeg har ringet til Hauppauge i England (man bliver omstillet hertil når man ringer til Hauppauge Scandinavien). De bad mig sende nogle screendumps af "fænomenet", hvilket jeg har gjort. De svarede, at de ville videresende det til nogle kolleger, da de ikke kunne finde nogen forklaring. De virkede i øvrigt seriøse og svarede hurtigt på min mail.

vh TNKolding


Skrevet af: TNKolding
Skrevet den: 07-Juli-2010 kl. 16:09
Hej,

Har fået det til at virke efter at jeg købte et løst PCI - 4 USB porte kort og smed i computeren. Tror båndbredden på USB portene på mit bundkort var overbelastet eller noget - anyway det virker nu....undtagen HD kanalerne.

Har klaget over det hos www.hauppauge.co.uk - deres forslag er at checke om Arcsoft codec'ene er der (i installerede programmer) og da de var det, at afinstallere og installere WinTV igen - det havde bare ingen effekt...Cry 

Har du fået HD kanalerne til at virke Martin ?

vh TNKolding



Print side | Luk vindue