Print side | Luk vindue

Stofanet, Sony og digitale kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76531
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 03:58

Emne: Stofanet, Sony og digitale kanaler
Skrevet af: Maestro
Emne: Stofanet, Sony og digitale kanaler
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 14:53
Hej Alle,

Det er nu ved at være et par år siden, jeg har slået min vej forbi - men nu håber jeg at kunne drage nytte af jeres hjælp og ekspertise.

Jeg har for nyligt købt en Sony V5500, som jeg er ganske godt tilfreds med.

Til min store glæde ser jeg at Stofa har åbnet op for alle digitale kanaler, i min lokale antenneforening (Har i sin tid eget zaptorboksen, som jeg valgte at smide i havnen).

Jeg har scannet, og finder alle digitale kanaler, men til min ærgelse virker kun de normale gratiskanaler. Jeg har fået bekræftet af stofa at jeg burde have adgang til alle kanaler, da det digitale signal skulle være et spejl af alle vores analoge kanaler.

Kanaler som TV3, 3+, Zulu, Kanal5 mv. står bare som sorte kanaler, jeg kan dog nogengange høre lyden, men har altid EPG tilgængelig.

Når jeg kigger i min digitale indstillinger, står alle som jeg har fået oplyst af stofa, pånær QAM værdien - som jeg åbenbart ikke kan ændre - denne står til 256, hvor den ifølge Stofa burde stå på 64.

Nu har jeg surfet en del, og læst om en del problemer med Stofa og Sony - men jeg vil gerne høre om der er nogle der konkret har noget erfaring, og muligvis en løsning.

Håber på jeres hjælp. Clap

Svar:
Skrevet af: Thomas K
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 17:43
Du skal være opmærksom på, at en del af kanalerne ligger 2 gange i nettet. Den ene er kodet(Sort skærm) og den anden er ikke kodet

Skrevet af: Maestro
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 19:42
Hej Cruzz,

Du har jo fuldstændig ret - de første 30 kanaler lå som kodet, og jeg har nu fundet de rigtige åbne kanaler.

Super fedt.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 20:27
Tænk, hvis man kunne bede sit TV om at frasortere alle kodede kanaler, når man lavede en kanalsøgning...

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Tænk, hvis man kunne bede sit TV om at frasortere alle kodede kanaler, når man lavede en kanalsøgning...

Det kan nogle fjernsyn - når du laver en søgning kan du søge efter free-2-air/gratis kanaler.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

De nye Sony tv, f.eks. V5500 og W5500, kan søge efter "gratis tjenester" i stedet for "alle tjenester". Det virker fint.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 21:38
Vores W4000 har også en søgeindstilling, der hedder et eller andet i retning "gratis tjenester", men jeg ved ikke, hvad den gør. Den fjerner i hvert fald ikke det hav af krypterede kanaler, man skal arbejde sig igennem, før man når frem til de ukrypterede. 

Print side | Luk vindue