Print side | Luk vindue

Er lidt nysgerrig.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76565
Udskrevet den: 14-November-2024 kl. 08:42

Emne: Er lidt nysgerrig.
Skrevet af: fisterolfert
Emne: Er lidt nysgerrig.
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 22:44
Hejsa, læste lige lidt om salget for plasma kontra lcd/led. Det er tydeligt at der bliver solgt væsentligt flere lcd/led skærme end plasma, men hvorfor egentlig?
Jeg syntes personligt at en god plasma skærm viser et meget pænere billede end lcd/led og det har de fleste tests jeg har læst også peget på.
Så forstår ikke helt hvorfor så mange mennesker ikke vælger at købe det tv med bedst billede, i min verden er det da det absolut vigtigste ved en ny skærm.

Nogen der har en god forklaring på det?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 22:51

Hvor mange reklamer ser du for Plasma TVer.? Når du kommer ind hos en Pusher og vil købe et TV, hvad vise de dig så, alt andet end Plasma. Så er det så underligt at der bliver solgt så få af dem, og hvor mange fabrikater laver Plasma TVer contra LCD, og dem der gør hvad har de flest af.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Strange
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 22:51
Ja, det er der en ganske god forklaring på. Mytedannelser og usandheder har igennem de seneste år stillet plasma i et lys det ikke fortjener. Misinformation fra sælgere der ligeså godt kunne vejlede om espressomaskiner har heller ikke hjulpet på situationen og sidst men ikke mindst har lcd producenterne haft nogle super gode marketing folk der har formået at lave gammel vin på nye flasker. Eksempelvis lcd til led.

Skrevet af: pipper
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvor mange reklamer ser du for Plasma TVer.? Når du kommer ind hos en Pusher og vil købe et TV, hvad vise de dig så, alt andet end Plasma. Så er det så underligt at der bliver solgt så få af dem, og hvor mange fabrikater laver Plasma TVer contra LCD, og dem der gør hvad har de flest af.?

Og det gør de fordi LCD står bedst i butikken (det siger i jo selv).
Hvorfor skal hr. og fru Danmark så købe plasma.

Det er jo ikke alle der køber mørklægningsgardiner når de skal se tv.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 23:03

Der er en grund til at man køber Plasma, og det er på grund af kvaliteten på billedet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: pipper
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 23:06

Der er en grund til at man køber Plasma, og det er på grund af kvaliteten på billedet.

Det vil sige at de fleste folk i Danmark ikke har forstand på et godt billede, men kun de færreste Confused

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 23:12
Retention, plasmastøj i billedet, plasma-buzz, blæsere, vægt, skrøbelighed ved transport, retention endnu en gang fordi det er noget l*rt, at folk stadig skal finde sig i det. Behøver jeg skrive mere?

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: kbking
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 23:30
nu er det "perfekte billede" noget meget subjektiv jeg hader et billede der flimre (som plasma gør) men det er der mange der ikke hader. andre hader backlighting og smalle billede vinkler, det er ikke noget problem for mig. andre igen vil have høj billede kontrast imens andre igen vil have kraftige farver. og så er der 99% af danmarks  befolkning der er hamrende græsk katolske for om billedet har høj kontrast eller fesene farver bare skærmen kan vise 2900 happines. og de vælger lcd fordi det er billigt og der er smæk på drengen når de står nede i fona og skal vælge tv.

Skrevet af: fisterolfert
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 23:38
Som sagt er billedekvalitet det vigtigste for mig på en skærm hvor jeg skal se billeder/film ect. og kan ikke helt forstå hvorfor det ikke er det for de fleste andre.
Det er sandt at der er væsentlig flere lcd skærme ude i butikkerne, måske er det bare mig der er naiv når jeg tror at folk da selvfølgelig lige tjekker nettet, for hvad man for mest for pengene for.
Har aldrig set et lcd/led tv jeg kunne finde på at købe, efter min mening har de en underlig glød, der får alt til at ligne et dokumentar program, selv store hollywood film.

Kan høre at der stadig er folk som har problemer med burn-in(og syntes da også at det er ærgeligt hvis producenterne endnu ikke har fået løst det problem). Det har jeg heldigvis ikke. Mit pioneer plasma har indimellem retention efter nogle timer med ps3 spil eller tv logo, men det forsvinder altid hurtigt igen, og man ser det faktisk kun hvis man sidder og leder efter det. For mig er det eneste minus ved min plasma skærm, og ikke i nærheden af at være så irriterende som at se film på en lcd.

Håber at næste teknologi, OLED, frier os for de problemer de nuværende teknologier har.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 23:44
En hel gamer generation har via PC vænnet sig til LCD´s sterile skarphed og mulighed for pang-farver . For dem er det korrekte billede, - som plasma hidtil har været tættere på end LCD - mat og glansløst.

Og så er der jo hele segmentet fra 37" og ned,  som LCD er alene om  . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

Som sagt er billedekvalitet det vigtigste for mig på en skærm hvor jeg skal se billeder/film ect. og kan ikke helt forstå hvorfor det ikke er det for de fleste andre.
Det er sandt at der er væsentlig flere lcd skærme ude i butikkerne, måske er det bare mig der er naiv når jeg tror at folk da selvfølgelig lige tjekker nettet, for hvad man for mest for pengene for.
Har aldrig set et lcd/led tv jeg kunne finde på at købe, efter min mening har de en underlig glød, der får alt til at ligne et dokumentar program, selv store hollywood film.

Kan høre at der stadig er folk som har problemer med burn-in(og syntes da også at det er ærgeligt hvis producenterne endnu ikke har fået løst det problem). Det har jeg heldigvis ikke. Mit pioneer plasma har indimellem retention efter nogle timer med ps3 spil eller tv logo, men det forsvinder altid hurtigt igen, og man ser det faktisk kun hvis man sidder og leder efter det. For mig er det eneste minus ved min plasma skærm, og ikke i nærheden af at være så irriterende som at se film på en lcd.

Håber at næste teknologi, OLED, frier os for de problemer de nuværende teknologier har.

har den samme holdning og det første som ryger på porten, når man kan få en oled monitor til en rimelig pris er min lcd monitor.

oled er meget langt væk, pågrund af det koster rigtig mange penge og udvikle og prisen som det skal sælges må dårligt være over 10000 kr og helst for en 65 tommer.

lcd tv er langt billigere og producere og mange unge er vokset op med lcd monitor og spil.
så er det også naturligt og købe et lcd tv.
samt de fleste plasma tv folk har set er også de meget billige modeller og dem er der heller ikke meget ved.

Men nej jeg kommer ikke til at købe et lcd tv på noget tidspunkt.
der til skal så siges jeg har købt projektor og bruger mest den til film

Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 14:47
Hehe, en ny flamertråd, utroligt at folk gider blive ved.

Til trådstarter, jeg mener også at radiomandens svar var meget kvalificeret.

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 14:58
Tror ikke altid det er fordi folk er dumme de ikke køber plasma, tror da selvf. tit det har noget at gøre med hvad der er rundt omkring i reklamerne.. men derudover er der også andre fokus områder.

Der er tykkelsen, hvor der kun er 2 plasmaer der kan være med B850 som koster 16k og en Panasonic Z1 som er ENORMT dyr.

Så er der også skrønerne, så som burnin som folk stadig binder sig i, men omend burnin er næsten elimineret, så har det bare fået et nyt navn som hedder retention, mange finder det underligt at man skal acceptere 10minutter med et TV2 logo efter man har skiftet kanal.

der er støj / og skiftende pive toner, som er slemme i plasma.

Men derudover, tager man et tv som panasonic som er et af de bedste plasma tilbage, så er Samsung MIL foran hvad angår menusystemer, DVB tuner delen /guide og andet.

min V10 var ELENDIG i forhold til hvad samsung kan med menu´er og tv guide, og ved mine forældre er SINDSSYGT glade for hvad deres B555 kan på den front.

For billed "nørder" der er forskellen stor billedmæssigt på plasma og Lcd, men for den almene befolkning der er forskellen minimal, og ligegyldigt hvad folk siger, så er et tv ikke kun billedet.

det er et kompromis mellem design/muligheder/brugerflade og billedkvalitet. og tager man et panasonic plasma, så er det kun godt med på et af disse punkter, netop billedkvaliteten, som er sublim.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Tror ikke altid det er fordi folk er dumme de ikke køber plasma, tror da selvf. tit det har noget at gøre med hvad der er rundt omkring i reklamerne.. men derudover er der også andre fokus områder.

Der er tykkelsen, hvor der kun er 2 plasmaer der kan være med B850 som koster 16k og en Panasonic Z1 som er ENORMT dyr.

Så er der også skrønerne, så som burnin som folk stadig binder sig i, men omend burnin er næsten elimineret, så har det bare fået et nyt navn som hedder retention, mange finder det underligt at man skal acceptere 10minutter med et TV2 logo efter man har skiftet kanal.

der er støj / og skiftende pive toner, som er slemme i plasma.

Men derudover, tager man et tv som panasonic som er et af de bedste plasma tilbage, så er Samsung MIL foran hvad angår menusystemer, DVB tuner delen /guide og andet.

min V10 var ELENDIG i forhold til hvad samsung kan med menu´er og tv guide, og ved mine forældre er SINDSSYGT glade for hvad deres B555 kan på den front.

For billed "nørder" der er forskellen stor billedmæssigt på plasma og Lcd, men for den almene befolkning der er forskellen minimal, og ligegyldigt hvad folk siger, så er et tv ikke kun billedet.

det er et kompromis mellem design/muligheder/brugerflade og billedkvalitet. og tager man et panasonic plasma, så er det kun godt med på et af disse punkter, netop billedkvaliteten, som er sublim.
det er jeg meget enig i

jeg er også hammer ligeglad med hvad andre mener om et tv.
bare jeg kan få et tv næste gang som er bedre end mit pioneer i dag.
fordi i min verden tæller billedekvalitet højst, at andre har en helt holdning er helt i orden.
så det er jo godt der er noget for en smag.

Skrevet af: doit
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Det vil sige at de fleste folk i Danmark ikke har forstand på et godt billede, men kun de færreste Confused

Ja.

Er desuden enig i radiomandens første indlæg.

Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Ja.

Hahah, fordi plasma-nørderne har fundet den hellige gral? Alle vi andre er bare uvidende, og det er mediernes markedsføring, som gør, at LCD sælger bedst; sælgere, som kun vil sælge LCD, producenter, som bla bla... Godnathistorier for små børn!

Måske skal det næste afsnit af Da Vinci-Mysteriet handle om plasma og hvordan det er Guds eget værk? LOL

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 20:02
de hedder billedenørder og hvis man gerne vil have et rigtig godt lcd hedder det
en b&O til over 70000 kr.

Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 20:04

Ja.

Dvs. folk køber alligevel TV som de ikke synes har et godt billede?

Ej, ved hvor du vil hen. Du mener ikke folk ved hvad et godt billede er, hvilket sikkert er rigtigt nok. Men nu er der jo mange mennesker som køber TV efter hvad de selv synes ser bedst ud. 
Jeg arbejder selv i en Radio/TV butik og selvom jeg siger vores Panasonic TV KAN vise et mere korrekt billede end diverse LCD, så køber folk stadig LCD fordi de bedst kan li det billede som det gengiver. Altså et billede som er lyst og skarpt, om det er korrekt eller ej. 

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Ja.

Dvs. folk køber alligevel TV som de ikke synes har et godt billede?

Ej, ved hvor du vil hen. Du mener ikke folk ved hvad et godt billede er, hvilket sikkert er rigtigt nok. Men nu er der jo mange mennesker som køber TV efter hvad de selv synes ser bedst ud. 
Jeg arbejder selv i en Radio/TV butik og selvom jeg siger vores Panasonic TV KAN vise et mere korrekt billede end diverse LCD, så køber folk stadig LCD fordi de bedst kan li det billede som det gengiver. Altså et billede som er lyst og skarpt, om det er korrekt eller ej. 

Korrekt ! Rigtig mange bliver fanget i "butiksfælden". Altså lader sig forføre af LCD´ens evne til at "råbe højest" mht pang farver og knald på  i det lyshav som nu engang er i en butik. Men endnu flere er ofre for fordomme og forkert rådgivning fra venner og bekendte. Plasma ? ? ! - jamen det er en gammeldags teknologi på vej ud, - bruger meget strøm, - burn in osv osv .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Ja.

Hahah, fordi plasma-nørderne har fundet den hellige gral? Alle vi andre er bare uvidende, og det er mediernes markedsføring, som gør, at LCD sælger bedst; sælgere, som kun vil sælge LCD, producenter, som bla bla... Godnathistorier for små børn!

Måske skal det næste afsnit af Da Vinci-Mysteriet handle om plasma og hvordan det er Guds eget værk? LOL

Lad mig omformulere:

Jeg mener, at størstedelen af dem der køber tv i dag, ikke ved hvordan det korrekte billede ser ud. Jeg tilsidesætter det korrekte billede med et godt billede. Det er jeg godt klar over at alle ikke gør.

Men ja, jeg syntes egentlig LCD og især LCD med LED er blæst op til noget det ikke er, af blandt andet medierne og sælgerne, som du selv er inde på.  Smile

Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 03:26
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

de hedder billedenørder og hvis man gerne vil have et rigtig godt lcd hedder det

Nej, for billednørder køber projektor, hvis de har råd til det. I mine øjne er der ikke noget galt med at være billednørd.

Til gengæld er det skidt at være plasma-nørd. Plasma-nørder er sådan nogle, som der findes masser af herinde på recordere. Lever i deres egen lille plasma-verden, hvor alt er sort og hvidt og plasma er bedst. Bare se på jeres indlæg om plasma...I virker lidt indoktrinerede. 

Og nej, man behøver ikke være B&O-snob og give 50.000 + kr. for at købe en ordentlig LCD-skærm.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 08:49
Har selv købt projektor

det har intet med plasma at gøre, men hvor godt et billede er til prisen.
der er nok en grund til plasma tv hele tiden er ligget i toppen når det drejer sig om billedekvalitet.
Jeg er selv meget skuffet over plasma fra pan i 2009 og vil ikke selv købe et.
men derfor ligger de ligger alså stadig i toppen. Det siger vel mere om lcd end plasma.
lcd producenterne kunne bare tage sig sammen og levere et billede som B&O.
Jeg skal bare ikke have en skærm med dynamisk kontrast, det har jeg prøvet

om min skærm hed skoda og en teknik som en trabant er jeg ligeglad med.
bare jeg kan se en film, som den nogenlunde er lavet. 
derfor har jeg en pio og en projektor

Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 10:16

Til gengæld er det skidt at være plasma-nørd. Plasma-nørder er sådan nogle, som der findes masser af herinde på recordere. Lever i deres egen lille plasma-verden, hvor alt er sort og hvidt og plasma er bedst. Bare se på jeres indlæg om plasma...I virker lidt indoktrinerede. 

Og nej, man behøver ikke være B&O-snob og give 50.000 + kr. for at købe en ordentlig LCD-skærm.

Helt ærligt, så klinger det altså lidt hult det der efterhånden. Nu har du skreget "børnehave" i to tråde der omhandler plasma og her kalder du så folk der går efter ordentlig billedkvalitet for "nørder" og kalder dem "indoktrinerede". Det virker mere som om du er plasma-hater end andre er plasma fanboys Smile

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 15:40

Nej, for billednørder køber projektor, hvis de har råd til det. I mine øjne er der ikke noget galt med at være billednørd.

OK, så langt er vi enige...

Jamen, hvad er det der er galt ved at mene at plasma er det bedste, hvilket til stadighed bekræftes af diverse tests ?

Der er jo ingen der skriver at DU skal kunne lide plasmaskærme eller det billede de giver ?

Der da ingen tvivl om at mange kunder bliver forført af de knaldende farver og overdrevne skarphed som vises på LCD-skærme i butiksindstillingen (hvorfor er sådan een egentlig nødvendig?), men prøv engang selv at stoppe op og se på de vandvittige farver de har. Der findes ingen himmel med den blå farve eller tulipaner i den røde farve, som de viser !!Confused

Næh, men hvis man ønsker det mest korrekte billede (og jo, det KAN måles), så kan det altså ikke klares under 10.000,-
Hvis man derimod er ude efter det flotteste, skarpeste eller mest farverige billede, er der mere at vælge imellem og til lavere priser. Der er bare ingen af dem, der giver det bedste billede.

Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 17:28

Helt ærligt, så klinger det altså lidt hult det der efterhånden. Nu har du skreget "børnehave" i to tråde der omhandler plasma og her kalder du så folk der går efter ordentlig billedkvalitet for "nørder" og kalder dem "indoktrinerede". Det virker mere som om du er plasma-hater end andre er plasma fanboys Smile

Jeg hader ikke plasma, langt fra.

Til gengæld hader jeg fanboys. Debatten vedr. tv her på recordere er meget ensporet. Der er ingen anden vej end plasma. 

Jeg skaber bare lidt balance i regnskabet, skiller mig ud fra fåreflokken, en slags yang til jeres yin. Pointen er, at plasma ikke er det bedste valg, og det skal folk vide.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 17:32

Jeg hader ikke plasma, langt fra.

Til gengæld hader jeg fanboys. Debatten vedr. tv her på recordere er meget ensporet. Der er ingen anden vej end plasma. 

Jeg skaber bare lidt balance i regnskabet, skiller mig ud fra fåreflokken, en slags yang til jeres yin. Pointen er, at plasma ikke er det bedste valg, og det skal folk vide.

Det er der vel heller aldrig nogen der har påståetTongue
At vælge et TV indebærer flere faktorer end bedste billedkvalitet

Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Næh, men hvis man ønsker det mest korrekte billede (og jo, det KAN måles), så kan det altså ikke klares under 10.000,-
Hvis man derimod er ude efter det flotteste, skarpeste eller mest farverige billede, er der mere at vælge imellem og til lavere priser. Der er bare ingen af dem, der giver det bedste billede.

Der er masser af andre grunde til at vælge et tv. Som nogen skrev i en anden tråd: hvad kan du bruge det mest korrekte billede til, når retention gør, at du har en masse logoer og tekst, som overlapper hinanden og ødelægger det "korrekte" billede?

Andet, der ødelægger oplevelsen ved det mest "korrekte" billede: plasma-støj i billedet, plasma-buzz, genskin, osv.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 18:14
...

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 19:22

Der er masser af andre grunde til at vælge et tv. Som nogen skrev i en anden tråd: hvad kan du bruge det mest korrekte billede til, når retention gør, at du har en masse logoer og tekst, som overlapper hinanden og ødelægger det "korrekte" billede?

Andet, der ødelægger oplevelsen ved det mest "korrekte" billede: plasma-støj i billedet, plasma-buzz, genskin, osv.
Noget som ganske få har oplevet!Tongue
Flere har oplevet backlight bleeding og clouding og buzzing fra LCDShocked

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 20:58

Når nu jeg ikke har en masse logoer og tekst i mit billede og ikke oplever plasma-støj (hvad det så er),  plasma-buzz, så er det jo ikke relevante ting (for mig) ?

Så du kan ikke generalisere og påstå at alle plasmaskærme har de nævnte problemer....

Skrevet af: Jessemand
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 21:22

Kære Radiomanden.
Dette er ikke for at kaste mere brænde på bålet, men jeg sidder lige nu og bladrer i den seneste omdelte reklame fra Expert. Her er der 10 LCD og 5 plasma og plasmaerne dominerer faktisk de så eftertragtede side 2 og 3 i reklamen. Derudover står den 3-3 hvis man kigger på 40"+. Desuden har jeg fornyligt oplevet 3 gange ud af 3 at blive anbefalet en plasmaskærm som det første da jeg trådte ind i butikkerne. Så jeg tror ikke focus på plasma er så lille som du mener! Og I mit tilfælde hælder det vist meget til plasmas fordel i forhold til salg. At jeg så ikke ønsker en plasma er så en anden sag.

Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 21:30

Hvorfor skal vi B&O-købere altid kaldes for snob osv.? Ja, jeg har selv købt et 7-40 til ca. 65.000,- men det er ikke kun et godt billede men også indbygget dvd (idag medfølger blu-ray), surroundanlæg, motoriseret drejestand med rigtig god lyd og ikke mindst verdens måske lækreste fjernbetjening. Derudover link-funktionen.
At designet så gør at fruen er lettere er til at overtale er jo kun en fordel. Men snob er jeg absolut ikke. Ligger i den lave lønklasse men sparer op til hvad jeg kan lide at se på (også slukket) hvor andre bruger penge på biler/kunst.
Beklager, men skulle lige at med frustration...

Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Hvorfor skal vi B&O-købere altid kaldes for snob osv.? Ja, jeg har selv købt et 7-40 til ca. 65.000,- men det er ikke kun et godt billede men også indbygget dvd (idag medfølger blu-ray), surroundanlæg, motoriseret drejestand med rigtig god lyd og ikke mindst verdens måske lækreste fjernbetjening. Derudover link-funktionen.
At designet så gør at fruen er lettere er til at overtale er jo kun en fordel. Men snob er jeg absolut ikke. Ligger i den lave lønklasse men sparer op til hvad jeg kan lide at se på (også slukket) hvor andre bruger penge på biler/kunst.
Beklager, men skulle lige at med frustration...

Du skal ikke føle dig ramt. Smile

Ifølge xcardman er den eneste ordentlige LCD, man kan købe, et B&O. Min pointe var så, at man sagtens kan købe en ordentlig skærm, uden at det skal være B&O, eller at man skal punge ud med 50K eller derover.

Man er ikke B&O-snob, bare fordi man køber mærket. Omvendt, behøver man heller ikke være rig for at være snob. Men, hvis man køber B&O, bare pga. navnet, og ikke pga. funktionalitet, design, whatever, så er man en snob.

Anyway, tilbage til tråden...

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

Hejsa, læste lige lidt om salget for plasma kontra lcd/led. Det er tydeligt at der bliver solgt væsentligt flere lcd/led skærme end plasma, men hvorfor egentlig?Jeg syntes personligt at en god plasma skærm viser et meget pænere billede end lcd/led og det har de fleste tests jeg har læst også peget på.Så forstår ikke helt hvorfor så mange mennesker ikke vælger at købe det tv med bedst billede, i min verden er det da det absolut vigtigste ved en ny skærm.Nogen der har en god forklaring på det?

Lige at notere:
Der findes gode og dårlige producenter af plasma skærme.

-------------
E.L.

Skrevet af: Ulvaren
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 23:45
Hej

Jeg var i Expert i dag, her blev palsma også anbefalet i stedet for LCD.

-------------
Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000

Skrevet af: buller1
Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 00:59
  Jeg var i Elgiganten i Kolding sidste lørdag, og da anbefalede en ekspedient mig også plasma, når nu jeg var sportsinteresseret og satte pris på god billedkvalitet. ja, du læste rigtigt, i Elgigantten. Tidligere var standardsvaret altid - køb LCD, plasma er gl. teknologi..... Glædeligt at forhandlerne er blevet mere bevidste om god billedkvallitet...... eller er avancen bare blevet større på plasma.?  Embarrassed

Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 08:23
PhDream skrev

Ifølge xcardman er den eneste ordentlige LCD, man kan købe, et B&O. Min pointe var så, at man sagtens kan købe en ordentlig skærm, uden at det skal være B&O, eller at man skal punge ud med 50K eller derover.

Ja hvis du skal nogenlunde have samme kvalitet som en top plasma skærm.
det er ikke så meget lcd der er problemet, men producenterne som ikke laver deres billedekredsløb godt nok.
derfor er Otto fra av precision i gang med at lave et kvalitet tv baseret på et lcd panel.
netop for at vise hvad man kan få ud af et samsung panel, som netop et b&O også er baseret på.

disse tråde går altid i muder, når man som personer på et forum, har helt forskellige syn på hvad god billedekvalitet er.
der ligger nogle helt klarer standarder som alle film procenter laver deres film efter. Disse skal et tv kunne gengive nogenlunde korrekt.
hvis man er ligeglad med det, kan man vil stort set købe hvilket tv der skal være. Bare man selv synes det er super godt. 
det er den holdning som åbenbart deler folk og derfor er bliver det meget svært og snakke om billedekvalitet.

det er vil også yderste sjældent nogen kalder lcd tv for dårlige. For det er de bestemt ikke i 2009 og bliver helt sikkert bedre 2010.

men der er alså stadig forskel på plasma og lcd og den vil alså være der, på grund teknologien. Man får alså ikke verdens bedste billede i prisklassen mellem 4000-10000 kr. uanset om man vælger plasma eller lcd.
Men så må man vælge den bedste billedekvalitet man kan få for de penge.
der har plasma så ligget øverst i mange år.
Men mange vælger bestemt andre ting end lige billedekvalitet. Derved vælger helt andre ting, som design og andre ting.
Men selvom der er delt meninger om design, tror jeg bestemt en pan g20 kan gå hen og ændre lidt på folks syn på plasma og at det er en gammel teknologi som er på vej ud.
Men det får vi at se når der test af nye lcd skærme i samme prisklasse, samt en g20 sikkert hurtig falder til de 7000 kr.
lidt sjovt for plasma og lcd er lige gamle.

men fakta er de fleste køber netop en skærm mellem 4000-10000 kr. 
ikke et plasma til 20000 kr eller et b&O.

Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 10:39
 [/QUOTE]
Du skal ikke føle dig ramt. Smile

Man er ikke B&O-snob, bare fordi man køber mærket. Omvendt, behøver man heller ikke være rig for at være snob. Men, hvis man køber B&O, bare pga. navnet, og ikke pga. funktionalitet, design, whatever, så er man en snob.

Anyway, tilbage til tråden...
[/QUOTE]

Super... tak for feedbacken!
Tongue Jes

Print side | Luk vindue