Print side | Luk vindue

Ny test af pana 42G20E d.d. 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76745
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 23:33


Emne: Ny test af pana 42G20E d.d. 
Skrevet af: E. Larsen
Emne: Ny test af pana 42G20E d.d. 
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 14:42
Har I læst Flatpanels test ?

Det er da en fin anmeldelse og god slutreplik

Hvad synes I ?

s.u.

-------------
E.L.



Svar:
Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Har I læst Flatpanels test ?

Det er da en fin anmeldelse og god slutreplik

Hvad synes I ?

s.u.

Link
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=15200



-------------
E.L.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 14:59
Så er det åbenbart lykkes Panasonic, at få bugt med deres grå skærm/panel ved dagslys. Det er helt sikkert en stor gevinst, som mange vil synes godt om, hvis de køber en ny Panasonic G20.
Men en flot test Smile 
 


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 15:38
Ja en flot test og glad for, jeg anbefalede en og vente på g20 fremfor g10.
dem skal de nok få solgt mange af.
det er cirka hvad jeg havde forventet af en g20.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 15:40
Jeg må indrømme at jeg er skuffet på et punkt og det var sort niveauet, det var ikke meget bedre en g10. kunne være at det blev v20 i stedet for.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 15:50
Det kommer så ikke bag på mig.
sort niveauet kommer på en v20.
ellers skuffer panasonic mange stort i år, med al den hyben der har været.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 15:58
Måske enda lidt bedre test end jeg havde forventet. Indtil de andre producenter får testet deres skærme , fejer G20 alt andet af banen i prisklassen.  

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 16:00
Super fin anmeldelse ja, og en G20 som man vel må sige lever op til forventningerne.
Jeg er dog også skuffet over sortniveauet og bliver ærligt talt lidt bekymret for hvordan V og VT serierne kommer til at klare sig.
Jeg er godt klar over de fleste forventer de største forbedringer af sort på disse modeller, men også G20 bliver lanceret som et 'infinity black' panel, men overskruet kontrast specification (og ja, viser endnu engang at disse specifikationer kan man ikke bruge til noget).
 
Synes faktisk det efterhånden er en noget kedelig tendens. Hvert år udråbes sortniveauet til at være blevet forbedret væsentligt i forhold til sidste års modeller indtil en test viser der reelt ikke er sket det store (siden 2008 eller noget i den stil).


-------------
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 16:11
Hehe, nærmest alle som skriver på recordere har været med til at spamme Rasmus med spørgsmålLOL

Igen, Ulven kom ikke i denne omgang. Måske med de bedre modeller kan vi se en værdig afløser til Pioneer.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Super fin anmeldelse ja, og en G20 som man vel må sige lever op til forventningerne.
Jeg er dog også skuffet over sortniveauet og bliver ærligt talt lidt bekymret for hvordan V og VT serierne kommer til at klare sig.
Jeg er godt klar over de fleste forventer de største forbedringer af sort på disse modeller, men også G20 bliver lanceret som et 'infinity black' panel, men overskruet kontrast specification (og ja, viser endnu engang at disse specifikationer kan man ikke bruge til noget).
 
Synes faktisk det efterhånden er en noget kedelig tendens. Hvert år udråbes sortniveauet til at være blevet forbedret væsentligt i forhold til sidste års modeller indtil en test viser der reelt ikke er sket det store (siden 2008 eller noget i den stil).


Det er ikke på yderligere sort forbedringen skal ske - men på fadede farver og manglende kontrast ved dagslys. Her er de nye pana klart bedre end Pioneer, Rasmus skriver som jeg ser det at man nu næsten har elimineret problemerne - efter min mening rykker de nye pana langt foran Pioneers gamle plasma. Så mangler vi blot at få løst reflektioner .......

De der hænger sig i sort og glemmer det væsentlige, er blevet hjernevasket.




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 16:45
tror bare man generelt har hørt Kuro folket råbe løs om sortniveau,  og nu hvor plasmas eneste fanebærer skuffer på det område, så er det en masse andre parametre der tæller...

prisen taget i betragning så er det jo fint, synes ikke den bringer noget helt ekstremt til bordet, svage forbedringer og bedre farve justering fra fabrikken.

Super fin skærm, og det at de har fjernet blæseren er da enormt godt.

Nu glæder jeg mig til at se V20 om den kan levere sortniveauet som jeg må indrømme jeg savnede på min gamle V10. og de første af den nye generation backlit tv om de kan levere noget ala. BV7 55"... når vi når dertil, så kan man begynde at tænke på at skifte husalter.

Fint test af Rasmus.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

tror bare man generelt har hørt Kuro folket råbe løs om sortniveau,  og nu hvor plasmas eneste fanebærer skuffer på det område, så er det en masse andre parametre der tæller...

prisen taget i betragning så er det jo fint, synes ikke den bringer noget helt ekstremt til bordet, svage forbedringer og bedre farve justering fra fabrikken.

Super fin skærm, og det at de har fjernet blæseren er da enormt godt.

Nu glæder jeg mig til at se V20 om den kan levere sortniveauet som jeg må indrømme jeg savnede på min gamle V10. og de første af den nye generation backlit tv om de kan levere noget ala. BV7 55"... når vi når dertil, så kan man begynde at tænke på at skifte husalter.

Fint test af Rasmus.
nu er det vil ikke lige frem pioneer ejer som håber om sortniveau, men ellers er jeg helt enig i din betragtning.

for en bv7 55 giver netop helt sort, men man må så håbe resten er som en b&O og endnu bedre. 
 


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Super fin anmeldelse ja, og en G20 som man vel må sige lever op til forventningerne.
Jeg er dog også skuffet over sortniveauet og bliver ærligt talt lidt bekymret for hvordan V og VT serierne kommer til at klare sig.
Jeg er godt klar over de fleste forventer de største forbedringer af sort på disse modeller, men også G20 bliver lanceret som et 'infinity black' panel, men overskruet kontrast specification (og ja, viser endnu engang at disse specifikationer kan man ikke bruge til noget).
 
Synes faktisk det efterhånden er en noget kedelig tendens. Hvert år udråbes sortniveauet til at være blevet forbedret væsentligt i forhold til sidste års modeller indtil en test viser der reelt ikke er sket det store (siden 2008 eller noget i den stil).


Det er ikke på yderligere sort forbedringen skal ske - men på fadede farver og manglende kontrast ved dagslys. Her er de nye pana klart bedre end Pioneer, Rasmus skriver som jeg ser det at man nu næsten har elimineret problemerne - efter min mening rykker de nye pana langt foran Pioneers gamle plasma. Så mangler vi blot at få løst reflektioner .......

De der hænger sig i sort og glemmer det væsentlige, er blevet hjernevasket.


Hvor står det henne i anmeldelsen?


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Super fin anmeldelse ja, og en G20 som man vel må sige lever op til forventningerne.
Jeg er dog også skuffet over sortniveauet og bliver ærligt talt lidt bekymret for hvordan V og VT serierne kommer til at klare sig.
Jeg er godt klar over de fleste forventer de største forbedringer af sort på disse modeller, men også G20 bliver lanceret som et 'infinity black' panel, men overskruet kontrast specification (og ja, viser endnu engang at disse specifikationer kan man ikke bruge til noget).
 
Synes faktisk det efterhånden er en noget kedelig tendens. Hvert år udråbes sortniveauet til at være blevet forbedret væsentligt i forhold til sidste års modeller indtil en test viser der reelt ikke er sket det store (siden 2008 eller noget i den stil).


Det er ikke på yderligere sort forbedringen skal ske - men på fadede farver og manglende kontrast ved dagslys. Her er de nye pana klart bedre end Pioneer, Rasmus skriver som jeg ser det at man nu næsten har elimineret problemerne - efter min mening rykker de nye pana langt foran Pioneers gamle plasma. Så mangler vi blot at få løst reflektioner .......

De der hænger sig i sort og glemmer det væsentlige, er blevet hjernevasket.


Hvor står det henne i anmeldelsen?


Det er lige meget hvor der står. JA skal nok udlede og tolke som han nu vil


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 17:33
LoL pioneer bruger så kun et enkelt lag glaspanel eller hvad det nu hedder så reflektioner har forfanden aldrig været det stort problem, samtidigt har deres mørke kuropanel hjulpet utroligt meget på reflektioner, så ud fra anmeldelsen er g20 oppe på pioneer niveau hvad reflektioner angår men ikke bedre. Men JA hvor har du fået din udd. henne vedrørende elektronik, og hvilken butik arbejder du i.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: pipper
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 17:38
Flot test af Rasmus.
Sad faktisk og blev helt "lun" på G20.
Det ser rigtig godt ud. Det eneste jeg er bange for
er den brummen som flere incl. mig selv syntes er
i overkanten.

PS Undlad nu at skrive at der ingen brummen er TAK


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 17:43
Hej , så fik jeg også læst testen , og en stort tak til Rasmus LarsenClap...
Jeg synes altså at det var en rigtig flot test af G20 , og jeg synes at der er en del forbedringer helt generelt ift tidligere modeller. Bla så skriver han at THX profilen giver et fantastisk flot resultat og som er væsentligt bedre end V10 , og med tanke på at V10 var " nummer 2 " efter pioneer på plasma siden , ja så synes jeg da at Panasonic har ramt plet med denne skærm . Så bliver det jo spændende at følge lanceringen af V20 , og se om den rykker yderligere...Jeg skal da ud og se den i 50" ( forhåbentlig ) i næste uge....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Super fin anmeldelse ja, og en G20 som man vel må sige lever op til forventningerne.
Jeg er dog også skuffet over sortniveauet og bliver ærligt talt lidt bekymret for hvordan V og VT serierne kommer til at klare sig.
Jeg er godt klar over de fleste forventer de største forbedringer af sort på disse modeller, men også G20 bliver lanceret som et 'infinity black' panel, men overskruet kontrast specification (og ja, viser endnu engang at disse specifikationer kan man ikke bruge til noget).
 
Synes faktisk det efterhånden er en noget kedelig tendens. Hvert år udråbes sortniveauet til at være blevet forbedret væsentligt i forhold til sidste års modeller indtil en test viser der reelt ikke er sket det store (siden 2008 eller noget i den stil).


Det er ikke på yderligere sort forbedringen skal ske - men på fadede farver og manglende kontrast ved dagslys. Her er de nye pana klart bedre end Pioneer, Rasmus skriver som jeg ser det at man nu næsten har elimineret problemerne - efter min mening rykker de nye pana langt foran Pioneers gamle plasma. Så mangler vi blot at få løst reflektioner .......

De der hænger sig i sort og glemmer det væsentlige, er blevet hjernevasket.


Hvor står det henne i anmeldelsen?


Det er lige meget hvor der står. JA skal nok udlede og tolke som han nu vil


Jamen jeg forstår ikke hvordan han kan blive ved med at have lov til at skrive som han vil. Det hjælper absolut ingen.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 17:57
det mest utrolige er at han bliver ved, for det hjælper ikke noget og argumenter
det er vil prøvet efterhånden.
men endnu engang en tråd som består af Ja og ikke en test af g20 


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 18:24
Ingen tvivl om at han bevidst vil provokere. Han er også snu nok til kun at gå lige til grænsen, derfor bliver han nok ikke smidt ud. 
 
Modereret af Hother


-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 18:47
Ban ham dog, hvor svært kan det være. man må da kunne lave en afstemning om man vil ha ham smidt af det her forum og hvis flertallet siger ja så ryger han, mere demokratisk kan det ikke gøres.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , så fik jeg også læst testen , og en stort tak til Rasmus LarsenClap...
Jeg synes altså at det var en rigtig flot test af G20 , og jeg synes at der er en del forbedringer helt generelt ift tidligere modeller. Bla så skriver han at THX profilen giver et fantastisk flot resultat og som er væsentligt bedre end V10 , og med tanke på at V10 var " nummer 2 " efter pioneer på plasma siden , ja så synes jeg da at Panasonic har ramt plet med denne skærm . Så bliver det jo spændende at følge lanceringen af V20 , og se om den rykker yderligere...Jeg skal da ud og se den i 50" ( forhåbentlig ) i næste uge....
MVH
Samsungs Serie 8 plasma fra 2009 var imo ligeså god som Pan V10, hvorfor glemmer man Samsung? Det er da mere interessant, hvordan Panasonic klarer sig op imod Samsungs plasma end at tale om Pioneerm, efter min mening. Virkelig ærgeligt at Samsung ikke lancerer deres top plasma serie i norden i år Cry 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 19:24
Det er altid referencen (Pioneer) som er spændende at sammenligne med .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , så fik jeg også læst testen , og en stort tak til Rasmus LarsenClap...
Jeg synes altså at det var en rigtig flot test af G20 , og jeg synes at der er en del forbedringer helt generelt ift tidligere modeller. Bla så skriver han at THX profilen giver et fantastisk flot resultat og som er væsentligt bedre end V10 , og med tanke på at V10 var " nummer 2 " efter pioneer på plasma siden , ja så synes jeg da at Panasonic har ramt plet med denne skærm . Så bliver det jo spændende at følge lanceringen af V20 , og se om den rykker yderligere...Jeg skal da ud og se den i 50" ( forhåbentlig ) i næste uge....
MVH
Samsungs Serie 8 plasma fra 2009 var imo ligeså god som Pan V10, hvorfor glemmer man Samsung? Det er da mere interessant, hvordan Panasonic klarer sig op imod Samsungs plasma end at tale om Pioneerm, efter min mening. Virkelig ærgeligt at Samsung ikke lancerer deres top plasma serie i norden i år Cry 
 
Du har ret, at Samsung B850/850 faktisk vandt 7 ud 10 punkter i Otto's test af de 2.
Vi kan stadige håbe, at Samsung vil sælge deres nye Serie 8 plasma i Norden.
Men det er nok deres LED-LCD, som de satser 110% - derfor er deres plasma åbenbart ikke i centrum desværre. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , så fik jeg også læst testen , og en stort tak til Rasmus LarsenClap...
Jeg synes altså at det var en rigtig flot test af G20 , og jeg synes at der er en del forbedringer helt generelt ift tidligere modeller. Bla så skriver han at THX profilen giver et fantastisk flot resultat og som er væsentligt bedre end V10 , og med tanke på at V10 var " nummer 2 " efter pioneer på plasma siden , ja så synes jeg da at Panasonic har ramt plet med denne skærm . Så bliver det jo spændende at følge lanceringen af V20 , og se om den rykker yderligere...Jeg skal da ud og se den i 50" ( forhåbentlig ) i næste uge....
MVH
Spørgsmål ang V20 tror jeg nok. Så nemlig lige at TV2 Vejret havde fået ny skærm: En rædsel af blanke rammelister, efterfulgt af bred sørgerand inden panelet. Er det den nye V20?Shocked


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 19:46
He He , ja den skærm så jeg godt , og den alu grå , det er ikke lige mig...
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 19:59
Er der nogen der ved om timeroptagelse er muligt når tv'et er slukket, det står der ikke rigtig noget om?

-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , så fik jeg også læst testen , og en stort tak til Rasmus LarsenClap...
Jeg synes altså at det var en rigtig flot test af G20 , og jeg synes at der er en del forbedringer helt generelt ift tidligere modeller. Bla så skriver han at THX profilen giver et fantastisk flot resultat og som er væsentligt bedre end V10 , og med tanke på at V10 var " nummer 2 " efter pioneer på plasma siden , ja så synes jeg da at Panasonic har ramt plet med denne skærm . Så bliver det jo spændende at følge lanceringen af V20 , og se om den rykker yderligere...Jeg skal da ud og se den i 50" ( forhåbentlig ) i næste uge....
MVH
Samsungs Serie 8 plasma fra 2009 var imo ligeså god som Pan V10, hvorfor glemmer man Samsung? Det er da mere interessant, hvordan Panasonic klarer sig op imod Samsungs plasma end at tale om Pioneerm, efter min mening. Virkelig ærgeligt at Samsung ikke lancerer deres top plasma serie i norden i år Cry 
har også nævnt samsung og andre , men nu har alle tråde været om pan når der er snakket om reference. Synes også det er trist vi ikke ser samsung 8 serie.
deres plasma serie var klart bedre end deres "led"


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

LoL pioneer bruger så kun et enkelt lag glaspanel eller hvad det nu hedder så reflektioner har forfanden aldrig været det stort problem, samtidigt har deres mørke kuropanel hjulpet utroligt meget på reflektioner, så ud fra anmeldelsen er g20 oppe på pioneer niveau hvad reflektioner angår men ikke bedre. Men JA hvor har du fået din udd. henne vedrørende elektronik, og hvilken butik arbejder du i.


Det er nu nok de færreste debattører i dette forum som decideret har en uddannelse indenfor Radio/Tv Branchen, men det har nu heller aldrig været en forudsætning for, at kunne debattere herinde, og er heller ikke det væsentligste. Fordi man har en uddannelse, er man ikke automatisk højere stillet, det er måden man præsenterer sig selv og sine holdninger på. JA falder jo nok igennem på de punkter, omend han en gang imellem er inde på noget af det rigtige.


Skrevet af: sani
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 20:12
Hvad er der enlig grund til at pana er ikke kommet med 60 og 65 tommer til fornuftige penge....så vit jeg kan se så er der kun LG der har dem for ca 15.000-20.000 kr
 
jeg har elers haft plan at opgradere til en af de ny modeler men nu når de ikke er nogen 60 eller 65 til fornuftig pris bliver der ikke til noget Angry
 
PS: jeg har flyttet mit inlæg i den anden tråd om pana 2010 modeler  da den pase bedere der  ... sorry Embarrassed


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 20:18
Vasif

det har du ret i
problemet er manden gang på gang udtaler sig om noget han ingen viden har omkring.
måske derfor han spørger efter en uddannelse.
han har vil skrevet på 9 sider om pioneer, og udfra det han fortæller tror jeg faktisk aldrig han har set en 5090H i isf eller en krp model i pure.
jeg har da også skrevet nogle fejl, det har vi alle.
men da ikke gang på gang.

at genskin er et problem for ham og andre, fair nok. Men side op og side ned


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 20:27
vasif jeg skriver dette fordi de udtalelser han kommer med og den måde han føler sig bedre vidende end folk som har styr på det og som arbejde med disse ting til dagligt, så var jeg bare nysgerig for hvordan han har tilskuet sig disse egenskaber, hvor han har lært om billedekvalitet mv.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 20:50
Jeg har det bare sådan, at han med hans udtalelser, som mange gange er skudt i luften, og decideret forkert, for mig ikke ville fremstå mere, eller mindre troværdigt, fordi han havde en uddannelse bag, simpelthen fordi hans synspunkter mange gange ikke stemmer overens med det faktuelle.  Dog har han da også sine gode synspunkter, men de bliver dog for det meste overskygget af de mindre gode. Han har trods alt rusket op i nogle ting, som har været godt og sundt for debatten, men det er så ofte gået lidt over gevind fra hans side, hvilket egentlig er ærgeligt.


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 21:12
Vasif det er gas med hans udd. for han kan umuligt ha en på dette område. Problemet med JA at han postulere om alt uden at have sine argumentationer iorden eller have et grundlag for dem ved  at have udtalelser fra fagmennesker og det at han ikke kan lytter til hvad andre har at sige. og han sniger sig altid udenom de spørgsmål han ikke har lyst til at svare på.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Vasif det er gas med hans udd. for han kan umuligt ha en på dette område. Problemet med JA at han postulere om alt uden at have sine argumentationer iorden eller have et grundlag for dem ved  at have udtalelser fra fagmennesker og det at han ikke kan lytter til hvad andre har at sige. og han sniger sig altid udenom de spørgsmål han ikke har lyst til at svare på.


Hehe, det har du helt ret i.


Skrevet af: 9els1
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Er der nogen der ved om timeroptagelse er muligt når tv'et er slukket, det står der ikke rigtig noget om?
Jeg kan kun få det til at virke ved at fjernsynet er tændt når den programmerede optagelse starter (Jeg kan så slukke fjernsynet mens optagelsen fortsætter).
 
Hvis jeg programmerer en optagelse, og fjernsynet er slukket når optagelsen skulle starte, bliver der ikke optaget noget....virkeligt irriterende Angry....med mindre vi her snakker om en fejl 40 fra min side Wink


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Er der nogen der ved om timeroptagelse er muligt når tv'et er slukket, det står der ikke rigtig noget om?
Jeg kan kun få det til at virke ved at fjernsynet er tændt når den programmerede optagelse starter (Jeg kan så slukke fjernsynet mens optagelsen fortsætter).
 
Hvis jeg programmerer en optagelse, og fjernsynet er slukket når optagelsen skulle starte, bliver der ikke optaget noget....virkeligt irriterende Angry....med mindre vi her snakker om en fejl 40 fra min side Wink
Det håber jeg virkelig det er! :-)
Ellers er det jo en ubrugelig funktion, der kun kan bruges til timeshift.. Så er selve recorderfunktionen jo værdiløs.


Skrevet af: 9els1
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 22:15
Ja, jeg satser bestemt også på at det er fejl 40 fra min side....


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Ban ham dog, hvor svært kan det være. man må da kunne lave en afstemning om man vil ha ham smidt af det her forum og hvis flertallet siger ja så ryger han, mere demokratisk kan det ikke gøres.


Jeg fatter íkke nogen skal ha lov til at ødelægge min/vores tråd.
Vi diskuter et panel / test af samme som mange har ventet på

Til rette vedkommende:

gider du godt lade være ?

-------------
E.L.


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 22:44
rolig nu fætter :)

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Ban ham dog, hvor svært kan det være. man må da kunne lave en afstemning om man vil ha ham smidt af det her forum og hvis flertallet siger ja så ryger han, mere demokratisk kan det ikke gøres.

Tager du pis?

Skal vi lave en afstemning hver eneste gang, medlemmer er uenige, om nogen skal bannes? Hvad har manden gjort forkert? Pisset nogen af? Måske... Men han fornærmer aldrig folk personligt, sviner ingen til, osv.

Banne ham, bare fordi du ikke kan lide hans holdninger? Det er demokrati i dine øjne? Du skal vist lære noget om demokrati, retfærdighed, etik, osv. Wink


-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Ban ham dog, hvor svært kan det være. man må da kunne lave en afstemning om man vil ha ham smidt af det her forum og hvis flertallet siger ja så ryger han, mere demokratisk kan det ikke gøres.

Tager du pis?

Skal vi lave en afstemning hver eneste gang, medlemmer er uenige, om nogen skal bannes? Hvad har manden gjort forkert? Pisset nogen af? Måske... Men han fornærmer aldrig folk personligt, sviner ingen til, osv.

Banne ham, bare fordi du ikke kan lide hans holdninger? Det er demokrati i dine øjne? Du skal vist lære noget om demokrati, retfærdighed, etik, osv. Wink


Når man tydelig vis kun skriver for at pisse folk af, så er det ikke et spørgsmål om holdning.

At skrive Pioneer er blevet slået fuldstændig af pinden har flere dinglebær pr. kubikcentimeter end en gylletank fra Snave.

Jeg er simpelthen så træt af at skulle læse om Phillips er den nye reference, at et LCD til 3000 kan vise ordentlig sort i et oplyst rum, at Panasonic og plasma generelt er fuldstændig udueligt med mindre man er entusiast.. forsæt selv listen.

Hans kommentarer får gang på gang tråden ud på et sidespor.  Nu har jeg måske lige brændt min forstærker af, så jeg ser lidt rødt, men jeg synes satme snart moderatorerne må gøre deres arbejde, så vi kan få det gamle recordere tilbage. Fortsætter dette her er det bye bye recordere for mit vedkommende. Så må man over på nerds/hifi4all og stille sin nysgerrighed. Jeg orker virkelig ikke dette cirkus meget længere, og jeg VED at det er det samme som gælder for et par andre brugere herinde.


Skrevet af: 9els1
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Ja, jeg satser bestemt også på at det er fejl 40 fra min side....
 
Og det ser det heldigvis ud til at det er Embarrassed
 
Havde ikke liiiige lagt mærke til at default "funktion" ved optagelse var "Ekstern opt." og ikke USB HDD Dead
 
Nu har jeg forsøgt at programmere en optagelse, slukket fjernsynet, ventet til at optagelsen skulle blive færdig, tændt fjernsynet igen, fundet optagelsen og set den....fantastisk Big smile
 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Ja, jeg satser bestemt også på at det er fejl 40 fra min side....
 
Og det ser det heldigvis ud til at det er Embarrassed
 
Havde ikke liiiige lagt mærke til at default "funktion" ved optagelse var "Ekstern opt." og ikke USB HDD Dead
 
Nu har jeg forsøgt at programmere en optagelse, slukket fjernsynet, ventet til at optagelsen skulle blive færdig, tændt fjernsynet igen, fundet optagelsen og set den....fantastisk Big smile
 
Du er tilgivet . .Wink
 
Kan du ikke lige ckecke om man kan vælge hastighed og forskellige "overgange" ved diasvisning af JPEG billeder  . .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: 9els1
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:17
Ja, man kan godt vælge hastighed og forskellige overgange ved diasvisningen (samt baggrundsmusik, ramme, farveeffekt, skærmindstilling, gentagelse af slideshow)


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Ja, jeg satser bestemt også på at det er fejl 40 fra min side....
 
Og det ser det heldigvis ud til at det er Embarrassed
 
Havde ikke liiiige lagt mærke til at default "funktion" ved optagelse var "Ekstern opt." og ikke USB HDD Dead
 
Nu har jeg forsøgt at programmere en optagelse, slukket fjernsynet, ventet til at optagelsen skulle blive færdig, tændt fjernsynet igen, fundet optagelsen og set den....fantastisk Big smile
 
Perfekt :-)
Har du fundet ud af om man kan se hvor meget plads der er tilbage på disken?
Så man ikke pludselig glipper en optagelse, fordi man ikke har fået slettet noget.
Kunne være rart at vide hvor meget man kan forvente der er plads til på en f.eks. 500GB disk.


Skrevet af: ole post
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:32
hej som sani også skriver/efterlyser er det kun vt 20 serien der kommer en 65" til 40,000kr ?

-------------
Ole Hansen


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Ban ham dog, hvor svært kan det være. man må da kunne lave en afstemning om man vil ha ham smidt af det her forum og hvis flertallet siger ja så ryger han, mere demokratisk kan det ikke gøres.

Tager du pis?

Skal vi lave en afstemning hver eneste gang, medlemmer er uenige, om nogen skal bannes? Hvad har manden gjort forkert? Pisset nogen af? Måske... Men han fornærmer aldrig folk personligt, sviner ingen til, osv.

Banne ham, bare fordi du ikke kan lide hans holdninger? Det er demokrati i dine øjne? Du skal vist lære noget om demokrati, retfærdighed, etik, osv. Wink


Når man tydelig vis kun skriver for at pisse folk af, så er det ikke et spørgsmål om holdning.

At skrive Pioneer er blevet slået fuldstændig af pinden har flere dinglebær pr. kubikcentimeter end en gylletank fra Snave.

Jeg er simpelthen så træt af at skulle læse om Phillips er den nye reference, at et LCD til 3000 kan vise ordentlig sort i et oplyst rum, at Panasonic og plasma generelt er fuldstændig udueligt med mindre man er entusiast.. forsæt selv listen.

Hans kommentarer får gang på gang tråden ud på et sidespor.  Nu har jeg måske lige brændt min forstærker af, så jeg ser lidt rødt, men jeg synes satme snart moderatorerne må gøre deres arbejde, så vi kan få det gamle recordere tilbage. Fortsætter dette her er det bye bye recordere for mit vedkommende. Så må man over på nerds/hifi4all og stille sin nysgerrighed. Jeg orker virkelig ikke dette cirkus meget længere, og jeg VED at det er det samme som gælder for et par andre brugere herinde.


@Amina - jeg tror du kammer over og digter videre på en historie - kan vi ikke blive fri for dine personangreb.

Det skal siges til ros at Rasmus kommenterer reflektioner, ikke meget, men det er der. Det kan undre man for længst ikke har opfundet en reflektions-parameter udg lys / indg lys målt med en lampe og to photoceller.

Rasmus forsøger også at beskrive den nye teknologi og dens fordele, men åbenbart ikke tydeligt nok. Det nye i 2010 er mere lysstærke celler samt ny teknologi/filter - der tilsammen medfører at udvaskning af farver og nedsat kontrast minimeres ved dagslys - DET er det væsentlig, og det nye indenfor plasma i 2010. Plasma før pana 2010 ikke har denne teknologi - ej heller Pioneer.

Skåret ud i pap så alle burde kunne forstå det, her eksempel med  to billeder der viser forskellen mellem 2009 plasma teknologi og 2010 plasma teknologi. Billedet til venstre viser ikke de udvaskede farver og mangledne kontrast ved dagslys, det skal lægges til. Man skal være ualmindelig blind for ikke at kunne se den væsentlige forskel. DERFOR ligger de nye pana plasma niveauer over alle andre pre-2010 plasma, inklusive Pioneer. Niveauer !




Plasma før 2010                      Pana 2010 plasma
( Kuro mf )

Herefter hopper kæden desværre af for Rasmaus på Flatpanels, idet han helt glemmer resten og fokuserer på sort. Naturligvis har en midlevel pana plasma ikke optimal sort, den er "fartbegrænset" kva den lavere pris. Man bemærker hans målinger foretages i mørkt rum, dvs ikke under forhold der svarer til brugssituationen.

Hvad er mest signifikant ?  at man overhovedet har ordentlige farver og kontrast ved alm brugssituation - eller at det viser teoretisk sortere sort i et mørkt rum ? Rasmus mener åbenbart at det sidste vægter mest - ganske som en lille del af befolkningen der ofte finder sammen i forum og dyrker deres mening og opfattelser Wink    .... resten af befolkningen har set rigtigt, og bruger tiden på noget andet.

Rasmus er skuffet - istedet for at indse de vigtige skridt der her er taget indenfor plasma teknologien. Jeg formoder fejlkilden er han foretager sin vurdering under fiktive ideelle forhold, og ikke under forhold der svarer til brugssituationen.




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Ja, jeg satser bestemt også på at det er fejl 40 fra min side....
 
Og det ser det heldigvis ud til at det er Embarrassed
 
Havde ikke liiiige lagt mærke til at default "funktion" ved optagelse var "Ekstern opt." og ikke USB HDD Dead
 
Nu har jeg forsøgt at programmere en optagelse, slukket fjernsynet, ventet til at optagelsen skulle blive færdig, tændt fjernsynet igen, fundet optagelsen og set den....fantastisk Big smile
 
Optager du fra DVB-C?
Kan man optage fra f.eks. DVB-C og skifte til analog eller DVB-T uden at optagelsen stopper?
Tak!


-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: 9els1
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Har du fundet ud af om man kan se hvor meget plads der er tilbage på disken?
Så man ikke pludselig glipper en optagelse, fordi man ikke har fået slettet noget.
Kunne være rart at vide hvor meget man kan forvente der er plads til på en f.eks. 500GB disk.
 
Umiddelbart ser det ud til at man kun kan se resterende kapacitet i GB (og %)....


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:47
Ja

du får ret og tilykke med det 
anima og vi andre må søge et andet sted.

Rasmus er skuffet, Man kan også fortolke koranen og bibelen på mange måder



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Ban ham dog, hvor svært kan det være. man må da kunne lave en afstemning om man vil ha ham smidt af det her forum og hvis flertallet siger ja så ryger han, mere demokratisk kan det ikke gøres.

Tager du pis?

Skal vi lave en afstemning hver eneste gang, medlemmer er uenige, om nogen skal bannes? Hvad har manden gjort forkert? Pisset nogen af? Måske... Men han fornærmer aldrig folk personligt, sviner ingen til, osv.

Banne ham, bare fordi du ikke kan lide hans holdninger? Det er demokrati i dine øjne? Du skal vist lære noget om demokrati, retfærdighed, etik, osv. Wink


Når man tydelig vis kun skriver for at pisse folk af, så er det ikke et spørgsmål om holdning.

At skrive Pioneer er blevet slået fuldstændig af pinden har flere dinglebær pr. kubikcentimeter end en gylletank fra Snave.

Jeg er simpelthen så træt af at skulle læse om Phillips er den nye reference, at et LCD til 3000 kan vise ordentlig sort i et oplyst rum, at Panasonic og plasma generelt er fuldstændig udueligt med mindre man er entusiast.. forsæt selv listen.

Hans kommentarer får gang på gang tråden ud på et sidespor.  Nu har jeg måske lige brændt min forstærker af, så jeg ser lidt rødt, men jeg synes satme snart moderatorerne må gøre deres arbejde, så vi kan få det gamle recordere tilbage. Fortsætter dette her er det bye bye recordere for mit vedkommende. Så må man over på nerds/hifi4all og stille sin nysgerrighed. Jeg orker virkelig ikke dette cirkus meget længere, og jeg VED at det er det samme som gælder for et par andre brugere herinde.


@Amina - jeg tror du kammer over og digter videre på en historie - kan vi ikke blive fri for dine personangreb.

Det skal siges til ros at Rasmus kommenterer reflektioner, ikke meget, men det er der. Det kan undre man for længst ikke har opfundet en reflektions-parameter udg lys / indg lys målt med en lampe og to photoceller.

Rasmus forsøger også at beskrive den nye teknologi og dens fordele, men åbenbart ikke tydeligt nok. Det nye i 2010 er mere lysstærke celler samt ny teknologi/filter - der tilsammen medfører at udvaskning af farver og nedsat kontrast minimeres ved dagslys - DET er det væsentlig, og det nye indenfor plasma i 2010. Plasma før pana 2010 ikke har denne teknologi - ej heller Pioneer.

Skåret ud i pap så alle burde kunne forstå det, her to billeder der viser forskellen mellem 2009 plasma teknologi og 2010 plasma teknologi. Man skal være ualmindelig blind for ikke at kunne se den væsentlige forskel. DERFOR ligger de nye pana plasma niveauer over alle andre pre-2010 plasma, inklusive Pioneer. Niveauer !




Plasma før 2010                      Pana 2010 plasma
( Kuro mf )

Herefter hopper kæden desværre af for Rasmaus på Flatpanels, idet han helt glemmer resten og fokuserer på sort. Naturligvis har en midlevel pana plasma ikke optimal sort, den er "fartbegrænset" kva den lavere pris. Man bemærker hans målinger foretages i mørkt rum, dvs ikke under forhold der svarer til brugssituationen.

Hvad er mest signifikant ?  at man overhovedet har ordentlige farver og kontrast ved alm brugssituation - eller at det viser teoretisk sortere sort i et mørkt rum ? Rasmus mener åbenbart at det sidste vægter mest - ganske som en lille del af befolkningen der ofte finder sammen i forum og dyrker deres mening og opfattelser Wink 

Rasmus er skuffet - istedet for at indse de vigtige skridt der her er taget indenfor plasma teknologien.


Kære JA
 
Det ville klæ dig med en kilde til de billeder. Jeg kunne jo argumentere for præcis det modsatte ved at bytte tekst under de 2 billeder.


-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------


Skrevet af: 9els1
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

[
Optager du fra DVB-C?
Kan man optage fra f.eks. DVB-C og skifte til analog eller DVB-T uden at optagelsen stopper?
Tak!
Der må jeg desværre være dig svar skyldig..jeg har kun DVB-T modtagelse


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Ban ham dog, hvor svært kan det være. man må da kunne lave en afstemning om man vil ha ham smidt af det her forum og hvis flertallet siger ja så ryger han, mere demokratisk kan det ikke gøres.

Tager du pis?

Skal vi lave en afstemning hver eneste gang, medlemmer er uenige, om nogen skal bannes? Hvad har manden gjort forkert? Pisset nogen af? Måske... Men han fornærmer aldrig folk personligt, sviner ingen til, osv.

Banne ham, bare fordi du ikke kan lide hans holdninger? Det er demokrati i dine øjne? Du skal vist lære noget om demokrati, retfærdighed, etik, osv. Wink


Når man tydelig vis kun skriver for at pisse folk af, så er det ikke et spørgsmål om holdning.

At skrive Pioneer er blevet slået fuldstændig af pinden har flere dinglebær pr. kubikcentimeter end en gylletank fra Snave.

Jeg er simpelthen så træt af at skulle læse om Phillips er den nye reference, at et LCD til 3000 kan vise ordentlig sort i et oplyst rum, at Panasonic og plasma generelt er fuldstændig udueligt med mindre man er entusiast.. forsæt selv listen.

Hans kommentarer får gang på gang tråden ud på et sidespor.  Nu har jeg måske lige brændt min forstærker af, så jeg ser lidt rødt, men jeg synes satme snart moderatorerne må gøre deres arbejde, så vi kan få det gamle recordere tilbage. Fortsætter dette her er det bye bye recordere for mit vedkommende. Så må man over på nerds/hifi4all og stille sin nysgerrighed. Jeg orker virkelig ikke dette cirkus meget længere, og jeg VED at det er det samme som gælder for et par andre brugere herinde.


@Amina - jeg tror du kammer over og digter videre på en historie - kan vi ikke blive fri for dine personangreb.

Det skal siges til ros at Rasmus kommenterer reflektioner, ikke meget, men det er der. Det kan undre man for længst ikke har opfundet en reflektions-parameter udg lys / indg lys målt med en lampe og to photoceller.

Rasmus forsøger også at beskrive den nye teknologi og dens fordele, men åbenbart ikke tydeligt nok. Det nye i 2010 er mere lysstærke celler samt ny teknologi/filter - der tilsammen medfører at udvaskning af farver og nedsat kontrast minimeres ved dagslys - DET er det væsentlig, og det nye indenfor plasma i 2010. Plasma før pana 2010 ikke har denne teknologi - ej heller Pioneer.

Skåret ud i pap så alle burde kunne forstå det, her to billeder der viser forskellen mellem 2009 plasma teknologi og 2010 plasma teknologi. Man skal være ualmindelig blind for ikke at kunne se den væsentlige forskel. DERFOR ligger de nye pana plasma niveauer over alle andre pre-2010 plasma, inklusive Pioneer. Niveauer !




Plasma før 2010                      Pana 2010 plasma
( Kuro mf )

Herefter hopper kæden desværre af for Rasmaus på Flatpanels, idet han helt glemmer resten og fokuserer på sort. Naturligvis har en midlevel pana plasma ikke optimal sort, den er "fartbegrænset" kva den lavere pris. Man bemærker hans målinger foretages i mørkt rum, dvs ikke under forhold der svarer til brugssituationen.

Hvad er mest signifikant ?  at man overhovedet har ordentlige farver og kontrast ved alm brugssituation - eller at det viser teoretisk sortere sort i et mørkt rum ? Rasmus mener åbenbart at det sidste vægter mest - ganske som en lille del af befolkningen der ofte finder sammen i forum og dyrker deres mening og opfattelser Wink 

Rasmus er skuffet - istedet for at indse de vigtige skridt der her er taget indenfor plasma teknologien.


Kære JA
 
Det ville klæ dig med en kilde til de billeder. Jeg kunne jo argumentere for præcis det modsatte ved at bytte tekst under de 2 billeder.


Gå ned i en butik og se med dine egne øjne. Billederne er et eksempel fra panasonic, og svarer til hvad alle tests oplever, svarer til hvad jeg selv ser mellem min pana plasma og min LCD. Om man vil, plasama er nu næsten på niveau med LCD hvad angår farveintensitet, bevaring af farver og kontrast ved dagslys.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:30
så vidt jeg ved ja så står der ikke kuro mf i den kontekst ergo ændre du på budskabet, det budskab er lavet fra deres egne skærme.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

så vidt jeg ved ja så står der ikke kuro mf i den kontekst ergo ændre du på budskabet, det budskab er lavet fra deres egne skærme.


Ikke forstået ?




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

så vidt jeg ved ja så står der ikke kuro mf i den kontekst ergo ændre du på budskabet, det budskab er lavet fra deres egne skærme.
 
Ja har phillips som reference skærm og du kan dokumenter her fra og de næste 50 år.
det er prøvet igennem tusinde tråde efterhånden.
Jeg har opgivet og må bare ignorere disse indlæg med 2 billeder fra en pan 2008

en pio har enkelt glas som en g20 og derved holder det ingen steder.
har ikke noget bevis, men manden har vil aldrig set en pio udover i en butik.
men sammenligner en phillips med pan 2006 og siger det gælder alle skærme. 
 


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:41
Men egentlig ganske interessant som palsma producenter, testere mf nu begynder at nævne at man nu har minimeret fadede farver og manglende kontrast ved dagslys - de mangler som ærge brugere hårdnakket har påstået  ikke eksisterer.

Man kunne spørge producenterne,  og testerne, hvorfor de ikke har kommenteret disse mangler i alle deres 5 tjernede tests i de tidligere år Disapprove




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

[
Optager du fra DVB-C?
Kan man optage fra f.eks. DVB-C og skifte til analog eller DVB-T uden at optagelsen stopper?
Tak!
Der må jeg desværre være dig svar skyldig..jeg har kun DVB-T modtagelse
Ok - Tak
 
 


-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Ban ham dog, hvor svært kan det være. man må da kunne lave en afstemning om man vil ha ham smidt af det her forum og hvis flertallet siger ja så ryger han, mere demokratisk kan det ikke gøres.

Tager du pis?

Skal vi lave en afstemning hver eneste gang, medlemmer er uenige, om nogen skal bannes? Hvad har manden gjort forkert? Pisset nogen af? Måske... Men han fornærmer aldrig folk personligt, sviner ingen til, osv.

Banne ham, bare fordi du ikke kan lide hans holdninger? Det er demokrati i dine øjne? Du skal vist lære noget om demokrati, retfærdighed, etik, osv. Wink


Når man tydelig vis kun skriver for at pisse folk af, så er det ikke et spørgsmål om holdning.

At skrive Pioneer er blevet slået fuldstændig af pinden har flere dinglebær pr. kubikcentimeter end en gylletank fra Snave.

Jeg er simpelthen så træt af at skulle læse om Phillips er den nye reference, at et LCD til 3000 kan vise ordentlig sort i et oplyst rum, at Panasonic og plasma generelt er fuldstændig udueligt med mindre man er entusiast.. forsæt selv listen.

Hans kommentarer får gang på gang tråden ud på et sidespor.  Nu har jeg måske lige brændt min forstærker af, så jeg ser lidt rødt, men jeg synes satme snart moderatorerne må gøre deres arbejde, så vi kan få det gamle recordere tilbage. Fortsætter dette her er det bye bye recordere for mit vedkommende. Så må man over på nerds/hifi4all og stille sin nysgerrighed. Jeg orker virkelig ikke dette cirkus meget længere, og jeg VED at det er det samme som gælder for et par andre brugere herinde.


@Amina - jeg tror du kammer over og digter videre på en historie - kan vi ikke blive fri for dine personangreb.

Det skal siges til ros at Rasmus kommenterer reflektioner, ikke meget, men det er der. Det kan undre man for længst ikke har opfundet en reflektions-parameter udg lys / indg lys målt med en lampe og to photoceller.

Rasmus forsøger også at beskrive den nye teknologi og dens fordele, men åbenbart ikke tydeligt nok. Det nye i 2010 er mere lysstærke celler samt ny teknologi/filter - der tilsammen medfører at udvaskning af farver og nedsat kontrast minimeres ved dagslys - DET er det væsentlig, og det nye indenfor plasma i 2010. Plasma før pana 2010 ikke har denne teknologi - ej heller Pioneer.

Skåret ud i pap så alle burde kunne forstå det, her to billeder der viser forskellen mellem 2009 plasma teknologi og 2010 plasma teknologi. Man skal være ualmindelig blind for ikke at kunne se den væsentlige forskel. DERFOR ligger de nye pana plasma niveauer over alle andre pre-2010 plasma, inklusive Pioneer. Niveauer !




Plasma før 2010                      Pana 2010 plasma
( Kuro mf )

Herefter hopper kæden desværre af for Rasmaus på Flatpanels, idet han helt glemmer resten og fokuserer på sort. Naturligvis har en midlevel pana plasma ikke optimal sort, den er "fartbegrænset" kva den lavere pris. Man bemærker hans målinger foretages i mørkt rum, dvs ikke under forhold der svarer til brugssituationen.

Hvad er mest signifikant ?  at man overhovedet har ordentlige farver og kontrast ved alm brugssituation - eller at det viser teoretisk sortere sort i et mørkt rum ? Rasmus mener åbenbart at det sidste vægter mest - ganske som en lille del af befolkningen der ofte finder sammen i forum og dyrker deres mening og opfattelser Wink 

Rasmus er skuffet - istedet for at indse de vigtige skridt der her er taget indenfor plasma teknologien.


Kære JA
 
Det ville klæ dig med en kilde til de billeder. Jeg kunne jo argumentere for præcis det modsatte ved at bytte tekst under de 2 billeder.


Gå ned i en butik og se med dine egne øjne. Billederne er et eksempel fra panasonic, og svarer til hvad alle tests oplever, svarer til hvad jeg selv ser mellem min pana plasma og min LCD. Om man vil, plasama er nu næsten på niveau med LCD hvad angår farveintensitet, bevaring af farver og kontrast ved dagslys.
 
LOLLOL Du er eddermame den bedste forbruger af alle. Du hopper på alt salgsgas og tror på at producenterne kun fortæller den objektive sandhed. Sjældent har jeg set så naiv en person folde sig ud på et forum LOL
 
Og når du så argumenterer med to billeder fra PANASONICS TV fra 2009 og 2010, og så bringer Pioneer ind i diskussionen og automatisk går ud fra at fordi Pioneer er fra 2008-2009, så må det være samme problem med dem, det er virkelig morsomt LOL  Som om der er en helt bestemt "plasma 2009 teknologi" og "plasma 2010 teknologi" LOL LOL Er en bil fra 2010 så også automatisk en "2010 teknologi", selvom den er lavet i et fjernt østland efter samme principper man har lavet biler efter de seneste 30 år? Er den automatisk forbedret, fordi den er nyere? LOL
 
Nå, men tak fordi du er en daglig kilde til god underholdning her på forummet Wink


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:45
jamen den tekst du har lavet under billedet, det er da fuldstændig misvisende at du ændre på et citat så det passer ind i din verden. der skulle stå traditionelle plasma tv 2009 og ikke andet og den sammenligning er lavet fra deres egne skærme og deres nye.
 
Hehe xcardman. Jeg nægter også at tro at han har set en nyere pioneer skærm i private omgivelser, for gal han ville blive chokeret over hvor godt det stod, min pioneer stod elendigt i butikken men valgte alligevel at købe det pga de anmeldelser den havde fået og godt jeg gjorde dette.


-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:59
JA, jeg håber virkelig ikke du mener det du skriver.......
 
Igen, det ville klæ dig med noget kildekritik. Lad i den forbindelse være med at bruge markedsføringsmateriale, "dine egne øjne" + udsagnet "svarer til hvad alle tests oplever" som kilde LOL Bare et godt råd.


-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:



Rasmus forsøger også at beskrive den nye teknologi og dens fordele, men åbenbart ikke tydeligt nok. Det nye i 2010 er mere lysstærke celler samt ny teknologi/filter - der tilsammen medfører at udvaskning af farver og nedsat kontrast minimeres ved dagslys - DET er det væsentlig, og det nye indenfor plasma i 2010. Plasma før pana 2010 ikke har denne teknologi - ej heller Pioneer.

Skåret ud i pap så alle burde kunne forstå det, her eksempel med  to billeder der viser forskellen mellem 2009 plasma teknologi og 2010 plasma teknologi. Billedet til venstre viser ikke de udvaskede farver og mangledne kontrast ved dagslys, det skal lægges til. Man skal være ualmindelig blind for ikke at kunne se den væsentlige forskel. DERFOR ligger de nye pana plasma niveauer over alle andre pre-2010 plasma, inklusive Pioneer. Niveauer !




Plasma før 2010                      Pana 2010 plasma
( Kuro mf )

 
Det passer altså ikke havd du fortæller, at dette er helt nyt for plasma 2010. Mit Samsung 50B850 er skærmen ikke grå om dagen, ligesom Panasonic skærme 2005-2009 er, men derimod helt sort. Og dermed kan det vise et fint sort gengivelse uden problemer.  Hvordan det er på et Pioneer tv, det ved jeg ikke, så det må andre udtale sig om.


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 13:32
Kskruger, ja Samsung gjorde meget ud af dette sidste år, underligt at Panasonic får så meget forkus for dette i år hos flatpanels, når Samsung ikke fik det sidste år.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 13:47
Lad venligt være med at kommentere på JA's "sandfærdigheder". Vi er alle enige om at der ikke er hold i det. Lad OFF-Topic dø ud.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det nye i 2010 er mere lysstærke celler samt ny teknologi/filter - der tilsammen medfører at udvaskning af farver og nedsat kontrast minimeres ved dagslys - DET er det væsentlig, og det nye indenfor plasma i 2010. Plasma før pana 2010 ikke har denne teknologi - ej heller Pioneer.

Jo de har!

Pioneer har ikke brugt ekstra frontglas som netop er det der har været kraftigt medvirkende til Panasonics problemer i dagslys.

Den måde Panasonic har gjort det i år minder meget om Pioneers Direct Color Filter (som selv min 2005 model har), og så kan man måske overveje om det er et af resultaterne af de købte Pioneer teknologier.

Du aner simpelthen intet om dette, og du har nul erfaring, så kære Jan Andersen, stop venligst med at blande dig i disse tråde med al den urigtige information.


Skrevet af: T-Rex
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Kskruger, ja Samsung gjorde meget ud af dette sidste år, underligt at Panasonic får så meget forkus for dette i år hos flatpanels, når Samsung ikke fik det sidste år.
Dét der kommenteres på er vel primært reflektionerne i skærmen. Ikke dens farve når den er slukket? Jeg sidder her og kigger på begge anmeldelser (af G20 og B850) og dét der kommenteres på er hvor store reflektioner der er når der er lyskilder i rummet.
 
De konkrete billeder, der bruges i den sammenhæng kan ses herunder
 
Det er måske lidt unfair, at Samsungs billede vises med sort baggrund.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det nye i 2010 er mere lysstærke celler samt ny teknologi/filter - der tilsammen medfører at udvaskning af farver og nedsat kontrast minimeres ved dagslys - DET er det væsentlig, og det nye indenfor plasma i 2010. Plasma før pana 2010 ikke har denne teknologi - ej heller Pioneer.

Jo de har!

Pioneer har ikke brugt ekstra frontglas som netop er det der har været kraftigt medvirkende til Panasonics problemer i dagslys.

Den måde Panasonic har gjort det i år minder meget om Pioneers Direct Color Filter (som selv min 2005 model har), og så kan man måske overveje om det er et af resultaterne af de købte Pioneer teknologier.

Du aner simpelthen intet om dette, og du har nul erfaring, så kære Jan Andersen, stop venligst med at blande dig i disse tråde med al den urigtige information.


Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Lad venligt være med at kommentere på JA's "sandfærdigheder". Vi er alle enige om at der ikke er hold i det. Lad OFF-Topic dø ud.



Venligst


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af T-Rex T-Rex skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Kskruger, ja Samsung gjorde meget ud af dette sidste år, underligt at Panasonic får så meget forkus for dette i år hos flatpanels, når Samsung ikke fik det sidste år.
Dét der kommenteres på er vel primært reflektionerne i skærmen. Ikke dens farve når den er slukket? Jeg sidder her og kigger på begge anmeldelser (af G20 og B850) og dét der kommenteres på er hvor store reflektioner der er når der er lyskilder i rummet.
 
De konkrete billeder, der bruges i den sammenhæng kan ses herunder
 
Det er måske lidt unfair, at Samsungs billede vises med sort baggrund.


Bortset fra det øverste er taget uden mørklægning/omdagen, og det nederste er taget med mørklægning/om aftenen. På nederste billede er lys/kontrast endvidere sat så man kan blive solbrændt og skal bruge solbriller.

Man kan vise det man vil.

De "gamle" plasma fadede i farverne og kontrast ved dagslys - de nye gør ikke, eller næsten ikke.
De nye er blevet mere lysstærke komineret med nyt filter, hvilket gør farver og kontrast ikke fader - men reflektionernerne er der stadig. Som bekendt afhænger reflektioner af intensiteten af det indfaldne lys ift skærmens lysintensitet Områder med høj lysintensitet har færre reflektioner ( som man behændigt har brugt i ovenstående eksempel ), områder med lille lysintensitet har flere.

Problemet er særlig grelt når der vises mørke scener - da vil der være reflektioner uanset mørklægning, i dagslys vil mørke scener drukne totalt i genskin  - kun ved total mørklægning løses problemet. Her et eksempel på mørk scene med reflektioner:





-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:



Bortset fra det øverste er taget uden mørklægning/omdagen, og det nederste er taget med mørklægning/om aftenen. På nederste billede er lys/kontrast endvidere sat så man kan blive solbrændt og skal bruge solbriller.

Man kan vise det man vil.



Lige som du selv gør og siger.


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 17:55
Er det noget at g20 kommer med ´dvb-s tuner ? hvis ja er der så forhåbninger om at den kan bruges sammen med viasat ?


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 18:15
Er der ikke snart nogen, som gider at sætte en stopper for denne ligegyldige diskussion vedr. reflektioner og sortniveau ved dagslys vs. total mørke vs. Pioneer vs. Panasonic vs. Smasung vs. Plasma vs. Projektor vs. LCD......GABThumbs Down 
Nu er det den anden ellers udemærkede tråd, som er blevet fuldstændig spoleret af dette emne.
Jeg følger emnet for at få viden om produktet og ikke for at læse om ævl og kævl som dette hvilket jeg finder aldeles uinteressant. Det er enormt inerverende at skulle læse side op og side ned om dette før man finder noget nyt og interessant.
Bare mine frustrerede tanker.


-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Er der ikke snart nogen, som gider at sætte en stopper for denne ligegyldige diskussion vedr. reflektioner og sortniveau ved dagslys vs. total mørke vs. Pioneer vs. Panasonic vs. Smasung vs. Plasma vs. Projektor vs. LCD......GABThumbs Down 
Nu er det den anden ellers udemærkede tråd, som er blevet fuldstændig spoleret af dette emne.
Jeg følger emnet for at få viden om produktet og ikke for at læse om ævl og kævl som dette hvilket jeg finder aldeles uinteressant. Det er enormt inerverende at skulle læse side op og side ned om dette før man finder noget nyt og interessant.
Bare mine frustrerede tanker.


Det kræver vist en moderator, som jeg skrev før, at få denne tråd tilbage til det oprindelige enme. De er vist bare på ferie.Ouch


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Er der ikke snart nogen, som gider at sætte en stopper for denne ligegyldige diskussion vedr. reflektioner og sortniveau ved dagslys vs. total mørke vs. Pioneer vs. Panasonic vs. Smasung vs. Plasma vs. Projektor vs. LCD......GABThumbs Down 
Nu er det den anden ellers udemærkede tråd, som er blevet fuldstændig spoleret af dette emne.
Jeg følger emnet for at få viden om produktet og ikke for at læse om ævl og kævl som dette hvilket jeg finder aldeles uinteressant. Det er enormt inerverende at skulle læse side op og side ned om dette før man finder noget nyt og interessant.
Bare mine frustrerede tanker.


Det kræver vist en moderator, som jeg skrev før, at få denne tråd tilbage til det oprindelige enme. De er vist bare på ferie.Ouch
Det er lidt ærgerligt i et ellers godt forum.

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Er der ikke snart nogen, som gider at sætte en stopper for denne ligegyldige diskussion vedr. reflektioner og sortniveau ved dagslys vs. total mørke vs. Pioneer vs. Panasonic vs. Smasung vs. Plasma vs. Projektor vs. LCD......GABThumbs Down 
Nu er det den anden ellers udemærkede tråd, som er blevet fuldstændig spoleret af dette emne.
Jeg følger emnet for at få viden om produktet og ikke for at læse om ævl og kævl som dette hvilket jeg finder aldeles uinteressant. Det er enormt inerverende at skulle læse side op og side ned om dette før man finder noget nyt og interessant.
Bare mine frustrerede tanker.


Det kræver vist en moderator, som jeg skrev før, at få denne tråd tilbage til det oprindelige enme. De er vist bare på ferie.Ouch
Det er lidt ærgerligt i et ellers godt forum.


Bestemt - jeg håber Lars (Bantam) og Otto kan få lov til at få enerettigheder til at skrive i en særskilt tråd, hvor der er grafer og facts om den reelle performance, og intet andet. Så må folk stille spørgsmål i en anden tråd.

Besværligt, men så kan vi skeldne skidt fra kanel eller hvad man sigerSmile


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 18:31
blu-ben det skal du ikke regne med, de skærme der har haft s tuner har kun virket med canal digital og ikke viasat.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

blu-ben det skal du ikke regne med, de skærme der har haft s tuner har kun virket med canal digital og ikke viasat.
 
 
Hvordan kan det egentlig være at de ikke understøtter viasat ?


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

blu-ben det skal du ikke regne med, de skærme der har haft s tuner har kun virket med canal digital og ikke viasat.
 
 
Hvordan kan det egentlig være at de ikke understøtter viasat ?
Viasat's kort bliver kodet til hver enkelt boks, desuden kræver det at boksen er viasat-godkendt, og de godkendelser hænger ikke på træerne.
 
Desuden virkede nogle af Canal digitals hd-kanaler ikke på de forrige modeller, så dette koncept med DVB-S indbygget i, er ikke ordentlig endnu.


-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Er der ikke snart nogen, som gider at sætte en stopper for denne ligegyldige diskussion vedr. reflektioner og sortniveau ved dagslys vs. total mørke vs. Pioneer vs. Panasonic vs. Smasung vs. Plasma vs. Projektor vs. LCD......GABThumbs Down 
Nu er det den anden ellers udemærkede tråd, som er blevet fuldstændig spoleret af dette emne.
Jeg følger emnet for at få viden om produktet og ikke for at læse om ævl og kævl som dette hvilket jeg finder aldeles uinteressant. Det er enormt inerverende at skulle læse side op og side ned om dette før man finder noget nyt og interessant.
Bare mine frustrerede tanker.


Det kræver vist en moderator, som jeg skrev før, at få denne tråd tilbage til det oprindelige enme. De er vist bare på ferie.Ouch
Det er lidt ærgerligt i et ellers godt forum.


Bestemt - jeg håber Lars (Bantam) og Otto kan få lov til at få enerettigheder til at skrive i en særskilt tråd, hvor der er grafer og facts om den reelle performance, og intet andet. Så må folk stille spørgsmål i en anden tråd.

Besværligt, men så kan vi skeldne skidt fra kanel eller hvad man sigerSmile
desværre ikke Ouch


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Er der ikke snart nogen, som gider at sætte en stopper for denne ligegyldige diskussion vedr. reflektioner og sortniveau ved dagslys vs. total mørke vs. Pioneer vs. Panasonic vs. Smasung vs. Plasma vs. Projektor vs. LCD......GABThumbs Down 
Nu er det den anden ellers udemærkede tråd, som er blevet fuldstændig spoleret af dette emne.
Jeg følger emnet for at få viden om produktet og ikke for at læse om ævl og kævl som dette hvilket jeg finder aldeles uinteressant. Det er enormt inerverende at skulle læse side op og side ned om dette før man finder noget nyt og interessant.
Bare mine frustrerede tanker.
 
Jeg er ikke helt enig, at det er en ligegyldige diskussion omkring refleksioner og især sortniveau ved dagslys, når vi snakker Panasonic plasma. Faktisk ser jeg det som en meget stor forbedring, at G20 nu kan vise sort ved dagslys, hvilket ellers ikke har været muligt.


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:39
Hvis man nu bare holdt sig til facts ved at oplyse, som Rasmus Larsen gør i testen, at det er blevet bedre end forrige model samt evt. V10 er det fint og en meget interessant oplysning også for mig. Men den efterfølgende diskussion er helt til grin.
Panasonic har tidligere haft to lag glas, hvilket ikke var optimalt, men er nu gået over til et lag lige som Pioneer og Samsung for at mindske denne effekt samt evt. "spejlinger i mellem glassene.
Det er sådan nogle informationer der er brugbare og er med til at gøre dette forum spændende at læse i - Ikke den efterfølgende debat. 


-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:54
Fandt dette link.

Ifølge dem er der synlig foredring på sort ift sidste år på V modellen - Det påstås at fjernelsen af et stk frontglas er pga reflektioner, men ikke om det nu også virklig fjerner reflektioner - det gør det som tidligere omtalt ikke - er man forvirret ? misinformation ? salgsgas ?

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1266589486 - http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1266589486

V20 has visibly better blacks and this also contributes to perception of depth and intensity in the image. Panasonic also told us that the reason that they have removed the front glass on the V10 on the new V20 is because of light reflections. These reflections caused the V20 to mirror light from the surrounding but it also reduced black levels


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Fandt dette link.

Ifølge dem er der synlig foredring på sort ift sidste år - hvem har ret ? Det påstås at fjernelsen af et stk frontglas er pga reflektioner, men ikke om det nu også virklig fjerner reflektioner - det gør det som tidligere omtalt ikke - er man forvirret ? misinformation ? salgsgas ?

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1266589486 - http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1266589486

V20 has visibly better blacks and this also contributes to perception of depth and intensity in the image. Panasonic also told us that the reason that they have removed the front glass on the V10 on the new V20 is because of light reflections. These reflections caused the V20 to mirror light from the surrounding but it also reduced black levels


JA, her viser du igen manglende viden iden du udtaler dig. Med det dobbelte frontglas var der en reflektion INDE i selve tv'et som især kunne ses hvis man sad off-axis og læste undertekster.

Dermed intet salgagas, bare dig som har misforstået det.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:58
Hvorfor begynder du at blande V20 ind i snakken og G20 anmeldelsen??  Stop nu med dit bævleri for fanden

Og så drager du konklusioner af en nyheds artikel, hvor de kun lige har set skærmene på standene og ikke noget dybdegående. Det kan man da ikke bruge til noget


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:00
Fjernelsen af frontglas på både V og G modellen - den gamle kending med text der ses dobbelt tror jeg ikke lige er problemetikken her - kan kun ses tæt på og foroven/siden.Unaset hvad har det ikke hjulpet på refeltioner - muligt det har hjulpet på andre forhold som sort, eller kombineret med det nye filter at farver og kontrast  ikke udvaskes ved dagslys - nok mest det sidste - men ikke på reflektioner


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:01
det med frontglasset direkte monteret på panelet er en Pioneer teknologi som man er begyndt at implementere på Panasonicskærmene.
 
På Pioneer hed det Direct color filter, og deres beskrivelse af det er:

Direct Colour Filter 3

The Direct Colour Filter III, now in its third and most advanced generation, improves contrast in a bright room environment.

In bright-room circumstances, there is much ambient light, which causes a level of reflection. This reflected light, together with the panel black level gives a “perceived” black level that is not true to the original.

That means that what you see on screen is “tainted” or “distracted” by the ambient light.

Directly attached to the front of panel, the filter assures a wide horizontal viewing angle without any mirror or reflection effects.

 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:02
Øh , det link er altså flatpanels.dk`engeske side , de oversætter nogle af deres tests og lægger dem på den engelske udgave . Så testen på flatpanelsHD er altså den samme som på flatpanels.dk...
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

det med frontglasset direkte monteret på panelet er en Pioneer teknologi som man er begyndt at implementere på Panasonicskærmene.
 
På Pioneer hed det Direct color filter, og deres beskrivelse af det er:

Direct Colour Filter 3

The Direct Colour Filter III, now in its third and most advanced generation, improves contrast in a bright room environment.

In bright-room circumstances, there is much ambient light, which causes a level of reflection. This reflected light, together with the panel black level gives a “perceived” black level that is not true to the original.

That means that what you see on screen is “tainted” or “distracted” by the ambient light.

Directly attached to the front of panel, the filter assures a wide horizontal viewing angle without any mirror or reflection effects.

Præcist! Clap

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:03
Og nu tilbage til den oprindelige tråd om Panasonic G20 - Please!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:07
Directly attached to the front of panel, the filter assures a wide horizontal viewing angle without any mirror or reflection effects.

Det lyder jo flot ?  Disse billeder må da være en undtagelse:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=36&title=panasonic-2010-plasma-modeller - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=36&title=panasonic-2010-plasma-modeller







-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:19
.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Directly attached to the front of panel, the filter assures a wide horizontal viewing angle without any mirror or reflection effects.

Det lyder jo flot ?  Disse billeder må da være en undtagelse:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=36&title=panasonic-2010-plasma-modeller - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=36&title=panasonic-2010-plasma-modeller

 
Jamen de billeder du henviser til har lige præcist ikke ret meget med det man forsøger at løse med den.
 
Den man beskriver er det som er vist i det nederste foto med teksterne fra en vinkel hvor man tydeligt kan se et "dobbeltbillede" og det er faktisk det som monteringen af glasset direkte på panelet skal modvirke.... som anima også er inde på... reflekser skabt af det lys som kommer inde fra skærmen selv som forplanter sig ig gengives på alt det glas det møder på sin vej uanset hvor klart og rent det er.
 
De andre reflekser som vises på det du linker til er baseret på lys fra en ekstern kilde og skal jo angribes på anden vis... men direct color filter på pioneeren er ikke bare sandwich konstruktionen det er flere ting.. det viste er blot 1 af tingene
 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:24
rhsin men black panel løser de andre problemer hvad angår ambientlight, samt det højere lysoutput til dagsbelysning.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

rhsin men black panel løser de andre problemer hvad angår ambientlight, samt det højere lysoutput til dagsbelysning.
jeg formulerede det således for lissom at isolere den funktion udfra de andre ting... som nævnt bestod direct color filter af flere ting... sandwich konstruktion, farvefilter, og anti refleksbehandling, andre?
 
og sandwich konstruktionens vigtigste opgave var at få fjernet de off center reflekser som kommer hvis ikke man bruger det især i mørkere rum og med sort/hvide billeder som ved tekst... og iøvrigt er det med til at give en vis grad af uskarphed i billedet såfremt man har luft mellem lagene af glas.. og jo flere lag glas jo flere reflekser... derfor er det for mig en meget vigtig detalje der nu er begyndt at komme på deres plasmaer... og det burde de have gjort for længst... det har netop været et af mine ankepunkter på panas plasmaer tidligere, så jeg syntes da det er dejligt.. set i lyset af Pioneer er stoppet at de nu fortsætter med at bruge den teknologi


-------------
Mvh

René


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Directly attached to the front of panel, the filter assures a wide horizontal viewing angle without any mirror or reflection effects.

Det lyder jo flot ?  Disse billeder må da være en undtagelse:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=36&title=panasonic-2010-plasma-modeller - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=36&title=panasonic-2010-plasma-modeller

 
Jamen de billeder du henviser til har lige præcist ikke ret meget med det man forsøger at løse med den.
 
Den man beskriver er det som er vist i det nederste foto med teksterne fra en vinkel hvor man tydeligt kan se et "dobbeltbillede" og det er faktisk det som monteringen af glasset direkte på panelet skal modvirke.... som anima også er inde på... reflekser skabt af det lys som kommer inde fra skærmen selv som forplanter sig ig gengives på alt det glas det møder på sin vej uanset hvor klart og rent det er.
 
De andre reflekser som vises på det du linker til er baseret på lys fra en ekstern kilde og skal jo angribes på anden vis... men direct color filter på pioneeren er ikke bare sandwich konstruktionen det er flere ting.. det viste er blot 1 af tingene
 


Panasonic taler om lys udefra ikke indefra:

Panasonic also told us that the reason that they have removed the front glass on the V10 on the new V20 is because of light reflections. These reflections caused the V20 to mirror light from the surrounding but it also reduced black levels

Det du taler om er en anden snak.

Man må gå udfra Panasonic selv ved hvorfor de fjernede frontglasset, og hvad det bevirkede ( eller rettere hvad de påstår det har bevirket Wink )



-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:47

Panasonic har jo ikke opfundet noget, det har pioneer hele tiden haft.

Men det ved Ja åbenbart ikke. Fordi manden aldrig har set et pioneer åbenbart.

stop nu den snak



Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:47
hehe ved sku ikke hvad alle de sjove filter betyder bare det virker så er jeg sådan set ligeglad, men det ser godt ud at sortniveauet ikke er udvasket i dagsbelysning, det vil hjælpe mig utrolig meget i salget til det daglige for så behøver jeg ikke overbevise folk om det er anderledes når de får tvet med hjem. så godt gået panasonic ;)

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:51
@xcardman
For mit vedkommende ikke vigtigt hvem der fandt på hvad - det er resultatet der tæller. Jo har fulgt de fleste Pio modeller, også da de eksperimenterede med plastfrontglas, gardiner i billedet etc - man er jo konstant på udkik efter en opdatering.




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

hehe ved sku ikke hvad alle de sjove filter betyder bare det virker så er jeg sådan set ligeglad, men det ser godt ud at sortniveauet ikke er udvasket i dagsbelysning, det vil hjælpe mig utrolig meget i salget til det daglige for så behøver jeg ikke overbevise folk om det er anderledes når de får tvet med hjem. så godt gået panasonic ;)


Netop - de nye pana plasma er et stort skridt frem mht bevarelse af farver, sort og kontrast ved ambient light.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@xcardman
For mit vedkommende ikke vigtigt hvem der fandt på hvad - det er resultatet der tæller. Jo har fulgt de fleste Pio modeller, også da de eksperimenterede med plastfrontglas, gardiner i billedet etc - man er jo konstant på udkik efter en opdatering.


lidt sjovt når du har brugt et halvt på et pioneer ikke dur til noget.
men en g20 er et fremskridt.
de er stort set ens når det kommer til frontglas.



Print side | Luk vindue