Køb af batterier på .dk hjemmeside.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76781
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 10:51
Emne: Køb af batterier på .dk hjemmeside.
Skrevet af: rasmuzzen
Emne: Køb af batterier på .dk hjemmeside.
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 23:00
Jeg har lige købt nyt batteri til mit Panasonic camcorder på http://www.batteryupgrade.dk - http://www.batteryupgrade.dk . Okay sted at handle for mig denne gang, men jeg fik tanken kunne det ikke være blevet en det dyrere for mig.
Jeg fik pakken idag, og jeg er ikke sikker på hvorfra pakken kom, men frimærkerne har doller, cent og kinisiske tegn på. Jeg har en ide om at det ikke kommer fra EU. Det syntes jeg bare ikke fremgår tydeligt, og jeg ser nu i deres forretningsbetingelser :
7.3 Kunden er ansvarlig for yderligere omkostninger, i forbindelse med levering af varer, som fx ekstra postafgifter eller importafgifter
Nu kostede batteriet kun 240 kr, men har jeg ikke ret i at det kunne være gået galt.
Pakken er også markeret med markering i "gift", og indholdet er sat til 3 dollers.
MVH
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 23:06
Der står jo tydeligt at det afsendes direkte fra deres lager i Hong Kong. Og da det er udenfor EU, er der en potentiel risiko for at blive snuppet i tolden ja. Den minimerer de så ved at skrive et lavt beløb og "gift" på. Men hvis toldvæsenet udtager pakken til kontrol, kommer der en afgift og toldopkrævning til dig.
Og løseligt anslået bliver det vel 180 i afgift og 240 i told. Og så er der nok ikke sparet noget
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 23:14
rasmuzzen skrev:
Jeg fik pakken idag, og jeg er ikke sikker på hvorfra pakken kom, men frimærkerne har doller, cent og kinisiske tegn på. Jeg har en ide om at det ikke kommer fra EU. |
Det vil den indlysende nok ikke gøre, når den tydeligvis er sendt fra Hong Kong. ------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:57
Hvorfra får du de høje beløb, er det bøde eller hvordan. Det er jo ikke noget til flere tusinde kroner. Vil man automatisk blive betegnet som bedrager.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 22:08
Kampus skrev:
Og løseligt anslået bliver det vel 180 i afgift og 240 i told. Og så er der nok ikke sparet noget |
Helt så galt er det ikke. Ingen told under 1100 kr (150 EUR er det vist), så efterbetalingen vil være 25% moms dvs 60 kr og 160 kr i dummebøde gebyr til PestDK for at lave næsten ingenting, dvs 220 kr. ialt.
Og der er mange Hong Kong sælgere som er kreative..![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 22:09
rasmuzzen skrev:
Hvorfra får du de høje beløb, er det bøde eller hvordan. Det er jo ikke noget til flere tusinde kroner. Vil man automatisk blive betegnet som bedrager. |
Du er på ingen måde ansvarlig for at afsenderen fusker lidt med værdiangivelsen.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 11:43
Yep, så blev jeg fanget på en engelsk hjemmeside som sender deres varer fra jersey UK (frihandelsted i UK), også uden at angive dette op hjemmesiden, skvadderhoveder.
Nu vil posthuset have 190 kr. for en dims jeg har bestilt som kun kostede 100 kr. Kan man lade være med at betale og så slippe for at få den vare, eller er det et gebyr man skal betaler uanset hvad man vælger.
|
Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 12:32
rasmuzzen skrev:
Yep, så blev jeg fanget på en engelsk hjemmeside som sender deres varer fra jersey UK (frihandelsted i UK), også uden at angive dette op hjemmesiden, skvadderhoveder.
Nu vil posthuset have 190 kr. for en dims jeg har bestilt som kun kostede 100 kr. Kan man lade være med at betale og så slippe for at få den vare, eller er det et gebyr man skal betaler uanset hvad man vælger. |
Tja... PostDanmark vil jo sikkert påstå, at de under alle omstændigheder har udført arbejdet og derfor har ret til betaling. På den anden side kan det jo være en fejl, at varen er afsendt til dig og i såfald kan PostDanmark selvfølgelig ikke rette noget krav mod dig.
|
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 20:39
rasmuzzen skrev:
Nu vil posthuset have 190 kr. for en dims jeg har bestilt som kun kostede 100 kr. Kan man lade være med at betale og så slippe for at få den vare, eller er det et gebyr man skal betaler uanset hvad man vælger. |
Ja, der skal ikke betales hvis du nægter modtagelse.
|
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:00
Fedest, for nu markedsføres varen i danmark til samme pris. Ja hvad kan man lære af det. Handel med firmaer der ikke afsender fra eu er noget lort, med mindre de svindler med værdiangivelsen og samtidig skriver det er en gave, samt at told ikke lige kikker med.
Jeg har virkelig læst en del indlæg og det er første gang jeg ser gebyret også bliver annuleret. Tak for den oplysning.
MVH
|
Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 14:01
rasmuzzen skrev:
Fedest, for nu markedsføres varen i danmark til samme pris. Ja hvad kan man lære af det. Handel med firmaer der ikke afsender fra eu er noget lort, med mindre de svindler med værdiangivelsen og samtidig skriver det er en gave, samt at told ikke lige kikker med.
Jeg har virkelig læst en del indlæg og det er første gang jeg ser gebyret også bliver annuleret. Tak for den oplysning.
MVH |
Det er ikke noget lort at handle med firmaer der sender uden for EU, jeg
har eks. handlet med Amerikanske sites i årevis uden problemer. Jeg
har opdaget at det kommer lidt an på forsendelses metoden efter at have
testet flere mail typer og her er interessant nok Priority Airmail det
mindst risiko fyldte, kun 1 forsendelse nappet ud af omkring 100
og det var fordi de valgte at bruge UPS til den, da den forsendelse var
lidt for speciel til det alm. postvæsen (en yderst limited edition DVD
release).
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 14:19
Jeg vil helst være i den sikre side, så frem over nærlæser jeg. Men jeg havde her fat i et firma der fusker lidt, da de jo havde skrevet at varens værdi var $3 på pakken, det er vist mere fremstillingsprisen for sådan et camcorder batteri.
Nu har du ikke så meget at tabe når det er 1 ud af 100, men hos mig med de småbeløb er 1 ud af 3 pakker for dyrt, når det er varer der ikke koster alverden, så er de 200 oven i meget.
MVH
|
Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 14:42
rasmuzzen skrev:
Jeg vil helst være i den sikre side, så frem over nærlæser jeg. Men jeg havde her fat i et firma der fusker lidt, da de jo havde skrevet at varens værdi var $3 på pakken, det er vist mere fremstillingsprisen for sådan et camcorder batteri.
Nu har du ikke så meget at tabe når det er 1 ud af 100, men hos mig med de småbeløb er 1 ud af 3 pakker for dyrt, når det er varer der ikke koster alverden, så er de 200 oven i meget.
MVH |
Mja, hos mig var det lidt over 550kr ![Ouch Ouch](smileys/smiley18.gif) Men det skyldtes så at den DVD release kostede omkring 1500kr, en complete series samling der udkom i en stor bog: Charmed - The Complete Series Limited Deluxe Edition.
|
|