Print side | Luk vindue

René's hjemmebio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76866
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 06:00

Emne: René's hjemmebio
Skrevet af: houbakrene
Emne: René's hjemmebio
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 12:29
Hej Alle.

Side 4: Billeder af let ombygget tv-møbel.
Side 5: Billeder af mit nye 92" lærrede.
Side 6: Billeder af Sony VPL-HW10, samt dens præstationer (04/06-10).

Så kunne jeg endelig få mig taget sammen til at uploade nogle billeder af min opsætning...

Jeg har i forbindelse med mine nye Helicon-tilkøb byttet rundt på vores to stuer, for at kunne få en bedre opstilling af højttalerne og derved bedre lyd (til min bedre halvdels store frustration!!! (hehe).

Det er jeg lige blevet færdig med, er selv blevet godt tilfreds med resultatet, konstruktiv kritik modtages gerne. Smile

Min opsætning består af følgende:

Denon AVR-2808 (forforstærker / processor)
Denon DVD-1800BD (fungerende CD / DVD / Blu-Ray - afspiller)
NAD M25 (biampet effekt til mine 3 frontkanaler)
NAD C272 (effekt til mine surroundkanaler)
Samsung HD-TV boks

Dali Helicon 800 mk2
Dali Helicon C200 mk2
Dali Helicon S600 mk2
Dali Helicon W200

Van Den Hul signalkabler (The D-102 III)
Van Den Hul HDMI-kabler (The VDH HDMI flat kable)
Van Den Hul højttalerkabler (The CS-122 Hybrid)

Så er det vist tid til lidt billeder:

Sweet Spot! Wink

Dali Helicon 800 mk2. En virkelig lækker højttaler!!!

Dali Helicon C200 mk2 gør det rigtigt godt som center i min hjemmebio.

Overblik over elektronikken.

M25. Den ondeste effektforstærker jeg nogensinde har hørt!

Mine surroundkanaler...

Dali Helicon S600. Jeg mangler mit sub-kabel, som pga. subbens placering skal være mindst 8 m. Det koster derefter, så det må desværre vente til d. 1... Cry

Det var så lidt billeder. Håber I kan lide det...

Jeg har bestilt noget højttaler-frontstof i HiFi-Klubben, som jeg skal bruge til at lave en låge, til at skærme nederste hylde i stereobænken af med. Tøsen mener det vil pynte lidt at gemme alle de "grimme klodser" væk! Lidt skal hun jo have lov at bestemme. LOL

Fremtidige opgraderinger er helt sikkert en HD-projektor og at fuldende NAD Master serien (M15HD, M56 og evt. M5) en dag. Men Rom blev jo ikke bygget på én dag, vel!?!

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76866&title=rens-hjemmebio - René's HD-Bio

Svar:
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 13:26
wau der er mulighed for fed lyd i din bio.
At have en effektblok alene til surroundhøjttalerne viser lidt seriøsitet må man sige.

Synes dog det er lidt synd at du ikke har nogle tæpper eller lign. til blot at dæmpe lyden bare en lille smule.

Det er jo seriøst isenkræm du har, som bliver lidt spoleret af at akustikken bestemt ikke kan være fantastisk.

Ja lad da endelig "Tøsen" bestemme lidt, hvis hun kan nøjes med at du skal gemme lidt udstyr væk bag højttalerstof.

Glæder mig til at se om du en dag får "bygget Rom færdig"

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 13:31
Rigtig fed bio med noget seriøst grej. Dejligt at se nogle lækre, store højtalere istedet for alle de små moderne kasser! (no offence).  Det setup der må virkelig kunne give noget lyd fra sigClap

Jeg er simpelthen så misundelig på den m25 effekt! Jeg er åbenbart mere "whipped" end dig for trunten herhjemme har sagt nej til flere kasser i stuen. Så går bare og glæder mig til at få et dedikeret biorumBig smile

Der mangler bare lige en projekter for at få det sidste at mit mundvand til at flyde over læben :)

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 13:33
Det ser jo fantastiske udClap,god stil,lyder helt sikkert også godt.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 13:40
Det ser sgu godt Clap 

Da jeg selv har de samme højtalere VED jeg det lyder rigtig godt... Wink

Jeg bruger heller ikke gulvtæpper, men bruger de spikes, som hører med og jeg synes akustikken er fin nok i min lejlighed.

Mvh
Michael/MF1971

-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 13:58
Hvad er det for et tv?

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 14:07
Sådan

det ser alså godt ud og Rom blev ikke bygget på en dag.
lyden kan man kun gætte sig, men i en særklasse for sig.
glæd dig til en projektor, Min bedste investering jeg har lavet inden for denne hobby.

Tv: vil gætte på en et ældre model samsung lcd med blank skærm. kun et skud 

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 14:07
Det ser lækkert ud, tillykke med det Smile

Og den centerhøjtaler skal du da have til at ligge i subben... det er den jo bygget til... også løser du også dit subsignalkabel.... så mangler du kun en sav til reolen så den kan blive delt op LOL

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 14:16
Takker for de pæne ord...

Mht. akustikken, så er jeg for så vidt enig i at det kunne være bedre (meget bedre), men hvis I ligger mærke til væggen bag mine birketræer, så er det et stort stykke hvidt stof, som er sat op for at skjule en dør. Sidegevinsten er at akustikken er blevet drastisk bedre! Tongue
Jeg kunne selvfølgelig lægge et tykt tæppe under sofabordet, men er der andre muligheder / løsningsforslag???

Jeg har desuden valgt at bruge VT Damping Feet på mine 800 i stedet for de medfølgende spikes. Dette har også hjulpet rigtig meget på specielt kabinetternes "egensvingninger", hvilket har resulteret i en meget rolig og behagelig bas...

Mit TV er et Samsung LE40F86. Det gør det ok, men skal på et tidspunkt også udskiftes, da jeg ikke længere er helt tilfreds med dets sortniveau! (LCD..)

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76866&title=rens-hjemmebio - René's HD-Bio

Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 16:19
Flot bio med noget kvali-udstyr Thumbs Up

Et gulvtæppe ville gøre underværker, som andre også har sagt. Eller kunne du søge på forummet om akustik. nogle folk har også lavet deres eget DIY, så det er også en mulighed.

-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp

Skrevet af: detoch
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 16:40
Nice... Glæder mig til den dag, hvor jeg har råd til en efffektforstærker i klasse med m25.. Det vil sikkert gøre underværker, for ens setup...

Skal subben stå i hjørnet? den kunne da godt bruge lidt luft om sig..!

-------------

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 16:50
OMG nogle nice højtalere.

Har du hørt de der Diamond B&W højtalere til omkring 25000 pr. stk? For hvis du er oppe i den prisklasse med højtalere så må du jo også have hørt B&W. :D Hvis du har hørt de der B&W er de så gode?

Men ULTRA nice setup

Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 17:51
M25 gør også et fantastisk stykke arbejde! Både i stereo og surround...
Subben kan ikke rigtigt stå anderledes i rummet, uden at det ser dumt ud. Jeg er desuden meget overbevist om, at den sagtens kan løse sin opgave fra hvor den står nu (som er lige ved siden af sofaen Wacko).

Jeg har altid været vild med Dali's højttalere. Har også tidligere haft forskellige serier derfra... Sammenlignet med B & W, som også er en meget god højttaler, synes jeg bare at Dali's diskant og luftighed er bedre end B & W's. B & W er en mørk højttaler og samtidig sværere at drive end Dali, så jeg har som sagt altid været en "Dali-mand" Embarrassed
Men det er bare min subjektive vurdering...

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 17:52
- Og jeg har ikke lige hørt den specifikke højttaler, som du spørger til, desværre...

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 19:12
Når okay :D Men nice er de. Jeg har haft Dali concept 1 i et stereo anlæg, men så her for 2 uger siden ledte jeg efter noget mere dynamik og noget mere hvor lyden gik ud i rummet hvor dali concept 1 ikke havde det jeg søgte efter. Men det er gode til den pris af 1500 kr for et par :D Men så valgte jeg nogle B&W DM683 højtalere som var det jeg søgte til min pris :D Meget tilfreds

Skrevet af: sani
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 23:08
jeg må også  rose din opstiling på lyd sigen Clap,,,men jeg synes at så fin lyd anlæg krever vesentlig bedere bileder del for at komer til sin ratte så længe vi snaker film...
du skal klar ud og investere i projektor samt lærred der vil giver din opstiling hel andre dimensioner...
jeg har selv en genske fornuftig anlæg men da jeg købte projektor samt lææred så blev total oplavelse mange gang bedere

men du skriver også at du har der i tankene (du skal ikke vente alt for lenge at købe dem Wink)

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet af: rigo
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 09:01
Det er et fedt vægur. Hvor har du købt det?

Skrevet af: rene49
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 09:26
WRAAAUW ! Wink
flot flot, lækkert setup, seriøse komponenter.
FLot opstillet osv. :)

- out off topic hehe, men dit ur, hvor har du det fra ? Big smile det fucking fedt.
og dine to reoler til film hvor har du dem fra Wink

ha en god dag.
 ReneSmile

Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 12:01

Væguret er købt i en boligbutik i Hjørring. Kan ikke komme det nærmere lige nu, men spørger lige kæresten, når hun kommer hjem...

Reolerne er købt i IKEA til den nette sum af 499,- pr. stk.

Lige et spørgsmål i åbent forum: Jeg er på jagt efter noget belysning til at hænge på væggene henholdsvis til højre og venstre for mine fronthøjttalere. Gerne noget "bio-agtigt", som lyser op og ned ad væggen. Nogle gode forslag (gerne hjemmesider)?

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 12:03
Til Speednut:

Det forum om akustik, som du nævner, hvor finder du det henne? Embarrassed

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af houbakrene houbakrene skrev:

M25 gør også et fantastisk stykke arbejde! Både i stereo og surround...
Subben kan ikke rigtigt stå anderledes i rummet, uden at det ser dumt ud. Jeg er desuden meget overbevist om, at den sagtens kan løse sin opgave fra hvor den står nu (som er lige ved siden af sofaen Wacko).

Jeg har altid været vild med Dali's højttalere. Har også tidligere haft forskellige serier derfra... Sammenlignet med B & W, som også er en meget god højttaler, synes jeg bare at Dali's diskant og luftighed er bedre end B & W's. B & W er en mørk højttaler og samtidig sværere at drive end Dali, så jeg har som sagt altid været en "Dali-mand" Embarrassed
Men det er bare min subjektive vurdering...
Super fedt setup Clap
Jeg er fuldstændig enig med dig mht. B&W kontra Dali lyd.
Glæd dig til projektor, DET ER FANTASTISK Wink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: rene49
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 16:18
okay, tak for informationen med hensyn til uret og dine reoler :)

Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 21:42
Velkommen i klubben med helicon og nad master Wink det ser sku godt ud, meget seriøst med effektblok til bag. Dine naboer brokker sig ikke når du ser film? LOL

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 16:10
Rigtigt fedt setup som nok overstiger mine amitioner med flere længder.... Men drømme kan man jo altid.

Lamper? Tjek evt.  http://images.dotminded.com/1/data/magazine/645046/ - Lumiere online katalog de har mange lækre lamper!

BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:13
Mht. effektforstærker til surroundkanalerne, så havde jeg, før jeg købte min M25, 2 x NAD C272. Så tænkte jeg det kunne være smart blot at frasælge den ene af de to og så beholde den anden til bagkanalerne, da jeg jo har valgt at brokoble min M25 til mine fronter, samt på et senere tidspunkt temmelig sikkert skal have min Denon udskiftet med en dedikeret forforstærker / processor...

Mine naboer er meget cool omkring det, men jeg prøver også at tage hensyn, selvom det kan være svært nogle gange. Wink

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:19
Jeg har kigget lidt omkring efter en projektor og har et godt øje til BenQ W6000.

Nogle som kan sige for eller imod denne projektor???

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 12:47
Prøv at se i mr. andersons bio tråd.

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 12:59
jeg har selv w5000 og er super tilfreds med den .... min næste opgradering bliver hel siker w6000  ... du får super meget for pengene med de benq maskiner... jeg har selv set w6000 i aktion og den går der meget godt ... kan kun anbefeles fra min side ...

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Det er et fedt vægur. Hvor har du købt det?

Væguret hedder NexTime og er købt i Møller Smykker og Ure i Hjørring. Prøv at google navnet på uret eller bare spørg efter det i en urebutik, så kan de sikkert bestille det hjem...

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Flot bio med noget kvali-udstyr Thumbs Up

Et gulvtæppe ville gøre underværker, som andre også har sagt. Eller kunne du søge på forummet om akustik. nogle folk har også lavet deres eget DIY, så det er også en mulighed.

Dette forum, som du nævner, hvor findes det? Smile

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 18:01
dise teppe kan går meget med akustik ...
http://www.kibek.de/de/e-shopping/teppiche/langflor-teppiche/ - http://www.kibek.de/de/e-shopping/teppiche/langflor-teppiche/

men om konen synes om dem er noget andet ... men jeg kan medele her fra er de er serdeles effektive

-------------

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 19:28
Kan  man virkelig kun få dem i lilla? - synes ikke der er noget sted hvor der står "Farbe welgen" eller hvad det hedder på tyskBig smile

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 19:57
du kan får dem i alle farver... klik på den link
http://www.kibek.de/de/e-shopping/teppiche/langflor-teppiche/?con_temp=overview - http://www.kibek.de/de/e-shopping/teppiche/langflor-teppiche/?con_temp=overview

og jeg kan lover dig de er rigtig tyke ... hvis du prøver at robe i de så kommer den næsten ingen lyd op fra dem

-------------

Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 16:38
BenQ W6000 er en fremravende projektor efter kalibrering Wink og endnu bedre på grå lærred. To ting jeg har opseveret er bevægelsen, den flopper engang imellem med slør og grå tone skalaen mangler lidt. Men min er heller ikke professionel calibreret kun af mig selv uden udstyr men ved jeg ikke kan hente ret meget mere ud af den. Sort niveau er på niveau med Darkchip 3/4 som nyere Optoma HD82. Den siger lidt fra blæseren og så engang imellem med de højde pive toner men ikke slemt så længe man slår dynamisk iris FRA. Tjek evt. min bio tråd, link i min signatur.

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

BenQ W6000 er en fremravende projektor efter kalibrering Wink og endnu bedre på grå lærred. To ting jeg har opseveret er bevægelsen, den flopper engang imellem med slør og grå tone skalaen mangler lidt. Men min er heller ikke professionel calibreret kun af mig selv uden udstyr men ved jeg ikke kan hente ret meget mere ud af den. Sort niveau er på niveau med Darkchip 3/4 som nyere Optoma HD82. Den siger lidt fra blæseren og så engang imellem med de højde pive toner men ikke slemt så længe man slår dynamisk iris FRA. Tjek evt. min bio tråd, link i min signatur.

Man skal vel ned i er service menu på BenQ W6000 for at kunne justere den korrekt. 

Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Man skal vel ned i er service menu på BenQ W6000 for at kunne justere den korrekt. 

Er jeg skam også Wink Som sagt tidligere, har været ansat i branche. Bruger ISF menu'en i min til justeringen. 

-------------

Skrevet af: Puroresufan
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 18:36

Kanon fed bio Thumbs Up  hvor har du købt dit rack? Har selv lige investeret i en M25 og den er jo kæmpe stor, så mangler et møbel hvor der er plads i dybden. Går også med tanker om at min næste højttaler måske skulle være en Helicon 800. Har B&W 803S nu, men syntes Helicon har en helt speciel magi. Har dog kun hørt 400, har du prøvet et lytte forskel på den og 800?

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:12
Så fik jeg endelig lavet min "stoflåge" færdig...
Den er lavet af MDF-plade, som bare er skåret til og lavet huller i. Derefter er den betrukket med HiFi-Klubbens højttaler-frontstof. Resultatet er blevet ok (damen er i hvert fald tilfreds!), men skal nok en dag have lavet et helt nyt HiFi-møbel fra bunden, DIY...

Og så lige lidt flere billeder, nu jeg er så godt i gang:

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 21:14
ser rigtig godt ud med front stoffet har selv tænkt på noget lign....
flot set up - tør kun gætte om lydenBig smile

-------------
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 16:07

Så skete der lidt nyt igen:

- Jeg har fået opgraderet mine højttalerkabler til Dali Silverwave 4 på mine 3 fronter, hvilket virkelig var en klar lydmæssig opgradering. Man skulle tro det var løgn, hvor stor betydning kabler har. Sammenlignet med mine tidligere VDH CS-122 Hybrid, lød det som om man "fjernede en sovepose", som var trukket ned over højttalerne... Lyden er nu meget mere åben (både i diskant og bas -områderne). Der er kommet meget mere "kant" på lyden (på den gode måde!). Tongue Så disse kabler, kan klart anbefales... Andre som har ligende erfaringer med Dali Silverwave?

- Jeg har desuden købt en NAD M5 cd-afspiller, som jeg kun lige har fået sat til, så ikke umiddelbart den store erfaring endnu, men den lyder bestemt ikke til at skuffe!!! Wink Nogen som har nogle anbefalinger til hvilke interconnects, der ville passe godt til den?

-Jeg har ligeledes planer om snart at starte mit DIY-HiFi-møbel projekt. Skal nok uploade nogle billeder, når jeg kommer igang, så I kan følge med i projektet og ikke mindst, se det færdige resultat...

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 16:40
Det er bare sååå lækkert. Thumbs Up Lyden er sikkert GUF! Nøj, hvor jeg glad på dine vegne. Og, konen er endda også tilfreds. Big smile

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 18:10
Så er der nyt igen (ja, der sker sku meget lige for tiden...).

Jeg har en lille drøm om at nå at fuldende "projektorprojektet" (heh), inden VM starter her til juni. Jeg har derfor købt dette fantastiske lærrede:

Jeg leder pt. med lys og lygte efter en 1080p projektor (gerne brugt) til mellem 5 og 15 K. Hvis der er nogen, som har nogle forslag til en sådan en, så skriv endelig.

Lærredet er 92" og med 0,7 i gain...

René. Tongue

Ps. Den opmærksomme læser har måske lagt mærke til, at jeg har vendt lærredet forkert, hvilket selvfølgelig bliver rettet hurtigst muligt!!!

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 22:04
Er det forresten nogen, som kan komme med en anbefaling på, hvilken projektor, der ville passe godt til skærmen? Her tænker jeg primært på den forholdsvis lave gain. Det skal vel være en lysstærk projektor, ikke???

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 10:06
Jeg er fascineret af de der fleksible ender på den hvide pind for neden, gad vidst hvad pointen er i at de kan bukke?

Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 15:49
Det har et eller andet at gøre med det "Tab-Tension" -system, som det er bygget med. Ved ikke lige hvorfor det er lavet sådan, men det fungerer rigtigt godt...

Ikke nogen, som har et forslag til mit ovenstående spørgsmål? Tongue

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 22:20
Nå, eftersom I ikke magtede at komme med så mange konstruktive forslag til projektor Cry, har jeg valgt at tage skeen i anden hånd og har således nu købt (næsten, er ikke hentet endnu) en Sony VPL-HW10.

Jeg har set den i aktion, samt læst diverse anmeldelser og er overbevist om, at det nok skal blive rigtigt godt! Det eneste "men", er at den til eksempelvis sportudsendelser (VM næste måned Wink) med lidt baggrundslys, måske kunne mangle lidt i lysstyrke. Men eftersom mit lærrede "kun" er på 92" og jeg har mulighed for at placere projektoren ret tæt på lærredet, så tror jeg heller ikke det bliver noget problem.  -Det må tiden vise...

Skal naturligvis nok sørge for, at få taget nogle billeder, så snart det hele er oppe og køre...

Mvh. René.

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 22:29
Har du købt projektoren?:)

Fed cd-afspiller i øvrigt.. Har hørt den spillede vildt godt *blink blink*

nåårh ja.. Fed forstærker for satan.. Det er jo bare en drøm i sølv og metal;)

Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Heh, cd-afspilleren måtte desværre lade livet for projektoren (som du jo ved!)... Cry
Jeg er selv ved at være godt tilfreds med setuppet, glæder mig helt vildt til at få projektoren sat op. Den er ikke købt endnu, men har en aftale med sælger, som jeg ved han ikke løber fra (eller hedder det håberLOL)!

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 23:12

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Heh, cd-afspilleren måtte desværre lade livet for projektoren (som du jo ved!)... Cry
Jeg er selv ved at være godt tilfreds med setuppet, glæder mig helt vildt til at få projektoren sat op. Den er ikke købt endnu, men har en aftale med sælger, som jeg ved han ikke løber fra (eller hedder det håberLOL)!

Hehe i know.. Synes helt klart det var en fornuftig beslutning:) - Man får langt mere fornøjelse ud af en projektor med det setup du i forvejen har.

Det er virkelig ærgeligt, at der ingen rigtige Dila projektore er til salg i øjeblikket. Har set en DLA350 på en svensk hjemmeside, men den koster lidt mere. Men tror den Sony er rigtig fed.

jeg ved pioneer lavede deres egen version af Dila som er rigtig fed.. Kan bare ikke huske hvad den hedder:S

Skrevet den: 17-Maj-2010 kl. 23:14
Uhhh.. Ebay.de er der en HD1 som min til salg.. Den ku du byde lidt på;)

Og neeej.. Det er ikke min lille skat:)

Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 14:49
Så kom projektoren endelig hjem, efter flere måneders søgen og venten...

Superfedt med et så stort billede i HD-kvalitet.

Jeg mangler lige et par småting, for at det spiller 100%:

-Skal have lavet et beslag, så lærredet kan komme helt ned og dække for TV'et. Man sidder desuden og kigger lidt op på lærredet når det er i brug. Til at leve med men, skal lige de sidste 30 cm ned før det bliver helt godt!

-Otto skal kalibrere den, så jeg får et bedre billede. Har snaket lidt med ham, men tror han holder ferie pt. Så når han engang giver lyd fra sig, skal vi selvfølgelig have den aftale på plads...

Ellers nyder jeg det virkelig. Bedste opgradering EVER! LOL

Lidt billeder:

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 15:05
Det ser sq lækkert ud med så stort et billede Big smile

Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 18:28
.

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 20:39
Hej Alle.

Jeg har tænkt lidt på at få baflen på mine W200 malet blanksort, så de passer til resten at mine højttalere. Nogle, som har haft samme tanke, eller måske endda fået det gjort?

Gad vide, om der er noget jeg skal være særligt opmærksom på, da jeg regner med selv at lave alt forarbejdet (adskillelse og slibning)?Confused

Nogle, som kender en god maler / automaler i KBH området, som har mod på sådan en arbejdsopgave?

Mvh. René

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 11:16
Jeg gjorde det samme med mine baghøjttaler og center. Afmonteret enhederne og tog dem med ud til en autolakere og fik dem malet blank sort for 2kg, glem at slibe selv. Husk at poler dem inden du montere enheder igen, så er lakken modstands dyktig.

Kommer selv fra Esbjerg så kender ikke nogen i KBH området men burde da ikke være svært at finde en autolaker Smile

-------------

Skrevet den: 31-August-2010 kl. 14:05
Hmm, gad vide om jeg har fået effekt nok i min 18 m2 stue nu??? LOL

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 14:17
Det ser godt nok voldsomt ud! 
Men tillykke med den 'lillenye' LOL

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3

Skrevet den: 31-August-2010 kl. 14:26
pas på når du tænder for dem, kan være de springer en sikring Wink

Stakkels naboer, og iøvrigt tillykke med den ekstra lille ny

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 31-August-2010 kl. 14:32
Nice - det skal nok lyde godt! - jeg kører selv med en effekt til diskant og mellemtone/bas og en effekt til bas/subwoofer. Det lyder rigtig godt - hvordan vil du forbinde dine?

Udover sikringer som kan springe, hvordan klarer en M25 egentlig varme? - bliver de ikke pænt varme? Jeg mener at du vel burde sætte nogle fødder mellem de 2 og sætte en blæser ind til at trække luft igennem for at den øverste ikke skal gå til.

Skrevet den: 31-August-2010 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Udover sikringer som kan springe, hvordan klarer en M25 egentlig varme? - bliver de ikke pænt varme? Jeg mener at du vel burde sætte nogle fødder mellem de 2 og sætte en blæser ind til at trække luft igennem for at den øverste ikke skal gå til.
en M25 kan godt blive varm men der sidder også 3 store blæsere under den som er termostatstyret, så jeg tror egentligt ikke det bliver det store problem.. for de er ret effektive.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 31-August-2010 kl. 14:54

Jeg vil nok sige nej, hvis du skal genskabe rystelserne i film med jordskælv og Verdens undergang. Men det er vel heller ikke nødvendigtLOL

Skrevet den: 31-August-2010 kl. 15:42
Og når vi så er ude i ekstremerne Shocked

http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=1729 - http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=1729

Skrevet af: len61
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 15:47

Åhrr gi en, du har så mange  LOL

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 15:59
Føj for den lede. Brutalt, fedt, lækkert, men, er det ikke en "smule" overkill?

Wellcome to the wild wold...LOL

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 16:29

Hej Renè 

Rart at se at min Nad M25 kommer til god nytte.
Held og lykke med dine fremtidige projekter...Smile

Mvh
Michael/MF1971

-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855

Skrevet den: 31-August-2010 kl. 16:33
Okay, indrømmet. Det er måske en smule overkill, men planen er på sigt at få 7.1, 9.1 eller måske endda 11.1!?!? Ved 7.1 vil jeg jo nu være i stand til at bi-ampe alle kanalerne. Den tanke kan jeg sku godt lide...

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet den: 31-August-2010 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Nice - det skal nok lyde godt! - jeg kører selv med en effekt til diskant og mellemtone/bas og en effekt til bas/subwoofer. Det lyder rigtig godt - hvordan vil du forbinde dine?

Mht. varmen, så har du vel for så vidt ret i, at det er noget jeg som minimum, skal være opmærksom på den næste stykke tid. De udvikler nemlig ret meget varme.
Jeg er også ude i nogle planer om, at bygge et HiFi-møbel selv, så der er plads til alle enhederne (og den varme de udvikler)...

-------------
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension

Skrevet af: cnnn86
Skrevet den: 13-November-2010 kl. 14:28
rigtig flot hjemmebio/hjem du har dig :D 

Skrevet af: th4700
Skrevet den: 05-August-2011 kl. 11:44
Hej hvor har du købt dit tv/hifi møbel ?, jeg har selv helicon center højtaler og ikke mange møbler har plads til den !.

Hilsen Torben

Skrevet af: rune2200
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 17:27
Halløjsa!
Jeg har også en M25 jeg bi-amper mine Euphonia MS4 med, jeg oplever dog lidt brummen i højttalerne når jeg gør dette. Hvordan har du forbundet signalet til din M25?
med y splitter fra front pre-out til 2 indgange på M25?

eller noget andet??

Skrevet af: MMJ,75
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 19:24
jeg er ikke et spor misundelig http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p=%7bF8D2714A-1A26-4F21-8DB6-B64773C9617B%7d">Click to get more. Wink.

-------------
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 19:55
Hej René.. Det ser godt nok voldsomt ud!:)

Hvis jeg skulle komme med et forslag, så ville jeg drive fronterne med hver sin effekt og så bruge de yderste kanaler i hver effekt blok. Så har du i stereo i teorien ekstra overskud da alle kanaler deler strømforsyning, og derfor vil de to kanaler få mere juice på den måde.

Var ikke lige den opgradering jeg havde regnet med du ville gå efter:) - Men godt tænkt!

Hvad er næste skridt?

Print side | Luk vindue