Print side | Luk vindue

Flere squeezebox'es i samme hjem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76876
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 18:19

Emne: Flere squeezebox'es i samme hjem
Skrevet af: Funbone
Emne: Flere squeezebox'es i samme hjem
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 15:54
Jeg har en squeezbox i stuen som styres af iphones. Jeg vil gerne udvide mit system med en recever mere, men jeg har svært ved at finde ud af om man kan høre samme musik (mp3 fra NAS) samtidig på de to/tre squeezboxe og hvordan styre man dette sangvalg, når man (såvidt jeg kan se) skal vælge sin squeezbox (fx køkken) og derefter vælger sit musik.

Nogen der har erfaringer med dette og om det kører ok?

Svar:
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 16:01
Det kan man godt - men de kommer tit ud af sync, så det er bedst hvis der ikke slipper lyd imellem de to (eller flere) rum de spiller i.

-Kent

Skrevet af: Packer
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 17:49
Har aldrig haft problmer med sync.

Jesper

Skrevet af: eudlek
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 18:07
Det kan man sagtens. Man vælger bare at synkronisere sin musik, man kan f.eks. vælge at afspilleren i køkkenet skal synkroniseres med afspilleren i stuen. Virker fint, og jeg har heller aldrig oplevet at de kommer ud af sync.

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 19:06
Kan fint lade sig gøre - succesen afhænger selvfølgelig af kvaliteten af det netværk du bruger til formålet. Jeg har en trådløs Squeezebox Boom og en trådet Squeezebox Classic, som tit spiller synkroniseret - en sjælden gang i mellem (måske én af 20 gange) er de ude af sync (fra start), hvilket for mit vedkommende kan løses ved at slukke og tænde for Boom'en - skal ikke kunne sige om det skyldes at min lille NAS er lidt småpresset med al den musik den håndterer - eller om det er interferens fra nogle af naboernes netværk.

Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 21:20
Har af og til haft 2 reciever og 2 classic til at køre sync uden problemer fra en gammel computer der står som server.

-------------
MVH
HPDahl

Skrevet af: Funbone
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 22:09
Fedt! Lyder som om jeg bare skal købe en receiver mere. Tak for hjælpen allesammen!

Print side | Luk vindue