Print side | Luk vindue

Gode in-ear

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76881
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 23:57

Emne: Gode in-ear
Skrevet af: Anders_b
Emne: Gode in-ear
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 16:41
Hey.

Jeg ved godt emnet sikkert har været oppe og vende flere gange, og på mange forskellige sider, men eftersom der hele tiden kommer nye modeller på markedet, tænkte jeg at der ikke skete noget ved selv at spørge.

Jeg skal have et par in-ear til min ipod classic. Prisen må ligge omkring de 700kr, men må dog variere en smule, hvis det rigtige viser sig.
De skal være lidt all-around, dog mest til elektronisk musik (Chemical Brothers, Ugly Duckling osv.) det betyder så også at musikken spænder over hele linien.
Høretelefonerne skal derfor kunne levere lidt det hele :)

Håber i har nogle forslag?

Svar:
Skrevet af: Rasped
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 17:28
Jeg må anbefale det kinesiske mærke SoundMagic.
De er ret ukendte i danmark, men de laver klasse udstyr til prisen.

Check denne review, det er in ear til ca. 300 kroner.

http://www.head-fi.org/forums/f103/soundmagic-pl-50-review-432843/

-------------

Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 18:13
De lyder meget gode, men i den lave ende virkede de lidt flade.
Jeg har kigget på nogle Shure SE210 som på Headaudio.dk koster 1.395,- men som også er til salg på Pixmania.com/dk til kun 699, altså halv pris.
Er der nogen der har erfaringer med dem?

Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 19:04
Jeg har ikke selv hørt dem, men han sammenligner med Shue SE210, og på mig lyder det som om han synes disse er bedre.

Prøv at google dem lidt, der er mange der snakker om dem, og jeg mener at nogle mennesker synes at bassen blev meget bedre når det lige blev "kørt til". Jeg er lige for doven til at grave det frem.

-------------

Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Rasped Rasped skrev:

Jeg har ikke selv hørt dem, men han sammenligner med Shue SE210, og på mig lyder det som om han synes disse er bedre.

Prøv at google dem lidt, der er mange der snakker om dem, og jeg mener at nogle mennesker synes at bassen blev meget bedre når det lige blev "kørt til". Jeg er lige for doven til at grave det frem.

Ja, men på frekvensområde osv, ser Shure SE210 noget bedre ud.
Jeg kigger meget rundt på nettet, og de virker nu meget gode. Dog har jeg også haft Bose Triport in-ear i tankerne :)

Er der virkelig ingen der har prøvet nogen af modellerne?

Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 19:25
Jeg er meget tilfreds med mine Bose In-Ear Triport,  de fås til omkring 795,- rundt omkring i det lille kongeringe

Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 19:30
Jeg har læst lidt anmeldelser af SoundMAGIC Pl-50, og de skulle være ret så gode. de koster også kun 599,- på Headaudio.dk, så det bliver sikkert dem jeg ender op med.
Dog venter jeg lidt med at bestille, hvis der nu skulle komme et bedre forslag op :)

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 20:46
jeg kan kun tilslutte mig Shure serien - prøv eventuelt hos www.aage.dk :-) under pa & miksere der er in-ears til en ganske fin pris. Har selv haft et par E2c og E3c - wow det var lyd der kom ud af dem. de gik desværre i stykker, men jeg må da indrømme jeg savner dem.(forærede 2'erne til min lillebror i indflyttergave da jeg kun havde brugt dem en uge :-) )
Går dog selv og pønser på nogle ultimate Ears super.fi 5 pro fra in-ears.dk.

Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 20:48
Grado iGi eller GR8 hvis økonomien er til det.

Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:10
Hvis du er lidt frisk bestiller du direkte fra Kina.
http://www.focalprice.com/EP142B/Genuine_Sound_Magic_PL50_Professional_35mm_InEar_Headphone_Black.html
55$, det er billigt. Det er de rigtige de sælger derfra, ikke kopier.

Ellers kan du checke mp4nation.net, der står de vidst i lige under 60$. Begge steder er inkl. forsendelse.

-------------

Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 15:07
Jeg har bestilt et sæt soundmagiv PL-50 in-ear fra mp4nation.net til ca. 340,- med fri forsendelse og en gratis bærbar amp :)
Skal nok skrive et lille review efter modtagelse, hvis dette ønskes

Skrevet af: maagren
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 15:47
Det må du meget gerne. Jeg står også og skal bruge et sæt in-ear, så jeg venter lige og hører hvad du siger om dem Smile

-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler

Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 19:20
Jeg håber du bliver glad for dit køb... ellers får jeg nok lidt røde ører :)

-------------

Skrevet af: Casper
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 16:38
Jeg leder også efter et par nye In-Ear til min Touch.. Ser på Apple's egne på deres side, men også Bose lige nu - af hvad de kan tilbyde.. Ellers andre anbefalinger??

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 19:27
Vent til sikkert starten af næste uge, når jeg har fået mine SoundMagic PL-50, så skal jeg nok lave en lille anmeldelse af dem :) Det kan jo være, at de er guld værd ;)

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 19:39
Ja okay.. Så venter jeg lidt, og ser hvad du siger om dem.. Wink

Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 22:29
Jeg har selv lige bestilt Apples egne in-ear... de får overraskende god kritik rundt omkring (selvfølgelig ikke som dem til +1.200 kr.).

... ellers skulle der være rigtig god isolering og klarhed i Etymotic ER-6i, dem køber jeg nok inden så længe og sammenligner med Apples.

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 23:58
Af andre kan nævnes X-Jays, hvor X skal erstattes af en bogstav alt afhængig afmodel. Ligeledes er Yuin rigtig gode... Jeg har selv Yuin og Etys som jeg bruger på farten, begge er nogle super lækre hovedbøffer! Smile

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:25
Så kom dagen, hvor mine SoundMagic PL-50 in-ear, landede i postkassen.
Jeg flåede dem straks ud af æsken, satte dem til min Ipod Classic 80gb, og tændte for noget musik (Kasabian med det selvopkaldte album "Kasabian". Jeg blev positivt overrasket Smile
De spiller overraskende godt, allerede inden at være blevet spillede til - dog forventer jeg en lille forbedring inden for et par timer.
Jeg har prøvet flere forskellige væsentlig dyrere in-ear igennem tiden (fra Creative, Shure, Apple, Sony og Sennheiser), og jeg må ærligt indrømme, at disse, til den billige pris på ca. 300kr (MP4Nation.net), er alle pengene værd.

Jeg har den indbyggede Ipod EQ på "Rock" og jeg synes, at høretelefonerne favner bredt, fra den ene ende af skalaen til den anden. De gengiver de høje toner nøjagtigt, og samtidig er der en hvis dybde i musikken. Mange in-ear, får kritik over manglende dybde og bass, men jeg synes egentlig at disse klarer det meget godt. De har sikkert ikke lige så meget dydbe som Dr. Dre's Monster Beats, men ligger pænt omkring middel/lidt under middel i bass.

Æskens indhold

Høretelefonerne, med de medfølgende aftagelige "ørekroge"

Æsken kommer, som man kan se på første billede, med forskelligt tilbehører:
-  6 forskellige sæt endestykker (4 par in-ear og 2 par normale)
-  2 ørekroge , så høretelefonerne kan benyttes til sport
-  Et etui til transport

Fra mp4nation.net, hvor jeg købte dem fra, fik jeg samtidig en FiiO E3 Headphone Amplifier med i købet (inkluderet i de ca. 300kr)
Efter at have prøvet dem med amplifieren tilsluttet,  er der en mærkbar forbedring af lydkvaliteten. Amplifieren giver mere dybde i musikken og skaber generelt en bedre overordnet lydkvalitet. Samtidig fylder den stort set intet, omkring 5x2x1cm og vejer uden batteri, kun 11g. Amplifieren slukker automatisk, når man fjerner høretelefonerne fra den.

FiiO E3 amplifier (Det viste kabel medfølger ikke, men istedet et andet)

Alt i alt, er SoundMagic's PL-50 in-ear et rigtig godt køb, på mange punkter.
- De ligger i den billige ende, men leverer en lydkvalitet som sagtens kan konkurrere med dyrere modeller
- Jeg har indtil videre kun prøvet med de forudmonterede gummistykker, men pasformen virker rigtig god
- Det de letteste og mindste in-ear, jeg nogensinde har prøvet eller set
- Favner bredt over hele spektrummet

(de brugte billeder er taget fra nettet)

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:39
De lukker forresten også omgivende støj ude, i meget højere grad end andre høretelefoner, så endnu et plus :)

Skrevet af: ArtGaard
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 20:59
Hej

Ny her....

Vil lige hører når tråden nu er åben. Er her nogle som har erfaring med IE m Audio 30,

http://tilbehor.eskildsen.dk/shop/hovedtelefoner/m-audio/ie-30.html - http://tilbehor.eskildsen.dk/shop/hovedtelefoner/m-audio/ie-30.html http://www.gigasonic.com/MAudio-IE-30.html -

Hvis ja, vil jeg meget gerne hører nærmere, da jeg er kommet til at bestille et par. Ved at Eskildsen sælger dem for ca. 2400 kr. uåbnet og ny original embalage. Jeg bytter dem gerne væk... til et par sennheiser, shure ellere andre i nogenlunde samme prisklasse. - God aften......

Venlig hilsen Martin Dalgaard.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Så kom dagen, hvor mine SoundMagic PL-50 in-ear, landede i postkassen.
Jeg går ud fra, at de ikke blev sendt fra EU. Holdt prisen på de 300,-, eller kom du til at betale told og moms til Skat + dummebøde til postvæsenet?

Du har vel i øvrigt ikke tilfældigvis noget erfaring med deres http://mp4nation.net/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=62_46&products_id=281 - Portable Foldable Headphones ?

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Allan OlesenJeg går ud fra, at de ikke blev sendt fra EU. Holdt prisen på de 300,-, eller kom du til at betale told og moms til Skat + dummebøde til postvæsenet?
<div> </div>
<div>Du har vel i øvrigt ikke tilfældigvis noget erfaring med deres  <font color='#0000FF'>http://mp4nation.net/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=62_46&products_id=281</font> - Portable Foldable Headphones ?</div>[/QUOTE Allan OlesenJeg går ud fra, at de ikke blev sendt fra EU. Holdt prisen på de 300,-, eller kom du til at betale told og moms til Skat + dummebøde til postvæsenet?

Du har vel i øvrigt ikke tilfældigvis noget erfaring med deres http://mp4nation.net/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=62_46&products_id=281 - Portable Foldable Headphones ?
[/QUOTE skrev:

Jeg blev ikke taget i tolden, så det var heldigt nok.
Jeg har ingen erfaring med dem, men har stærkt overvejet at bestille et par. De er jo rigtig billige, og hvis de leverer noget i stil med PL-50, er de det værd.

Jeg har ingen erfaring med dem, men har stærkt overvejet at bestille et par. De er jo rigtig billige, og hvis de leverer noget i stil med PL-50, er de det værd.

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 14:22
Nå, nu har jeg også bestilt et par PL50 med en Fiio 5 forstærker. Så må vi se, hvordan det går.

Bøfferne sprang jeg fra igen, da jeg læste et review. Lyden skulle være fin, men kopperne er så bittesmå, at de ikke giver nogen lydisolering - og det har man brug for, når man kører i bumletog uden stillekupe.

Skrevet af: ArtGaard
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan OlesenJeg går ud fra, at de ikke blev sendt fra EU. Holdt prisen på de 300,-, eller kom du til at betale told og moms til Skat + dummebøde til postvæsenet? 
<DIV> </DIV>
<DIV>Du har vel i øvrigt ikke tilfældigvis noget erfaring med deres  <font color='#0000FF'>http://mp4nation.net/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=62_46&products_id=281</font> - Portable Foldable Headphones ?</DIV></td></tr></table><BR><BR>Jeg blev ikke taget i tolden, så det var heldigt nok.<BR>Jeg har ingen erfaring med dem, men har stærkt overvejet at bestille et par. De er jo rigtig billige, og hvis de leverer noget i stil med PL-50, er de det værd.<BR>[/QUOTE Allan OlesenJeg går ud fra, at de ikke blev sendt fra EU. Holdt prisen på de 300,-, eller kom du til at betale told og moms til Skat + dummebøde til postvæsenet?

[/QUOTE skrev:

Hej - Ja det håber jeg, de er kun lige "på vej" - venlig hilsen M Dalgaard.
Hej - Ja det håber jeg, de er kun lige "på vej" - venlig hilsen M Dalgaard.

Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 17:30
Så røg jeg også på et par, som skal bruges til en touch jeg gerne skulle modtage i morgen. Og til brug på mine løbeture, så er spændt på dem..

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 20:07
Fin lille anmeldelse Anders_b Smile
Overvejer lidt hvad jeg gør..

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 20:14
Jeg sidder lige og ser lidt på Fiio forstærkeren, og der dukker også en E5'er op når jeg søger.. Hvad kan den i forhold??

Jeg har søgt lidt på nettet og har fundet lidt:

E5'eren skulle have volume, og on/off knap, indbygget genopladeligt batteri og lydkvaliteten skulle også være forbedret..

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Fin lille anmeldelse Anders_b Smile
Overvejer lidt hvad jeg gør..

Tak, selvom jeg måske godt kunne have gjort lidt mere ud af den :) havde bare ikke så meget tid igår, så det blev en lille hurtig en.

Jeg sidder lige og ser lidt på Fiio forstærkeren, og der dukker også en E5'er op når jeg søger.. Hvad kan den i forhold??

Jeg har søgt lidt på nettet og har fundet lidt:

E5'eren skulle have volume, og on/off knap, indbygget genopladeligt batteri og lydkvaliteten skulle også være forbedret..

Det jeg godt kan lide ved E3'eren er, at der ingen on/off knap er på den. Den tænder når man tilslutter høretelefonerne og slukker når man tager dem ud. Dog er der ikke noget indbygget genopladeligt batteri.
E5'eren er jo bare en "opgradering" af E3'eren, som sikkert kan forbedre lyden endnu mere. Jeg ved, at der ligger anmeldelser af begge, rundt på nettet.

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:35
Ja, sådan opfatter jeg det også.. Men du har købt både in-ear sættet og amp'en på samme side, mp4nation.net ikke?? 

På dealExtreme.com har de 5'eren til 95 kr. inkl. levering.. Sgu billigt! Og på mp3nation.net koster den 112 kr.. Og det var så også inkl. levering.. Hvad med told og alt det der pjat??

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:36
Jeg bryder sammen og tilstår: Jeg købte 5'eren, fordi den ser smartere ud og har bælteclips.

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:37
Hehe :) Er du tilfreds med den, Allan Olesen?? Den minder sjovt nok også om iPod Shuffle.. Hvor købte du din henne??

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:52

Hehe :) Er du tilfreds med den, Allan Olesen?? Den minder sjovt nok også om iPod Shuffle.. Hvor købte du din henne??
Se mine indlæg på side 3. Det er nok lidt tidligt til en bedømmelse.

Jeg købte den på mp4nation.

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg bryder sammen og tilstår: Jeg købte 5'eren, fordi den ser smartere ud og har bælteclips.

Også jegSmile, og jeg skal bruge den mest når jeg cykler så derfor. 

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 23:10
Ja okay, jeg sidder vidst og halvsover :) Det er klart, at du ikke kan anmelde dem endnu..
Men iflg. forskellige sider så skulle FiiO'en være rimelig ok..

Men hvad med told, ved du på stående fod hvad det koster, hvis man bliver taget? Mp4nation.net er vel fra England (eller?), så er det ikke noget med at der ikke kommer told og det der på? Kunne ikke lige umiddelbart selv finde svaret på nettet.. 

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 23:38
Der er en (moms-)bagatelgrænse på omkring 80kr - under det betaler man vist hverken told eller moms. Så er der told-bagatelgrænsen - den er vist noget højere - ved ikke specifikt hvor højt. Men over 80kr betaler du moms (+25%) af (varens værdi + fragt) og hvis det er PostDK som skal lave udregningen for dig, betaler du yderligere omkring 165kr i gebyr (de er vist ikke så skarpe til dét med matematik, så det tager lidt tid). Hvis du også er over told-bagatelgrænsen, skal du også lægge moms til (varens værdi + fragt) - og jeg mener også der kommer moms af en evt. told. Den specifikke toldsats afhænger af varetype - der er mange forskellige satser og så vidt jeg ved også mange forskellige bagatelgrænser afhængig af hvilket land der handles med.

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 23:44

Ja okay, jeg sidder vidst og halvsover :) Det er klart, at du ikke kan anmelde dem endnu..
Men iflg. forskellige sider så skulle FiiO'en være rimelig ok..

Men hvad med told, ved du på stående fod hvad det koster, hvis man bliver taget? Mp4nation.net er vel fra England (eller?), så er det ikke noget med at der ikke kommer told og det der på? Kunne ikke lige umiddelbart selv finde svaret på nettet.. 

Nej så hvidt jeg lige hurtigt kan se er det usa, men bliver sent fra østen. Ja nu ved jeg ikke hvem der leverer, men håber ikke det er Pestdk da de er de dyreste. Men hvis du ryger i, vil prisen nok ligge tæt dansk pris..

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 23:51
Nå tipsen kom mig i forkøbet mht. efterspil herhjemme, men han glemte dippen, "toldbagatelgrænsen" ca. 160 Dkkr. Wink.. Ja jeg har kun bestilt i håb om jeg slipper.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 00:17

Jeg bryder mig ikke om udtrykket "at blive taget". Jeg gør jo ikke noget indsmuglingsforsøg. Jeg køber varen i forventning om, at den bliver korrekt fortoldet ved ankomsten til Danmark.

At det så meget ofte ikke sker, kan man jo kun undre sig over. Jeg har flere gange set pakker fra ikke-EU-lande med en fakturakopi i en plastiklomme udenpå, og så burde toldbehandlingen jo være ganske ligetil. Alligevel har PostDanmark på disse pakker undladt toldbehandlingen.

Mp4nation sender fra Hongkong, så det er helt sikkert, at der skal moms på - og sandsynligvis også told.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 00:39

Jeg bryder mig ikke om udtrykket "at blive taget". Jeg gør jo ikke noget indsmuglingsforsøg. Jeg køber varen i forventning om, at den bliver korrekt fortoldet ved ankomsten til Danmark.

Det er så vidt jeg ved overordnet DIT ansvar at varen fortoldes - hvis myndighederne har misset en pakke er det dit ansvar selv at fortolde varen efterfølgende!

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det er så vidt jeg ved overordnet DIT ansvar at varen fortoldes - hvis myndighederne har misset en pakke er det dit ansvar selv at fortolde varen efterfølgende!
Ja, naturligvis er det mit ansvar.

Men nu skrev jeg om, hvorfor det er forkert at snakke om at "blive taget".

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 09:45

Jeg vil give Allan ret i at, dem som køber jo ikke forsøger indsmugling, men pga. det ikke kan købes i Danmark, så er dette jo den eneste valgmulighed.. Så hvis man "ryger i", så skal man ligge et par hundrede kr. oven i, alt i alt??

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 10:50

Så hvis man "ryger i", så skal man ligge et par hundrede kr. oven i, alt i alt??

Hvis det du køber samlet set koster omkring en 100kr, så passer det vist fint med et par 100kr oven i.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 10:55

Okay.. Men hvis jeg så køber sættet med E5'eren inkl. til ca. 400 danske kroner, så bliver det vel en del dyrere? Ouch

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 11:05
Ja, hvis det bliver tolddeklareret, så gør det - se den forklaring jeg gav ovenfor - inkl. satser og grænser - vil *gætte* på omkring 320kr oven i.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 11:50

Pakkerne fra MP4Nation.net bliver overdraget til postDK når de ankommer til Danmark, så der er god chance for at blive taget i tolden. Men man kan jo være heldig

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Ja, hvis det bliver tolddeklareret, så gør det - se den forklaring jeg gav ovenfor - inkl. satser og grænser - vil *gætte* på omkring 320kr oven i.

Okay ja, det er også en del penge..

Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Jeg er meget tilfreds med mine Bose In-Ear Triport,  de fås til omkring 795,- rundt omkring i det lille kongeringe

Hej,, jeg må give Sylvest ret.
Jeg er rigtig glad for mine Bose, de giver en rigtig god lyd, har prøvet både senheiser cx300 og creative auvana,, og her er Bose helt klart bedre.

+ En stor fordel, er at man ikke behøver skrue så højt op for musikken, filmen osv, for at få en god detaljeret lyd med god bas.

- Blokkere ikke udefra kommende støj så godt, som eksempelvis de nævnte creative.

Men hvis du skal bruge dem på farten, eksempelvis til at cykle, kan de ikke anbefales, da de falder ud. Til det formål har jeg købt et par senheiser mx85 sport 2 :)

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:40
Hvis jeg må komme med et venligt råd til at undgå PostDKs dummebøde på 160 kroner for at få det fortoldet.

Køb hos focalprice.com og få dem til at fjerne alle henvisninger til dem, og værdi af indholdet. Det er noget med "dropshipping". Det er et stykke tid siden jeg har købt fra dem, så den præcise procedure kan jeg ikke huske. Men det er let.

Når i så modtager pakken, så tager i bare selv kontakt til skat og betaler. Så skal i ikke betale for at få det fortoldet, og jeres ting hænger ikke i tolden. Så der er hurtigere og billigere levering til jer.

-------------

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:21

Hvis jeg må komme med et venligt råd til at undgå PostDKs dummebøde på 160 kroner for at få det fortoldet.

Køb hos focalprice.com og få dem til at fjerne alle henvisninger til dem, og værdi af indholdet. Det er noget med "dropshipping". Det er et stykke tid siden jeg har købt fra dem, så den præcise procedure kan jeg ikke huske. Men det er let.

Når i så modtager pakken, så tager i bare selv kontakt til skat og betaler. Så skal i ikke betale for at få det fortoldet, og jeres ting hænger ikke i tolden. Så der er hurtigere og billigere levering til jer.

SKAL man selv kontakte Skat for at betale skat, hvis ens pakke går direkte igennem, uden told? Altså er det ulovligt uden??

Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:06

Ellers køb Fiio e5 via ebay.co.uk ca 140 dkr.

http://cgi.ebay.co.uk/Fiio-E5-portable-headphone-amplifier-ipod-mp3_W0QQitemZ360219567930QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioVisualElectronics_HomeAudioHiFi_Headphones?hash=item53dec2673a - http://cgi.ebay.co.uk/Fiio-E5-portable-headphone-amplifier-ipod-mp3_W0QQitemZ360219567930QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioVisualElectronics_HomeAudioHiFi_Headphones?hash=item53dec2673a

-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........

Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:11

SKAL man selv kontakte Skat for at betale skat, hvis ens pakke går direkte igennem, uden told? Altså er det ulovligt uden??

Ja!

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:14
Okay ja.. Det ville sgu bare være lettere, hvis man kunne købe hele sættet i DK..

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 18:20

Hvor mange erfaringer har du med det?

Pakker (inkl. gaver) kan også ryge ind i fortoldningsmaskineriet, selv om de ikke er værdiangivet. Så sker der bare det, at pakken bliver holdt tilbage, mens PostDK kontakter dig for at få de oplysninger, de skal bruge. I det tilfælde får man ikke andet end yderligere forsinkelse ud af dit fif.

Skrevet af: Kleen
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 18:30
SkullCandy laver nogle virkeligt fede in-ears i prisklassen +500,-

-------------
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 20:34

Hvor mange erfaringer har du med det?

Pakker (inkl. gaver) kan også ryge ind i fortoldningsmaskineriet, selv om de ikke er værdiangivet. Så sker der bare det, at pakken bliver holdt tilbage, mens PostDK kontakter dig for at få de oplysninger, de skal bruge. I det tilfælde får man ikke andet end yderligere forsinkelse ud af dit fif.

Jeg har fået masser af pakker igennem tolden på den måde via en hjemmeside der hedder dealextreme.com. De sælger desværre ikke Sound Magic produkterne. Focalprice kører efter samme koncept, jeg har fået 2 pakker igennem på den måde fra Focalprice.

Husk nu bagatel grænsen på 80 kroner. Der er free shipping på produkterne, så om det er 1 eller 5 pakker koster dig ikke ekstra. Så del ordren op, så undgår man at man kommer i "overklassen" så der ryger både told og moms på, man kan tit nøjes med kun moms.

Regn lidt på det og brug reglerne. Det kræver kun en smule tålmodighed at spare mange kroner.

-------------

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 10:13
Jeg bestilte igår aftes PL-50 med Fiio E5, hvor bl.a. Anders og Allan har købt deres udstyr hos Mp4nation.net..

Har i dag fået mail om det er sendt, så nu er det bare at vente og krydse fingre!

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:54

Jeg har fået masser af pakker igennem tolden på den måde via en hjemmeside der hedder dealextreme.com. De sælger desværre ikke Sound Magic produkterne. Focalprice kører efter samme koncept, jeg har fået 2 pakker igennem på den måde fra Focalprice.

OK. Men jeg har også set en del korrekt deklarerede pakker løbe igennem uden fortoldning. Så det er jo ikke sikkert, at der er nogen forskel.

Eftersom man også skal fortolde gaver, kan jeg ikke lige se, hvordan fraværet af en faktura skulle hjælpe.

Husk nu bagatel grænsen på 80 kroner.
Nu behøver vi jo ikke ligefrem tale ned til hinanden. Vi er ikke så dumme, at vi ikke kan finde ud af det med bagatelgrænsen. Det forholder sig bare sådan, at diskussionen drejer sig om et sæt ørepropper til ca. 250-300,- og en forstærker til 50-100,- og så er det jo lidt svært at dele de to op på en måde, så begge pakker kommer under bagatelgrænsen.

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:15

OK. Men jeg har også set en del korrekt deklarerede pakker løbe igennem uden fortoldning. Så det er jo ikke sikkert, at der er nogen forskel.

Eftersom man også skal fortolde gaver, kan jeg ikke lige se, hvordan fraværet af en faktura skulle hjælpe.

Nu behøver vi jo ikke ligefrem tale ned til hinanden. Vi er ikke så dumme, at vi ikke kan finde ud af det med bagatelgrænsen. Det forholder sig bare sådan, at diskussionen drejer sig om et sæt ørepropper til ca. 250-300,- og en forstærker til 50-100,- og så er det jo lidt svært at dele de to op på en måde, så begge pakker kommer under bagatelgrænsen.

Min erfaring siger mig at er pakken markeret som gave ryger den meget lettere igennem tolden. Det kan også bare være tilfælde.

Jeg sagde det skam ikke for at tale ned til folk, jeg er ked af at det blev misforstået. Der var bare endelig et emne jeg vidste lidt mere om... Og det kan jo være at folk bliver inspireret til at købe lidt flere/andre ting når man kigger på deres priser. Så ja, i det her tilfælde måske ikke den store hjælp, men måske med andre køb.

Peace.

-------------

Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 08:15

Jeg leder selv efter et par gode in-ears, så håber det er ok at jeg lige låner tråden.

Er der nogen af jer der har erfaring med, eller kender til, disse fra Aage.dk? http://www.aage.dk/shop/in-ear-monitors/beyer-dynamic/dtx100.html - http://www.aage.dk/shop/in-ear-monitors/beyer-dynamic/dtx100.html

Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan finde så mange reviews af dem, men rundt omkring på diverse udenlandske fora er folk meget glade for dem. Måske en recorder kender en smule til dem?

Alle andre steder jeg kan finde dem koster de fra 80£ og opefter, så Aage's pris må siges at være helt i orden.

Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Jeg leder selv efter et par gode in-ears, så håber det er ok at jeg lige låner tråden.

Er der nogen af jer der har erfaring med, eller kender til, disse fra Aage.dk? http://www.aage.dk/shop/in-ear-monitors/beyer-dynamic/dtx100.html - http://www.aage.dk/shop/in-ear-monitors/beyer-dynamic/dtx100.html

Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan finde så mange reviews af dem, men rundt omkring på diverse udenlandske fora er folk meget glade for dem. Måske en recorder kender en smule til dem?

Alle andre steder jeg kan finde dem koster de fra 80£ og opefter, så Aage's pris må siges at være helt i orden.

Nå, jeg tog chancen og købte Beyer Dynamic DTX-100 hos Aage Jensen i KBH igår. Fed butik de har sig. Aldrig har jeg set så mange guitarer samlet et sted..

De spiller helt fantastisk. Jeg har aldrig ejet et sæt som lydmæssigt kan matche den oplevelse jeg får med mit anlæg derhjemme, og uanset om jeg hører Clapton eller umpti-umpti musik leverer de en sprød og skarp lyd med god, ikke for tung, bas.

De får mine varmeste anbefalinger.

Skrevet den: 12-April-2010 kl. 16:54
Så "modtog" jeg mine SoundMagic PL50 + Fiio E5'eren i dag.. Det ser sgu lækkert ud!.. Fulgte pakken på T & T, og hentede her for 1 time siden pakken på det lokale Posthus.. Det var uden omdeling.. 

Jeg måtte dog betale lidt i importgebyr, skat, moms og moms af gebyr - dog kun 196 kr. i alt - så det er til at leve med.. Importgebyret kostede mig 128 kr. iflg. kvitteringen, så de 160 kr., som postdk tager for "udregningen" varierer vel lidt i pris eller??

Skrevet den: 13-April-2010 kl. 08:10
25% moms på gebyret.
128 x 1,25 = 160

-------------

Skrevet den: 15-April-2010 kl. 08:25
Ja okay ja.. Det er selvf. rigtig nok Wink

Skrevet den: 15-April-2010 kl. 19:53

Så "modtog" jeg mine SoundMagic PL50 + Fiio E5'eren i dag

Øv. Jeg bestilte en dag før dig og har stadig ikke modtaget mine.

Fungerede track and trace for dig?

Når jeg går ind på Hong Kong Posts hjemmeside, får jeg ikke noget ud af at søge på det tilsendte tracking-nr. Men mp4nation skriver til mig, at trackingen kun viser forløbet, indtil varen forlader Hong Kong. Jeg har ikke fulgt forsendelsen i ugerne op til nu, så det kan selvfølgelig være, at dataene er slettet på grund af forældelse.

Hvis det virkede for dig, kan jeg så låne dit tracking-nummer til sammenligning? Jeg vil gerne have noget skyts mod mp4nation, når de siger, at alt er i orden.

Skrevet den: 15-April-2010 kl. 21:23
Du har heller ikke modtaget dine endnu.. Confused Har skrevet med RuzzFrog på pm, som heller ikke har modtaget noget endnu..
Ja, ca. 2 uger efter jeg havde bestilt dem, kunne jeg tracke dem på HKP, og hentede dem så på posthuset i mandags..

Når man søger på mit T&T nummer på HKP, skriver den at pakken forlod Hong Kong d. 8. april.

Skrevet den: 15-April-2010 kl. 22:49

Når man søger på mit T&T nummer på HKP, skriver den at pakken forlod Hong Kong d. 8. april.

Ja, og på på postdanmark.dk kan man se hele forløbet for din pakke inkl. fortoldning. Men min pakke bliver ikke fundet.

Oprettede en support ticket i morges og fik en sludder for en sladder. Nu har jeg prøvet igen. Denne gang river jeg forskellen på resultatet med de to pakkenumre i næsen på ham.

Edit:
Jeg ved ikke, om din adresse også kommer til at stå på tracking-siden, når Postdanmark får den opdateret med information om udlevering. Men for en sikkerheds skyld bør du måske slette pakkenummeret fra dit indlæg, hvis du ikke vil have adressen udbasuneret til alle.

Skrevet den: 15-April-2010 kl. 23:51
Ja tak, Allan, det er rigtig nok! Wink Det havde jeg ikke lige tænkt på.. Men det nærmeste det kommer er byen, kan jeg se, så.. Men alligevel - princippet i det.. Og ja, PostDK skriver trods alt hver en detalje med hvad de gør med pakken.. Det må vi alligevel give dem!

Men den kommer nok lige pludselig med "registreret i udlandet", inde på deres side..

Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 16-April-2010 kl. 10:31
Kan varmt anbefale Sennheiser CX95. Sidder og lyder fantastisk.

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.

Skrevet den: 21-April-2010 kl. 11:31
Hej Allan, har lige læst du desværre også mangler at få dine høretelefoner tilsendt fra MP4nation.net. Har du fået noget positivt ud af at skrive til dem, eller virker det som om
de vil sylte sagen..

Ja nu er det jeg er glad for det ikke var en dyr ting, jeg havde bestilt når det er paypalSmile
Jeg skriver til dem i løbet af i dag, så må vi se hvad de siger til mig..

VH, Thomas

Skrevet den: 21-April-2010 kl. 11:50

Jeg prøvede lige at T&T pakken igen igen, og til min store overraskelse dukkede den op på skærmen. Og de skriver (The item (RT---HK) was posted on 16-Apr-2010 and is being processed for delivery to the addressee.)

Noget kunne tyde på at deres lager status ikke helt passede ved bestilling, men det kan jo også
være så mange andre ting..

Men er glad for der endelig skete noget..Smile så må vi krydse fingre for Allan har været ligeså heldig i dag.. 

Skrevet den: 21-April-2010 kl. 15:06
Det var da godt at der skete noget.. :D Så kommer den nok indenfor de næste par dage.. Med mindre at CPH (Kbh lufthavn) vælger at lukke igen pga. "lidt" støv fra vulkanen på Island :) Men god vind ihvertfald :D

Skrevet den: 21-April-2010 kl. 17:07
Jeg har også pludselig i dag fået en status. Den var der ikke i går, så vi kan konstatere, at opdateringen er 4-5 dage bagud.

Postdanmark:
16. april 2010 16:05 Registreret i udlandet

Hong Kong Post:
The item () was posted on 16-Apr-2010 and is being processed for delivery to the addressee.

Caspers tog 11 dage om at nå frem, regnet fra dato for første registrering - så omkring den 27/4 bliver det måske jul.

Skrevet den: 21-April-2010 kl. 18:47
Det var da godt at begge Jeres ordre er registreret nu :)

Men som du skriver, Allan, så er opdateringen bagud, så det kan jo rent faktisk godt være at Jeres pakker er ankommet til DK eller lige ved og næsten..

Skrevet den: 24-April-2010 kl. 19:45

Caspers tog 11 dage om at nå frem, regnet fra dato for første registrering - så omkring den 27/4 bliver det måske jul.

Hm. Julen er vist udsat nogle dage:
The item (RT060365405HK) will leave Hong Kong for its destination on 25-Apr-2010

Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 19:37
Så fik jeg endelig pakken med SoundMagic PL50 + Fiio E5.

Hovedtelefonerne er markant mere klare, detaljerede og behagelige i lyden end mine gamle Sennheiser. Desværre har jeg lidt svært ved at finde et sæt gummipropper, som både sidder behageligt og giver bas. Men det må jeg eksperimentere videre med.

Forstærkeren er jeg alt andet end imponeret af. Den giver en væsentlig forringelse af lyden, når jeg sætter den på min Lenovo W510 bærbare. Nu har jeg prøvet at sætte den til opladning, og så må jeg se, om det bliver bedre.

Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 23:30
Godt at høre at du har modtaget dine In-Ear.. Jeg bruger de der gummipropper, der sidder på fra starten, da de lukker støj godt ude.. Især når man sidder i toget der larmer, folk der snakker osv.. Har prøvet lidt forskelligt, og umiddelbart er det mine favoritter indtil videre.. Men det er jo smag og behag..

Jeg vil godt give dig ret i at forstærkeren ikke er helt vild, efter at have prøvet lidt tid med den. Med lidt støj i baggrunden, kan jeg stort set ikke høre den store forskel med forstærkeren sat til eller fra..

Men selve headsettet er jeg rigtig glad for og tilfreds med.. De spiller væsentligt bedre end de orig. in-ear.. 

Skrevet den: 07-Maj-2010 kl. 20:18
Jeg kan sagtens høre forskel med forstærkeren til og fra. Lyden bliver bedre, når jeg fjerner forstærkeren...

Du har ret i, at de monterede propper dæmper godt. Bedre end 3M's -37dB ørepropper, faktisk. Men de giver kløe, når de sidder mere end 5-10 minutter.

Skrevet den: 07-Maj-2010 kl. 21:21
Okay ja.. Mht. til kløen, det har jeg slet ikke oplevet.. Selv efter ca. 45 min., i tog osv., har jeg ikke mærket noget.. Ihvertfald ikke hvad jeg kan huske Wink

Skrevet af: MarkR
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 23:08

Til de hurtige:

coupon code: a4e2b9dc35   = 25% soundmagic in-ears.. expires d. 2. aug!!! Så skynd jer!!

Jeg har lige bestilt PL50

EDIT: Gælder på mp4nation.net

Print side | Luk vindue