burn-in på plasma.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76913
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 03:21
Emne: burn-in på plasma.
Skrevet af: Kramer87
Emne: burn-in på plasma.
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 10:39
Hvor nyt skal et plasma tv være før der ikke forekommer burn-in på skærmen efter lang tids brug af f.eks xbox360?
|
Svar:
Skrevet af: thoand
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:13
Break-in perioden, hvor det fornuftigt ikke at skrue alt for højt for op kontrasten og skærmen er mere modtagelig over for burn-in, angives normalt til omkring 200 timer.
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 11:27
okay. Så det er egenlig ligemeget i forhold til hvor nyt fjernsynet er?
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 12:27
Ny er et svært begreb at definere præcist. Derfor anvendes fjernsynets tændte timer i stedet.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:12
Kramer87 skrev:
Hvor nyt skal et plasma tv være før der ikke forekommer burn-in på skærmen efter lang tids brug af f.eks xbox360? |
Det er flere generationer siden det kunne give noget der bare lignede burn-in at spille på et plasma tv. Hvis du skal ødelægge et plasma tv lavet i de sidste fem år med burn-in, så skal det være med vilje. Man kan ødelægge alt hvis man vil, men hvis man bare bruger tv'et som ethvert andet tv, så sker der ikke noget.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:17
Jeg spillede PS3 den første aften jeg havde mit plasma. Ingen problemer.
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:20
Super. Jeg har fået fået diverse forslag mht. hvilket et jeg skal vælge, men er simpelthen meget i tvivl, da jeg ingen forstand har på det.
Jeg vil meget gerne have et uden blæsere, da jeg har ladet mig fortælle at det larmer en del.
LG 50PS8000
Panasonic 50" TXP50X10Y
Panasonic P50X10Y
Samsung 50" PS50A566
Samsung PS-50B551
Kan du hjælpe mig med at finde ud af hvilken af disse skærme er bedst til prisen?
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:20
Naiera skrev:
Kramer87 skrev:
Hvor nyt skal et plasma tv være før der ikke forekommer burn-in på skærmen efter lang tids brug af f.eks xbox360? |
Det er flere generationer siden det kunne give noget der bare lignede burn-in at spille på et plasma tv. Hvis du skal ødelægge et plasma tv lavet i de sidste fem år med burn-in, så skal det være med vilje. Man kan ødelægge alt hvis man vil, men hvis man bare bruger tv'et som ethvert andet tv, så sker der ikke noget.
|
...hvilket så ikke passer. Ifølge brugere på bl.a. dette forum, er burn-in ikke et fortidslevn. Folk med V10'ere, B855'ere, PS8000'ere, osv. klager over svær retention. Noget af det kan faktisk kaldes burn-in, da elementer bliver siddende på skærmen i flere dage, uanset hvor nyt/gammelt tv'et er. Jeg ville f.eks. ikke game på et V10, da det er et dyrt tv og efter sigende følsomt overfor de nævnte problemer. Hvis det var en skærm til 3-4000, ville det være en anden sag...
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:27
Okay, jeg skal bruge mit meget til diverse spil på xbox 360 osv. Så ved ikke om du kan anbefale et af de ovennævnte fjernsyn? De ligger ikke for højt i prisen, da de helst ikke skal være for følsomme jo.
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:33
Har som så mange andre ingen problemer med mit plasma efter mange timers spil. Ved ikke om panasonic har nemmere ved at få retention.
Min kone faldt engang i søvn på sofaen da hun var alene hjemme, hvilket resulterede i at tv'et stod med samme stationære logo i 6-7 timer (flot). Der var lidt retention, men efter 1 minut på en alm. tvkanal var det væk.
Jeg kender andre som har plasma som ikke oplever retention ved gaming, men jeg kan da godt læse på nettet om nogle som HAR haft problemer med det.. Jeg ville personligt ikke være bange for det
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:34
Havde selv B555 derhjemme, og returnerede den pga. alt, alt for meget retention. Jeg spillede ikke engang på den, det var bare alm. tv-kigning; logoer osv., der blev siddende. Skod!
Det er et faktum, at LGs og Samsungs plasma er mere følsomme overfor retention end Panas skærme, bortset fra V10'eren, som åbenbart er en mandags-serie af tv. Ud fra din liste, ville jeg vælge X10Y, eller S10, hvis du kan finde den til en god pris. Selv om X10Y er Panas budget-model er den temmelig resistent overfor retention.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:37
Okay. Nu har jeg hørt meget forskelligt mht. full hd osv. For den Panasonic har jo ikke full hd, er det noget jeg vil kunne bemærke i billedkvaliteten? F.eks når man ser blu ray film og spiller xbox?
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:42
Nej, det vil ikke have nogen betydning, med mindre du sidder i en afstand af 2 m. fra skærmen.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 13:48
Nogen speciel årsag til at du vil anbefale Panasonic? :)
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 14:50
Kramer87 skrev:
Okay, jeg skal bruge mit meget til diverse spil på xbox 360 osv. Så ved ikke om du kan anbefale et af de ovennævnte fjernsyn? De ligger ikke for højt i prisen, da de helst ikke skal være for følsomme jo. |
Hold dig til Panasonic og du vil med garanti ikke få nogle problemer. Det er alligevel også bedre end LG og Samsung, både hvad angår billedkvalitet og helt sikkert også byggekvalitet. Her vil især Samsung fornemmes som en omgang plastik, sammenlignet med et solidt bygget Panasonic.
PhDream har selvfølgelig en agenda med at så tvivl om plasma-tv og burn-in. Jeg har selv haft fem forskellige plasma-tv som jeg alle har behandlet på samme, bekymringsfri måde, og der har aldrig været det mindste problem med burn-in.
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 15:11
Ja netop hold dig til panasonic eller pioneer. Netop disse mærker har altid haft mindre retention mindre end andre mærker.
især når der er et stort spille behov. Men du får heller ikke noget kvalitets lcd i 50 tommer uden det koster en mindre formue.
|
Skrevet af: jduro
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 15:40
PhDream skrev:
Naiera skrev:
Kramer87 skrev:
|
...hvilket så ikke passer.
Ifølge brugere på bl.a. dette forum, er burn-in ikke et fortidslevn. Folk med V10'ere, B855'ere, PS8000'ere, osv. klager over svær retention. Noget af det kan faktisk kaldes burn-in, da elementer bliver siddende på skærmen i flere dage, uanset hvor nyt/gammelt tv'et er.
Jeg ville f.eks. ikke game på et V10, da det er et dyrt tv og efter sigende følsomt overfor de nævnte problemer. Hvis det var en skærm til 3-4000, ville det være en anden sag...
|
Man kan roligt spille på en v10ér. Jeg har haft gang i min ps3 siden jeg fik skærmen for 5 måneder siden. En enkelt lørdag havde spillede mig og par kammerater i 12 timer i streg uden nogen former for burn-in.
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 16:42
Man skal måske også lige huske på, at størtedelen herinde er "entusiaster", hvilket betyder der er flest herinde som køber plasma. Ser man på hvor mange brugere der er herinde, så synes jeg ikke det er meget vi ser til problemer mht. mandagsmodeller.
Jeg står bag Naiera - Phdream har en agenda, og det virker til at være på basis af en oplevelse med en Samsung, som har problemer med retention, hvor Panasonic er bedre. Samsung bliver typisk ikke anbefalet af samme grund - og så byggekvalitetem.. her er panasonic også bedre.
Jeg har en kammerat som har PX80, og en anden som har G10. Begge gamer lystigt, så har jeg ikke hørt nogen problemer med deres tv, selvom jeg spurgte specifikt ind til problemet.
Køb en plasma, og læg alle myterne på hylden.
|
Skrevet af: mrproper
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 17:52
Mit PS8000 er ihvertfald begyndt og lide en del af det (retention)undertekster og PS3, ellers er det et kanont fjernsyn med et meget godt billede,
skifter dog til et LCD i næste måned da jeg spiller en del PS3 og er så træt af og kigge på det. Måske en mandagsmodel dunno? tror jeg bare ikke ifh til andre ejere af PS8000.
Så LG plasma kan jeg ikke anbefale hvis der games meget på konsol eller bruges til HTPC
Det begyndte efter ca 2500 timers brug så kørt til er det nok
/John
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 22:38
Ja ja, jeg har en agenda. Hvad med de folk, som klager over burn-in? Har de også en agenda? Er der én, stor anti-plasma konspiration i gang? Hahah...
Jeg har i det mindste haft både Panasonic, Samsung og LG hjemme. Har nogle af jer agenda-løse haft det?
HVIS jeg virkelig havde haft en agenda, ville jeg have anbefalet LCD! Gør jeg det?
Åbn dog øjnene, I små tissemyrer, og se ud over jeres egen næsetip!
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 22:47
PhDream skrev:
Ja ja, jeg har en agenda. Hvad med de folk, som klager over burn-in? Har de også en agenda? Er der én, stor anti-plasma konspiration i gang? Hahah...
Jeg har i det mindste haft både Panasonic, Samsung og LG hjemme. Har nogle af jer agenda-løse haft det?
HVIS jeg virkelig havde haft en agenda, ville jeg have anbefalet LCD! Gør jeg det?
|
Jeg skriver nemlig at med 3 plasma, som alle bruges flittigt til gaming, så har du været ualmindelig uheldig med dine tv.
|
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 22:56
Nej, det er ikke uheld!
1. gang kan være uheld, 2. gang også, 3. gang er et symptom. Et symptom på, at plasma er en forfejlet teknologi, som kun nørder kan leve med. EDIT: hvilket var grunden til, at Pioneer stoppede produktionen af plasma. Hvis det virkelig var verdens bedste TV, hvorfor var der så få, der købte det? Prisen? Nej, for den var langt billigere end B&O f.ex.
Hvis det var tre LCD-skærme, eller tre stykker af hvilken som helst elektronisk apparat, der havde samme fejl, ville du sige, at det var uheld? Nej!
Når den hovedansvarlige servicetekniker i en anerkendt butik fortæller mig, at de får for mange plasma retur og at LCD både er mere robuste og mindre fejlbehæftede, siger det meget! Her er mand, der ved hvad han taler om, og ikke bare sidder bag en skærm og læser tests på nettet...
Men, det kan du og andre plasma-elskere ikke bruge til noget, da I hører og ser hvad der passer jer.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 23:44
Sikken vred ung mand! Hvem har tisset i din aften te
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 00:10
Kampus skrev:
Sikken vred ung mand! Hvem har tisset i din aften te |
Godt spørgsmål, for jeg er åbenbart en nørd når der ikke er noget i vejen med mit tv
PS. Grunden til der ikke var flere som købte et pioneer var pga. den høje pris. Pioneer kostede MANGE flere penge end den nærmeste konkurrent. Da de så publicerede, at de ville ophøre produktionen, så var der adskillige tråde med folk som havde åbnet sparegrisen, og ville have et inden de blev udsolgte.
Dengang var der ikke mange som synes det var værd at give 30-40k for et 50" når man kunne få et til 15-20k. Så jo, prisen var en afgørende faktor.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 01:32
Anima skrev:
Kampus skrev:
Godt spørgsmål, for jeg er åbenbart en nørd når der ikke er noget i vejen med mit tv
PS. Grunden til der ikke var flere som købte et pioneer var pga. den høje pris. Pioneer kostede MANGE flere penge end den nærmeste konkurrent. Da de så publicerede, at de ville ophøre produktionen, så var der adskillige tråde med folk som havde åbnet sparegrisen, og ville have et inden de blev udsolgte.
Dengang var der ikke mange som synes det var værd at give 30-40k for et 50" når man kunne få et til 15-20k. Så jo, prisen var en afgørende faktor.
|
Igen, 30K er ikke meget for verdens bedste tv, HVIS det virkelig er verdens bedste.
Philips første 21:9 model kostede ca. 40K da den kom ud, og solgte som varmt brød. I dag er prisen lavere, ca. 30K og det sælger så godt, at det er udsolgt i forskellige butikker.
Så nej, prisen er ikke afgørende.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 03:27
Nu har jeg ikke noget fakta i forbindelse med pris, kontra antal solgte enheder, i forhold til Pio/Philips 21:9. Men mit gæt er at med priser på +30k er det ikke den bredeste køberskare man når ud til. Det er i en eller anden forstand entusiaster/"first movere" (som det hedder på nudansk)/ folk der ønsker at sende de rette signaler/vise det rette (økonomiske) overskud der investerer så mange penge.
Derudover vil jeg sige at min erfaring er, at pana er forholdsvis resistente overfor burnin/retention. På jobbet bliver der brugt 3 Pana skærme som monitorer, herunder en 65PZ700. Den har stået siden dag 1 med en statisk webside (der laver en refresh ca. hvar 5-10 min.) ca. 10 timer om dagen. Den har en smule burnin på et par punkter, der står stationært konstant, men er ellers ok, det synes jeg egentlig er meget godt klaret i forhold til den (dårlige) behandling den er udsat for.
Har selv haft retention på min 42X10 efter den havde stået med en statisk skærm, hvid skrift på sort baggrund i flere timer end jeg bryder mig om at tænke på (den var alene hjemme (tændt) i en hel weekend, sammen med min PS3 med Playtv, der optog i mange timer). Det tog lidt tid inden det forsvandt (en overgang var jeg bange for at det var brændt fast) Men jeg har aldrig bemærket retention ved stationære logoer/spil eller lignende.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 07:50
PhDream skrev:
Anima skrev:
Kampus skrev:
|
Igen, 30K er ikke meget for verdens bedste tv, HVIS det virkelig er verdens bedste.
Philips første 21:9 model kostede ca. 40K da den kom ud, og solgte som varmt brød. I dag er prisen lavere, ca. 30K og det sælger så godt, at det er udsolgt i forskellige butikker.
Så nej, prisen er ikke afgørende. |
Phillips er et dårligt eksempel, da dem som køber Phillips, som jeg kender, køber det pga. dets storhedstid dengang CRT var det shizzle. Jeg hører stadig sætningen "Phillips er kvalitet - mit crt har holdt xx år, så min fladskærm skal også være Phillips". Folk "ved" det er kvalitet. Inden jeg blev medlem troede jeg ikke Pioneer lavede andet end bilhøjttalere og bil-radio.
Ville du købe et tv fra en producent som laver ovenstående fremfor et mærke du kender til? Det er det samme med Sony, bare at jeg ofte hører man får bedre billede hvis man i forvejen har en PS3 (Sony).
Pioneer's fejl har altid været, eftermin mening, dets image. Det er kun entusiasterne som kender mærket. Spørg hr. og fru. Jensen om hvilke tv de kender, og så vil de fleste ikke engang kende til Panasonic. Kombinér så dette med en pris langt over hvad de fleste vil betale, og du vil vide hvorfor .
Det er lidt ligesom at skulle købe ny bil. Du har det sikre valg; en tysker eller en tjekker. Bilen fra Tjekkiet koster mere end bilen fra tyskland. Hvad vil du så vælge?
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 08:59
http://forum.recordere.dk/Product/Details.aspx?pid=498910 - Panasonic TX P50S10E
Er der nogen af jer der kender den ovenstående model, og ved om der forekommer burn-in på den relativt nemt?
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 10:56
PhDream skrev:
Nej, det er ikke uheld!
1. gang kan være uheld, 2. gang også, 3. gang er et symptom. Et symptom på, at plasma er en forfejlet teknologi, som kun nørder kan leve med. EDIT: hvilket var grunden til, at Pioneer stoppede produktionen af plasma. Hvis det virkelig var verdens bedste TV, hvorfor var der så få, der købte det? Prisen? Nej, for den var langt billigere end B&O f.ex.
Hvis det var tre LCD-skærme, eller tre stykker af hvilken som helst elektronisk apparat, der havde samme fejl, ville du sige, at det var uheld? Nej!
Når den hovedansvarlige servicetekniker i en anerkendt butik fortæller mig, at de får for mange plasma retur og at LCD både er mere robuste og mindre fejlbehæftede, siger det meget! Her er mand, der ved hvad han taler om, og ikke bare sidder bag en skærm og læser tests på nettet...
Men, det kan du og andre plasma-elskere ikke bruge til noget, da I hører og ser hvad der passer jer.
|
Jeg har selv et PX70, der har overlevet hård behandling uden at få noget, der minder om retention eller burn-in.
Anima skrev:
Jeg skriver nemlig at med 3 plasma, som alle bruges flittigt til gaming, så har du været ualmindelig uheldig med dine tv.
|
Jeg har samme erfaring. PS3, statisk tekst-TV osv. Ingen problemer! At du så har været yderst uheldig tre gange skal alle andre tilfredse plasma-ejere vel ikke bøde for?
PhDream skrev:
|
Tre gange retention. Tyder det ikke på, at brugeren er en tissemyre? Jeg ville kigge indad inden man begynder at svine folk til for, i bedste mening, at anbefale fjernsyn hvor de vurderer, at man får den bedste billedkvalitet for pengene.
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 11:22
Anima skrev:
PhDream skrev:
Anima skrev:
Kampus skrev:
|
Phillips er et dårligt eksempel, da dem som køber Phillips, som jeg kender, køber det pga. dets storhedstid dengang CRT var det shizzle. Jeg hører stadig sætningen "Phillips er kvalitet - mit crt har holdt xx år, så min fladskærm skal også være Phillips". Folk "ved" det er kvalitet. Inden jeg blev medlem troede jeg ikke Pioneer lavede andet end bilhøjttalere og bil-radio.
Ville du købe et tv fra en producent som laver ovenstående fremfor et mærke du kender til? Det er det samme med Sony, bare at jeg ofte hører man får bedre billede hvis man i forvejen har en PS3 (Sony).
Pioneer's fejl har altid været, eftermin mening, dets image. Det er kun entusiasterne som kender mærket. Spørg hr. og fru. Jensen om hvilke tv de kender, og så vil de fleste ikke engang kende til Panasonic. Kombinér så dette med en pris langt over hvad de fleste vil betale, og du vil vide hvorfor .
Det er lidt ligesom at skulle købe ny bil. Du har det sikre valg; en tysker eller en tjekker. Bilen fra Tjekkiet koster mere end bilen fra tyskland. Hvad vil du så vælge?
|
Anima, du rammer fuldstændigt rigtigt i det du skriver!!!
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 11:54
Hvor ville i foretrække at købe et fjernsyn?
På Komplett.dk eller LCD-univers.dk?
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:26
Anima skrev:
PhDream skrev:
Anima skrev:
Kampus skrev:
|
|
Den holder ikke. For det første kan man ikke bruge udtalelser, som indeholder ordene "dem/folk jeg kender". Det siger intet. For det andet, er førstegangskøbere af LCD en meget lille minoritet i dag. For det tredje: faktum er, at Philips sælger godt, både deres billige og dyre modeller. Philips har været på LCD-markedet i lang tid nu, og at folk kender dem fra deres CRT-storhedstid, betyder meget lidt i dag. Hvis de lavede ringe LCD tv, ville folk jo ikke købe dem. Jo, måske første gang, men det ville være alt. Folk er efterhånden på deres anden og tredje LCD. Hvis de køber en ny Philips, må det være fordi de var tilfredse med den første LCD fra Philips.
Det samme med PS3 - vage udtalelser som "jeg hører", baseret på andenhåndsviden, kan man ikke bruge til meget.
Hvis dine bedste argumenter er, at folk vælger Philips fordi de kender dem fra CRT-dagene, og at man vælger Sonys tv fordi man har PS3, underbygget af "folk" og "jeg hører" er det et meget tyndt grundlag.
Endelig: hvis tjekkerne lavede verdens bedste bil, ville folk nok købe den, selv om den koster det dobbelte af det kendte mærke. Nu hvor du selv nævner biler, kan du kigge på de niche-mærker indenfor bilverdenen, som laver få dyre biler, og stadig tjener kassen fordi køberne er der og produktet er godt. Spyker - et lille hollandsk firma, laver få, dyre biler, endte med at købe store, gamle, kendte Saab og reddede det gamle mærke.
Mund til mund metoden er en rigtig god form for reklame. Igen, hvis Pioneer vitterligt var verdens bedste tv, ville de glade ejere nok have fortalt budskabet videre, så flere mennesker købte Pioneer. På den anden side, hvis der ikke er ret mange glade ejere, hører man ikke så meget om tv'et.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:44
Kramer87 skrev:
http://forum.recordere.dk/Product/Details.aspx?pid=498910 -
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:45
okay, tak :) Hvor ville du købe en skærm fra, Komplett.dk eller LCD-Univers?
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:46
PhDream skrev:
Den holder ikke. For det første kan man ikke bruge udtalelser, som indeholder ordene "dem/folk jeg kender". Det siger intet. |
Men det siger en hel masse at en tilfældig bruger på et tilfældigt forum tror han har fået burn-in? Det er jo sådan noget der for dig beviser, at plasma-teknologien, med dine ord, er 'forfejlet'. Sådan noget får mig til at grine indeni, da det mig i så fald er en gåde hvordan tusindvis af normale mennesker har kunnet bruge deres plasma-tv i årevis uden det mindste problem. Det burde jo, ifølge dig, være helt umuligt, medmindre man er kæmpenørd.
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:47
Kramer87 skrev:
okay, tak :) Hvor ville du købe en skærm fra, Komplett.dk eller LCD-Univers? |
Begge steder lige gode
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:48
Komplett bliver skærmene sendt fra Norge. Har det nogen betydning?
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:50
Phdream
samsung og sony må lave verdens bedste tv, de sælger flest tv Men så må ford og vw og andre være langt bedre end ferrari
pioneer levere det bedste billede, hvis man gerne vil have et nogenlunde korrekt billede. phillips levere deres egen form for billedekvalitet og derfor vil mange med pioneer ikke drømme om at købe et. samt hvor mange køber hr og fru Danmark køber et tv mellem 16000-20000 kr.
det har intet med salgstal at gøre, men hvilken billedekvalitet man ønsker. der er jo rigtig mange som er tilfreds med deres sony og phillips.
Men billedekvalitet kan alså måles og der er pioneer bedst end til videre. så længe man ser billedekvalitet fra to forskellige vinkler. alså hvad man måler og overholder en billedestandard eller den som vælger sit efter hvad han eller hende synes er bedste med egne øjne.
Ja så bliver denne tråd 1500 sider lang.
|
Skrevet af: RuneH
Kan man andet end at elske de her tråde :-)
Dog synd for Kramer87 og hans emne, der egentligt drukner lidt. Men stadig - sjov sjov læsning.
Vil da også godt lige indskyde, at mig PX80 i soveværelset heller ikke har noget burn-in eller lign. Det kører stort set altid på TV3+ eller TV2 i flere timer af gangen pga. tv-serier. Især når man falder i søvn.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Kramer87 skrev:
Komplett bliver skærmene sendt fra Norge. Har det nogen betydning? |
Kan det virkelig passe at de sendes fra Norge? Det lyder usandsynligt, eftersom de ikke er med i EU.
Jeg tror også det er ligemeget hvilken butik af de to du køber skærmen fra.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:51
Det er sgu ligemeget for mig. Jeg får de svar jeg skal bruge, og tror også folk at begyndt at få stress af alle mine spørgsmål ;)
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:52
Men mht. Komplett. Det lyder klart som det største firma, og i disse tider skal man jo helst tage det der har mindst chance for at gå konkurs. Men det der bekymrer mig, det er hvis jeg skal sende det retur. Så skal det vel helt til Norge?
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:59
RuneH skrev:
Dog synd for Kramer87 og hans emne, der egentligt drukner lidt. Men stadig - sjov sjov læsning.
Vil da også godt lige indskyde, at mig PX80 i soveværelset heller ikke har noget burn-in eller lign. Det kører stort set altid på TV3+ eller TV2 i flere timer af gangen pga. tv-serier. Især når man falder i søvn. |
Ja men bruger som Phdream og Ja kan pisse mig lidt af.
kan du forstille dig hvis jeg skrev på samme måde i en phillips eller lcd tråd
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:00
RuneH skrev:
Kan man andet end at elske de her tråde :-) Dog synd for Kramer87 og hans emne, der egentligt drukner lidt. Men stadig - sjov sjov læsning. |
Ja, det er synd. Jeg har dog også opgivet disse tråde efterhånden. Der er folk som gerne vil hjælpes, dem som kan, og dem som er udenfor pædagoisk rækkevidde.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:07
Anima skrev:
RuneH skrev:
Kan man andet end at elske de her tråde :-) Dog synd for Kramer87 og hans emne, der egentligt drukner lidt. Men stadig - sjov sjov læsning. |
Ja, det er synd. Jeg har dog også opgivet disse tråde efterhånden. Der er folk som gerne vil hjælpes, dem som kan, og dem som er udenfor pædagoisk rækkevidde.
|
Du skriver ellers meget flittigt for tiden.
Hahah, man er udenfor pædagogisk rækkevidde, når man ikke er enig med alle de andre...
Var det også sådan man betegnede modstandere af nazismen under 2. verdenskrig, som udenfor "pædagogisk rækkevidde", fordi de ikke var enige med alle de andre og så ikke fordelen ved udryddelse af folkefærd?
Hvis det er så belastende at skrive herinde, kan du lade være. Der er der ingen der tvinger dig. Du skal ikke føle dig forpligtet til at hjælpe, da din hjælp sagtens kan undværes.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:11
xcardman skrev:
RuneH skrev:
Vil da også godt lige indskyde, at mig PX80 i soveværelset heller ikke har noget burn-in eller lign. Det kører stort set altid på TV3+ eller TV2 i flere timer af gangen pga. tv-serier. Især når man falder i søvn. |
Ja men bruger som Phdream og Ja kan pisse mig lidt af.
kan du forstille dig hvis jeg skrev på samme måde i en phillips eller lcd tråd
|
Du og andre har ellers afsporet en del "Hvilken LCD-skærm skal jeg købe?"-tråde med jeres "gode råd" om plasma.
At jeg pisser dig af, er dit problem. Ingen tvinger dig til at læse mine indlæg. I modsætning til dig, fornærmer jeg ingen personligt.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:12
Jeg vil ihvertfald sige tak for hjælpen fra alle.
Nu er skærmen købt, og krydser da fingre for at jeg har den til Champions League bold tirsdag og onsdag :)
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:16
Anima skrev:
RuneH skrev:
|
Nu har jeg også.
især når de bliver ved og uden at have nogen teknisk viden som de kan hænge deres argumentation op på. Men synd det skal ødelægge alle plasma tråde hele tiden
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:27
PhDream skrev:
Du og andre har ellers afsporet en del "Hvilken LCD-skærm skal jeg købe?"-tråde med jeres "gode råd" om plasma.
At jeg pisser dig af, er dit problem. Ingen tvinger dig til at læse mine indlæg. I modsætning til dig, fornærmer jeg ingen personligt. |
Well jeg syntes ellers din bemærkning "Åbn dog øjnene, I små tissemyrer, og se ud over jeres egen næsetip!" er da i den grad at fornærme folk... eller hvad????
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: doit
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:30
PhDream skrev:
Anima skrev:
[QUOTE=RuneH]Kan man andet end at elske de her tråde :-) Dog synd for Kramer87 og hans emne, der egentligt drukner lidt. Men stadig - sjov sjov læsning. |
. Du skal ikke føle dig forpligtet til at hjælpe, da din hjælp sagtens kan undværes. |
Uenig.
Der er brug for hans svar. En slags ying til andres bullshit.
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:37
Kramer87 skrev:
Jeg vil ihvertfald sige tak for hjælpen fra alle. Nu er skærmen købt, og krydser da fingre for at jeg har den til Champions League bold tirsdag og onsdag :) |
Det godt du fik din nye skærm bestilt :) Håber du bliver rigtig glad for den, og den kan være med til at gøre din Champions League oplevelse bedre.
Og lad os så se hvordan tråden ellers udvikler sig! Meget spændende!
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 13:38
Jeg følger den også stadigvæk :D
Og tak for det :D
|
Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 14:08
PhDream skrev:
Anima skrev:
Kampus skrev:
|
Tror du virkelig at "Hr. og Fru Danmark" (for nu at bruge et slidt ydtryk) er villige til at smide 30k efter et TV, bare fordi de får at vide det er fantastisk? Det er da kun de største entusiaster, som måske udgør 1% af befolkningen (max), der er villige til at bruge så mange penge på et TV. Jeg selv, der betragter mig selv som ret kræsen og krævende, ville aldrig kaste 30k efter et TV - også fordi jeg ved, at der kommer noget federe og bedre i løbet af få år. Jeg har en grænse omkring 10k og mit seneste (Panasonic PX80) har koster 5000 og det synes jeg er et super fedt TV.
Grunden til at Philips' 21:9 er udsolgt er nok, at produktionen er ret lille
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 14:19
PhDream skrev:
Du skal ikke føle dig forpligtet til at hjælpe, da din hjælp sagtens kan undværes. |
Jamen det er skam helt ok. Det eneste jeg gjorde var jo at forvirre, og jeg har slet ikke hjulpet nogen i min tid her på recordere.
Jeg kan slet ikke tænke på mere passende sætning end: tag dig sammen.
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 14:22
Jeg kan da i al fald for mit eget vedkommende fortælle at mange af de folk der her hentydes til som værende folk hvis hjælp sagtens kan undværes IKKE PASSER!
De selvsamme folk har godt nok hjulpet mig mange gange, hvilket jeg er ekstremt glad for.
Og stop så med personlige tilsvininger mv. Det hører ingen steder hjemme! Det er ikke arto det her!!
|
Skrevet af: Marniman
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 14:46
Jeg gir' en krammer :)
Jeg har "netop" selv købt mit Panasonic V10 og har spillet PS3 og set tv på det som en hovedløs høne, hvis man ellers skal følge alle de burn-in-råd og andre "pas-på-med-at-bruge-dit-nye-tv" tråde der har været.
Producenten selv anbefaler også at de borders man får ved 4/3 signal skal være lyse og ikke sorte. Det nægter jeg også. Det skal bare virke ellers ryger det retur.
Burn-in periode - må jeg være fri. Aldrig i livet om jeg skal vente med at bruge de produkter jeg har købt fordi pi**** ikke kan tåle det?! Skulle jeg også nøjes med at varme vand med min nye kaffemaskine den første måned måske!?
Fungér eller retur med det crap.
God weekend alle
------------- Mvh. Martin
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 14:51
Man skal huske på hvad der gør recordere til et fedt sted: man kan spørge ind til alle mulige ting relateret til elektronik og få svar. Recordere er IKKE en virksomhed, som lever af rådgivning og salg. Hvis vi skal holde os væk, så kan du lige så godt spørge til råds nede i superbrugsen, eller i Føtex, da recordere ikke vil bestå uden sin brede skare af brugere, som giver deres input.
Derfor, så tænker jeg mig selv som et aktiv for recordere.dk, ligesom alle andre som hjælper/svarer på spørgsmål burde gøre.
|
Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 15:06
Naiera skrev:
Kramer87 skrev:
|
Det lyder usansynligt.
Har en kammerat der lige har solgt sit Pioneer , der er knap 3 år gammelt.
Og der var TV2 logo i den ene side og Discovery i den anden.
THe_Unforgiven
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 19:31
Anima skrev:
Man skal huske på hvad der gør recordere til et fedt sted: man kan spørge ind til alle mulige ting relateret til elektronik og få svar. Recordere er IKKE en virksomhed, som lever af rådgivning og salg. Hvis vi skal holde os væk, så kan du lige så godt spørge til råds nede i superbrugsen, eller i Føtex, da recordere ikke vil bestå uden sin brede skare af brugere, som giver deres input.
Derfor, så tænker jeg mig selv som et aktiv for recordere.dk, ligesom alle andre som hjælper/svarer på spørgsmål burde gøre.
|
Det er også fint. Vi vælger alle om vi vil være her eller ej.
Men når man nu har valgt at være her, skal man også være forberedt på modstand, alternative holdninger, osv.
Nogle folk herinde er åbenbart vant til at snakke hinanden efter munden og være hinandens nikkedukker. Man råber op om pædagogisk rækkevidde, så snart nogen går den anden vej. Én ville have brugeren JA bannet, fordi JA var uenig med alle. Sådan fungerer verden ikke og den indstilling kan man ikke bruge til en pind.
EDIT: man skal ikke føle sig ramt, fordi man kan undværes. Alle kan undværes. Pioneer laver ikke plasma længere, verden går videre.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 19:37
The_Unforgiven skrev:
Naiera skrev:
Kramer87 skrev:
|
Det lyder usansynligt.
THe_Unforgiven |
Netop! Bare fordi man ikke selv har set retention, er ikke ensbetydende med, at andre ikke har det, eller at man ikke HAR retention på sit tv. Måske ser man bare dårligt...
Pointen ved alle disse skriverier er, at plasma IKKE er svaret på alles bønner. Der er bare nogen, som gerne vil overbevise verden om det modsatte.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 19:44
lige som nogen vil overbevise os alle om lcd er bedst og ingen ulemper har
Nu kan jeg se Ja er kommet på banen igen i en anden tråd.
suk og håber alle kan se denne debat ikke fører til noget.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 20:01
The_Unforgiven skrev:
Det lyder usansynligt.
|
Det lyder usandsynligt.
Præcis hvilken model er der tale om? På en tre år gammel model nægter jeg simpelthen at acceptere, at normal brug kan føre til fastbrændte logoer, som du her beskriver. Der må være en forklaring. Eller en defekt.
Igen: Masser af helt normale mennesker bruger plasma-tv, som var det ethvert andet tv. CRT-teknologien kunne i teorien også få burn-in, men der var ikke nogen konkurrerende teknologi (som plasma har i LCD), med tilhængere der havde en interesse i at miskreditere den anden side. Det er jo derfor, sammen med generel uvidenhed, at denne myte om og frygt for burn-in er opstået. Det er derfor folk kigger efter den slags, og bliver bange hvis de, med dynamisk billedindstilling på et tv der har hørt i ti timer, ser en smule retention efter to timers fodbold på TV2. Det er dérfor tråde som 'Retention igen igen' overlever; ikke fordi det reelt er et problem.
PhDream bliver ved med at påstå, at teknologien er 'smækfyldt med fejl'. Det er simpelthen en gigantisk omgang vrøvl, at skrive sådan noget. Hvis den vitterligt var dét, så ville fabrikanterne være blevet overrendt med skuffede købere, som ville have pengene tilbage, og teknologien ville derfor være blevet aflivet for længe siden. Det er ikke sket! (det er alligevel langt billigere at lave LCD, så hvorfor dælen bliver Panasonic ved med at lave plasma!?) Tvært imod, hvis man vil have god billedkvalitet, så er plasma det rigtige valg for langt de fleste. Det er meget få situationer jeg kan forestille mig, at plasma ikke vil være det bedste valg. Man skal VIRKELIG have problemer med lys i stuen (læs: at bo i et udhus ), eller have et helt ekstremt forbrug af materiale med statiske billeder (læs: samme webside vist i flere uger i træk, uden pause), men selv i disse situationer, som beskrevet her i tråden, overlever plasma-teknologien fint nok, så længe man køber fra den rigtige producent. Så billigt som Panasonic kan fås i dag (og har kunnet fås i snart mange år), så kan jeg overhovedet ikke se, hvorfor man skulle overveje Samsung eller LG.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 20:01
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 20:04
Naiera skrev:
The_Unforgiven skrev:
Det lyder usansynligt.
|
Det lyder usandsynligt.
Præcis hvilken model er der tale om? På en tre år gammel model nægter jeg simpelthen at acceptere, at normal brug kan føre til fastbrændte logoer, som du her beskriver. Der må være en forklaring. Eller en defekt.
Igen: Masser af helt normale mennesker bruger plasma-tv, som var det ethvert andet tv. CRT-teknologien kunne i teorien også få burn-in, men der var ikke nogen konkurrerende teknologi (som plasma har i LCD), med tilhængere der havde en interesse i at miskreditere den anden side. Det er jo derfor, sammen med generel uvidenhed, at denne myte om og frygt for burn-in er opstået. Det er derfor folk kigger efter den slags, og bliver bange hvis de, med dynamisk billedindstilling på et tv der har hørt i ti timer, ser en smule retention efter to timers fodbold på TV2. Det dérfor tråde som 'Retention igen igen' overlever; ikke fordi det reelt er et problem.
PhDream bliver ved med at påstå, at teknologien er 'smækfyldt med fejl'. Det er simpelthen en gigantisk omgang vrøvl, at skrive sådan noget. Hvis den vitterligt var dét, så ville fabrikanterne være blevet overrendt med skuffede købere, som ville have pengene tilbage, og teknologien ville derfor være blevet aflivet for længe siden. Det er ikke sket! (det er alligevel langt billigere at lave LCD, så hvorfor dælen bliver Panasonic ved med at lave plasma!?) Tvært imod, hvis man vil have god billedkvalitet, så er plasma det rigtige valg for langt de fleste. Det er meget få situationer jeg kan forestille mig, at plasma ikke vil være det bedste valg. Man skal VIRKELIG have problemer med lys i stuen (læs: at bo i et udhus ), eller have et helt ekstremt forbrug af materiale med statiske billeder (læs: samme webside vist i flere uger i træk, uden pause), men selv i disse situationer, som beskrevet her i tråden, overlever plasma-teknologien fint nok, så længe man køber fra den rigtige producent. Så billigt som Panasonic kan fås i dag (og har kunnet fås i snart mange år), så kan jeg overhovedet ikke se, hvorfor man skulle overveje Samsung eller LG.
|
Ikke sært, at instrumentet er slidt, når det kun har én streng at spille på...
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 21:19
Gælder disse burn-ins også LCD fjernsyn? Altså kan det også lade sig gøre at lave burn-ins på et LCD fjernsyn?
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 21:43
PhDream skrev:
Ikke sært, at instrumentet er slidt, når det kun har én streng at spille på...
|
Lad være med at kaste med sten, når du selv bor i et glashus.
Jeg spørger rent faktisk efter mere info, for bedre at kunne forholde mig til problemstillingen der berettes om. Det er for nemt bare at skrive 'jeg har en kammerat med burn-in, dérfor findes det helt 100% sikkert'.
|
Skrevet af: Lars E.
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 21:53
Naiera skrev:
The_Unforgiven skrev:
Det lyder usansynligt.
|
Det lyder usandsynligt.
Igen: Masser af helt normale mennesker bruger plasma-tv, som var det ethvert andet tv. CRT-teknologien kunne i teorien også få burn-in, men der var ikke nogen konkurrerende teknologi (som plasma har i LCD), med tilhængere der havde en interesse i at miskreditere den anden side. Det er jo derfor, sammen med generel uvidenhed, at denne myte om og frygt for burn-in er opstået. Det er derfor folk kigger efter den slags, og bliver bange hvis de, med dynamisk billedindstilling på et tv der har hørt i ti timer, ser en smule retention efter to timers fodbold på TV2. Det er dérfor tråde som 'Retention igen igen' overlever; ikke fordi det reelt er et problem.
|
Pga designet ville jeg ikke vælge en Pana, de skærme som er vist i år hold da op sikke en brøler designmæssigt (G20 kunne måske gå an) men den brune og den med sølvrammen nej du det en ommer.
Så hellere en LG, som med 2009 modellerne ikke var langt efter Panasonic og måske i år er på niveau, men i en helt anden liga med design.
Panasonic var vel iøvrigt ikke bedst i 2009 Samsungs B855( som jeg selv har haft og returneret pga støj) var toppen sidste år.
Så din favorisering af Panasonic forstår jeg ikke helt.
------------- Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 22:11
Jeg ved ikke om Samsungs B855 var bedre. Det var vist et spørgsmål om pest eller kolera, hvis man kigger på den negative side af tingene. Panasonics tv har væsentligt højere byggekvalitet og er mere resistente overfor retention. Dérfor anbefaler jeg Panasonic over Samsung.
Jeg favoriserer altid den bedste billedkvalitet, men for mig at se er det ikke endegyldigt fastslået, at omtalte Samsung var bedre end sidste års Panasonic (som jo er en rimeligt bred skare af tv). Sidste år var der alligevel også stadig Pioneer tv at finde rundt i diverse butikker Med Panasonic ved man hvad man får, mens det mere er en lodtrækning med Samsung.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 22:25
Enig med byggekvalitet og retention, men på billedkvalitet var modellerne fra LG, Samsung og Panasonic meget ens sidste år.
Har også haft en LG50PS8000 og den var helt på højde med Pana i byggekvalitet at den så havde andre fejl er noget andet.
Ser frem til test af topmodellerne af alle mærkerne i 2010 udgaver
Mvh Lars
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 22:28
Lars E. skrev:
Enig med byggekvalitet og retention, men på billedkvalitet var modellerne fra LG, Samsung og Panasonic meget ens sidste år. |
Hvis de var meget ens, og vi ved jo at priserne også er/var, så burde valget vel, i de fleste tilfælde, også falde på Panasonic.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 22:33
Jeg gav 8500 for mit LG og en V10 som var den jeg tænkte på i mit tidligere indlæg kostede til sidst omkring 14-15 og Samsungs B855 ca det samme og så er valget ikke så svært når man har set alle tre.
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:05
MrCeecar skrev:
Gælder disse burn-ins også LCD fjernsyn? Altså kan det også lade sig gøre at lave burn-ins på et LCD fjernsyn? |
Det er sjældent jeg har set retention (hurtigt opstået, hurtigt fjernet "burn-in") på et LCD. Til gengæld har jeg - og sjovt nok mest på professionelle skærme til TV-produktion - set decideret burn-in, som kan tage timer at komme af med på LCD. På plasma har jeg personligt kun oplevet forbigående retention - men det ser jeg så hele tiden og med det samme på mit Panasonic PX80. Det er til at leve med, når man tager alle de andre fordele plasma har i betragtning og derfor bliver mit næste TV også et plasma:)
|
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:35
Hvad er retention på et plasma?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:46
Kramer87 skrev:
Hvad er retention på et plasma? |
En interessant artikkel giver svaret
http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/plasmatv-burnin.html - http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/plasmatv-burnin.html
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 11:53
Simon R. skrev:
MrCeecar skrev:
Gælder disse burn-ins også LCD fjernsyn? Altså kan det også lade sig gøre at lave burn-ins på et LCD fjernsyn? |
Det er sjældent jeg har set retention (hurtigt opstået, hurtigt fjernet "burn-in") på et LCD. Til gengæld har jeg - og sjovt nok mest på professionelle skærme til TV-produktion - set decideret burn-in, som kan tage timer at komme af med på LCD. På plasma har jeg personligt kun oplevet forbigående retention - men det ser jeg så hele tiden og med det samme på mit Panasonic PX80. Det er til at leve med, når man tager alle de andre fordele plasma har i betragtning og derfor bliver mit næste TV også et plasma:)
|
Tak for svaret :D
|
Skrevet af: doit
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 19:20
Jeg syntes ikke at billedkvaliteten var så ens sidste år som der bliver lagt op til. Samsung var rigtig godt med ja, men mener ikke at LG kommer op på niveau ved siden af Samsung og Panasonics plasma.
|
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 19:58
Prisen på LG var jo også en helt anden og set i det lys og at forskellene var små (har haft LGen og Samsungen kørende side om side ).
Jeg siger ikke LG var på niveau, men når man tænker på prisen var/er den lidt af et kup.
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet af: cotton12
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 21:11
Jeg bliver lige nødt til at blande mig. Nogle venner har en samsung lcd skærm der er ca. 2 år gamle og jeg føler at farverne er alt alt for mættende og ude af trit med virkeligheden, og det er det samme med de aller nyeste opstillet i dervise forretninger rundt omkring. LCD leverer simpelthen ikke et naturtro billed ifølge min mening.
Jeg er en af dem der gerne vil betale for et ordentligt billed,dog har jeg ikke haft mulighed for at komme helt op i den tunge liga til Pioneer, men det næstbedste er også næsten lige så godt.
Lad mig bare være ærlig jeg er Pana fan
Design det kunne nok være smartere, men jeg vil igen da heller ha et ordentligt billed end et tv der er smukt at se på.
mine oplevelser med Panasonic er følgende:
natur tro billed godt gedigen og solidt bygningsværk bare når man løfter en Panasonic så kan man bare mærke det er kram.
Har haft deres 1. gerneration af paneler og er nu på 11. generation og kunne ikke drømme om at skifte til nogle af konkurrenterne.
Kort sagt plasma er og bliver det bedste inde for fladskærme til sport, spil ,film og alm. tv
|
|
|