iPod gennem TV til højtalere?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76942
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 20:12
Emne: iPod gennem TV til højtalere?
Skrevet af: cjohn02
Emne: iPod gennem TV til højtalere?
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 17:53
Hej derude! ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
Jeg har et nyt Sony LCD TV med de fleste indgange, to Podspeakers fra Scandyna samt en iPod Classic. Jeg vil gerne spille musik over højtalerne - måske også fotos og video på Tv'et og over højtalerne. I lang tid har jeg gået og ventet på "The Dock" fra Scandyna. Men er nu kommet i tvivl om jeg behøver at smide 1500,- efter en sådan. Den er jo en lille forstærker ud over en docking station. Så spørgsmålene til jer eksperter er: Kan jeg køre iPod ind over TV og ud i højtalere med en god lyd - så jeg ikke behøver forstærkeren? Hvilket kabel vil I så anbefale: Phono eller minijack? Kan jeg se videoer og fotos fra min iPod på mit TV? I så fald, hvilket kabel skal jeg bruge her? Hvis du har en anden løsning, så er jeg taknemmelig for forslaget.
Venlige hilsner Christina.
|
Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 18:04
Du skal bare havde fat en en AV dock til din iPod bla. lev. Onkyo en Onkyo ND-S1, men så skal dit tv havde digital ingang, den har nemlig udgang fra til tv, og så sætte du dine Podspeakers til tv'et.
Hvis det skal være rigtig god, så er det jo wadia 170i iPod Transport, så nok har det bedet bilde.
|
Skrevet af: cjohn02
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 18:06
Tak for svaret. Så er lyden lige så god som hvis jeg købte en Scandyna dock-forstærker? Og er der så mulighed for video/foto også?
------------- Venligst Christina
|
|