Print side | Luk vindue

Final fantasy 13

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76965
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 11:21

Emne: Final fantasy 13
Skrevet af: Klondike
Emne: Final fantasy 13
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 22:37
Nu kommer Final Fantasy om 5 dage

Men jeg syntes ikke lige der er så meget hype omkring det her på Recordere DK Smile

Jeg har lige bestilt fra Zavvi til 35 £ (287 Kr.)

Hvad med jer andre er der slet ikke nogen derude der glæder sig for vildt til det endelig kommer ?

Svar:
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 01:36
Mit skulle vist blive bearbejdet hos shopto.net - jeg har i hvert fald modtaget e-mail fra dem her i dag. 

Det var egentlig meningen at jeg ville afmelde min pre-order, men nu kommer det alligevel så det er jo rart nok, men med GoW3 på trapperne og jeg lige har modtaget BC2 så der er nok at se til.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 03:30
Du finder ikke en større fan af serien her på forummet, men dét til trods, så køber jeg ikke spillet med det samme.

Jeg er i gang med at skrive speciale, og er alligevel midt i Fallout 3, så der er ikke rigtig plads til andet. Så er det jeg tænker, at jeg ligeså godt kan vente til den anden side af sommerferien, hvor det kan fås til halv pris.

Så er der også lige dét, at spillet lader til at blive lidt af en skuffelse. Famitsu gav det rigtigt nok 39/40 i alt, men ud fra hvad jeg har hørt om det (grundlæggende set er det ultra lineært, og består dårligt af andet end kampe og cutscenes, og der er ingen EXP eller noget der ligner), så virker det ikke som om det engang kan konkurrere med FFXII, som, trods mange kvaliteter, er et af seriens svageste spil. Så jeg har ikke ligefrem travlt med at erhverve mig FFXIII, til trods for at jeg har spillet samtlige spil med det samme de kom ud (pånær FFXI!), siden FFVII.

Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Mit skulle vist blive bearbejdet hos shopto.net - jeg har i hvert fald modtaget e-mail fra dem her i dag. 

Det var egentlig meningen at jeg ville afmelde min pre-order, men nu kommer det alligevel så det er jo rart nok, men med GoW3 på trapperne og jeg lige har modtaget BC2 så der er nok at se til.

Hehe ja det er ved, at være noget af et luksus problem med alle de fede spil, der efterhånden er til PS3.

Anyway mit FF13 blev afsent igår, så forhåbentlig har jeg det midt i næste uge Smile

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 12:33
ja, mit det er ankommet til postomdelingen i Sønderborg kl06:15 imorges. Så enten er det derhjemme og venter ellers også har jeg det imorgen.

Jeg har også læst at det skulle være meget lineært, dog er personerne samt historien spændende.. Men med BC2 der stadigvæk mangler at blive gennemført er jeg lidt hard pressed for at spille det hele.

-------------

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 12:52
Kom med posten til formiddag Wink 
Dejligt jeg skal afspadsere denne uge på job. Indtil videre er det rigtig godt. Grafikken er helt i top, og kampene er der fart over. Stemmeskuespillet er nogle gange fesent.
Har dog kun spillet en lille time.

Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 08:09
Nu har jeg spillet spillet i 4-5 timer og har fået mit først Eidolo (summon).
Historien er indtil videre interessant dog bare en smule forvirrende - det er som om de forventer at man har læst en masse baggrundsstof før spillet udkom - det er selvfølgelig også helt muligt at det bliver forklaret lidt bedre hen af vejen. Jeg tror dog lige at jeg vil læse manual igen for at se om der skulle stå noget der som kunne være vigtigt.

Kampsystemet er super flydende og  lige til. Der er sket en del ændringer i det i forhold til de andre. Du styrer nu kun én spiller (lederen af den gruppe du er i) som du skal angribe med - men da det går så hurtigt som det gør er det helt fint med mig, desuden har du også muligt for at lave nogle paradigmeskift som ændrer alle spillers kampindstillinger (angreb/forsvar/healer/support osv), dette sker også super flydende og er meget smart. Jeg synes det er fedt. :)

Levelsystemet er indtil nu ikke noget fantastisk. Det virker lige pt. ikke som om der er den store frihed. Man har disse ringe (lidt a la FFX) som er fyldt op med stats og abilities som man så skal låse op for med point man optjener i kampene. Problemet er dog at disse ringe ikke er særligt store og du når at fylde den op før du egentlig kan fylde andre op, derved er der ikke mange muligheder i om man vil have en magiker eller kriger spiller.

Grafikken er simpelthen superflot, den er rigtig fed og de forskellige monstre og scenarier "stunning".

Alt i alt et godt spil, håber bare at levelsystemet åbner sig mere hen ad vejen. Der er dog lavet nogle væsentlige ændringer som jeg synes er fede nok.

-------------

Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 14:39
Jeg fik også lige spilelt en 2-3 timer igår. og jeg er virkelig også vil med kamp systemet og historien indtil videre. men vil give dig ret steffenD89 jeg fattede heller ikke en skid i starten. men er stille og roligt begyndt at forstå mere og mere. men hvad en fal'Cie? jeg håber det bliver forklaret bedre i løbet af spillet ellers er jeg lidt tabt fra starten.

Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 15:40
Læs inde i datalogen løbende

Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 16:34

okay det kunne være man skulle gøre det. syntes bare det jeg lige har læst har været det samme som de har fortalt i selve spillet. men kan da godt være man kan få lidt mere info på denne måde.

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 16:38
Du får ikke bare lidt info - du får meget...

(Men du får ikke "dette er, hvad en fal'Cie er")

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 16:40

nu har jeg ikke spillet så langt ind i spillet. så ved selvfølgelig ikke om det bliver forklaret igennem spillet. Men syntes bare de andre ff spil var bedre til at give en forståelse for verden igennem snak og sådan i spillet, uden man skulle sidde og læse.

Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 18:01

Nu er jeg kommet videre og fukk det er nice. Er blevet helt hooked. leveling er stadigvæk en smule bommelum, men kampsystemet kan være meget interessant, bestemt rart med noget nyt i modsætningen til det gamle system!

Fel Chi (de gode) er dem der har lavet Cocoon. Der er mange forskellige af dem og de står for en masse opgaver, som f.eks. mad, vejr, sol osv. De snakker normalt ikke med mennesker, men der er én (tror den befinder sig i hovedstaden) som snakker med overhovederne.

Der er også Pulse Fel'Chi som kommer nede fra Pulse - "jorden" (?) nede under Cocoon - som så er de onde. De har mulighed for at "forbande" mennesker så de bliver til l'Chi.

Hvis der er mere skal jeg nok prøve at besvare det, men ellers kommer det løbende og gemmer sig i de forskellige datalogs.

-------------

Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

nu har jeg ikke spillet så langt ind i spillet. så ved selvfølgelig ikke om det bliver forklaret igennem spillet. Men syntes bare de andre ff spil var bedre til at give en forståelse for verden igennem snak og sådan i spillet, uden man skulle sidde og læse.

Det  var de også, men det du kan læse i dine datalog tager virkelig ikke lang tid at læse. Der er max én side om hver ting, så man hurtigt kan få en oversigt ove de ting man er i tvivl om. :) Men ja.. Jeg har spillet 7 timer nu, og jeg er ikke blevet speciet oplyst igennem selve spillet.

-------------

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 09:16
Nu fik jeg også spillet et par timer.

Indtil videre syntes jeg det virker fedt. Kamp systemet virker ok, frygtede lidt at det, at det ikke er turbaseret var noget skod, men det virker rimeligt godt lavet.

Spillets graifk er superfed, omend gamplayet syntes at være noget begrænset indtil videre. Der er ikke meget udforskning, level op, eller rode rundt med ens ting osv. Men forhåbentlig kommer der mere kød på, når man kommer længere ind i spillet.

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Nu fik jeg også spillet et par timer.

Indtil videre syntes jeg det virker fedt. Kamp systemet virker ok, frygtede lidt at det, at det ikke er turbaseret var noget skod, men det virker rimeligt godt lavet.

Spillets graifk er superfed, omend gamplayet syntes at være noget begrænset indtil videre. Der er ikke meget udforskning, level op, eller rode rundt med ens ting osv. Men forhåbentlig kommer der mere kød på, når man kommer længere ind i spillet.

Kamp systemet åbner sig mere op undervejs, og man for tilgang til andre egenskaber via Crystalium systemet. Nye Paradigms åbner også op senere, og så begynder det at blive lidt mere advanceret Smile
Synes godt om de ikke har lavet et decideret level system

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 10:02
særligt paradigmerne bliver vigtige og mulighederne for selv at lave "paradigme-par" er også helt iorden. :)

-------------

Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 10:18
Nu er jeg efterhånden kommet et godt sykke ind i spillet ( chapter 7)

Og jeg må bare sige det her spil er alle pengene værd. Det er efter min mening klart det bedste singleplayer spil indtil videre på PS3.

Grafikken er sindsygt god, kombineret med et fantastisk gameplay, og rigtig god historie.

Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 10:52
Ja jeg synes også det er et fantastisk spil. Jeg har fyret omkring 22-25 timer i det og der kommer nogle spændende twists i det. Lige nu er det dog sat på et holdt da jeg er godt igang med GoW3 :)

Jeg har desuden også fået guldtrofæet "loremaster" i spillet. Blev helt overrasket da jeg fik det.

-------------

Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 12:19
Ja jeg går helt sikkert efter platinium trofæet i FF13 Smile

Det fede ved det er at der kun er et trofæ der kan misess, og det er faktisk temmeligt nemt ikke at misse det anyway.

Treasure hunter, er det eneste der kan misses, hvis du sælger nogle af de accesories du finder i chest tingene,  fordi nogle enkelte af dem kan man aldrig købe igen, og der er heller ikke nogen fjender der taber dem.

Så bare sørg for at du aldrig sælger nogle accesories indtil du har treasure hunter trofæet, så er det temmelig nemt at få platinium, omend noget tidskrævende. Men det gør ikke noget for mig da det som sagt er et kanon spil Clap

Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 13:16
Jeg har længe solgt en del af de dyre ting for at opgradere Lightnings våben. Hun har også lidt over 500 i melee dmg  hvorimod de andre har omkring 250-300 dmg

-------------

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 20:20
Så fik jeg gennemført selve spillets hoveddel. Det tog ca. 65 timer. Jeg har overhovedet ikke grindet kun gået efter main campaign hele vejen.

Jeg mangler dog stadig alle misionerne, og at opgradere alle mine ting så der er nok omkring det samme antal timer tilbage i spillet for mig før jeg har 100 % platinium trofæet.

Alt i alt et kanon spil. Det er helt klart et af de allerbedste Single player spil fra denne generation.

Spillet er blevet haglet ned fra mange sider. måske fordi folk har alt for høje forventinger.

Jeg vil bare sige hvis der sider nogle FF fans derude der ikke har købt det pga kritik, så skulle i tage og prøve det fordi, selv om det er lidt anderledes i forhold til ældre FF spil, er det helt klart et supergodt FF spil.

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 20:34
what? 65 timer er da lidt meget. Er ikke selv igennem det men har læst folk der har klaret det på ca. 38 timer.

Nu er du ikke en af dem der bruger helt vildt lang tid om alt muligt? Fordi hvis spillet varer 60-65 timer er jeg da en glad mand. :)

-------------

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 20:51
Jeg har ikke grindet overhovedet, har kun gået efter mainquest hele vejen, men jeg har nakket alle de monstre der var på min vej.

Det eneste sidestep jeg har taget var et sted hvor der var et side quest. Men jeg har undersøgt alle steder hvor der var de der slags kugler med skatte i.

Jeg har heller opgraderet nogen af mine ting overhovedet. Men jo jeg vil sagtens tro man kan gøre det noget hurtigere, hvis man prøver at undgå battles og ikke går efter alle skatte juglerene.

Jeg vil tro spillet tager omkring 100-150 timer at få platinium i, alt efter hvor effektiv man er.

Men jeg nyder bare spillet, så har ikke nødvendighvis taget den mest tids effektive rute til platinium.

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 20:57

når okay det ser jeg frem til så, fordi jeg nakker stort set også alt og går efter alle kugler/kister. Desuden er jeg også gået igang med missioner nu - jeg er faktisk ikke kommet videre med historien efter det blev muligt at lave missioner. Jeg blev dog lidt overrasket over at jeg på det tidspunkt havde spillet 25-27 timer og der kun var 2 kapitler tilbage, men jeg går så ud fra at kapitel 11-12-13 er lange.

Jeg gider  dog ikke gå efter platinum i FF13, jeg laver de missioner jeg kan også gennemfører jeg ellers bare spillet. :)

-------------

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 21:03
Jeg syntes kapitel 11 var temmeligt langt. Men hvis du kjun har brugt omkring 27 timer nu, kommer du nok, til at gennemføre det noget hurtigere end mig.

Jeg ved egentlig heller ikke om tiden tæller vider når man dør og laver retry, fordi der var nogen steder hvor jeg har prøvet mange gange før det lykkedes mig at, komme videre.

Skrevet den: 06-April-2010 kl. 21:11
Okay, jeg har ikke haft de store problemer. Der er da steder jeg har prøvet  nogle gange som f.eks. Raines brugte jeg to forsøg og fik ham på tredje, også er der et monstre i en af missionerne som også lige krævede at jeg omlagde mini strategi. Typisk er det egentlig bare et spørgsmål om at man buffer som det første i kampen.. men eh.. det ved jeg så fordi jeg har spillet FF(6), 7,(8),9,10,(11) - dem i parantes er spil jeg ikke har gennemført.

-------------

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 09:06
Underligt nok, klarede jeg raines i første forsøg.

Men bossen i chapter 9 ham brugte jeg vel omkring 7-8 forsøg eller mere på, med over 20 minutter pr battle så løber det jo op.

Skrevet den: 11-April-2010 kl. 16:12
jeg er nået til chapter 10 nu og har fået opnet i crystarium så jeg kan vælge andre alle slags paragrids til mine karaktere. Men kan man kun nå level 3 i alle. eller er det bedre at gemme sine CP til senere hvis man kan stige højere i levels på de ting man helst vil bruge. da jeg ikke ser nogen grund til de alle kan være medic og sådan.

Skrevet den: 11-April-2010 kl. 17:51

jeg er nået til chapter 10 nu og har fået opnet i crystarium så jeg kan vælge andre alle slags paragrids til mine karaktere. Men kan man kun nå level 3 i alle. eller er det bedre at gemme sine CP til senere hvis man kan stige højere i levels på de ting man helst vil bruge. da jeg ikke ser nogen grund til de alle kan være medic og sådan.

Ja de kan stige højere i levels senere. Du kan dog sagtens træne dem i to eller tre roller uden problemer fordi du tjener nok CP til det hvis du bare tager alle de battles du møder på vejen.

Der er også nogle gange det kan være rart de kan flere ting. Det er især godt at have mere end en medic. Vil anbefale at åbne så alle dine karater ihvertfald lærer cure. Det koster næsten ingen CP og der er nogle situationer hvor det er godt, at skifte til MED/MED/MED.

Skrevet den: 11-April-2010 kl. 23:18
jeg har indtil videre kunne klare mig med MED/MED/SEN.

Jeg har dog lagt mærke til udover dem man starter med kan man ikke opnå et level. Dvs. Snow kan godt blive OK som medic men han kan ikke opnå det samme som f.eks. Hope eller Lightning. Grunden er egentlig, at når du opgraderer et "role level" får du (uden du kan se det) mere i f.eks. damage eller healing - afhængig af hvilken class det er.

-------------

Skrevet den: 12-April-2010 kl. 11:33
Mit party bestod mest af...

Lightning, Hope, Fang. Som henholdsvis RAV / MED/ COM i main roles.

Men Fang brugte jeg også i nogle situationer som SEN, eller SAB, Derfor har jeg også trænet lightninng op i COM, så hun kunne holde Stagger baren oppe, når FANG var SAB eller SEN.

Hope er den bedste healer i spillet og en ok ravager, når der ikke behøves at heales. Senere hen har jeg også trænet ham i SYN. Desværre tog det lang tid før han lærte haste.

Der var også enkelte battles hvor jeg brugte Lightning, Vanille, og Sash.

Vanille er en god SAB, og Sash lærer haste hurtigt. Så nogle boss battles syntes jeg var nemmere med dem.

Anyway spillet kan jo gennemføres med alle karakterer så det er vel bare at spille med dem man bedst kan lide, også bruge den strategi der passer med dem.

Men det kan helt klart godt betale sig, at træne dem op i 2 og senere 3 roles. Man tjener rigeligt med CP til det, ved bare at tage de battles der kommer hen ad vejen i campagnien.

Jeg gik altid efter Abilities og HP i hvert CP role træ, og selvfølgelig de ekstra accessory og ATB slots. Når jeg havde dem jeg syntes var mest vigtigt startede jeg i et nyt træ.

Skrevet den: 12-April-2010 kl. 12:01
Jeg spiller med Hope/Lightning/Snow. Lige umiddelbart har jeg dækket alle områder, hvor Lightning bær være en balanceret type også er snow dmg/hp og hope healer/rav. Det ændrer sig dog nok lidt efterhånden. Jeg har kigget lidt på nettet ang. opgradering af våben og lige umiddelbart er der mange der godt kan lide at opgradere Lionheart til det bedste med Lightning på trods af at dette ikke giver den bedste dmg.

Men her er noget der måske kan have interesse for dem af jer der endnu ikke har gennemført spillet. Hvis i godt opgradere jeres våben hurtigt er dette smart:

36 x sturdy bones hvilket giver en 3x multiplier også kan du købe følgende som er bedste mht. exp/gil

1.Ultracompact Reactor – 40,000exp – buy for 50,000gil from R&D Depot
2.Particle Accelerator – 4,800exp – buy for 10,000gil from R&D Depot
3.Superconductor – 400exp – buy for 840 from Lenora's Garage
4.Perfect Conductor – 751exp – buy for 1,600gil from Lenora's Garage

Så får man pludselig 14000 exp/particle accelerator - også går det hurtigt (i de lavere levels.

Men det står alt sammen i denne våben guide, som er meget effektiv.

http://www.gamespot.com/ps3/rpg/finalfantasy13/show_msgs.php?topic_id=m-1-53941597&pid=928790&tag=topics%3Btitle - http://www.gamespot.com/ps3/rpg/finalfantasy13/show_msgs.php?topic_id=m-1-53941597&pid=928790&tag=topics%3Btitle

Jeg har valgt ikke og gå efter platinum trofæer i dette spil, men jeg synes stadigvæk at jeg vil gøre lidt for det og bruge nogle timer på det. Det er helt sikkert et fedt spil og det har endnu ikke skuffet, selvom kampene kan blive en smule trivielle.

-------------

Skrevet den: 12-April-2010 kl. 12:18
Det der gør Lionheart sygt, er pga det hjælper med at stagger fjenderne meget hurtigere.

Skrevet den: 12-April-2010 kl. 17:12
Ja den skulle vist være hurtig, desuden har den også mulighed for insta-stagger

-------------

Skrevet af: dvidebaek
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 12:23
Hey alle

Er godt i gang med final fantasy, men jeg har et kæmpe problem. er kommet til chapter 4 hvor jeg skal kæmpe mod eidolonen odin. Jeg har lightning og hope i mit party. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan jeg skal komme videre, jeg dør hele tide, har prøvet ca. 10 gange nu, med samme resultat hver gang. håber virkelig i kan hjælpe mig da jeg er ved at blive temmelig frustreret!

Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 12:28
Skan Odin og se hvad du skal gøre for at "gestalt" stiger. Det er typisk noget med chainbonus (magi), heal, buff, debuff osv.

-------------

Skrevet af: dvidebaek
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 13:18
tak for hjælpen steffenD89, det lykkes at få ham efter en del forsøg!

Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 13:15
Syntes lige jeg ville linke det her supertilbud.

Hvis der stadig er nogen der ikke har dette superfede spil. Kan det købes for 17.95 £ hos GAME.

http://www.game.co.uk/Games/PlayStation-3/Role-Playing/Final-Fantasy-XIII-/~r335927/?cm_sp=sale-_-topnav-_-finalfantasyxiii

Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 18:41
Er der nogen, der kan hjælpe mig med Pope 2.0 (Barthandelus - Chapter 11). Jeg har prøvet adskillige gange, men uden held.

Jeg har alle mine karakterer fuldt opgraderet i Crystarium i alle deres 3 primære roller, og har forsøgt at fuldt opgradere (til level 2 *) både Lightnings og Fangs våben, men kan stadig ikke få nakket ham...

Hvilken kombination af karakterer og hvilken strategi brugte du for at komme forbi ham?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 21:53
Han er lidt af en bandit men bestemt ikke svær. Sørg for at to af dine medlemmer kan heale (på samme tid) og at du kan få hurtig stagger - tre magikere, derefter giver du den fuld gas med melee.

Jeg have Hope, Lightning og Snow og

Hope: Heal, magi og buff

Lightning: Heal, magi og melee

Snow: Senti, magi og melee

Kampen er lang, men bare du healer og sørger for hurtig stagger så burde det gå. :)

-------------

Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 10:17
Jeg går ud fra, at du med "Heal, Magi og Buff" mener roller, men kan du give disse med de navne de rent faktisk bruger i spillet (Synergist/Medic/Ravager/Saboteur/Commando/Sentinel)?

Hvad er "Magi", "Melee" og "Buff" i denne sammenhæng?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 11:38
Har ikke lige spillet i nogle uger så kunne ikke huske navnene.

Magi = Ravager
Melee = Commando
Buff = Synergist

-------------

Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 14:00
Mange tak - jeg prøver om jeg kan få nakket ham .

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 14:04
Han er ikke så svær, jeg fik ham vist anden gang. Det er dog VIGTIGT at du har 2 x commando som minimum. Bossesn halverer nemlig (så vidt jeg husker) magiangreb med 50%, så når du har stagger mister han ikke særligt meget liv, og derfor skal du udnytte melee angreb så meget så muligt. Hvis du kan få 3 x commando (kender ikke dit setup) burde det gå hurtigere. Bare vær klar med heal når han laver AoE angreb (Area of Effect), hvilket han vist plejer at gøre efter stagger.

Jeg mener faktisk ikke at det kan lønne sig at buffe - han kan vist "æde" alle dine buffs, så bare koncentrer dig om følgende:

Hurtig stagger -> melee -> heal. Rinse and repeat. :)

-------------

Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 19:41
Tak for hjælpen - så lykkedes det mig at nakke ham i første forsøg (19min).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 25-Juli-2010 kl. 18:02
Jeg syntes at have læst mig til at der var free roam når man havde gennemført spillet.

Jeg har lige gennemført det og så spørg den om jeg vil gemme og det gør jeg. så kommer jeg ud i menuen. åbner det nyeste save og så starter jeg lige før den sidste boss. gør jeg noget forkert?

Skrevet den: 25-Juli-2010 kl. 18:46

Jeg syntes at have læst mig til at der var free roam når man havde gennemført spillet.

Jeg har lige gennemført det og så spørg den om jeg vil gemme og det gør jeg. så kommer jeg ud i menuen. åbner det nyeste save og så starter jeg lige før den sidste boss. gør jeg noget forkert?

Næ, der er bare ikke free roam i spillet, eller dvs. det er begrænset til kapitel 11 hvor du er nede på den der planet (kan ikke lige huske hvad den hedder).

-------------

Skrevet den: 25-Juli-2010 kl. 20:40
Jeg fandt ud af det nu. Hvis man tager det save game man får efter at have klaret spillet. så når man loader kommer man lige foran indgangen til den sidste boss. Hvis man går den anden vej altså tilbage. så kommer man til et sted hvor man kan teleportere sig væk. f.eks. til gran pulse så man kan klare alle missioneren. Og man kan fylde sine evner ud.

Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 15:39
Hvad så er der stadig nogen der spilller det her fede spil ?

Har lige taget det frem igen for, et par dage siden.

Jeg gennemførte campagnien dengang spillet udkom.

Men er nu gået igang med alle side missionerne, og vil derefter prøve at få treasure hunter trofæet, så jeg kan få platinium i spillet Smile

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 09:45

Men er nu gået igang med alle side missionerne, og vil derefter prøve at få treasure hunter trofæet, så jeg kan få platinium i spillet Smile

Jeg købte spillet på releasedagen i Japan og fik smidt omkring 40 timer i det, da jeg så kom hjem til Danmark og skulle skifte hdd endte det hele med at jeg mistede mit savegame Angry

= Jeg har ikke rørt spillet siden.. men må sige at jeg har haft lyst et par gange til at få taget mig sammen til at starte igen Embarrassed

Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Jeg købte spillet på releasedagen i Japan og fik smidt omkring 40 timer i det, da jeg så kom hjem til Danmark og skulle skifte hdd endte det hele med at jeg mistede mit savegame Angry

= Jeg har ikke rørt spillet siden.. men må sige at jeg har haft lyst et par gange til at få taget mig sammen til at starte igen Embarrassed

Ja det er helt sikkert værd, at gennemspille igen Smile

Print side | Luk vindue